F3A modeli, oprema, nasveti, izkušnje

Pogovori o akrobatskih modelih in letenju
magi
Začetnik
Prispevkov: 3
Pridružen: 26 Jul 2011, 20:09

T-wing

Odgovor Napisal/-a magi » 26 Jul 2011, 20:54

Brane napisal/-a:
klemen7 napisal/-a:
mogoče še ena zanimiva slikca :-k
Slika
Nisem nek strokovnjak za aerodinamiko, ampak ko gledam tistole ta drugo skico in turbolence brez tistega spojlerčka, lahko rečem samo,... to je totalen bulšit ( kot se temu strokovno reče), od katerega vraga neki, naj bi se na modelu s tako čistimi linijami, tam delale take turbolence [-o<
Motorni model (ali letalo) s še tako čistimi aerodinamičnimi linijami je podvržev vrtinčnemu toku za propelerjem, gre za tok, ki se "navija" okoli trupa letala (smer je odvisna od smeri vrtenja propelerja). Posledica tega toka za propelerjem, ki obvija trup letala je, da je letita obe polovici krila s svojim vpadnim kotom, različna pa sta tudi vpadna kota obeh polovic višinskih oziroma horizontalnih repov. Pri F3A z relativno dolgimi trupi sta lahko ta dva kota na polovicah repov spremenjena ravno obratno od kotov na polovicah kril.

T-wing je bržkone lahko sila "pametna zadeva," bolj kot zakaj, me bega (a) kako velik naj bo T-wing (nekateri F3A imajo kar velikega :-)), predvsem pa (b) s kakšnim vpadnim kotom. Žal pa zato, da bi si odgovoril na ti dve vprašanji ne znam dovolj dobro leteti, niti nimam cvenka za testna letala.
ne razbijaj kišt

Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Re: T-wing

Odgovor Napisal/-a Brane » 27 Jul 2011, 07:22

magi napisal/-a:
Brane napisal/-a:
klemen7 napisal/-a:
mogoče še ena zanimiva slikca :-k
Slika
Nisem nek strokovnjak za aerodinamiko, ampak ko gledam tistole ta drugo skico in turbolence brez tistega spojlerčka, lahko rečem samo,... to je totalen bulšit ( kot se temu strokovno reče), od katerega vraga neki, naj bi se na modelu s tako čistimi linijami, tam delale take turbolence [-o<
Motorni model (ali letalo) s še tako čistimi aerodinamičnimi linijami je podvržev vrtinčnemu toku za propelerjem, gre za tok, ki se "navija" okoli trupa letala (smer je odvisna od smeri vrtenja propelerja). Posledica tega toka za propelerjem, ki obvija trup letala je, da je letita obe polovici krila s svojim vpadnim kotom, različna pa sta tudi vpadna kota obeh polovic višinskih oziroma horizontalnih repov. Pri F3A z relativno dolgimi trupi sta lahko ta dva kota na polovicah repov spremenjena ravno obratno od kotov na polovicah kril.

T-wing je bržkone lahko sila "pametna zadeva," bolj kot zakaj, me bega (a) kako velik naj bo T-wing (nekateri F3A imajo kar velikega :-)), predvsem pa (b) s kakšnim vpadnim kotom. Žal pa zato, da bi si odgovoril na ti dve vprašanji ne znam dovolj dobro leteti, niti nimam cvenka za testna letala.
Tole si najbrž kje prebral, ker jaz sem praktik in me teoretiziranje ne zanima.
Verjamem da ta spojlerček ima nekaj efekta, je krilo kot vsako drugo in kot tak tudi stabilizator, vsak ima svoj namen in več jih navlečeš na model, več efekta je, kar poglejmo, kaj je ratalo iz depronarjev.

Ta spojlerček, če ne drugega nekoliko poveča stransko silhueto in vzgon pri letu na nož, vpadni kot horizontalnega dela, pa lahko deluje kot trimer za nepravilnosti pri letenju na nož, kjer večina modelov sili na kolesa.
Nikakor ne verjamem, da bi bilo vrtinčnega toka za propelerjem toliko, da bi za kabino nastajale turbolence, kot je narisano na tisti sliki, še manj mi je jasno od kod bi zaradi dolgega trupa, bil učinek tega vrtinčnega toka, na krilih obraten od tistega na višincu, oz da bi bil ta sploh omembe vreden, razen v tem, da nekoliko spodnaša nesimetrični del repa modela (smer) .

