Zmogljivost zložljivih propelerjev.?

Splošna elektro debata

Moderator: alien2108

Odgovori
Uporabniški avatar
Stormovik
Trgovina
Prispevkov: 389
Pridružen: 24 Jan 2006, 08:40
Kraj: Ptuj

Zmogljivost zložljivih propelerjev.?

Odgovor Napisal/-a Stormovik » 20 Maj 2008, 17:50

Pozdravljeni!

Imam težavo z aeronautovimi propelerji, lomijo se mi v zraku #-o Po papirjih je 8x5 propeler omejen na 16.000 obratov...meni se na tleh zavrti ravno do zgornje meje. Ko poletim pa mi po nekaj brisancih krake enostavno polomi. Obrati gredo čez kritično mejo...

Pozna kdo mogoče kako rešitev, ali močnejše prope?
Zaradi tekmovalnega pravilnika mi pridejo v poštev samo kraki 8x5, obrati na tleh pa morajo ostati blizu 16.000.

LP Gorazd
"Moč ni v obrambi, pač pa v napadu!!!!!!"
www.balcore.si

sasos
Freak
Prispevkov: 712
Pridružen: 19 Sep 2003, 02:21
Kraj: Postojna
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a sasos » 20 Maj 2008, 21:01

Sicer ti ne znam pomagat, a lahko da imam podoben problem (le da je prop 16x10)


Ima kdo idejo, za koliko se povečajo vrtljaji v zraku? (in je to po možnosti izmeril?). Računski podatki iz Motocalca niso pretirano uporabni...
Kako radi se ti propi na splošno lomijo pri (pre)velikih vrtljajih?

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5011
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 20 Maj 2008, 22:27

@stormovik;
Poizkusi z RF kraki.
Najboljša rešitev bo verjetno klasičen prop na gibljivem vmesniku (O-ring sistem).



@sasos;
Za hitre modele je Motocalc zanič in boš moral izkustveno ocenjevat.


a.)

Moje ocenjevanje hitrosti dviganja je takšno:
Vv= P/(m*g)

Vv= hitrost dviganja v m/s
P= moč v watih
m=masa modela v kg
g = faktor, ki ga jemljem glede na razmerje moč/masa nekje med 21 in 25.
Zadetek je presenetljivo natančen.


b.)
Za modele kot je pilon dam podatke v motorcalc in za največjo hitrost vzamem to, pri kateri program določi le še 220 g potiska. Na tak način sem do sedaj zadel do 10 km/h natančno.
Vrtljaji propa se verjetno povečajo še malenkost nad vrednost, ki jo predvidi motocalc.
lp
Sašo

Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9132
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah » 20 Maj 2008, 22:35

Sašo, privošči si RFMja 16x10, težave rešene.

Gorazd, kot sem ti rekel danes, žal ne bi vedel kjer dobiti 8x5 iz kalupa, razen, da si ga sam narediš. Omenjal sem Xoarje, http://www.xoarprops.com (EU Metts), vendar jih tudi ni za dobiti tako majhne.

Poskusiš lahko s fixnim Aeronautovim E propom, 8.5x5.

Slika
www.lipo.si
https://www.youtube.com/user/RCracingSLO
http://www.multigp.com/chapters/view/DMA-Modra-Ptica-Multi-GP-2016

Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9132
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah » 20 Maj 2008, 22:37

raktivec napisal/-a:@stormovik;
Poizkusi z RF kraki.
Najboljša rešitev bo verjetno klasičen prop na gibljivem vmesniku (O-ring sistem).
Tega jaz ne bi priporočal, da ne bi končal kdo s propom v glavi... [-X

RF krakov ne dobiš 8x5.
www.lipo.si
https://www.youtube.com/user/RCracingSLO
http://www.multigp.com/chapters/view/DMA-Modra-Ptica-Multi-GP-2016

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5011
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 20 Maj 2008, 22:42

Na to nisem pomislil, čeprav je opazka precej smiselna!


Pri Primosu sem opazil tole spodaj in nekoč pred leti sem od enega starega pylon mačka dobil nasvet, da naj prope na pilonu namontiram na način iz linka. V časih krtačnikov so bili piloni tako težki, da je bilo skoraj nemogoče pristat z celim propom in menda je marsikdo treniral z tako pritrjenim propom. Če se prav spomnim, naj bi bilo čez vijak nataknjenih več gumic. Vrtljaji so bili v tistih časih med 15.000 in 25.000 min-1, propi pa premera med 5,5 in 6,5 col.

http://shop.lindinger.at/product_info.p ... s_id=71267
lp
Sašo

Uporabniški avatar
Stormovik
Trgovina
Prispevkov: 389
Pridružen: 24 Jan 2006, 08:40
Kraj: Ptuj

Odgovor Napisal/-a Stormovik » 21 Maj 2008, 13:20

Problem je v tem da sem po našem combat pravilniku omejen na 16.000 obratov in propeler 8x5...

