Hvala za link!2R napisal/-a:Glede folije, jaz jo najraje kupujem v CDS-u v Črnučah.
V Sign&Supply imajo neko kitajsko različico, ki ji varira kvaliteta.
http://www.cds.si/
LP2R
MARABU II.
Re: MARABU II.
Re: MARABU II.
Danes se nisem mogel več zadržati in sem pred kake pol ure sprehodil Marabuja na prvi polet!
Sicer je model še brez spinerja, pa kolesa še vedno niso taprava, pa ... pa... ampak vseeno....
Občutek je popolnoma enak, kot pri prvem Marabuju, le moči je malo manj, ker sem vgradil kar motor, ki je bil "na zalogi". V bistvu je vgrajen motor, ki sem ga imel najprej na prvem Marabuju, preden sem mu dal močnejšega, da sem lahko poizkusil šlep in da sem dobil "vertikalo"
Na parkingu pred pisto.
Še malo od blizu. Ja, kabli še niso speljani po "podboju" kabine. Tam sem naredil kanal za speljavo kablov, ampak se mi danes ni ljubilo to narediti, ker se je bolj kot šminka, mudil testni polet.
Danes sem moral še pokositi pisto! je pa fuul predolga!
Vzlet.. s pol gaza, na pol piste...
Počasno sprehajanje s spuščenimi flapi.
Pred poletom sem bil vseeno malce zaskrbljen, ker je to le malce drugačen model, kot prvi Marabu. Nekoliko težji, korenito spremenjen v konstrukciji, s profiliranim repom, s šibkim motorjem .. zato sem bil previden, pri prvem vzletu. No, izkazalo se je, da gre vse kot je treba, pa sem se oddahnil in začel leteti tako, kot sem navajen pri starem Marabuju. Zato je bil pristanek popolnoma lahkoten!
Mitja
Sicer je model še brez spinerja, pa kolesa še vedno niso taprava, pa ... pa... ampak vseeno....
Občutek je popolnoma enak, kot pri prvem Marabuju, le moči je malo manj, ker sem vgradil kar motor, ki je bil "na zalogi". V bistvu je vgrajen motor, ki sem ga imel najprej na prvem Marabuju, preden sem mu dal močnejšega, da sem lahko poizkusil šlep in da sem dobil "vertikalo"
Na parkingu pred pisto.
Še malo od blizu. Ja, kabli še niso speljani po "podboju" kabine. Tam sem naredil kanal za speljavo kablov, ampak se mi danes ni ljubilo to narediti, ker se je bolj kot šminka, mudil testni polet.
Danes sem moral še pokositi pisto! je pa fuul predolga!
Vzlet.. s pol gaza, na pol piste...
Počasno sprehajanje s spuščenimi flapi.
Pred poletom sem bil vseeno malce zaskrbljen, ker je to le malce drugačen model, kot prvi Marabu. Nekoliko težji, korenito spremenjen v konstrukciji, s profiliranim repom, s šibkim motorjem .. zato sem bil previden, pri prvem vzletu. No, izkazalo se je, da gre vse kot je treba, pa sem se oddahnil in začel leteti tako, kot sem navajen pri starem Marabuju. Zato je bil pristanek popolnoma lahkoten!
Mitja
- UROŠ MURKOVIČ
- Dr. Modelar
- Prispevkov: 2428
- Pridružen: 25 Dec 2005, 12:29
- Kraj: Lj-Črnuče MKV-Vrhnika
Re: MARABU II.
Čestitke.....
Tut moja ženka je sestavljala avione.
http://www.facebook.com/profile.php?id=100002305024191
http://www.mkv-klub.si/
http://www.facebook.com/profile.php?id=100002305024191
http://www.mkv-klub.si/
Re: MARABU II.
Bravo in še enkrat bravo Mitja, zelo natančen pristop k projektu, lep prikaz gradnje, ki ga je bilo užitek spremljati in naposled uspešen zaključek oz. polet!
p.s.
Tale rdeče bela kombinacija je meni naravnost fantastična
p.s.