Sem eden tistih, ki verjame če CPLR ali S. Silvestri razlagata neko novost, a šele takrat ko to dovoli moje logično razmišljanje, katerega se pa ne da prepričati v nekaj, kar nasprotuje lastnim izkušnjam.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???

Uporabniški avatar
klemen7
Profesor
Prispevkov: 1178
Pridružen: 21 Jun 2008, 18:28
Kraj: Dolenja Trebuša/Ljubljana

Odgovor Napisal/-a klemen7 » 27 Jul 2011, 16:04

To da model sili na nožu na podvozje je največkrat lahko tudi vzrok tega, da so komponente slabo razporejene v notranjosti trupa. Vsaj jaz imam v večini take izkušnje.
https://www.argentglobalnetwork.com/?klemen7

Uporabniški avatar
Marko Mencin
Freak
Prispevkov: 708
Pridružen: 02 Dec 2004, 20:25
Kraj: LJ-Barje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Marko Mencin » 27 Jul 2011, 17:44

To, da letalo sili v letu na nož proti podvozju, ima lahko več vzrokov. Zagotovo imajo vpliv nastavitve vpadnih kotov! Pri F3A modelu, ki ima zelo majhen vpadni kot oziroma ga nima, prav tako pa nima zamika motorja navzdol, se to rado dogaja. Ko smo že omenili Silvestrija, povejmo, da so njegovi Sebart F3A modeli izdelani z 0 ali max 0,2 stropinji vpadnega kota krila, motor pa je v 0 . Posledica je, da je potrebno dati mikser smer-višina v+, in to je pri Anglu kar precej. Silvestri ima sicer precej svoje nastavitve, ki se bistveno ločijo od večine ostalih F3A pilotov. Tako ima težišče precej naprej (kar se zgodi avtomatsko, če imamo vpadni kot 0) Model mu v vodoravnem letu pada, zato ga ima vseskozi"na knuplu" in meni, da je to zaradi občutenja in kontrole najbolje. Večina ostalih pilotov pa uporablja kot krila +0,5, os motorja in višino v 0, zamik motorja navzdol cca 1 stopinjo in v desno 3,5-4 stopinje. Ta običajna nastavitev sicer ne garantira leta naravnost v nožu, reducira pa bistveno % miksa višine na smer. Tudi večina akrobatskih polmaket leti na nož proti podvozju.

LP

Marko
We is E-xperts.

magi
Začetnik
Prispevkov: 3
Pridružen: 26 Jul 2011, 20:09

Prop Wash

Odgovor Napisal/-a magi » 08 Avg 2011, 22:52

Brane, praktična intuitivnost, zlasti podkovana z izkušnjami, je gonilo napredka, zato ti gre kar nekoliko zavidati nezanimanje za teorijo.

Kondenzacijska sled za konicami propelerja Corsaira na sliki praktično ilustrira tok zraka, ki za propelerjem obliva oziroma obvija trup. Nekoliko pozornejši pogled na sliko pa pokaže, kako v tem primeru krilo to obvijanje omejuje. Bržkone je mogoč intuitivni sklep (mogoče nekoliko preveč poudarjen), da utegne "spojler" na hrbtu modela to oblivanje omiliti, če že ne stabilizirati. Slika ilustrira razumevanje razloga neenakih vpadnih kotov zračnega toka na obeh polovicah horizontalnega repa. Ta neenakost je slej ko prej pogojevana z razmerjem med dolžino trupa in vrtilno hitrostjo propelerja (ta je v različnih režimih leta različna, torej se utegne z režimom leta spreminjati tudi razlika kotov na repa dotekajočega zraka), najbrž pa je pogojevana tudi z geometrijsko višino trupa (v stranskem risu, približno podobno efektu korena smernega repa na obnašanje letala v zvrtu), ...
Evo, da ne nakladam preveč ...
Priponke
prop_wash.jpg
prop_wash.jpg (7.72 KiB) Pogledano 5745 krat
ne razbijaj kišt

Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane » 09 Avg 2011, 08:01

Teoretiki so imeli vedno več časa in volje, svoje teoretiziranje spraviti na papir in o tem razpredati naprej in nazaj.
Moja tehnična logika in občutek sta zelo trdna in stroga. Ko sem v življenju postavljen v položaj, da se odločam po tej logiki, me nikoli ne izda, zato temu neomajno zaupam. Zelo redki posamezniki, ki me res dobro poznajo, me zaradi te lastnosti zelo cenijo in so te moje sposobnosti, pripravljeni tudi dobro plačati, škoda le, da tovrstnega posla ni več.
Na drugi strani moram skrbno paziti, da v prepričanosti v svoj prav ne zabredem, in ne dobim občutka da se ne morem zmotiti in da imam vse prav, kar se mnogim, prav lahko in tudi pogosto zgodi. Zato skušam svoje ugotovitve neprestano preverjati in zanje iščem potrditve, na karseda pošten in odgovoren način z neprestano mislijo, da tisto kar na koncu ugotovim in povem, ne sme biti oporečno. Le doker tako bo, me bodo ti ljudje cenili
Sem npr eden tistih, ki na nekem področju določa, kaj mora pisati v navodilih za uporabo. A ker vem kdo lahko vpliva, da na koncu piše drugače, se mi zdi včasih smešno, ko mnogi ljudje, dajejo temu, kar piše v takih navodilih tako težo. Celo nekateri podatki, ki jih policija v zvezi s prometno varnostjo razglaša celemu svetu, so neresnični, važno je da se obrne več denarja.

Tukaj na forumu, se mi ne ljubi več razlagati in z argumenti potrjevati svojih pogledov in prepričanj, tudi preverjam tega ne tako strogo, kot je to potrebno zaradi posla, imam pač svoje mnenje, kdor se z mano strinja prav, kdor se ne tudi prav, saj ni rečeno, da se ne motim, v končni fazi včasih nosimo tudi posledice tega, kaj in komu smo verjeli.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???

Uporabniški avatar
RLogar
Profesor
Prispevkov: 1112
Pridružen: 22 Nov 2004, 21:37
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a RLogar » 08 Sep 2011, 21:56

Ahoj,

no tako. Včeraj je šel v zrak še en iz flote Markovih Buldogov. Vse BP, sem po nekaj preletih moral konstruktorja vprašati, če je to normalno, da se ni potrebno dotakniti prav nobenega trima. Brez heca.. :o 8)

Moje prvo letenje po nekaj mesečni pavzi, pa še nisem vsega pozabil. :lol:

Super model!
Priponke
DSC_7153.jpg
DSC_7153.jpg (118.72 KiB) Pogledano 5477 krat
DSC_7151.jpg
DSC_7151.jpg (117.41 KiB) Pogledano 5477 krat

Uporabniški avatar
RLogar
Profesor
Prispevkov: 1112
Pridružen: 22 Nov 2004, 21:37
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a RLogar » 08 Sep 2011, 21:59

Še par slikc...

LP

Robi
Priponke
DSC_7169.jpg
... in po uspešnem razdevičenju. Aviona mislim... :))
DSC_7169.jpg (119.36 KiB) Pogledano 5470 krat
DSC_7168.jpg
Pred ...
DSC_7168.jpg (119.67 KiB) Pogledano 5470 krat
DSC_7162.jpg
Iz oduspodi:
DSC_7162.jpg (117.36 KiB) Pogledano 5470 krat

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13454
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Re: Prop Wash

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 09 Sep 2011, 04:41

magi napisal/-a:Kondenzacijska sled za konicami propelerja Corsaira na sliki praktično ilustrira tok zraka, ki za propelerjem obliva oziroma obvija trup.....
kako na povem lepo, da ta sled ne prikazuje vrtinčnega toka zraka, pa da se nikomur ne zamerim? Izjava brez dodatne razlage dejanskega dogajanja s prikazane slike je huda brca v meglo.

tomazcc
Freak
Prispevkov: 591
Pridružen: 10 Dec 2007, 23:26
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a tomazcc » 09 Sep 2011, 05:06

RLogar napisal/-a:Še par slikc...

LP

Robi
Zelo lep model. Pa še v prave roke je šel. Bravo.

