Stran 3 od 3

T-wing

Objavljeno: 26 Jul 2011, 20:54
Napisal/-a magi
Brane napisal/-a:
klemen7 napisal/-a:
mogoče še ena zanimiva slikca :-k
Slika
Nisem nek strokovnjak za aerodinamiko, ampak ko gledam tistole ta drugo skico in turbolence brez tistega spojlerčka, lahko rečem samo,... to je totalen bulšit ( kot se temu strokovno reče), od katerega vraga neki, naj bi se na modelu s tako čistimi linijami, tam delale take turbolence [-o<
Motorni model (ali letalo) s še tako čistimi aerodinamičnimi linijami je podvržev vrtinčnemu toku za propelerjem, gre za tok, ki se "navija" okoli trupa letala (smer je odvisna od smeri vrtenja propelerja). Posledica tega toka za propelerjem, ki obvija trup letala je, da je letita obe polovici krila s svojim vpadnim kotom, različna pa sta tudi vpadna kota obeh polovic višinskih oziroma horizontalnih repov. Pri F3A z relativno dolgimi trupi sta lahko ta dva kota na polovicah repov spremenjena ravno obratno od kotov na polovicah kril.

T-wing je bržkone lahko sila "pametna zadeva," bolj kot zakaj, me bega (a) kako velik naj bo T-wing (nekateri F3A imajo kar velikega :-)), predvsem pa (b) s kakšnim vpadnim kotom. Žal pa zato, da bi si odgovoril na ti dve vprašanji ne znam dovolj dobro leteti, niti nimam cvenka za testna letala.

Re: T-wing

Objavljeno: 27 Jul 2011, 07:22
Napisal/-a Brane
magi napisal/-a:
Brane napisal/-a:
klemen7 napisal/-a:
mogoče še ena zanimiva slikca :-k
Slika
Nisem nek strokovnjak za aerodinamiko, ampak ko gledam tistole ta drugo skico in turbolence brez tistega spojlerčka, lahko rečem samo,... to je totalen bulšit ( kot se temu strokovno reče), od katerega vraga neki, naj bi se na modelu s tako čistimi linijami, tam delale take turbolence [-o<
Motorni model (ali letalo) s še tako čistimi aerodinamičnimi linijami je podvržev vrtinčnemu toku za propelerjem, gre za tok, ki se "navija" okoli trupa letala (smer je odvisna od smeri vrtenja propelerja). Posledica tega toka za propelerjem, ki obvija trup letala je, da je letita obe polovici krila s svojim vpadnim kotom, različna pa sta tudi vpadna kota obeh polovic višinskih oziroma horizontalnih repov. Pri F3A z relativno dolgimi trupi sta lahko ta dva kota na polovicah repov spremenjena ravno obratno od kotov na polovicah kril.

T-wing je bržkone lahko sila "pametna zadeva," bolj kot zakaj, me bega (a) kako velik naj bo T-wing (nekateri F3A imajo kar velikega :-)), predvsem pa (b) s kakšnim vpadnim kotom. Žal pa zato, da bi si odgovoril na ti dve vprašanji ne znam dovolj dobro leteti, niti nimam cvenka za testna letala.
Tole si najbrž kje prebral, ker jaz sem praktik in me teoretiziranje ne zanima.
Verjamem da ta spojlerček ima nekaj efekta, je krilo kot vsako drugo in kot tak tudi stabilizator, vsak ima svoj namen in več jih navlečeš na model, več efekta je, kar poglejmo, kaj je ratalo iz depronarjev.

Ta spojlerček, če ne drugega nekoliko poveča stransko silhueto in vzgon pri letu na nož, vpadni kot horizontalnega dela, pa lahko deluje kot trimer za nepravilnosti pri letenju na nož, kjer večina modelov sili na kolesa.
Nikakor ne verjamem, da bi bilo vrtinčnega toka za propelerjem toliko, da bi za kabino nastajale turbolence, kot je narisano na tisti sliki, še manj mi je jasno od kod bi zaradi dolgega trupa, bil učinek tega vrtinčnega toka, na krilih obraten od tistega na višincu, oz da bi bil ta sploh omembe vreden, razen v tem, da nekoliko spodnaša nesimetrični del repa modela (smer) .

Sem eden tistih, ki verjame če CPLR ali S. Silvestri razlagata neko novost, a šele takrat ko to dovoli moje logično razmišljanje, katerega se pa ne da prepričati v nekaj, kar nasprotuje lastnim izkušnjam.

