Programi in ideje za tekmovanja F3A 2010 in 2011

Pogovori o akrobatskih modelih in letenju
Odgovori
Uporabniški avatar
Marko Mencin
Freak
Prispevkov: 728
Pridružen: 02 Dec 2004, 20:25
Kraj: LJ-Barje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Marko Mencin »

Pozdravljeni!

Če kdaj, potem se je sedajle, ko je načrtovalna, gradbena inpreizkuševalna sezona še pred nami, potrebno dogovoriti o pravilih oziroma izgledu tekem v naslednji sezoni. Priča smo upadanju zanimanja za tekmovanja pri nas, pa tudi v tujini, kjer so udeležbe še lani rastle, ni bilo letos nič drugače.
Vsekakor je Alanov predlog vreden razmisleka, saj upošteva letošnje dejansko stanje in tudi način razmišljanja večine tekmovalcev.
Predlog za FAI F3A je na mestu; treba je najti tekmovalce, ki so resno pripravljeni za tekmovanje. Če naberemo vsaj 5-6 resnih kandidatov, ki so pripravljeni redno tekmovati, ker jih disciplina kot taka zanima, potem sem jaz vsekakor za. Torej sva že dva (jaz in Timotej). Pri nas je še en potencialni kandidat, ki ga zanima izklučno FAI F3A.
Torej, kandidati, oglasite se!

F3A-M

Tu z udeležbo nebi smelo biti težav, saj je večina pilotov pripadnikov takšne mešanice letenja. 3-delna tekma bi bila lahko zelo zanimiva.

F3A-X

Morda je bolje zaenkrat razmišljati samo o F3A-M, kjer lahko nastopi pisana množica modelov......

F3A-osnovni

Bi moral ostati, saj pomeni začetek.

Predlagam 3 turnuse za vsako disciplino, veljata dva najboljša.
Če bi bilo tekmovanje nadpovprečno zasedeno, potem dva turnusa, velja boljši rezultat od obeh. (tako je na vseh tekmah v tujini)


LP

Marko
We is E-xperts.
Uporabniški avatar
RLogar
Profesor
Prispevkov: 1112
Pridružen: 22 Nov 2004, 21:37
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a RLogar »

Živjo,

pobuda na mestu.

F3A naj končno dobi FAI omejitve(2x2m, do 5kg). Mislim, da tudi z udeleženci ne bi smelo biti težav, saj ni mus, da so tu same specialke. Kot vem, je tam zunaj kar nekaj Hypershade-ov, Angelčkov in Vanquishev.

F3M naj se tudi čimbolj drži omejitev - letala naj bi bila polmakete pravih akrobatskih letal, s tem, da bi minimalni razpon recimo spustili na 1,8m. Nima smisla, da iz te kategorije delamo nek pisani cirkus.

Cirkus :lol: bi prihranil za F3A-X, ki bi lahko bila neka vstopna kategorija (lahko se imenuje tudi F3A-osnovni), kjer bi lahko leteli dokaj enostaven program, brez omejitve modelov. Seveda bi se od izkušenejših pilotov pričakovalo, da se razvrstijo v sebi primerne kategorije in ne izkoriščajo vstopne - mešane kategorije za enostavno nabiranje pokalov.

Jaz sem koj za tako spremembo, primarna disciplina bi bila definitivno F3M, če bi tako zastavili pravila, bi pa lahko kako štreno zmešal tudi z Vanquishem v F3A... :lol:

Mislim, da je to prilika za nekaj svežine v prihodnji(h) sezonah in korak v pravo smer za zbližanje naših tekem s tekmovanji v tujini.

Moje skromno mnenje... Kaj pa ostali? Tekmovalci? Novi zagnanci?

Se gremo bolj zares al' ne? :wink: :lol:

LP

Robi
sasos
Freak
Prispevkov: 713
Pridružen: 19 Sep 2003, 02:21
Kraj: Postojna
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a sasos »

No, pa še eden pesimist :lol:
Ideja je sicer zanimiva, ampak me bolj skrbi izvedba.
V bistvu predlog pravi, da se najtežji program razdeli na 2 kategoriji.

Sem pogledal letošnjo udeležbo:
Kure - 8 tekmovalcev
Kranj - 6
Velika Gorica - 3
NedelišÄ‡e - 3
Ptuj - 6

Se pravi je povprečno 5 ali 6 tekmovalcev na tekmo. Če to razdelimo na pol...
Za smiselnost delitve bi morala biti udeležba vsaj 100% večja, ampak dvomim, da bo naslednje leto kaj bistveno drugačna. Da tekmujejo 2 ali 3 (ali 4) tekmovalci med sabo se mi tudi zdi rahlo neresno.

Sicer je možno, da tekmovalci, ki to želijo, letijo oba programa, ampak potem se bo lahko našel kdo, ki ga bo motilo, zakaj nekdo leti 5 letov, on pa samo 2...


Možnost 2 oziroma 3 letov so, kolikor je meni znano, uvrstili v razpis vsi organizatorji, vendar se mi zdi, da je v zadnjih 5 letih le eden imel dovolj malo tekmovalcev, da so bili izvedeni 3 leti (najboljša 2 štejeta). Da bi tekmo podaljšali na 2 dneva pa verjetno trenutno ni preveč realno.

