Propelerji...

Splošna elektro debata

Moderator: alien2108

Odgovori
Uporabniški avatar
T0RN4D0
Dr. Modelar
Prispevkov: 2979
Pridružen: 15 Feb 2010, 20:40
Kraj: sevnica

Propelerji...

Odgovor Napisal/-a T0RN4D0 » 02 Maj 2010, 22:14

Pozdrav :)

Imam par vprašanj glede propelerjev :] Nasplošno se mi zdi da sem približno naštudiral, ampak me še vedno malo bega vse skupaj v konkretnem primeru.

Imam hawk skyja, kjer je velikost propelerja omejena na 6". Motor sem izbral primerno hiter in močan (v resnici menda 2550 kv, baterija bo 2200 3s 20C, kontroler tudi, tako da bi meja morala biti nekje na 40A... čeprav kratkotrajno ne bi smelo biti nikjer problemov tudi z kakim A več. Letalo ima 800g, bolj kot hitrost bi mi pa prav prišlo več potiska.


Trenutno imam gor Master Airscrew 6x3.5... Če dobiš več potiska na koncu propelerja, je to najbrž dobra izbira, saj imajo na koncu precej široke krake, drži? Lepše bi se zraven podal sicer 6x4, pa ga po enem čudnem naključju nimam :) 6x5E TGS sport pa zna biti malo prehuda, pa tudi se mi zdi da imajo ti propelerji malo nižji potisk...

Bolj me žuli tale trikraki 6x4, ki ga imam doma, pa ne vem ali bi poskusil z njim ali ne. Zaradi treh krakov naj bi imel več potiska, vendar naj bi bil tudi manj učinkovit, torej bi motor vlekel višji tok... Problem je v tem, da nimam pojma o konkretnih cifrah- koliko slabša učinkovitost, koliko več potiska... Da ne omenjam da tu pa tam še na kakšne kontradiktorne informacije naletim, da mi sploh ni več jasno...


Tako da če ima kdo kakšno idejo ali nasvet na dan z njim. Morda bi pomagalo tudi, če ima kdo v bližini sevnice kakšen Watts-up in preveč časa, da bi bil pripravljen enkrat pomerit kaj se v resnici dogaja... Morda bi pomagalo tudi, če bi mi kdo povedal da neham komplicirat in letim dokler ne polomim, potem pa manjam :D

Dobrodošla pa tudi kakšna splošna modra beseda o razlikah med propelerji, primernosti posameznih tipov za namen uporabe in podobno. [/url]
Fly it like you stole it!

Uporabniški avatar
ssikuc
Freak
Prispevkov: 675
Pridružen: 10 Sep 2005, 21:02
Kraj: Zagorje

Odgovor Napisal/-a ssikuc » 02 Maj 2010, 23:31

Velik premer in majhen korak = veliko potiska

majhen premer in velik korak = več hitrosti

V tvojem primeru bi izbral večji premer in ustrezno majhen korak, da bo približno podoben discharge rate kot ga imaš sedaj...


Tukaj imaš pa še starejšo a poučno temo o zložljivih propelerjih in spinerjih <- priporočam branje :wink:


Lep pozdrav!
Simon

Uporabniški avatar
T0RN4D0
Dr. Modelar
Prispevkov: 2979
Pridružen: 15 Feb 2010, 20:40
Kraj: sevnica

Odgovor Napisal/-a T0RN4D0 » 03 Maj 2010, 00:07

Ja, to s korakom in premerom mi je jasno, vendar sem že za 6" moral malo porezat trup... Vprašanje je kaj se splača kombinirat ko si enkrat omejen na premer elise... Po drugi strani pa je tudi že motor/baterija/ESC že izbran in nastavljen, tako da ostane manevriranje več ali manj samo za 1)korak 2)število krakov 3)tip propelerja...

