Hi-tec servoti 5625 in 5645 visok dead zone - luft

Pogovori o akrobatskih modelih in letenju
Odgovori
Uros
Začetnik
Prispevkov: 32
Pridružen: 14 Mar 2005, 13:21
Kontakt:

Hi-tec servoti 5625 in 5645 visok dead zone - luft

Odgovor Napisal/-a Uros » 01 Dec 2006, 22:49

Za svoj 2m model CAP 232 (okrog 6 kg) sem kupil 4 Hitecove digitalne servote 5625 za visino in krilca ter 5645 za smerno krmilo. To je moja prva izkusnja z digitalci in moram priznat, da sem dokaj razocaran. Hitrost in moc sta sicer OK, moti pa me precejsnen "dead zone", po domace "luft". V bistvu je vecji kot na vseh servotih, ki sem jih imel doslej (tudi najcenejsih analognih).

Sam vedno stremim k cim manjsemu luftu, ker je potem letenje bistveno lepse in natancnejse. Zato bi rad raziskal vzrok za luft. Pri brskanju po internetu sem zasledil dva mozna vzroka:

- tovarnisko nastavljen "dead band" na 6 ms, kar je 2x toliko kot minimalna nastavitev za ta servo (3 ms). Za preprogramirat rabis Hitecov programator.
- nekateri omenjajo tudi, da bi bili lahko problemi zaradi Futaba / Hitec kombinacije, ceprav sam tega ne verjamem, ker sicer servoti zelo lepo delujejo. Uporabljam Futaba FX18 in 5 celic na sprejemniku.

Ce probam kvantitativno opisat, koliko je lufta za boljso orientacijo:
- na smernem krmilu okrog 1 cm (pri 15 cm sirokem krmilu)
- na krilcih ene 2 mm (na 6 cm sirokih krilcih)

Skoraj preprican sem, da bi s programatorjem dead zone spravil na polovico, kar bi bilo ze precej sprejemljivejse.

Vprasanje: ima kdo od vas podobne izkusnje in ali ima kdo dostop do Hitec programatorja?

Uporabniški avatar
rantov
Tekmovalec
Prispevkov: 315
Pridružen: 13 Nov 2006, 23:06
Kraj: Godešič

Odgovor Napisal/-a rantov » 03 Dec 2006, 21:57

Zdravo!
Jaz na mojem JETu uporabljam popolnoma iste servote. Za elerone in višino 5625 in za kanarda 5645. Do sedaj nisem opazil nobenega lufta. Saj bi bil ta usoden za moj model. Si predstavljaš, da pri 300km/h zadeva pride v flater??
Si me pa malo prestrašil, da bom pred poletom bolj pazljiv pri kontroli.
JR

Uporabniški avatar
jernejk
Profesor
Prispevkov: 1116
Pridružen: 02 Apr 2005, 23:29
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a jernejk » 03 Dec 2006, 22:35


Uros
Začetnik
Prispevkov: 32
Pridružen: 14 Mar 2005, 13:21
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Uros » 03 Dec 2006, 22:42

Oprosti, ce sem te prestrasil. Mogoce nisem dovolj jasno povedal, za kaksne vrste luft gre. Ce pri vklopljeni napravi primes krmilno povrsino in jo probas premikat, lufta prakticno ni, tako da bojazni za flatter v bistvu ne bi smelo biti, vsaj pri "normalnih" hitrostih. Pri 300 km/h pa se seveda lahko dogaja vse mogoce :)

Torej, gre za (vsaj zgleda tako) softwerski problem. Torej ce gres s palico z leve proti nevtrali, se servo ne ustavi na isti poziciji, kot ce gres s palico z desne proti nevtrali. Zanimivo je tudi, da se servo ne priblizuje nevtrali z enako hitrostjo, ampak vse bolj pocasi, blizje kot je nevtrali. Zgleda kot kaksno softwersko "dusenje".

