Lotos 3300

Načini, postopki in tehnike gradnje modelov letal, uporaba in obdelava materialov in predstavitev gradnje modelov s slikami.

Moderatorji: Pisaneli, Krist

Uporabniški avatar
Iztok S.
Razpravljalec
Prispevkov: 74
Pridružen: 23 Nov 2004, 21:19
Kraj: Ljubljana & Trzin

Re: Lotos 3300

Odgovor Napisal/-a Iztok S. »

Pozdravljeni
Zelo lep model. Čestitke konstruktorju!
Zanima me katere servote ste nato izbrali in ali so se pokazali za ustrezne? Moral bi jih naročiti čimprej in bi mi tovrstne izkušnje še kako prav prišle.

Zanima me tudi kakšen je efekt oziroma namen flapov pri takem modelu med jadranjem in med pristankom. Kako se obnesejo? So dejansko sploh potrebni? Hvala vnaprej za pojasnila,

Najraje letim z modeli katere sem izdelal iz reberc. :D
Heliji: Futura-Royal competition, Futura-Trainer, Bell 47G indoor, Junior 50II (EXheli: Bell47II(1990), Kyosho xy)
Taxi II, asw-22, Jak55, Lupo, (Guppy v izdelavi), Discus, DC-3 (2,6m), ...jadrnica F5G v izdelavi
raza
Začetnik
Prispevkov: 38
Pridružen: 27 Jan 2012, 10:59

Re: Lotos 3300

Odgovor Napisal/-a raza »

Po težavi s Corona servoti sem za nagib zmontiral KST DS135MG. Za vse ostalo sem pustil Corono. Za enkrat delajo.

Flapi pridejo zelo prav pri pristankih, sploh če si omejen s prostorom. Brez zavor se model kar pelje in zelo počasi zgublja na hitrosti. So pa zelo odzivni in model divje odreagira, zato priporočam, če so vezani recimo na 3 stopenjsko stikalo in oddajnik to omogoča, da si nastavi počasen hod, da je čas odreagirati z popravki z višino. Odklon navzgor pride prav pri pristankih v veter, da se nekoliko zmanjša dviganje in ohranja hitrost, kajti če se ta preveč zmanjša, je omah neizbežen in na majhni višini izhoda ni!
Nasprotno od flapov, pa so eleroni ne efikasni in je model po nagibu zelo len. Kot je že konstruktor napisal je bil to tudi namen, da se vadi letenje s pomočjo smeri. Ta neučinkovitost se da malenkost popraviti z mixom flapov na elerone vendar ne pretiravati z odklonom navzdol (navzgor itak ne gre prav veliko).

Po moji oceni je Lotos 3300 kar zahteven model, sploh kar se tiče predvidljivosti. Ne dopušča lenarjenja na komandah. Sploh v vetrovnih razmerah.
Seveda so vse te ugotovitve moje in ima nekdo drug lahko drugačno mišljenje.
Ko ga je letel prijatelj, izkušen modelar, je bila prva izjava: "Ooo, lenoba, lenoba......"
Uporabniški avatar
Iztok S.
Razpravljalec
Prispevkov: 74
Pridružen: 23 Nov 2004, 21:19
Kraj: Ljubljana & Trzin

Re: Lotos 3300

Odgovor Napisal/-a Iztok S. »

Hvala za izčrpno poročilo.
Vidim, da so ti servoti za elerone pravi.
Osebno nisem kaj dosti letel z modeli z eleroni vendar mislim, da ne bom imel večjih težav ker znam lepo leteti helije, ki so definitivno še bolj zahtevni glede nagiba in še posebej smeri v zavoju.