Predvidevam, da sport in osnovni program morata ostati, ker drugače bo spet kreg.
Hkrati opažam, da smo zelo socialna kategorija :lol:
saj ni mus, da so tu same specialke
Seveda ni mus, ampak koliko SLO-HR tekmovalcev poznaš (ki ne letijo F3M), ki bi z nespecialko leteli FAI F3A program?
Uporabniški avatar
3g
Profesor
Prispevkov: 1547
Pridružen: 26 Nov 2006, 18:36
Kraj: LJPZ-LJxx-LJMS
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a 3g »

Tele ho!

da dodam moj cekin...

1. moje videnje letošnje sezone: velik prirast glede na prejšnje sezone v juniorju kjer je bil program podoben lanskemu sportu, upad v sportu ki je bil pretežak za povprečneže brez treninga med katerimi sem sam, zgornje kategorije ne upam sodit da jih ne dobim po prstih.. :)
2. upad zanimanja pripisujem večim faktorjem: če je treba delat je manj časa in volje za zabavo med katero sodi modelarstvo, razmerja med težo programa proti imenu kategorije proti pristopu ta dobrih tekmovalcev se mi zdijo za povprečneža (med katere spadam sam) neatraktivna, preveč zahtevna..

glede navedenih predlogov:
- F3A specialke DA, vendar samo ena kategorija z samo enim nivojem. Ta težkim da se zastopmo. gremo striktno po mednarodnih pravilih da fantje napredujejo.
- polmakete ki letijo podoben program tujini DA. če se gremo profi se pejmo še tukaj. torej težki programi, neznani programi itd to vse sodi sem.
- srednji program razreda "sport" DA, čimbolj odprt tako v smislu programa kot tudi (ne)omejitev modelov. upam da se v tem programu ne bo znašla večina pilotov ki si iz takšnega ali drugačnega razloga ne bo privoščila nastopa v zgornjih dveh kategorijah.
- osnovni program razreda 1/2 sport DA, da se lahko začetniki in lokalmatadorji pomerijo in dobijo izkušnje... absolutno za omejitev razpona in kilaže ali dokazljivega znanja (npr ko enkrat zmagaš v tej kategoriji ne dirkaš več ipd).

Skupaj vsem kategorijam: ni tekme če ni vsaj 5 pilotov v kategoriji. strošek in priprava itd nima nekega hudega smisla za manj...

Pričakujem da F3A tekme po FAI (žal) ne bomo velikokrat videli. iz mojih (subjektivnih) izkušenj menim da modelarji ne želijo leteti in vlagati v takšne modele, ker so razen za dirkanje precej "neatraktivni". Upam da me z udeležbo presenetijo in mi dokažejo da sem se motil.
Capljanje za konkurenco v tujini in kopiranje sicer lahko navidezno ustvari vtis neke organizranosti, a v resnici pomeni ožanje možnosti za večje število pilotov, elitiziranje, kar pa pomeni bodisi životarjenje in jamranje o maloštevilčnosti ali pa umiranje...

Imam pa tudi občutek, da so predlogi prišli s strani zares zainteresiranih posameznikov, in jih popolnoma razumem, vendar se hkrati bojim da so za nedeljske povprečneže (med katere spadam sam) njihove ambicije previsoke - to pa ne pomeni da so predlogi slabi!

Če izhajam iz svoje osebne izkušnje sem se prvo leto ogromno naučil, drugo in tretje leto pa sem bil samo še za številko, znanje pa je bilo cca tam kjer je bilo. za to seveda niso krive tekme temveč dejstvo da sem pod črto na domačem letališču naredil zgolj kakih 5 letalskih dni, na tekmah in mitingih pa kakih 10. to pomeni malo treninga. verjamem da večina "nezainteresiranih" pilotov leti po podobnem kopitu torej tekme mal za foro in druženje, doma malo da niso čist zarjaveli in na tako bazo pač težko obesiš "profi zahteve". Seveda pa posamezniki ki po nivoju, znanju in izkazanemu interesu odskakujejo navzgor od povprečja napredujejo skladno z veliko vloženega truda v trening...

če strnem:
- naredimo 2 elitni kategoriji po mednarodnih standardih, vendar vzdržujmo samo tako ki bo zagotavljala dovolj tekmovalcev na dolgi rok,
- naredimo hoby klaso ki bo namenjena družabno tekmovalnem letenju
- naredimo vstopno klaso, kjer hoby piloti ne bomo pobirali pokalov temveč bomo v njej kalili potenciale...

lp
3g
I like airplane noise!

http://www.teleho.eu
Uporabniški avatar
RLogar
Profesor
Prispevkov: 1112
Pridružen: 22 Nov 2004, 21:37
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a RLogar »

:lol:

Sašo, pa se te ne spomnim, da bi bil pesimstičen tip... :lol:

Glede udeležbe: recimo, da bi v F3A/F3M kategoriji vključili tudi ta boljše sportaše. Osnovna bi bila pa za začetnike in začetne športnike. :lol: Torej bi prerezali nekje na sredini sporta... Ideja pač, ki se mi ne zdi napačna. Je pa res, da ukinjamo vmesno zahtevnostno kategorijo.

Glede sociale in specialk :wink: Sem se malo nerodno izrazil - Ni mus, da so 2x2 specialke. Komot pa pelješ FAI program z manjšim F3A modelčkom tipa Vanquish.... Res, da tudi teh ni veliko med sedanjimi tekmovalci, jih je pa precej med bralci tega foruma, ki tudi dosti letijo in gonijo simulatorje. Je čas, da se še kdo skorajži... :lol: :lol: :lol:

Še enkrat - nič ne silim, samo naglas razmišljam. Se pa bojim, da zmešana varianta, ki jo trenutno trajbamo, nima neke svetle prihodnosti.