Objavljeno: 27 Jul 2011, 16:04
Napisal/-a klemen7
To da model sili na nožu na podvozje je največkrat lahko tudi vzrok tega, da so komponente slabo razporejene v notranjosti trupa. Vsaj jaz imam v večini take izkušnje.

Objavljeno: 27 Jul 2011, 17:44
Napisal/-a Marko Mencin
To, da letalo sili v letu na nož proti podvozju, ima lahko več vzrokov. Zagotovo imajo vpliv nastavitve vpadnih kotov! Pri F3A modelu, ki ima zelo majhen vpadni kot oziroma ga nima, prav tako pa nima zamika motorja navzdol, se to rado dogaja. Ko smo že omenili Silvestrija, povejmo, da so njegovi Sebart F3A modeli izdelani z 0 ali max 0,2 stropinji vpadnega kota krila, motor pa je v 0 . Posledica je, da je potrebno dati mikser smer-višina v+, in to je pri Anglu kar precej. Silvestri ima sicer precej svoje nastavitve, ki se bistveno ločijo od večine ostalih F3A pilotov. Tako ima težišče precej naprej (kar se zgodi avtomatsko, če imamo vpadni kot 0) Model mu v vodoravnem letu pada, zato ga ima vseskozi"na knuplu" in meni, da je to zaradi občutenja in kontrole najbolje. Večina ostalih pilotov pa uporablja kot krila +0,5, os motorja in višino v 0, zamik motorja navzdol cca 1 stopinjo in v desno 3,5-4 stopinje. Ta običajna nastavitev sicer ne garantira leta naravnost v nožu, reducira pa bistveno % miksa višine na smer. Tudi večina akrobatskih polmaket leti na nož proti podvozju.

LP

Marko

Prop Wash

Objavljeno: 08 Avg 2011, 22:52
Napisal/-a magi
Brane, praktična intuitivnost, zlasti podkovana z izkušnjami, je gonilo napredka, zato ti gre kar nekoliko zavidati nezanimanje za teorijo.

Kondenzacijska sled za konicami propelerja Corsaira na sliki praktično ilustrira tok zraka, ki za propelerjem obliva oziroma obvija trup. Nekoliko pozornejši pogled na sliko pa pokaže, kako v tem primeru krilo to obvijanje omejuje. Bržkone je mogoč intuitivni sklep (mogoče nekoliko preveč poudarjen), da utegne "spojler" na hrbtu modela to oblivanje omiliti, če že ne stabilizirati. Slika ilustrira razumevanje razloga neenakih vpadnih kotov zračnega toka na obeh polovicah horizontalnega repa. Ta neenakost je slej ko prej pogojevana z razmerjem med dolžino trupa in vrtilno hitrostjo propelerja (ta je v različnih režimih leta različna, torej se utegne z režimom leta spreminjati tudi razlika kotov na repa dotekajočega zraka), najbrž pa je pogojevana tudi z geometrijsko višino trupa (v stranskem risu, približno podobno efektu korena smernega repa na obnašanje letala v zvrtu), ...
Evo, da ne nakladam preveč ...

Objavljeno: 09 Avg 2011, 08:01
Napisal/-a Brane
Teoretiki so imeli vedno več časa in volje, svoje teoretiziranje spraviti na papir in o tem razpredati naprej in nazaj.
Moja tehnična logika in občutek sta zelo trdna in stroga. Ko sem v življenju postavljen v položaj, da se odločam po tej logiki, me nikoli ne izda, zato temu neomajno zaupam. Zelo redki posamezniki, ki me res dobro poznajo, me zaradi te lastnosti zelo cenijo in so te moje sposobnosti, pripravljeni tudi dobro plačati, škoda le, da tovrstnega posla ni več.
Na drugi strani moram skrbno paziti, da v prepričanosti v svoj prav ne zabredem, in ne dobim občutka da se ne morem zmotiti in da imam vse prav, kar se mnogim, prav lahko in tudi pogosto zgodi. Zato skušam svoje ugotovitve neprestano preverjati in zanje iščem potrditve, na karseda pošten in odgovoren način z neprestano mislijo, da tisto kar na koncu ugotovim in povem, ne sme biti oporečno. Le doker tako bo, me bodo ti ljudje cenili
Sem npr eden tistih, ki na nekem področju določa, kaj mora pisati v navodilih za uporabo. A ker vem kdo lahko vpliva, da na koncu piše drugače, se mi zdi včasih smešno, ko mnogi ljudje, dajejo temu, kar piše v takih navodilih tako težo. Celo nekateri podatki, ki jih policija v zvezi s prometno varnostjo razglaša celemu svetu, so neresnični, važno je da se obrne več denarja.

