Ali BK motorji povzročajo elektromagnetne motnje ?
Moderator: Pisaneli
Ali BK motorji povzročajo elektromagnetne motnje ?
Ali je pri BK motorjih potrebno na kakšen način filtrirati oz. blokirati EM motnje, podobno kot pri krtačnih ?
Danes sem sprobaval en nov HCSov motorček in sem imel grozne motnje, čim je bil avion oddaljen kakih 50-100 m. Ko sem jadral, je bilo bolje, čeprav ne čisto v redu. Probal sem tudi z drugimi sprejemnikom in reglerjem, pa je bilo isto. Doslej se mi pri BK motorju to ni zgodilo.
Enkrat sem na eni sliki videl, da je žica od reglerja do spreejmnika ovita okrog malega obročka, ampak ne vem kakšen material je to in čemu služi. Lahko kdo pomaga ?
Danes sem sprobaval en nov HCSov motorček in sem imel grozne motnje, čim je bil avion oddaljen kakih 50-100 m. Ko sem jadral, je bilo bolje, čeprav ne čisto v redu. Probal sem tudi z drugimi sprejemnikom in reglerjem, pa je bilo isto. Doslej se mi pri BK motorju to ni zgodilo.
Enkrat sem na eni sliki videl, da je žica od reglerja do spreejmnika ovita okrog malega obročka, ampak ne vem kakšen material je to in čemu služi. Lahko kdo pomaga ?
Zdravo!
Lahko ti povem le to: Tisti obroček se imenuje feritni obroček, ki preprečuje motnje. Kupi se ga v vsaki modelarski trgovini.
Če te pa zanimajo feritni obročki, me kontaktiraj na ZS. Mogoče se bo kakšen našel in ti ga podarim
Lahko ti povem le to: Tisti obroček se imenuje feritni obroček, ki preprečuje motnje. Kupi se ga v vsaki modelarski trgovini.
Če te pa zanimajo feritni obročki, me kontaktiraj na ZS. Mogoče se bo kakšen našel in ti ga podarim
Zadnjič spremenil fenix, dne 01 Okt 2006, 10:55, skupaj popravljeno 1 krat.
mail: [email protected]
- brokenwing
- Razpravljalec
- Prispevkov: 102
- Pridružen: 26 Maj 2006, 13:53
- Kraj: Nm-Stranska vas
bk-ji kolikor vem ne povzročajo nikakršnih motenj
Zadnjič spremenil brokenwing, dne 16 Dec 2006, 21:47, skupaj popravljeno 1 krat.
se tipkamo!
Hvalafenix napisal/-a:Zdravo!
Lahko ti povem le to: Tisti obroček se imenuje feritni obroček, ki preprečuje motnje.
Ali si imel v mislih napačno nastavitev (npr. timing advance) ali kaj takega, da se določene znamke motorjev in reglerjev ne bi marale ?raktivec napisal/-a:Reglerji pa, če ne gredo dobro skupaj z motorji.
BK motnje
Motnje povzročajo reglerji, ker ne generirajo sinusne napetosti,
temveč stopničaste signale, ki pač vsebujejo celo množico višjeharmonskih komponent... Te je pametno pofiltrirat s feritnimi obročki in podobno.
LP, Pavle
temveč stopničaste signale, ki pač vsebujejo celo množico višjeharmonskih komponent... Te je pametno pofiltrirat s feritnimi obročki in podobno.