LP
Uporabniški avatar
3g
Profesor
Prispevkov: 1547
Pridružen: 26 Nov 2006, 18:36
Kraj: LJPZ-LJxx-LJMS
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a 3g »

Tele ho!

samo mimogrede: na temo tekmovanj je odprta tudi debata viewtopic.php?t=60597

seveda gre za termine mitingov in tekem 2011, fejst bi bilo da tudi v tej temi poveste mnenja...

lp
3g
I like airplane noise!

http://www.teleho.eu
Uporabniški avatar
deepo
Profesor
Prispevkov: 1405
Pridružen: 02 Maj 2005, 11:49
Kraj: Deskle
Kontakt:

f3x

Odgovor Napisal/-a deepo »

Zanimivi odzivi na predlog.

Mogoče bi bilo najbolje najprej vzeti v obzir Sašotov pomislek, saj brez udeležbe ni nič. :roll:

Sam sem se izkazal tudi za ne preveč resnega kar se udeležbe tiče :oops: , tako da se ne morem delati preveč pametnega tu okoli. :lol: Tako da bi bil kdo drug primernejši za sodbo o tem:
- ali je udeležba padla zaradi pomanjkanja interesa za akrobatsko letenje nasplošno?
- ali zaradi tekem samih (npr. monotonost,...)?

Problemi dosedanjih tekem z mojega stališča:

- kje je prostor za mlade, znanja željne pilote s tanko denarnico? V obeh klasah, sport in expert vedno kraljujejo veliki modeli. Sam nimam niti poguma, da bi F3A program odpeljal z 3M kravo tudi proti 2M specialki, saj točno vem, kako velik model vpliva na izgled akrobacij in celotnega progama. Počutil bi se slabo. :lol: Sploh če bi s tem odvzel voljo kakemu nadobudnežu, ki bi po tekmi jamral: "brez velikega modela so te tekme brezvezne".

- sodniške odločitve (še posebej okoli najvišjih mest). Pa prosim, brez zamere. Učimo se vsi, tako piloti kot sodniki. Osebno sem nekajkrat sodil in mi to opravilo ni všeč, zdi se mi zelo težko. Po prvih tekmah sem še imel voljo povedati kaj se mi zdi narobe, kasneje sem pa to voljo povsem izgubil in se prepustil toku, kar je najbrž slabo za napredek.

Kaj pa če je treba iskati vzrok za včasih napačne sodniške odločitve kar v raznolikosti modelov, ki jih je treba ocenjevati?

- freestyle kategorija je z izjemo nekaterih posameznikov stagnirala. Na zadnjih tekmah se je, kolikor je meni znano, ocenjevalo celo na način, da piloti ocenijo freestyle poleg sodnikov ali nekaj podobnega. Osebno se mi to zdi nazadovanje na nivo mitingov. Sploh pa, sodnik je sodnik, pilot je pilot, skupaj to preprosto ne gre.

Še enkrat poudarjam, to so moje misli, predlogi in ne kritika na trenutno situacijo. Hočem samo, da se premisli, če je vredno kaj spremeniti. Tudi sam sem se znašel v vlogi organizatorja tekme in vem, da to ni enostavno, sploh pa ugoditi vsem.

MISLIM DA BI TU KORISTILO MNENJE RAZLIČNIH TEKMOVALCEV, seveda tudi gostom iz Hrvaške, ki neverjetno konstantno obiskujejo naše tekme! =D> =D>

ALI BI MOGOČE SPREMEMBA TEKEM PRIPELJALA DO VEČJEGA ZANIMANJA IN UDELEŽBE?

ROBIJEVO VPRAŠANJE JE NA MESTU: SE GREMO BOLJ ZARES ALI NE?
URBANOV KOMENTAR TUDI: V OBZIR JE TREBA VZETI TUDI NEDELJSKE PILOTE

Ne strinjam pa se z možnostjo ukinitve F3A FAI programov. To je za moje pojme bistvo akro letenja in morebitnim pilotom z željo po nastopanju na evropskem prvenstvu je treba to omogočiti. Poudariti je treba da imajo tudi modelarsko slabše razvite države z precej slabšimi piloti od naših porihtano F3A sceno in konstantno udeležbo na tekmovanjih.

@Urban, debata o terminih 2011 me je ravno spodbudila, da pridem na plan s temi pomisleki.

LP
Uporabniški avatar
Dr. MadMan
Razpravljalec
Prispevkov: 135
Pridružen: 15 Nov 2004, 13:02

Odgovor Napisal/-a Dr. MadMan »

Da še jaz pristavim svoj lonček.

Osebno sem zelo zainteresiran za F3A specialko, vendar dokler se kategorija meša z 2+m scale modeli pri katerih se vedno upošteva WAU :o faktor se mi zdi nesmiselno aktivno sodelovati.
Uporabniški avatar
Marko Mencin
Freak
Prispevkov: 728
Pridružen: 02 Dec 2004, 20:25
Kraj: LJ-Barje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Marko Mencin »

Dajmo malce poračunati, koliko časa nam v vsakem turnusu vzamejo posamezne kategorije za, recimo, 8 tekmovalcev.
Ocena je na podlagi izkušenj na dosedanjih tekmah.

F3A osnovni: 4 min. x 8 tekm. = 32 minut

F3A sport: 5 min. x 8 tekm. = 40 minut

F3A expert: 8 min. x 8 tekm. = 64 minut
--------------
136 minut

Dva turnusa vzameta torej 4h in 32 minut.
Skupno z odmorom je to cca 6 ur.

