Extreme Flight Extra 300 88.25" + DA50R

Pogovori o akrobatskih modelih in letenju
Odgovori
DoMy
Razpravljalec
Prispevkov: 159
Pridružen: 11 Jul 2007, 11:20
Kraj: Radlje ob Dravi
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a DoMy »

:o #-o #-o
Modelarski klub Radlje-Podvelka

Radlje ob Dravi, 40 MHz, Ch 85
Uporabniški avatar
RLogar
Profesor
Prispevkov: 1112
Pridružen: 22 Nov 2004, 21:37
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a RLogar »

:( :( :(
Uporabniški avatar
fly
Tekmovalec
Prispevkov: 207
Pridružen: 30 Nov 2006, 10:15
Kraj: Hrvaška / Koprivnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a fly »

:lol:
qua est vestri forma?
Uporabniški avatar
Justice
Tekmovalec
Prispevkov: 340
Pridružen: 07 Apr 2006, 09:22
Kraj: Čakovec
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Justice »

skorp_jon napisal/-a:#-o Ni lepo za videt.

Kako si imel servo motorje za višino zvezane?

Na Y kabel. Ali vsak servo posebej?
svaki servo na posebnom kanalu
Davor Balažić
Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane »

Kar slabo mi pride, ko pomislim, da je bilo tule govora o motnjah #-o [-o<
Ko SMC sprejemnik pokasira motnjo, za nekaj časa omrtvi in nato ponovno prime, tule se je pa vseskozi nekaj dogajalo ...in to z višino :-?
Povsem prepričan sem, da je bilo tu nekaj narobe z višino. Če bi se težave začele pri kakem agresivnem manevru, bi lahko računal, da je odpovedala kaka mehanska povezava med servom in krmilno površino, tukaj pa tega ni bilo, in je najbolj verjetno, da se je preprosto prekinila ali razklenila nezavarovana povezava med sprejemnikom in enim od višinskih servo motorjev.
Če sta bila višinska servota po krešu še delujoča in povezana s sprejemnikom, potem moja teorija najbrž ne bo vzdržala, prav tako, je manj verjetna, če so bili spoji in konektorji zaščiteni proti izpadanju oz iztikanju.
Čeprav imam pri tem nekaj pomislekov, če bi odpovedala samo ena stran, višinskega krmila, bi se z drugo stranjo dalo reagirati in vsaj malo vplivati na letenje, tule pa tega ni bilo videti.
Zelo me zanima, kakšna, natančno, je bila tu izvedba krmiljenja višine.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Uporabniški avatar
Justice
Tekmovalec
Prispevkov: 340
Pridružen: 07 Apr 2006, 09:22
Kraj: Čakovec
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Justice »

Brane napisal/-a:Kar slabo mi pride, ko pomislim, da je bilo tule govora o motnjah #-o [-o<
Ko SMC sprejemnik pokasira motnjo, za nekaj časa omrtvi in nato ponovno prime, tule se je pa vseskozi nekaj dogajalo ...in to z višino :-?
Povsem prepričan sem, da je bilo tu nekaj narobe z višino. Če bi se težave začele pri kakem agresivnem manevru, bi lahko računal, da je odpovedala kaka mehanska povezava med servom in krmilno površino, tukaj pa tega ni bilo, in je najbolj verjetno, da se je preprosto prekinila ali razklenila nezavarovana povezava med sprejemnikom in enim od višinskih servo motorjev.
Če sta bila višinska servota po krešu še delujoča in povezana s sprejemnikom, potem moja teorija najbrž ne bo vzdržala, prav tako, je manj verjetna, če so bili spoji in konektorji zaščiteni proti izpadanju oz iztikanju.
Čeprav imam pri tem nekaj pomislekov, če bi odpovedala samo ena stran, višinskega krmila, bi se z drugo stranjo dalo reagirati in vsaj malo vplivati na letenje, tule pa tega ni bilo videti.
Zelo me zanima, kakšna, natančno, je bila tu izvedba krmiljenja višine.
Sve konektore na produžnim kablovima sam zaštitio 'schrumf' šlaufom (termo bužir), a nakon kreša su svi servo produžni kabli bili spojeni i doma sam moral rezati termo bužir da ih odvojim.

visina je bila spojena jednau kanal br 3 druga u kanal br 8. Bili su uključeni mali pomaci s +40 % exponencijale. Isključeni flap snap i mix nagiba i visine.

