MARABU, velik parkflyer 2
- joskokladusan
- Tekmovalec
- Prispevkov: 240
- Pridružen: 27 Okt 2011, 17:02
- Kraj: Kostanjevica na Krki
Re: MARABU, velik parkflyer 2
Evo panti Kristijan. Pri zakrilcih so panti nameščeni na spodnji strani, pri aleronih pa na zgornji, s tem da so aleroni na spodnji skonstruirani tako da dopuščajo nek določen hod
tudi navzdol. Kdor je Marabuja videl leteti bo že vedel zakaj je katera stvar narejena tako kot je.
Oblekel sem že oba krila, višino komplet ter smer. Vse skupaj stehtal (tudi neoblečen trup), in prišel do 1560 gramov. Kar vzpodbudna številka..
tudi navzdol. Kdor je Marabuja videl leteti bo že vedel zakaj je katera stvar narejena tako kot je.
Oblekel sem že oba krila, višino komplet ter smer. Vse skupaj stehtal (tudi neoblečen trup), in prišel do 1560 gramov. Kar vzpodbudna številka..
- Priponke
-
- P1020408.JPG (78.53 KiB) Pogledano 4908 krat
Re: MARABU, velik parkflyer 2
Kaj pa vem..takole na pamet bolj težko rečem kaj konkretnega. Na načrtu sem predvidel dva različna pogona, prvi "normalen", drugi močnejši:joskokladusan napisal/-a:Mitja. Bi bil 42-50 500kv na 4 ali 5s brz vlecne kljuke dober?
Koliksen propeler naj dam gor?
Normalen pogon Turnigy C3548-800
Malo močnejši pogon: Turnigy 4258-800
Oba sem preizkusil na 4S. Uporabljam akumulatorje s 3700 in 4000 mAh, kar znese 20 minut motoriranja, ali pa tudi do 40 minut letenja z vmesnimi jadranji z ugasnjenim motorjem. Razliko v masi akumulatorjev model "ne opazi". Morda kak klik trima po višini, ali pa tudi ne, ker jaz pogosto modele letim tako, da jih stalno držim s komando višine v režimu, ki ga v konkretnem primeru želim.
Morda zato ne bom nikoli akrobatski pilot.. pa kaj potem, važno, da uživam v svojem letenju. Temu pa je v bistvu ta hobi namenjen, ane.
Moj običajen polet izgleda tako, da se dvignem z motorjem na kašne 200-300 metrov, nato ugasnem motor in jadram. Zavora na motorju je vključena, ker stoječ propeler manj zavira kot pa vrteč. Ko model potone na mojo višino spet vklopim motor in se povzpnem, ali pa s tretjino plina ali manj kolovratim nizko okoli sebe, vmes naredim kak hiter vzpon ter kakšno akrobacijo (pazim, da model čim manj obremenjujem, predvsem pa skrbim, da so negativne obremenitve čim manjše).
Pomembno je da vzameš propeler z malim korakom, (prednost na vleku pri malih hitrostih letenja) ker model ni narejen za velike hitrosti. Najboljše se počuti tam nekje med 30 in 50 km/h.
LP Mitja
Re: MARABU, velik parkflyer 2
Zanimivo pri Marabuju je tudi, da če krožimo v zelo majhnem premeru kroga, moramo (ob uporabi polnega krmila smeri), držati krilca v nasprotno smer zavoja! Malce skregano z normanim letenjem, a pri modelu tega hitrostnega spektra je to pravzaprav nuja. Diferencial krilc je precej velik: 15°gor, 7.5% dol..... razmerje 2:1.joskokladusan napisal/-a:tudi navzdol. Kdor je Marabuja videl leteti bo že vedel zakaj je katera stvar narejena tako kot je
Re: MARABU, velik parkflyer 2
Zanimivo!
Če je tako v načrtu, potem pa uredu. Škoda, ker nisi vzel transparentne pante, da se jih čim manj opazi, kot je to storil Ultralajt.
Sam se redko poslužujem pantov, sploh teh ploščatih, ker se spomnim, kakšna packarija je bila ugradit te pante.
Mitja, moram priznat, da je rešitev zanimiva in praktična. Sam sem tudi že razmišljal o tej smeri pri povečanem retro cruiserju, ampak me je odvrnil pogled na vidne pante. Sam bi jih verjetno postavil v črko V ali pa na sredino ailerona, pri flapu pa še najraje folija ali selotejp.
