EXTRA da te kap
- matej rozman
- Freak
- Prispevkov: 852
- Pridružen: 26 Jul 2005, 15:06
- Kraj: Velenje
Re: EXTRA da te kap
Ufff, pa sem jaz mislil, da se grem na velko
Drugače pa pravi užitek gledati tole mojstrovino! Komaj čakam da vidim v živo.
Z pozdravi iz štajerke knjižnice
Matej
Drugače pa pravi užitek gledati tole mojstrovino! Komaj čakam da vidim v živo.
Z pozdravi iz štajerke knjižnice
Matej
plp, Matej
Re: EXTRA da te kap
Še enkrat hvala za čestitke vsem. Z veseljem vam bom razkazal model, če se boste odločili, da ga pridete pogledat.
Namen sem imel napisati zakaj, po mojem mnenju, je potrebno imeti toliko, »preveč«, moči na komandah krmil, ampak je to zelo enostavno in razumljivo napisal, v enemu zgornjih postov, Bruhpilot. Naj dodam samo še nekaj. Eden od ciljev, ki sem si ga zadal s tem modelom je tudi precej dolga življenska doba samega letala in čim manjše vzdrževanje le tega. Če k temu dodam, kar je bruhpilot napisal, postane razumljivo, da je potrebno komande precej predimenzionirati v primerjavi z manjšimi modeli.
Na začetku gradnje sem nameraval izdelati model v celoti iz lesa. To tehnologijo sem kar dobro poznal, saj sem vse prejšnje moje modele izdeloval pretežno na ta način. Slučajno sem takrat ostal brez dotedanje zaposlitve, in tako pristal v novi službi pri Pipistrelu. Tam sem, po zaslugi mentorja Sašota Kolarja ( enega najboljših poznavalcev tehnologije kompozitov), začel odkrivati skrivnosti laminacije. Nova tehnologija me je vsekakor prevzela in sem komaj čakal da jo začnem uporabljati pri izdelavi mojega modela. Tako sem model začel izdelovati iz lesa kasneje pa se je les počasi umikal, ker so ga nadomeščali razni laminati. Model bo, konstrukcijsko gledano, neka mešanica lesne in laminat tehnologije. Nova tehnologija mi je tudi omogočila,da sem sam izdelal dele modela, ki se jih navadno v modelarstvu kupi. Pri tako velikih letalih je namreč problem, da se določenih kosov (prednje in zadnje podvozje, krmilne ročice na komandah in servotih, primeren rezervar,razni nosilci servomotorjev ...) enostavno v prodaji ne dobijo.
Še par slikic.
Namen sem imel napisati zakaj, po mojem mnenju, je potrebno imeti toliko, »preveč«, moči na komandah krmil, ampak je to zelo enostavno in razumljivo napisal, v enemu zgornjih postov, Bruhpilot. Naj dodam samo še nekaj. Eden od ciljev, ki sem si ga zadal s tem modelom je tudi precej dolga življenska doba samega letala in čim manjše vzdrževanje le tega. Če k temu dodam, kar je bruhpilot napisal, postane razumljivo, da je potrebno komande precej predimenzionirati v primerjavi z manjšimi modeli.
Na začetku gradnje sem nameraval izdelati model v celoti iz lesa. To tehnologijo sem kar dobro poznal, saj sem vse prejšnje moje modele izdeloval pretežno na ta način. Slučajno sem takrat ostal brez dotedanje zaposlitve, in tako pristal v novi službi pri Pipistrelu. Tam sem, po zaslugi mentorja Sašota Kolarja ( enega najboljših poznavalcev tehnologije kompozitov), začel odkrivati skrivnosti laminacije. Nova tehnologija me je vsekakor prevzela in sem komaj čakal da jo začnem uporabljati pri izdelavi mojega modela. Tako sem model začel izdelovati iz lesa kasneje pa se je les počasi umikal, ker so ga nadomeščali razni laminati. Model bo, konstrukcijsko gledano, neka mešanica lesne in laminat tehnologije. Nova tehnologija mi je tudi omogočila,da sem sam izdelal dele modela, ki se jih navadno v modelarstvu kupi. Pri tako velikih letalih je namreč problem, da se določenih kosov (prednje in zadnje podvozje, krmilne ročice na komandah in servotih, primeren rezervar,razni nosilci servomotorjev ...) enostavno v prodaji ne dobijo.