Trije turnusi vzamejo 6h in 48 minut čistega letalnega časa. Vmes je še 1h pavza za kosilo. Torej okroglo 8 ur.

Trije turnusi so torej možni, vendar le ob dobri disciplini in samo na tistih letališčih, ki niso motena od prave aviacije.

Predlagam torej, da se prireditelj ob razpisu odloči na podlagi tega parametra in pa po znanem številu tekmovalcev.

F3A FAI:

Predlagam:
Gremo v to obliko tekme, če naberemo vsaj 7 stalnih tekmovalcev.
Imam tri resne: Dejan Joksimovič, Timotej in moja malenkost.

Ostali resni, prosim da se javite!

Še enkrat poudarjam, da ne smemo ostati brez začetniškega kadra! (junior ali kako drugače)

LP

Marko
We is E-xperts.
Uporabniški avatar
Kladu
Profesor
Prispevkov: 1306
Pridružen: 29 Mar 2005, 15:09
Kraj: Center Evrope-Šiška
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Kladu »

Še moje mnenje glede samih organizacij tekmovanja pa teh 6 ur in nekaj še za malico. To je bolj teorija, ki se v praksi izkaže za celodnevno tekmovanje.

Kot eden od organizacijske skupine Pr kurah (kjer ne tudi največ tekmovalcev :lol: ) lahko povem, da tekmo z več tekmovalci in kategorijami ni problem speljati, če je vodstvo tekme pravilno vodeno in se drži urnika tako organizator kot tekmovalci. Tukaj so se izkazale izkušnje Janija iz avto tekem.

Namreč težave z vžiganjem, utekavanje modelov(in pilotov) ter preizkusni leti ne sodijo na tekmovanja oz. ne zaslužijo časovne tolerance.
O samih spremembah urnika se je potrebno hitro odločiti brez samoupravljanja na temelju M.....

Pa še malo za primerjavo; Letos je Grega zmagoval v osnovnem programu z "žepnim" modelom akrobata, kljub konkurenci večjih modelov :wink:
Tekma je lahko druženje (osnovni in SPORT program) in hkrati letenje s F3A modeli v F3A FAI.
Pa tudi prosti program za Semi scale 2,5+ modele.


Lp

Tomaž
Davno nazaj smo na balso v vrstah čakali!!!!!!!!
Uporabniški avatar
JKP
Profesor
Prispevkov: 1086
Pridružen: 04 Maj 2005, 09:43
Kraj: Ptuj

Odgovor Napisal/-a JKP »

še moje mišlenje...

hm...

Popolnoma se strinjam z napredovanjem v f3a...

Me pa je strah..Sam sebe smatram kot nedeljskega pilota in nimam posebnih interesov tekmovat v P11...Razen, če bi me zelo dobri rezultati pripeljali do želje po napredovanju..ampak dvomim..ker je čas za trening problem pri meni...

kaj pa, če bi naprimer naredili posebaj tekmovanje...za specialke in takšne, ki bi želeli letet po FAI kategorijah.In te tekme bi se upoštevale za nadalno napredovanje v tujino...??

druge F3a tekme pa bi naredili v stilu družabnega tekmovanja...Kjer lahko mešano letijo, kot v sezoni 2010...Bi se dalo tako organizirat? Je smiselno? Tako bi organizatorji že v naprej napovedali, kakšno tekmovanje se prireja...

Jaz sem še novinec..nedeljski pilot..če sem kako mimo pihno..brez zamere...

podpiram pa tiste, ki želijo napredovanje..vsekakor! Bomo se prilagodili večini :wink:

Jože Kramberger
Uporabniški avatar
Marko Mencin
Freak
Prispevkov: 728
Pridružen: 02 Dec 2004, 20:25
Kraj: LJ-Barje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Marko Mencin »

KLADU,

imaš popolnoma prav! Tisto o 6 oziroma 8 urah je teorija, ki pa je v praksi s pribitkom kakih 20% časa izvedljiva, če ima organizator izkušenega vodjo tekmovanja. Ravno pri vas, kot omenjaš, je bilo tekmovanje izpeljano z rekordnim številom udeležencev in blizu 100 startov. Seveda pa takšne gostote ni možno doseči tam, kjer tekmovanje poteka v sklopu aerokluba s svojimi dejavnostmi. Mi je čisto jasno!

JKP

Nimam namena komur koli vsiljevati ranga, kjer bo nastopal. Povedal sem samo nekaj idej. Tako naj bi eventuelno F3A FAI zgolj zamenjal današnji F3A EXPERT.
F3A sport lahko, kar se mene tiče, mirno ostane tak kot je. Tisti, ki nastopate v njem, se lahko sami zmenite, kako naprej. Razpredal sem zgolj na pobudo Deepa o sestavi trojnega programa (znani, neznani, freestyle) in samem nazivu. Razlog je v tem, da je večina tekmovalcev iz Sport letela tudi posebej Freestyle. Je pa v primeru trojnega programa ena težava. Kako rešiti možnost nastopa v freestyle zainteresiranih iz drugih dveh kategorij (FAI, OSNOVNI)?

LP

Marko
We is E-xperts.
Uporabniški avatar
deepo
Profesor
Prispevkov: 1405
Pridružen: 02 Maj 2005, 11:49
Kraj: Deskle
Kontakt:

f3a

Odgovor Napisal/-a deepo »

@Marko

Če vzamem v obzir situacijo v tujini, je odgovor na tvoje vprašanje o postavitvi freestylov tekmovalcev iz druge kategorije kot F3M, sila preprost: Tekmovalci iz teh kategorij ne rabijo freestyle kategorije.