LP, Pavle
Jaz osebno ne vem, da bi modelarski regulatorji sinusno krmilili brezkrtačne motorje(mogoče za večje moči in dražji primerki). Sinusno krmiljenje zahteva nekoliko več računske zmogljivosti od regulatorja in tega navadni regulatorji za par evrov definitivno ne omogočajo (čeprav delajo kar spodobno z večino motorjev). Lahko se zgodi, da naveza motor in regulator povzročata motnje zaradi tega, ker regulator ne zaznava BEMF motorja dovolj dobro. Posledica tega je, da regulator ne komutira motorja v pravem trenutku, zato pa cuka in podobno...pri polnem plinu je vsekakor bolje, saj je PWM na 100% in ni induktivnih špic zaradi tega, ostanejo pa induktivne špice zaradi komutacije, ki pa še vedno povzročajo motnje. Načeloma je res, da brezkrtačni motorji malo bolj zvezno vlečejo tok iz akujev, vendar pa mora v ta namen biti kondenzator na ragulatorju kvaliteten (beri tak z malo notranjo upornostjo in majlo lastno induktivnostjo - taki se ponavadi uporabljajo v stikalnih napajalnikih). Na cenejših primerkih regulatorjev teh tipov kondenzatorjev ni. Razlog za motnje v delovanju so lahko tudi neprimerna PWM frekvenca regulatorja, ki mora biti pri motorjih z majhno induktivnostjo višja (npr. 16k). To so navadno motorji z malo ovoji debele žice. Za ostale je 8kHz OK.Motnje povzročajo reglerji, ker ne generirajo sinusne napetosti,
temveč stopničaste signale, ki pač vsebujejo celo množico višjeharmonskih komponent... Te je pametno pofiltrirat s feritnimi obročki in podobno.
LP, Pavle
LP, Marko
Noben še ni gor ostal!
BK krnilnik in motnje
Živijo,
Pred časom sem naredil nekaj meritev motenj, ki jih povzročata doma narejene BK krmilnik in Jeti Advance (drugih nisem imel). Meritev sem naredil z indukcijsko zanko in spektralnim analizatorjem. Rezultati niso bili vzpodbudni.
Med delovanjem motorja, ne glede na to ali je bil aktiven PWM ali pa je bil mostič polno krmiljen, povzroča krmilnik veliko širokopasovnih motenj tudi v področju 35MHz. Motnje so res nizkega nivoja (-70dBm), a to ni v posebno tolažbo, ker je tudi sprejemnik običajno blizu krmilnika.
Do dramatično izboljšanja je prišlo, ko sem celoten krmilnik zavil v samolepilno Al folijo. Nivo motenj se je zmanjšal za 30-40dB. O podobnem izboljšanju je poročal tudi Lupek, ki sem mu posredoval ta nasvet.
Sklepam, da ni glavni vir motenj sama komutacija (PWM do 20 kHz, komutacija do nekaj kHz) ampak preklopi v hitrem mikrokrmilniku (računanje) s taktom 10MHz in več... Na dvoslojnih tiskaninah je namreč težko izvesti tak design, ki bi čimbolj onemogočal "puščanje" motenj, na 4-slojnih je lažje.
Ferit na kablu pomaga samo proti širjenju po kablu, proti širjenju po zraku pa ne. Vsekakor svetujem tudi ferit in to čimbližje krmilniku.
LP Primož.
Pred časom sem naredil nekaj meritev motenj, ki jih povzročata doma narejene BK krmilnik in Jeti Advance (drugih nisem imel). Meritev sem naredil z indukcijsko zanko in spektralnim analizatorjem. Rezultati niso bili vzpodbudni.
Med delovanjem motorja, ne glede na to ali je bil aktiven PWM ali pa je bil mostič polno krmiljen, povzroča krmilnik veliko širokopasovnih motenj tudi v področju 35MHz. Motnje so res nizkega nivoja (-70dBm), a to ni v posebno tolažbo, ker je tudi sprejemnik običajno blizu krmilnika.
Do dramatično izboljšanja je prišlo, ko sem celoten krmilnik zavil v samolepilno Al folijo. Nivo motenj se je zmanjšal za 30-40dB. O podobnem izboljšanju je poročal tudi Lupek, ki sem mu posredoval ta nasvet.
Sklepam, da ni glavni vir motenj sama komutacija (PWM do 20 kHz, komutacija do nekaj kHz) ampak preklopi v hitrem mikrokrmilniku (računanje) s taktom 10MHz in več... Na dvoslojnih tiskaninah je namreč težko izvesti tak design, ki bi čimbolj onemogočal "puščanje" motenj, na 4-slojnih je lažje.
Ferit na kablu pomaga samo proti širjenju po kablu, proti širjenju po zraku pa ne. Vsekakor svetujem tudi ferit in to čimbližje krmilniku.
LP Primož.
