Krilo
-
- Začetnik
- Prispevkov: 31
- Pridružen: 31 Mar 2011, 13:13
Krilo
Pozdravljeni,
zanimam me kaj menite na krilo iz enega kosa balze. Za boljšo predstavo prilagam slike.
Kosi bi rezkal doma na CNC rezkarju nato pa vse tri kose skupaj zlepil v eno polovico krila.
zanimam me kaj menite na krilo iz enega kosa balze. Za boljšo predstavo prilagam slike.
Kosi bi rezkal doma na CNC rezkarju nato pa vse tri kose skupaj zlepil v eno polovico krila.
- Priponke
-
- krilo_1.JPG (24.82 KiB) Pogledano 4145 krat
-
- krilo_2.JPG (19.19 KiB) Pogledano 4145 krat
-
- krilo_3.JPG (25.38 KiB) Pogledano 4145 krat
Zadnjič spremenil SPEKTRUM DX8, dne 12 Dec 2017, 16:17, skupaj popravljeno 1 krat.
LP
Jaka ZUPAN
Jaka ZUPAN
-
- Začetnik
- Prispevkov: 31
- Pridružen: 31 Mar 2011, 13:13
Re: Krilo
...
- Priponke
-
- krilo_vse.JPG (38.13 KiB) Pogledano 4144 krat
-
- krilo_vse_2.JPG (17.49 KiB) Pogledano 4144 krat
-
- krilo_vse_3.JPG (17.87 KiB) Pogledano 4144 krat
LP
Jaka ZUPAN
Jaka ZUPAN
Re: Krilo
Si ravno ne predstavljam, kako bi izpadlo. Po moji logiki je finta, da pri klasični gradnji krilo postane uporabno ravno zaradi pravilne orentacije letnic v lesu, različnih presekov in trdot uporabljenega materiala. Pri tvoji metodi pa nimaš nekega hudega maneverskega prostora oz vpliva na vse te dejavnike.
Ideja kljub vsemu ni čisto mimo. Z rezkarjem bi lahko naredil zelo natančen profil krila in če vse skupaj zastaviš nekoliko drugače, bi lahko bilo vse skupaj uporabno. Recimo rezkanje stirudura in potem plankanje z balzo. Kako velika pa bodo ta krila?
Ideja kljub vsemu ni čisto mimo. Z rezkarjem bi lahko naredil zelo natančen profil krila in če vse skupaj zastaviš nekoliko drugače, bi lahko bilo vse skupaj uporabno. Recimo rezkanje stirudura in potem plankanje z balzo. Kako velika pa bodo ta krila?
BORN TO BE WILD!!!
-
- Začetnik
- Prispevkov: 31
- Pridružen: 31 Mar 2011, 13:13
Re: Krilo
Celotni razpon krila bo 2200mm na najdebelejše delu bo krilo debelo 60mm, dolžina letala pa bo 2090mm.
LP
Jaka ZUPAN
Jaka ZUPAN
Re: Krilo
Nočem ti kvarit veselja ampak mislim, da pri tako velikem krilu ideja ni preveč dobra. Tudi izbira modela je kar hud zalogaj. Predlagam izdelavo po kakšnem preizkušenem načrtu. Še vedno pa si boš lahko ogromno pomagal z cnc strojem. Za hec poglej modele od gospoda z imenom Ivan Pettigrew. Konkretno model Twin Otter 480.
BORN TO BE WILD!!!
-
- Začetnik
- Prispevkov: 31
- Pridružen: 31 Mar 2011, 13:13
Re: Krilo
Kaj pa če bi uporabil topol vezano ploščo namesto balze. Ali pa če naredim vezano ploščo iz balze. Pa tako in tako sem misliv notranjost krila ojačati z karbonskimi cevmi.
LP
Jaka ZUPAN
Jaka ZUPAN
Re: Krilo
Še vedno je bolj smiselna klasična gradnja. Če imaš cnc rezkalni stroj, enostavno izrežeš rebra po konturi in vstaviš letvice. Porabil boš veliko manj materiala, konstrukcija pa bo lažja in veliko močnejša. Pazi na smer letnic! Napačna smer močno oslabi konstrukcijo.
Če boš spoje pravilno lepil, pa bodo ti močnejši od osnovnega materiala.
Po skici sodeč bo to maketa nekega potniškega letala????
Če boš spoje pravilno lepil, pa bodo ti močnejši od osnovnega materiala.
Po skici sodeč bo to maketa nekega potniškega letala????
-
- Začetnik
- Prispevkov: 31
- Pridružen: 31 Mar 2011, 13:13
Re: Krilo
Gre za letalo Antonov AN-225.