Še par slikic.
- Priponke
-
- lajšanje trupa z rezkanjem notranjosti
- DSCF2865 (Small).JPG (35 KiB) Pogledano 7169 krat
-
- les laminat tehnologija
- DSCF2866 (Small).JPG (38.43 KiB) Pogledano 7169 krat
-
- DSCF2871 (Small).JPG (37.47 KiB) Pogledano 7169 krat
Re: EXTRA da te kap
Gradnja se je nadaljevala z izdelavo ojačitev pri nosilcu krila v trupu, požarni steni in tudi samih krilih.
Na začetku sem se odločil, da bom uporabil za nosilec krila aluminijasto cev premera 60 mm, okroglo, tako kot pri večini modelov. Žal, sem prepozno spoznal, da tak nosilec ni primeren za tako velik avijon. Ko so bila krila zgrajena sem opazil, da je nosilec s steno 1,5 mm bistveno prešvoh, 3 milimeterski pa pretežek. Ta problem z nosilcem moram še premišljeno rešiti do prvega poleta.
Požarna stena je narejena na način, da dopušča vgradnjo kakršnegakoli motorja. Na začetku gradnje sem predvideval, da bom uporabil motor ZDZ 420 cc. S časoma sem vstopil v kontakt z lastniki podobnih avijonov z vgrajenimi temi motorji , in v pogovoru z njimi, ugotovil, da bi bil to skrajno neprimeren motor za izvajanje zahtevnejših 3D akrobacij. Problem nastane, ko hočemo na močan (35 hp) dvo taktni motor montirati propeler z velikim premerom. Ti motorji imajo namreč to slabost, da imajo večino moči od 5500 do 6500 obratov, kjer velik propeler (premer 1 meter), nima več nobenega konkretnega potiska zaradi prevelike hitrosti konic krakov. To tudi razloži, znano dejstvo med 3D piloti, zakaj dobimo najboljše potiske elis pri akrobatih z motorji od 80 do 120 cc.
Ti namreč imajo relativno majhne propelerje zato se lahko motorji vrtijo tudi pri 6500 vrtljajih, kjer je izkoriščena vsa moč samega motorja.
Začel sem iskati drugi primernejši motor, ampak o tem kasneje.
Krila so grajena na način, stiroporno jedro oblečeno z balso, dodatno sem jih prekril s tanko stekleno tkanino in epoxi smolo zaradi samega barvanja le teh. Nisem se odločil za prekrivanje s folijo, ker je tako površino, s časoma, zelo težko vzdrževati, da ostane kvalitetna. Servota aleronov, sta zaradi svoje velikosti( globine) premaknjena precej proti korenu krila, tudi dobro, tako sta bližje težišču letala.
nadaljevanje naslednjič.
Na začetku sem se odločil, da bom uporabil za nosilec krila aluminijasto cev premera 60 mm, okroglo, tako kot pri večini modelov. Žal, sem prepozno spoznal, da tak nosilec ni primeren za tako velik avijon. Ko so bila krila zgrajena sem opazil, da je nosilec s steno 1,5 mm bistveno prešvoh, 3 milimeterski pa pretežek. Ta problem z nosilcem moram še premišljeno rešiti do prvega poleta.
Požarna stena je narejena na način, da dopušča vgradnjo kakršnegakoli motorja. Na začetku gradnje sem predvideval, da bom uporabil motor ZDZ 420 cc. S časoma sem vstopil v kontakt z lastniki podobnih avijonov z vgrajenimi temi motorji , in v pogovoru z njimi, ugotovil, da bi bil to skrajno neprimeren motor za izvajanje zahtevnejših 3D akrobacij. Problem nastane, ko hočemo na močan (35 hp) dvo taktni motor montirati propeler z velikim premerom. Ti motorji imajo namreč to slabost, da imajo večino moči od 5500 do 6500 obratov, kjer velik propeler (premer 1 meter), nima več nobenega konkretnega potiska zaradi prevelike hitrosti konic krakov. To tudi razloži, znano dejstvo med 3D piloti, zakaj dobimo najboljše potiske elis pri akrobatih z motorji od 80 do 120 cc.
