GB - YAK-55M 1.8
GB - YAK-55M 1.8
Kot piše v naslovu, sm si prvošĂ¨u tegale yak-ca. Kar nekaj èasa sm ga ogledoval in odloèitev je padla in zdaj je doma.
Model je v je lepo narejen, kakšna malenkost bi bila lahko bolje ampak za ta denar je to to.
Bo seveda elektro, na 7S(ker polnilec polni do 7) ali 8S,
motor je kitajc 200obr/volt,
prop apc 20x15E
regler spin 77,
akomulatorji turnigy 5000,
dobrodošel kakšen komentar glede motorizacije
lp Roman
sledi kakšna slikca sestavljanja
Model je v je lepo narejen, kakšna malenkost bi bila lahko bolje ampak za ta denar je to to.
Bo seveda elektro, na 7S(ker polnilec polni do 7) ali 8S,
motor je kitajc 200obr/volt,
prop apc 20x15E
regler spin 77,
akomulatorji turnigy 5000,
dobrodošel kakšen komentar glede motorizacije
lp Roman
sledi kakšna slikca sestavljanja
- Priponke
-
- v škatli vse lepo zapakirano
- Slika0055.jpg (64.91 KiB) Pogledano 6226 krat
-
- najprej ga je blo treba preprièati da je moj in ne njegov
- Slika0056.jpg (78.56 KiB) Pogledano 6226 krat
Zadnjič spremenil RomanM, dne 19 Jun 2011, 21:16, skupaj popravljeno 2 krat.
KEEP AWAY FROM LAND
delo sm zaèel na repu, kjer sm vlepil krmilne roèice, katere sem prej oblekel z karbonsko tkanino, da malo lepše zgledajo, pa tudi prvi del (notranji) kaputaža je nastal v cfk varianti
- Priponke
-
- krmilne roèice
- DSC03523.JPG (227.52 KiB) Pogledano 6062 krat
-
- tako zgleda smer
- DSC03521.JPG (180.4 KiB) Pogledano 6062 krat
-
- carbon look
- DSC03525.JPG (135.53 KiB) Pogledano 6062 krat
KEEP AWAY FROM LAND
Meni se zdi 7 ali 8 S lipo za motor z 200 vrtljaji na V malo premalo. Nimam sicer izkušenj, kako deluje propeler s tako velikim korakom na takem modelu, a sam imam 1,9 velikega Yaka 54, na katerem imam motor z 174 vrtljaji na V. Propeler imam Sonic 22x12 in model dobro leti sedaj, ko letim na 11S, s kakšnimi malo starejšimi baterijami pa na 12S.
10S kot sem letel prej, pa vsekakor ni bilo ravno primerno majhnim vrtljajem motorja.
Tudi na večjem 2,2 metrskem Yaku 54 letim z 11-12 S z motorjem ki ima 225 vrtljajev na V, s propelerji 22x10 ali 23x8
Sicer me pa prav zanima, ker razmerje so pri tebi precej drugačna
Po moje bi bil za 7-8S primeren motor s kakimi 340 vrtljaji na V in potem propeler s korakom 10
10S kot sem letel prej, pa vsekakor ni bilo ravno primerno majhnim vrtljajem motorja.
Tudi na večjem 2,2 metrskem Yaku 54 letim z 11-12 S z motorjem ki ima 225 vrtljajev na V, s propelerji 22x10 ali 23x8
Sicer me pa prav zanima, ker razmerje so pri tebi precej drugačna
Po moje bi bil za 7-8S primeren motor s kakimi 340 vrtljaji na V in potem propeler s korakom 10
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
- Marko Mencin
- Freak
- Prispevkov: 728
- Pridružen: 02 Dec 2004, 20:25
- Kraj: LJ-Barje
- Kontakt:
Hoj!
200u/V je komaj dovolj za 10s.
Brane ima prav, potrebuješ motor s 320-350u/V
Več o tem YAK-u in motorizaciji pa tule:
http://www.rc-network.de/forum/showthread.php?t=174571
LP
Marko
200u/V je komaj dovolj za 10s.
