vakumiranje kabine

Načini, postopki in tehnike gradnje modelov letal, uporaba in obdelava materialov in predstavitev gradnje modelov s slikami.

Moderatorji: PisaneliKrist

Odgovori
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5011
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

vakumiranje kabine

Odgovor Napisal/-a raktivec » 11 Mar 2017, 15:42

Zdravo,

Četudi model za vakumiranje kabine spoliram do visokega sijaja, mi nikakor ne uspe potegnit kabine z res lepo površino. Vedno so not neke bunkice, pikice in kaj vem kaj še vse.
Kako vi pripravite model, da uspe brezhibna kabina? Morda položite čez kako blago, filc...
lp
Sašo

Uporabniški avatar
Zaunkönig
Profesor
Prispevkov: 1433
Pridružen: 20 Feb 2012, 09:51
Kraj: Ljubljana

Re: vakumiranje kabine

Odgovor Napisal/-a Zaunkönig » 11 Mar 2017, 16:38

Jaz nimam nobenih problemov ... pramodel je iz štromarskega gipsa, folija pa PET 0,4mm
DS Day - Velika Planina Official Video ... Welcome to the Dark Side

https://youtu.be/OAtj3f9Wsv0

Uporabniški avatar
rc-ryder
Dr. Modelar
Prispevkov: 2874
Pridružen: 10 Dec 2012, 23:03

Re: vakumiranje kabine

Odgovor Napisal/-a rc-ryder » 11 Mar 2017, 16:51

raktivec napisal/-a:Zdravo,

Četudi model za vakumiranje kabine spoliram do visokega sijaja, mi nikakor ne uspe potegnit kabine z res lepo površino. Vedno so not neke bunkice, pikice in kaj vem kaj še vse.
Kako vi pripravite model, da uspe brezhibna kabina? Morda položite čez kako blago, filc...
Uskladit moraš temperaturo in nivo vakuuma, da se ne bo odtisnnila vsaka malenkost.

LP
RC-Ryder - Degustiram modelarstvo O:)

Uporabniški avatar
2R
Profesor
Prispevkov: 1024
Pridružen: 12 Jan 2005, 10:23
Kraj: Sr. Dobrava pri Kropi
Kontakt:

Re: vakumiranje kabine

Odgovor Napisal/-a 2R » 11 Mar 2017, 17:06

Jaz tudi najraje uporabljam štromarski gips, nato pa ga 3x prebarvam z Jupolom in vodno obrusim do gladke mat površine. Prvi model pa izdelam iz stirodura, lepo obrusim da paše na mesto in nato dolepim še spredaj, zadaj in spodaj malo nadaljevanja. Nato čez to potegnem plastiko in vanjo nato ulijem gips. Pri preveč gladki površini se v notranjosti rada ujame kakšna kapljica zraka, ki nagaja.
Nekateri so površino še mazali z jedilnim opljem, da se je zadeva lažje snela, ampak jaz mislim da te potrebe ni.
Vsekakor pa ne sme biti nobenega prahu. Prah se pa takoj pozna na površini.

LP2R
http://www.modelarstvo.si
Modelarstvo je ustvarjalen hobi - ne nakupovanje

Uporabniški avatar
2R
Profesor
Prispevkov: 1024
Pridružen: 12 Jan 2005, 10:23
Kraj: Sr. Dobrava pri Kropi
Kontakt:

Re: vakumiranje kabine

Odgovor Napisal/-a 2R » 26 Apr 2017, 19:22

Kje nabavljate to plastiko za vakuumiranje?
Rabim 0,4 debelino malo večje količine. Moram narest za tujega partnerja večjo količino pokrovčkov za servo.

LP2R
http://www.modelarstvo.si
Modelarstvo je ustvarjalen hobi - ne nakupovanje

Uporabniški avatar
Zaunkönig
Profesor
Prispevkov: 1433
Pridružen: 20 Feb 2012, 09:51
Kraj: Ljubljana

Re: vakumiranje kabine

Odgovor Napisal/-a Zaunkönig » 28 Apr 2017, 10:29

Jaz jo pri mojem sosedu ki izdeluje embalažo za torte ...

On jo pa v Panplast Logatec
DS Day - Velika Planina Official Video ... Welcome to the Dark Side

https://youtu.be/OAtj3f9Wsv0

Uporabniški avatar
2R
Profesor
Prispevkov: 1024
Pridružen: 12 Jan 2005, 10:23
Kraj: Sr. Dobrava pri Kropi
Kontakt:

Re: vakumiranje kabine

Odgovor Napisal/-a 2R » 29 Apr 2017, 08:09

Hvala za podatek, mislim da je to to. Sploh ker folijo delajo sami in si lahko izbereš barvo. Jih kontaktiram po praznikih.