Možnost je seveda še custom izdelava nosilca itd, vendar sem bolj ali manj že zadovoljen z obnašanjem, tako da se v to ne bom spuščal. Vendar je prej z 2700kV in 6x4 normalnim propom šlo rahlo bolje (logično), pa še tale propeler mi ne da miru kako bi se obnesel, tako da me malo žuli...
Fly it like you stole it!

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5007
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Re: Propelerji...

Odgovor Napisal/-a raktivec » 03 Maj 2010, 05:50

T0RN4D0 napisal/-a:Pozdrav :)
Če dobiš več potiska na koncu propelerja, je to najbrž dobra izbira, saj imajo na koncu precej široke krake, drži?

Zaradi treh krakov naj bi imel več potiska, vendar naj bi bil tudi manj učinkovit, torej bi motor vlekel višji tok... Problem je v tem, da nimam pojma o konkretnih cifrah- koliko slabša učinkovitost, koliko več potiska...

- propeler mora imeti enak potisk po celem premeru. Ob napačni porazdelitvi pride do tega, da delo opravlja le del z večjim potiskom, ostali prop pa prosto leti zraven, ali celo zavira.
Ravno enakomerna porazdelitev potiska po celem kraku je osnova za dober izkoristek, razni profili imajo drugoten pomen.

- največji izkoristek trokrakega propa je morebiti malce slabši od največjega izkoristka dvokrakega propa, vendar se temu v tvojih pogojih niti približal ne boš. Za tvoj primer je glavno, da zmanjšaš krilno obremenitev kraka. Ker si omejen z premerom bo krak ali dva več delovalo blagodejno za celoten izkoristek propa.

- ko se prop vrti z polno močjo, model pa stoji pri miru je izkoristek propa NIČ%, pa naj piše na njem kar hoče.
- ko model leti tako hitro, da prop nima slipa-lastna hitrost propa, je izkoristek STO ODSTOTEN, a žal v teh pogojih ni nobenega potiska in to so neuporabni pogoji.
V primeru, da je potisk neenakomerno porazdeljen po celem propu se lahko zgodita oba primera in skupen izkoristek je mizeren. Mislim, da ti lahko računaš najmanj na kakih 40% slipa, kar pomeni 60% izkoristek. Tu ti induciran upor dodatnega kraka ne pomeni prav nič.
Išči prop z širokim krakom, namenjen posebej šibkejšim elektro pogonom, da čim bolj povečaš oprijemno površino.

Alternativa trokrakemu propu bi lahko bil zložljivi 6x4 prop, ki ima grozno širok krak in ima v tvojih pogojih manj slipa-več izkoristka.
lp
Sašo

Uporabniški avatar
T0RN4D0
Dr. Modelar
Prispevkov: 2979
Pridružen: 15 Feb 2010, 20:40
Kraj: sevnica

Odgovor Napisal/-a T0RN4D0 » 03 Maj 2010, 09:14

Hvala za tole :) Za enakomerno obremenitev predvidevam, da so poskrbeli že dizajnerji in se meni ni treba ubadat s tem... Torej praviš da večkraki prop za konkreten primer ni nujno slaba izbira. Glede širine lopatic je pa tako, da ima trokraki par milimetrov ožje od dvokrakega (oba MAS)... Tako da sem spet v dilemi... Pa še nekaj glede širokih lopatic... Slow fly tipi propelerjev mislim da izkoriščajo to, ne vem če si tudi ti meril v tej smeri? Nekako imam občutek da so takšni propelerji namenjeni počasneje vrtečim motorjem, moja stvar pa se zaradi velikosti ne vrti nič kaj počasi- cca 30.000 rpm

Že vidim da za konkretne številke ne bo druge kot nekje dobit ene tokovne klešče in tehtnico...
Fly it like you stole it!

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5007
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 03 Maj 2010, 10:51

2250 kv in 3 s aku pride kvečjemu 18.000 rpm. Kje si jih našel 30.000?