Brane ima prav, potrebuješ motor s 320-350u/V
Več o tem YAK-u in motorizaciji pa tule:
http://www.rc-network.de/forum/showthread.php?t=174571
LP
Marko
We is E-xperts.
LP.
UUU zelo lep model si kupil. Meni je tale Yak eden najlepših.
Tudi sam, sem podobno razmišljal, ko sem kupoval prvi elektro pogon za 2m model. Malo obratov in velik propeler na relativno malo celic. Vendar ni dobro. Tale 2 motorja (če gledamo kitajce) na 8 celic, sta za silo dovolj za 5.3kg model. Višje vrteči ob Metts 18*8 bencin propelerju, pije 90A, nižje vrteči pa na 19*10 prav tako Metts okoli 65A. Če je model res tako lahek kot pišejo, 4.2kg polno opremljen, potem bito šlo. Ob večjem motorju pa rabiš več celic.
http://www.hobbycity.com/hobbyking/stor ... Kv_/_1820w
http://www.hobbycity.com/hobbyking/stor ... Kv_/_2100W
LP,Klemen
UUU zelo lep model si kupil. Meni je tale Yak eden najlepših.
Tudi sam, sem podobno razmišljal, ko sem kupoval prvi elektro pogon za 2m model. Malo obratov in velik propeler na relativno malo celic. Vendar ni dobro. Tale 2 motorja (če gledamo kitajce) na 8 celic, sta za silo dovolj za 5.3kg model. Višje vrteči ob Metts 18*8 bencin propelerju, pije 90A, nižje vrteči pa na 19*10 prav tako Metts okoli 65A. Če je model res tako lahek kot pišejo, 4.2kg polno opremljen, potem bito šlo. Ob večjem motorju pa rabiš več celic.
http://www.hobbycity.com/hobbyking/stor ... Kv_/_1820w
http://www.hobbycity.com/hobbyking/stor ... Kv_/_2100W
LP,Klemen
Ljubezen: ime ji je letenje!!!
Previj motor, bo najceneje.RomanM napisal/-a:Ja glede motorja tudi sam vem, da ni najbolša izbira, ampak je blo že prepozno ko sem to ugotovil.
Zdaj skušam nekaj za silo rešit, če dam na 10S potem bo pač tolko težji, v skrajnio sili pa še 50 eur reskirat za nov motor. Vvsekakor bom pa probal kaj bo.
lp Melly
Ja tudi previjanje je opcija na katero sm pomislu.
Ta motor ima 16 ovojev, probal bi z 8 al pa 10, takšen motor z 14 ovoji ima 250obr/volt.
Samo ne vem ali bi se lotil tega sam, ker ne vem ali bi bilo dovolj da bi samo odvil nekaj ovojev ali bi navil na novo z "debelejšo" žico?
Ă�e bi samo odvil potem se mi verjetno zmanjša moè motorja, ker paè amperaže ne morem dvignit, èe ga pa na novo previjem z debelejšo žico, potem pa lahko tudi tok poveèam, naj me kdo popravi èe se motim.
Najbolje bi blo èe bi zamenjal baterije z kakšnimi 3500-4000mAh pa na 10S, ampak vsak èas pridejo 5000mAh ki pa so malo težje, itak na koncu je samo teža problem
Ta motor ima 16 ovojev, probal bi z 8 al pa 10, takšen motor z 14 ovoji ima 250obr/volt.
Samo ne vem ali bi se lotil tega sam, ker ne vem ali bi bilo dovolj da bi samo odvil nekaj ovojev ali bi navil na novo z "debelejšo" žico?
Ă�e bi samo odvil potem se mi verjetno zmanjša moè motorja, ker paè amperaže ne morem dvignit, èe ga pa na novo previjem z debelejšo žico, potem pa lahko tudi tok poveèam, naj me kdo popravi èe se motim.
