Wisel - malo prirejen - krilo za vsako priložnost :)

Načini, postopki in tehnike gradnje modelov letal, uporaba in obdelava materialov in predstavitev gradnje modelov s slikami.

Moderatorji: PisaneliKrist

Uporabniški avatar
tomazslo
Profesor
Prispevkov: 1357
Pridružen: 22 Jun 2010, 19:07
Kraj: Kranjska Gora
Kontakt:

Re: Wisel - malo prirejen - krilo za vsako priložnost :)

Odgovor Napisal/-a tomazslo » 03 Apr 2015, 15:46

Jaz ti želim, da bi uspešno poletel....sporoči kaj si ugotovil

Blahh
Razpravljalec
Prispevkov: 97
Pridružen: 22 Feb 2015, 23:32
Kraj: Centralna močvara

Re: Wisel - malo prirejen - krilo za vsako priložnost :)

Odgovor Napisal/-a Blahh » 03 Apr 2015, 19:12

hvala na lepih željah, občutki so pa mešani...

ravnokar pošteno iz travnika... kaj da rečem, nos je to pot preživel... ena od redkih stvari če na hitro povzamem zgodbo sprobal vsaj ene 50 različnih kombinacij.

Končni rezultat je:
polomljen motormount (ker ni nos poču pri nosediving je naslednji weak link)
zlomljen rep (parkrat je bil tail heavy) in padel pravkotno na rep drži se skupaj ampak je počeno na eni strani...
na eni konici odlimal malo laminat med sredico in elevonom
Eno konico mal stolkel...
en elevon mal pohabil....

Letel je na začetku na motor ampak ne lepo. Pa smo šli probat na roke (zgolj navaden met)... bum bum bum al naprej al nazaj... karkoli sem naredil bum :) no ja potem je šel motor dol sem reku nič gremo naprej baterijo dal bolj naprej in spet mu nisi odgovarjali dvignjeni elevoni ne normalno, ne malo bolj naprej teža ne malo bolj nazaj... na koncu je blo že toliko narobe da sem počasi obupaval in sem ga malo z jezo na sal vrgel (v tej fazi je imel že polomljen rep) v upanju da se raztrešči in gremo na novo delat in je prasec zletel lepo... ne še čisto perfektno ampak lepo.. potem sem ga malo bolj nežno in je čist lušno letel za polomljenega kriplja...

Očitno mu moraš samo zagrozit da bo šu v smeti pa da nekaj od sebe...

Šalo na stran. Težišče je v trenutno na dobrih 11cm od začetka krila. kar je doseženo z baterijo (45g 2s) mičkeno naprej od težišča in brez motorja spredaj. Težnostno bi to moralo ustrezati prvotni konfiguraciji danes (baterija čist zadaj in motor gor) ampak očitno ni. Elevoni imajo tam 1-2mm trima navzgor in zadeva kao leti (hvala iceman)...

Bom danes ga malo poflikal, pa če bo jutri še vreme sprobal še enkrat brez motorja pa malo več moči pri salu... itaq je v trenutni fazi vsaj prop skrivljen če ne še kaj drugega tako da je njegova uporabnost vprašljiva (je kar vibriral na koncu) :D

Vsekakor sem zasral s pozicijo servotov, ni tako odziven kot je bil tist lanski.

Očitno pa sem ga posral tudi ker nisem poračunal da bo zaradi ne dolimanih elevonov zadeva precej drugače letela... to lahko odpravim zgolj tako da naredim novo krilo iz podobnega profila ki pa je v bazi podatkov saj je ta objavljeni mišljen zgolj kot tak da se elevoni naknadno gor limajo tudi zaključek je širši...

aja drugače sem pa našel en star in sicer bolj švoh video od prve verzije, sicer je sneman s telefonom in mojo tresočo roko ki mu ni mogla slediti ampak vseeno vsakič ko se zamegli je verjetno ali spin ali lup naredil letel ga je pa Odisej testno po tem ko sva ga sestavila...

https://www.youtube.com/watch?v=US9RjedJ7zY

tale ima motor spredaj, GC pa je na 95mm od LE kril baterija in servoti so nad GCjem reciver zadaj 90cm spana in dobrih 200g teže.