Če je tako v načrtu, potem pa uredu. Škoda, ker nisi vzel transparentne pante, da se jih čim manj opazi, kot je to storil Ultralajt.
Sam se redko poslužujem pantov, sploh teh ploščatih, ker se spomnim, kakšna packarija je bila ugradit te pante.
Mitja, moram priznat, da je rešitev zanimiva in praktična. Sam sem tudi že razmišljal o tej smeri pri povečanem retro cruiserju, ampak me je odvrnil pogled na vidne pante. Sam bi jih verjetno postavil v črko V ali pa na sredino ailerona, pri flapu pa še najraje folija ali selotejp.
Re: MARABU, velik parkflyer 2
Marabujevo krilo je pravokotno z eliptičnim zaključkom na koncu. Samo po sebi ima pravokotno krilo začetek zloma vzgona vedno na sredini, vendar pa mu eliptični zaključki to lastnost poslabšajo, sploh pa še v primeru odklonov krilc. Zato sem na Marabuju izpeljal eliptični del krila z negativnim zvitjem in sicer takšnim, da je zgornja kontura, oziroma linija pregiba krilca ravno na zgornji površini krilc. Zato so tečaji, panti, lahko le na tej liniji.Krist napisal/-a:Zanimivo!
Če je tako v načrtu, potem pa uredu. Škoda, ker nisi vzel transparentne pante, da se jih čim manj opazi, kot je to storil Ultralajt.
Sam se redko poslužujem pantov, sploh teh ploščatih, ker se spomnim, kakšna packarija je bila ugradit te pante.
Mitja, moram priznat, da je rešitev zanimiva in praktična. Sam sem tudi že razmišljal o tej smeri pri povečanem retro cruiserju, ampak me je odvrnil pogled na vidne pante. Sam bi jih verjetno postavil v črko V ali pa na sredino ailerona, pri flapu pa še najraje folija ali selotejp.
Re: MARABU, velik parkflyer 2
Je že kaj novega na tvojem Marabuju?
- joskokladusan
- Tekmovalec
- Prispevkov: 240
- Pridružen: 27 Okt 2011, 17:02
- Kraj: Kostanjevica na Krki
Re: MARABU, velik parkflyer 2
Delam s polno paro.., tako da nimam casa niti slikati.
Napreduje ja. Napravil podvozje, povezavo za visino ter
se nekaj ojacitev, tako da bom danes poizkusil se trup obleci.
Napreduje ja. Napravil podvozje, povezavo za visino ter
se nekaj ojacitev, tako da bom danes poizkusil se trup obleci.
- joskokladusan
- Tekmovalec
- Prispevkov: 240
- Pridružen: 27 Okt 2011, 17:02
- Kraj: Kostanjevica na Krki
Re: MARABU, velik parkflyer 2
Podvozje..
- Priponke
-
- P1020410.JPG (102.15 KiB) Pogledano 4711 krat
-
- P1020411.JPG (89.75 KiB) Pogledano 4711 krat
-
- P1020412.JPG (94.81 KiB) Pogledano 4711 krat
- joskokladusan
- Tekmovalec
- Prispevkov: 240
- Pridružen: 27 Okt 2011, 17:02
- Kraj: Kostanjevica na Krki
Re: MARABU, velik parkflyer 2
Repno kolo in povezava. Vilice sem napravil iz jeklene žice ter jo spojil z žico v boudnu si serva za višinsko krmilo.
Repno kolo je neka srednja žalost ampak mislim da bo kar šlo.
Repno kolo je neka srednja žalost ampak mislim da bo kar šlo.
- Priponke
-
- P1020413.JPG (91.68 KiB) Pogledano 4708 krat
-
- P1020409.JPG (98.86 KiB) Pogledano 4708 krat
- joskokladusan
- Tekmovalec
- Prispevkov: 240
- Pridružen: 27 Okt 2011, 17:02
- Kraj: Kostanjevica na Krki
Re: MARABU, velik parkflyer 2
Danes končal oblačenjem. Našel še dve barvi, da bo bolj podobno liščku
- Priponke
-
- P1020415.JPG (88.25 KiB) Pogledano 4585 krat
-
- P1020416.JPG (92.66 KiB) Pogledano 4585 krat
-
- P1020419.JPG (66.69 KiB) Pogledano 4585 krat
- joskokladusan
- Tekmovalec
- Prispevkov: 240
- Pridružen: 27 Okt 2011, 17:02
- Kraj: Kostanjevica na Krki
Re: MARABU, velik parkflyer 2
Kolo kot kolo. Lahko bi bilo boljše, lahko pa še slabše.
