MARABU, velik parkflyer 2

Načini, postopki in tehnike gradnje modelov letal, uporaba in obdelava materialov in predstavitev gradnje modelov s slikami.

Moderatorji: Pisaneli, Krist

Uporabniški avatar
joskokladusan
Tekmovalec
Prispevkov: 240
Pridružen: 27 Okt 2011, 17:02
Kraj: Kostanjevica na Krki

Re: MARABU, velik parkflyer 2

Odgovor Napisal/-a joskokladusan »

Evo panti Kristijan. Pri zakrilcih so panti nameščeni na spodnji strani, pri aleronih pa na zgornji, s tem da so aleroni na spodnji skonstruirani tako da dopuščajo nek določen hod
tudi navzdol. Kdor je Marabuja videl leteti bo že vedel zakaj je katera stvar narejena tako kot je.
Oblekel sem že oba krila, višino komplet ter smer. Vse skupaj stehtal (tudi neoblečen trup), in prišel do 1560 gramov. Kar vzpodbudna številka.. :D :D
Priponke
P1020408.JPG
P1020408.JPG (78.53 KiB) Pogledano 4903 krat
;-)
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Re: MARABU, velik parkflyer 2

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

joskokladusan napisal/-a:Mitja. Bi bil 42-50 500kv na 4 ali 5s brz vlecne kljuke dober?
Koliksen propeler naj dam gor?
Kaj pa vem..takole na pamet bolj težko rečem kaj konkretnega. Na načrtu sem predvidel dva različna pogona, prvi "normalen", drugi močnejši:
Normalen pogon Turnigy C3548-800
Malo močnejši pogon: Turnigy 4258-800
Oba sem preizkusil na 4S. Uporabljam akumulatorje s 3700 in 4000 mAh, kar znese 20 minut motoriranja, ali pa tudi do 40 minut letenja z vmesnimi jadranji z ugasnjenim motorjem. Razliko v masi akumulatorjev model "ne opazi". Morda kak klik trima po višini, ali pa tudi ne, ker jaz pogosto modele letim tako, da jih stalno držim s komando višine v režimu, ki ga v konkretnem primeru želim. :) #-o
Morda zato ne bom nikoli akrobatski pilot.. pa kaj potem, važno, da uživam v svojem letenju. Temu pa je v bistvu ta hobi namenjen, ane.

Moj običajen polet izgleda tako, da se dvignem z motorjem na kašne 200-300 metrov, nato ugasnem motor in jadram. Zavora na motorju je vključena, ker stoječ propeler manj zavira kot pa vrteč. Ko model potone na mojo višino spet vklopim motor in se povzpnem, ali pa s tretjino plina ali manj kolovratim nizko okoli sebe, vmes naredim kak hiter vzpon ter kakšno akrobacijo (pazim, da model čim manj obremenjujem, predvsem pa skrbim, da so negativne obremenitve čim manjše).


Pomembno je da vzameš propeler z malim korakom, (prednost na vleku pri malih hitrostih letenja) ker model ni narejen za velike hitrosti. Najboljše se počuti tam nekje med 30 in 50 km/h.

LP Mitja
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Re: MARABU, velik parkflyer 2

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

joskokladusan napisal/-a:tudi navzdol. Kdor je Marabuja videl leteti bo že vedel zakaj je katera stvar narejena tako kot je
Zanimivo pri Marabuju je tudi, da če krožimo v zelo majhnem premeru kroga, moramo (ob uporabi polnega krmila smeri), držati krilca v nasprotno smer zavoja! Malce skregano z normanim letenjem, a pri modelu tega hitrostnega spektra je to pravzaprav nuja. Diferencial krilc je precej velik: 15°gor, 7.5% dol..... razmerje 2:1.
Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6864
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Re: MARABU, velik parkflyer 2

Odgovor Napisal/-a Krist »

Zanimivo!
Če je tako v načrtu, potem pa uredu. Škoda, ker nisi vzel transparentne pante, da se jih čim manj opazi, kot je to storil Ultralajt.
Sam se redko poslužujem pantov, sploh teh ploščatih, ker se spomnim, kakšna packarija je bila ugradit te pante.
Mitja, moram priznat, da je rešitev zanimiva in praktična. Sam sem tudi že razmišljal o tej smeri pri povečanem retro cruiserju, ampak me je odvrnil pogled na vidne pante. Sam bi jih verjetno postavil v črko V ali pa na sredino ailerona, pri flapu pa še najraje folija ali selotejp.
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Re: MARABU, velik parkflyer 2