Tukaj na forumu, se mi ne ljubi več razlagati in z argumenti potrjevati svojih pogledov in prepričanj, tudi preverjam tega ne tako strogo, kot je to potrebno zaradi posla, imam pač svoje mnenje, kdor se z mano strinja prav, kdor se ne tudi prav, saj ni rečeno, da se ne motim, v končni fazi včasih nosimo tudi posledice tega, kaj in komu smo verjeli.

Objavljeno: 08 Sep 2011, 21:56
Napisal/-a RLogar
Ahoj,

no tako. Včeraj je šel v zrak še en iz flote Markovih Buldogov. Vse BP, sem po nekaj preletih moral konstruktorja vprašati, če je to normalno, da se ni potrebno dotakniti prav nobenega trima. Brez heca.. :o 8)

Moje prvo letenje po nekaj mesečni pavzi, pa še nisem vsega pozabil. :lol:

Super model!

Objavljeno: 08 Sep 2011, 21:59
Napisal/-a RLogar
Še par slikc...

LP

Robi

Re: Prop Wash

Objavljeno: 09 Sep 2011, 04:41
Napisal/-a Ultralajt
magi napisal/-a:Kondenzacijska sled za konicami propelerja Corsaira na sliki praktično ilustrira tok zraka, ki za propelerjem obliva oziroma obvija trup.....
kako na povem lepo, da ta sled ne prikazuje vrtinčnega toka zraka, pa da se nikomur ne zamerim? Izjava brez dodatne razlage dejanskega dogajanja s prikazane slike je huda brca v meglo.

Objavljeno: 09 Sep 2011, 05:06
Napisal/-a tomazcc
RLogar napisal/-a:Še par slikc...

LP

Robi
Zelo lep model. Pa še v prave roke je šel. Bravo.

Tomaž

Re: Prop Wash

Objavljeno: 09 Sep 2011, 05:30
Napisal/-a Živnorc
Ultralajt napisal/-a:]kako naj povem lepo, da ta sled ne prikazuje vrtinčnega toka zraka, pa da se nikomur ne zamerim? Izjava brez dodatne razlage dejanskega dogajanja s prikazane slike je huda brca v meglo.
...alo Ultra!
Jest te čisto zastopim... :wink: zameril se mi tudi nisi...
..ko smo že pri megli:
Če bi bila megla tako gosta, da bi jo lahko z nožem...mislim s propelerjem rezal, bi videl, da se res nekoliko ovija okoli trupa, tista kondenzacijska sled pa je isto, kot da bi na konec propa dal kredo, ki bi risala vijačnico konice propa po megli....

Objavljeno: 09 Sep 2011, 06:14
Napisal/-a Ultralajt
...alo Norc!
Fajn si povedu! Točn tku!
8)

LP Mitja

bajdevej, Buldog =D> =D>

Objavljeno: 09 Sep 2011, 06:41
Napisal/-a Živnorc
RLogar napisal/-a:Ahoj,

no tako. Včeraj je šel v zrak še en iz flote Markovih Buldogov. Vse BP, sem po nekaj preletih moral konstruktorja vprašati, če je to normalno, da se ni potrebno dotakniti prav nobenega trima. Brez heca.. :o 8)

Moje prvo letenje po nekaj mesečni pavzi, pa še nisem vsega pozabil. :lol:

Super model!
Softić !!!!


=D> :wink:

Re: F3A modeli, oprema, nasveti, izkušnje

Objavljeno: 31 Jan 2012, 22:12
Napisal/-a klemen7
Nov Sebin F3A MYTHOS e125. V trgovine naj bi prišel junija letos kolikor sem na tujih forumih zasedil.