- Priponke
-
- P1020418.JPG (56.75 KiB) Pogledano 4585 krat
- joskokladusan
- Tekmovalec
- Prispevkov: 240
- Pridružen: 27 Okt 2011, 17:02
- Kraj: Kostanjevica na Krki
Re: MARABU, velik parkflyer 2
Malo na sonce da vidim kako izgleda zunaj. Bo kar.
Danes sem namontiral motor in dva serva ter povezave za nagib in zakrilca.
Danes sem namontiral motor in dva serva ter povezave za nagib in zakrilca.
- Priponke
-
- P1020428.JPG (106.61 KiB) Pogledano 4454 krat
-
- P1020427.JPG (110.24 KiB) Pogledano 4454 krat
-
- P1020429.JPG (118.29 KiB) Pogledano 4454 krat
- joskokladusan
- Tekmovalec
- Prispevkov: 240
- Pridružen: 27 Okt 2011, 17:02
- Kraj: Kostanjevica na Krki
Re: MARABU, velik parkflyer 2
Začasen propeler. 16x8. Motor 42-50 500kv
Poganjal ga bo Red Brick 125A sprogramiran na 6s ter hard brake, ter LiPo 6S 5000mah
Zadevo bo potrebno izprobati še z različnimi propelejri, da se doseže optimalen izkoristek.
Težišče zaenkrat kaže kar dobro.
Poganjal ga bo Red Brick 125A sprogramiran na 6s ter hard brake, ter LiPo 6S 5000mah
Zadevo bo potrebno izprobati še z različnimi propelejri, da se doseže optimalen izkoristek.
Težišče zaenkrat kaže kar dobro.
- Priponke
-
- P1020430.JPG (91.6 KiB) Pogledano 4452 krat
-
- P1020431.JPG (87.75 KiB) Pogledano 4452 krat
- joskokladusan
- Tekmovalec
- Prispevkov: 240
- Pridružen: 27 Okt 2011, 17:02
- Kraj: Kostanjevica na Krki
Re: MARABU, velik parkflyer 2
Mitja. Nobenih pretresljivih komentarjev ni!! Hehe. Bova kar midva nagobezdala kar pač bova.......
Re: MARABU, velik parkflyer 2
joskokladusan napisal/-a:Mitja. Nobenih pretresljivih komentarjev ni!! Hehe. Bova kar midva nagobezdala kar pač bova.......
Ne pozabi na krilne opornice!
Koliko računaš da bo vzletna masa modela? Vidim, da si tu pa tam šel na težjo varianto (bajonetki krila iz aluminija, podvozje iz jeklene palice..)
Mislim da boš zlezel na kakšne 3400 gr.
- Marko Mencin
- Freak
- Prispevkov: 728
- Pridružen: 02 Dec 2004, 20:25
- Kraj: LJ-Barje
- Kontakt:
Re: MARABU, velik parkflyer 2
Zdravo!
Lep in zanimiv projekt
Pravi propeler za ta uporabljeni motor: APC-E 14x7
Test podobnega motorja: http://www.e-modelar.net/clanki-99.html
Lep dan in obilo užitka še naprej!
Marko
Lep in zanimiv projekt
Pravi propeler za ta uporabljeni motor: APC-E 14x7
Test podobnega motorja: http://www.e-modelar.net/clanki-99.html
Lep dan in obilo užitka še naprej!
Marko
We is E-xperts.
- joskokladusan
- Tekmovalec
- Prispevkov: 240
- Pridružen: 27 Okt 2011, 17:02
- Kraj: Kostanjevica na Krki
Re: MARABU, velik parkflyer 2
Takoj na tehtnico!!! Brez kaputaža opornic in stekel 3060 gramov. Ti manjkajoči deli pa ne bodo težki, tako da je to kar zanimiva teža
Motor je kakršen je. Je pa v planu močnejši. Dokler ga ni, bo kaputaž počakal.
Motor je kakršen je. Je pa v planu močnejši. Dokler ga ni, bo kaputaž počakal.
- Priponke
-
- 63-64 250kv.JPG (158.94 KiB) Pogledano 4419 krat
Re: MARABU, velik parkflyer 2
Ne razumem te, zakaj bi dajal še večji motor?! C63-64 250KV je mrcina.joskokladusan napisal/-a:Takoj na tehtnico!!! Brez kaputaža opornic in stekel 3060 gramov. Ti manjkajoči deli pa ne bodo težki, tako da je to kar zanimiva teža
Motor je kakršen je. Je pa v planu močnejši. Dokler ga ni, bo kaputaž počakal.