Najbolje bi blo èe bi zamenjal baterije z kakšnimi 3500-4000mAh pa na 10S, ampak vsak èas pridejo 5000mAh ki pa so malo težje, itak na koncu je samo teža problem
KEEP AWAY FROM LAND
- Marko Mencin
- Freak
- Prispevkov: 728
- Pridružen: 02 Dec 2004, 20:25
- Kraj: LJ-Barje
- Kontakt:
Hoj!
Za začetnika je previjanje takšnega motorja kar precejšen zalogaj. Treba je pravilno segreti in sneti stator z nosilca motorja, pa potem s toplozračno pištolo počasi in pazljivo odvijati navitje tako, da ne poškoduješ izolacije statorja. Običajno to ne uspe popolnoma in potrebno je popraviti zaščito z epoksijem, recimo UHU 300 endfest. Naviti je potrebno novo lakirano žico, najbolje monofiliarno, v tvojem primeru pa bo najbolje bifiliarno. Debelino določimo s poskusnim navijanjem dveh sosednjih slotov. Izberemo shemo navijanja, običajno delta vezavo.
Sklepam, da imaš motor vrste 5320. Podobne motorje ima češki proizvajalec, gre za AXI 5330/34 (17 ovojev na slot)
Za tvoj namen je potrebnih 10 ali 11 ovojev na slot. Z 2 žicama debeline 0,9mm(izmerjeno 0,95mm) paralelno, boš lahko realiziral obe opcijski navitji, tokovna zmogljivost bo prek 80A.
Več o previjanju podobnega motorja:http://www.e-modelar.net/clanki-57.html
LP
Marko
Za začetnika je previjanje takšnega motorja kar precejšen zalogaj. Treba je pravilno segreti in sneti stator z nosilca motorja, pa potem s toplozračno pištolo počasi in pazljivo odvijati navitje tako, da ne poškoduješ izolacije statorja. Običajno to ne uspe popolnoma in potrebno je popraviti zaščito z epoksijem, recimo UHU 300 endfest. Naviti je potrebno novo lakirano žico, najbolje monofiliarno, v tvojem primeru pa bo najbolje bifiliarno. Debelino določimo s poskusnim navijanjem dveh sosednjih slotov. Izberemo shemo navijanja, običajno delta vezavo.
Sklepam, da imaš motor vrste 5320. Podobne motorje ima češki proizvajalec, gre za AXI 5330/34 (17 ovojev na slot)
Za tvoj namen je potrebnih 10 ali 11 ovojev na slot. Z 2 žicama debeline 0,9mm(izmerjeno 0,95mm) paralelno, boš lahko realiziral obe opcijski navitji, tokovna zmogljivost bo prek 80A.
Več o previjanju podobnega motorja:http://www.e-modelar.net/clanki-57.html
LP
Marko
We is E-xperts.
Malo updejta
Nadaljeval sem delo na repu, zmontiral servote, ki sem jih dal kar v višine same.
Model ima predvidene 3 razliène varjante za vgradnjo višinskih servotov, lahko je centralni na zajle, zunanji servo na trupu pred višino ali v mojem primeru direktno v višino. Servota sta HS-225MG, za takšne so narejene luknje.
Ne vem kaj bi naredil za napajanje servotov, imam maroèen bec in 2S 2200 LiPo, ali gre lahko preko sprejemnika (jeti R8), ali naredim loèeno napajanje, bo pa 5 servotov
2 x HS-225, futaba S3010 na aleronih in HS-5645 na smeri.
Dobil sem tudi celice 3 pakete 6S 5000mAh, v enem paketu se ena celica ne dvigne nad 3.8V, nazaj je ne bom pošiljal, bom pa paket razdrl in naredil 8S pakete.
Nadaljeval sem delo na repu, zmontiral servote, ki sem jih dal kar v višine same.
Model ima predvidene 3 razliène varjante za vgradnjo višinskih servotov, lahko je centralni na zajle, zunanji servo na trupu pred višino ali v mojem primeru direktno v višino. Servota sta HS-225MG, za takšne so narejene luknje.