Obstajajo tudi tekme, kjer je leteti freestyle dovoljeno samo npr. 12 najboljšim pilotom iz najvišje F3P kategorije. To je bilo tudi sprva resno mišljeno s strani organizatorjev tekme, ki sem jo nedavno obiskal. Predpostavlja se, da kvaliteten in kreativen freestyle sestavijo le dobri in precizni piloti. Ostalo jih pač ne zanima, vsaj na tekmi ne. Drugi piloti pa, po mnenju ljudi, ki organizirajo takšne tekme, morajo pred sestavljanjem in vožnjo freestylea osvojiti osnovne manevre in razumeti, da v tem športu šteje preciznost in ne wow efekt. Prezgodnje ukvarjanje s freestylom in sanjanje o 3m modelu z 20imi barvnimi bombami 2cm nad zemljo (govorim na podlagi lastnih izkušenj) je mogoče za razvoj pilota celo škodljivo, saj se je nekaterih stvari in prijemov, ki so bili narobe naučeni, lahko zelo težko na novo naučiti.

Seveda pa tu ponovno nastopi vprašanje, ki je in ki bo ostalo najpogosteje uporabljeno v teh debatah. ALI SE GREMO ZARES ALI NE? Če se odločimo, da ja, je ostalo sila preprosto saj bi le sledili tujim državam in pokopirali več ali manj vse. Če pa se temu izognemo in vztrajamo naprej po tej poti, nastopi ogromno vprašanj, saj moramo točno vse sami premisliti. Zato obstaja FAI, kjer ljudje z izkušnjami določajo pravila in programe in s tem krojijo prihodnost tega športa ter ga poskusijo ohranjati čimbolj v skladu s tradicijo in obenem ga privabiti množici.


Upam, da se bomo lahko strinjali v zvezi s tem problemom, karkoli že se bomo odločili. Cepitev na dva dela pa najbrž ne pride v poštev, saj nas je že sedaj malo.

LP
Uporabniški avatar
mai2sky
Freak
Prispevkov: 593
Pridružen: 05 Dec 2003, 09:32
Kraj: Semič
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mai2sky »

Zdravo!

Množičnosti ne bomo povečali z nobeno od kombinacij. Lahko pa naredimo diferenciacijo, ki ustreza ločitvi kategorij. Lahko bi prišli tudi do državnega prvaka F3A.

Predlagam:
1. Junior - kot do sedaj dva starta;

2. Sport - kot do sedaj dva starta ne pretežak program;

3. F3A FAI tri starte P11. Štejeta 2 najboljša;

4. F3AM en štart P11 in enega neznanega;

5. Freestyle je brez omejitev. Predvidevam, da bo not kakšen iz Sport in večina iz F3AM. Tako ne bo skoraj nihče prikrajšan s številom letov.

Ima pa zgodba en slab del za organizatorje - en komplet pokalov več. Niso pa pregrešno dragi ali ne.

Če bo malo tekmovalcev, lahko organizator število letov v posameznih kategorijah tudi poveča.

Lp
Igor

PS: Upam, da bom bolj zdrav. V takem primeru pridem na vse tekme - kot običajno.
Uporabniški avatar
RLogar
Profesor
Prispevkov: 1112
Pridružen: 22 Nov 2004, 21:37
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a RLogar »

No fino. Energična debata, s konkretnimi predlogi.

Še enkrat, predlog, ki je na mizi

- F3A FAI (2x2m, 5kg; 3x znani)
- F3M (min1.8m,polmakete; znani, neznani, freestyle) - lažji program nemškega EAC (national), ki je približno enake zahtevnosti kot P11
- sport/vstopna kategorija (brez omejitev, 2x znani)

Če mene vprašate, je še ena kategorija brez vezna.

Ne vem zakaj na naši ljubi akro sceni vedno poslušamo famo o pomanjkanju cajta. Vsi najdemo dolge ure in mesece časa za visenje v delavnici in gradnjo modelov, ko se je treba na tekmo malo pripraviti, pa ni cajta?? Lepo vas prosim...

Če samo naše jadralce pogledamo (F5J, ipd). Množično se udeležujejo mednarodnih tekem, organizirajo lastne, razvijajo svoje modele,...

Kot sem že enkrat napisal. Tekme in tekmovalne sezone brez napredka imajo bolj majhen pomen. Brez treninga ni napredka. Treningi pa niso nič drugega kot malo bolj splanirani obiski letališč. Namesto, da drajsamo v zraku vedno eno in isto, si ob obisku letališča zadamo cilj - danes bom pa poskusil to in to novo akrobacijo... take, bolj dolgoročne priprave, pa ne zahtevajo nekega dotatnega vložka časa. Treba je samo bolje izkoristiti čas, ki ga tako ali tako prebijemo ne letališču.

Sami sebe moramo brcati v zadnjo plat, drugače se ne premaknemo nikamor. In to je najtežje. Tako je problem nezadostne priprave na tekmo bolj disciplina kot pomanjkanje časa.

Seveda je stvar vsakega posameznika, kaj si od tega hobija želi. Nekateri so bolj graditelji, drugi bolj piloti. No, in tako kot graditelji osvajajo in razvijajo nove in nove tehnike gradnje (razvidno na forumu), morajo piloti, ki dajo kaj nase, tudi stremeti k napredku. Drugače smo tam kjer smo. In potem se ne čuditi, če drugi malce zbezljajo naprej...

