Kateri F3A model izbrati za začetek?

Pogovori o akrobatskih modelih in letenju
Odgovori
Uporabniški avatar
mai2sky
Freak
Prispevkov: 593
Pridružen: 05 Dec 2003, 09:32
Kraj: Semič
Kontakt:

Kateri F3A model izbrati za začetek?

Odgovor Napisal/-a mai2sky »

Zdravo!

Kolegi me večkrat sprašujejo kateri F3A model izbrati za začetek. V tem prispevku jih nameravam nekaj nanizati. Seveda pa dodajte tudi svoj izbor.

Model: ACTIVE 90
Razpetina: 165 cm
Dolžina: 165 cm
Motor: 10 ccm
Teža: 3,6 kg
Izvedba: ARF
Cena: 149 EUR
Prodajalec: http://www.global-rc.com
Testi: jih še ni - nov model
Moje mnenje: 10 ccm z resonanco je v redu. Bolje je 12 ccm. Petnajst je pa maksimum.

Lp
Igor
Priponke
Model je razvit za F3A. Zelo je podoben modelu Genesis (Delro).
Model je razvit za F3A. Zelo je podoben modelu Genesis (Delro).
Active 90.JPG (40.86 KiB) Pogledano 7945 krat
Uporabniški avatar
Marko Mencin
Freak
Prispevkov: 728
Pridružen: 02 Dec 2004, 20:25
Kraj: LJ-Barje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Marko Mencin »

V tem cenovnem razredu bo težko najti primerljiv model!
Obstajajo sicer kar številni drugi primerljivi modeli, ki pa so vsi po vrsti dražji.
Eden cenejših je recimo Majestro(Jamara).

Test: www.prop.at
Glej Testberichte/ Motormodele/ Majestro

Naslednji, že tudi starejši model, je SWALLOW (Lindinger).
Testi obstajajo na različnih forumih(RC-UNIVERSE itd)

Mnogo je modelov v kategoriji 1,66-1,77m, ki spadajo v razred 90 ali 110, ki pa so dražji ne samo po osnovni ceni, temveč tudi po opremi.

Kdor išče model za osnovno treniranje, lahko izbere model razreda 50, ki je zelo primeren za vsakodnevno oziroma pogosto letenje in nabiranje osnovnega znanja in izkušenj. Tu je s prihodom cenejše opreme zelo primeren tudi E-pogon.

Kogar zanimajo elektro izvedbe, lahko pomagam!
Priponke
Razpon: 1680mm<br />Teža: 3,7kg<br />Motor: 4T 15ccm(ali 2T 10ccm)<br />Cena: 179 eur
Razpon: 1680mm
Teža: 3,7kg
Motor: 4T 15ccm(ali 2T 10ccm)
Cena: 179 eur
swallow.jpg (65.49 KiB) Pogledano 7816 krat
Razpon: 1630mm<br />Teža: cca 3,0kg<br />Motor: 10ccm<br />Elektro: AXI 4130/16 - 6s, 16x10 APC-E<br />Cena: 145 eur (DMT-Dobl)
Razpon: 1630mm
Teža: cca 3,0kg
Motor: 10ccm
Elektro: AXI 4130/16 - 6s, 16x10 APC-E
Cena: 145 eur (DMT-Dobl)
majestro.jpg (11.4 KiB) Pogledano 7816 krat
We is E-xperts.
Uporabniški avatar
jernejk
Profesor
Prispevkov: 1116
Pridružen: 02 Apr 2005, 23:29
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a jernejk »

Živjo,

kakšna pa naj bi bila kapaciteta celic za e-Majestra? Je 2500mAh 25C premalo?

Lp
J
Uporabniški avatar
Marko Mencin
Freak
Prispevkov: 728
Pridružen: 02 Dec 2004, 20:25
Kraj: LJ-Barje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Marko Mencin »

Pozdravljen, Jernej!