Širok krak pomeni večjo površino-oprijem. Pri tebi induciran upor ni bistven, saj izkoristek mečeš vstran z veliko lopato zaradi premajhnega premera. Išči torej čim boljši oprijem propa, to pa je lahko:
- klasičen krak z manjšim korakom in večjimi vrtljaji, recimo Graupnerjev ali APC hitrostni prop 6x4
- globok krak npr. kot pri Graupnerjevem sklopljivem propu za speed 400.
- dodaten krak


Vsaj jaz pri teh majhnih premerih ne bi iskal nobenega drugega propa kot APC ali Graupner speed prop. Čeprav meniš, da imajo vsi dobro porazdeljene korake po premeru ni ravno tako in obstajajo presenetljiva odstopanja in po mojih spoznanjih so propi teh dveh firm precej boljši od ostalih. Porazdelitev tlaka po kraku namreč ni le geometrijska fora, določanje korakov je precej težavna in napeta zgodba, ki ne uspe vedno.

Aeronaut npr. izdeluje odlične sklopljive prope, toda njihov 14x12 je popoln strel v prazno. Navzven deluje enako dober kot vsi ostali, ampak zaradi napak v koraku ni dober.
lp
Sašo

Uporabniški avatar
T0RN4D0
Dr. Modelar
Prispevkov: 2979
Pridružen: 15 Feb 2010, 20:40
Kraj: sevnica

Odgovor Napisal/-a T0RN4D0 » 03 Maj 2010, 11:22

A pri obremenitvi toliko padejo obrati motorja? Če vzamemo 11.1V in 2250kV naj bi to bilo 25k PM... Vendar polna baterija mislim da tudi pod obremenitvijo da od sebe kakšnih 12V, poleg tega sem v komentarjih zasledil da je motor v resnici 2550kV, eden je celo napisal 3000 kV... In imam nekako navado bolj verjeti komentarjem kot pa kitajcem, imam takšne izkušnje.

Čeprav je seveda možno da je bila kaka serija faljena in imam resnično 2250kV... V tem primeru lahko gor obesim 6x5, bomo pač malo hitrejši... :-? Še ena stvar, ki bi jo bilo dobro izmeriti... Bi pa razliko najbrž opazil že če bi meril tok z znanim propelerjem...

No v glavnem z 2550kV in polno baterijo sem prišel na okvirnih 30k RPM, ti pa si očitno ob privzetih podatkih odbil 30%... Če se ti ljubi okoli tega napisat kakšno besedo bi bil vesel... Ker mi spet številke ne grejo skupaj, navedene, tvoje, moje, komentarji...


Trenutni zaključek je torej 6x4 APC... :) O zložljivem zaenkrat ne razmišljam, ker me dodaten upor ne boli, propeler je tako na varnem, cena pa ni ravno primerljiva...
Fly it like you stole it!

Uporabniški avatar
JKSniper
Dr. Modelar
Prispevkov: 3586
Pridružen: 02 Sep 2005, 12:38
Kraj: Celje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a JKSniper » 03 Maj 2010, 11:55

T0RN4D0 napisal/-a: Če vzamemo 11.1V in 2250kV naj bi to bilo 25k PM... Vendar polna baterija mislim da tudi pod obremenitvijo da od sebe kakšnih 12V.
Nesmisel :o, polna 3s - nazivno 11.1V, pod primerno obremenitvijo da iz sebe 10.5V.
T0RN4D0 napisal/-a: poleg tega sem v komentarjih zasledil da je motor v resnici 2550kV, eden je celo napisal 3000 kV.
Čeprav je seveda možno da je bila kaka serija faljena in imam resnično 2250kV...
Kaj za toliko jim ostopajo serije?! :o

Pomojem preveč teoriziraš z vsem skupaj... Če že moraš potegni dol driveCalc, pa poskusi par propov pa si poglej vrednosti, in ko najdeš najboljša dva kupi ta dva propa in v miru leti in se skoncentriraj na letenje :D. Boš potem pri Hotlinerju ali Pylonu naredil doktorat iz pogona...