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Krist napisal/-a:Zanimivo!
Če je tako v načrtu, potem pa uredu. Škoda, ker nisi vzel transparentne pante, da se jih čim manj opazi, kot je to storil Ultralajt.
Sam se redko poslužujem pantov, sploh teh ploščatih, ker se spomnim, kakšna packarija je bila ugradit te pante.
Mitja, moram priznat, da je rešitev zanimiva in praktična. Sam sem tudi že razmišljal o tej smeri pri povečanem retro cruiserju, ampak me je odvrnil pogled na vidne pante. Sam bi jih verjetno postavil v črko V ali pa na sredino ailerona, pri flapu pa še najraje folija ali selotejp.
Marabujevo krilo je pravokotno z eliptičnim zaključkom na koncu. Samo po sebi ima pravokotno krilo začetek zloma vzgona vedno na sredini, vendar pa mu eliptični zaključki to lastnost poslabšajo, sploh pa še v primeru odklonov krilc. Zato sem na Marabuju izpeljal eliptični del krila z negativnim zvitjem in sicer takšnim, da je zgornja kontura, oziroma linija pregiba krilca ravno na zgornji površini krilc. Zato so tečaji, panti, lahko le na tej liniji.
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Re: MARABU, velik parkflyer 2

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Je že kaj novega na tvojem Marabuju?
Uporabniški avatar
joskokladusan
Tekmovalec
Prispevkov: 240
Pridružen: 27 Okt 2011, 17:02
Kraj: Kostanjevica na Krki

Re: MARABU, velik parkflyer 2

Odgovor Napisal/-a joskokladusan »

Delam s polno paro..;), tako da nimam casa niti slikati.
Napreduje ja. Napravil podvozje, povezavo za visino ter
se nekaj ojacitev, tako da bom danes poizkusil se trup obleci.
;-)
Uporabniški avatar
joskokladusan
Tekmovalec
Prispevkov: 240
Pridružen: 27 Okt 2011, 17:02
Kraj: Kostanjevica na Krki

Re: MARABU, velik parkflyer 2

Odgovor Napisal/-a joskokladusan »

Podvozje.. :roll:
Priponke
P1020410.JPG
P1020410.JPG (102.15 KiB) Pogledano 4706 krat
P1020411.JPG
P1020411.JPG (89.75 KiB) Pogledano 4706 krat
P1020412.JPG
P1020412.JPG (94.81 KiB) Pogledano 4706 krat
;-)
Uporabniški avatar
joskokladusan
Tekmovalec
Prispevkov: 240
Pridružen: 27 Okt 2011, 17:02
Kraj: Kostanjevica na Krki

Re: MARABU, velik parkflyer 2

Odgovor Napisal/-a joskokladusan »

Repno kolo in povezava. Vilice sem napravil iz jeklene žice ter jo spojil z žico v boudnu si serva za višinsko krmilo.
Repno kolo je neka srednja žalost ampak mislim da bo kar šlo.
Priponke
P1020413.JPG
P1020413.JPG (91.68 KiB) Pogledano 4703 krat
P1020409.JPG
P1020409.JPG (98.86 KiB) Pogledano 4703 krat
;-)
Uporabniški avatar
joskokladusan
Tekmovalec
Prispevkov: 240
Pridružen: 27 Okt 2011, 17:02
Kraj: Kostanjevica na Krki

Re: MARABU, velik parkflyer 2

Odgovor Napisal/-a joskokladusan »

Danes končal oblačenjem. Našel še dve barvi, da bo bolj podobno liščku
Priponke
P1020415.JPG
P1020415.JPG (88.25 KiB) Pogledano 4580 krat
P1020416.JPG
P1020416.JPG (92.66 KiB) Pogledano 4580 krat
P1020419.JPG
P1020419.JPG (66.69 KiB) Pogledano 4580 krat
;-)
Uporabniški avatar
joskokladusan
Tekmovalec
Prispevkov: 240
Pridružen: 27 Okt 2011, 17:02
Kraj: Kostanjevica na Krki

Re: MARABU, velik parkflyer 2

Odgovor Napisal/-a joskokladusan »