Tomaž

Uporabniški avatar
Živnorc
Dr. Modelar
Prispevkov: 3093
Pridružen: 22 Nov 2004, 09:54
Kraj: Kamnik

Re: Prop Wash

Odgovor Napisal/-a Živnorc » 09 Sep 2011, 05:30

Ultralajt napisal/-a:]kako naj povem lepo, da ta sled ne prikazuje vrtinčnega toka zraka, pa da se nikomur ne zamerim? Izjava brez dodatne razlage dejanskega dogajanja s prikazane slike je huda brca v meglo.
...alo Ultra!
Jest te čisto zastopim... :wink: zameril se mi tudi nisi...
..ko smo že pri megli:
Če bi bila megla tako gosta, da bi jo lahko z nožem...mislim s propelerjem rezal, bi videl, da se res nekoliko ovija okoli trupa, tista kondenzacijska sled pa je isto, kot da bi na konec propa dal kredo, ki bi risala vijačnico konice propa po megli....
Pridemo tudi na dom...

Lep dan še naprej!
Živnorc.

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13454
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 09 Sep 2011, 06:14

...alo Norc!
Fajn si povedu! Točn tku!
8)

LP Mitja

bajdevej, Buldog =D> =D>

Uporabniški avatar
Živnorc
Dr. Modelar
Prispevkov: 3093
Pridružen: 22 Nov 2004, 09:54
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Živnorc » 09 Sep 2011, 06:41

RLogar napisal/-a:Ahoj,

no tako. Včeraj je šel v zrak še en iz flote Markovih Buldogov. Vse BP, sem po nekaj preletih moral konstruktorja vprašati, če je to normalno, da se ni potrebno dotakniti prav nobenega trima. Brez heca.. :o 8)

Moje prvo letenje po nekaj mesečni pavzi, pa še nisem vsega pozabil. :lol:

Super model!
Softić !!!!


=D> :wink:
Pridemo tudi na dom...

Lep dan še naprej!
Živnorc.

Uporabniški avatar
klemen7
Profesor
Prispevkov: 1178
Pridružen: 21 Jun 2008, 18:28
Kraj: Dolenja Trebuša/Ljubljana

Re: F3A modeli, oprema, nasveti, izkušnje

Odgovor Napisal/-a klemen7 » 31 Jan 2012, 22:12

Nov Sebin F3A MYTHOS e125. V trgovine naj bi prišel junija letos kolikor sem na tujih forumih zasedil.
Priponke
Qo41211.jpg
Qo41211.jpg (43.59 KiB) Pogledano 4961 krat
https://www.argentglobalnetwork.com/?klemen7

Uporabniški avatar
klemen7
Profesor
Prispevkov: 1178
Pridružen: 21 Jun 2008, 18:28
Kraj: Dolenja Trebuša/Ljubljana

Re: F3A modeli, oprema, nasveti, izkušnje

Odgovor Napisal/-a klemen7 » 31 Jul 2012, 23:42

Nisem vedel kam bi napisal (mogoče ta tema ni najbolj primerna pa vseeno), trenutno poteka 16. evropsko prvenstvo FAI F3A v Franciji.

http://www.ec-f3a.fr/

Če mogoče koga zanima in bi rad spremljal rezultate sem podal link zgoraj :)
Pa še fotogalerija, ki se updejta verjetno vsak dan:
https://plus.google.com/photos/11414040 ... 6HZzIWHpAE
https://www.argentglobalnetwork.com/?klemen7

Uporabniški avatar
3g
Profesor
Prispevkov: 1547
Pridružen: 26 Nov 2006, 18:36
Kraj: LJPZ-LJxx-LJMS
Kontakt:

Re: Prop Wash

Odgovor Napisal/-a 3g » 01 Avg 2012, 07:00

Ultralajt napisal/-a:
magi napisal/-a:Kondenzacijska sled za konicami propelerja Corsaira na sliki praktično ilustrira tok zraka, ki za propelerjem obliva oziroma obvija trup.....
kako na povem lepo, da ta sled ne prikazuje vrtinčnega toka zraka, pa da se nikomur ne zamerim? Izjava brez dodatne razlage dejanskega dogajanja s prikazane slike je huda brca v meglo.
Tele ho!

Ojla Ultra,

mene bi dejanska razlaga zelo zanimala. če ti ni odveč te prosim za "tvojih 5 centov" na to temo. nekaj me namreč muči na to temo, pa ne ravno vezano na modele ... :)


lp
3g
I like airplane noise!

http://www.teleho.eu

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13454
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Re: F3A modeli, oprema, nasveti, izkušnje

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 01 Avg 2012, 07:26

3g napisal/-a:
Ultralajt napisal/-a:
magi napisal/-a:Kondenzacijska sled za konicami propelerja Corsaira na sliki praktično ilustrira tok zraka, ki za propelerjem obliva oziroma obvija trup.....
kako na povem lepo, da ta sled ne prikazuje vrtinčnega toka zraka, pa da se nikomur ne zamerim? Izjava brez dodatne razlage dejanskega dogajanja s prikazane slike je huda brca v meglo.
Tele ho!