Tale rdeče bela kombinacija je meni naravnost fantastična
Re: MARABU II.
Hvala Ivica! Sem vesel, če je bila tema o gradji zanimiva. Je pa res, da bi lahko bila boljša, bolj urejena, če bi najprej naredil model in šele potem predstavitev gradnje, vendar sem tvegal in se lotil objave kar sproti, ne vedoč ali bo zadeva uspela do konca ali ne.
Kar se pa barve tiče, verjamem, da ti je ta kombinacija všeč.
Kar se pa barve tiče, verjamem, da ti je ta kombinacija všeč.
Re: MARABU II.
Meni je barvna shema pvega še vedno malenkost bolj pri srcu...
Re: MARABU II.
Kak naj rečem...
Perfect couple! Čas za potomce
Od spremljnja tega projekta mi je žal edino tega, da je že končan
Vse ostalo pa za klobuk dol.
Hvala in lp.
Perfect couple! Čas za potomce
Od spremljnja tega projekta mi je žal edino tega, da je že končan
Vse ostalo pa za klobuk dol.
Hvala in lp.
RC-Ryder - Degustiram modelarstvo
Re: MARABU II.
Bravo Mitja
Rumeno/modra kombinacija bi tudi zažigala.
Si že nabavil vp za kit komplete?
Rumeno/modra kombinacija bi tudi zažigala.
Si že nabavil vp za kit komplete?
Re: MARABU II.
Sem!pidalc napisal/-a:Bravo Mitja
Rumeno/modra kombinacija bi tudi zažigala.
Si že nabavil vp za kit komplete?
Moram narisati še napotke za sestavljanje.
Re: MARABU II.
Danes sem preizkušal trdnost Marabuja: https://www.youtube.com/watch?v=-y2ToN0 ... e=youtu.be
Re: MARABU II.
Mitja, glej da boš imel nafilane akuje, pridem tole ob prvi priložnosti pogledat!
LP Andrej
Re: MARABU II.
Glej da boš uleten, ker ga boš moral letet!URAN8 napisal/-a: Mitja, glej da boš imel nafilane akuje, pridem tole ob prvi priložnosti pogledat!
Re: MARABU II.
Bravo ! Čestitke in lepe pozdrave iz Livna !
Re: MARABU II.
Hvala!yamatuma napisal/-a: Bravo ! Čestitke in lepe pozdrave iz Livna !
Pošiljam pozdrave celotni ekipi v Livnem in privoščim veliko dobre termike!
Re: MARABU II.
Ker bi se rad čim bolj naletel z novim Marabujem preden gre od hiše, letim z njim vsako popoldne. Predvsem pa pred sončnim zahodom, ko se atmosfera čisto umiri. Sinoči sem mu nad trup dal kamero in posnel ležerno letenje sem in tja...
Pravkar nalagam video na youtube. Najbrž bo tole pravi naslov, ko se naloži do kraja:
https://www.youtube.com/watch?v=gllBdAo ... e=youtu.be
Pravkar nalagam video na youtube. Najbrž bo tole pravi naslov, ko se naloži do kraja:
https://www.youtube.com/watch?v=gllBdAo ... e=youtu.be
Re: MARABU II.
Gre od hiše?Ultralajt napisal/-a:Ker bi se rad čim bolj naletel z novim Marabujem preden gre od hiše, letim z njim vsako popoldne. Predvsem pa pred sončnim zahodom, ko se atmosfera čisto umiri. Sinoči sem mu nad trup dal kamero in posnel ležerno letenje sem in tja...
Pravkar nalagam video na youtube. Najbrž bo tole pravi naslov, ko se naloži do kraja:
https://www.youtube.com/watch?v=gllBdAo ... e=youtu.be
Re: MARABU II.
Ja, rad bi ga prodal v dobre roke....Krist napisal/-a:Gre od hiše?
Re: MARABU II.
Kolikor sem opazoval model, si malenkost spremenil proporce, vidim, da ima kljun malenkost daljši, kar mu da posledično vitkejši videz. Nisi nič omenjal končne mase modela napram prvemu modelu, pač me ferbec matra glede vsega po malem...
