Lakiranje / barvanje s spreji

Načini, postopki in tehnike gradnje modelov letal, uporaba in obdelava materialov in predstavitev gradnje modelov s slikami.

Moderatorji: PisaneliKrist

Odgovori
Uporabniški avatar
JKSniper
Dr. Modelar
Prispevkov: 3611
Pridružen: 02 Sep 2005, 12:38
Kraj: Celje
Kontakt:

Lakiranje / barvanje s spreji

Odgovor Napisal/-a JKSniper » 25 Maj 2016, 11:34

Pozdravljeni!

Sicer z baravmi nikoli nisem imel težav, vse dokler so bile barve v sprejih kvalitetne, po možnosti dvokomponentne.

Naletel pa sem na težavo, ki se ponavlja že od štarta, pa res ne vem več kaj počnem narobe!
- Želim površino polakirati s prozornim svetlečim lakom, da površino zaščitim in ji dam tisti "wet look". Karkoli do sedaj sem uporabil, sem naletel na ta isti problem.

In sicer - površino prešpricam, debelina je različna od projekta do projekta... nato seveda pustim da se zadeva pred uporabo super posuši... in stvar je na otip suha, nič ni lepljiva ali karkoli. Deluje točno taka kot bi si jo želel... nato pa na tako površino položim samo krpico, ki ostane tam gor dlje časa (recimo par dni), in je tako kot bi se tkanina v lak zažrla. Na določenih delih se prav vidi mikro vtisek tkanine - matt fleki. Enako je če zadevo držiš v roki... kratka uporaba ne pusti nobenih posledic, če držiš na istem mestu recimo pol ure, boš počasi dobil matt prstne odtise v laku, ki ne bodo šli dol brez brušenja in poliranja.

Hecno mi je ker se mi to dogaja z vsemi mogočimi transparentnimi spreji (3 različne sem do sedaj že sprobal), neglede na to kako debel je nanos, kako stvar sušim (kalorifer, radjator, prosto na zraku... tudi 2 tedna sem puščal sušit določene stvari preden sem uporabil, čeprav je stvar na dotik suha po 5min) , enako pa se dogaja tudi kolegom (enemu se je na kompletnem krilu poznal odtisek zaščitne folije, v kateri je bilo krilo, ki ga je barval jeseni in je stalo čez zimo).

Zanima me ali je že kdo drug naletel na ta problem in našel rešitev?

Hvala!
LP!
Jure
CNC Razrez lesa, karbona in umetnih materialov
3D Tisk PLA, PETG, ABS, TPU
Konstruiranje, izdelava in lotanje tiskanih vezij

Uporabniški avatar
AlesZ
Dr. Modelar
Prispevkov: 2963
Pridružen: 22 Maj 2002, 01:00
Kraj: Ljubljana

Re: Lakiranje / barvanje s spreji

Odgovor Napisal/-a AlesZ » 25 Maj 2016, 11:59

Sem tudi jaz pred časom že to pisal na forumu pa ni bilo odziva.Od kar je Graupner ukinil tisti dvokomponenten sprej je to katastrofa.Nekateri prozorni spreji iz velikih trgovskih centrov reagirajo celo z kuhinjskimi razmaščevalci.Tam na vašem koncu je neka firma "Silco"...9004 clear finiš high gloss se mi je še najbolje obneslo od enokomponentnih.......dve doze tega sem porabil,pa ne vem ,smrdi drugače kot graupnerjev,pa tudi sveti se drugače.....
Slika

Uporabniški avatar
Zaunkönig
Profesor
Prispevkov: 1433
Pridružen: 20 Feb 2012, 09:51
Kraj: Ljubljana

Re: Lakiranje / barvanje s spreji

Odgovor Napisal/-a Zaunkönig » 25 Maj 2016, 12:03

Kakšen material barvaš?

Načeloma kar delam s spreji je ok, če je spodaj prava površina. Torej že od prej 2K barva, šprickit itd. Pri barvanju kompozitov se zakomplicira. Spreji vsebujejo veliko količino topil in nitro osnova hitro natopi in reagira z epoxijem, in postane kar trajno elastičen, kot v tvojem primeru.

Drugače pa ja, sprej je dober samo za smeti :lol: ... 2K je pravi odgovor. In še veliko ceneje.
DS Day - Velika Planina Official Video ... Welcome to the Dark Side

https://youtu.be/OAtj3f9Wsv0

Uporabniški avatar
JKSniper
Dr. Modelar
Prispevkov: 3611
Pridružen: 02 Sep 2005, 12:38
Kraj: Celje
Kontakt:

Re: Lakiranje / barvanje s spreji

Odgovor Napisal/-a JKSniper » 25 Maj 2016, 13:29

Res da barvam v glavnem karbon, se mi pa IDENTIČNO dogaja pri lesu, keramiki, čez spodnji sprej, res dvomim da bi zmehčal epoxy ali karkoli...