S stališča tokovnih zmogljivosti in za začetek morda dovolj, vendar nizka kapaciteta obeta okrog 7 minut letenja, kar je malo. Poraba pri junior programu bo med 1000 in 1200mAh in pri Senior 1500 -1700mAh, odvisno od vetra( na 6S). Tokovno bo to na AXI-ju 4130/16 ali podobnem motorju in propu 16x10 pomenilo nekako 50A po kakih 20 sekundah, odvisno tudi od zmogljivosti in stanja celic.
Dobro je, da je kapaciteta celic dovolj velika za odletenje programa vsaj dvakrat. Upoštevati moraš 15-20% rezervo, ki naj ostane v celicah zaradi življenske dobe. Pri junior se zadeva nekako izteče, pri senior pa ne.
Torej, za začetek bodo celice 2500mAh 25C OK, pri novih nabavah pa priporočam 3700mAh.

Lep pozdrav
Marko
We is E-xperts.
Uporabniški avatar
Marko Mencin
Freak
Prispevkov: 728
Pridružen: 02 Dec 2004, 20:25
Kraj: LJ-Barje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Marko Mencin »

Sicer pa nekdo pravkar prodaja visokokvaliteten model EPSILON 90 F3A.....
We is E-xperts.
Uporabniški avatar
jernejk
Profesor
Prispevkov: 1116
Pridružen: 02 Apr 2005, 23:29
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a jernejk »

Dodam še jaz en manjši model: Phoenix model Sea bee.

Slika
Razpetina: 1414 mm
Teža: cca 2.5 kg
Cena: okoli 100€

Ta model sem letel predlansko sezono in z njim sem bil zelo zadovoljen. Kupljen je bil sicer kot model za športno letenje (ker se z f3a takrat še nisem srečal). Kot se spomnim je letel zelo lepo, ni imel slabih navad in ni bil zahteven za letenje. Mogoče je slabost zelo krhka konstrukcija trupa v delu nad krili, ki pri ponesrečenem pristanku hitro poči (kar je bila žal usoda mojega sea beeja).

Če se prav spomnim je model tudi zelo lahek in zato mogoče primeren za elektrificiranje.
----------------------------

@Vsi:
- kakšna je dejansko razlika med modelom, ki ima 1.4m in 1.6m? Igra tistih 20 cm pomembno vlogo pri izvajanju akrobacij?
- razmišljam, da bi dal metanolu še eno priložnost, vendar s 4t motorji; je .91 motor primeren za letala, ki sta jih opisala zgoraj; ali pa .52 za letalo velikosti Sea Bee?

@Marko: ja, vem... ampak je pomoje bolj primeren za visokokvalitetnega pilota

Lp
J
Uporabniški avatar
slope racer
Freak
Prispevkov: 826
Pridružen: 30 Dec 2004, 10:01
Kraj: radovljica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a slope racer »

No pa še moj predlog čeprav majhen leti hudo dobro. :P
Priponke
bonbonÄŤek.jpg
bonbonÄŤek.jpg (98.93 KiB) Pogledano 7435 krat
Uporabniški avatar
Marko Mencin
Freak
Prispevkov: 728
Pridružen: 02 Dec 2004, 20:25
Kraj: LJ-Barje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Marko Mencin »

Zgoraj opisani modeli so vsi predvideni (tudi) za 4T .91. Tudi Seea Bee.
Razlika 1,4m in 1,6m je občutna! Zlasti pri letenju težjega programa!

LP
Marko
We is E-xperts.
ciciban
Tekmovalec
Prispevkov: 443
Pridružen: 11 Sep 2006, 12:32

Odgovor Napisal/-a ciciban »

Oj!

Osebno mi prehod na večji model ni predstavljal večjih težav. Kljub večji masi in hitrosti, se mi je zdelo, da se da program peljati veliko lepše, saj ima model svojo vztrajnost (ni tolko občutljiv na veter, pa daljša ročica do repa). Seveda pa so pristanki povsem druga zgodba. Prvega pristanka z Saphirjem ne bom nikoli pozabil. Trikrat sem preletel pisto, preden sem se umiril in zaključil polet kot se spodobi :-?
BORN TO BE WILD!!!
Uporabniški avatar
JKSniper
Dr. Modelar
Prispevkov: 3614
Pridružen: 02 Sep 2005, 12:38
Kraj: Celje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a JKSniper »

Živijo!

no, ko ste me že nagovorili bom pa dal tukaj javno.