Torej zaradi tega "lufta", bolje receno "dead zone" bo avion "pumpal" pri letu naravnost oz. "tezko" bo drzat krila v horizontali (vse skupaj seveda gledano relativno).
Uros Bergant
Condor Team
www.condorsoaring.com

Uros
Začetnik
Prispevkov: 32
Pridružen: 14 Mar 2005, 13:21
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Uros » 03 Dec 2006, 22:51

Ja jernejk, tudi sam sem prebral tisti post na rcuniverse.com. Kot jaz razumem, dead zone tovarnisko vgradijo zato, da servoti ne vlecejo toka v nevtrali in da ne "cvilijo" v nevtrali. Ampak z veseljem bi zamenjal velik dead zone za nekaj cviljenja.

Po mojem mnenju servoti za 11K SIT ne bi smeli imeti tolk dead zona, kakor koli obrnes zadevo (v bistvu nobeni servoti ne bi smeli met tolk dead zona).
Uros Bergant
Condor Team
www.condorsoaring.com

Uporabniški avatar
rantov
Tekmovalec
Prispevkov: 315
Pridružen: 13 Nov 2006, 23:06
Kraj: Godešič

Odgovor Napisal/-a rantov » 08 Dec 2006, 20:04

Živjo!
Zdej je tudi meni razumljivo moje obnašanje JETa v letu. Za pumpanje sem krivil turbino, zdaj pa vidom, da so krivi v bistvu servoti.
A se je že kdo javil s programatorjem?
Za novi model sem spet mislil kupiti te servote zdaj pa sem v dilemi?
JR

Uros
Začetnik
Prispevkov: 32
Pridružen: 14 Mar 2005, 13:21
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Uros » 08 Dec 2006, 22:13

Zivjo rantov,

no lepo da nisem edini, ki se mu zdi dead zone pomemben. Za programator sem vprasal Mibota (po ZS), pa mi je odgovoril, da ni problema, vendar naj pridem z racunom od servotov! Servotov nisem kupil pri njem, sicer pa sem njegova redna stranka, tako da upam, da

a) nisem govoril s sefom, ampak z enim njegovih delavcev,
b) se je hecal, saj je sicer zelo ustrezljiv

Saj bi kupil programator, ce bi ga ves cas rabil, tako pa ga bom najbrz le ob vsakem nakupu Hitec servotov - ce jih bom sploh se kdaj kupil. Sej na papirju so OK, celo boljsi od Futabe za isti denar, ampak po sedanjih izkusnjah se bojim, da je vse skupaj le na papirju.

No, predlagam, da se zmenis pri Mibotu, pa ce bos sel pred menoj tja, bi prosil, ce tukaj napises kako je slo in kaksen je bil rezultat, sicer pa bom jaz napisal.

Lep pozdrav!
Uros Bergant
Condor Team
www.condorsoaring.com

Uporabniški avatar
RLogar
Profesor
Prispevkov: 1112
Pridružen: 22 Nov 2004, 21:37
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a RLogar » 08 Dec 2006, 23:34

Futaba S9350 ali jači S9351 :lol: Če bi raje malo cviljenja kot zanič nevtralo in brzino :lol:

LP

Robi

Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane » 08 Dec 2006, 23:50

Ne morem si kaj, da se nebi nekoliko vključil s svojim mnenjem.
Pri servotih HS 5625 in 5645 gre za dokaj močane cenovno ugodene servote, v bistvu je to isti servo z drugimi zobniki, 25 hitrejši z manj navora 45 počasnejši z več navora.
Saj ne rečem, da se v rangu servotov od 9 do 12 kil ne da dobiti še cenejših servotov, o tem kako delajo raje nebi govoril, a za količkaj zahtevne zadeve, menda ne bomo segali po najcenejsih izdelkih.
Nočem reči, da so servoti HS 5625 ali 5645 zato slabi, so solidni, močni in poceni, niso pa vrhunec tehnike, so najcenejši Hitecovi servoti te vrste, "špar varianta", za zahtevne zadeve ima Hitec na razpolago celo serijo bolj kvalitetnih servotov med katerimi je sigurno najbolj razširjen HS5945, ki ga bo po novem menda zamenjal 5985, za najvišje zahteve pa supermočni servo standardne velikosti, s titanovimi zobniki HS 5955 TG ki pri 6V zmore 23 kil potega.
Seveda ne morem reči če so HS 5625-45 dovolj dobri, ali primerni za jeta, ali kak drug model, zadovoljen sem, da znam za svoje modele pravilno izbrati sevote, med katerimi, že dolgo ni bilo kaj drugega kot Hitec, kajti tudi jaz nerad zapravljam preveč.
Vem pa nekaj, če ugotovim, da sem se uštel, servote zamenjam z bolj kvalitetnimi, zavedajoč se, da je to pač cena za pretirano škrtost pri prvi izbiri.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???