Kolo kot kolo. Lahko bi bilo boljše, lahko pa še slabše.
Priponke
P1020418.JPG
P1020418.JPG (56.75 KiB) Pogledano 4580 krat
;-)
Uporabniški avatar
joskokladusan
Tekmovalec
Prispevkov: 240
Pridružen: 27 Okt 2011, 17:02
Kraj: Kostanjevica na Krki

Re: MARABU, velik parkflyer 2

Odgovor Napisal/-a joskokladusan »

Malo na sonce da vidim kako izgleda zunaj. Bo kar. :D :D :D
Danes sem namontiral motor in dva serva ter povezave za nagib in zakrilca.
Priponke
P1020428.JPG
P1020428.JPG (106.61 KiB) Pogledano 4449 krat
P1020427.JPG
P1020427.JPG (110.24 KiB) Pogledano 4449 krat
P1020429.JPG
P1020429.JPG (118.29 KiB) Pogledano 4449 krat
;-)
Uporabniški avatar
joskokladusan
Tekmovalec
Prispevkov: 240
Pridružen: 27 Okt 2011, 17:02
Kraj: Kostanjevica na Krki

Re: MARABU, velik parkflyer 2

Odgovor Napisal/-a joskokladusan »

Začasen propeler. 16x8. Motor 42-50 500kv
Poganjal ga bo Red Brick 125A sprogramiran na 6s ter hard brake, ter LiPo 6S 5000mah
Zadevo bo potrebno izprobati še z različnimi propelejri, da se doseže optimalen izkoristek.
Težišče zaenkrat kaže kar dobro.
Priponke
P1020430.JPG
P1020430.JPG (91.6 KiB) Pogledano 4447 krat
P1020431.JPG
P1020431.JPG (87.75 KiB) Pogledano 4447 krat
;-)
Uporabniški avatar
joskokladusan
Tekmovalec
Prispevkov: 240
Pridružen: 27 Okt 2011, 17:02
Kraj: Kostanjevica na Krki

Re: MARABU, velik parkflyer 2

Odgovor Napisal/-a joskokladusan »

Mitja. Nobenih pretresljivih komentarjev ni!! Hehe. Bova kar midva nagobezdala kar pač bova....... :D/ :D/ :D/
;-)
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Re: MARABU, velik parkflyer 2

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

joskokladusan napisal/-a:Mitja. Nobenih pretresljivih komentarjev ni!! Hehe. Bova kar midva nagobezdala kar pač bova....... :D/ :D/ :D/
:D :D
Ne pozabi na krilne opornice!
Koliko računaš da bo vzletna masa modela? Vidim, da si tu pa tam šel na težjo varianto (bajonetki krila iz aluminija, podvozje iz jeklene palice..)
Mislim da boš zlezel na kakšne 3400 gr.
Uporabniški avatar
Marko Mencin
Freak
Prispevkov: 728
Pridružen: 02 Dec 2004, 20:25
Kraj: LJ-Barje
Kontakt:

Re: MARABU, velik parkflyer 2

Odgovor Napisal/-a Marko Mencin »

Zdravo!

Lep in zanimiv projekt =D> =D>

Pravi propeler za ta uporabljeni motor: APC-E 14x7

Test podobnega motorja: http://www.e-modelar.net/clanki-99.html

Lep dan in obilo užitka še naprej! :lol: :lol:

Marko
We is E-xperts.
Uporabniški avatar
joskokladusan
Tekmovalec
Prispevkov: 240
Pridružen: 27 Okt 2011, 17:02
Kraj: Kostanjevica na Krki

Re: MARABU, velik parkflyer 2

Odgovor Napisal/-a joskokladusan »

Takoj na tehtnico!!! Brez kaputaža opornic in stekel 3060 gramov. Ti manjkajoči deli pa ne bodo težki, tako da je to kar zanimiva teža :whistle:
Motor je kakršen je. Je pa v planu močnejši. Dokler ga ni, bo kaputaž počakal.
Priponke
63-64  250kv.JPG
63-64 250kv.JPG (158.94 KiB) Pogledano 4414 krat
;-)
Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6864
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Re: MARABU, velik parkflyer 2