- joskokladusan
- Tekmovalec
- Prispevkov: 240
- Pridružen: 27 Okt 2011, 17:02
- Kraj: Kostanjevica na Krki
Re: MARABU, velik parkflyer 2
Ne vem. Zamislil sem si večji propeler. Mogoče 4 kraki. (18/10). Bi šlo?
Re: MARABU, velik parkflyer 2
Obstaja kup motorjev za multirotorje z nizkim KV
Re: MARABU, velik parkflyer 2
Nikoli verjetno ne bom razumel telih teorij o neskončni vertikali in neskončnem času letenja................
Elisa tako kot je rekel Mare,celice,ne vidim nobene pametne potrebe po 5Ah,sam letim z 6S/2600.....devet minut.Mislim ,da je laže letalo več vredno kot da nekaj pretiravaš v vseh smereh,saj je tole verjetno "trejner"
Elisa tako kot je rekel Mare,celice,ne vidim nobene pametne potrebe po 5Ah,sam letim z 6S/2600.....devet minut.Mislim ,da je laže letalo več vredno kot da nekaj pretiravaš v vseh smereh,saj je tole verjetno "trejner"
- Priponke
-
- exstra 260.PDF
- (539.62 KiB) Prenešeno 102 krat
- joskokladusan
- Tekmovalec
- Prispevkov: 240
- Pridružen: 27 Okt 2011, 17:02
- Kraj: Kostanjevica na Krki
Re: MARABU, velik parkflyer 2
Imam 2 kos 3s 5000mah in jih bom vezal zaporedno.
Re: MARABU, velik parkflyer 2
Niti ne... jaz mu pravim "relaksator"!AlesZ napisal/-a:...saj je tole verjetno "trejner"
https://www.youtube.com/watch?v=eeiseDQzKYo
Model je odličen za sproščujoče letenje, ter dobra, mirna in počasna platforma za snemanje iz zraka.
https://www.youtube.com/watch?v=91QaO12dHuk
Jaz sem na svojem preizkusil dva pogona, (slika spodaj) pa model z obema motorjema leti čisto v redu. Vertikale seveda ni, ga je pa mogoče za kratek čas potegniti navpično navzgor. Z močnim pogonom lahko tudi hoveriram, ampak čisto tako na meji (in visoko, ker iz hoveringa padeš bočno navzdol). V bistvu se itak s tem modelom ne leti skoraj nikoli pod polnim plinom. Zadostuje četrtina ali tretjina plina za spodobno križarjenje sem in tja. Le na vzletu in v navpičnicah se doda poln plin. V vodoravnem letu ali spuščanju, mu poln plin le škoduje.. se lahko kaj na modelu razrahlja ali polomi. Če daš zakrilca navzdol, se model pod polnim plinom odlepi od tal v trenutku.. kaj pa vem 2-3 metre rabi za vzlet. Model lahko z odklonjenimi zakrilci in ugasnjenim motorjem pikiraš neomejeno dolgo navpično navzdol (seveda ne v tla! ).
Prvi, (desni na zgornji sliki):
Motor TURNIGY Aerodrive xp C3548-800
Akumulator 4S Rhino 3700 mAh
Propeler APC Elektro
Krmilnik vrtljajev z BECom Turnigy Plush 80A
Drugi (levi na zgornji sliki):
Motor TURNIGY 4258-800
Akumulator 4S Zippy 4000 mAh
Propeler APC Elektro14x7"
Krmilnik vrtljajev z BECom Turnigy Plush 80A
Servomotorji:
Smerno krmilo: Towerpro MG996R 10kg Servo 55g / 10kg
Višinsko krmilo: Corona 538MG Digital Metal Gear Servo 7.0kg
Krilca in zakrilca: HKS-9650 High Speed Servo 2.3kg
Trajanje letenja je pri spodobnem ravnanju s plinom okoli 20 minut, se pa seveda z enim akujem lahko leti tudi prek 40 minut, saj vmes lahko podaljšamo trajanje s čistim jadranjem.
Mitja
- joskokladusan
- Tekmovalec
- Prispevkov: 240
- Pridružen: 27 Okt 2011, 17:02
- Kraj: Kostanjevica na Krki
Re: MARABU, velik parkflyer 2
Ne gre se mi za nekakšno extra moč itd. Kul mi je če ima letalo velik propeler oz., da je vse skupaj nekako skladno.