Uporabniški avatar
JKP
Profesor
Prispevkov: 1086
Pridružen: 04 Maj 2005, 09:43
Kraj: Ptuj

Odgovor Napisal/-a JKP » 09 Dec 2006, 09:03

pozdravljeni....

Brane, dam ti popolnoma prav...
Vprašanje je, kaj pričakuješ od servotov, in koliko si pripravljen plačati kvaliteto...

digitalno, še ne pomeni kvaliteta...

Zaenkrat uporabljam samo hitec servote...

Prejšni mesec sem nabavil TG5955. Zato ker želim moč in kvaliteto...seveda za velike modele

Jože K.

Uros
Začetnik
Prispevkov: 32
Pridružen: 14 Mar 2005, 13:21
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Uros » 09 Dec 2006, 09:05

Brane, se povsem strinjam z napisanim, toda meni se servo za 46 EUR ne zdi poceni in zato bi pricakoval vsaj tako kvaliteto, ko sem jo imel pred tem na polovico cenejsih analognih servotih (med njimi tudi Hitecovih).

Sam torej svoj nakup ne bi opisal kot "pretirano skrtost" in tudi menjava ne pride v postev, ker 230 EUR ne mores kar proc zagnat, vsaj dokler ne probas kaj popravt, ce se da. Idealno bi bilo seveda, ce bi servo pred nakupom probal - magari v trgovini. Dobra sola za naprej.
zadovoljen sem, da znam za svoje modele pravilno izbrati sevote
Sem vesel zate - seveda pa je lazje za 100 EUR dobre servote "izbrat" :) Pac nisem vedel, da moras za "normalen" dead zone tolk denarja odstet pri Hitecu :)
o tem kako delajo raje nebi govoril
Ce imas kaksne izkusnje s to serijo, bi bil zelo vesel, ce poves, oz. si ze kdaj s programatorjem delal na Hitecovih servotih?
Uros Bergant
Condor Team
www.condorsoaring.com

Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane » 09 Dec 2006, 10:35

Največ muzike za svoj denar dobimo v standardnih servotih, ker se delajo in prodajajo v največjih količinah in to vpliva na ceno, ko se zahteve večajo, se stvari zelo hitro spremenijo.
46 eur za 12 kilskega digitalca, morda za mnoge ni malo denarja, a glede na razmere na trgu, je smešno poceni, kajti za podoben servo podobnih zmogljivosti od kakega rahlo bolj priznanega proizvajalca, lahko hitro plačaš 3x toliko, ta denar se pa nekje mora malo poznati.
Kar se pa moje izbire tiče, pa tudi sam ne izbiram med servoti za 100 eur, v eleronih moje 13 kil težke Extre, so štirje komadi 5645, pa čeprav sem z njo že veliko letel, še nisem pomislil na to, da zaradi nekaj zračnosti in nekoliko počasnega delovanja moja Extra ne leti kot si želim.
Moram pa pošteno priznati, veliko raje bi imel v vseh krmilnih površinah, tako kot v repu 5945, ali še bolje 5955 TG, a žal, trenutno se moram za svoj prisluženi tolar pošteno spotiti in če ne bo bistveno bolje bodo v mojih modelih še naprej servoti podobnega kakovostnega razreda, sploh težko verjamem da bi kdaj tako, da bi lahko brez posebnih pomislekov segel po najdražjih servotih. Ostajam pa na trdnih tleh, kaj je od katerega servota realno pričakovati.
S programatorjem pa žal nisem delal še nikoli, žal a tudi za to mi je težko odšteti denar čeprav sem prepričan, da bom na Hitecih vztrajal še naprej. Sem pa o programatorju že velikokrat razmišljal, a sem žal preškrt, da bi si privoščil tovrstno opremo :oops: V resnici pa kake hude potrebe po tem da bi ga rabil tudi še nisem imel 8)
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???

