Izdelava letala Katana

Pogovori o akrobatskih modelih in letenju
Odgovori
tommylee
Razpravljalec
Prispevkov: 90
Pridružen: 30 Jul 2013, 09:49

Izdelava letala Katana

Odgovor Napisal/-a tommylee »

Pozdravljeni!
Lotil se bom izdelave Katane,vendar še razmišljam med Katano S in Katano x.Me pa zanima razlika med njima,če mi lahko kdo prijazno pove katere so to.Dobil sem že načrte za Katano X (1980 čez krila,teža cca 4.5kg (10 pounds)).me pa zanima če mi lahko predlagate kateri motor bi bil najbolj primeren.(akrobatsko letenje-nož,hovering,..).Na načrti sicer piše 1.2-1.4 4 taktni ter 1.2-1.6 glow.vendar ni zraven nobenih enot.je pa načrt v inčah,vendar le te nimajo veze z kubikažo.
Bil bom vesel za vsako mnenje in nasvet ki ga bom dobil.Vnaprej hvala
Uporabniški avatar
AlesZ
Dr. Modelar
Prispevkov: 3221
Pridružen: 22 Maj 2002, 01:00
Kraj: Ljubljana

Re: razlika Katana x in Katana S

Odgovor Napisal/-a AlesZ »

Na načrti sicer piše 1.2-1.4 4 taktni ter 1.2-1.6 glow.vendar ni zraven nobenih enot.je pa načrt v inčah,vendar le te nimajo veze z kubikažo.
Tiste cifre so pa "kubične inče"........trd oreh si si zadal,če je že to problem...!
http://www.metric-conversions.org/volum ... meters.htm
Zadnjič spremenil AlesZ, dne 27 Dec 2013, 10:49, skupaj popravljeno 1 krat.
Slika
tommylee
Razpravljalec
Prispevkov: 90
Pridružen: 30 Jul 2013, 09:49

Re: razlika Katana x in Katana S

Odgovor Napisal/-a tommylee »

vala za obrazložitev,AlesZ.
Nisem rekel,da je problem.Saj sem našel,ampak nisem bil sigurn.ponavadi se napiše zraven enota.kakor sem našel,je to nekje enako 26ccm (1.6),kar se mi zdi pa malo premalo za akrobata ki je 2m čez krila.Ker če ni enota napisana,ne moreš vedeti merila,nič.zato sem tudi vprašal.
Uporabniški avatar
Kladu
Profesor
Prispevkov: 1306
Pridružen: 29 Mar 2005, 15:09
Kraj: Center Evrope-Šiška
Kontakt:

Re: razlika Katana x in Katana S

Odgovor Napisal/-a Kladu »

Glow motorji se največkrat označujejo s svojo prostornino v kubičnih palcih, njihovo oznako pomnoži z 16,4 in dobiš kubične centimetre

1,2-1,4 je 19,7 do 23 ccm.

Se pa popolnoma strinjam z Zdravcem, stopaš v prevelike škornje :lol:

Velikokrat so motorji označeni podobno kot kalibri .45 napaka pri tisku preskoči na 45, 50 cm
Enako je tudi pri GLOW motorjih.

Zanimivo je videti podnapise v vojaških dokumentarcih ali filmih ko "lovsko letalo strelja s 50 mm strojnicami" ](*,) ](*,)
Zadnjič spremenil Kladu, dne 27 Dec 2013, 11:05, skupaj popravljeno 1 krat.
Davno nazaj smo na balso v vrstah čakali!!!!!!!!
Uporabniški avatar
Kladu
Profesor
Prispevkov: 1306
Pridružen: 29 Mar 2005, 15:09
Kraj: Center Evrope-Šiška
Kontakt:

Re: razlika Katana x in Katana S

Odgovor Napisal/-a Kladu »

tommylee napisal/-a:Pozdravljeni!
Lotil se bom izdelave Katane,vendar še razmišljam med Katano S in Katano x.Me pa zanima razlika med njima,če mi lahko kdo prijazno pove katere so to.Dobil sem že načrte za Katano X (1980 čez krila,teža cca 4.5kg (10 pounds)).me pa zanima če mi lahko predlagate kateri motor bi bil najbolj primeren.(akrobatsko letenje-nož,hovering,..).Na načrti sicer piše 1.2-1.4 4 taktni ter 1.2-1.6 glow.vendar ni zraven nobenih enot.je pa načrt v inčah,vendar le te nimajo veze z kubikažo.
Bil bom vesel za vsako mnenje in nasvet ki ga bom dobil.Vnaprej hvala

Še mnenje o izbiri modela;