Ti namreč imajo relativno majhne propelerje zato se lahko motorji vrtijo tudi pri 6500 vrtljajih, kjer je izkoriščena vsa moč samega motorja.
Začel sem iskati drugi primernejši motor, ampak o tem kasneje.
Krila so grajena na način, stiroporno jedro oblečeno z balso, dodatno sem jih prekril s tanko stekleno tkanino in epoxi smolo zaradi samega barvanja le teh. Nisem se odločil za prekrivanje s folijo, ker je tako površino, s časoma, zelo težko vzdrževati, da ostane kvalitetna. Servota aleronov, sta zaradi svoje velikosti( globine) premaknjena precej proti korenu krila, tudi dobro, tako sta bližje težišču letala.
nadaljevanje naslednjič.
- Priponke
-
- PAR STAREJŠIH SLIKIC
- DSCF3760 (Small).JPG (57.74 KiB) Pogledano 6952 krat
-
- DSCF3775 (Small).JPG (54.55 KiB) Pogledano 6952 krat
-
- DSCF4006 (Small).JPG (68.66 KiB) Pogledano 6952 krat
Re: EXTRA da te kap
Še par slik montaže servomotorja aleronov, in ena novejša, kjer j 4 meterc zraven 3 meterca.
- Priponke
-
- DSCF4001 (Small).JPG (27.51 KiB) Pogledano 6953 krat
-
- DSCF4004 (Small).JPG (34.59 KiB) Pogledano 6953 krat
-
- DSCF4542 (Small).JPG (76.98 KiB) Pogledano 6953 krat
Re: EXTRA da te kap
je prav užitek spremljat takšne podvige. Razlika med modeloma je ogromna pa čeprav gre samo za nekje meter razlike.
Tu gor bi skoraj lahko obesil motor od kakšnega motornega padala ali zmaja .
Lp RomanM
Tu gor bi skoraj lahko obesil motor od kakšnega motornega padala ali zmaja .
Lp RomanM
KEEP AWAY FROM LAND
Re: EXTRA da te kap
Pa gremo naprej.
Ko sem začel razmišljati kakšen rezervar bom vgradil v model, sem se že takoj na začetku odločil, da ne bom uporabil »klasični način«, z dvema flašama od Fruca. Hotel sem nekaj posebnega. vedel sem, da rabim rezervar za vsaj 4 litre goriva in vsaj 2 litra za tekočino za dim. Ker nisem hotel imeti rezervarja postavljena drug ob drugem, sem najprej pomislil, da jih bom vgradil enega nad drugega. Tako se je razvila ideja, da dva rezervarja združim v enega. Zgornji del je bencinski, spodnji pa rezervar tekočine za dim. Cevi za polnjenje obeh prekatov in cevi za oddušnike sem postavil na vrh tega dvojnega rezervarja, tako, da imam čim boljši pregled, če kje kaj slučajno pušča. Sam rezervar je narejen iz steklenega laminata v kalupu, znotraj je premazan s posebno smolo, ki je odporna na bencin.
Ko sem začel razmišljati kakšen rezervar bom vgradil v model, sem se že takoj na začetku odločil, da ne bom uporabil »klasični način«, z dvema flašama od Fruca. Hotel sem nekaj posebnega. vedel sem, da rabim rezervar za vsaj 4 litre goriva in vsaj 2 litra za tekočino za dim. Ker nisem hotel imeti rezervarja postavljena drug ob drugem, sem najprej pomislil, da jih bom vgradil enega nad drugega. Tako se je razvila ideja, da dva rezervarja združim v enega. Zgornji del je bencinski, spodnji pa rezervar tekočine za dim. Cevi za polnjenje obeh prekatov in cevi za oddušnike sem postavil na vrh tega dvojnega rezervarja, tako, da imam čim boljši pregled, če kje kaj slučajno pušča. Sam rezervar je narejen iz steklenega laminata v kalupu, znotraj je premazan s posebno smolo, ki je odporna na bencin.