Aja, končno koliko obratov bo sposoben motor vrtet ne moreš gledati iz tega koliko voltaže imajo celice in koliko KV je motor... Če motor dobro zagrabiš in daš full gas, pri tem boš meril voltažo in tok, boš opazil da imaš še vedno neko pošteno voltažo, tekel bo zelo zabaven tok in če boš res pošteno držal, se bo motor vrtel ne z KV * voltaža obrati ampak 0 obrati :D... oz. drugače... bolj kot ga obremeniš, manjši bodo obrati pa če se na glavo postaviš. Ampak tega ne poskušaj, ker je škoda motorja...

Uporabniški avatar
mucy
Freak
Prispevkov: 610
Pridružen: 28 Sep 2007, 17:39
Kraj: Bled

Odgovor Napisal/-a mucy » 03 Maj 2010, 12:07

Pametno pa bi si bilo tudi omisliti kakšen wattmeter, in merilec obratov da dobiš približno REALNE meritve..in se na podlagi tega odločaš za druge velikosti propelerjev, baterij, reglerjev, etc..

Manj kompliciraš, boljše je!

LP!

Uporabniški avatar
T0RN4D0
Dr. Modelar
Prispevkov: 2979
Pridružen: 15 Feb 2010, 20:40
Kraj: sevnica

Odgovor Napisal/-a T0RN4D0 » 03 Maj 2010, 12:18

Ne vem koliko jim odstopajo serije, bolj imam občutek da jim je zmanjkalo nalepk pa se ne sekirajo preveč... Koliko se sesede napetost pod polnim gasom bom zmeril takoj ko dobim primerno baterijo, prejšnjo sem uničil, nova pa potuje že več kot mesec in pol... #-o

Za obrate sem imel občutek da se ne pozna toliko če gor obesiš prop, sem mislil da le motor potegne toliko večji tok. :) kV se še vedno merijo pri neobremenjenem motorju, right? Toliko da vem za primerjat z recimo prejšnjim motorjem ki je bil 2700kV...

Sej vem da malo kompliciram, vendar tudi če zdaj doktoriram iz propelerjv in pogonov, mi kasneje pri izdelavi hotlinerja ne bo treba :)


Pa dejmo konkretno primerjavo, ker imam to ravno doma (pa v bližini nobene modelarske trgovine, kitajci pa rabjo en mesec da kaj dobim...)- Master airscrew 6x3.5 ali Master airscrew 6x4 3krak? Če bi morali ugibat...
Fly it like you stole it!

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5007
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 03 Maj 2010, 13:25

1.) Vrtljaji padejo recipročno od izkoristka. Če je izkoristek recimo 78%, boš dobil le 78% nazivnih vrtljajev.
2.) Li-Po celice v modelarstvu praviloma pod obremenitvijo nimajo nad 3,5 V, prej manj. V tvojem primeru to pomeni okrog 10,3V
3.) Zložljiv prop sem ti svetoval zaradi dobrega vleka, ne pa zaradi upora.
4.) Master Airscrew niso ravno najprimernejši propi za tvoj namen.
5.) Ob tvojem načinu kompliciranja se ne boš naučil dovolj uporabnih zadev za uspešno aplikacijo pogona na hotlinerju, boš pa "doktoriral".
lp
Sašo

Uporabniški avatar
T0RN4D0
Dr. Modelar
Prispevkov: 2979
Pridružen: 15 Feb 2010, 20:40
Kraj: sevnica

Odgovor Napisal/-a T0RN4D0 » 03 Maj 2010, 20:04

1) Razumem... napol... Če daš gor zanič propeler, to še ne pomeni nujno da se bo vrtel počasi?

2) Verjamem, vendar je odvisno od moči motorja in sposobnosti baterije... Vendar imaš prav, sam ciljam nekje blizu mejnih vrednosti praznjenja.

