Shadow X - e

Baza informacij o motorjih, krmilnikih, prenosih, propelerjih v modelih letal

Moderator: Pisaneli

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5011
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 10 Avg 2008, 20:39

Morda bi bilo dobro za treninge nataknit 14x8 prop. Na tekmi ni problema, ker se ima motor čas shladit. Na treningu se predvsem pri pristankih dogaja, da model dvigneš 15 m, pristaneš... in motor zna pokadit.




p.s.

Ob manj kot 2,2 kg in 14x10 propu bi moralo biti dviganje precej čez 20 m/s. Mislim, da bo loger pokazal kakih 8-10 m/s več.
lp
Sašo

Uporabniški avatar
Tomba
Tekmovalec
Prispevkov: 277
Pridružen: 22 Nov 2004, 08:54
Kraj: Slov. Konjice

Odgovor Napisal/-a Tomba » 11 Avg 2008, 12:13

Če te prav razumem. Pri tem propu moram pazit da model še nekaj časa leti brez motorja, preden pristanem ?

Za rekreativno letenje torej manjši prop.

Sicer pa so časi motorja po 5sek skupaj. Kaj več je brezveze...
Zadnjič spremenil Tomba, dne 11 Avg 2008, 18:48, skupaj popravljeno 1 krat.
GRAVITY SUCKS

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5011
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 11 Avg 2008, 13:20

Tomba napisal/-a: Sicer pa so časi motorja po 5sek skupaj. Kaj več je brezveze...

Ko treniraš pristajanje ga malce dvigneš in pristaneš, takoj spet vržeš, pristaneš... in motor se ne utegne shladit. Tudi dolgotrajno nažiganje npr. 30 sekund mu ne bi ravno koristilo. Dvigi po 10-15 sekund in potem nekaj minut jadranja, da se celice in motor shladijo, so čisto vredu.
lp
Sašo

Uporabniški avatar
Tomba
Tekmovalec
Prispevkov: 277
Pridružen: 22 Nov 2004, 08:54
Kraj: Slov. Konjice

Odgovor Napisal/-a Tomba » 12 Avg 2008, 10:07

Aha. Pristanke treniram samo takrat, ko "zgutam." Tako da mislim da nebi sem bit problem.

Še dva vprašanja za profije imam.
1.) Kateri timing je bolj priporočlijiv za moj motor, ki je 6 polni (in je ravno na meji). 2 ali 3 ?
Nastavitve reglerja:
Stufe 1 = 7,5° (2-polige Motore)
Stufe 2 = 15° (2- bis 6-polige)
Stufe 3 = 22,5° (6- bis 10-polige)
Stufe 4 = 26° (10- bis 14-polige)
Stufe 5 = 30° (16- und höherpolige)

2.) Vprašanje glede hlajenja. Imam turbo spiner, ampak zradi x-repa na trupu skoraj ni odprtin. Ali bi bilo pametno na kabino narezat reže za hlajenje?

lp
GRAVITY SUCKS

Uporabniški avatar
Tomba
Tekmovalec
Prispevkov: 277
Pridružen: 22 Nov 2004, 08:54
Kraj: Slov. Konjice

Odgovor Napisal/-a Tomba » 13 Avg 2008, 17:03

Sem po nasvetu reaktivca o motnjah povprašal še g.Junga. Odgovoril mi je zelo hitro. Del odgovora citiram:

"with some configurations of the components are caused interferences in the electric flight. The motor is often the cause, there helps a ferrit core. You have tested this successfully.
We recommend receivers with IPD or PCM mode. Besides, the antenna should have a very big distance to all high current components and be bent on about half of her length.
Particularly with 6s Lipo our optokoupler-modul is very effective in connection with a receiver-battery."

Kot vidite, mi je dal neka splošna navodila, in priporočil PCM. Glede na to, da motenj ni več, odkar sem montiral ferit, ostajam na R700-PPM.

PS: danes sem ga spet letel...brez problemov.

PPS: Kateri mode na reglerju naj izberem 2 ali 3 ?
Priponke
fotka.jpg
Še ena fotka...
fotka.jpg (80.77 KiB) Pogledano 1499 krat
GRAVITY SUCKS

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5011
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 13 Avg 2008, 17:53

1.) Luknjo za hlajenje izreži v krilo. Miha je enkrat pred leti dobro prikazal kako se to dela. datoteke/dsc05714_125.jpg Za težiščem izvrtaš luknjo in vanjo vlepiš ravno pravo alu cevko. Jaz to delam z cevko notranjega premera 15 mm in odlično hladi, saj podtlak sesa zrak iz trupa.
Za moje potrebe imajo tile turbo spinerji malce premajhno luknjo in motorja ne hladijo ravno po mojih željah, zato si iz HM Leichtspinerja izdelam svoj turbo spiner.
- na spiner privijem in prilepim alu mostiček
- skoraj vso plastiko okrog mostička izrezkam, pustim le 2 mm trak okrog oboda spinerja, da obdrži trdnost
- spiner nataknem na motor in ga zaženem, ter prislonim k tračni brusilki, dokler ne odbrusim dovolj kapice za 10-12 mm luknjo.
- v notranjost spinerja z pinceto stlačim nekaj trikotnih koščkov 50 ali 80 g steklene tkanine in jo lepo poravnam, ter izdatno pokapam z sekundnikom. Tu ne gre varčevati!
- z leseno palčko za ražnjiče razgonim sekundnik po celi površini. Če bo sekundnika premalo se bo vse nalepilo na palčko.
- naslednji dan obrusim in namontiram.
Tak spiner je trdnejši od vsakega meni poznanega. RFM je sicer trši, vendar zelo rad odleti od mostička.


2.) Drugi timing je ravno pravi. Navadno se uporabljajo takšni timingi:
- 7,5o za 2-4 pole
- 15o za 6-8 polov
- 22,5o za 10-12 polov
- 26o za 14 polov
- 30o za 16 in več polov
lp
Sašo

Uporabniški avatar
mato
Freak
Prispevkov: 956
Pridružen: 22 Dec 2004, 15:56
Kraj: Slovenj Gradec

Odgovor Napisal/-a mato » 13 Avg 2008, 19:02

Sašo, kako je kaj z uravnoteženostjo takega turbo spinerja? Je treba kaj balansirat?
Lp Matej

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5011
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 13 Avg 2008, 19:50

Niti ne. Pazit moraš edino na to, da koščke tkanine enakomerno porazdeliš. Jaz jih navadno razporedim tako, da mm ali dva prekrivajo eden drugega. To razporejanje je malce zoprno, a se izplača. Za uspešno izvedbo mora vsaj 5 mm koščka gledat ven zgoraj skozi luknjo, da je fiksiran, spodaj pa mora biti poravnan z ostankom plastične plošče na kateri je mostiček. Ko se sekundnik trdi je itak treba postavit spiner na ravno podlago in odvečno lepilo odteče dol.
lp
Sašo

Uporabniški avatar
Tomba
Tekmovalec
Prispevkov: 277
Pridružen: 22 Nov 2004, 08:54
Kraj: Slov. Konjice

Odgovor Napisal/-a Tomba » 14 Avg 2008, 10:58

Thanks :jumpjump:
GRAVITY SUCKS

Odgovori

Vrni se na