Stara idila v novi obleki

Načini, postopki in tehnike gradnje modelov letal, uporaba in obdelava materialov in predstavitev gradnje modelov s slikami.

Moderatorji: PisaneliKrist

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13455
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Stara idila v novi obleki

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 27 Jul 2014, 13:01

Dober teden dni nazaj sem bil na modelarski pisti v Krškem, kjer sem imel priliko v živo videti najnovejši model, ki ga je naredil Matjaž.
Že dolgo nazaj imam željo, da bi nekoč naredil en starinski model, ki bi mu vgradil radijsko vodenje. Ko sem videl Matjažev model, sem takoj vedel ta je ta oblika modela taprava!
Prepričate se lahko še sami, če pogledate tale video, ki sem ga posnel v Krškem: https://www.youtube.com/watch?v=IlkK_MjFajM
Matjaž je izdelal verzijo z razpetino krila 2,54m (100 col) in izdelal načrt tako, da so vsa rebra narezana na CNC.

V ponedeljek sem splotal originalni načrt iz leta 1946 (Link) z razponom krila 70 col (1,78m).

Odločil sem se za originalno velikost, ter klasično gradnjo, brez CNC (razen reber za krilo in rep), kolikor se bo pač dalo. Model bo samo jadralni (brez motorja), vzlet pa bo z roke, ali s tanko elastiko, zato ima spredaj originalni balzov nos, spodaj pa tri pozicije vlečne kljukice.

Na papir sem natisnil načrt in se takoj lotil izdelave trupa.
Slika
Slika: del originalnega načrta.

Najprej sem sestavil stranici trupa, ki sta videti kot nekakšna lestev. Vse je sestavljeno iz balzovih letvic 3x3mm. Letvice sem zelo enostavno narezal s pripravo, ki mi jo je pred časom podaril kolega Zvone iz Litije. S tem pripomočkom (vzporedni rezalnik na žiletko) je veselje rezat letvice. Zunanjo konturo sem "zakoličil z malimi žebljički. Sicer imam modelarske "T" pine (bucike), ki pa so en drek vredne, če jih hočeš zabosti v kaj bolj tršega od balze. Zato sem uporabil žebljičke. Lepil sem z belim lepilom za laminat (vodoodporen).

Slika
Slika: da se ne bi lepilo prijelo načtrta, sem na kritičnih mestih na papir zalepil selotejp.

Slika
Slika: ko sem zlepil eno stranico, sem nanjo dal koščke polivinila, ter zlepil še eno stranico trupa direktno prek prve, da sta oba dela identična.

Slika
Slika: ko se je lepilo posušilo, sem obe stranici osvobodil žebljičkov. Zadeva je bila zelo lahka in precej nežna. Tu ne smeš imeti "trde roke"! :)

Slika
Slika: s pomočjo indigo papirja, sem na 1,5 mm debelo balzo narisal zgornja in spodnja rebrca za trup. Rezal sem jih z ostro Olfo in žiletko. Ker so črte na načrtu precej debele (~tudi prek pol mm), sem opazil dosti majhnih nesimetričnosti. Če bi ta rebra delal še enkrat, bi jih zrisal na računalniku in zrezal na CNC.

Med obe "lestvi" sem začel lepiti rebrca. Nisem si pripravil kakega pripomočka za nastavitev natančne geometrije, zato sem pravokotnost preverjal s kotnikom, stranice trupa pa podprl z dvema svinčenima akumulatorjema, kadar je to bilo potrebno, nekaj malega pa so pomagale tudi bucike in gumice, ter koščki odpadne balze.

Slika
Slika: lepljenje trupa v 3D! :D

Slika
Slika: ko je bila osnovna struktura trupa zlepljena (stranice in rebra), sem obesil trup za karniso, da je visel navzdol. Na prednji konec sem obesil majhno utež. S tem sem preprečil bočno zvijanje konstrukcije, dokler se lepilo ni konkretno posušilo.