Ne vidi se baš najbolje, ali radio sam jako male krugove, baš zbog straha od smetnji.

Na Funtani se meni odšrajfila servo glava jednog servo motora za visinu. Opce nisam primjetil nikavu promjenu. Tak da jedno vrijene nisam ni skužil da letim bez jedne visine. Od tada stvaljam mrvicu lockteit na vijak servo glave.

Jedan dan budem spojil konfiguraciju s produžnim kablovima, servo motorima, sensorom, baterijama i pumpom na osciloskop i izmjeril utjecaj A na V. Mehanički budem opteretil servomotre.
Davor Balažić
Uporabniški avatar
UROŠ MURKOVIČ
Dr. Modelar
Prispevkov: 2428
Pridružen: 25 Dec 2005, 12:29
Kraj: Lj-Črnuče MKV-Vrhnika

Odgovor Napisal/-a UROŠ MURKOVIČ »

Nebl bil rad preveč pameten ampak tole zgleda kot da drug modelar {na tvoji frekvenci} na tleh probava kako mu dela višina #-o .Sam sem imel isti primer vendar pa ne z tako velkim avionom :evil: .
Tut moja ženka je sestavljala avione.

http://www.facebook.com/profile.php?id=100002305024191
http://www.mkv-klub.si/
Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane »

Opisano kaže na dokaj solidno izvedbo elektro povezave do obeh repnih servotov, pa tudi :roll: da se zgodi kaj takega, bi morala odpovedati oba, kar pa je malo verjetno.
Kaj pa mehanske povezave med servom in krmilno površino, so ročke vlepljene v oba višinca še fiksno in trdo vlepljene, pri takem krešu ostane rep relativno nepoškodovan in ni razloga, da bi bilo na repu kaj razmajano.
Ne morem se znebiti občutka, da je bilo nekaj narobe z višinskim krmilom.
Sicer je pa zelo podobno padal model od mojega sina, ko je pozabil pritrditi anteno v oddajnik in je model izgubil signal, a on je imel navaden sprejemnik, kjer so servoti po izgubi signala trzali, pri PCM sprejemniku je tako obnašanje nemogoče, četudi model izgubi signal.
Na videu nikakor ne morem ugotoviti, ali se višina kaj premika ](*,)
Kakšna je možnost popolnega izpada elektrike, je bil model pri padanju gluh za vse komande ali samo za višino. Zvok motorja pri padanju se mi zdi relativno nespremenjen, v takem primeru bi jaz sigurno takoj odvzel gas.
Tudi kake spremembe na eleronih ni videti :-k
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Uporabniški avatar
UROŠ MURKOVIČ
Dr. Modelar
Prispevkov: 2428
Pridružen: 25 Dec 2005, 12:29
Kraj: Lj-Črnuče MKV-Vrhnika

Odgovor Napisal/-a UROŠ MURKOVIČ »

Brane kaj za vraga pa je pol premetavalo avion gor pa dol če ne višinci.
Tut moja ženka je sestavljala avione.

http://www.facebook.com/profile.php?id=100002305024191
http://www.mkv-klub.si/
Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane »

UROŠ MURKOVIČ napisal/-a:Nebl bil rad preveč pameten ampak tole zgleda kot da drug modelar {na tvoji frekvenci} na tleh probava kako mu dela višina #-o .Sam sem imel isti primer vendar pa ne z tako velkim avionom :evil: .
Pred časom sem imel možnost preizkusiti, kako je pri PCM sprejemniku, če nekdo povozi tvoj kanal. Sprejemnik posluša oddajnik, ki je bližji, vendar ga posluša v celoti.
Izjemno malo je možnosti, da bi nekdo, ki je moral biti zelo blizu, preizkušal višino, elerone in motor pa zadel v istem položaju kot so bili prej.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Uporabniški avatar
JKSniper
Dr. Modelar
Prispevkov: 3614
Pridružen: 02 Sep 2005, 12:38
Kraj: Celje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a JKSniper »

Živijo!

Naj povem svojo dogodivščino s Sukhoiem, ki ji tudi nisem prišel do konca, je pa precej podobna:

Takoj po vzletu zapeljem za 90° levo in v tej ravnini model naredi pol role v levo, pol v desno. V tem sem začel kričati: MOTNJAAA, dal gas na nič... model je spet prijel na komande in brez gasa pristal - misleč da je kriv elektromotor.