Snemal nisem nič ker nisem hotel fentat še kamere na letalu... bomo jutri videli kaj bo ratalo

Uporabniški avatar
Icoman
Freak
Prispevkov: 624
Pridružen: 23 Nov 2004, 16:10
Kraj: Ljubljana

Re: Wisel - malo prirejen - krilo za vsako priložnost :)

Odgovor Napisal/-a Icoman » 04 Apr 2015, 09:33

Mal več časa si bo treba vzet za reglažo... ponavadi skoraj več kot za gradnjo. To ne moreš kar hopa cupa mal baterijo premikat za vsak met in upat da bo letelo. Vprašanje težiša tukaj je par milimetrov.
Takrat ko enkrat začne za silo letet se šele dobro začne reglaža. Pejt ga probat na hrib, motor si že odmontiral, za sal je pretežak... torej ti od "za vsako priložnost" ostane še padina.
Če prav razumem... ti si odrezal sredice ki so imele skrajšan TE zato da se dodajo elevoni iz balse ti pa si vseeno iz tega krila odrezal elevone?
šmergl itaq rulz

Blahh
Razpravljalec
Prispevkov: 97
Pridružen: 22 Feb 2015, 23:32
Kraj: Centralna močvara

Re: Wisel - malo prirejen - krilo za vsako priložnost :)

Odgovor Napisal/-a Blahh » 04 Apr 2015, 10:05

Prav ugotavljaš, vzel sem profil ki je bil namenjen 90cm wingspanu in sem ga za 10% povečal ter naredil 120cm wingspan, Avtor je iz osnovnega profila za 90cm naredil 120ko in je rekel da gre bp.. Res pa je da je profil zrisan z roko in je na koncu ene 2-3mm debel ker je mišljeno da dodaš še balsa elevone na koncu, jaz pa sem kar odrezal iz osnovnega profila (na koncu sem malo zbrusil..

Čisto možno je da sem pri modifikaciji malo zaj... (beri odbrusil reflex) pa s tem ko sem skrajšal ga ker sem dodal samo 10% dolžine odvzel pa elevone na koncu (iz 4 na sredini na 3 na konici krila) tudi s tem kaj zamočil.

Bom se še malo poigral s težiščem da vidim kaj in kako pa tudi nad motorjem še nisem obupal šele ko bo res vse polomljeno tako da se ne bo dalo popravit grem na V2 kjer bom morda res razmislil tudi o drugem profilu da bo bolj "propisno" narejeno... ampak eden od razlogov da sem šel s tem je bil ravno ta da ni bil toliko občutljiv na gc... centimeter naprej ali nazaj je še vedno prav lepo letel prvotni...

BTW zakaj vztrajaš da je za sal pretežek? površina kril je cca 30% večja od dlgjev ala supergee itd.. teža če skenslam motor in esc pa je pod 300g kljub dodani teži (drugi servi nos iz karbonkevlar)...

Blahh
Razpravljalec
Prispevkov: 97
Pridružen: 22 Feb 2015, 23:32
Kraj: Centralna močvara

Re: Wisel - malo prirejen - krilo za vsako priložnost :)

Odgovor Napisal/-a Blahh » 05 Apr 2015, 20:49

Danes smo se malo s histartom igrali po barju... je kar luštno šel samo prelahek je bil za ta veter... posledično je kaj kmalu odločil se za poizkus samomora in se obesil na najvišje drevo k ga je najdu... k sreči sem imel plezalca odiseja s sabo da je izvedel rešilno akcijo...

Še za kake 2 testa bo pomoje prezivel pokrpan, pol bo pa glede na njih intenzivnost treba drugo ponovitev narest :D

ludwe
Freak
Prispevkov: 839
Pridružen: 16 Mar 2008, 14:37
Kraj: CERKNICA

Re: Wisel - malo prirejen - krilo za vsako priložnost :)

Odgovor Napisal/-a ludwe » 05 Apr 2015, 21:23

Ravno pogruntal bos kaj ga muči pa boš moral novega nerest :D
Zakaj nimamo nikoli dovolj časa da bi zadevo dobro naredili prvič, vedno pa dovolj časa da jo naredimo še enkrat.