Drugi dan sem zalepil na trup mizico za krilo, ter dodal še vmesne vzdolžnice, ki dodatno utrdijo trup in dajo foliji lepše linije.
Iz bloka balse sem tudi obrusil nos trupa. Dokončno ga bom obrusil, ko bo trajno zalepljen na svoje mesto. Sedaj je tam le začasno pritrjen z buciko.

Slika
Slika: mizica za krilo, dodatne vzdolžnice in nosni blok.

Slika
Slika: trup v celoti. Zadaj se vidi glavno ogrodje smernega stabilizatorja. Manjkajo mu še rebra in diagonala.

Slika
Slika: nosni del malce bolj od blizu.

Slika
Slika: repni del malce bolj od blizu.

Slika
Slika: trup 90% končan! V tej fazi ga odložim in se lotim krila in repa.

Slika

Slika
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 27 Jul 2014, 21:31, skupaj popravljeno 8 krat.

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13455
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Re: Stara idila v novi obleki

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 27 Jul 2014, 13:01

Lotil sem se izdelave vodoravnega repa.

Glavni in pomožni nosilec sta iz 4mm debele balze, rebra iz 1,5mm, nosna letvica je 3x3mm. Uške, oziroma krivina na koncu repa je iz 3mm debele balze, oplata na sredini pa 1mm.
Ker je originalno letalo prostoleteče, sem moral višinski rep modificirati tako, da sem dodal majčkeno krmilo. Krmilo je iz 5 mm debele balze, obrušene v profil. Vanj sem navrtal luknje da sem mu zmanjšal maso.

Slika
Slika: lepljenje višinskega repa. Ima simetričen (vzgonski) profil. To pomeni, da bo treba iskati težišče letala bolj zadaj, kakor pa je to običajno na naših modelih.

Slika
Slika: vodoravni rep pripravljen za prekrivanje s folijo.

Slika
Slika: od blizu...

Slika
Slika: sredina vodoravnega repa. Ojačitev na mestu, kjer bo zalepljen v režo, ki bo izdelana v trupu.

Slika
Slika: končano. Masa slabih14 gramov. Razpetina 57 cm.
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 27 Jul 2014, 15:44, skupaj popravljeno 2 krat.

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13455
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Re: Stara idila v novi obleki

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 27 Jul 2014, 13:02

Na vrsti je izdelava sestavnih delov za krilo!

Če bi kopiral rebra iz originalnega načrta, bi lahko zaradi debeline črt prišlo do tega, da bi kakšno rebro bilo debelejše ali tanjše od sosednjega, kar bi se prav grdo videlo na pokritem krilu. Zato sem si rebra zrisal in jih zrezal na CNC rezkarju. Prav tako oba noslilca, zadnjo letev in zaključek-uško.

Slika
Slika: Če deli lepo sedejo eden k drugemu, sem "na suho" preveril še preden sem si pripravil šablonsko desko.

Najprej sem si naredil šablonsko desko, kateri sem v sredino pritrdil tečaje, tako da sem lahko nastavil ustrezen "V-lom" ki ga mora imeti krilo.
No, ko sem že pri V lomu krila, naj povem, da je imel originalni model izredno velik dvojni V-lom. Prostoleteči modeli tistega časa so to morali imeti, da so bili dovolj stabilni. Če bi uporabil na modelu enak V lom, bi se model pri najmanjšem gibu smerne komande zazibal kot stara raca, ko prihaja ven iz bajerja! :D

Zato sem se odločil, da zmanjšam skupni V-lom na ta način, da izdelam galebji lom krila "M", ki je bil v tistih časih popularen tako na nekaterih modelih, kot tudi na pravih jadralcih.

Začel sem sestavljati srednji del krila, vključno s centralnim V-lomom. (krilo bo enodelno)

Slika
Slika: nastavljanje V-loma šablonske deske.

Slika
Slika: lepljenje centralnega dela krila.

Slika
Slika: na konceh nisem zalepil reber, ker bo tam prišla pri montaži celote ojačitev nosilca v galebjem lomu-pregibu.

Slika
Slika: to rebro bo nalepljeno na svoje mesto potem, ko bo na centralni del zalepljen tudi zunanji, trapezno-eliptičen del krila.