Elektro combat model ima poletno težo okrog 1400g in je z dvokrakim 8x5 propom skoraj nemogoče dosečt dobro letenje, ko na model privežeš še trak, pa se vleče kot smrkelj po zraku.
Problem sem rešil s trokrakim nastavkom za krake, vleka je krepko čez 2kg in hitrost modela je konkurenčna metanolarjem...problem pa se mi pojavi ker mi propelerje lomi v zraku #-o
Modeli so brez podvozja in mi trikraki fiksni propeler ne pride v poštev...

Tudi glede kalupa za krake je problem, ker je na tekmi dovoljena le uporaba v "trgovini" kupljenih propov...

V severni evropi so problem rešili tako, da letijo s propi 11x8 na manjših obratih, ampak pri nas zaradi ......... to še dolgo ne bo mogoče [-X :^o :^o

LP Gorazd
"Moč ni v obrambi, pač pa v napadu!!!!!!"
www.balcore.si

Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6857
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Odgovor Napisal/-a Krist » 21 Maj 2008, 15:18

Stormovik napisal/-a:Problem je v tem da sem po našem combat pravilniku omejen na 16.000 obratov in propeler 8x5...

Elektro combat model ima poletno težo okrog 1400g in je z dvokrakim 8x5 propom skoraj nemogoče dosečt dobro letenje, ko na model privežeš še trak, pa se vleče kot smrkelj po zraku.
Problem sem rešil s trokrakim nastavkom za krake, vleka je krepko čez 2kg in hitrost modela je konkurenčna metanolarjem...problem pa se mi pojavi ker mi propelerje lomi v zraku #-o
Modeli so brez podvozja in mi trikraki fiksni propeler ne pride v poštev...

Tudi glede kalupa za krake je problem, ker je na tekmi dovoljena le uporaba v "trgovini" kupljenih propov...

V severni evropi so problem rešili tako, da letijo s propi 11x8 na manjših obratih, ampak pri nas zaradi ......... to še dolgo ne bo mogoče [-X :^o :^o

LP Gorazd
Ja in kdo bo videl, da niso kupljeni :whistle:
Po obliki bodo enaki originalu, tisti karbon pa samo na fino pobarvaj s črno, pa se ga ne bo videlo... Oznak pa ne bo, ker si ga zbalansiral in si ga pač moral pobrusiti....
Bolj bo kriza okoli odprtine za vpetje elise. Če se ne motim, imajo nekateri kraki tam kovinsko pušo.
Kolikor sem imel priložnost videt model letet na tekmi v Lijaku, je zadeva bila več kot samo konkurenčna metanol modelih.
LP Kristjan

This sentence does not have a sense...
http://kads-world.com/KADS_World/Welcome.html

mihec87
Dr. Modelar
Prispevkov: 3857
Pridružen: 24 Jan 2005, 18:57
Kraj: Velenje

Odgovor Napisal/-a mihec87 » 21 Maj 2008, 15:28

raktivec napisal/-a:@stormovik;

a.)

Moje ocenjevanje hitrosti dviganja je takšno:
Vv= P/(m*g)

Vv= hitrost dviganja v m/s
P= moč v watih
m=masa modela v kg
g = faktor, ki ga jemljem glede na razmerje moč/masa nekje med 21 in 25.
Zadetek je presenetljivo natančen.
Velja ta formula oz ocena tudi za jadralne modele?
Lahko poveste kaj več kako določite g faktor?

Se opravičujem za rahlo skrenitev z teme..

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5011
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 21 Maj 2008, 15:40

To velja za dviganje modelov.

Za hitre hotlinerje z specifično močjo vsaj 0,8 Kw/kg vzamem faktor 20 ali 21, za počasnejše z specifično močjo med 0,8 in 0,4 Kw/kg faktor narašča do 25.

Za modele z specifično močjo pod 200 Kw/kg je ta faktor okrog 30.
Za feritne krtačnike razreda F5J-400 je faktor med 32 in 35.


Natančna ocena kakšen naj bi bil ta faktor je odvisna od aerodinamike modela, vendar z zgoraj omenjeniumi številkami ni veliko pogreška. Predvsem pri hitrih hotlinerjih je zadetek boljši od motocalca.


npr:
- model z 55 g/dm2 in maso 1,8 kg
- poraba 1,8 Kw
Vv= 47 m/s ob pravilno izbranem propu.

Pri propu gledaš najprej na korak, da je kakih 30-40% večji od teh 47 m/s, nato pa glede na razpoložljivih 1,8 Kw določiš premer propa.
lp
Sašo

Odgovori

Vrni se na