Lep pozdrav članom foruma in moderatorju.
Večkrat se mi je že pokazala nujnost, da pred prvim poletom preizkusim delovanje pogonskega sistema akumulatorji-krmilnik-motor-propeler.
Treba je izmeriti tokove ob maksimalni obremenitvi - pač, da obvarujemo komponente pred preobremenitvami.
Imam univerzalni merilnik z ampermetrom do 10 A, kar mi ne zadostuje. Zato razmišljam o nabavi tokovnih klešč, pa se porajata dve vprašanji:
- ali res potrebujem tokovne klešče?
- kje bi dobil primeren izdelek?
LP
A
Tokovne meritve...
Moderator: Pisaneli
Predlagam ti nakup analognega vgradnega inštrumenta!
Razlika je v tem da digitalci potrebujejo nekaj časa za osveževanje poleg tega ponavadi izračunavajo povprečno izmerjeno vrednost...
Analogni A meter zna bit bol praktičen,sicer je pa tako: bol ko je majhen bol hitre spremembe lahko zazna. In to lahko opaziš na "trzanju" kazalca, na ta način lahko zelo hitro ugotoviš v kakšnem stanju so krtačke in kolektor.
Res pa je da nima spomina za vršne vrednosti...
Razlika je v tem da digitalci potrebujejo nekaj časa za osveževanje poleg tega ponavadi izračunavajo povprečno izmerjeno vrednost...
Analogni A meter zna bit bol praktičen,sicer je pa tako: bol ko je majhen bol hitre spremembe lahko zazna. In to lahko opaziš na "trzanju" kazalca, na ta način lahko zelo hitro ugotoviš v kakšnem stanju so krtačke in kolektor.
Res pa je da nima spomina za vršne vrednosti...
Elektrika je edina k___, k se ne pusti šlatat pa še plačat jo morš!
Pozdravljen!
Jaz sem si za merjenje vecjih tokov nabavil soupor na katerem merim padec napetosti, ki je odvisen od toka ki tece skozenj. Tak upor se dobi v Schweighoferju za 12€ z pozlacenimi prikljucki. Stvar deluje tako, da ga prikljucis na navadni multimeter (dovolj je ze tudi zvoj multimeter), merilno obmocje nastavis na mV in tako odcitujes direktno ampere. Natancnost je 0,1 A. Vendar pri vecjih tokovih tisti 0.1 A ne pomeni kaj dosti. Meritve so dokaj tocne in kot tako povsem zadostujejo za namen preizkusanja pogonskih sklopov. Mozno je meriti tokove do 70A.
Pa se podatki iz schweighoferjeve strani (pod onlineshop->werkzeug->messen):
Strommesskabel
mit 4 mm Goldkontakten Mit diesem Kabel ist es möglich, auch an fertigen Modellen die Stromaufnahme von E-Motoren zu messen. Das einzige, was Sie neben dem SMK brauchen, ist ein Digital- oder Analog-Multimeter. Messbereich bis 70 A.
Preis: EUR 11.90
Lp Bostjan
Jaz sem si za merjenje vecjih tokov nabavil soupor na katerem merim padec napetosti, ki je odvisen od toka ki tece skozenj. Tak upor se dobi v Schweighoferju za 12€ z pozlacenimi prikljucki. Stvar deluje tako, da ga prikljucis na navadni multimeter (dovolj je ze tudi zvoj multimeter), merilno obmocje nastavis na mV in tako odcitujes direktno ampere. Natancnost je 0,1 A. Vendar pri vecjih tokovih tisti 0.1 A ne pomeni kaj dosti. Meritve so dokaj tocne in kot tako povsem zadostujejo za namen preizkusanja pogonskih sklopov. Mozno je meriti tokove do 70A.
Pa se podatki iz schweighoferjeve strani (pod onlineshop->werkzeug->messen):
Strommesskabel
mit 4 mm Goldkontakten Mit diesem Kabel ist es möglich, auch an fertigen Modellen die Stromaufnahme von E-Motoren zu messen. Das einzige, was Sie neben dem SMK brauchen, ist ein Digital- oder Analog-Multimeter. Messbereich bis 70 A.
Preis: EUR 11.90
Lp Bostjan
Potrebno se je tudi vprašati s kakšno natančnostjo želite meriti tok.
Tokovne klešče so najbolj praktična a draga rešitev.
Soupor sicer zagotavlja relativno visoko natančnost a zahteva finančne vložke in kar je še bolj tečno, njegovo lotanje v serijo z napajanjem.
Sam si tok enostavno izračunam preko merjenja padca napetosti na enem delu napajalnega kabla (med konektorjem in sponko motorja). Če ta drat odrežeš še na pravo dolžino pa ti voltmeter (podobno, kot je zgoraj napisal kiwi za soupor) že prikazuje ampere.
Tokovne klešče so najbolj praktična a draga rešitev.
Soupor sicer zagotavlja relativno visoko natančnost a zahteva finančne vložke in kar je še bolj tečno, njegovo lotanje v serijo z napajanjem.
Sam si tok enostavno izračunam preko merjenja padca napetosti na enem delu napajalnega kabla (med konektorjem in sponko motorja). Če ta drat odrežeš še na pravo dolžino pa ti voltmeter (podobno, kot je zgoraj napisal kiwi za soupor) že prikazuje ampere.