Slika
Slika: ojačitve nosilca na pregibu iz 1mm debele letalske vezane plošče.
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 01 Avg 2014, 21:06, skupaj popravljeno 3 krat.

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13455
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Re: Stara idila v novi obleki

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 27 Jul 2014, 13:02

Sedaj seldi izdelava zunanjih segmentov krila.

Slika
Slika: lepljenje zunanjega dela krila.

Slika
Slika: tudi pri zunajem delu krila sem na mestu spoja v tej fazi izostavil rebra, ki jih bom prilepil na svoje mesto pri spajanju s sosednjim delom krila.

Slika
Slika: pri fiksiranju delov pri sestavljanju, si pomagam z gumicami, bucikami, maskirnim lepilnim trakom in koščki odadne balze.. kar je pač v danem trenutku, oziroma fazi lepljenja najbolj primerno. Žal nisem slikal vmesne faze lepljenja, zato na slikah ti "mali pomočniki" manjkajo, ker so že odstranjeni.

Slika
Slika: rebro, ki bo prišlo zalepljeno kasneje, ni dobro izgubiti ali založiti med odpadno balso! (kako vem?) :D
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 27 Jul 2014, 13:37, skupaj popravljeno 1 krat.

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13455
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Re: Stara idila v novi obleki

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 27 Jul 2014, 13:02

In tako pride trenutek, ko se več ne moremo zadržati, da bi ne videli modela, četudi nedokončanega, v vsej svoji krasoti nekje zunaj!

Zato sem seveda z mnogimi koščki maskirnega lepilnega traku pokrpal model, da so se vsi deli bolj ali manj točno držali na svojih bodočih mestih, ter ga postavil ven za slikanje!
Kot po Murphyu, je včeraj popoldne deževalo, zato sem imel zelo malo možnosti za kak posnetek. Vseeno sem jih "nacepal" kar nekaj, da lahko potem v miru svoje sobe, na računalniku opazujem zanimive starinske a vseeno elegantne obline mojega novega modela. Seveda si zraven že v mislih predstavljam, kako bo videti, ko bo še pokrit s transparentno folijo in ko bo imel narejeno tudi kabino.

Slika

Slika

Slika

Slika
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 27 Jul 2014, 13:43, skupaj popravljeno 1 krat.

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13455
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Re: Stara idila v novi obleki

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 27 Jul 2014, 13:03

Trenutno se ubadam z brušenjem prednjih in zadnjih letvic kril. Ko bom končal, se bom lotil lepljenja zunanjih koncev krila s sredinskim delom, da postane celota.
Slikati ni kaj. da ne zabrusim slučajno v rebra, si pomagam z maskirnim lepilnim trakom, ki delno zaščiti rebra, pa tudi lepo pokaže, kadar se ga z brusnim papirjem dotaknemo, kar pomeni, da smo zbrusili že zelo blizu končne oblike. Preden sem začel z brušenjem zadnje letvice, sem večino materiala odvzel z modelarskim obličem.

Slika
Slika: najprej večino materiala odstranim z modelarskim obličem.

Slika
Slika: na zadnjem robu izhodne letvice si naričem črto, milimeter nad spodnjo ravnino, da mi služi kot referenca, preko katere ne smem odstraniti balze.

Slika
Slika: dokončam z brusnim papirjem.

Slika
Slika: grobo obdelan zaključek krila. Od tu naprej nadaljujem s finim brusnim papirjem.

Sledi malce bolj fino brušenje in sestavljanje galebjega loma na šablonski deski z nastavljenim ustreznim kotom loma.

Slika
Slika: ščipalke za perilo držijo ojačitve spoja nosilcev na svojem mestu, medtem ko se lepilo suši. Dvoje reber je že vlepljenih, rebro, ki se nahaja na samem pregibu pa sem naredil dvojno debelino (zlepil dvoje reber skupaj, ko so se mi že valjala na mizi), da bo spodnja folija imela kam zagrabiti. Morda bom celo dodal ozek trakec iz balze, da bo več površine za folijo.