Obe katani sta zahtevna akrobatska modela in nista primerna za začetnika.
drugače pa je za težo 4,5 kg 26 ccm GLOW motor zadosti, le veliko dragega goriva spije.
Bolj primeren bi bil GAS (benzinski) dvo-taktni motor med 26 in 35 ccm (odvisno od znamke in izpuha).
Tu bodo izkušnje zelo dragocene.
Davno nazaj smo na balso v vrstah čakali!!!!!!!!
Uporabniški avatar
AlesZ
Dr. Modelar
Prispevkov: 3221
Pridružen: 22 Maj 2002, 01:00
Kraj: Ljubljana

Re: razlika Katana x in Katana S

Odgovor Napisal/-a AlesZ »

Nekaj kar sploh na spada sem,sploh pa ne ,da bi bilo povod za kak "kreh".Kriv je v bistvu youtube,ker mi je posnetka ponudil enega za drugim.Model velikosti zgoraj omenjene Katane,isti proizvajalec,isti pilot,enako letalo,enkrat v verziji bencin 33ccm,enkrat v verziji 6S................
Slika
tommylee
Razpravljalec
Prispevkov: 90
Pridružen: 30 Jul 2013, 09:49

Re: razlika Katana x in Katana S

Odgovor Napisal/-a tommylee »

Najlepša hvala obema,iskreno sem vama hvaležen za odkrite komentarje ter mnenja.
Da malo bolj opišem za kaj sem se odločil za ta model.Ta model mi je všeč,takoj ko sem ga videl,me je potegnil vase.Vem da model ni za začetnike in ga tudi ne nameravam voziti prvega.Za učenje si bom nabavil/napravil iz deprona,stiroporja.šele potem bi prešel na tega.Zadal sem si ga za malo večji in daljši projekt (vsaj zame),izdeloval ga bom daljši čas in se vmes učil na depronarju.Rad pa izvem od ljudi ki se že dalj časa ukvarjajo s tem kakšen nasvet,saj konec koncev sem začetnik in bom potreboval ogromno časa ,informacij in truda da bom znal toliko kot vi,ki ste že profesorji zame.
Vsak začetek je težak,vendar sem po naravi trmast in česa se lotim tudi dokončam.
Bom pa izredno vesel in hvaležen,če mi boste pomagali z nasveti.
tommylee
Razpravljalec
Prispevkov: 90
Pridružen: 30 Jul 2013, 09:49

Re: Goriva v modelarstvu

Odgovor Napisal/-a tommylee »

Mene pa zanima,kaj se mi bolj splača za letalo:bencinski motor ali na metanol?pa če je enaka kubikaža ali mora biti kateri močnjejši,da bo učinek enak?
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3309
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Re: Goriva v modelarstvu

Odgovor Napisal/-a Mipo »

tommylee napisal/-a:Mene pa zanima,kaj se mi bolj splača za letalo:bencinski motor ali na metanol?pa če je enaka kubikaža ali mora biti kateri močnjejši,da bo učinek enak?
Bolj se splača tisti, ki ga ceneje dobiš! Hec!

Metanolarji so močnejši in njihovo gorivo dražje. Modeli z metanolarji so bolj umazani. Bencinarji so težji, ko so enkrat pravilno nastavljeni ni več toliko dela kot z metanolarji, ki ji je ponavadi potrebno ponastavljati že ob spremembi temperature zraka ali zračne vlage. Je pa razlika med štiritaktnimi in dvotaktnimi motorji, tako pri metanolu, kot pri bencinu. Načelno sem odgovarjal za dvotakterje.
Uporabniški avatar
Kladu
Profesor
Prispevkov: 1306
Pridružen: 29 Mar 2005, 15:09
Kraj: Center Evrope-Šiška
Kontakt:

Re: Goriva v modelarstvu

Odgovor Napisal/-a Kladu »

tommylee napisal/-a:Mene pa zanima,kaj se mi bolj splača za letalo:bencinski motor ali na metanol?pa če je enaka kubikaža ali mora biti kateri močnjejši,da bo učinek enak?
Veliko ti je napisal že Mipo, moje izkušnje in uporaba:

do 10 ccm dvotaktni metanolarji

do 20 ccm 4-taktni metanolarji

kar je več, pa začnem z 26ccm bencinarji.

Elektro pogon pa samo na modelu za temperature pod 8 stopinj.

