Kateri F3A model izbrati za začetek?
Kateri F3A model izbrati za začetek?
Zdravo!
Kolegi me večkrat sprašujejo kateri F3A model izbrati za začetek. V tem prispevku jih nameravam nekaj nanizati. Seveda pa dodajte tudi svoj izbor.
Model: ACTIVE 90
Razpetina: 165 cm
Dolžina: 165 cm
Motor: 10 ccm
Teža: 3,6 kg
Izvedba: ARF
Cena: 149 EUR
Prodajalec: http://www.global-rc.com
Testi: jih še ni - nov model
Moje mnenje: 10 ccm z resonanco je v redu. Bolje je 12 ccm. Petnajst je pa maksimum.
Lp
Igor
Kolegi me večkrat sprašujejo kateri F3A model izbrati za začetek. V tem prispevku jih nameravam nekaj nanizati. Seveda pa dodajte tudi svoj izbor.
Model: ACTIVE 90
Razpetina: 165 cm
Dolžina: 165 cm
Motor: 10 ccm
Teža: 3,6 kg
Izvedba: ARF
Cena: 149 EUR
Prodajalec: http://www.global-rc.com
Testi: jih še ni - nov model
Moje mnenje: 10 ccm z resonanco je v redu. Bolje je 12 ccm. Petnajst je pa maksimum.
Lp
Igor
- Priponke
-
- Model je razvit za F3A. Zelo je podoben modelu Genesis (Delro).
- Active 90.JPG (40.86 KiB) Pogledano 7945 krat
- Marko Mencin
- Freak
- Prispevkov: 728
- Pridružen: 02 Dec 2004, 20:25
- Kraj: LJ-Barje
- Kontakt:
V tem cenovnem razredu bo težko najti primerljiv model!
Obstajajo sicer kar številni drugi primerljivi modeli, ki pa so vsi po vrsti dražji.
Eden cenejših je recimo Majestro(Jamara).
Test: www.prop.at
Glej Testberichte/ Motormodele/ Majestro
Naslednji, že tudi starejši model, je SWALLOW (Lindinger).
Testi obstajajo na različnih forumih(RC-UNIVERSE itd)
Mnogo je modelov v kategoriji 1,66-1,77m, ki spadajo v razred 90 ali 110, ki pa so dražji ne samo po osnovni ceni, temveč tudi po opremi.
Kdor išče model za osnovno treniranje, lahko izbere model razreda 50, ki je zelo primeren za vsakodnevno oziroma pogosto letenje in nabiranje osnovnega znanja in izkušenj. Tu je s prihodom cenejše opreme zelo primeren tudi E-pogon.
Kogar zanimajo elektro izvedbe, lahko pomagam!
Obstajajo sicer kar številni drugi primerljivi modeli, ki pa so vsi po vrsti dražji.
Eden cenejših je recimo Majestro(Jamara).
Test: www.prop.at
Glej Testberichte/ Motormodele/ Majestro
Naslednji, že tudi starejši model, je SWALLOW (Lindinger).
Testi obstajajo na različnih forumih(RC-UNIVERSE itd)
Mnogo je modelov v kategoriji 1,66-1,77m, ki spadajo v razred 90 ali 110, ki pa so dražji ne samo po osnovni ceni, temveč tudi po opremi.
Kdor išče model za osnovno treniranje, lahko izbere model razreda 50, ki je zelo primeren za vsakodnevno oziroma pogosto letenje in nabiranje osnovnega znanja in izkušenj. Tu je s prihodom cenejše opreme zelo primeren tudi E-pogon.
Kogar zanimajo elektro izvedbe, lahko pomagam!
- Priponke
-
- Razpon: 1680mm
Teža: 3,7kg
Motor: 4T 15ccm(ali 2T 10ccm)
Cena: 179 eur - swallow.jpg (65.49 KiB) Pogledano 7816 krat
- Razpon: 1680mm
-
- Razpon: 1630mm
Teža: cca 3,0kg
Motor: 10ccm
Elektro: AXI 4130/16 - 6s, 16x10 APC-E
Cena: 145 eur (DMT-Dobl) - majestro.jpg (11.4 KiB) Pogledano 7816 krat
- Razpon: 1630mm
We is E-xperts.