Privil sem serva za višino in smer ter servo z povezavo za nagib. V zakrilce pozabil vlepiti trdo podlogo za privitje krmilne ročice.
K sreči je v bližini pant in jo bom privil kar nanj. Ne smeš biti preveč "aklih" in je vse dobro
Če ne bi videl Marabuja leteti v živo , vprašanje če bi se odločil za gradnjo. Ni mi žal.
Mitja. Če bo po sreči bo pripravljen za polet 18-20.7.
Če boš imel čas in voljo, si vabljen v Žadovinek. Bom vesel če ga pred prvim poletom melo pregledaš in z njim opraviš krst.
Tole sem namontiral za nagib in zakrilca. Bo dobro?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 18_8g.html
Privil sem serva za višino in smer ter servo z povezavo za nagib. V zakrilce pozabil vlepiti trdo podlogo za privitje krmilne ročice.
K sreči je v bližini pant in jo bom privil kar nanj. Ne smeš biti preveč "aklih" in je vse dobro
Če ne bi videl Marabuja leteti v živo , vprašanje če bi se odločil za gradnjo. Ni mi žal.
Mitja. Če bo po sreči bo pripravljen za polet 18-20.7.
Če boš imel čas in voljo, si vabljen v Žadovinek. Bom vesel če ga pred prvim poletom melo pregledaš in z njim opraviš krst.
Tole sem namontiral za nagib in zakrilca. Bo dobro?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 18_8g.html
- Priponke
-
- P1020432.JPG (81.75 KiB) Pogledano 4330 krat
-
- P1020434.JPG (46.82 KiB) Pogledano 4330 krat
Re: MARABU, velik parkflyer 2
Točno tako!Ultralajt napisal/-a:Niti ne... jaz mu pravim "relaksator"!AlesZ napisal/-a:...saj je tole verjetno "trejner"
https://www.youtube.com/watch?v=eeiseDQzKYo
Model je odličen za sproščujoče letenje, ter dobra, mirna in počasna platforma za snemanje iz zraka.
https://www.youtube.com/watch?v=91QaO12dHuk
Jaz sem na svojem preizkusil dva pogona, (slika spodaj) pa model z obema motorjema leti čisto v redu. Vertikale seveda ni, ga je pa mogoče za kratek čas potegniti navpično navzgor. Z močnim pogonom lahko tudi hoveriram, ampak čisto tako na meji (in visoko, ker iz hoveringa padeš bočno navzdol). V bistvu se itak s tem modelom ne leti skoraj nikoli pod polnim plinom. Zadostuje četrtina ali tretjina plina za spodobno križarjenje sem in tja. Le na vzletu in v navpičnicah se doda poln plin. V vodoravnem letu ali spuščanju, mu poln plin le škoduje.. se lahko kaj na modelu razrahlja ali polomi. Če daš zakrilca navzdol, se model pod polnim plinom odlepi od tal v trenutku.. kaj pa vem 2-3 metre rabi za vzlet. Model lahko z odklonjenimi zakrilci in ugasnjenim motorjem pikiraš neomejeno dolgo navpično navzdol (seveda ne v tla! ).
Prvi, (desni na zgornji sliki):
Motor TURNIGY Aerodrive xp C3548-800
Akumulator 4S Rhino 3700 mAh
Propeler APC Elektro
Krmilnik vrtljajev z BECom Turnigy Plush 80A
Drugi (levi na zgornji sliki):
Motor TURNIGY 4258-800
Akumulator 4S Zippy 4000 mAh
Propeler APC Elektro14x7"
Krmilnik vrtljajev z BECom Turnigy Plush 80A
Servomotorji:
Smerno krmilo: Towerpro MG996R 10kg Servo 55g / 10kg
Višinsko krmilo: Corona 538MG Digital Metal Gear Servo 7.0kg
Krilca in zakrilca: HKS-9650 High Speed Servo 2.3kg
Trajanje letenja je pri spodobnem ravnanju s plinom okoli 20 minut, se pa seveda z enim akujem lahko leti tudi prek 40 minut, saj vmes lahko podaljšamo trajanje s čistim jadranjem.
Mitja
Nekaj podobnega je moj mali retro cruiser. Brez težav dosegam z njim 28 minutne lete z 2200mAh 3S paketom. Kar je več kot dovolj za marsikaterega modelarja.
@joskokladusan
Jaz ne bi pretiraval z motorjem, ultralajtova izbira je več kot odlična in preizkušena na omenjenem modelu.