S trditvijo, da PWM in pa induktivne špice niso glavni vir motenj, se ne bi ravno strinjal, saj bi regler potem takem motil tudi, če motor ne bi bil priključen, kar pa mislim, da ravno ned drži. Vedeti je treba, da so induktivne špice in te zadeve podobne Diracovim impulzom, iz teorije pa vemo, da ima Diracov impulz neskončni frekvenčni odziv, kar po domače pomeni, da je sestavljen iz neskončno veliko frekvenčnih komponent... teorija je sicer eno, v praksi pa to še vedno pomeni, da grejo frekvenčne komponente veselo preko 40MHz...saj ni nujno, da je osnovni harmonik ravno v tem območju, dovolj je že, da so višji harmoniki tam gori....
Drugače pa svaka čast za opravljene meritve Primož ...elektronika in znanje elektrotehnike je v modelarstvu še kako dobrodošjo in potrebno
LP, Marko
Drugače pa svaka čast za opravljene meritve Primož ...elektronika in znanje elektrotehnike je v modelarstvu še kako dobrodošjo in potrebno
LP, Marko
Noben še ni gor ostal!
motnje
Pri enem avijonu sem imel motnje tudi ko je bil BK motor izklopljen. Probal sem vse živo tudi feritne obročke pa nisem uspel motnje odpravit.
Občasno je zategnilo višino navzgor. Zadevo sem potem poizkušal rešiti z izbiro sprejemnika. Po par menjavah sem dosegel zadovoljive rezultate z Shulzejem. Motor je bil Ciklon 3 in nek regler, ki mu ne vem imena.
Občasno je zategnilo višino navzgor. Zadevo sem potem poizkušal rešiti z izbiro sprejemnika. Po par menjavah sem dosegel zadovoljive rezultate z Shulzejem. Motor je bil Ciklon 3 in nek regler, ki mu ne vem imena.
Živijo,pagemaker napisal/-a:S trditvijo, da PWM in pa induktivne špice niso glavni vir motenj, se ne bi ravno strinjal, saj bi regler potem takem motil tudi, če motor ne bi bil priključen, kar pa mislim, da ravno ned drži. Vedeti je treba, da so induktivne špice in te zadeve podobne Diracovim impulzom, iz teorije pa vemo, da ima Diracov impulz neskončni frekvenčni odziv, kar po domače pomeni, da je sestavljen iz neskončno veliko frekvenčnih komponent... teorija je sicer eno, v praksi pa to še vedno pomeni, da grejo frekvenčne komponente veselo preko 40MHz...saj ni nujno, da je osnovni harmonik ravno v tem območju, dovolj je že, da so višji harmoniki tam gori....LP, Marko
Teoretično je to, kar si zapisal, Marko, vse res. Je pa treba vedeti, da pri komutaciji ne gre za Diracove impulze ampak periodične impulze končnih širin (recimo 3 do 97%, če je vklop izhodov programski in 1/N*100 do 100%, če je izhod povezan na nek HW PWM - N je število korakov, za 8 bitov je 256). Spekter potem ni več tako neskončen ampak precej omejen in na recimo 35MHz se "pretolče" bolj malo, če je frekvenca PWM 8 ali 16 kHz. Potem so pa tu še parazitne kapacitivnosti in induktivnosti FETov in kablov, ki dodatno pripomorejo k slabljenju.
Tudi induktivne konice so še daleč od Diracovih impulzov. Kolikor sem gledal z osciloskopom, je njihovo trajanje običajno nekaj us, velikokrat pa kar zanihajo z neko resonančno frekvenco, ki jo določijo FETi, kabli in mmotor.
Enkrat sem našel zanimivo branje na temo, kakšen je spekter trapezoidnih signalov:
http://www.its.bldrdoc.gov/meetings/itu ... -35_r1.doc
LP Primož.
Re: Ali BK motorji povzročajo elektromagnetne motnje ?
Upoštevajoč nasvete, objavljene tule in drugje, sem motnje popolnoma odpravil (feritni obroček, regler zavit v alu folijo, ploščica iz tanke železne pločevine ločuje trup med sprejemnikom in prednjim delom, kjer sta motor in regler.razkent napisal/-a:Ali je pri BK motorjih potrebno na kakšen način filtrirati oz. blokirati EM motnje, podobno kot pri krtačnih ?
