F3A tekma 11.maja 08, DM Betal
f3a@
@Mipo
Zakaj sklepam da so sodniki premalo upoštevali postavitev figur? Pilote je z vsako akrobacijo vedno bolj odnašalo (zaradi vetra), a padca ocen nisem zaznal. Videl sem tudi 10ke pri 8.figuri, a vem, da so bile osme figure odpeljane preveč v levo. Tudi Živnorcev zmagovalni let je bil odpeljan tako, da so bile desne stranske figure tam, kjer bi morale biti centralne.
Glede večjih modelov... Mogoče da res večji model sam po sebi ni prinašal več točk, ampak sam (kot pilot) sem videl da so nekateri piloti res suvereno odpeljali kljub majhnim avijonom. In to cenim. Res pa je, da sodniki ocenjujejo le kar se vidi, ne pa koliko se kdo trudi.
Bom pripravil delavnico, kar tukaj na forumu, ki bo odprta za konstruktivne kritike. Več o tem v tisti temi, ki jo bom kmalu odprl.
LP
Zakaj sklepam da so sodniki premalo upoštevali postavitev figur? Pilote je z vsako akrobacijo vedno bolj odnašalo (zaradi vetra), a padca ocen nisem zaznal. Videl sem tudi 10ke pri 8.figuri, a vem, da so bile osme figure odpeljane preveč v levo. Tudi Živnorcev zmagovalni let je bil odpeljan tako, da so bile desne stranske figure tam, kjer bi morale biti centralne.
Glede večjih modelov... Mogoče da res večji model sam po sebi ni prinašal več točk, ampak sam (kot pilot) sem videl da so nekateri piloti res suvereno odpeljali kljub majhnim avijonom. In to cenim. Res pa je, da sodniki ocenjujejo le kar se vidi, ne pa koliko se kdo trudi.
Bom pripravil delavnico, kar tukaj na forumu, ki bo odprta za konstruktivne kritike. Več o tem v tisti temi, ki jo bom kmalu odprl.
LP
f3a
Po premisleku o delavnici sem ugotovil,da je to prezahtevna in preveč odgovorna naloga zgolj zame. Mi kdo ponudi roko?
In....ali še kdo poleg Mipota sploh podpira to idejo?
LP
In....ali še kdo poleg Mipota sploh podpira to idejo?
LP
Živjo!
Lahko in dobro bi bilo kaj podebatirati predvsem, ker imamo že tudi izkušnje iz tujine (Alan, David).
Predpogoj je lahko, da vsi tisti, ki mislijo sodelovati preberejo pravila sojenja in letenja v F3A, ki so na naslovu: http://mai2sky.stran.net/ pod Download v datoteki F3A_delavnica_pravila_sojenja_in_figure.zip.
Tema je lahko F3A letenje in sojenje ali kaj podobnega.
Lp
Igor
Lahko in dobro bi bilo kaj podebatirati predvsem, ker imamo že tudi izkušnje iz tujine (Alan, David).
Predpogoj je lahko, da vsi tisti, ki mislijo sodelovati preberejo pravila sojenja in letenja v F3A, ki so na naslovu: http://mai2sky.stran.net/ pod Download v datoteki F3A_delavnica_pravila_sojenja_in_figure.zip.
Tema je lahko F3A letenje in sojenje ali kaj podobnega.
Lp
Igor
evo še mene mal iz zamudo
smo mel tok dela, pol pa tole berem
en za vse betalce ,da so spelal tole tekmo tko, kot so jo
Če ne bi bilo vetra, bi bilo sploh fantastično
Deepo je napisal/a
pripravite se na poraz pr kurah
Alora, vi tam v horici kar trenirajte muska bo,pa presenečenje tud sam, da naute vašga helijaša doma pozabil
Pa da nau Dejvid kar neki letu,ampak po MUSKI
Mi se prpravljamo na fulllllll
Deepo
Pa kaj ti grejo tavelki avioni tolk v nos?Dejte nehat komplicirat ,lahko smo vesel, da vsaj kakšen hoče sploh igrat vlogo sodnika.
Še dober, da imamo sploh take tekme, kot jih imamo.pa kaj, če si, al pa nisi tapru,jaz itak nimam nič od tega.
Tud, če bi bila tekma brez pokalov bi šel,je pa fajn it na tekmo, ker je še vseeno mal tekmovalnosti ,od razlike na pikniku
Tisti ,ki pa hoče res vrhunske sodnike gre pa lahko v tujino, pa tam leti,če mu to seveda to toliko pomeni.