Sam sem takoj pripravljen pomagati k dvigu zanimanja in znanja v obliki AKRO delavnic preko zime.

Brez zamere, :wink:

in LP

Robi
Uporabniški avatar
RLogar
Profesor
Prispevkov: 1112
Pridružen: 22 Nov 2004, 21:37
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a RLogar »

:lol: :lol: :lol:

Malce predolgo sem pisal, pa ste upadli vmes. Pa saj nima veze, moje mnenje pač.
Uporabniški avatar
GregaU
Freak
Prispevkov: 948
Pridružen: 13 Apr 2005, 16:21
Kraj: HALOZE

Odgovor Napisal/-a GregaU »

Pozdrav,
Jaz kategorij nebi več drobil na še več. Imamo tri kategorije + FreeStyle.

F3A Sportsman (osnovni program za turiste in začetnike) - 3g-jev predlog
F3A Intermediate (napredni program za tiste ki niso več začetniki...) - deepo/Rlogar-jev predlog
F3A expert (mednarodni tekmovalni program za zagrizene dirkače) - P11
FreeStyle 4.min -po zmožnosti in volji organizatorja

Edino kaj lahko na hitro spremenimo, je to, da v F3A expert letijo samo modeli po FAI F3A pravilih. V F3A Intermediate pa pašejo vsi ostali akro modeli (nič hudega če bo v tej kategoriji daleč največ tekmovalcev).

Vsekakor pa se iz našega kluba želimo udeležiti F3A delavnice.
Tudi sodnike je potrebno došolati in usposobiti.

LP Grega
Uporabniški avatar
GregaU
Freak
Prispevkov: 948
Pridružen: 13 Apr 2005, 16:21
Kraj: HALOZE

Odgovor Napisal/-a GregaU »

No sedaj pa sem še jaz predolgo pisaril in vmes spregledal odlično idejo :lol: .

Meni je všeč zadnji RLogar-jev predlog =D>
To je to: volk sit in koza cela :lol:

LP Grega
Uporabniški avatar
Marko Mencin
Freak
Prispevkov: 728
Pridružen: 02 Dec 2004, 20:25
Kraj: LJ-Barje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Marko Mencin »

Moj predlog:

F3A osnovni - kot dosedaj, 2 turnusa.

F3A-F3AM sport, 2 turnusa znani ali znani +neznani

F3A FAI - 3 turnusi P11 (štejeta 2 najboljša)

Prosti program - kot dosedaj

Podpiram organizacijo seminarja-priprav za tekmovalce in sodnike- 1 cel dan s prikazom letenja in usklajevanjem kriterijev sodnikov.

Predlagam tisto kot dosedaj: obisk ene prvih tekem v Avstriji. Tu je treba samo hoteti, finančno je poceni!

LP

Marko
We is E-xperts.
Uporabniški avatar
Živnorc
Dr. Modelar
Prispevkov: 3093
Pridružen: 22 Nov 2004, 09:54
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Živnorc »

RLogar napisal/-a::lol: :lol: :lol:

Malce predolgo sem pisal, pa ste upadli vmes. Pa saj nima veze, moje mnenje pač.
...jest pa ko tole berem, ste že tolk vmes napisali, da tudi ne vem kaj napisati... #-o

V glavnem jest sem ZA ! :jumpjump:

itak letim samo vsako - al pa vsako drugo nedeljo, če bo pa kak težji program, bom pa pol ure prej krajane Zaloga zbudil :car: , da bom treniral neznani programm....
Pridemo tudi na dom...

Lep dan še naprej!
Živnorc.
Uporabniški avatar
3g
Profesor
Prispevkov: 1547
Pridružen: 26 Nov 2006, 18:36
Kraj: LJPZ-LJxx-LJMS
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a 3g »

Tele ho!

jaz bom poizkusil še enkrat utemeljiti 4 kategorije z nekaj dejstvi in primeri. Prosim da tisti ko bodo omenjeni ne vzamejo zadeve "direktno" temveč res zgolj kot primer za razmišljanje.

1. OSNOVNI program - zdi se mi potreben. sam se ne čutim sposobnega leteti v F3A-F3M, hkrati nebi rad jemal volje tistim ki prvič letijo na tekmi. bi pa občano malo podirkal (pa magari brez treninga za katerega resnično nimam časa. razlogi taki in drugačni..) Tukaj torej izkušnje nabirajo začetniki, brez omejitev, razen da če 1x zmagaš te brcnemo v SPORT.

2. SPORT program - za nedeljske pilote ... v njem letijo taki kot sem jaz. torej podhranjeni modeli ali pa pretežki piloti.. :) ta skupina je "za številko" in ne za "dvig kvalitete". z udeležbo podpiraš druge kategorije (manjšaš stroške organizatorju...) število letov 2 ali 3 odloči organizator, glede na planiran potek tekme število pilotov itd. Če tukaj zmagaš 2x zapored te brcnemo v... .. F3A F3M. piloti: jaz, škrat, meič, ...

3. F3A-F3M : predlog od Deepa ali Rolarja... karkoli. Mednarodni standard in omejitve, skratka pilimo eno tekmovalno špico. o tem kako to kategorijo organizirat ni treba filozofirat saj so mednarodna pravila. tukaj vidim nastopati Logarja, Deepa, Norca, Štanteta, Meića, Davorja in Dubravka...