- Marko Mencin
- Freak
- Prispevkov: 728
- Pridružen: 02 Dec 2004, 20:25
- Kraj: LJ-Barje
- Kontakt:
Pozdravljen, Jernej!
S stališča tokovnih zmogljivosti in za začetek morda dovolj, vendar nizka kapaciteta obeta okrog 7 minut letenja, kar je malo. Poraba pri junior programu bo med 1000 in 1200mAh in pri Senior 1500 -1700mAh, odvisno od vetra( na 6S). Tokovno bo to na AXI-ju 4130/16 ali podobnem motorju in propu 16x10 pomenilo nekako 50A po kakih 20 sekundah, odvisno tudi od zmogljivosti in stanja celic.
Dobro je, da je kapaciteta celic dovolj velika za odletenje programa vsaj dvakrat. Upoštevati moraš 15-20% rezervo, ki naj ostane v celicah zaradi življenske dobe. Pri junior se zadeva nekako izteče, pri senior pa ne.
Torej, za začetek bodo celice 2500mAh 25C OK, pri novih nabavah pa priporočam 3700mAh.
Lep pozdrav
Marko
S stališča tokovnih zmogljivosti in za začetek morda dovolj, vendar nizka kapaciteta obeta okrog 7 minut letenja, kar je malo. Poraba pri junior programu bo med 1000 in 1200mAh in pri Senior 1500 -1700mAh, odvisno od vetra( na 6S). Tokovno bo to na AXI-ju 4130/16 ali podobnem motorju in propu 16x10 pomenilo nekako 50A po kakih 20 sekundah, odvisno tudi od zmogljivosti in stanja celic.
Dobro je, da je kapaciteta celic dovolj velika za odletenje programa vsaj dvakrat. Upoštevati moraš 15-20% rezervo, ki naj ostane v celicah zaradi življenske dobe. Pri junior se zadeva nekako izteče, pri senior pa ne.
Torej, za začetek bodo celice 2500mAh 25C OK, pri novih nabavah pa priporočam 3700mAh.
Lep pozdrav
Marko
We is E-xperts.
- Marko Mencin
- Freak
- Prispevkov: 728
- Pridružen: 02 Dec 2004, 20:25
- Kraj: LJ-Barje
- Kontakt:
Dodam še jaz en manjši model: Phoenix model Sea bee.
Razpetina: 1414 mm
Teža: cca 2.5 kg
Cena: okoli 100€
Ta model sem letel predlansko sezono in z njim sem bil zelo zadovoljen. Kupljen je bil sicer kot model za športno letenje (ker se z f3a takrat še nisem srečal). Kot se spomnim je letel zelo lepo, ni imel slabih navad in ni bil zahteven za letenje. Mogoče je slabost zelo krhka konstrukcija trupa v delu nad krili, ki pri ponesrečenem pristanku hitro poči (kar je bila žal usoda mojega sea beeja).
Če se prav spomnim je model tudi zelo lahek in zato mogoče primeren za elektrificiranje.
----------------------------
@Vsi:
- kakšna je dejansko razlika med modelom, ki ima 1.4m in 1.6m? Igra tistih 20 cm pomembno vlogo pri izvajanju akrobacij?
- razmišljam, da bi dal metanolu še eno priložnost, vendar s 4t motorji; je .91 motor primeren za letala, ki sta jih opisala zgoraj; ali pa .52 za letalo velikosti Sea Bee?
@Marko: ja, vem... ampak je pomoje bolj primeren za visokokvalitetnega pilota
Lp
J
Razpetina: 1414 mm
Teža: cca 2.5 kg
Cena: okoli 100€
Ta model sem letel predlansko sezono in z njim sem bil zelo zadovoljen. Kupljen je bil sicer kot model za športno letenje (ker se z f3a takrat še nisem srečal). Kot se spomnim je letel zelo lepo, ni imel slabih navad in ni bil zahteven za letenje. Mogoče je slabost zelo krhka konstrukcija trupa v delu nad krili, ki pri ponesrečenem pristanku hitro poči (kar je bila žal usoda mojega sea beeja).