Pri nas še dolgo ne bomo konkurenčni glede kakšnih Fresty tekem ker ni tolk gužve med piloti
Samo vesel smo lahko, da se nekateri prizadevajo speljat take tekme kot je to v njihovih najboljših močeh.
Morem pa rečt, da ga ni bolšega, kot gledat program po musssski
dijo porko zdej morem pa študerat, kaj bomo ušpičl na naslednji tekmi
Primorci proti kuram ,to bo dirka
- Priponke
-
- IMG_2046.JPG (37.92 KiB) Pogledano 7473 krat
f3a
@ŠKRAT
očitno si me malo narobe razumel. Ne, veliki avijoni mi ne gredo nič v nos, ker so fajn za pogledat.
vse kar sem v zvezi s sojenjem pisal, nisem pisal zaradi pritoževanja, ampak zaradi izboljšanja kvalitet sojenja in posledično najbrž tudi letenja.
Nekateri gredo na tekme le na žur, druge pa tudi rezultat zanima ali motivira (kar je prav). Mitingi so za žur, tekma pa naj bo tekma. Tekme izboljšujejo letenje, kar je vsaj meni, cilj.
Pa kar fajn trenirajte
LP
očitno si me malo narobe razumel. Ne, veliki avijoni mi ne gredo nič v nos, ker so fajn za pogledat.
vse kar sem v zvezi s sojenjem pisal, nisem pisal zaradi pritoževanja, ampak zaradi izboljšanja kvalitet sojenja in posledično najbrž tudi letenja.
Nekateri gredo na tekme le na žur, druge pa tudi rezultat zanima ali motivira (kar je prav). Mitingi so za žur, tekma pa naj bo tekma. Tekme izboljšujejo letenje, kar je vsaj meni, cilj.
Pa kar fajn trenirajte
LP
Re: f3a
Ocene bodo vedno vsaj nekoliko subjektivne. In na to gotovo vpliva tudi model in/ali pilot. A niste opazili, da je bil modelar z največjim modelom na zadnjem mestu? Lahko pa še bolj obrnem - sodniki so tako ali tako vedeli, da je Deepo najbolj resno treniral v prostem programu in so mu potem avtomatsko dali višje ocene
Vsekakor se strinjam, da kvalitetno sojenje ključno prispeva k napredku letenja. Dobri (ali slabi) sodniki so za marsikoga tudi osnovna motivacija za (ne)udeležbo. So pa sodniki na tej tekmi verjetno najboljše, kar trenutno pri nas premoremo.
Delavnica je dobrodošla in jo podpiram, uspeh pa žal ni zagotovljen. Trenutno (in nekaj mi pravi, da bo tako tudi v prihodnje ) je za sodnike edina motivacija lastna zagnanost, kar je za silo dovolj za prihod na tekmo, za dodatno izobraževanje pa…
Mimogrede, dobra ocena (npr. 10) ne pomeni nujno, da je bila figura izvedena popolnoma brezhibno, ampak da je bila izvedena boljše od tiste, za katero je bila ocena 9.
Vsekakor se strinjam, da kvalitetno sojenje ključno prispeva k napredku letenja. Dobri (ali slabi) sodniki so za marsikoga tudi osnovna motivacija za (ne)udeležbo. So pa sodniki na tej tekmi verjetno najboljše, kar trenutno pri nas premoremo.
Delavnica je dobrodošla in jo podpiram, uspeh pa žal ni zagotovljen. Trenutno (in nekaj mi pravi, da bo tako tudi v prihodnje ) je za sodnike edina motivacija lastna zagnanost, kar je za silo dovolj za prihod na tekmo, za dodatno izobraževanje pa…
Mimogrede, dobra ocena (npr. 10) ne pomeni nujno, da je bila figura izvedena popolnoma brezhibno, ampak da je bila izvedena boljše od tiste, za katero je bila ocena 9.
Re: f3a
Hmm...sasos napisal/-a: Mimogrede, dobra ocena (npr. 10) ne pomeni nujno, da je bila figura izvedena popolnoma brezhibno, ampak da je bila izvedena boljše od tiste, za katero je bila ocena 9.
In kakšno oceno dobi figura, ki je izpeljana popolnoma brezhibno oz. bolje od tiste malo šlampaste in bojle izpeljane od še bolj šlampaste z 9?