Uporabniški avatar
rantov
Tekmovalec
Prispevkov: 315
Pridružen: 13 Nov 2006, 23:06
Kraj: Godešič

Odgovor Napisal/-a rantov » 09 Dec 2006, 12:51

Zdravo!
Izgleda da Hitec skuša denar dobiti na drug način. Proda ti cenovno ugodne servote, potem pa ti zraven proda še programator, da si servo nastaviš tako kot bi moral biti že tovarniško. Kot sem zasledil na forumu je celo mogoče, da ista serija servotov ni nastavljena enako. Torej kupiš dva enaka servota, ki imata različne nastavitve.
Fantje treba bo nekje dobit ta programator da sploh vidimo pri čem smo?!
Drugače pa gremo v jointinventure (skupni nakup).
JR

Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane » 09 Dec 2006, 14:19

Hitec skuša zaslužiti svoj denar na ta način, da ponudi široko paleto servotov, pri katerih večinoma velja, da dobiš (primerjalno) veliko za svoj denar ( po moje največ). Kdor se ne strinja , bo najbrž segel po izdelkih kakega drugega proizvajalca, saj jih je dosti =D>
Programator je pa namenjen prvenstveno nastavitvi sredinskega in končnega položaja (pa tudi vmes) v glavnem, za primere, ko isto krmilno površino premika več sevotov in si s trimerjem ne moremo pomagati, si pa večino tega kar se da nastaviti s programatorjrm, lahko nastavimo mehansko.
Programator je tudi nekakšna potuha, za šlampasto vlepljene krmilne ročke, ko na isti krmilni površini na enem servotu rabimo več hoda kot na drugem.
Če se s programatorjem da stisniti zračnost ne vem, morda :roll: slišal za to nisem še nikoli, zato, da ne bo kdo razočaran #-o
Še enkrat HS5625-45 so "špar varianta", s programatorjem ali brez, nikoli ne bodo 5945, kaj šele 5955, kdor je že imel kakega od slednjih dveh, bo pri prvem premiku občutil razliko, a za slednja, posebej za zadnjega, je treba odšteti kar nekaj več, konkurenca je pa še drastično dražja čeprav HS 5955TG po zmogljivostih ne dosega nihče.
Howg....
Zadnjič spremenil Brane, dne 09 Dec 2006, 16:04, skupaj popravljeno 1 krat.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???

Uporabniški avatar
JKP
Profesor
Prispevkov: 1086
Pridružen: 04 Maj 2005, 09:43
Kraj: Ptuj

Odgovor Napisal/-a JKP » 09 Dec 2006, 15:07

Kaj se tiče programatorja....

Jaz ga ne uporabljam, pazim pri montaži servotov, ko sta nap. 2 kom na aleron. Je pa seveda dobra opcija oz olajša marsikateri problem. Da bi pa z programatorjem nastavljal zračnost...prvič čujem.

Za TG -je, pa sem se odločil, ker gledam bolj dolgoročno, ne zaradi zračnosti....TG getribi so do 30% vzdržljivejši, trdnejši...imajo neverjetno moč...

Zračnosti pa nimajo popolnoma nič ! ...sem preveril 8)

na prejšnih modelih sem uporabljal navadne analogne servote..Bil sem zelo zadovoljen...Dolgo pa mi ni vedel nihče razložiti, zakaj bi se odločil za nakup digitalnega servota.