Če se prav spomnim je model tudi zelo lahek in zato mogoče primeren za elektrificiranje.
----------------------------
@Vsi:
- kakšna je dejansko razlika med modelom, ki ima 1.4m in 1.6m? Igra tistih 20 cm pomembno vlogo pri izvajanju akrobacij?
- razmišljam, da bi dal metanolu še eno priložnost, vendar s 4t motorji; je .91 motor primeren za letala, ki sta jih opisala zgoraj; ali pa .52 za letalo velikosti Sea Bee?
@Marko: ja, vem... ampak je pomoje bolj primeren za visokokvalitetnega pilota
Lp
J
- slope racer
- Freak
- Prispevkov: 826
- Pridružen: 30 Dec 2004, 10:01
- Kraj: radovljica
- Kontakt:
- Marko Mencin
- Freak
- Prispevkov: 728
- Pridružen: 02 Dec 2004, 20:25
- Kraj: LJ-Barje
- Kontakt:
Oj!
Osebno mi prehod na večji model ni predstavljal večjih težav. Kljub večji masi in hitrosti, se mi je zdelo, da se da program peljati veliko lepše, saj ima model svojo vztrajnost (ni tolko občutljiv na veter, pa daljša ročica do repa). Seveda pa so pristanki povsem druga zgodba. Prvega pristanka z Saphirjem ne bom nikoli pozabil. Trikrat sem preletel pisto, preden sem se umiril in zaključil polet kot se spodobi
Osebno mi prehod na večji model ni predstavljal večjih težav. Kljub večji masi in hitrosti, se mi je zdelo, da se da program peljati veliko lepše, saj ima model svojo vztrajnost (ni tolko občutljiv na veter, pa daljša ročica do repa). Seveda pa so pristanki povsem druga zgodba. Prvega pristanka z Saphirjem ne bom nikoli pozabil. Trikrat sem preletel pisto, preden sem se umiril in zaključil polet kot se spodobi
BORN TO BE WILD!!!
Živijo!
no, ko ste me že nagovorili bom pa dal tukaj javno.
Oxalys .50
razpon: 1360 mm
teža: 2450g
Motor: 2T 7,5/4T 10 ccm (YS .63)
oz. več o gradnji in ostalem (slikano od A-Ž) na:
http://www.rcgroups.com/forums/member.php?u=122647
(mogoče, če bo le dana pobuda, slike zdevam v 800X600 ter se razpišem v modelu, raznih tehnikah povezav itd. v rubriki Gradnje).
LP!
Jure
P.S.: se vidimo, če bo vse posreči, na prvi tekmi!
no, ko ste me že nagovorili bom pa dal tukaj javno.
Oxalys .50
razpon: 1360 mm
teža: 2450g
Motor: 2T 7,5/4T 10 ccm (YS .63)
oz. več o gradnji in ostalem (slikano od A-Ž) na:
http://www.rcgroups.com/forums/member.php?u=122647
(mogoče, če bo le dana pobuda, slike zdevam v 800X600 ter se razpišem v modelu, raznih tehnikah povezav itd. v rubriki Gradnje).
LP!
Jure
P.S.: se vidimo, če bo vse posreči, na prvi tekmi!
- Marko Mencin
- Freak
- Prispevkov: 728
- Pridružen: 02 Dec 2004, 20:25
- Kraj: LJ-Barje
- Kontakt:
Kakšen motor bi bil optimalen za swallowa?
a) 4T .91 (recimo SY FS 91AR)
b) 4T 1.20 (recimo SY FS 120AR)
c) 2T .91 (OS MAX 91FX ali celo MVVS 15CCM, ki ga na tujih forumih ta F3a kar priporočajo)
d) ???