Ne vem kaj bi naredil za napajanje servotov, imam maroèen bec in 2S 2200 LiPo, ali gre lahko preko sprejemnika (jeti R8), ali naredim loèeno napajanje, bo pa 5 servotov
2 x HS-225, futaba S3010 na aleronih in HS-5645 na smeri.
Dobil sem tudi celice 3 pakete 6S 5000mAh, v enem paketu se ena celica ne dvigne nad 3.8V, nazaj je ne bom pošiljal, bom pa paket razdrl in naredil 8S pakete.
- Priponke
-
- slika višine 1
- DSC03536.JPG (214.82 KiB) Pogledano 4962 krat
-
- celice
- DSC03528.JPG (175.01 KiB) Pogledano 4959 krat
-
- slika višine 2
- DSC03537.JPG (153.23 KiB) Pogledano 4959 krat
KEEP AWAY FROM LAND
Še slikca motorèka kako zgleda stator je nakje 53-25, zaenkrat ne bom previjal ali dal previjati dokler ga ne stestiram, sem pa razmišljal da bi ga vseeno razdrl in pogledal magnete èe so vredu zalepljeni, ker se je že zgodilo da so odpadli.
Motorèek ima 485 gramov tak kot je na sliki, je bil pa brez nastavka za propeler, ki ga bom moral naredit.
Motorèek ima 485 gramov tak kot je na sliki, je bil pa brez nastavka za propeler, ki ga bom moral naredit.
- Priponke
-
- DSC03529.JPG (211.15 KiB) Pogledano 4955 krat
KEEP AWAY FROM LAND
Stvari se odvijajo naprej, danes je prispela še zadnja potrebna pošiljka.
Danes je bla na vrsti kablarija, tako da sem v glavnem cinil.
Zmontiral sem regler in motor, da sem èimprej probal, zaenkrat samo na 6S, jeti je pokazal 24.6A pri 24.16V na propu 20x15E, malo se mizdi malo -bom videl kaj bo na 8S.
Danes je bla na vrsti kablarija, tako da sem v glavnem cinil.
Zmontiral sem regler in motor, da sem èimprej probal, zaenkrat samo na 6S, jeti je pokazal 24.6A pri 24.16V na propu 20x15E, malo se mizdi malo -bom videl kaj bo na 8S.
- Priponke
-
- še pogled od spredaj
- DSC03546.JPG (138.66 KiB) Pogledano 4759 krat
-
- malo sem tudi stružil, nastavek za prop
- DSC03543.JPG (235.43 KiB) Pogledano 4759 krat
-
- zadnji paketki malo od tu malo od tam
- DSC03545.JPG (200.84 KiB) Pogledano 4759 krat
KEEP AWAY FROM LAND
Še slikca zmontiranega reglerja, malo je vsa stvar nerodna ker ne stoji tik nad oziroma pod motojem, je premalo placa zato sem ga dal na notranjo stran - slikca.
Verjetno bo potrebno kakšen usmernik zraka za hlajenje naredit.
Verjetno bo potrebno kakšen usmernik zraka za hlajenje naredit.
- Priponke
-
- regler
- DSC03549.JPG (215.27 KiB) Pogledano 4758 krat
KEEP AWAY FROM LAND
Spet je bla "urca" èasa in nastala je kretnica oziroma direktno napajanje servotov z beca mimo sprejemnika.
Narejeno je bolj po domaèe, važno da služi svojemu namenu, naredit moram še nosilèek in zmontirat v trup.
Aja kako ugotovim kolko polni je motor, kaj se prešteje navitja na motorju al kako drugaèe èe mi lahko kdo pomaga.
lp Roman
Narejeno je bolj po domaèe, važno da služi svojemu namenu, naredit moram še nosilèek in zmontirat v trup.