Ojla Ultra,

mene bi dejanska razlaga zelo zanimala. če ti ni odveč te prosim za "tvojih 5 centov" na to temo. nekaj me namreč muči na to temo, pa ne ravno vezano na modele ... :)


lp
3g
Konica propelerja ima največjo obodno hitrost. Če se hitrost konice in vlažnost zraka najdeta v pravem območju, pride zaradi nenadne spremembe tlaka zraka, ko skozenj "useka" konica kraka, do nenadne kondenzacije vlage v tem zraku, ki postane vidna in nato hitro izgine. Za kondenzacijo je potrebna ohladitev zraka, to ohladitev pa povzroči nenaden padec tlaka na zgornji konturi profila propelerja.

Slika
Ta kondenzacijska sled z zgornje slike torej ne prikazuje dejanske poti zraka, ampak pot konice propelerja skozi zrak.
Zmotno je misliti, da se zrak zares takole vrtinči okoli trupa letala. Če bi bilo to res, bi potem eno krilo imelo v območju propelerjevega zračnega toka vpadni kot +80°in na drugi strani trupa -80° :roll: , kar bi rezultiralo z zares čudnim "vzgonom" krila.

Podoben efekt (kondenzacija vlage zaradi nenadne spremembe tlaka) se vidi pri reakcijskih letalih, ko v vlažnem ozračju prevedejo krilo na velike vpadne kote:
Slika
Slika
Slika

Uporabniški avatar
3g
Profesor
Prispevkov: 1547
Pridružen: 26 Nov 2006, 18:36
Kraj: LJPZ-LJxx-LJMS
Kontakt:

Re: F3A modeli, oprema, nasveti, izkušnje

Odgovor Napisal/-a 3g » 01 Avg 2012, 08:09

tele ho!

hvala za hiter odgovor. jasno, kar se nastanka kondenzacije tiče vse kul. :)

bolj me zanima, ali sem v splošni teoriji kje kaj spregledal okrog samega vrtinčenja ter posledic tega pojava.

lp
3g
I like airplane noise!

http://www.teleho.eu

Uporabniški avatar
klemen7
Profesor
Prispevkov: 1178
Pridružen: 21 Jun 2008, 18:28
Kraj: Dolenja Trebuša/Ljubljana

Re: F3A modeli, oprema, nasveti, izkušnje

Odgovor Napisal/-a klemen7 » 04 Avg 2012, 20:48

Zvohal neznane programe z evropskega prvenstva ki se bodo leteli :) zanimivo za pogledat :)
Priponke
NeznaniProgram1.pdf
(91.04 KiB) Prenešeno 125 krat
NeznaniProgram2.pdf
(86.17 KiB) Prenešeno 75 krat
https://www.argentglobalnetwork.com/?klemen7

Uporabniški avatar
Gladiac
Profesor
Prispevkov: 1266
Pridružen: 15 Jun 2010, 16:47
Kraj: Smlednik

Re: F3A modeli, oprema, nasveti, izkušnje

Odgovor Napisal/-a Gladiac » 04 Mar 2014, 10:24

Mene pa zanima, če kdo ve kakšno folijo se uporablja za depronkote, ki imajo izrezane površine ?
Primer elenor alana :D
In kje jo dobiti, če je to kakšna posebna folija.

LP
http://www.onedrone.com - vse za fpv/uav... :D
http://www.patron.si - Spletna trgovina s pripomočki za vaš avto, dom, računalnike, ovitki za telefone
http://www.kopterworx.com Aerial solutions ... :D
http://www.lipo.si GensAce - Izbira Prvakov :)

anderson
Začetnik
Prispevkov: 22
Pridružen: 01 Feb 2014, 07:53

Re: F3A modeli, oprema, nasveti, izkušnje

Odgovor Napisal/-a anderson » 22 Mar 2014, 09:58

mylar je takšne folija, ki se jo uporablja za prekrivanje deprončkov. ne vem pa kje jo kupiti saj (kolikor jaz vem) se jo uporablja samo v nekaterih kondenzatorjih.

LP.

Odgovori

Vrni se na