- Priponke
-
- DSCF4333 (Small).JPG (36.66 KiB) Pogledano 6733 krat
-
- DSCF4368 (Small) (2).JPG (40.76 KiB) Pogledano 6733 krat
-
- DSCF4371 (Small) (2).JPG (41.5 KiB) Pogledano 6733 krat
Re: EXTRA da te kap
Še ena novejša slika.
- Priponke
-
- DSCF4570 (Small).JPG (69.1 KiB) Pogledano 6733 krat
Re: EXTRA da te kap
Tole bo pa pomoje preveliko za na mazdo ?
Re: EXTRA da te kap
a je extra že letela?
Re: EXTRA da te kap
Izdelava takega modela je precej draga zadeva, zato si pomagam tako, da izdelujem različne izdelke tudi za razne prijatelje modelarje (karbonska podvozja in propelerji), izvajam pa tudi razna popravila, npr. karbonskih kolesarskih okvirjev in drugo. To je tudi razlog, da izdelava Extre napreduje relativno počasi.
No nekaj je bilo vseeno narejeno. Pokrov motorja, ki mi ga je izdelal prijatelj mi ni ustrezal. Potrebno ga je bilo malce povečati, adaptirati bočna vstopnika, ter dodati še en vstopnik spodaj, za dodatno hlajenje izpušnega kolektorja. Tako sem začel iz pramodela, preko kalupa, izdelavo novega pokrova motorja. Hauba je tako končana, v naslednjih mesecih bom trup modela skupaj s haubo in smernim krmilom dokončno pobarval.
Še slike narejenega
No nekaj je bilo vseeno narejeno. Pokrov motorja, ki mi ga je izdelal prijatelj mi ni ustrezal. Potrebno ga je bilo malce povečati, adaptirati bočna vstopnika, ter dodati še en vstopnik spodaj, za dodatno hlajenje izpušnega kolektorja. Tako sem začel iz pramodela, preko kalupa, izdelavo novega pokrova motorja. Hauba je tako končana, v naslednjih mesecih bom trup modela skupaj s haubo in smernim krmilom dokončno pobarval.
Še slike narejenega
- Priponke
-
- FINIŠIRANJE PRAMODELA
- DSCF4763 (Small).JPG (42.72 KiB) Pogledano 5876 krat
-
- DSCF4765 (Small).JPG (68.52 KiB) Pogledano 5876 krat
-
- KONČEN IZGLED PRAMODELA
- DSCF4759 (Small).JPG (37.33 KiB) Pogledano 5876 krat
Re: EXTRA da te kap
Še slike
- Priponke
-
- KALUP
- DSCF4776 (Small).JPG (32.21 KiB) Pogledano 5872 krat
-
- DSCF4779 (Small).JPG (40.57 KiB) Pogledano 5872 krat
-
- DSCF4857 (Small).JPG (31.9 KiB) Pogledano 5872 krat
Re: EXTRA da te kap
Sestavljen avion.
- Priponke
-
- DSCF4845 (Small).JPG (42.05 KiB) Pogledano 5870 krat
-
- KONČANO SFINIŠIRANO KRILO
- DSCF4846 (Small).JPG (38.52 KiB) Pogledano 5870 krat
-
- DVODELEN POKROV MOTORJA
- DSCF4847 (Small).JPG (46.3 KiB) Pogledano 5870 krat
Re: EXTRA da te kap
Zadnji dve.
- Priponke
-
- DSCF4848 (Small).JPG (45.43 KiB) Pogledano 5868 krat
-
- DSCF4850 (Small).JPG (51.86 KiB) Pogledano 5868 krat
- Kralj Luka
- Freak
- Prispevkov: 720
- Pridružen: 25 Avg 2006, 10:49
- Kraj: Rožna dolina (Nova gorica)
Re: EXTRA da te kap
Lp Luka
Re: EXTRA da te kap
... a nima malo premajhne eilerone....
... pa kabli se vidjo...