Danes sem kupil kit Lotosa 3300, ki je bil naprodaj na bolhi. Po dolgih letih premora se vračam v modelarske vode. Sem bil pa presenečen, ko sem ugotovil, da so nas modelarje dejansko vrgli v isto kanto z dronarji !?? :o
Heliji: Futura-Royal competition, Futura-Trainer, Bell 47G indoor, Junior 50II (EXheli: Bell47II(1990), Kyosho xy)
Taxi II, asw-22, Jak55, Lupo, (Guppy v izdelavi), Discus, DC-3 (2,6m), ...jadrnica F5G v izdelavi
Uporabniški avatar
Andreo29
Freak
Prispevkov: 897
Pridružen: 13 Avg 2007, 20:43
Kraj: Nova Gorica

Re: Lotos 3300

Odgovor Napisal/-a Andreo29 »

raza napisal/-a: 10 Mar 2021, 09:45 Flapi pridejo zelo prav pri pristankih, sploh če si omejen s prostorom. Brez zavor se model kar pelje in zelo počasi zgublja na hitrosti. So pa zelo odzivni in model divje odreagira, zato priporočam, če so vezani recimo na 3 stopenjsko stikalo in oddajnik to omogoča, da si nastavi počasen hod, da je čas odreagirati z popravki z višino. Odklon navzgor pride prav pri pristankih v veter, da se nekoliko zmanjša dviganje in ohranja hitrost, kajti če se ta preveč zmanjša, je omah neizbežen in na majhni višini izhoda ni!
Nasprotno od flapov, pa so eleroni ne efikasni in je model po nagibu zelo len. Kot je že konstruktor napisal je bil to tudi namen, da se vadi letenje s pomočjo smeri. Ta neučinkovitost se da malenkost popraviti z mixom flapov na elerone vendar ne pretiravati z odklonom navzdol (navzgor itak ne gre prav veliko).

Po moji oceni je Lotos 3300 kar zahteven model, sploh kar se tiče predvidljivosti. Ne dopušča lenarjenja na komandah. Sploh v vetrovnih razmerah.
Seveda so vse te ugotovitve moje in ima nekdo drug lahko drugačno mišljenje.
Jaz sem si za pristajanje sprogramiral "buterfly". Se pravi zakrilca se odklanjajo navzdol, krilca pa navzgor. Oddajnik sem si sprogramiral tako, da "vklapljam" metuljčka z ročico, ki jo običajno potrebujem za krmiljenje motorja. Motor sem si dal na en stranski potenciometer na komandi, ker se itak potrebuje občasno. Tako lahko zelo linearno kontroliram kot pristajanja (tripolno stikalo omogoča le dva kota pristajanja).
Take zavore so zelo efikasne tudi pri majhnih hitrostih oz. močnejšem vetru, čeprav za kaj močnejši veter mislim, da model ni skonstruiran. Sem pa že bil v momentu, ko je bil model dvignilo tako visoko, da je bilo že skoraj nevarno da ga izgubi, ker se ga ni več videlo. Takrat sem dal metuljčka na polno. Model je začel propadat sicer pod velikim kotom in kljub "švoh" krilom (prve verzija še ni imela torzijskih ojačitev) sem brez težav prišel nižje in to s primerno hitrostjo.
Po nagibu je mogoče res malo len, ampak le, če se uporablja le krilca brez smernega stabilizatorja, sicer pa gre prav lepo v zavoj. Dobra ideja, da si doprogramiram še zakrilca v pomoč krilcem. Bom poizkusil. Verjetno bo malo bolj odziven po nagibu, vsekakor.
raza napisal/-a: 10 Mar 2021, 09:45 Ko ga je letel prijatelj, izkušen modelar, je bila prva izjava: "Ooo, lenoba, lenoba......"
Kar se tiče lenobe: vprašanje je kaj ta "lenoba" sploh pomeni. Če želiš jadrat in moraš iskat termiko ga moraš kar "držat". In čeprav njegovim 3,3m razpona ga je treba stalno gledat, da ti ne izgine izpred oči. Če pa iščeš adrenalin v akrobacijah, ampak to sploh ni primerljivo...
Andreo
Odgovori

Vrni se na Gradnja in projekti