Spet se izkaže da ima tu veliko vlogo sodnikova subjektivna ocena, saj je na njemu odločitev kakšen razpon odstopanja od ideala pripada posamezni oceni. Se pa popolnima strinjam, da bi se kakovost ocenjevanja najlažje razbrala iz tega, da se vidi kakšen je raztros ocen.
Če bi bil raztros večji od ene ocene bi zadeva kazala na to, da se ne pozna dovolj pravil, sodniki niso dovlj izkušeni ali pa sodijo pristransko.
Se moramo pa tudi vsi zavedati tega, da sodniki sodelujejo prostovoljno in ne za plačilo. Da morajo za svojo usposobljenost vložiti precej svojega prostega časa...
Dokler se tekmovalci odpravljajo na tekmo predvsem zaradi druženja in zabave, s tem da pred tekmo ne opravijo dobrega treninga, ne vidim moralne opore na katero bi se lahko naslonili pri zahtevi o profesionalnosti sodnikov. Oz. drugače, zahteva po bolj profesionalnem sojenju bi morala biti povezana tudi z bolj profesionalnim pristopom tekmovalcev.
- Marko Mencin
- Freak
- Prispevkov: 728
- Pridružen: 02 Dec 2004, 20:25
- Kraj: LJ-Barje
- Kontakt:
Kaj pa subjektivna ocena lastnega letenja?!
Vsak tekmovalec zase vidi predvsem svoj način letenja, za katerega je v veliki meri prepričan, da je pravi.
Na tekmi za F3A so bili 4 sodniki. Seveda je vsak sodil tako, kot si pač pravila, ki so sicer jasna, v praksi predstavlja. Vendar pa skupek ocen prikaže pri 4 sodnikih dokaj realen rezultat. Vse tekmovalce pa so ocenjevali isti sodniki! To pomeni, da se moramo tudi tekmovalci na ocenah(uvrstitvi) učiti, ne pa užaljeno vztrajati pri svojem.
Pred leti je bila organizirana delavnica in predavanja (Makovec in kolegi) na temo F3A (figure, modeli, oprema, sojenje). Kot je Igor že povedal nekaj postov nazaj, je material dostopen vsem. Ker nas je vedno več zainteresiranih, bi bilo dobro takšno delavnico ponoviti enkrat po sezoni(v zimskem času) predvsem zato, da bi bolj poenotili poglede na način letenja in bolj poenotili kriterije sojenja. Prav je, da bi vsak tekmovalec prišel na takšno predavanje in delavnico.
Nadalje bi predlagal razgovor na temo Kamp weekend F3A, kjer bi zainteresirani pridobljeno teoretično znanje prelili v praktično letenje.
Marko
Vsak tekmovalec zase vidi predvsem svoj način letenja, za katerega je v veliki meri prepričan, da je pravi.
Na tekmi za F3A so bili 4 sodniki. Seveda je vsak sodil tako, kot si pač pravila, ki so sicer jasna, v praksi predstavlja. Vendar pa skupek ocen prikaže pri 4 sodnikih dokaj realen rezultat. Vse tekmovalce pa so ocenjevali isti sodniki! To pomeni, da se moramo tudi tekmovalci na ocenah(uvrstitvi) učiti, ne pa užaljeno vztrajati pri svojem.
Pred leti je bila organizirana delavnica in predavanja (Makovec in kolegi) na temo F3A (figure, modeli, oprema, sojenje). Kot je Igor že povedal nekaj postov nazaj, je material dostopen vsem. Ker nas je vedno več zainteresiranih, bi bilo dobro takšno delavnico ponoviti enkrat po sezoni(v zimskem času) predvsem zato, da bi bolj poenotili poglede na način letenja in bolj poenotili kriterije sojenja. Prav je, da bi vsak tekmovalec prišel na takšno predavanje in delavnico.
Nadalje bi predlagal razgovor na temo Kamp weekend F3A, kjer bi zainteresirani pridobljeno teoretično znanje prelili v praktično letenje.
Marko
We is E-xperts.
Kamp weekend F3AMarko Mencin napisal/-a: Nadalje bi predlagal razgovor na temo Kamp weekend F3A, kjer bi zainteresirani pridobljeno teoretično znanje prelili v praktično letenje.
Marko
Pa naj bo dan namenjen letenju, večer delavnici in noč veselju.
Mipo (V Bovcu je lepo press)
P.S.: Pa hitro se zmigajmo, junij je lep mesec. Pa september tudi.
Sojenje, naj bo za katerikoli namen ali nivo, vedno se je treba truditi, da je pošteno.