Kaj želim:
- motor mora biti dovolj zmogljiv, da bi lahko z njim odletel nek povprečno težek program (recimo, da bo letalo trejner za kaki dve sezoni ali še dlje)
- rajši vidim, da je model nekoliko lažji
- z motorjem bi rad čim manj dela (malo me je razvadil štrom; prideš, letiš, greš)
- če se le da, bi se izognil resonanci (raje bi se izognil potencialnim problemom in stalnemu tuningu)
Vem da se želje rahlo izključujejo, recimo da so rangirane po mojih preferencah.
Hvala in Lp
Jernej
a) 4T .91 (recimo SY FS 91AR)
b) 4T 1.20 (recimo SY FS 120AR)
c) 2T .91 (OS MAX 91FX ali celo MVVS 15CCM, ki ga na tujih forumih ta F3a kar priporočajo)
d) ???
Kaj želim:
- motor mora biti dovolj zmogljiv, da bi lahko z njim odletel nek povprečno težek program (recimo, da bo letalo trejner za kaki dve sezoni ali še dlje)
- rajši vidim, da je model nekoliko lažji
- z motorjem bi rad čim manj dela (malo me je razvadil štrom; prideš, letiš, greš)
- če se le da, bi se izognil resonanci (raje bi se izognil potencialnim problemom in stalnemu tuningu)
Vem da se želje rahlo izključujejo, recimo da so rangirane po mojih preferencah.
Hvala in Lp
Jernej
Jernej,
Vse kar si predlagal je verjetno dobro. Veliko je odvisno od teže. Za cca 4 kg je dovolj 2T 15 ccm. Jaz imam pri 4,2 kg celo samo 2T 12 ccm. F3A ne zahteva veliko moči a je potem treba leteti bolj balistično.
Swalow je bil nedolgo tega opisan v eni reviji FMT ali MFI. Pobrskaj malo po forumih npr. RC-Network, RC-Line itd.
Doba elektro je tu.
Našel sem še en nov model, ki ga bo verjetno prodajal tudi MIBO, saj prodaja ostale modele tega proizvajalca.
Wingspan: 48"
Length: 52.5"
Wing Area: 425 sq. in.
Weight: 43-46 oz w/battery
Power: Torque 2814/820
Airboss Elite 45 Amp ESC
4s1p 2100-2500 Lipo
Radio: 4 channel with 4 sub-micro servos
Vanquish F3A ARF only
$179.95 + shipping
Super Combo
Vanquish F3A ARF
Torque 2814/820 brushless motor
Airboss Elite 45 Sensorless ESC
$329.95 + shipping
Lp
Igor
Vse kar si predlagal je verjetno dobro. Veliko je odvisno od teže. Za cca 4 kg je dovolj 2T 15 ccm. Jaz imam pri 4,2 kg celo samo 2T 12 ccm. F3A ne zahteva veliko moči a je potem treba leteti bolj balistično.
Swalow je bil nedolgo tega opisan v eni reviji FMT ali MFI. Pobrskaj malo po forumih npr. RC-Network, RC-Line itd.
Doba elektro je tu.
Našel sem še en nov model, ki ga bo verjetno prodajal tudi MIBO, saj prodaja ostale modele tega proizvajalca.
Wingspan: 48"
Length: 52.5"
Wing Area: 425 sq. in.
Weight: 43-46 oz w/battery
Power: Torque 2814/820
Airboss Elite 45 Amp ESC
4s1p 2100-2500 Lipo
Radio: 4 channel with 4 sub-micro servos
Vanquish F3A ARF only
$179.95 + shipping
Super Combo
Vanquish F3A ARF
Torque 2814/820 brushless motor
Airboss Elite 45 Sensorless ESC
$329.95 + shipping
Lp
Igor
- Priponke
-
- E-Vanquish.jpg (23.73 KiB) Pogledano 6312 krat
Tele Ho!