Toliko za danes, nadaljevanje sledi jutri.
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 27 Jul 2014, 18:11, skupaj popravljeno 4 krat.

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13455
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Re: Stara idila v novi obleki

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 27 Jul 2014, 13:44

Tukaj bo prikazana vgradnja opreme za radijsko vodenje, povezava servomotorjev s krmili in izdelava pokrova kabine.

Danes sem na fino obrusil krilo, tako da je pripravljeno za prekrivanje. To bom najbrž naredil jutri.

Danes sem tudi zastavil pokrov kabine. Sedaj čakam, da se lepilo dokončno posuši (čez noč), tako da bom jutri lahko kabino obrusil in bolj natančno prilagodil modelu. Zapiranje bo narejeno tako, da se bo zadaj zataknila v trup, spredaj pa jo bosta držala dva para magnetov.

Slika
Slika: pokrov kabine. Sledi brušenje, vgradnja magnetkov in krojenje ter montaža prozorne plastike. Jutri....
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 28 Jul 2014, 18:55, skupaj popravljeno 5 krat.

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13455
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Re: Stara idila v novi obleki

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 27 Jul 2014, 13:44

Včeraj in danes sem oblekel model s folijo, vgradil RV opremo in ga danes do tretje ure popoldne dokončal. Model je pripravljen za leteneje, pravzaprav sem prvih par metov z roke že naredil..ravno toliko, da sem ugotovil, da bom moral postaviti težišče malenkost bolj naprej.

Pokrivanje krila:
Slika

Pokrivanje trupa:
Slika

Model pripravljen za letenje:
Slika

Sedaj pa dežuje!!!!

:ratata: :ratata: :ratata:
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 31 Jul 2014, 14:25, skupaj popravljeno 3 krat.

Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4000
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Re: Stara idila v novi obleki

Odgovor Napisal/-a Phoinix » 27 Jul 2014, 20:22

Izgleda fenomenalno
Slika

Uporabniški avatar
yamatuma
Freak
Prispevkov: 517
Pridružen: 29 Jan 2008, 09:09
Kraj: Zgornja Kungota

Re: Stara idila v novi obleki

Odgovor Napisal/-a yamatuma » 28 Jul 2014, 06:21

Lep in zanimiv projekt ! Odlično ! =D>

Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4023
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Re: Stara idila v novi obleki

Odgovor Napisal/-a brejker » 28 Jul 2014, 11:37

Phoinix napisal/-a:Izgleda fenomenalno
Meni je ta boljša zaradi kontrasta :)

Slika
www.okarbon.eu

Uporabniški avatar
Pisaneli
Dr. Modelar
Prispevkov: 3479
Pridružen: 13 Sep 2006, 20:47
Kraj: Žiče-Slov. Konjice

Re: Stara idila v novi obleki

Odgovor Napisal/-a Pisaneli » 28 Jul 2014, 22:29

Bravo Mitja za res dober projekt. Sam sem te modele Thermic gledal in občudoval že pred leti saj jih američani veselo gradijo.
Kit komplete prodajajo čez lužo v različnih velikostih. Mogoče tudi kdaj pri nas.
Fear of a Flat Planet.

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13455
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Re: Stara idila v novi obleki

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 29 Jul 2014, 06:08

Pisaneli napisal/-a:Bravo Mitja za res dober projekt. Sam sem te modele Thermic gledal in občudoval že pred leti saj jih američani veselo gradijo.
Kit komplete prodajajo čez lužo v različnih velikostih. Mogoče tudi kdaj pri nas.
Kot sem že v prvem postu omenil, se je Matjaž lotil načrta za dva in pol metersko varianto modela in mislim, da bo ta kmalu na voljo, razmišlja pa se tudi o lasersko narezanih kosih, tako da je zadeva obetavna in ne bo treba gledati "čez lužo".
Treba je samo malo počakati, da Matjaž pokaže, oziroma objavi še svojo temo o njegovem modelu.