LP2R
http://www.modelarstvo.si
Modelarstvo je ustvarjalen hobi - ne nakupovanje

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5011
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Re: vakumiranje kabine

Odgovor Napisal/-a raktivec » 01 Maj 2017, 17:33

Mislim, da je cvetličarska folija 0,4 mm.
lp
Sašo

Uporabniški avatar
miharix
Freak
Prispevkov: 884
Pridružen: 16 Jun 2008, 22:06
Kraj: Kamnik / LJ
Kontakt:

Re: vakumiranje kabine

Odgovor Napisal/-a miharix » 06 Mar 2018, 16:20

Lahko mogoče, kdo objavi fotografijo svoje vakum naprave?
Imate za delat podtlak prav vakum kompresor + vakum rezervoar ali le sesalec?
Grejete v navadni pečici ali imate na naprav posebej grelni element?

To kar sam poizkušam delam s sesalcem+gosto naluknjana podlaga+mini pečica

PET 0,4mm, so mi za šolo podarili v Panplast Logatec a mi nikakor ne uspe.
Folija prej kristlizira(postane mat bela/neprozorna), kot da bi postala dovolj elastična.
Kristalizacija se mi zgodi pri nastavljenih 64°C(realno bo verjetno kakih 100°C)

Sem pa lepo uspel z najlonsko folijo 0.4mm a ne vem kje bi lahko kupil rolo.

Hvala!
Lp,
M.

Uporabno za začetnike: http://zemljevid.miharix.eu

zvonezve
Razpravljalec
Prispevkov: 62
Pridružen: 08 Mar 2015, 13:54

Re: vakumiranje kabine

Odgovor Napisal/-a zvonezve » 06 Mar 2018, 17:55

Če je folija ispostavljena vlagi se to običajno naredi.Isto se zgodi z pleksijem, abes in podobni materjali.

Uporabniški avatar
AlesZ
Dr. Modelar
Prispevkov: 2963
Pridružen: 22 Maj 2002, 01:00
Kraj: Ljubljana

Re: vakumiranje kabine

Odgovor Napisal/-a AlesZ » 06 Mar 2018, 23:02

Bistvena je temperatura prostora.....od maja naprej vsak vlek uspe.
Slika

Uporabniški avatar
2R
Profesor
Prispevkov: 1024
Pridružen: 12 Jan 2005, 10:23
Kraj: Sr. Dobrava pri Kropi
Kontakt:

Re: vakumiranje kabine

Odgovor Napisal/-a 2R » 07 Mar 2018, 08:18

miharix napisal/-a:
06 Mar 2018, 16:20
PET 0,4mm, so mi za šolo podarili v Panplast Logatec a mi nikakor ne uspe.
Folija prej kristlizira(postane mat bela/neprozorna), kot da bi postala dovolj elastična.
Kristalizacija se mi zgodi pri nastavljenih 64°C(realno bo verjetno kakih 100°C)
Po moje to ni pravi material za vakuumiranje.

Tudi jaz sem naredil cel doktorat okoli tega vakuumiranja. Če material med segrevanjem postane bel in se v njem naredijo mehurčki (zavre), potem to ni primeren material. V preteklosti je bil edini material, ki mi je lepo uspel vakumiranje je bil Vivak od firme Bayer. Kasneje sem preizkušal polno drugih materialov, ki pa so se bolj ali manj slabše obnesli. Saj ne rečem, da je kakšna kabinca lepo ratala, ampak tako lepo kot z Vivakom se ni delalo nikoli. Sedaj pa sem dobil alternativo, da uporabljam material PETG. Odlično se obnese, čeprav se od Vivaka malo razlikuje postopek.
Ni mi čisto jasno okoli teh materialov, saj je polno različnih imen za isti material, ki se od proizvajalca do proizvajalca razlikujejo. Pod imenom Vivak ga izdeluje Bayer. Je malo dražji kot druge alternative, vendar izdelek opraviči ceno. Pod istim imenom se prodaja material PETG (?), ki je od drugega proizvajalca, vendar so temperature drugačne. Je še polno izpeljank in firm, ki to proizvajajo, zato je najbolje material najprej preizkusit.