Tako deljenje je nekje najboli ekonomično glede na težo, moč in porabo goriva.
Davno nazaj smo na balso v vrstah čakali!!!!!!!!
tommylee
Razpravljalec
Prispevkov: 90
Pridružen: 30 Jul 2013, 09:49

Re: Goriva v modelarstvu

Odgovor Napisal/-a tommylee »

Hvala lepa Mipo in Kladu.

se pravi bo zame najboljša izbira bencinar.gre pa za 3d Katano,1980 mm čez krila,pa slabih 5kg teže.Nekdo mi je predlagal 33 ccm
Uporabniški avatar
Kladu
Profesor
Prispevkov: 1306
Pridružen: 29 Mar 2005, 15:09
Kraj: Center Evrope-Šiška
Kontakt:

Re: Goriva v modelarstvu

Odgovor Napisal/-a Kladu »

Izbira motorja za model je subjektivna odločitev, odvisna od več dejavnikov:
- pričakovana zmogljivost modela
- znanje pilota
- teža motorja in njen vpliv na letalne karakteristike modela
- cena
in pa nenazadnje, velikost elise :wink:


Sam izbiram motorje in izbor prediskutiram z modelarji, za katere vem, da so izkušenejši. Pogovarjamo se argumentirano, brez nakladanja.

Glede na tvoje letalne izkušnje (sklepam po forumskih temah), počakaj z izbiro motorja, preden boš katano dvignil v zrak bo dosti novega na trgu.
Davno nazaj smo na balso v vrstah čakali!!!!!!!!
tommylee
Razpravljalec
Prispevkov: 90
Pridružen: 30 Jul 2013, 09:49

Re: Goriva v modelarstvu

Odgovor Napisal/-a tommylee »

saj to sem tudi nameraval,da z nakupom motorja počakam do konca. da bo model zgrajen najprej.Imate prav,da sem začetnik,zato tudi toliko sprašujem,in dam veliko na mnenja Vas ki ste že izkušeni.Pa tudi preden bom Katano dvignil v zrak bom najprej vadil na simulatorju ter letalu iz deprona.
tommylee
Razpravljalec
Prispevkov: 90
Pridružen: 30 Jul 2013, 09:49

Re: Izdelava letala Katana

Odgovor Napisal/-a tommylee »

Zanima me,kateri mode3l kril za Katano X mi bolj priporočate za 3D letenje,krila s konstantno tetivo ali klasično?Na načrtu sem namreč dobil obe verziji,pa ne vem najbolj kateri model bi bil boljši,s konstantno tetivo ali z zvitjem.
Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Re: Izdelava letala Katana

Odgovor Napisal/-a Brane »

tommylee napisal/-a:Zanima me,kateri mode3l kril za Katano X mi bolj priporočate za 3D letenje,krila s konstantno tetivo ali klasično?Na načrtu sem namreč dobil obe verziji,pa ne vem najbolj kateri model bi bil boljši,s konstantno tetivo ali z zvitjem.
Ne verjamem oz ne razumem, kako bi bila krila z zvitjem lahko primerna za 3D model.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
tommylee
Razpravljalec
Prispevkov: 90
Pridružen: 30 Jul 2013, 09:49

Re: Izdelava letala Katana

Odgovor Napisal/-a tommylee »

tudi meni ni jasno.Evo prilagam risbo.kolikor znam angleško,pomeni "constant chord wing" konstantna tetiva krila.tako da bi bil resnično vesel,če bi mi lahko kdo povedal,katero različico naj naredim.levo ali desno (constant chord wing)?
Priponke
image.jpg
image.jpg (268.62 KiB) Pogledano 4218 krat
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Re: Izdelava letala Katana

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Ustvarjalec načrta je en bizgec, ker uporablja napačne izraze. No, morda sem preveč kritičen.. lahko, da je le v naglici zamešal izraze. (tetivo in debelino)

Kolikor vidim, ima krilo narejeno iz reber, ki so narisana na levi strani načrta, enak profil vzdolž polrazpetine, in ker se krilo proti koncu oži (tetiva se zmanjšuje), se mu tudi njegova debelina manjša.

Krilo, narejeno iz reber, narisanih na desni strani načrta, pa ima vseskozi enako debelino, saj se relativna debelina posameznih reber od trupa proti koncu krila povečuje. Če pogledamo to krilo od spredaj, je debelina krila enaka tako pri trupu, kakor na koncu krila.

Katero je bolje, je odvisno od stila letenja posameznega pilota, oziroma, kaj mu bolj odgovarja. Jaz bi, če bi bil ti, delal krilo po risbi reber z leve strani načrta.

Mitja
tommylee
Razpravljalec
Prispevkov: 90
Pridružen: 30 Jul 2013, 09:49

Re: Izdelava letala Katana

Odgovor Napisal/-a tommylee »

hvala gospod Mitja,vesel sem Vašega mnenja ter odgovora,saj ste mi lepo razložili kako in kaj.
frohlic7
Razpravljalec
Prispevkov: 52
Pridružen: 14 Nov 2005, 18:01
Kontakt:

Re: Izdelava letala Katana

Odgovor Napisal/-a frohlic7 »

Ultralajt je res obvladač....poglej tudi ostale njegove prispevke
Odgovori

Vrni se na Akrobatsko in 3D letenje