@ Kiwi
koliko je pa kaj padca na uporu, pri recimo 20A?
Sam sem si namreč napravil upor iz 20 žičnih uporov 0,1 Ohm 5W, vezanih paralelno. Na faksu so mi potem izmerili, da je upornost tega 5,3 miliOhm, kar pomeni cca 100mV padca pri 20A.
Strošek uporov je cca 1000 SIT, pa malo je še treba polotat...
Sicer je potrebno nekaj računanja, pa je vseeno precej ceneje kot tokovne klešče... mimogrede, za tiste pri Švajgiju sem videl, da je natančnost 2,5% in še kak digit...
lp, Dejan
koliko je pa kaj padca na uporu, pri recimo 20A?
Sam sem si namreč napravil upor iz 20 žičnih uporov 0,1 Ohm 5W, vezanih paralelno. Na faksu so mi potem izmerili, da je upornost tega 5,3 miliOhm, kar pomeni cca 100mV padca pri 20A.
Strošek uporov je cca 1000 SIT, pa malo je še treba polotat...
Sicer je potrebno nekaj računanja, pa je vseeno precej ceneje kot tokovne klešče... mimogrede, za tiste pri Švajgiju sem videl, da je natančnost 2,5% in še kak digit...
lp, Dejan
Glede teh merilcev tokov, sem pred časom videl v Merkurju (Mb - tabor ) da prodajajo neke analogne merilce toka(oz bila je številčnica z kazalčkom na njej pa je pisalo A) Cena je bla mislim da nekje 300 - 400 SIT. Do kolk A pa je šlo nisem pogledal. Verjetno pa se še kakšni kabli zraven rabijo. (nisem ravno izkušen štomar... )
Lp R.
Lp R.
Trije razlogi zakaj biti učitelj: junij, julij, avgust!
Dejan, hvala za nasvet. Sem se takoj spomnil da Ohmov zakon pamet URI.
Ce prav razumem gre takole: dU=RxI => I=dU/R => 20A=100mV/5mOhm
Se pravi, da bi morali imeti v zanki vezan upor cca 10mOhmov, da bi odčitali ''ekvivalent toka'' na voltmetru v obliki padca napetosti.
10A=100mV/10mOhm.........ali.........10A=10mV/1mOhm
Lp Grega
Ce prav razumem gre takole: dU=RxI => I=dU/R => 20A=100mV/5mOhm
Se pravi, da bi morali imeti v zanki vezan upor cca 10mOhmov, da bi odčitali ''ekvivalent toka'' na voltmetru v obliki padca napetosti.
10A=100mV/10mOhm.........ali.........10A=10mV/1mOhm
Lp Grega
DeepSpeeD
@2248
ja, načeloma to, kar si napisal, drži: I=U/R
pri tem bi samo rad opomnil, da je pomembno čimbolj natančno izmeriti / izračunati upornost tega predupora...
to lahko napraviš na več načinov:
- da ti na kakem faksu pomerijo, tam imajo pravo opremo, morda še kje
- ali pa da izmeriš padec pri 5, 10 A (tok meriš z A-metrom), pa izračunaš
tudi če boš lotal paralelno več uporov, vseeno preveri upornost skupka...
pri meni je odstopanje od pričakovanega 8%... pri teh malih vrednostih se vse pozna, tudi kako si zalotal...
lp, Dejan
ja, načeloma to, kar si napisal, drži: I=U/R
pri tem bi samo rad opomnil, da je pomembno čimbolj natančno izmeriti / izračunati upornost tega predupora...
to lahko napraviš na več načinov:
- da ti na kakem faksu pomerijo, tam imajo pravo opremo, morda še kje
- ali pa da izmeriš padec pri 5, 10 A (tok meriš z A-metrom), pa izračunaš
tudi če boš lotal paralelno več uporov, vseeno preveri upornost skupka...
pri meni je odstopanje od pričakovanega 8%... pri teh malih vrednostih se vse pozna, tudi kako si zalotal...
lp, Dejan
Um je poput padobrana. Radi samo ako je otvoren...
dh napisal/-a:@ Kiwi
koliko je pa kaj padca na uporu, pri recimo 20A?
Sam sem si namreč napravil upor iz 20 žičnih uporov 0,1 Ohm 5W, vezanih paralelno. Na faksu so mi potem izmerili, da je upornost tega 5,3 miliOhm, kar pomeni cca 100mV padca pri 20A.
Strošek uporov je cca 1000 SIT, pa malo je še treba polotat...
Sicer je potrebno nekaj računanja, pa je vseeno precej ceneje kot tokovne klešče... mimogrede, za tiste pri Švajgiju sem videl, da je natančnost 2,5% in še kak digit...
lp, Dejan
Pozdravljen Dejan
Se opravicujem ker nisem prej odgovoril.
Pri 20A se odcita padec napetosti 20mV.
Direktno se odcituje. Ta upor, ki ga dobis pri schwajgiju je ze tako umerjen, da ne rabis nic preracunavat ampak samo priklopis na multimeter in nastavis merilno obmocje na mV.
Upam, da sem kaj pomagal.
Lp Bostjan