Blahh
Razpravljalec
Prispevkov: 97
Pridružen: 22 Feb 2015, 23:32
Kraj: Centralna močvara

Re: Wisel - malo prirejen - krilo za vsako priložnost :)

Odgovor Napisal/-a Blahh » 05 Apr 2015, 22:10

mhm, zato pa je par sredic odrezanih blo že v štartu... Odisej ve da jes sredice jem za zajtrk :)
mislim da sem pri enem 5 rudderju za supergeeja še vedno testiram kako grame dol spravit pa dost trdno obdržat en pa pizdi k more rezat :whistle:

Blahh
Razpravljalec
Prispevkov: 97
Pridružen: 22 Feb 2015, 23:32
Kraj: Centralna močvara

Re: Wisel - malo prirejen - krilo za vsako priložnost :)

Odgovor Napisal/-a Blahh » 12 Apr 2015, 21:32

Danes je bil po dolgem času končno lep vreme beri ne barjanska burja in sem šel testirat zopet zadevico… s časom se je malo že poredila od vseh štukanj (polomljen rep, nos, aileron in ena špica) ampak glede na to da v trenutni konfiguraciji nima motorja gor se ne pozna še toliko na »planirani skupni teži«…
Anyhu… elevoni so zdaj povezani tako da so res kake dobre 2 milimetra navzgor in je s tem narejen reflex, ki sem ga čisto da možno krilu ali odbrusil ali pa sjeb… pri laminiranju/spajanju polovic in kabine itd..
Šel na travnik z vrečko svinca in selotejpom, baterijo in reciver pritejpal v notranjost kabine, da se mi ne bi preveč premikala (prej je bil samo ježek). Na novo naračunan GC naj bi bil nekje med 10 in 11.. kar se je na koncu izkazalo da bo res saj je okoli 10,5cm od prednjega roba krila.
Zadeva ni hotla prav lepo štartati iz roke – navaden met.. sej je šla samo ne prav daleč in lepo… potem sem za hec probal nežni sal in med vrtenjem ugotovil, da ti krilo če se zavrtiš lepo pokaže če je kaj narobe z njim oziroma kam ga malo vleče… glede na to sem potem na suho naredil par vrtenj in dodal malo uteži in par klikov na elevatorju dokler se mi ni zdelo da gre dovolj lepo in jo spustil… in je letelo…
100 metov kasneje je bila zadevica že lepo potrimana in obtežena…

Ni zdaj to nek SAL prvak, ampak nikoli ni bilo mišljeno da bi bil… Žal nisem imel ne kamere ne logerja notri, saj sem od prejšnjega vikenda (pristanek na drevesu) se izučil da na ne glih perfektno zadevo ne dajem nič kar mi je pretirano vredno, sicer tudi tisto lahko na drevesu ostane :D
Višina meta ni bila nič »waw« ampak saj tudi prejšnji ni bil… tako na uč bi rekel da je šlo tam do 10m višine dolžina leta pa je bila tam 20-30s boljši morda do 40s… spet nič waw.. ampak kot gredo krila ki v osnovi niso mišljena za to čisto solidno…
Čisto po osebnih izkušnjah bi ga primerjal po salu nekje s Kolibrijem, ki sem ga do nedavnega imel.. višino je sicer slednji dosegel precej višjo, ampak čas letenja je pa tam nekje…
GC je trenutno dosežen s tem da ima na nosu 25g svinčeno utež in pa baterijo in ESC čisto spredaj
Downloads.jpg
utež na nosu ki je že itak malo dodatno obtežen z novo pelerino in pa baterija čis spredaj da je doseženo pravo težišče
Downloads.jpg (62.45 KiB) Pogledano 1439 krat
Trim elevatorja pa je takole nekako na 0 (upam da se vidi)
Trim.jpg
tolkle je blo treba dodat
Trim.jpg (46.61 KiB) Pogledano 1439 krat
Rep mi je uspelo v tretje že mal pokniti… samo mislim da ni pri »štartu« ampak zgolj pri nerodnih pristankih na začetku ko je imel še malo pretežko rito…
rep-počen.jpg
tale res nima sreče, tole je njegov tretji bubu.. vsakič ga popravljam zgolj s sekundarjem in eno plastjo 50ke ni estetsko ampak ta verzija nikoli ni bila glede estetike :)
rep-počen.jpg (43.25 KiB) Pogledano 1439 krat
Sedaj moram popravit rep, potem pa probat ujeti isto težišče z motorjem… čisto tako na uč bi moralo iti s tem da gre utež na nosu dol, pa baterija bolj nazaj (sem za vsak slučaj kabino zadajaj še malo porezkal tako, da gre lahko baterija še kake 3cm bolj nazaj kot je bilo prvotno mišljena baterija…