4. F3A-FAI : predlog od Deepa in/ali Rolarja, kakorkoli tudi tu so mednarodna pravila in omejitve jasne... tekmovalci tukaj: deepo, rolar, (so)Mencini, Meič...

Prosti program kot je bil v letošnji sezoni je BREZVEZE. nažigali so ta dobri trije piloti iz ta hude kategorije, ostali smo poprdevali po luftu in (c) norc izvajali brezvezne zavoje. kdor ima namen kaj pokazat se bo itak prijavil v F3A F3M. to je to, Amen.

Mislim da je tak predlog dovolj dober, saj ima začetnike, bazo in vrhunske pilote. argumenti da moramo v srednji kategoriji pilit ostrino za top kategorijo se mi zdi malo za ušesa privlečen. kdor ima željo bo preskočil direkt v top kategorijo, kdor pa je nima pa bo večno visel v nedeljskem letenju. pa če naredimo 100 stopenj vmes to ne bo pomagalo, kvečjemu marsikdo bo prej rajši obupal...

lp
3g
I like airplane noise!

http://www.teleho.eu
Uporabniški avatar
deepo
Profesor
Prispevkov: 1405
Pridružen: 02 Maj 2005, 11:49
Kraj: Deskle
Kontakt:

f3a

Odgovor Napisal/-a deepo »

Presenečen sem nad odzivom na ta predlog. Očitno nisem bil edini, ki je razmišljal, da je nekaj treba spremeniti.

Urbanov zadnji post dobro oriše idejo, ki jo imam osebno. Je pa res, da za realizacijo ideje ni dovolj le sprememba programov in omejitev, temveč tudi uvedba kakšne akro delavnice, kot je Robi omenil, ter tudi delo na sodnikih, pa še kaj bi se našlo.

Tako da se je po mojem mnenju treba nekako soglasno odločiti o tem in se potem tudi tega držati. Če sedaj to nekako sklenemo in se maja 2011 spomnimo, da je treba zamenjati vse programe in jih natrenirati, nismo storili skoraj nič.

LP
Uporabniški avatar
deepo
Profesor
Prispevkov: 1405
Pridružen: 02 Maj 2005, 11:49
Kraj: Deskle
Kontakt:

f3a

Odgovor Napisal/-a deepo »

Ob vsem tem razmišljanju o aktualni temi, sem se spomnil še nečesa, kar ima opravka z novimi kategorijami.

Ker se nove kategorije mogoče komu zdijo hierarhično razvrščene, v smislu; F3A in F3M za dobre in izkušene pilote, ostale dve kategoriji pa za slabše je treba razjasniti to, da ni nič narobe tudi nastopati v tisti kategoriji, v kateri nimaš možnosti za zmago. To sem dostikrat opazil pri pogovorih z drugimi piloti, predvsem mladimi.

Če imaš željo leteti v F3A-FAI ni nujno, da moraš prej nastopati in biti dober v SPORT klasi. Nič čudnega ni če imajo slabše uvrščeni piloti tam okrog 500 ali pa še manj točk. To se zgodi celo na tekmah, kjer tekmujejo sami profiji. Tekmovanje v F3A-FAI klasi naj bi pilote postavilo na pravi tir. Orientirali bi se na letenje z F3A modeli, kjer prideta linija in simetrija najbolj do izraza. Hrumenje in podobne fore bi bile prihranjene za ostale klase. :lol:
Pa še to: Ker vsak dober pilot, ki se osredotoča na svoj napredek in tekmovalne letenje ve, da je formula v grobem takšna: več preletenih ur=boljši pilot; ne obsoja ali vrednoti pilotov ki so slabši, saj točno ve, koliko truda je sam vložil v napredek svojega letenja in se tudi še dobro spomni dneva, ko še sploh ni vedel kam obrniti smer na nožu. :lol:

Na žalost smo tako majhni, da ni mogoče uvesti podklas F3A-FAI in F3M (oz. B lig) Treba v pač isti koš zmetati tiste, ki akrobatsko letijo že 20 let in tiste, ki so zagnani in željni znanja pa še vse vmes. S tem se je treba sprijazniti.

LP

LP
Uporabniški avatar
Živnorc
Dr. Modelar
Prispevkov: 3093
Pridružen: 22 Nov 2004, 09:54
Kraj: Kamnik

Re: f3a

Odgovor Napisal/-a Živnorc »

deepo napisal/-a: več preletenih ur=boljši pilot;
..ampak ne delati samo brezveznih zavojev....
deepo napisal/-a:ne obsoja ali vrednoti pilotov ki so slabši,
...ampak se jim med letom naglas smeji, kaj je zajebal v zraku...
deepo napisal/-a: se tudi še dobro spomni dneva, ko še sploh ni vedel kam obrniti smer na nožu. :lol:
...v bistvu še zdej ne vem, ...vem pa, da je treba vedno obrniti smer v pravo smer...

deepo napisal/-a: Na žalost smo tako majhni, da ni mogoče uvesti podklas F3A-FAI in F3M (oz. B lig) Treba v pač isti koš zmetati tiste, ki akrobatsko letijo že 20 let in tiste, ki so zagnani in željni znanja pa še vse vmes. S tem se je treba sprijazniti.
TOČNO TAKO!