P.S.; Bom moral res zalaufat projekt Retro Cruiser...
P.S.; Bom moral res zalaufat projekt Retro Cruiser...
Re: MARABU II.
Prav si opazil! Res je oblika malenkostno drugačna od prevega modela.Krist napisal/-a:Kolikor sem opazoval model, si malenkost spremenil proporce, vidim, da ima kljun malenkost daljši, kar mu da posledično vitkejši videz. Nisi nič omenjal končne mase modela napram prvemu modelu, pač me ferbec matra glede vsega po malem...
P.S.; Bom moral res zalaufat projekt Retro Cruiser...
Pri prvem modelu sem eliptične dele kot so repne površine in zaključki krila obesedno s prosto roko narisal na papir, da sem izrezal šablone po katerih sem potem krivil balzo. Ko sem risal načrt, sem uporabil elipse, pri tem Marabuju pa sem elipse na zaključku krila malenkost odebelil, oziroma povečal globino profila prek elipse.
Trup je enake debeline, vendar se od zadnjega roba krila proti repu oža v bolj ravni liniji. Bok ni tako "napet" kot pri prvem Marabuju. Spodnja kontura trupa je pri obeh modelih ravna, vendar je pri tem novem modelu ravna vse do stičišča prvega okvirja trupa (pri vetrobranu) in se šele potem ukrivi navzgor proti motorju. To se še najbolj opazi, je pa to dobro za sestavljane modela na ravnmi podlagi, ker so glavna rebra med montažo spodaj na ravni površini.
Kar se tiče dolžine nosnega dela trupa, je pa ta po novem samo 1 cm daljši. Morda k drugačnosti prispeva pokrov motorja, ki se zelo razlikujeta, saj je na novem bolj podoben kakemu PC-6, s štirioglatimi ustami pod spinerjem. Za tak tip pokrova motorja sem se odločil, ker ga je bolj enostavno izdelati. Sem se pa seveda odločil, da bo pokrov motorja tako kot preostali del trupa, lesen. Mislim, da ni nič narobe, če je tako.
Masa letala? Ja, kot sem predvideval, je seveda model zaradi uporabljenih materialov nekoliko težji, kot pa prvi, ki je bil pretežno iz balze. Tiho sem upal, da bo masa le kakih 300 gramov večja. Ampak je še malo večja... dvakrat toliko kot sem želel, tako da je sedaj nekje v rangu Marabuja, ki ga je naredil Joško iz Krškega. Sedaj mi je jasno, kako je prišlo do tega. Masa praznega modela je nekje na zadnji tretjini krila. Torej zadaj za željenim težiščem. Da ujamemo težišče, je pač treba pri lahkem modelu ati manj v nos, pri malo težjem, pa ustrezno več. Tako sem poleh motorja in akumulatorja, moral v nos uturiti še nekaj svinca. Sicer se lahko svincu izognemo s težjim motorjem in akumualtorjem, a jaz sem dal noter kar sem imel na zalogi..prvi motor iz prvega Marabuja, s katerim se dobijo minimalne performanse, ki so zadostne za normalno letenje, za STOL karakteristike in strma vzpenjanja pa ne. Model tudi s to maso leti izredno lepo, pa počasno letenje ni nobena težava. Še vedno je model odličen parkflajer, trener, igrača in video platforma. Leti umirjeno in stabilno. Pristanki so res izi... "k nogi".....
Najbolj zanimivo pri vsem pa je da je videti kot ena velika mrcina, ki običajno vzbuja strah, v resnici pa je prava igračka za letet. dejansko je to model, pri katerem se sprostiš in letiš povsem brezskrbno. Torej ni za "adrenalin Ä‘ankije". Ti bi ga morali brisati in akrobatirati, ter se spuščati v drzne skoke čez, mimo ali pod drevesnimi krošnjami, kar sem že tudi sam poizkusil in povem, da je pa potem tudi napeto.. ravno toliko, kolikor hočeš.