Uporabljam sprejemnik SMC 20 DSCAN, katiri mi je še vedno pri prižganem elektromotorju ob najbolj slabi legi antene v modelu za sprejem in oddajnikom z zloženo anteno vlekel VSAJ dobrih 170m šele po 220m pa je prešel v fail safe, pa še to če je bila komanda skoraj v travi. Fail safe sem testiral tudi, ko sem izklučil komando z nekaj gasa in odklonjenimi krmili... model je v manj kot sekundi preskočil v fail safe (brez gasa, vse skoraj neutral), ko pa sem prižgal je pa tudi v dosti manj kot sekundi skočil nazaj...

Od takrat naprej imam strah v krvi, ker NIMAM POJMA kaj je bilo krivo... za vsak slučaj od takrat naprej siguram kable od eleronov, ostali kabli (podaljški...) so pa vsi fiksno zlotani in prvič konektani šele v sprejemniku.

Edini možni krivec se mi zdi da je pač en od eleronov bil vtaknjen skupaj premalo in je pomahal... ali pa kakšna interna motnja, ki bi jo sprejemnik dal naprej na servote... externa skoraj nebi mogla biti, ker bi šel v fail-safe...

Uporabljam kitajski 8A UBEC.... ki je delal pred tem in 20 letov po tem super (tok tok).

LP!
Jure

P.S.: moje sožalje, gredo mi kar dlake pokonci, ko vidim kaj se ti je zgodilo, in kako je človek pri tem nemočen #-o #-o #-o .
CNC Frezanje Aluminija, medenine, lesa, karbona in umetnih materialov + Struženje kovin
3D Tisk PLA, PETG, ABS, TPU
Konstruiranje, izdelava in lotanje tiskanih vezij
www.JKTech.si
Uporabniški avatar
Justice
Tekmovalec
Prispevkov: 340
Pridružen: 07 Apr 2006, 09:22
Kraj: Čakovec
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Justice »

Brane napisal/-a:
UROŠ MURKOVIČ napisal/-a:Nebl bil rad preveč pameten ampak tole zgleda kot da drug modelar {na tvoji frekvenci} na tleh probava kako mu dela višina #-o .Sam sem imel isti primer vendar pa ne z tako velkim avionom :evil: .
Pred časom sem imel možnost preizkusiti, kako je pri PCM sprejemniku, če nekdo povozi tvoj kanal. Sprejemnik posluša oddajnik, ki je bližji, vendar ga posluša v celoti.
Izjemno malo je možnosti, da bi nekdo, ki je moral biti zelo blizu, preizkušal višino, elerone in motor pa zadel v istem položaju kot so bili prej.
Nitko nije palil stanicu. A niti nitko nema moj kanal, ja jedini letim na 35 MHz B band.

Gas sam valjda smanjil, ne znam točno (sigurno jesam, tolko sam valjda bil priseban). Bil sam prilično šokirani trzanjem repa i pokušavao sam ispraviti rep. Znam da sam nekoliko puta navlačil visinu i sam sebi govoril ''prokleti avion ispravi se !!'' ali rep se trzal sam od sebe, nije me hlet 'slušati'.
Davor Balažić
Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane »

UROŠ MURKOVIČ napisal/-a:Brane kaj za vraga pa je pol premetavalo avion gor pa dol če ne višinci.
Tako leti model, ki ima višinsko krmilo take oblike, kot ta model (s precejšnjo krmilno površino tudi pred panti) in te krmilne površine nič več ne vodi pač pa se prosto giblje.
Zadnjič spremenil Brane, dne 15 Okt 2008, 08:50, skupaj popravljeno 1 krat.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Uporabniški avatar
Justice
Tekmovalec
Prispevkov: 340
Pridružen: 07 Apr 2006, 09:22
Kraj: Čakovec
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Justice »

JKSniper napisal/-a:Živijo!

Naj povem svojo dogodivščino s Sukhoiem, ki ji tudi nisem prišel do konca, je pa precej podobna:

Takoj po vzletu zapeljem za 90° levo in v tej ravnini model naredi pol role v levo, pol v desno. V tem sem začel kričati: MOTNJAAA, dal gas na nič... model je spet prijel na komande in brez gasa pristal - misleč da je kriv elektromotor.