No pred tednom dni sem si privoščil en izlet v neznano, odšel sem v modelarsko trgovino in sem po dolgem, skoraj 25s dolgem premisleku vzel model CANTOR od BlackHorsea (ARF)
Tehnični podatki:
- razpetina 147 cm
- dolžina 127 cm
- deklarirana teža 2,4kg
- priporočen motor 0,46/2 ali 0,52/4 taktni
- model je klasični tricikel
Moj setup je z motorjem Irvine 0,53.
Model sem si kupil kot trainerja za F3A program, da bo kasneje letenje z taveliko extro boljše.
lp
3g
slikca hmmm...
No pred tednom dni sem si privoščil en izlet v neznano, odšel sem v modelarsko trgovino in sem po dolgem, skoraj 25s dolgem premisleku vzel model CANTOR od BlackHorsea (ARF)
Tehnični podatki:
- razpetina 147 cm
- dolžina 127 cm
- deklarirana teža 2,4kg
- priporočen motor 0,46/2 ali 0,52/4 taktni
- model je klasični tricikel
Moj setup je z motorjem Irvine 0,53.
Model sem si kupil kot trainerja za F3A program, da bo kasneje letenje z taveliko extro boljše.
lp
3g
slikca hmmm...
- Priponke
-
- a-bh036.jpg (31.3 KiB) Pogledano 5882 krat
I like airplane noise!
http://www.teleho.eu
http://www.teleho.eu
Re: GET BACK TO ME
vzemi rainbowa f3a epp
mam ga pa gre ko...
1A vertikalo senior program brez težav
mam ga pa gre ko...
1A vertikalo senior program brez težav
vsak zna vozit ... sam vprašanje kk dolgo :S
*M: rainbow f3a 50.e
*M:sebart katanaS 30E
*cesna 182
*extra 300S 3D
*M: rainbow f3a 50.e
*M:sebart katanaS 30E
*cesna 182
*extra 300S 3D
Jaz bi rekel takolejannyy napisal/-a:Zanima¸me če se da dobiti kak F3A z elektro pogonom ?
Odkar so lipote in zunaj vrteče brezkrtačnike pogruntali, so elektro pogoni tako zmogljivi in lahki, da je vsak model možno opremiti z elekrto pogonom, ti pa kdo z metanolcem, ali bencinarjem lahko reče "ja, ampak jaz lahko letim 15 ali 20 minut".
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Skoraj vsak model lahko elektrificiraš, pa naj bo namenjen izključno elektru ali ne. Včasih si je treba zmisliti kakšen boljši prepih čez motor, regler in lipote, če to ni predvideno, ampak ni problem. Elektro dejansko dobro kljubuje metanolu, čeprav se tudi zelo dober metanol motor obnaša že skoraj kot elektro.
LP!
Jure
PS: V kakšni velikosti model pa sploh iščeš?
LP!
Jure
PS: V kakšni velikosti model pa sploh iščeš?
CNC Frezanje Aluminija, medenine, lesa, karbona in umetnih materialov + Struženje kovin
3D Tisk PLA, PETG, ABS, TPU
Konstruiranje, izdelava in lotanje tiskanih vezij
www.JKTech.si
3D Tisk PLA, PETG, ABS, TPU
Konstruiranje, izdelava in lotanje tiskanih vezij
www.JKTech.si
Tele ho!jannyy napisal/-a:Zanima¸me če se da dobiti kak F3A z elektro pogonom ?
Ja, da se dobiti. Če boš delal samogradnjo imaš odlične modele slovenske konstrukcije, več najdeš na e-modelar.net če pa misliš kupovati ARFje pa lahko praktično v vsaki resni modelarski štacuni najdeš elektro F3A model.
da ne bo spet "fighta" elektro proti eksplozijskim motorjem:
letenje kjer je v ospredju nizka cena/minuto -> eksplozijski motorji
letenje kjer je v ospredju moč/kg -> elektro motorji
Hočem povedat da so elektro bolj natančni medtem ko zagotovo lahko letiš več z bencinarji ipd...
lp
3g
I like airplane noise!
http://www.teleho.eu
http://www.teleho.eu