Realnost je pa taka, da tako nikoli ne bo. Še sodniki, ki so mastno plačani, ne sodijo vedno pošteno, glavno, da je zadoščeno črki zakona (včasih pa še to ne), pa je če je res pravično, jim dol visi in morda se manj trudijo soditi pošteno, kot tisti, ki sodijo zastonj.
Še en primer, ki se je zgodil pred kratkim v enem od športov, ki ga zadnje čase nekoliko bolj pozorno spremljam in kjer imajo sodniške odločitve vlogo samo v primeru konfliktnih situacij, drugače pa veljajo bolj konkretna merila.
Zelo renomiran dirkač, zavedajoč se, da se mu ne bo uspelo prebiti v finale, je poskusil nemogoče, izzval kritično situacijo, padel in se potem še nekaj časa, po nogometno valjal po tleh.
Sodnik je podlegel teatralnosti in renomeju dirkača, ki je padel, diskvalificiral napačnega, "favoritu" pa omogočil nastop v finalu.
Rezltat uvrščen je bil tri mesta višje, kot si je dejansko zaslužil, oz. obratno, oni drugi, je bil nižje.
Obrobnega pomena je, da je razlika teh treh mest, prinesla razliko tudi pri nagradi za tako uvrstitev, za to razliko, pa bi si bilo možno privoščiti en lep osebni avto srednjega razreda toliko o profesionalnem pristopu in sojenju
Mislim, da bo večje število F3A in Freestyle tekem (toliko kot jih je v koledarju letos) in pametna debata in analiza sojenja po vsaki tekmi, sojenje, brez kakega naprezanja pripeljalo na primerno raven.
Tisti, ki bi pa na tovrstnih tekmah, nepoznan iz ozadja, ustrelil v sam vrh, se pa še ni rodil
Realnost je pa taka, da tako nikoli ne bo. Še sodniki, ki so mastno plačani, ne sodijo vedno pošteno, glavno, da je zadoščeno črki zakona (včasih pa še to ne), pa je če je res pravično, jim dol visi in morda se manj trudijo soditi pošteno, kot tisti, ki sodijo zastonj.
Še en primer, ki se je zgodil pred kratkim v enem od športov, ki ga zadnje čase nekoliko bolj pozorno spremljam in kjer imajo sodniške odločitve vlogo samo v primeru konfliktnih situacij, drugače pa veljajo bolj konkretna merila.
Zelo renomiran dirkač, zavedajoč se, da se mu ne bo uspelo prebiti v finale, je poskusil nemogoče, izzval kritično situacijo, padel in se potem še nekaj časa, po nogometno valjal po tleh.
Sodnik je podlegel teatralnosti in renomeju dirkača, ki je padel, diskvalificiral napačnega, "favoritu" pa omogočil nastop v finalu.
Rezltat uvrščen je bil tri mesta višje, kot si je dejansko zaslužil, oz. obratno, oni drugi, je bil nižje.
Obrobnega pomena je, da je razlika teh treh mest, prinesla razliko tudi pri nagradi za tako uvrstitev, za to razliko, pa bi si bilo možno privoščiti en lep osebni avto srednjega razreda toliko o profesionalnem pristopu in sojenju
Mislim, da bo večje število F3A in Freestyle tekem (toliko kot jih je v koledarju letos) in pametna debata in analiza sojenja po vsaki tekmi, sojenje, brez kakega naprezanja pripeljalo na primerno raven.
Tisti, ki bi pa na tovrstnih tekmah, nepoznan iz ozadja, ustrelil v sam vrh, se pa še ni rodil
Zadnjič spremenil Brane, dne 15 Maj 2008, 09:55, skupaj popravljeno 2 krat.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
tele ho!
jaz sem bil nad sodniškimi ocenami zelo presenečen, saj nisti slučajno nisem pričakoval tako dobrih ocen kot sem jih dobil. predvsem zato ker sem v mojem prvem letu figure izvajal (nekatere) tako, da tudi podobne niso bile tistemu kar je narisano v programu!!