Ko že govorimo o kit kompletih iz Amerike (Aerosente s tvojega linka) sem se pa enkrat zelo nasmejal, ko je "beta tester" skrotovičil model s svojimi modifikacijami, gradnjo pa objavil na rcgroups in aerosente.com. Izdelal je pendel rep, postavil oba servomotorja na skrajni konec repa, vgradil motor, naredil bočna vrata na trupu, naredil diagonale med nosilci, totalno zgrešil lome krila... skratka, za takšen tip modela ne moreš "harati" po mili volji, sicer se zgodi tole:

Slika

:lol: :lol: :lol: :lol:

Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6857
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Re: Stara idila v novi obleki

Odgovor Napisal/-a Krist » 29 Jul 2014, 07:53

Ultralajt napisal/-a:
Pisaneli napisal/-a:Bravo Mitja za res dober projekt. Sam sem te modele Thermic gledal in občudoval že pred leti saj jih američani veselo gradijo.
Kit komplete prodajajo čez lužo v različnih velikostih. Mogoče tudi kdaj pri nas.
Kot sem že v prvem postu omenil, se je Matjaž lotil načrta za dva in pol metersko varianto modela in mislim, da bo ta kmalu na voljo, razmišlja pa se tudi o lasersko narezanih kosih, tako da je zadeva obetavna in ne bo treba gledati "čez lužo".
Treba je samo malo počakati, da Matjaž pokaže, oziroma objavi še svojo temo o njegovem modelu.

Ko že govorimo o kit kompletih iz Amerike (Aerosente s tvojega linka) sem se pa enkrat zelo nasmejal, ko je "beta tester" skrotovičil model s svojimi modifikacijami, gradnjo pa objavil na rcgroups in aerosente.com. Izdelal je pendel rep, postavil oba servomotorja na skrajni konec repa, vgradil motor, naredil bočna vrata na trupu, naredil diagonale med nosilci, totalno zgrešil lome krila... skratka, za takšen tip modela ne moreš "harati" po mili volji, sicer se zgodi tole:

Slika



:lol: :lol: :lol: :lol:
Haha, poznam še en tak primer...
V ZDA sem prodal 2 kit kompleta k-1 mini DLG-ja. Meni je model letel odlično, kupcu pa nikakor ne. Seveda si je zakompliciral vse skupaj. Izdelal je deljivo krilo, povečal lom,...


Drugače zelo lep model, edino se mi zdi, da je galebji lom malce pretiran.

Moram pa pohvalit Matjaža in njegov model, čeprav je rdeč, zgleda hudo!


P.S.: očitno so letos retro modeli na pohodu...
LP Kristjan

This sentence does not have a sense...
http://kads-world.com/KADS_World/Welcome.html

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13455
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Re: Stara idila v novi obleki

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 29 Jul 2014, 08:34

Krist napisal/-a:Drugače zelo lep model, edino se mi zdi, da je galebji lom malce pretiran.
Na mojih slikah je bil lom prilepljen z maskirnim trakom in seveda nima natančne oblike. Drugače pa je točna mera loma takšna: centroplan 9° uška pa 2° od horizontale.

Danes sem naredil mizico za servomotorja v kabini. Sam servo pa je nanjo privijačen prek nekakšnega "vmesnik", ki ga lhko po mizici pomikam par milimetrov naprej-nazaj. S tem bom dosegel natančno nastavitev nevtrale, saj nameravam bovdne na koncu samo zaviti v "Z" obliko, ker je ta varianta najbolj minimalistična. Če ti pri tem razdalja med obema koncema bovdna majčkeno "uide", bom korigiral s pomikom servomotorja. Mizica je že vlepljena na svoje mesto, sedaj pa tuhtam, kje bom speljal bovdne. Treba ju bo podpreti tudi nekje v sredini z malo prečko.

Me je pa "iz tira" vrglo današnje razmišljanje, ali naj obdržim vpetje krila na trup z gumicami, ali pa naj uporabim dva mala plastična vijaka? Vpetje z gumico je treba pred vsakim letom preveriti, kajti, če krilo ni pravokotno na vzdolžno os moela, potem ta zavija in ga je treba kar naprej trimati po smeri. Je pa zadeva praktična pri kakem trku v oviro na pristajanju, ker se krilo umakne-zamakne in se ne more nič kaj hudega zlomiti. Pritrjevanje z vijakom pa ima prednost, da je krilo vedno v pravilnem položaju, seveda pa je treba na pristankih bolj lepo leteti.