Ko to bo z motorjem gor letel ok, pa morda še na hrib… s tem da mislim da za tisto ga bo treba resno obtežit… saj danes takoj ko je začelo pihati malo ga je še sračkal… (bil je tam cca 300g težak)….
Naštudirat moram še iz česa bi naredil rep da bo bolj trpežen, če ne drugega za pristanke.. morda kaka balsa in fibr samo tisto bo potem še bolj težko in bo problem dobit težo naprej za nemotorno verzijo… ampak to je že malo predaleč naprej razmišljanje (verjetno V3 letala) :D

Blahh
Razpravljalec
Prispevkov: 97
Pridružen: 22 Feb 2015, 23:32
Kraj: Centralna močvara

Re: Wisel - malo prirejen - krilo za vsako priložnost :)

Odgovor Napisal/-a Blahh » 20 Apr 2015, 13:12

hmmm zadnje par dni je bilo bolj malo časa, ko pa je bil čas, ni bilo vremena tako da sem študiral malo kako in kaj naprej... med drugim sem se malo XFRL5lotil... daleč od tega da bi vse tam zastopil, ampak sem se malo poigral tudi s tem da sem tegale konkretnega notri naložil... če prav razumem lahko iz grafa PM/Alpha razbereš tudi ali je težišče prav naštelano ali ne... sem par različnih variacij not nametal in bo očitno res da je 10.5cm nekje pravo težišče... da se ga še pikco naprej dat ampak mislim da ne bo potrebe...
Fullscreen capture 20.4.2015 140822.jpg
Fullscreen capture 20.4.2015 140822.jpg (57.68 KiB) Pogledano 1336 krat
Ima kdo drugače kake izkušnje z XFRL5, berem sicer po netu razne "poizkuse" z njimi, pa to, ampak še vseeno so kakšna vprašanja kdaj pa kdaj ne odgovorjena... :)

PS:že vidim Odiseja kako ](*,) še ena stvar dr. teoretika... :D

LangusJ
Tekmovalec
Prispevkov: 441
Pridružen: 28 Jun 2011, 06:30
Kraj: Križe

Re: Wisel - malo prirejen - krilo za vsako priložnost :)

Odgovor Napisal/-a LangusJ » 21 Apr 2015, 07:58

Pozdravljen v dr. teoretičnih vodah :) Mene ta numerična orodja fascinirajo in vsako letalo za občutek teoretično zapeljem skozi zrak v XFLR-ju. Vsakič sem presenečen da potem tudi v praksi teorija kar dobro prime...
Panthera_Cp_F.jpg
Panthera_Cp_F.jpg (82.26 KiB) Pogledano 1274 krat
Verjetno si že naletel na tale osnovni zapis: http://www.xflr5.com/docs/XFLR5_and_Sta ... alysis.pdf

Precej bolj poglobljena razlaga je pa tole: https://engineering.purdue.edu/~aerodyn ... elines.pdf

Zavedati se moraš omejitev panelne metode. Dobro deluje pri nizkih Re-številih in vitkih krilih - zelo primerna torej za termične RC jadralce.
V teoriji lahko zmodeliraš in simuliraš tudi vpliv trupa, ampak pričakuj velike probleme in slabo natančnost - takšna simulacija že presega zmogljivosti panelne metode.
LP
Janez