Če imate idejo kateri sprej bi naj bil res "najboljši" in safe, dajte prosim linke... ker je vredno dat velik za njega, ker se lakira predvsem male, dodelane koščke, ki ne porabijo veliko, vrednost, predvsem po količini dela, imajo pa veliko :)

Hvala!

LP!
Jure
CNC Razrez lesa, karbona in umetnih materialov
3D Tisk PLA, PETG, ABS, TPU
Konstruiranje, izdelava in lotanje tiskanih vezij

Uporabniški avatar
jolly
Razpravljalec
Prispevkov: 156
Pridružen: 21 Jun 2010, 22:45
Kraj: ljubljana

Re: Lakiranje / barvanje s spreji

Odgovor Napisal/-a jolly » 25 Maj 2016, 13:58

Živjo

Jaz vedno in najbrž tut bom še v prihodnje vedno hodil v blink ki je v stegnah.
Samo zaradi enga prodajalca bivsega ličarja tip je naloudan z znanjem,
jaz vedno rečm tkole, no sem modelar imam tak pa tak avijon bla bla, in tip je tok profesionaln da je noro
prejsn petk mi je dou en dvokoponentn špric kit, je reku evo ta je tankoslojn za finese not je 120gr žaubice
takoj je vedu kasne informacije rabm...
Kar zapel se tja pa ga lepo upraši ima pa očala.
Je pa res da jaz nikol nisem imel težav vedno pa kupujem najdražjo robo, je drago vem. Ampak nikoli težav!
Ahm pa če je to majhna zadeva pa kr nesi tja mogoče se mu bo pa še zdel da se potrud

LP Jolly

Uporabniški avatar
JKSniper
Dr. Modelar
Prispevkov: 3611
Pridružen: 02 Sep 2005, 12:38
Kraj: Celje
Kontakt:

Re: Lakiranje / barvanje s spreji

Odgovor Napisal/-a JKSniper » 25 Maj 2016, 14:11

AlesZ napisal/-a:Sem tudi jaz pred časom že to pisal na forumu pa ni bilo odziva.Od kar je Graupner ukinil tisti dvokomponenten sprej je to katastrofa.Nekateri prozorni spreji iz velikih trgovskih centrov reagirajo celo z kuhinjskimi razmaščevalci.Tam na vašem koncu je neka firma "Silco"...9004 clear finiš high gloss se mi je še najbolje obneslo od enokomponentnih.......dve doze tega sem porabil,pa ne vem ,smrdi drugače kot graupnerjev,pa tudi sveti se drugače.....
Tale iz linka se obnese?

Hvala!
LP!
Jure
CNC Razrez lesa, karbona in umetnih materialov
3D Tisk PLA, PETG, ABS, TPU
Konstruiranje, izdelava in lotanje tiskanih vezij

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13455
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Re: Lakiranje / barvanje s spreji

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 25 Maj 2016, 14:53

Jure, a premaz z redkim epoksijem se ne bi obnesel?

Uporabniški avatar
JKSniper
Dr. Modelar
Prispevkov: 3611
Pridružen: 02 Sep 2005, 12:38
Kraj: Celje
Kontakt:

Re: Lakiranje / barvanje s spreji

Odgovor Napisal/-a JKSniper » 25 Maj 2016, 15:59

Mitja, morem rečt da sem razmišljal v tej smeri,a ne vem ali bi ga z orodji, ki jih imam, uspel nanest tako da bi dobil res enakomeren nanos...

LP!
Jure
CNC Razrez lesa, karbona in umetnih materialov
3D Tisk PLA, PETG, ABS, TPU
Konstruiranje, izdelava in lotanje tiskanih vezij

Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6857
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Re: Lakiranje / barvanje s spreji

Odgovor Napisal/-a Krist » 25 Maj 2016, 21:14

JKSniper napisal/-a:Mitja, morem rečt da sem razmišljal v tej smeri,a ne vem ali bi ga z orodji, ki jih imam, uspel nanest tako da bi dobil res enakomeren nanos...