Re: F3A modeli, oprema, nasveti, izkušnje

Objavljeno: 31 Jul 2012, 23:42
Napisal/-a klemen7
Nisem vedel kam bi napisal (mogoče ta tema ni najbolj primerna pa vseeno), trenutno poteka 16. evropsko prvenstvo FAI F3A v Franciji.

http://www.ec-f3a.fr/

Če mogoče koga zanima in bi rad spremljal rezultate sem podal link zgoraj :)
Pa še fotogalerija, ki se updejta verjetno vsak dan:
https://plus.google.com/photos/11414040 ... 6HZzIWHpAE

Re: Prop Wash

Objavljeno: 01 Avg 2012, 07:00
Napisal/-a 3g
Ultralajt napisal/-a:
magi napisal/-a:Kondenzacijska sled za konicami propelerja Corsaira na sliki praktično ilustrira tok zraka, ki za propelerjem obliva oziroma obvija trup.....
kako na povem lepo, da ta sled ne prikazuje vrtinčnega toka zraka, pa da se nikomur ne zamerim? Izjava brez dodatne razlage dejanskega dogajanja s prikazane slike je huda brca v meglo.
Tele ho!

Ojla Ultra,

mene bi dejanska razlaga zelo zanimala. če ti ni odveč te prosim za "tvojih 5 centov" na to temo. nekaj me namreč muči na to temo, pa ne ravno vezano na modele ... :)


lp
3g

Re: F3A modeli, oprema, nasveti, izkušnje

Objavljeno: 01 Avg 2012, 07:26
Napisal/-a Ultralajt
3g napisal/-a:
Ultralajt napisal/-a:
magi napisal/-a:Kondenzacijska sled za konicami propelerja Corsaira na sliki praktično ilustrira tok zraka, ki za propelerjem obliva oziroma obvija trup.....
kako na povem lepo, da ta sled ne prikazuje vrtinčnega toka zraka, pa da se nikomur ne zamerim? Izjava brez dodatne razlage dejanskega dogajanja s prikazane slike je huda brca v meglo.
Tele ho!

Ojla Ultra,

mene bi dejanska razlaga zelo zanimala. če ti ni odveč te prosim za "tvojih 5 centov" na to temo. nekaj me namreč muči na to temo, pa ne ravno vezano na modele ... :)


lp
3g
Konica propelerja ima največjo obodno hitrost. Če se hitrost konice in vlažnost zraka najdeta v pravem območju, pride zaradi nenadne spremembe tlaka zraka, ko skozenj "useka" konica kraka, do nenadne kondenzacije vlage v tem zraku, ki postane vidna in nato hitro izgine. Za kondenzacijo je potrebna ohladitev zraka, to ohladitev pa povzroči nenaden padec tlaka na zgornji konturi profila propelerja.

Slika
Ta kondenzacijska sled z zgornje slike torej ne prikazuje dejanske poti zraka, ampak pot konice propelerja skozi zrak.
Zmotno je misliti, da se zrak zares takole vrtinči okoli trupa letala. Če bi bilo to res, bi potem eno krilo imelo v območju propelerjevega zračnega toka vpadni kot +80°in na drugi strani trupa -80° :roll: , kar bi rezultiralo z zares čudnim "vzgonom" krila.

Podoben efekt (kondenzacija vlage zaradi nenadne spremembe tlaka) se vidi pri reakcijskih letalih, ko v vlažnem ozračju prevedejo krilo na velike vpadne kote:
Slika
Slika
Slika

Re: F3A modeli, oprema, nasveti, izkušnje

Objavljeno: 01 Avg 2012, 08:09
Napisal/-a 3g
tele ho!

hvala za hiter odgovor. jasno, kar se nastanka kondenzacije tiče vse kul. :)

bolj me zanima, ali sem v splošni teoriji kje kaj spregledal okrog samega vrtinčenja ter posledic tega pojava.

lp
3g

Re: F3A modeli, oprema, nasveti, izkušnje

Objavljeno: 04 Avg 2012, 20:48
Napisal/-a klemen7
Zvohal neznane programe z evropskega prvenstva ki se bodo leteli :) zanimivo za pogledat :)

Re: F3A modeli, oprema, nasveti, izkušnje

Objavljeno: 04 Mar 2014, 10:24
Napisal/-a Gladiac
Mene pa zanima, če kdo ve kakšno folijo se uporablja za depronkote, ki imajo izrezane površine ?
Primer elenor alana :D
In kje jo dobiti, če je to kakšna posebna folija.

LP

Re: F3A modeli, oprema, nasveti, izkušnje

Objavljeno: 22 Mar 2014, 09:58
Napisal/-a anderson
mylar je takšne folija, ki se jo uporablja za prekrivanje deprončkov. ne vem pa kje jo kupiti saj (kolikor jaz vem) se jo uporablja samo v nekaterih kondenzatorjih.

LP.