3) Ja, manjši upor je samo še ena prednost... Vseeno mislim da ne bom šel v tej smeri.

4) So MAS dobri za kak drug namen, ali so nasplošno šrot?

5) Eh sej hotlinerji me trenutno ne mikajo... sprašujem o stvareh ki me zanimajo, ali pa imam o njih napačne predstave, se opravičujem če sem preveč nadležen. :) Se bom poiskusil dokopati do enega APCja 6x4 pa bo. :) Ali pa poskusim poiskat kak še širši propeler... Samo potem je spet malo loterija :D
Fly it like you stole it!

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5007
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 03 Maj 2010, 20:18

Dober bi bil npr. APC electric 6/4, ki ga najdeš pod lindingerjevo kataloško št. 51297.

1.) Če daš gor zanič propeler seveda ne pomeni, da se bo vrtel počasi. Zanič propeler pomeni, da bo manj vlekel od dobrega propa ob enaki porabi ali če hočeš vrtljajih.

2.) V modelarstvu se načeloma uporabljajo akuji, ki držijo med 3 in 6 minutami polnega plina za določen setup in ob takih obremenitvah je tok okrog 3,4 V na celico. Večina dobaviteljev malce boljših motorjev in reglerjev posebej opozarja, da se tovrstni izdelki ne smejo uporabljat za kaj več kot 5 minutne turnuse...

3.) Še vedno sem prepričan, da je to pravi prop zate, dober bi bil tudi Guenther, ki so ga včasih uporabljali za F5J-400 in ni sklopljiv. Ta še bolj vleče.

4.) V glavnem so slabši od APC. Kako se obnašajo pri večjih dimenzijah ne vem, a majhni pod 10" so stara šara.
lp
Sašo

Uporabniški avatar
T0RN4D0
Dr. Modelar
Prispevkov: 2979
Pridružen: 15 Feb 2010, 20:40
Kraj: sevnica

Odgovor Napisal/-a T0RN4D0 » 19 Maj 2010, 11:42

Še eno vprašanje, kakšen notranji premer imajo ti APCjevi propi? In kak sistem fiksacije...

Tale bo pravi ne; http://www.modelarstvo-stopar.si/produc ... roduct=254

Moram naročit enga zase in enga za koleg na easystarju, ki misli vgradid 2200 kV motor na 3S. Bi se tam zraven morda bolje podal 6x5.5, ali je brezveze in spet samo stran mečeš učinkovitost...?
Fly it like you stole it!

Uporabniški avatar
ssikuc
Freak
Prispevkov: 675
Pridružen: 10 Sep 2005, 21:02
Kraj: Zagorje

Odgovor Napisal/-a ssikuc » 19 Maj 2010, 12:29

"Grobo" luknjo imajo 6,35mm. Za točno mero dobiš zraven obročke:

Slika

Slika

Eden od načinov pritrditve je z prop adapterjem, lahko pa tudi pritrdiš na zadnjo stran outrunner-ja s pomočjo "back-mounta".

Lep pozdrav!
Simon

Uporabniški avatar
digidon
Tekmovalec
Prispevkov: 225
Pridružen: 13 Dec 2009, 13:15
Kraj: Ptuj

Odgovor Napisal/-a digidon » 19 Maj 2010, 14:07

za takšne obrate jaz nebi daval gor APC elektro ampak kaj bolj tršega npr. Graupner SpeedProp, kateri so narejeni iz karbonskih vlaken in pri velikih obratih ne pride do deformacije.

če pogledaš na stopar.si vidiš da še jih nima na spletni strani, ampak če ga pokličeš jih ma ziher, saj sem jaz te propelerje vedno pri njem kupoval, in morem rečt da sem bil zadovoljen z vsakim.