Aja kako ugotovim kolko polni je motor, kaj se prešteje navitja na motorju al kako drugaèe èe mi lahko kdo pomaga.
lp Roman
- Priponke
-
- bec + kretnica
- DSC03552.JPG (230.39 KiB) Pogledano 4607 krat
KEEP AWAY FROM LAND
Uspelo mi je spraviti v pogon vse servote, pa tudi trimanje je konèano. Narediti moram še expo na hodih in max odklone naštimat.
Moram reèt da me je kar malo hecalo ko sem štimal višino na dva servota, sem probal na sprejemniku sprogramirat pa mi èešĂ¨ina ni povlekla, tako da sem rešil z miksom na postaji.
Danes sem ga tudi vagal brez pogonskih baterij je 3,5kg, tako da bo konèna teža kaj èez 4,6 kg, kar je kar nekaj veè od tovarniških 4,2kg.
No, jaz sem najveè teže nabral pri napajanju za servote nekje 200g bec in baterija, ne vem ali bi lahko uporabil pogonske bat. za bec, nekaj bi se poznalo, dodaten plus pa bo še pri celicah ki jih bo 8 namesto 6.
Motor pa ima 14 magnetov in 12 navitij, torej je 14 polni!!
Za konec pa še par slikc.
lp Roman
Moram reèt da me je kar malo hecalo ko sem štimal višino na dva servota, sem probal na sprejemniku sprogramirat pa mi èešĂ¨ina ni povlekla, tako da sem rešil z miksom na postaji.
Danes sem ga tudi vagal brez pogonskih baterij je 3,5kg, tako da bo konèna teža kaj èez 4,6 kg, kar je kar nekaj veè od tovarniških 4,2kg.
No, jaz sem najveè teže nabral pri napajanju za servote nekje 200g bec in baterija, ne vem ali bi lahko uporabil pogonske bat. za bec, nekaj bi se poznalo, dodaten plus pa bo še pri celicah ki jih bo 8 namesto 6.
Motor pa ima 14 magnetov in 12 navitij, torej je 14 polni!!
Za konec pa še par slikc.
lp Roman
- Priponke
-
- aleroni za 3D
- DSC03555.JPG (192.87 KiB) Pogledano 4428 krat
-
- malo zgoraj
- DSC03553.JPG (192.17 KiB) Pogledano 4428 krat
-
- malo odspredaj
- DSC03554.JPG (180.37 KiB) Pogledano 4428 krat
KEEP AWAY FROM LAND
Upam da ne boš preveč nesrečen, ker ti pride teža čez tovarniško navedeno to kar piše v navodilih so z redkimi izjemami, večinoma pobožne želje, teža, ki brez ekstremnih predelav ni dosegljiva, ali pa je model v osnovi zvagan s prešibkim motorjem ali kaj podobnega.
Za 1,8 m velikega akrobata 4,6kg ni slaba teža, brez skrbi.
Ne rećem pa, da se mi 200g ne zdi preveč za napajanje takega modela, bec in baterija na mojem 2.2m velikem Yaku 54 ki ga vozim na 11 ali 12S vagata manj kot 100g, od kod pa pri tvojem toliko
Za 1,8 m velikega akrobata 4,6kg ni slaba teža, brez skrbi.
Ne rećem pa, da se mi 200g ne zdi preveč za napajanje takega modela, bec in baterija na mojem 2.2m velikem Yaku 54 ki ga vozim na 11 ali 12S vagata manj kot 100g, od kod pa pri tvojem toliko
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Živjo!
Ja baterija 2200 2S ima 140g, U bec 8A pa nekje okroh 60g. Z baterijo sem malo pretiraval, kolko bi bilo dovolj za dnevno letenje tam 5-6 poletov.
Tovarniška teža po moje je dosegljiva, èe bi se rešil beca in baterij (kakšen drug regler z becom na 6S), regler spin 77 ima 110g, spin75 ima 60g, pa èe bi letel na 6S.
Ta dieta bi prinesla :
-140 baterije
-60 bec
-50 regler
-280 pog. baterije
skupaj 530g pa smo nekje tam
Verjetno, bi še kaj stisnil na pog. baterijah èe bi vozu na 4500mAh ali kaj podobnega.