Blahh
Razpravljalec
Prispevkov: 97
Pridružen: 22 Feb 2015, 23:32
Kraj: Centralna močvara

Re: Wisel - malo prirejen - krilo za vsako priložnost :)

Odgovor Napisal/-a Blahh » 21 Apr 2015, 09:19

Hvala za tole, naletel sem že, vendar še ni vse prebrano... vsak dan po malem berem in se kaj novega naučim, mi je pa jasno da bo trajal kar nekaj časa da bom zadevo res razumel :) bom premaknil gor v lestvici branja ker sem po hitrem pregledu videl da ravno obravnava ta PMvs alpha in tudi winge do sedaj sem se mal matral da sem razumel ciste osnove in kako nametat stvari notri, res pa je da se šele slab teden s tem igračkam ko je čas....
mal sem primerjal tale konkretni wing in njegov airfoil vs ostale ki sem jih našel ene mal modificiral ene blendal... zgolj kot igračkanje in sprobavanje programa.
Fullscreen capture 21.4.2015 101621.jpg
mal zmeden ker jih je toliko notri ampak upam da se vidi
Fullscreen capture 21.4.2015 101621.jpg (114.77 KiB) Pogledano 1253 krat
Pri vseh pa opažam da graf PMvsAlpha ne gre tako kot bi moral tudi ko nastaviš GC tako kot mora biti, naklon že lahko dobim pravi, ampak redko seka x in y os... če sem prav razumel je to zato ker pri negativni alphi nima lifta in zato ne prikazuje? je to "klasično" za winge in naj se neham sekirat al se moram res "washouta" oziroma twista lotit?

Blahh
Razpravljalec
Prispevkov: 97
Pridružen: 22 Feb 2015, 23:32
Kraj: Centralna močvara

Re: Wisel - malo prirejen - krilo za vsako priložnost :)

Odgovor Napisal/-a Blahh » 02 Maj 2015, 22:34

Ekola danes je bilo po dolgem času malo viška časa in smo šli kljub sumljivemu vremenu na dolensko skupaj z letali… Čeprav je kar pošteno pihalo se nismo dali in smo šli zadevo sprobati nad dolenske grape..
Prej sem zadevo ponoci popravljal pa montiral nov motor gor (hobyking 20g srebrn) prop je tisti ki je prvotno mišljen. Pri tej konfiguraciji je esc čisto notri v špici 3s baterija pa takoj za njim da je težišče pravo… je rabil še mal popravkov pa elevator mix za gas da ga ni obračalo ko daš gas, tudi za met sem mu dodal malo negativnega elevatorja sicer ga preveč v luft takoj zažene.. ampak zadeva deluje.
Motor in prop kombinacija je malo na svoh strani, beri leti ampak proti vetru ful gas pa se je komaj premikal :D tudi ne gre v vertikalo itd.. (je blo par lazenj po grmovjih da smo to ugotovili :)

Leti pa kar vredu nisem še čisto zadovoljen z njim ampak na drugi strani glede na količino flikanj in bubujev ki jih je model doživel mislim da prav dosti ne bom iz njega več iztisnil… bo še jutri če bo vreme, potem pa se bo res treba lotiti novega…
Še link do kratkega videa… ni ravno najboljši posnetek ker mu kamera kar precej pozre.. drugače na met mislim da sem ga tudi kako minuto gor peljal brez kamere, slep z motorjem pa ko je malo začelo dvigovat je pa bil mislim da tudi nad 2 minuti v luftu.
https://youtu.be/zxvfgc4wNHQ
Aja pa posnetek je malo »živčen« ker je v tej fazi že reees pihalo pa še ena opica me je z arrowom hotel spet iz lufta sklatit… mislim da se parkrat celo vidi. Posnetek je malo poslabšan, ker nikoli ne vem kako kvaliteto se da sploh na youtubo gor dajat…
Lp, M

PS: s 50g svinca veliko lepše leti v vetru res pa je da se z odisejevim Geejem ni mogel kosati.. ampak ni to ista liga :)

Odgovori

Vrni se na