Uporabniški avatar
T0RN4D0
Dr. Modelar
Prispevkov: 2979
Pridružen: 15 Feb 2010, 20:40
Kraj: sevnica

Odgovor Napisal/-a T0RN4D0 » 19 Maj 2010, 15:31

ssikuc hvala.

digidon, misliš da so premehki? Ne vem, ker jih še nisem uporabljal.

Zdejle sem dobil eno škatlo kitajskih, sicer bolj ali manj večje dimenzije, ampak kar sem jih dal skozi so TGS na oko še nekako najbolj primerni, tudi v zraku se obnašajo uredu.

Za montažo bi blo dobro še tole pol vzet ne? http://www.modelarstvo-stopar.si/produc ... roduct=729 Jst mam neki takšnega gor pa deluje, kolega pa mislim da ma tud 3.17 os... Samo preverjam če je pravi kos. :)
Fly it like you stole it!

Uporabniški avatar
digidon
Tekmovalec
Prispevkov: 225
Pridružen: 13 Dec 2009, 13:15
Kraj: Ptuj

Odgovor Napisal/-a digidon » 19 Maj 2010, 15:55

mislim da toti propeler nebi prenesel tam 20k+ rpm ker so iz mehke plastike, sem jih imel in so se kar hitro deformirali, mel sem jih sicer na 350W 2200rpm/V inrunnerju in je bil problem, nato mi je stopar svetoval Graupner SpeedProp in res bomba :) je lahek trpežen, pa še zelo zelo zelo težko ga boš strl.
pokliči stoparja pa vpraši sem skoraj ziher da jih ima.

za montažo je pa toti adapter špica, mel,mam,pa še bom mel :), edino pazit je treba pri demontaži iz motorja, se hudič kar hitro prime in neja rad spusti, lahko hitro kako perico zlamleš :) pač aluminij :)

Uporabniški avatar
T0RN4D0
Dr. Modelar
Prispevkov: 2979
Pridružen: 15 Feb 2010, 20:40
Kraj: sevnica

Odgovor Napisal/-a T0RN4D0 » 19 Maj 2010, 16:17

Ja mišljen je za 2200kV inruner pri kolegu, pri meni pa še malo več. :) Če je premehek potem mi ne koristi veliko, tako vidim da ima samo enega na zalogi.

Speed prope kolk gledam 6x4 sploh ne obstaja, so same "pylon" verzije z istim korakom kot premerom (6x6, 5.5x5.5...)
Fly it like you stole it!

savec
Začetnik
Prispevkov: 42
Pridružen: 03 Avg 2011, 20:29
Kraj: Dokležovje (Prekmurje)

Re: Propelerji...

Odgovor Napisal/-a savec » 04 Sep 2013, 20:53

Pozdravljeni,

imam sledeče vprašanje, zanima me izbira propelerja za motor NTM 3536 1800kv, bat: 2x 2200mah 4s 25-50c (povezava vzporedno = 4400mah), reg: 85A (max 100A) in PROPELER 9x6E. Preko te strani: http://www.ecalc.ch/motorcalc.htm?ecalc&lang=en sem izračunal da ima motor nekje 75A, ampak mislim da grejo amperi kar okrog 80 če ne več, ( žal nisem izmeril z napravo), ko pa sem namesto 9x6 izbral propeler 8x8E naj bi max tok padel na 69A. Me zanima ali je to realno, želim namreč doseči čim več hitrosti z omejenim motorjem, s tem da bo tok v mejah "normale" :)

No glavno vprašanje, ali 8x8E res ne poveča porabe motorje, glede na to da je korak 2inch večji, in velikost 1inch manjša? Ali bi bilo bolje sprobat 8x7 ?

RC rabbit
Razpravljalec
Prispevkov: 60
Pridružen: 31 Okt 2011, 19:45
Kraj: Zadobrova

Re: Propelerji...

Odgovor Napisal/-a RC rabbit » 29 Dec 2013, 11:05

Najbolje preizkusiti v praksi z watmetrom.
Lp Gregor
Na zrak !

Odgovori

Vrni se na