Tudi analogni vrhunski servoti so brez zračnosti, BB-2krat vležajeni Mg- metal getribi...zelo hitri...dokaj močni-relativno gledano...cenovno pa zelo ugodni.

Dejanska razlika med digitalnim in analognim servotom je ta, da pri analognem servotu dobi servo moč, ko se začne gibati. Zagonske moči ima malo.
Pri digitalnem servotu pa je glih tu prednost. Ko naenkrat damo komando, se on s svojo popolno močjo, kolko ima kil vleka požene....

Pa še ena stvar je. pri analognih servotih naprimer v neotrali, lahko krmilno površino na letalu pomikaš za par stopinj gor in dol....Pri digitalnem pa tega ni! on ima 2 do 3 kratno moč držati svoj položaj.
Po domače, digitalni servo da popolnoma vse od sebe, da drži željeni položaj...Ga tudi skoz popravlja- korigira.

No pa smo tam...ali rabiš za model zelo dobri analogni servo, ali digitalni " slabi" cenovno nižjega ranga.

Upam da sem kaj pametnega napisal... :D
Priponke
10.jpg
Tako zgleda sinfonija najboljših gasbenikov na kupu - Hitec (ki še čakajo na koncert...hehe )
10.jpg (78.97 KiB) Pogledano 1871 krat
12.jpg
Podatki na škatli marsikaj povedo...
12.jpg (72.44 KiB) Pogledano 1871 krat
11.jpg
11.jpg (75.58 KiB) Pogledano 1871 krat

Uros
Začetnik
Prispevkov: 32
Pridružen: 14 Mar 2005, 13:21
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Uros » 09 Dec 2006, 23:04

Iz HFP-10 (servo programer) prospekta:
Programmable Features include:
Reset to factory default
End and center points
Direction of rotation
*** Dead band width ***
Failsafe point
Speed (reduction only)

Iz Hitec FAQa:
Q. What is dead band width and why do I want to program it?
A. The dead band width is configured in microseconds or "µs". It is the "space" the neutral point takes up. The larger the number, the wider the dead band will be. Large planes and surface vehicles often will "gang" several servos together on one control surface. It is important that these servos have matched dead band widths to avoid having them "fight" each other at the center point.


Zanimivo je tudi premikanje servota, ko se bliza iz skrajne lege v nevtralo: najprej se bliza z maksimalno hitrostjo, ki jo zmore, potem pa se na koncu zacne "ustavljati" in se pocasi pribliza nevtrali ter ustavi malenkost pred nevtralo. Se to dogaja vsem? Kaj podobnega se nisem videl na nobenih servotih - vsi, kar sem jih videl do sedaj, se s polno hitrostjo blizajo do nevtrale.

Btw JKP, lepa zbirka.
Uros Bergant
Condor Team
www.condorsoaring.com

Uporabniški avatar
rantov
Tekmovalec
Prispevkov: 315
Pridružen: 13 Nov 2006, 23:06
Kraj: Godešič

Odgovor Napisal/-a rantov » 10 Dec 2006, 11:32

Alo JKP!
Lep tale orkesterček tvojih servov. Ampak kako jih boš uglasil, da ti bodo vsi isto melodijo igrali če nimaš programatorja?.
Mislim, da je nujno, da s programatorjem ugotoviš kakšna je sploh nastavitev, potem si jo pa popraviš če ti ustreza.
zamerim pa Hitecu, da teh stvari ne omeni v navodilih.
Več o digitalnih servotih si lahko preberete v mojem članku v 3. številki TIMa.
Je pa članek tudi na naši strani AK Kranj.
http://www.aeroklub-kranj.si/clanki.html
JR

Uporabniški avatar
JKP
Profesor
Prispevkov: 1086
Pridružen: 04 Maj 2005, 09:43
Kraj: Ptuj

Odgovor Napisal/-a JKP » 10 Dec 2006, 12:14

me veseli, da si nam odpisal....

O razlikah, prednostih, slabostih, med digitalnimi in analognimi servoti skorajda nikjer ne piše...