LP Mitja
Re: MARABU II.
Opcija je, da izdelaš nov rep pretežno iz balze. Opazil sem, da imaš mogoče še preveč mesa okoli reber kril, pa tudi trup bi lahko shujšal malenkostno.
Je pa nova izvedba modela elegantnejša v zraku in na tleh, sploh trup se mi dopade z novim pokrovom. Spredaj daš kako aluminijasto mrežo. Edino nisem opazil na spodnji strani pokrova odprtin za hlajenje.
Je pa nova izvedba modela elegantnejša v zraku in na tleh, sploh trup se mi dopade z novim pokrovom. Spredaj daš kako aluminijasto mrežo. Edino nisem opazil na spodnji strani pokrova odprtin za hlajenje.
Re: MARABU II.
Mimogrede - kako velik je največji "ventilator", ki se še lahko zmontira gor? Se mi zdi, da bi mu pasal en velik počasi vrteč se prop ...
Re: MARABU II.
Vse nad 15" je že težje dobit, pa cene so konkretno višje. Tudi sama izbira je bolj uboga, sploh takih lahkih z majhnim korakom.pegasus napisal/-a:Mimogrede - kako velik je največji "ventilator", ki se še lahko zmontira gor? Se mi zdi, da bi mu pasal en velik počasi vrteč se prop ...
Re: MARABU II.
23,6"Krist napisal/-a:Vse nad 15" je že težje dobit, pa cene so konkretno višje. Tudi sama izbira je bolj uboga, sploh takih lahkih z majhnim korakom.pegasus napisal/-a:Mimogrede - kako velik je največji "ventilator", ki se še lahko zmontira gor? Se mi zdi, da bi mu pasal en velik počasi vrteč se prop ...
Pri prvem Marabuju me je zelo mikala misel o doma narejenem reduktorju in velikem lipovem propelerju. Ampak, tako kot je, se je izkazalo za zelo vredu. Pogon (predvsem z motorjem 1200W na prvem marabuju) je izredno učinkovit, ker pa je propeler glede na celoten model sorazmerno zelo majhen, se to odlično pozna pri samem jadranju, ker ima majhen delež zračnega upora. Ko letim z Marabujem, običajno "motoriram" le okoli 1/3 celotnega poleta.. torej, večino časa letim z ugasnjenim motorjem. Celo pri loopingu je motor vklopljen le toliko, da se potegnem čez vrh s pozitivnim Gjem. Marabu mi deluje kot nekašen "missing link" med trenerjem in elektro jadralcem.
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 12 Jun 2015, 10:29, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: MARABU II.
Balze sem se hotel pri tem modelu ogniti bolj kot hudič križa.Krist napisal/-a:Opcija je, da izdelaš nov rep pretežno iz balze. Opazil sem, da imaš mogoče še preveč mesa okoli reber kril, pa tudi trup bi lahko shujšal malenkostno.
Je pa nova izvedba modela elegantnejša v zraku in na tleh, sploh trup se mi dopade z novim pokrovom. Spredaj daš kako aluminijasto mrežo. Edino nisem opazil na spodnji strani pokrova odprtin za hlajenje.
Kar se tiče mesa na rebrih, če zmanjšam za eno tretjino, več izgubim na trdnosti, kot pa izgubim na masi, zato bom kar ostal pri krilu akkršen je. Ne bi rad, da bi se krila drobila pod uporabnikovimi prsti..
Spodnja stran pokrova motorja ima pri požarnem zidu polkrožen izrez. V požarnem zidu pa sta še dve luknji; ena tik za motorjem, ter druga večja pod motorjem in cilja direktno na akumulator in krmilnik. Pot naprej je zraku odprta skozi špranje in izhode krmilih povezav repnih površin. Če komu to ne bi bilo dovolj, pa je na spodnji strani trupa cela serija manjših okroglin, kjer modelar lahko odstrani folijo in dobi izhodne odprtine za izrabljen zrak. Meni se motor in akumulator nič ne grejeta. Oba prispeta na tla mlačna.... tako nekako kot postan pir.