Imam pa še en pomislek glede samih tekmovalnih kategorij. saj je fino da se v juniorju začne delati gužva, ampak ko sem videl da bom z mojo "F3A specialko" tekmoval proti raznim visokokrilcem me je minilo vse veselje do tekme. predvsem zaradi tega, ker so fantje ki so leteli "slabše" avijone že v štartu pogoroeli proti naprimer meni, sniperju, kuri... Vredno bi bilo razmisliti o nekakšni alternativi, da bodo piloti ki se z modelarstvom ukvarjajo X let ločeni od začetnikov katerim je junior klasa tudi namenjena. kar se mene tiče je lahko enak program, samo razvrstitev naj bo ločena?
druga stvar ki bi lahko na sami tekmi vzdušje naredila bolj tekmovalno, in tudi vso stvar bolj zanimivo za publiko pa je, da bi se drugi leti leteli po obratnem vrstnem redu dosežkov iz prvega leta (kot pri smučarskih skokih).
lp
3g
jaz sem bil nad sodniškimi ocenami zelo presenečen, saj nisti slučajno nisem pričakoval tako dobrih ocen kot sem jih dobil. predvsem zato ker sem v mojem prvem letu figure izvajal (nekatere) tako, da tudi podobne niso bile tistemu kar je narisano v programu!!
Imam pa še en pomislek glede samih tekmovalnih kategorij. saj je fino da se v juniorju začne delati gužva, ampak ko sem videl da bom z mojo "F3A specialko" tekmoval proti raznim visokokrilcem me je minilo vse veselje do tekme. predvsem zaradi tega, ker so fantje ki so leteli "slabše" avijone že v štartu pogoroeli proti naprimer meni, sniperju, kuri... Vredno bi bilo razmisliti o nekakšni alternativi, da bodo piloti ki se z modelarstvom ukvarjajo X let ločeni od začetnikov katerim je junior klasa tudi namenjena. kar se mene tiče je lahko enak program, samo razvrstitev naj bo ločena?
druga stvar ki bi lahko na sami tekmi vzdušje naredila bolj tekmovalno, in tudi vso stvar bolj zanimivo za publiko pa je, da bi se drugi leti leteli po obratnem vrstnem redu dosežkov iz prvega leta (kot pri smučarskih skokih).
lp
3g
I like airplane noise!
http://www.teleho.eu
http://www.teleho.eu
- Marko Mencin
- Freak
- Prispevkov: 728
- Pridružen: 02 Dec 2004, 20:25
- Kraj: LJ-Barje
- Kontakt:
Predlagam še nekaj!
28 in 29 junija poteka tekma za avstrijsko državno prvenstvo v F3A(FAI) v nam bližnji Bistrici (Feistritz) pri Beljaku. Avstrijci so na visokem evropskem in tudi svetovnem nivoju, imajo nekaj odličnih pilotov(npr. Gerhard Mayr). Tam se bo lepo videlo, v kakšnem "oknu" se leti, kakšne naj bi bile figure, kakšen je kvalitetni razpon najslabši-najboljši, kako se bodo ocenili nastopi........Zanimivo bo torej oba dneva!
Nekaj nas je že dogovorjenih za obisk....
Marko
28 in 29 junija poteka tekma za avstrijsko državno prvenstvo v F3A(FAI) v nam bližnji Bistrici (Feistritz) pri Beljaku. Avstrijci so na visokem evropskem in tudi svetovnem nivoju, imajo nekaj odličnih pilotov(npr. Gerhard Mayr). Tam se bo lepo videlo, v kakšnem "oknu" se leti, kakšne naj bi bile figure, kakšen je kvalitetni razpon najslabši-najboljši, kako se bodo ocenili nastopi........Zanimivo bo torej oba dneva!
Nekaj nas je že dogovorjenih za obisk....
Marko
We is E-xperts.
Re: f3a@
......pa si opazil slučajno svoje centralne figure nad Nanosom....deepo napisal/-a: Tudi Živnorcev zmagovalni let je bil odpeljan tako, da so bile desne stranske figure tam, kjer bi morale biti centralne.
LP
Pridemo tudi na dom...
Lep dan še naprej!
Živnorc.
Lep dan še naprej!
Živnorc.
Ak se smijem ubaciti u raspravu:deepo napisal/-a:@Živnorc
dobro vem, da tudi moji leti niso bili perrfektni.
Al su zato moji leti bili perfektni, pogotovo prvi kad sam se kod 'klobuka' izgubil, u zadnje tri figure dok sam se opet izgubil kad mi je silikon s aupuha pal.
Jedva čekam slijedeću tekmu kaj budem se još malo sramotil.
Pozdrav!!