Vivak: segreva se na 160 stopinj in že takoj, ko se začne raztezati je primeren za vleko, saj je izjemno elastičen in se lepo raztegne. Mehurčki se v materialu sploh ne pojavijo, tudi če pretiravaš s temperaturo, pa tudi z vlago in temperaturo prostora nikoli nisem imel težav.

PETG: segreva se na 120 stopinjin ga je treba pustiti malo dlje časa, da se opna malo več usloči kot Vivak. Je sicer malo manj elastičen ko se povezne čez kalup, vendar zelo hitro ugotoviš pravo mero. Če ne uspe v prvo, dam okvir še enkrat v pečico na gretje, kjer se ponovno skrči in nato zopet raztegne. Tudi tukaj nikoli nisem imel težav s temperaturo prostora in vlago. Je pa res, da vedno en dan pred vakuumiranjem narežem material in kose čez noč shranim v prostoru kjer bom vakuumiral (kuhinji - ko je žena v službi!!!).

LP2R
http://www.modelarstvo.si
Modelarstvo je ustvarjalen hobi - ne nakupovanje

Uporabniški avatar
Antonov
Freak
Prispevkov: 498
Pridružen: 17 Nov 2004, 18:41

Re: vakumiranje kabine

Odgovor Napisal/-a Antonov » 07 Mar 2018, 11:41

Sam sem folijo našprical z antistatik sprejem in obrisal z bombažno krpo. Potem pa obrisal še na rahlo z avtoličarsko "lepljivo" krpo da pobere vse "prahce". Ličarji uporabljajo to krpo da še zadnjič obrišejo predno barvajo.
BOG JE MOJ KOPILOT !

Uporabniški avatar
Antonov
Freak
Prispevkov: 498
Pridružen: 17 Nov 2004, 18:41

Re: vakumiranje kabine

Odgovor Napisal/-a Antonov » 07 Mar 2018, 11:44

Nekje sem slisal da Kopito za vakumiranje prekrijejo z jelenovo kožo da folija lepo drsi in spodaj malo diha. :-s
BOG JE MOJ KOPILOT !

Uporabniški avatar
miharix
Freak
Prispevkov: 884
Pridružen: 16 Jun 2008, 22:06
Kraj: Kamnik / LJ
Kontakt:

Re: vakumiranje kabine

Odgovor Napisal/-a miharix » 07 Mar 2018, 13:16

@2R Kje si kupil Vivak ter PETG?
Lp,
M.

Uporabno za začetnike: http://zemljevid.miharix.eu

Uporabniški avatar
2R
Profesor
Prispevkov: 1024
Pridružen: 12 Jan 2005, 10:23
Kraj: Sr. Dobrava pri Kropi
Kontakt:

Re: vakumiranje kabine

Odgovor Napisal/-a 2R » 07 Mar 2018, 13:34

miharix napisal/-a:
07 Mar 2018, 13:16
@2R Kje si kupil Vivak ter PETG?
PAKO - www.pako.si
Meni pripeljejo na dom naslednji dan od naročila.

Hm, ne vem zakaj brisati folijo pred vakuumiranjem. Itak se odstrani zaščitna folija na obeh straneh in na površini ne sme biti NIČ!

LP2R
http://www.modelarstvo.si
Modelarstvo je ustvarjalen hobi - ne nakupovanje

Uporabniški avatar
Antonov
Freak
Prispevkov: 498
Pridružen: 17 Nov 2004, 18:41

Re: vakumiranje kabine

Odgovor Napisal/-a Antonov » 07 Mar 2018, 13:51

Zato ker ko odstranis folijo postane naelektrena kot hudic in vlece vse zivo nase. Statik spraj pa to iznici.Licarska krpa pa odstrani se prah in mucke ki ostanejo od brisanja.
Taksne so moje iskusnje...
BOG JE MOJ KOPILOT !

Uporabniški avatar
2R
Profesor
Prispevkov: 1024
Pridružen: 12 Jan 2005, 10:23
Kraj: Sr. Dobrava pri Kropi
Kontakt:

Re: vakumiranje kabine

Odgovor Napisal/-a 2R » 07 Mar 2018, 18:22

Res je, ko potegneš zaščitno folijo dol je površina tko naelektrena da ti kar kocine pokonc stojijo.
Jaz samo pihnem na površino in ajde v pečico, ko se segreje pa statika popusti.

LP2R
http://www.modelarstvo.si
Modelarstvo je ustvarjalen hobi - ne nakupovanje

Odgovori

Vrni se na