Odgovor Napisal/-a Krist »

joskokladusan napisal/-a:Takoj na tehtnico!!! Brez kaputaža opornic in stekel 3060 gramov. Ti manjkajoči deli pa ne bodo težki, tako da je to kar zanimiva teža :whistle:
Motor je kakršen je. Je pa v planu močnejši. Dokler ga ni, bo kaputaž počakal.
Ne razumem te, zakaj bi dajal še večji motor?! C63-64 250KV je mrcina.
Uporabniški avatar
joskokladusan
Tekmovalec
Prispevkov: 240
Pridružen: 27 Okt 2011, 17:02
Kraj: Kostanjevica na Krki

Re: MARABU, velik parkflyer 2

Odgovor Napisal/-a joskokladusan »

Ne vem. Zamislil sem si večji propeler. Mogoče 4 kraki. (18/10). Bi šlo?
;-)
Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6864
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Re: MARABU, velik parkflyer 2

Odgovor Napisal/-a Krist »

Obstaja kup motorjev za multirotorje z nizkim KV
Uporabniški avatar
AlesZ
Dr. Modelar
Prispevkov: 3221
Pridružen: 22 Maj 2002, 01:00
Kraj: Ljubljana

Re: MARABU, velik parkflyer 2

Odgovor Napisal/-a AlesZ »

Nikoli verjetno ne bom razumel telih teorij o neskončni vertikali in neskončnem času letenja................
Elisa tako kot je rekel Mare,celice,ne vidim nobene pametne potrebe po 5Ah,sam letim z 6S/2600.....devet minut.Mislim ,da je laže letalo več vredno kot da nekaj pretiravaš v vseh smereh,saj je tole verjetno "trejner"
Priponke
exstra 260.PDF
(539.62 KiB) Prenešeno 102 krat
Slika
Uporabniški avatar
joskokladusan
Tekmovalec
Prispevkov: 240
Pridružen: 27 Okt 2011, 17:02
Kraj: Kostanjevica na Krki

Re: MARABU, velik parkflyer 2

Odgovor Napisal/-a joskokladusan »

Imam 2 kos 3s 5000mah in jih bom vezal zaporedno.
;-)
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Re: MARABU, velik parkflyer 2

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

AlesZ napisal/-a:...saj je tole verjetno "trejner"
Niti ne... jaz mu pravim "relaksator"! :D

https://www.youtube.com/watch?v=eeiseDQzKYo

Model je odličen za sproščujoče letenje, ter dobra, mirna in počasna platforma za snemanje iz zraka.

https://www.youtube.com/watch?v=91QaO12dHuk

Jaz sem na svojem preizkusil dva pogona, (slika spodaj) pa model z obema motorjema leti čisto v redu. Vertikale seveda ni, ga je pa mogoče za kratek čas potegniti navpično navzgor. Z močnim pogonom lahko tudi hoveriram, ampak čisto tako na meji (in visoko, ker iz hoveringa padeš bočno navzdol). V bistvu se itak s tem modelom ne leti skoraj nikoli pod polnim plinom. Zadostuje četrtina ali tretjina plina za spodobno križarjenje sem in tja. Le na vzletu in v navpičnicah se doda poln plin. V vodoravnem letu ali spuščanju, mu poln plin le škoduje.. se lahko kaj na modelu razrahlja ali polomi. ;) Če daš zakrilca navzdol, se model pod polnim plinom odlepi od tal v trenutku.. kaj pa vem 2-3 metre rabi za vzlet. Model lahko z odklonjenimi zakrilci in ugasnjenim motorjem pikiraš neomejeno dolgo navpično navzdol (seveda ne v tla! :D ).

Slika

Prvi, (desni na zgornji sliki):
Motor TURNIGY Aerodrive xp C3548-800
Akumulator 4S Rhino 3700 mAh
Propeler APC Elektro
Krmilnik vrtljajev z BECom Turnigy Plush 80A

Drugi (levi na zgornji sliki):
Motor TURNIGY 4258-800
Akumulator 4S Zippy 4000 mAh
Propeler APC Elektro14x7"
Krmilnik vrtljajev z BECom Turnigy Plush 80A

Servomotorji:
Smerno krmilo: Towerpro MG996R 10kg Servo 55g / 10kg
Višinsko krmilo: Corona 538MG Digital Metal Gear Servo 7.0kg
Krilca in zakrilca: HKS-9650 High Speed Servo 2.3kg

Trajanje letenja je pri spodobnem ravnanju s plinom okoli 20 minut, se pa seveda z enim akujem lahko leti tudi prek 40 minut, saj vmes lahko podaljšamo trajanje s čistim jadranjem.