Oxalys .50
razpon: 1360 mm
teža: 2450g
Motor: 2T 7,5/4T 10 ccm (YS .63)

Slika
Slika
Slika

oz. več o gradnji in ostalem (slikano od A-Ž) na:
http://www.rcgroups.com/forums/member.php?u=122647

(mogoče, če bo le dana pobuda, slike zdevam v 800X600 ter se razpišem v modelu, raznih tehnikah povezav itd. v rubriki Gradnje).

LP!
Jure

P.S.: se vidimo, če bo vse posreči, na prvi tekmi!
Uporabniški avatar
Marko Mencin
Freak
Prispevkov: 728
Pridružen: 02 Dec 2004, 20:25
Kraj: LJ-Barje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Marko Mencin »

Bravo, Jure! =D> =D>

Safir in podobni modeli so prodorni, zato zahtevajo večji pristajalni krog in natančno oceno hitrosti in oddaljenosti. Vse je pravzaprav v drilu oziroma "kilometrini".

Marko
We is E-xperts.
Uporabniški avatar
jernejk
Profesor
Prispevkov: 1116
Pridružen: 02 Apr 2005, 23:29
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a jernejk »

Kakšen motor bi bil optimalen za swallowa?

a) 4T .91 (recimo SY FS 91AR)
b) 4T 1.20 (recimo SY FS 120AR)
c) 2T .91 (OS MAX 91FX ali celo MVVS 15CCM, ki ga na tujih forumih ta F3a kar priporočajo)
d) ???

Kaj želim:
- motor mora biti dovolj zmogljiv, da bi lahko z njim odletel nek povprečno težek program (recimo, da bo letalo trejner za kaki dve sezoni ali še dlje)
- rajši vidim, da je model nekoliko lažji
- z motorjem bi rad čim manj dela (malo me je razvadil štrom; prideš, letiš, greš)
- če se le da, bi se izognil resonanci (raje bi se izognil potencialnim problemom in stalnemu tuningu)

Vem da se želje rahlo izključujejo, recimo da so rangirane po mojih preferencah.

Hvala in Lp
Jernej
Uporabniški avatar
jernejk
Profesor
Prispevkov: 1116
Pridružen: 02 Apr 2005, 23:29
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a jernejk »

:praskam:

Sorry, v tej kategoriji nimam izkušenj. Res nobenega predloga?

Lp
J
Uporabniški avatar
mai2sky
Freak
Prispevkov: 593
Pridružen: 05 Dec 2003, 09:32
Kraj: Semič
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mai2sky »

Jernej,
Vse kar si predlagal je verjetno dobro. Veliko je odvisno od teže. Za cca 4 kg je dovolj 2T 15 ccm. Jaz imam pri 4,2 kg celo samo 2T 12 ccm. F3A ne zahteva veliko moči a je potem treba leteti bolj balistično.
Swalow je bil nedolgo tega opisan v eni reviji FMT ali MFI. Pobrskaj malo po forumih npr. RC-Network, RC-Line itd.


Doba elektro je tu.
Našel sem še en nov model, ki ga bo verjetno prodajal tudi MIBO, saj prodaja ostale modele tega proizvajalca.

Wingspan: 48"
Length: 52.5"
Wing Area: 425 sq. in.
Weight: 43-46 oz w/battery
Power: Torque 2814/820
Airboss Elite 45 Amp ESC
4s1p 2100-2500 Lipo
Radio: 4 channel with 4 sub-micro servos

Vanquish F3A ARF only
$179.95 + shipping

Super Combo
Vanquish F3A ARF
Torque 2814/820 brushless motor
Airboss Elite 45 Sensorless ESC
$329.95 + shipping

Lp
Igor
Priponke
E-Vanquish.jpg
E-Vanquish.jpg (23.73 KiB) Pogledano 6312 krat
Uporabniški avatar
3g
Profesor
Prispevkov: 1547
Pridružen: 26 Nov 2006, 18:36
Kraj: LJPZ-LJxx-LJMS
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a 3g »

Tele Ho!