Nedeljski piloti (kot sem tudi jaz) ostajajo na isti ravni kvalitete (zhtevnosti ) letenjna, ali pa celo nazadujejo (spet jaz), če ob nedeljah izvajaš samo brezvezne zavoje pa žnaraš in tečnariš, da ti gre spet na živce nepokošena pista, pa ptiči te motijo, pa uni začetniki z Izistari, pa uni profiji s 3-metraši....
Tko kot pravite: samega sebe je treba suniti v rit, pa gre!!
ČE NE PROBAŠ IN NE (VSAJ MALO) TVEGAŠ, NE BOŠ NIKOLI IZVEDEL, KAJ V BISTVU SPOLH ZNAŠ!! ...če pa še ne znaš, se boš pa še naučil. pa pojdi malo višje in probaj!
Zdej ne vem več (ne grem nazaj brat), koliko predlogov za kategorije je bilo, ampak nas je RES premalo, da bi se delili na ne vem koliko kategorij.

Zdej pa jaz naglas razmišljam, ko sem v bistvu in letel in nekajkrat tudi sodil:
dosedaj je bilo tako:
klassa Junior:
Letel je lahko vsakdo s kakršnim koli avijonom.
Moje mnenje: vse lepo in prav, lepo, da imamo mlade tekmovalce...ipd, VENDAR samo do takrat, ko jim je treba SODITI na tekmi. Namreč, leteli so tako(nekateri) , da sem se kot sodnik izgubil že pri drugi ali tretji figuri.Nisem vedel, katero figuro je izvajal, kaj hoče sploh narediti, oziroma sem razmišljal, kam moram bežati.... #-o
MNENJE: Vsak, ki hoče tekmovati in nekaj pokazati, tudi MORA nekaj POKAZATI. Zato mislim, da mora kot prvo tekmovalec (vsak ) v prvi vrsti obvladovati sebe in svoj model (v prvi vrsti tudi zaradi varnosti). Ker če se gremo že tekmovanje, mora tekmovanje tudi biti. In če že uvajamo kategorije, morajo kategorije tudi biti!, pa če je že to tekmovanje v akrobacijah, se morajo akrobacije tudi prikazati. Akrobacije pa se prikažejo z AKROBATSKIMI letali. Kakšna pa so akrobatska letala, pa tudi vemo.
Kaj sem hotel s tem povedati:
Vsakdo, ki ima interes tekmovati ima mislim da interes tudi nekaj pokazati ( ali pa se motim), zato mislim, da mora biti vsak, ki hoče tekmovati tudi primerno izšolan in pripravljen. Začetnik s stiroporastim visokokrilcem se ne bo naučil F3A akrobacij na tekmi. Naučiti se jih mora pred tekmo. ..pa naučil se jih bo najprej s trenerjem, nato z akro modelom. In ko enkrat obvlada akro model, načeloma obvlada tudi sebe in šele takrat je zrel za tekmo.
Da ne bo kdo mislil narobe. Nobenega ne mislim odganjati! Nasprotno! s tem hočem vzpodbuditi, da se nekaj dela na tem. ..kot smo že rekli, da se samega sebe brcaš v rit in se priganjaš k delu!!
Vsakdo je vabljen na tekmo! Pa pridi prvič z Izijem (da ne boš hodil samo gledat) pa si oglej kako letijo kolegi, med pavzo pa pojdi v zrak z Izijem, pa si malo zamisli, oz. zasanjaj: uf kako letijo teli fantje..pa teli avijoni... O.K, fantu damo priznanje za sodelovanje, pa smo vsi zadovoljni. Mi (stari mački) in mladi fantje, ko vidijo za kaj se gre. Grem stavit, da bo fant veselo bolj treniral doma in ko bo pripravljen, tudi prišel na tekmo.
Boste nekateri rekli, da akrobatski avijoni stanejo! ...kdo pa je rekel, da si moraš sestaviti vrhunski model ( govorim za Junior klaso) Za nekaj € več sestaviš prav lep akro avijon, ki prav spodobno leti!

...mejduš sem zdej zabluzil s tem...
#-o

glede FAI: SUPER, je treba iti naprej!
Glede "tavelkih" tudi SUPER...se strinjam, da imajo svojo klaso

Glede sodnikov: #-o
[-o< , da grejo (gremo) na eno izobraževanje!!! Kajti edino pravilno sojenje pripelje do neke kvalitete in zadovoljstva med tekmovalci!!!
Pridemo tudi na dom...

Lep dan še naprej!
Živnorc.
Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane »

Da se še jaz malo vštulim zraven, lepo je videti kako se tole razvija in kot kaže je prišel čas, ko je ta zagnanim treba omogočiti resno delo in pravo tekmo, ki temelji na mednarodno uveljavljenih pravilih.

Ostalim, pa malo manj resno omogočiti tekmovanje, na katerega bodo piloti (začetniki in stari mački) radi hodili, saj vsako tako tekmovanje, kakorkoli gledaš, prispeva k dvigu kvalitete in kulture modelarskega letenja.

Sojenje vedno je in bo subjektivna zadeva. Če se postavim v vlogo sodnika, pa če hočem biti še bolj pošten, kako naj skozi cel dan ohranim enak kriterij, če ob stran postavim še par ostalih motečih faktorjev, ki vplivajo na odločitve pri ocenjevanju (npr. ta je moj kolega, ta je en smotan tip, ta je bil že zadnjič dober, kaj pa je ta ze en, wau tale model pa je mrcina, a je ta un, k je imel prej skoz ene pripombe, vraga a s temle modelom je prišel F3A letet, sranje elektro nima nobenega zvoka, temule se pa res preveč dere......
Se bo pa s številom sojenih tekem, tudi kvaliteta sojenja sigurno izboljšala.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Odgovori

Vrni se na Akrobatsko in 3D letenje