Mitja
Uporabniški avatar
joskokladusan
Tekmovalec
Prispevkov: 240
Pridružen: 27 Okt 2011, 17:02
Kraj: Kostanjevica na Krki

Re: MARABU, velik parkflyer 2

Odgovor Napisal/-a joskokladusan »

Ne gre se mi za nekakšno extra moč itd. Kul mi je če ima letalo velik propeler oz., da je vse skupaj nekako skladno.
Privil sem serva za višino in smer ter servo z povezavo za nagib. V zakrilce pozabil vlepiti trdo podlogo za privitje krmilne ročice. ](*,)
K sreči je v bližini pant in jo bom privil kar nanj. Ne smeš biti preveč "aklih" in je vse dobro :D
Če ne bi videl Marabuja leteti v živo , vprašanje če bi se odločil za gradnjo. Ni mi žal.

Mitja. Če bo po sreči bo pripravljen za polet 18-20.7.
Če boš imel čas in voljo, si vabljen v Žadovinek. Bom vesel če ga pred prvim poletom melo pregledaš in z njim opraviš krst.

Tole sem namontiral za nagib in zakrilca. Bo dobro?

http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 18_8g.html
Priponke
P1020432.JPG
P1020432.JPG (81.75 KiB) Pogledano 4325 krat
P1020434.JPG
P1020434.JPG (46.82 KiB) Pogledano 4325 krat
;-)
Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6864
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Re: MARABU, velik parkflyer 2

Odgovor Napisal/-a Krist »

Ultralajt napisal/-a:
AlesZ napisal/-a:...saj je tole verjetno "trejner"
Niti ne... jaz mu pravim "relaksator"! :D

https://www.youtube.com/watch?v=eeiseDQzKYo

Model je odličen za sproščujoče letenje, ter dobra, mirna in počasna platforma za snemanje iz zraka.

https://www.youtube.com/watch?v=91QaO12dHuk

Jaz sem na svojem preizkusil dva pogona, (slika spodaj) pa model z obema motorjema leti čisto v redu. Vertikale seveda ni, ga je pa mogoče za kratek čas potegniti navpično navzgor. Z močnim pogonom lahko tudi hoveriram, ampak čisto tako na meji (in visoko, ker iz hoveringa padeš bočno navzdol). V bistvu se itak s tem modelom ne leti skoraj nikoli pod polnim plinom. Zadostuje četrtina ali tretjina plina za spodobno križarjenje sem in tja. Le na vzletu in v navpičnicah se doda poln plin. V vodoravnem letu ali spuščanju, mu poln plin le škoduje.. se lahko kaj na modelu razrahlja ali polomi. ;) Če daš zakrilca navzdol, se model pod polnim plinom odlepi od tal v trenutku.. kaj pa vem 2-3 metre rabi za vzlet. Model lahko z odklonjenimi zakrilci in ugasnjenim motorjem pikiraš neomejeno dolgo navpično navzdol (seveda ne v tla! :D ).

Slika

Prvi, (desni na zgornji sliki):
Motor TURNIGY Aerodrive xp C3548-800
Akumulator 4S Rhino 3700 mAh
Propeler APC Elektro
Krmilnik vrtljajev z BECom Turnigy Plush 80A

Drugi (levi na zgornji sliki):
Motor TURNIGY 4258-800
Akumulator 4S Zippy 4000 mAh
Propeler APC Elektro14x7"
Krmilnik vrtljajev z BECom Turnigy Plush 80A

Servomotorji:
Smerno krmilo: Towerpro MG996R 10kg Servo 55g / 10kg
Višinsko krmilo: Corona 538MG Digital Metal Gear Servo 7.0kg
Krilca in zakrilca: HKS-9650 High Speed Servo 2.3kg

Trajanje letenja je pri spodobnem ravnanju s plinom okoli 20 minut, se pa seveda z enim akujem lahko leti tudi prek 40 minut, saj vmes lahko podaljšamo trajanje s čistim jadranjem.

Mitja
Točno tako!
Nekaj podobnega je moj mali retro cruiser. Brez težav dosegam z njim 28 minutne lete z 2200mAh 3S paketom. Kar je več kot dovolj za marsikaterega modelarja.

@joskokladusan
Jaz ne bi pretiraval z motorjem, ultralajtova izbira je več kot odlična in preizkušena na omenjenem modelu.
Odgovori

Vrni se na Gradnja in projekti