No pred tednom dni sem si privoščil en izlet v neznano, odšel sem v modelarsko trgovino in sem po dolgem, skoraj 25s dolgem premisleku vzel model CANTOR od BlackHorsea (ARF)

Tehnični podatki:
- razpetina 147 cm
- dolžina 127 cm
- deklarirana teža 2,4kg
- priporočen motor 0,46/2 ali 0,52/4 taktni
- model je klasični tricikel

Moj setup je z motorjem Irvine 0,53.

Model sem si kupil kot trainerja za F3A program, da bo kasneje letenje z taveliko extro boljše.


lp
3g
slikca hmmm...
Priponke
a-bh036.jpg
a-bh036.jpg (31.3 KiB) Pogledano 5882 krat
I like airplane noise!

http://www.teleho.eu
Uporabniški avatar
flyone
Tekmovalec
Prispevkov: 264
Pridružen: 25 Apr 2010, 10:57

Re: GET BACK TO ME

Odgovor Napisal/-a flyone »

vzemi rainbowa f3a epp
mam ga pa gre ko...
1A vertikalo senior program brez težav
vsak zna vozit ... sam vprašanje kk dolgo :S

*M: rainbow f3a 50.e
*M:sebart katanaS 30E
*cesna 182
*extra 300S 3D
Uporabniški avatar
jannyy
Freak
Prispevkov: 918
Pridružen: 19 Jul 2006, 12:37
Kraj: koper-škofije

Odgovor Napisal/-a jannyy »

Zanima¸me če se da dobiti kak F3A z elektro pogonom ?
"Na tisoč neumnih pride en moder in trije, ki se imajo za modre."
Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane »

jannyy napisal/-a:Zanima¸me če se da dobiti kak F3A z elektro pogonom ?
Jaz bi rekel takole 8)
Odkar so lipote in zunaj vrteče brezkrtačnike pogruntali, so elektro pogoni tako zmogljivi in lahki, da je vsak model možno opremiti z elekrto pogonom, ti pa kdo z metanolcem, ali bencinarjem lahko reče "ja, ampak jaz lahko letim 15 ali 20 minut".
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Uporabniški avatar
JKSniper
Dr. Modelar
Prispevkov: 3614
Pridružen: 02 Sep 2005, 12:38
Kraj: Celje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a JKSniper »

Skoraj vsak model lahko elektrificiraš, pa naj bo namenjen izključno elektru ali ne. Včasih si je treba zmisliti kakšen boljši prepih čez motor, regler in lipote, če to ni predvideno, ampak ni problem. Elektro dejansko dobro kljubuje metanolu, čeprav se tudi zelo dober metanol motor obnaša že skoraj kot elektro.

LP!
Jure

PS: V kakšni velikosti model pa sploh iščeš?
CNC Frezanje Aluminija, medenine, lesa, karbona in umetnih materialov + Struženje kovin
3D Tisk PLA, PETG, ABS, TPU
Konstruiranje, izdelava in lotanje tiskanih vezij
www.JKTech.si
Uporabniški avatar
3g
Profesor
Prispevkov: 1547
Pridružen: 26 Nov 2006, 18:36
Kraj: LJPZ-LJxx-LJMS
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a 3g »

jannyy napisal/-a:Zanima¸me če se da dobiti kak F3A z elektro pogonom ?
Tele ho!

Ja, da se dobiti. Če boš delal samogradnjo imaš odlične modele slovenske konstrukcije, več najdeš na e-modelar.net če pa misliš kupovati ARFje pa lahko praktično v vsaki resni modelarski štacuni najdeš elektro F3A model.

da ne bo spet "fighta" elektro proti eksplozijskim motorjem:
letenje kjer je v ospredju nizka cena/minuto -> eksplozijski motorji
letenje kjer je v ospredju moč/kg -> elektro motorji

Hočem povedat da so elektro bolj natančni medtem ko zagotovo lahko letiš več z bencinarji ipd...

lp
3g
I like airplane noise!

http://www.teleho.eu
Odgovori

Vrni se na Akrobatsko in 3D letenje