.. pa tam v nosilcu za repne servote se eni lunkerčji v sijaj površini vidjo....
.. pa ena zareza za šravfencigar na enmu šravfu ni poravnana z drugimi....
.. pa tam na polici na steni sem videl en teden star prah!!!!!
mislim... sama šlamparija te je....
... pa kabli se vidjo...
.. pa tam v nosilcu za repne servote se eni lunkerčji v sijaj površini vidjo....
.. pa ena zareza za šravfencigar na enmu šravfu ni poravnana z drugimi....
.. pa tam na polici na steni sem videl en teden star prah!!!!!
mislim... sama šlamparija te je....
Pridemo tudi na dom...
Lep dan še naprej!
Živnorc.
Lep dan še naprej!
Živnorc.
Re: EXTRA da te kap
epic.
Re: EXTRA da te kap
Noro
Re: EXTRA da te kap
hut model
Re: EXTRA da te kap
V preteklih tednih so potekale priprave za barvanje in samo barvanje trupa modela. Odločil sem se za barvno shemo, ki sem jo uporabil že pri prejšnji moji Extri. Delo je potekalo precej počasi, saj je bilo potrebno kar nekajkrat zaščititi ves model, in to sam zato, da se je pobarval določen vzorec ali črta določene barve. Poleg tega, me je za barvanje "ulovil" še zimski čas, tako, da sem bil ves čas vezan na pravo vreme in predvsem na "zadosti tapravo" temperaturo za nanašanje barve in laka. Na koncu sem vse na novo pobarvane dele sfiniširal in spuliral. Za barvanje mi je ostal le še višinski stabilizator.
Trenutno poteka naročanje motorja. Nameravam vgraditi 35 kw, vodno hlajen wankel motor z reduktorjem. Ker pogajanja okrog cene in konfiguracije motorja s dobaviteljem še potekajo, in je za enkrat dobava le tega vprašljiva, bom o tem pisal kasneje.
Zaenkrat pa slike narejenega.
Trenutno poteka naročanje motorja. Nameravam vgraditi 35 kw, vodno hlajen wankel motor z reduktorjem. Ker pogajanja okrog cene in konfiguracije motorja s dobaviteljem še potekajo, in je za enkrat dobava le tega vprašljiva, bom o tem pisal kasneje.
Zaenkrat pa slike narejenega.
- Priponke
-
- DSCF4880 (Small).JPG (38.85 KiB) Pogledano 4501 krat
-
- DSCF4881 (Small).JPG (47.55 KiB) Pogledano 4501 krat
-
- DSCF4909 (Small).JPG (51.81 KiB) Pogledano 4501 krat
Re: EXTRA da te kap
Še
- Priponke
-
- DSCF4917 (Small).JPG (63.91 KiB) Pogledano 4499 krat
-
- DSCF4931 (Small).JPG (70.06 KiB) Pogledano 4499 krat
-
- DSCF5008 (Small).JPG (38.03 KiB) Pogledano 4499 krat
Re: EXTRA da te kap
Barvna shema skoraj v celoti ( še višinc )
- Priponke
-
- DSCF5037 (Small).JPG (77.12 KiB) Pogledano 4499 krat
-
- DSCF5045 (Small).JPG (61.01 KiB) Pogledano 4499 krat
-
- DSCF5048 (Small).JPG (60.12 KiB) Pogledano 4499 krat
Re: EXTRA da te kap
Še par.
- Priponke
-
- Po finiširanju.
- DSCF5052 (Small).JPG (50.36 KiB) Pogledano 4498 krat
-
- DSCF5056 (Small).JPG (73.68 KiB) Pogledano 4498 krat
- UROŠ MURKOVIČ
- Dr. Modelar
- Prispevkov: 2428
- Pridružen: 25 Dec 2005, 12:29
- Kraj: Lj-Črnuče MKV-Vrhnika
Re: EXTRA da te kap
Kaj naj rečem
Tut moja ženka je sestavljala avione.
http://www.facebook.com/profile.php?id=100002305024191
http://www.mkv-klub.si/
http://www.facebook.com/profile.php?id=100002305024191
http://www.mkv-klub.si/