Ampak a ni izdelek bolj močan če je iz enega kosa. Ker jaz bi res rad dele krila rezkal, ampak če bi zaradi tega bila slabša kvaliteta ker je iz enega kosa, nočem imeti polno materijala za podkurit kamin.
Kar se pa teže tiče, je polovica krila težka 256g (tako pravi program, ki ga uporabljam za risanje) tako, da ne vem če bi veliko prišparal na teži s klasično gradnjo.
Ampak a ni izdelek bolj močan če je iz enega kosa. Ker jaz bi res rad dele krila rezkal, ampak če bi zaradi tega bila slabša kvaliteta ker je iz enega kosa, nočem imeti polno materijala za podkurit kamin.
Kar se pa teže tiče, je polovica krila težka 256g (tako pravi program, ki ga uporabljam za risanje) tako, da ne vem če bi veliko prišparal na teži s klasično gradnjo.
LP
Jaka ZUPAN
Jaka ZUPAN
Re: Krilo
Halo Jaka!
1. Specifična gostota (masa) balse varira za 300% .... tko na uč..na hitro ocenjeno.
2. Primerjava nosilnosti nosilca iz polnega materiala ali da je "votel" ... ni ravno veliko razlike.
3. če hočeš neko "Bulletproof" krilo , potem pa narediš not odprtine za servote... narediš tam veliko zarezo, kjer močno oslabiš krilo...
4....
.5...
še polno stvari bi lahko naštel....
ampak, pri letalstvu prevladuje v glavnem en zakon, ena sila.... gravitacija.... ki jo je treba premagovati, zato mora biti vse čimlažje.
Izrezkaj si stiro sredico, z balso samo preplankaj, dodaj kako tkanino tam, kjer je potrebno v korenu krila....pri odprtinah pri servomotorjih...itd... in bo krilo mnogo lažje in bolj togo (močnejše), kot iz polne balse. ... v tem primeru je bolje dati CNC odrezati stiropor na žarilno nitko, da ti ostanejo negativi, da lahko lažje, točneje in lepše "sprešaš" krila...
1. Specifična gostota (masa) balse varira za 300% .... tko na uč..na hitro ocenjeno.
2. Primerjava nosilnosti nosilca iz polnega materiala ali da je "votel" ... ni ravno veliko razlike.
3. če hočeš neko "Bulletproof" krilo , potem pa narediš not odprtine za servote... narediš tam veliko zarezo, kjer močno oslabiš krilo...
4....
.5...
še polno stvari bi lahko naštel....
ampak, pri letalstvu prevladuje v glavnem en zakon, ena sila.... gravitacija.... ki jo je treba premagovati, zato mora biti vse čimlažje.
Izrezkaj si stiro sredico, z balso samo preplankaj, dodaj kako tkanino tam, kjer je potrebno v korenu krila....pri odprtinah pri servomotorjih...itd... in bo krilo mnogo lažje in bolj togo (močnejše), kot iz polne balse. ... v tem primeru je bolje dati CNC odrezati stiropor na žarilno nitko, da ti ostanejo negativi, da lahko lažje, točneje in lepše "sprešaš" krila...
Pridemo tudi na dom...
Lep dan še naprej!
Živnorc.
Lep dan še naprej!
Živnorc.
Re: Krilo
...aha... zdaj mi je odprlo slikce, da vidim, kaj si si zamislil....
... sem mislil, da bo iz polnega materiala, tako da moj prejšnji post ni treba brati....
... kot so rekli fantje, pravilna usmerjenost letnic balse zagotovi trdnost posameznega dela konstrukcije in s tem celotne konstrukcije.
Močno odsvetujem tako gradnjo, ker si prerezal vsa nosilna vlakna balse.
... sem mislil, da bo iz polnega materiala, tako da moj prejšnji post ni treba brati....
... kot so rekli fantje, pravilna usmerjenost letnic balse zagotovi trdnost posameznega dela konstrukcije in s tem celotne konstrukcije.
Močno odsvetujem tako gradnjo, ker si prerezal vsa nosilna vlakna balse.
Pridemo tudi na dom...
Lep dan še naprej!
Živnorc.
Lep dan še naprej!
Živnorc.
Re: Krilo
Ratal bi, če bi plošče balze, letvice in vezano ploščo zložil in zlepil pod različnimi koti glede na obremenitve. Potem pa izrezkal. Čas, ki bi ga porabil za lepljenje tega surovca bi bil enak ali večji, kot izdelava krila po uveljavljenih metodah. Poraba materiala/cena in količina praha bi bila vsaj 10x večja. Rezkanje iz polne balze je smiselno samo pri majhnih modelih. Prostoleteči modeli in manjša začetniška jadralna letala, pa še pri teh v praksi dejansko ne gre za izrez iz polne balze ampak za jedelsky profil.
BORN TO BE WILD!!!