Tako da vsak prispevek k razjanitvi le teh razlik je dobrodošel...

Sem z veseljem prebral...

Kar se tiče programatorja...Zaenkrat še ga ne mislim kupiti... Mislim da so tovarniške nastavitve dosti dobre za moje "amaterske "potrebe.Vrjamem pa, da bo mi čez čas tudi to potrebno....

Jože K.

Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane » 10 Dec 2006, 12:22

rantov napisal/-a: Mislim, da je nujno, da s programatorjem ugotoviš kakšna je sploh nastavitev, potem si jo pa popraviš če ti ustreza.
zamerim pa Hitecu, da teh stvari ne omeni v navodilih.

JR[/url]
Zdaj pa res mislim, da pošteno pretiravaš :evil: vsak Hitec dela brez programatorja prav tako kot cel kup ostalih primerljivih servotov, samo da pri Hitecu dobiš več za svoj denar, večjo moč boljšo opremo in možnost programiranja.
Kaj boš zameril kaki najbolj priznani znamki, ki vrhunskim servotom ne priloži niti servotovi moči primernih krmilnih ročic, da potem navkljub visoki ceni, vsakemu servotu priložiš še kakih 10 eur za primerne krmilne ročice, če nočeš razbiti modela zato, ker se ti je plastična ročica zasukala na ozobljenju.
Si pomislil, da je ta zračnost namerno taka, še posebej med najcenejšimi od "ta močnih" servotov, da se med seboj povezani sevoti ne tepejo prehitro med sabo in da zato tistim ki šparajo ni treba kupovati programatorja, čeprav te servote uporabljajo na velikih modelih kjer več servotov krmili eno krmilno površino.
Morda od tod izvira tudi znana Hitecova varčnost s porabo elektrike, saj je znano, da enak model opremljen s servoti druge (priznane) znamke lahko pod enakimi pogoji požge tudi več kot dvakrat toliko elektrike kot s Hiteci opremljen model.
Pa saj si pri dveh servotih lahko privarčuješ že za programator zraven #-o [-o<
Zadnjič spremenil Brane, dne 10 Dec 2006, 13:04, skupaj popravljeno 1 krat.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???

Uporabniški avatar
tornado
Dr. Modelar
Prispevkov: 2392
Pridružen: 17 Jan 2003, 01:00
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a tornado » 10 Dec 2006, 12:28

Zelo poučen članek. =D>

Ali še lahko kdo kaj reče o občutljivosti digitalcev na višjo napetost, kot je to v primeru priklopa 5-ih členov.
Glede tega je kar precej deljenih mnenj, vendar imam občutek, da je večina po načelu ''baba čula-baba rekla''.
Sam sem imel izkušnjo, da sta mi dva digitalca ''pihnila'', klasični servoji na istem mestu pa delajo BP.
Lp Rado


Slika
Slika


Skype: tornado2405

Uporabniški avatar
JKP
Profesor
Prispevkov: 1086
Pridružen: 04 Maj 2005, 09:43
Kraj: Ptuj

Odgovor Napisal/-a JKP » 11 Dec 2006, 11:31

koliko sem jaz bral z navodil za servote oz v navodilah za DPSIje bilo sledeče opisano.

Zanimalo me je, če lahko moj DPSI priklopim na LiPo celice z 7,4 V. Tako sem predelal navodila, ki so priložena...
Moj DPSI2001 NI namenjen uporabi LIPO celic. Moral bi biti DPSI RV "rdeč"
Ta ima vgrajeno elektroniko za zmanjšanje napetosti.

Opisuje pa sledeče. Da se lahko pri polnnjenju celic zgodi, da imajo celice takoj po polnjenju ( predvsem NiCd celice) visoko napetost tudi do 8 V !?!
Piše, da takšna napetost nebi smela škoditi. Ni pa priporočlivo iti takoj po polnjenju letet! Vsaj 1 uro bi bilo potrebno počakat, da se napetost v celicah ustali. Opisano je, da se pojavi drhtenje-cukanje na servomotorjih.