Danes sem sprobaval en nov HCSov motorček in sem imel grozne motnje, čim je bil avion oddaljen kakih 50-100 m. Ko sem jadral, je bilo bolje, čeprav ne čisto v redu. Probal sem tudi z drugimi sprejemnikom in reglerjem, pa je bilo isto. Doslej se mi pri BK motorju to ni zgodilo.
Enkrat sem na eni sliki videl, da je žica od reglerja do spreejmnika ovita okrog malega obročka, ampak ne vem kakšen material je to in čemu služi. Lahko kdo pomaga ?
@PrimozL: Sem pogledal dokument in je oblika spektra res zanimiva.
Imam pa še eno pripombo. Pri vsaki pwm periodi (ali pa pri menjavi faz pri komutaciji) oz. pri sklenitvi tokovne zanke pride do tokovnega sunka. In ob vklopu je ta tok največji, tok pa seveda veselo povzroča magnetno polje okoli sebe, in če je spreminjajoči se tok, je polje tudi spreminjajoče. To pa povzroča inducirano napetost, ne pa napetostni sunki, ker napetost brez toka ne more inducirati napetosti in motne ne morejo priti po zraku drugače kot preko indukcije.
LP, M
Imam pa še eno pripombo. Pri vsaki pwm periodi (ali pa pri menjavi faz pri komutaciji) oz. pri sklenitvi tokovne zanke pride do tokovnega sunka. In ob vklopu je ta tok največji, tok pa seveda veselo povzroča magnetno polje okoli sebe, in če je spreminjajoči se tok, je polje tudi spreminjajoče. To pa povzroča inducirano napetost, ne pa napetostni sunki, ker napetost brez toka ne more inducirati napetosti in motne ne morejo priti po zraku drugače kot preko indukcije.
LP, M
Noben še ni gor ostal!
-
- Razpravljalec
- Prispevkov: 145
- Pridružen: 16 Sep 2003, 18:32
- Kraj: LJ
Re: Ali BK motorji povzročajo elektromagnetne motnje ?
super nasveti. Če povzamem:
- uporabiti feritni obroček in naviti čimveč ovojev BEC kabla čim bližje kontrolerja
- zaviti kontroler v Alu folijo
- postaviti kovinsko prepreko med kontroler/motor in sprejemnik
Zanima pa me še - ali je dobro te elemente med seboj povezati z maso (minus pol baterije) ?
Če prav razumem, so bolj problem EM motnje, ki se širijo po zraku, kot pa tiste, ki so v BEC žici za napajanje
In pa še - kako je z GPS sprejemnikom/signalom (v modelu imam FPV oddajnik in OSD) (vem, da je malo off-topic - samo gre za motnje, vseeno)
Kako se najbolje poveže "doma narejeni" filter feritni obroček+elektrolitni kondenzator. Tudi čimbližje kontrolerju? In kako je tukaj z masami?
Kaj pa če se zavije okoli feritka samo + ? (kot je v primeru teh filtrov)
- uporabiti feritni obroček in naviti čimveč ovojev BEC kabla čim bližje kontrolerja
- zaviti kontroler v Alu folijo
- postaviti kovinsko prepreko med kontroler/motor in sprejemnik
Zanima pa me še - ali je dobro te elemente med seboj povezati z maso (minus pol baterije) ?
Če prav razumem, so bolj problem EM motnje, ki se širijo po zraku, kot pa tiste, ki so v BEC žici za napajanje
In pa še - kako je z GPS sprejemnikom/signalom (v modelu imam FPV oddajnik in OSD) (vem, da je malo off-topic - samo gre za motnje, vseeno)
Kako se najbolje poveže "doma narejeni" filter feritni obroček+elektrolitni kondenzator. Tudi čimbližje kontrolerju? In kako je tukaj z masami?
Kaj pa če se zavije okoli feritka samo + ? (kot je v primeru teh filtrov)
-
- Razpravljalec
- Prispevkov: 145
- Pridružen: 16 Sep 2003, 18:32
- Kraj: LJ
Re: Ali BK motorji povzročajo elektromagnetne motnje ?
tole sm si naredu. sam nimam opreme, ad bi kej pomeril, kolk res deluje....