Mitja

LangusJ
Tekmovalec
Prispevkov: 441
Pridružen: 28 Jun 2011, 06:30
Kraj: Križe

Re: Stara idila v novi obleki

Odgovor Napisal/-a LangusJ » 29 Jul 2014, 10:11

Zanimiv model in kot vedno "efikasna" gradnja :)

Če prav vidim bo to 2ch jadralec. Kako se galebji lom obnese brez krilc, kakšne izkušnje/teorija?
Za 2ch jadralca s polyhedral krilom iz izkušenj vem da gre tudi v aerozapregi (tudi z rahlim bočnim vetrom), samo dovolj zgodaj in odločno je treba odklonit smer:
Slika
Jadralec FT Simple Soarer, šlepar FunCub.
LP
Janez

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13455
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Re: Stara idila v novi obleki

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 29 Jul 2014, 10:27

LangusJ napisal/-a:Zanimiv model in kot vedno "efikasna" gradnja :)

Če prav vidim bo to 2ch jadralec. Kako se galebji lom obnese brez krilc, kakšne izkušnje/teorija?
Za 2ch jadralca s polyhedral krilom iz izkušenj vem da gre tudi v aerozapregi (tudi z rahlim bočnim vetrom), samo dovolj zgodaj in odločno je treba odklonit smer.
Živjo!
"Teorija" je enaka, s to razliko, da je moment vračanja krila v normalni položaj (ali v zavoj pri odklonu smernega krmila) malenkost manjši, ker je večji lom bolj pri trupu, torej krajši "vzvod".

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13455
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Re: Stara idila v novi obleki

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 29 Jul 2014, 20:04

Danes sem utrdil center krila z bloki balze, da sem potem lahko izvrtal luknje za vijake. Razkopal sem spodnjo oplato krila, da se "operacija" ne bo preveč videla. Na zgornji ploskvi sem luknje pojačal s koščki tankega aviošpera, ter naredil vgrezne luknje, da glave vijakov ne bodo gledale prek konture profila.

Na vrhu trupa sem izdelal luknej za pritrditev krila, ter iz 5mm debelega aviošpera izdelal vložke, v katere sem nato vrezal navoj M4 in ga utrdil s CA lepilom. Pritrdil sem krilo na trup, ter izmeril razdalje od repa do crha krila na eni in drugi strani in ko je bila mera enaka, sem s CA lepilom fiksiral navojne bloke v trup. nato sem odstranil krilo in k blokom vlepil še nekaj ojačitev, da jih ne bo spulilo ven na zgornji strani trupa.

V prednjem delu sem izdelal škatlo za akumulator, dno kabine za pritrditev sprejemnika, ter mizo servomotorjev. Speljal sem oba bovdna skozi trup, ter vsakega pritrdil na štirih mestih. Na koncu trupa sem pri izhodu bovdna prilepil nekaj balze, da bo imela folija kam nalegati. V višinsko in smerno krmilo sem izrezal utore za krmilne ročke. Te bom prilepil čisto na koncu.

V spodnjem delu trupa sem pritrdil kljukico za visok štart. Balzovo letvico sem pojačal s tankim trakcem aviošpera, nato pa kljukico pritrdil z lepilom in sukancem.
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 01 Avg 2014, 21:11, skupaj popravljeno 2 krat.

mdm-1
Razpravljalec
Prispevkov: 154
Pridružen: 15 Dec 2004, 13:55

Re: Stara idila v novi obleki

Odgovor Napisal/-a mdm-1 » 30 Jul 2014, 06:01

Lep model.
A bo japan pel al folija?
Lp Gašper :D

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13455
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Re: Stara idila v novi obleki

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 30 Jul 2014, 07:03

mdm-1 napisal/-a:Lep model.
A bo japan pel al folija?
Lp Gašper :D


Stara idila v "novi preobleki": modra Oracover transparent, ter nekaj rumenega in črnega trima.