Ja baterija 2200 2S ima 140g, U bec 8A pa nekje okroh 60g. Z baterijo sem malo pretiraval, kolko bi bilo dovolj za dnevno letenje tam 5-6 poletov.
Tovarniška teža po moje je dosegljiva, èe bi se rešil beca in baterij (kakšen drug regler z becom na 6S), regler spin 77 ima 110g, spin75 ima 60g, pa èe bi letel na 6S.
Ta dieta bi prinesla :
-140 baterije
-60 bec
-50 regler
-280 pog. baterije
skupaj 530g pa smo nekje tam
Verjetno, bi še kaj stisnil na pog. baterijah èe bi vozu na 4500mAh ali kaj podobnega.
KEEP AWAY FROM LAND
Ja, ampak na 6S bo tole šibko motoriziran model, kar pa elektro gnanemu modelu danes nekako ne paše, vsaj meni ni všeč, čeprav ne letim agresivno.
Prešvoh motorca že žgeš na polno, pa potem nekako za silo je, elektro mora pa s pol gasa vse podelat, da prav leti, ostalo je pa bonus
Prešvoh motorca že žgeš na polno, pa potem nekako za silo je, elektro mora pa s pol gasa vse podelat, da prav leti, ostalo je pa bonus
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Ja na 6S pridejo že veliki tokovi, pa je 5000mAh kmalu premalo za letet, no v originalnih navodilih:
http://modelle.hepf.at/gbmodels/manualyak55m1_8.pdf
sta predstavljena pogona na 6S, tako da teža je verjetno posledica teže baterij, ki pa verjetno ne trajajo dolgo ...
Pa še video kako leti takšen model v pravih rokah
http://www.rcmovie.de/video/43e57e8e633 ... kmann-180m
http://modelle.hepf.at/gbmodels/manualyak55m1_8.pdf
sta predstavljena pogona na 6S, tako da teža je verjetno posledica teže baterij, ki pa verjetno ne trajajo dolgo ...
Pa še video kako leti takšen model v pravih rokah
http://www.rcmovie.de/video/43e57e8e633 ... kmann-180m
KEEP AWAY FROM LAND
Ko se odločaš za baterije in ti hodi po glavi ali vzeti večje za daljši čas letenja ali manjše za lažjo težo in če je model za 3D ne dvomi nikoli vedno manjše baterije za lažjo težo. 4-5 minut letenja naenkrat je čisto dovolj, saj menda ne boš imel samo en set baterij
Sicer je pa filmček res impresiven, še vseeno se pa vidi, da model ravno kipi ne od moči, povrhu je pa treba vedeti, da takile tiči nikoli ne letajo z lipoti, ki imajo 100 ali 200 ciklov.
Sicer je pa filmček res impresiven, še vseeno se pa vidi, da model ravno kipi ne od moči, povrhu je pa treba vedeti, da takile tiči nikoli ne letajo z lipoti, ki imajo 100 ali 200 ciklov.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Evo model je pripravljen na let, se bo treba kakšen dan zapeljat do Divaèe.
Teža rtf je 4630g, precej teže na raèun baterij, sedaj imam dva paketa za letet, ko bom kupoval druge grem na 4000 ali celo 3700mAh, tako da bo imel model nekje 300g manj.
Pa še nekaj slikc
Teža rtf je 4630g, precej teže na raèun baterij, sedaj imam dva paketa za letet, ko bom kupoval druge grem na 4000 ali celo 3700mAh, tako da bo imel model nekje 300g manj.
Pa še nekaj slikc
- Priponke
-
- Slika0079.jpg (71.18 KiB) Pogledano 4805 krat
-
- tukaj se malo veè vidi
- Slika0077.jpg (134.93 KiB) Pogledano 4805 krat
-
- model zgleda skoraj prazen ...
- Slika0076.jpg (162.78 KiB) Pogledano 4805 krat
KEEP AWAY FROM LAND