Jaz letim na 5 celic NiMh skoz. Polnim stalno zvečer, letim pa drugi dan...

Mislim da so vsi servoti (analogni in digitalni) narejeni za delovno napetost od 4 do 5 členov (4,8 do 6V)


Vrjetno so ti pregoreli zaradi polnjenja baterij tik pred letenjem in je bila napetost takoj po polnjenju visoka...Nevem

Upam, da še bo kdo drugi kako dodal...

Aja kar se tiče 2 paketov baterij...In s tem varnost...
Pred kakim dvema mesecema me je DPSI opozoril z kontrolno lučko za baterije, da je nekaj z enim paketom narobe...
Ko sem meril so imele baterije napetost, pa tudi polnile so se skoraj enako dolgo, kot drugi dobri paket...

Potem sem jih pa probal obremeniti. V trenutku je napetost padla na nekje 3V !!! Takoj sem baterije vzel ven iz trupa in na njih videl poškodbo -Luknjo v eni od celic !!!!
Skoraj nemogoče...Lukja je bila ca. 5x5mm velika v eni od celic...
Po temeljitešem pregledu, sem videl, da je v celici odtis navoja.Pogledal sem v letalo in tam je bil vijak ki je štrlel v trup....
Če bi imel 1 paket baterij, bi šlo letalo po gobe...

Jože K.

Uporabniški avatar
blisk
Tekmovalec
Prispevkov: 448
Pridružen: 17 Nov 2004, 13:30
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a blisk » 11 Dec 2006, 14:06

Pozdravljeni,

Sem mnenja, da so Hitec servomehanizmi trenutno nek najboljši kompromis med ceno/zmogljivostmi.
Z kavaliteto je pa tako. Po lastnih izkušnjah bi rekel, da je v veliki meri odvisna od sreče.
V Extro sem namontiral 9 kosov 5945. Do sedaj še kar dobro delajo. Zračnosti niti ni preveč.
Sem pa naprimer naknadno kupil nov servo, ker sem iskal vzrok motenj na elektriki. Na začetku je servo le dvakrat mignil levo-desno,
nato se je premikal le še v eno smer. Sicer so mi ga zamenjali, ne vzbuja pa dobrega občutka.
Kolega Aleš je tudi že imel probleme z enim od servov.
Ne vem natančno kakšne vrste težava je pri vas, samo dvomim da bo nastavitev z programatorjem tole rešila.
Sam sem ga sicer nabavil, ker drugače nisem mogel realizirati pogona eleronov z dvema servoma v krilih.
Sem pa mislil da bom z programatorjem zadevo hitro rešil, pa sem bil v zmoti. Ravnanje z njim je vse prej kot prijazno navadnemu smrtniku.
To lahko potrdi tudi Aleš, ki je zadevo raje rešil mehansko.
Glavno pa je, da je šlo. Z servoti drugih proizvajalcev bi bilo treba izbrati drugačen ukrep.

l.p.
Zdenko.
Its nice to be important,, but its more important to be nice...

Uporabniški avatar
bruhpilot
Profesor
Prispevkov: 1427
Pridružen: 14 Dec 2004, 17:38
Kraj: blizu Šentilja

Odgovor Napisal/-a bruhpilot » 11 Dec 2006, 17:46

blisk napisal/-a:To lahko potrdi tudi Aleš, ki je zadevo raje rešil mehansko.
Glavno pa je, da je šlo. Z servoti drugih proizvajalcev bi bilo treba izbrati drugačen ukrep.

l.p.
Zdenko.
:lol: :lol: :lol: jaz zadeve raje sploh nisem rešil. Ker en eleron poganja samo 1 servo, to niti ni preveč kritično, pač vsak malenkost po svoje maha :P . Mehansko se je dalo zadovoljivo rešit. Da programator ni uporabniku prijazen, pa lahko samo potrdim, celo malo ironično mi njegov softver deluje :-? :-?