Japonski papir je sicer zanimiv a preveč podvržen poškodbam zaradi trdih travnih bilk in vlage.

Peter Burkeljc
Tekmovalec
Prispevkov: 245
Pridružen: 12 Mar 2005, 14:09

Re: Stara idila v novi obleki

Odgovor Napisal/-a Peter Burkeljc » 30 Jul 2014, 09:49

Zdravo!
Za oldtimerje, ki so lažji, se lahko zamenja japonski papir z Litespan-nom proizvajalca Solarfilm iz Anglije. Je dovolj močan in odporen na vlago ter ima izgled japonskega papirja. Ni ga potrebno lakirati. Zoprno je le,da morate premazati površine z lepilom Balsaloc istega proizvajalca ali ameriškim lepilom Balsarite, nakar ga polikate na model. Je tudi lažji od folije.
Prodajal ga je tudi Graupner pod imenom Ecospan.
Sam se prekril z njim kar nekaj modelov, tuid model F5J 400
LP
Peter

Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6857
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Re: Stara idila v novi obleki

Odgovor Napisal/-a Krist » 30 Jul 2014, 09:57

Peter Burkeljc napisal/-a:Zdravo!
Za oldtimerje, ki so lažji, se lahko zamenja japonski papir z Litespan-nom proizvajalca Solarfilm iz Anglije. Je dovolj močan in odporen na vlago ter ima izgled japonskega papirja. Ni ga potrebno lakirati. Zoprno je le,da morate premazati površine z lepilom Balsaloc istega proizvajalca ali ameriškim lepilom Balsarite, nakar ga polikate na model. Je tudi lažji od folije.
Prodajal ga je tudi Graupner pod imenom Ecospan.
Sam se prekril z njim kar nekaj modelov, tuid model F5J 400
LP
Peter
Ko ravno omenjate litespan. Zanima me, če se lahko namesto Balsaloc-a uporabi kar razredčeno lepilo za les? Pred dvajsetimi leti sem z njim lepil ( likal, kot folijo) oplate balze na stiroporne sredice (premazati je bilo potrebno obe strani in počakat, da se posuši).


@Mitja
Dobi se tudi oralight inndor folijo, ki je brez lepila in se prekriva tako kot litespan.
LP Kristjan

This sentence does not have a sense...
http://kads-world.com/KADS_World/Welcome.html

Peter Burkeljc
Tekmovalec
Prispevkov: 245
Pridružen: 12 Mar 2005, 14:09

Re: Stara idila v novi obleki

Odgovor Napisal/-a Peter Burkeljc » 30 Jul 2014, 10:19

Zdravo!
Ker imam staro zalogo lepila Balsarite, sam še nisem preveril, če belo lepilo deluje. So mi pa nekateri modelarji povedali, da so tako prekrivali. Tudi Balsaloc je sumljivo podoben belemu lepilu.
Solarfilm ima tudi Airspan in Fibafilm, ki so tudi brez lepila. Horejši ima vse to na zalogi.

LP

Peter

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13455
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Re: Stara idila v novi obleki

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 30 Jul 2014, 12:31

Hvala za nasvete in ideje, vendar bom ostal kar na Oracover transparent, ker jo imam na zalogi, pa tudi model le ni tako majhen zato bo z lahkoto prenesel to folijo.
Trenutno nisem v situaciji, da bi se spuščal v nepotrebne nakupe materiala. Vse tole delam tako, da porabljam staro zalogo, ki se mi je z leti nakopičila.

Danes sem naredil pritrjevanje pokrova kabine z magnetkom. Deluje veliko bolje kot pa sem pričakoval. Popoldne se bom pa najbrž že lotil prekrivanja. najprej krilo in rep, potem se pa lotim trupa.

Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6857
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Re: Stara idila v novi obleki

Odgovor Napisal/-a Krist » 30 Jul 2014, 12:52

Če je pa iz zaloge, ni kaj komplicirat....
LP Kristjan

This sentence does not have a sense...
http://kads-world.com/KADS_World/Welcome.html

Odgovori

Vrni se na