LP!
Jure
Načeloma razredčiš epoxi z metanolom in ga naneseš z airbrushem.
Drugače sem ga jaz nanesel z čopičem in potem dal vse skupaj sušit na toplo. Na koncu sem na fino prebrusil s 1000, pa potem naprej z vodo do 2000 in na koncu spoliral.
LP Kristjan

This sentence does not have a sense...
http://kads-world.com/KADS_World/Welcome.html

Uporabniški avatar
AlesZ
Dr. Modelar
Prispevkov: 2963
Pridružen: 22 Maj 2002, 01:00
Kraj: Ljubljana

Re: Lakiranje / barvanje s spreji

Odgovor Napisal/-a AlesZ » 26 Maj 2016, 08:35

Tale iz linka se obnese?
tega sem v bistvu uporabil za zaščito modela na katerega sem nalepil nalepke izdelane na navadnem printerju.Za pripravo sem uporabil kar plastik "prajmer" od Dupli colorja,dosegel sem svoj namen.Sem pa z njim obnovil alu platišča na katerih se je olupila originalna zaščita,sedaj to drži dve leti.....imaš ga tudi v "lindigerjevi"ponudbi.....
Kar se tiče mešanja epoksija in metanola,dopuščam možnost da različne znamke epoxija različno reagirajo s tem.Metanol spremeni lastnosti epoksija in postane lomljiv in neodporen na razne zunanje vplive...Postojijo "extra clear" epoksiji tudi z originalnim razrečilom točno za ta namen.....ne vem nekako so izginili iz ponudbe zgleda da je na delu okoljevarstvena mafija.Pa tudi meni ne odgovarja delo z pištolo,sploh pa ne čiščenje.Daleč najboljši 2K sprej ima "duplikolor",polnijo ga Turki,v EU je nedobavljiv,ker vsebuja neka ostanle "lulanja" ki mu dajo dodatno trdnost in odpornost na staranje,ampak je nesprejemljiv za našo zakonodajo (recimo dobavljiv prosti trg v Bosni :roll: )...............
Slika

Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6857
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Re: Lakiranje / barvanje s spreji

Odgovor Napisal/-a Krist » 26 Maj 2016, 08:56

"extra clear" epoksiji so bolj uporabni za vlivanje, kot tanke nanose.
Kaj pa barve za airbrush? Dobijo se prozorni laki. Doma imam enega ampak ga še nisem uspel preizkusit.
Načeloma se da z epoxijem doseč visoki sijaj brez težav. Jaz sem si na ta način zaščitil ohišje fpv očal ( pfedelano, da stojijo v smučarskih očalih).
LP Kristjan

This sentence does not have a sense...
http://kads-world.com/KADS_World/Welcome.html

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13455
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Re: Lakiranje / barvanje s spreji

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 26 Maj 2016, 09:04

Ne vem, če ne bom mim pihnu, ampak David je na svoji "Extra da te kap" veliko karbonskih delov zgladil z nanosom epoksija. A niste spremljali njegovega opisa gradnje ali pa ste že pozabili, ali pa je ta tehnika neprimerna za konkreten Juretov izdelek?

Slika

Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6857
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Re: Lakiranje / barvanje s spreji

Odgovor Napisal/-a Krist » 26 Maj 2016, 09:05

Se je pa meni dogajalo, ko sem kaj pobarval s spreji in pustil en dan, da se res posuši. Mi je ob nanosu laka vse štimalo,čez mesec dni, pa je površina dobila razpoke.
LP Kristjan

This sentence does not have a sense...
http://kads-world.com/KADS_World/Welcome.html


Surfer10
Razpravljalec
Prispevkov: 87
Pridružen: 15 Dec 2012, 10:47

Re: Lakiranje / barvanje s spreji

Odgovor Napisal/-a Surfer10 » 10 Jun 2016, 08:12

Da se še jaz vključim:

To je poliester-top coat, zadevo so uporabljali graditelji surf desk (jahanje valov) v zda in avstraliji.... če hočeš imeti hoh-glanz spolirano zunanjost...
Za windsurf deske so včasih tudi (če so bile izdelane iz poliestra) uporabljali takšen top-coat , da se je lepo videl barvni dizajn skozi.
Dan-danes pa za windsurf custom deske uporabljajo izključno epoxi,... na koncu pa ponavadi 2K primer-2K barva (poliuretan ali acril) in 2K lak čez


Mi je pa en mojster iz nemčije razlagal, da moraš imeti lepo očiščen epoxy laminat (z acetonom), če hočeš to gor mazat.
Če je v epoxiju bilo količkaj presežka trdilca (nenatančno merjenje pri mešanju), zna biti slabši oprijem na epoxi laminat...

Peter Karner napisal/-a:Jure, kaj pa tole:
http://shop1.r-g.de/art/140170

Odgovori

Vrni se na