Uporabljam sprejemnik SMC 20 DSCAN, katiri mi je še vedno pri prižganem elektromotorju ob najbolj slabi legi antene v modelu za sprejem in oddajnikom z zloženo anteno vlekel VSAJ dobrih 170m šele po 220m pa je prešel v fail safe, pa še to če je bila komanda skoraj v travi. Fail safe sem testiral tudi, ko sem izklučil komando z nekaj gasa in odklonjenimi krmili... model je v manj kot sekundi preskočil v fail safe (brez gasa, vse skoraj neutral), ko pa sem prižgal je pa tudi v dosti manj kot sekundi skočil nazaj...

Od takrat naprej imam strah v krvi, ker NIMAM POJMA kaj je bilo krivo... za vsak slučaj od takrat naprej siguram kable od eleronov, ostali kabli (podaljški...) so pa vsi fiksno zlotani in prvič konektani šele v sprejemniku.

Edini možni krivec se mi zdi da je pač en od eleronov bil vtaknjen skupaj premalo in je pomahal... ali pa kakšna interna motnja, ki bi jo sprejemnik dal naprej na servote... externa skoraj nebi mogla biti, ker bi šel v fail-safe...

Uporabljam kitajski 8A UBEC.... ki je delal pred tem in 20 letov po tem super (tok tok).

LP!
Jure

P.S.: moje sožalje, gredo mi kar dlake pokonci, ko vidim kaj se ti je zgodilo, in kako je človek pri tem nemočen #-o #-o #-o .
Ja sam sad isto naručil taj UBEC, budem videl. Powerbox sensor budem ovaj tjedan testiral.
Davor Balažić
Uporabniški avatar
Justice
Tekmovalec
Prispevkov: 340
Pridružen: 07 Apr 2006, 09:22
Kraj: Čakovec
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Justice »

Brane napisal/-a:
UROŠ MURKOVIČ napisal/-a:Brane kaj za vraga pa je pol premetavalo avion gor pa dol če ne višinci.
Tako leti model, ki ima višinsko krmilo take oblike (s precejšnjo krmilno površino tudi pred panti) in te krmilne površine nič več ne vodi pač pa se prosto giblje.
horizontalci su bili čvrsto pričvršÄ‡eni i povezani sa servo motorima.
Davor Balažić
Uporabniški avatar
fly
Tekmovalec
Prispevkov: 207
Pridružen: 30 Nov 2006, 10:15
Kraj: Hrvaška / Koprivnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a fly »

ja koristim UBEC (Turnigy, kitajski) na Funtani i nema nikakvih smetnji ni niš
qua est vestri forma?
Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane »

Justice napisal/-a:
Brane napisal/-a:
UROŠ MURKOVIČ napisal/-a:Brane kaj za vraga pa je pol premetavalo avion gor pa dol če ne višinci.
Tako leti model, ki ima višinsko krmilo take oblike (s precejšnjo krmilno površino tudi pred panti) in te krmilne površine nič več ne vodi pač pa se prosto giblje.
horizontalci su bili čvrsto pričvršÄ‡eni i povezani sa servo motorima.
Vendar ni nujno, da so servo motorji vse držali trdno v položaju, če je prišlo do popolnega izpada elektrike, so se servoti in z njimi krmilne površine prosto gibale.
Eleronom (ki so vsi za panti) in motorju, se izguba napajanja ni mogla tako poznati, ostali so pač kjer so bili.
Še en razlog za sum, da je model ostal brez napajanja.
V tej debati je treba upoštevati, da imamo vsak svoje izkušnje in vse je več ali manj ugibanje , z željo da se na koncu najde prava napaka.
Če se bo pa res našla, se pa ne ve :wink:
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Uporabniški avatar
Justice
Tekmovalec
Prispevkov: 340
Pridružen: 07 Apr 2006, 09:22
Kraj: Čakovec
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Justice »

fly napisal/-a:ja koristim UBEC (Turnigy, kitajski) na Funtani i nema nikakvih smetnji ni niš
Ja sam Funtanu letio bez UBECa ili sličnih pomagala. Imal sam 5 x AA 2700 mAh i nije bilo nikakvih problema.
Davor Balažić
Uporabniški avatar
fly
Tekmovalec
Prispevkov: 207
Pridružen: 30 Nov 2006, 10:15
Kraj: Hrvaška / Koprivnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a fly »

ja letim na 2 lipo čelije pa zato koristim UBEC
qua est vestri forma?
Uporabniški avatar
skorp_jon
Profesor
Prispevkov: 1329
Pridružen: 09 Avg 2006, 09:02
Kraj: Beltinci

Odgovor Napisal/-a skorp_jon »

Kolko digitalnih servo motorjev, pa je sploh pametno imeti direkt na sprejemnik vezano?