Ni tako enostavno. Že zdaj smo imeli tekmo s štirimi (4!) kategorijami (kaj je že bilo v preteklosti, ko smo soglasno ugotavljali, da tako ne gre). Seveda lahko vse skupaj razčlenimo na xy podkategorij, da bo bil v končni fazi vsak vsaj drugi, če že ne prvi. Je pa na mestu apel modelarjem z boljšimi modeli (in znanjem), da prestopijo v težjo kategorijo.3g napisal/-a:Imam pa še en pomislek glede samih tekmovalnih kategorij. saj je fino da se v juniorju začne delati gužva, ampak ko sem videl da bom z mojo "F3A specialko" tekmoval proti raznim visokokrilcem me je minilo vse veselje do tekme. predvsem zaradi tega, ker so fantje ki so leteli "slabše" avijone že v štartu pogoroeli proti naprimer meni, sniperju, kuri... Vredno bi bilo razmisliti o nekakšni alternativi, da bodo piloti ki se z modelarstvom ukvarjajo X let ločeni od začetnikov katerim je junior klasa tudi namenjena. kar se mene tiče je lahko enak program, samo razvrstitev naj bo ločena?
Gre za osnovni in ne junior program. Tudi začetnikom (vsaj iz našega društva), ki so s trainerji tekmovali v osnovnem programu, je bilo pred tekmo jasno, da za prva mesta že zaradi modela nimajo nikakršnih možnosti. Osnovni program je dovolj lahek za trainerja, pridobili pa so dragocene izkušnje z branjem programa in nastopom pred publiko/sodniki, kar jim bo ZELO olajšalo delo ko/če si bodo omislili ustreznejši model.
Če pa se bo komu podrl svet zato, ker ni že prvo ali drugo leto ukvarjanja z F3A tekmovanji na zmagovalnih stopničkah, potem zanj tovrstna tekmovanja gotovo niso primerna.
Realno gledano pa imaš z Venusom bistveno manj šans proti Kuri, kot pa s Charterjem proti Venusu. (tudi rezultat je bil 140 točk razlike proti Charterju in 260 proti Kuri). Naj v osnovnem programu omejimo npr. max. razpon na 2m in maso na 5kg?
Glede na dejstvo, da so v težjem programu skoraj sami F3M modeli in da so skoraj vsi modelarji leteli tudi prosti program (razen dveh), se mi zdi bolj smiselno razmišljati v smeri, da bi po zgledu ostalega sveta združili znani, neznani in prosti program v isto kategorijo? (v razmerju 35/45/20)
Bilo bi zanimivo, a pri skokih je drugače, saj se rezultati računajo v realnem času (seveda je to možno tudi tukaj - kdo bo zrihtal opremo?). Velikokrat sta izvedena dva (oz. trije) kroga prej, preden so znani rezultati iz prvega…druga stvar ki bi lahko na sami tekmi vzdušje naredila bolj tekmovalno, in tudi vso stvar bolj zanimivo za publiko pa je, da bi se drugi leti leteli po obratnem vrstnem redu dosežkov iz prvega leta (kot pri smučarskih skokih).
Poleg tega je vrstni res sestavljen glede na frekvence (včasih celo na pomočnike) in je zelo neugodno, če si sledita tekmovalca z enakimi frekvencami.
Po zgledu ostale Evrope naj štejeta dva leta od treh znanega programa. Razlogov za to je več. Neznani program se leti šele na evropskem in svetovnem prvenstvu pa še to samo prva deseterica.sasos napisal/-a:Glede na dejstvo, da so v težjem programu skoraj sami F3M modeli in da so skoraj vsi modelarji leteli tudi prosti program (razen dveh), se mi zdi bolj smiselno razmišljati v smeri, da bi po zgledu ostalega sveta združili znani, neznani in prosti program v isto kategorijo? (v razmerju 35/45/20)
Prosti program se naj leti posebej tako kot do sedaj.
Ali hočemo v SLO narediti odmik od F3A v smer F3M ali AA (Artistic Aerobatic)? Sem prepričan, da ne, ker podmladka drugače ne bo saj so F3M modeli za mlade predragi.
Letos doživljamo na moje veselje pravi boom. V glavnem zato, ker smo panogo uspeli popularizirati in je nismo odpeljali v smer, ko je treba imeti specialni (drag) model. Znani program vsak poizkusi doma in sam vidi ali model (pilot) to zmoreta. Veliko modelarjev ima več modelov in tudi kakšnega 3D za prosti program. To je to. Prosti program se lahko odleti tudi z drugim modelom. F3A pa mora ostati o okvirih pravilnikov. Prehudi miksi so po moje napačna smer. Sploh pa ne smemo vsako leto ali še huje na vmes menjati pravil. Ravno zato sem tudi nehal dirkati z elektro avtki, ker je bilo treba vsako leto imeti drugačno opremo (motorji, gume)...
Lp
Igor