Kar se tiče kvalitete izdelave in elementov servomotorjev vseeno mislim, da je visoka (vsaj pri 5745), kljub temu, da sem imel majhno katastrofo (menda najbolj kritična odpoved servota - na smernem krmilu).

Moje ugotovitve po odpiranju: Zobniki so kvalitetno izdelani, os ročice je dobro uležajena, elektromotor in potenciometer sta kvalitetno vpeta v ohišje. Napako bi prej poimenoval nesrečno naključje in ne bi tukaj obdolžil slabe kvalitete. V bistvu se je blokada zgodila ravno zaradi natančnih zobnikov, ki praktično skoraj nimajo zračnosti in je že majhen opilek zagozdil pogon.

Zaključek: malo lufta prav pride 8) :lol:

lp
lp Aleš
Acro fan, scale fan, heli fan, glider fan
GSM 041 389 347

Uporabniški avatar
Živnorc
Dr. Modelar
Prispevkov: 3093
Pridružen: 22 Nov 2004, 09:54
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Živnorc » 14 Dec 2006, 08:15

...luft prav dobr zgleda samo pri ženskah med nogami.. #-o

Evo, da se še jaz pridružim:

Ali je kdo probal zrukati HiTec 5625 iz nevtrale?!
Probajte ga dobesedno "zrukati" iz nevtrale, ko da bi naprimer padel v flutter. Amplituda se povečuje do kar velikega odklona #-o
Zračnost v zobnikih (veliko) se čuti pri "neprižganem" servotu, ko pa servo deluje, pa je itak jasno da je ročica, na kateri je luft, tudi potenciometer, ki se trudi vračati ročico v nevtralo in lufta praktično ni čutiti.....s tem, da se potenciometer močno obrablja in trpi v tem območju..
Še en primer, ko sem hotel dva taka servota preko Y kabla priklopiti na Fut. 149 DP PCM sprejemnik. Stepla sta se med sabo, da je kaj, vendar vsak zase sta delala odlično!, tudi na FM sta delala o.k....pojma nimam, kaj ju je pičilo... #-o

Kot pravi Brane, pa Blisk...pa da ne naštevam še vseh ostalih, kolikor denarja vložiš v orkester, tako ti bojo špilali.
Si raje privoščim kak servo (ali pa avijon ) manj, pa v tistega vložim več, da špila, kot je treba :wink:
V glavnem, jaz imam v EXTRI Japonske servote Futaba Taiwanskega proizvajalca, delajo pa ga kitajčki v Singapurju, kot vse ostale servote, ki so sobavljivi na trgu.....na Wigensu pa HiTece....
Moram reči, da med njimi vsekakor je razlika tako v preciznosti ali zanesljivosti....da pa bi bila primerjava realna, bi jih moral sprobati na istem modelu. Wigens mi namreč leti manj precizneje proti Extri, vendar ne morem reči ali je to zaradi servov, dokler jih ne zamenjam....menjal pa jih ne bom, ker s HiTeci ravno tako leti .... #-o Zdej pa sem naložil #-o
V glavnem, moje mnenje je, da kupim raje dobre servote, pa imam potem mir in se ne ubadam več z njimi, kako bi bilo bolje če.....
...je pa čisto logično, da jih kupiš primerne avijonu...
HiTeci 56.. serije so po mojem primerni za kake modele, ki imajo manj vibracij ( ala elektro ali mirni bencinarji) in nimaš namena leteti preciznih akrobacij....za bolj zahtevne kupiš servote serije 59..
....če pa hočeš največ, pa kupi kar je napisal Robi Logarjev...
V glavnem, jaz se držim Logarjevega nasveta :wink:...pa ne zato, da bi se imel za kakega profija....ali pa da bi se bahal z njimi 8) ...itd..... Kupil sem že mnogo servotov in sem ugotovil, da nisem tako bogat, da bi poceni kupoval...( beri tudi kot da so največje bogastvo mirni živci in prijeten spanec :wink: :wink: )
Pridemo tudi na dom...

Lep dan še naprej!
Živnorc.

Odgovori

Vrni se na