V kratkem bom tudi jaz delal yaka 89" in nekako nočem imeti vseh servo motorjev na sprejemniku in bom raje vzel power box.

Čeprav imam na sedanjem modelu 6 digitalnih direkt na sprejemnik in ni težav. Samo tukaj pa pridejo močnejši digitalni, pa zna kar nekaj več elektrike potrošiti.
Futaba 12FG & Taranis Q X7
Uporabniški avatar
miskolin
Dr. Modelar
Prispevkov: 2733
Pridružen: 02 Feb 2004, 22:52
Kraj: VESOLJE

Odgovor Napisal/-a miskolin »

skorp_jon napisal/-a:Kolko digitalnih servo motorjev, pa je sploh pametno imeti direkt na sprejemnik vezano?

V kratkem bom tudi jaz delal yaka 89" in nekako nočem imeti vseh servo motorjev na sprejemniku in bom raje vzel power box.

Čeprav imam na sedanjem modelu 6 digitalnih direkt na sprejemnik in ni težav. Samo tukaj pa pridejo močnejši digitalni, pa zna kar nekaj več elektrike potrošiti.
Ne komplicirat,....samo dodatno težo boš navlekel v model.
LP
Uporabniški avatar
Melly
Dr. Modelar
Prispevkov: 3879
Pridružen: 15 Feb 2007, 22:51
Kraj: Ankaran, Ocizla

Odgovor Napisal/-a Melly »

Jaz bi raje napajanje digitalnih servo motorjev ločil od sprejemnika. Eno tiskano vezje, gor povežeš vse servo motorje, repke s konektorji v sprejemnik, plus in minus napajanje direktno na tiskano vezje, pa še kakšen gladilni kondenzator, če imaš Spectrum.
lp Melly
Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane »

Ko smo že pri tem, jaz sem imel Extro težko 13 kil z razponom 2,6m.
Imel sem kretnico, kar je pri takem modelu smiselno, če ne zaradi drugega, pa zato, ker en eleron krmilita že dva servota večinoma pa se dva servota uporabita tudi za smer.
A moje Extra je za 5 cca 15 minutnih 3D poletov skurila cca 1000mAh ali natančneje okoli 500mAh iz vsakega od dveh 800mAh lipotov.
S tega zornega kota, se mi ne zdi smiselno uporabiti kretnice niti pri tako velikem modelu, kajti vsi servoti so bili močni 12 kilski digitalci, razen enega 18 kilskega jumbota in taka poraba res ni taka, da bi koga moralo upravičeno skrbeti za sprejemnik. Pa da nebi kdo sedaj omenjal kakšna je lahko trenutna poraba v špicah, v praksi sploh ne more priti do tega, da bi vsi servoti naenkrat žrli blokorni tok in če se vzame da 8 digitalcev med aktivnim 3D letenjem v eni uri skuri manj kot 1000mAh, potem se tudi v špicah ne more dogajati kaj drastičnega.
Praksa je pa taka, da se kretnice običajno začnejo uporabljati takrat, ko en eleron rabi 2servota, to se pa začne pri 3D sposobnih akrobatih, nekje med 2,4 in 2,5 m razpona.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Uporabniški avatar
skorp_jon
Profesor
Prispevkov: 1329
Pridružen: 09 Avg 2006, 09:02
Kraj: Beltinci

Odgovor Napisal/-a skorp_jon »

Potem pa bom kar uporabil power box sensor, ki ga imam doma in sem z njim zadovoljen zaenkrat.

Sem malo pogledal in našel, da 6014 futaba 2.4 sprejemnik prenaša brez problema do 8A. Zato mislim, da ni potrebe po powerboxu zaenkrat.
Futaba 12FG & Taranis Q X7
Uporabniški avatar
Justice
Tekmovalec
Prispevkov: 340
Pridružen: 07 Apr 2006, 09:22
Kraj: Čakovec
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Justice »

Prilikom pada mi se žica koja spaja paljenje i svjećicu pretrgla. Kak se to spaja? Ili treba novu kupiti?
Davor Balažić
Odgovori

Vrni se na Akrobatsko in 3D letenje