Stran 3 od 12

Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)

Objavljeno: 02 Jan 2014, 12:43
Napisal/-a Ultralajt
Živjo!

Sicer si že nekaj pisal o poslikavi modela, ampak zatem si pa ene dvakrat spremenil svoj avatar.
Ali trenutni avatar namiguje na poslikavo v stilu ameriških kmetijskih strojev?

Slika

Slika

Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)

Objavljeno: 03 Jan 2014, 12:17
Napisal/-a yamatuma
Ultralajt napisal/-a:Živjo!

Sicer si že nekaj pisal o poslikavi modela, ampak zatem si pa ene dvakrat spremenil svoj avatar.
Ali trenutni avatar namiguje na poslikavo v stilu ameriških kmetijskih strojev?
:D Ne, Mitja, ni straha ! Pri tem modelu res ne bom kompliciral in bo barvna shema takšna kot je že bila omenjena ! :D

Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)

Objavljeno: 03 Jan 2014, 12:18
Napisal/-a yamatuma
:D Gradnja kril... :D

Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)

Objavljeno: 03 Jan 2014, 15:15
Napisal/-a Ultralajt
yamatuma napisal/-a:
Ultralajt napisal/-a:Živjo!

Sicer si že nekaj pisal o poslikavi modela, ampak zatem si pa ene dvakrat spremenil svoj avatar.
Ali trenutni avatar namiguje na poslikavo v stilu ameriških kmetijskih strojev?
:D Ne, Mitja, ni straha ! Pri tem modelu res ne bom kompliciral in bo barvna shema takšna kot je že bila omenjena ! :D
Ne, da bi me bilo strah, celo potihem sem upal, da dobi Moravia večjega brata v enaki obleki!

Sicer pa še enkrat vse pohvale za projekt, ki si ga lepo zastavil že od načrta naprej.

Mitja

Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)

Objavljeno: 04 Jan 2014, 18:36
Napisal/-a yamatuma
Levo krilo je pripravljeno za zapiranje remenjače (nosilca) in plankanje... Točk za zlepit je bilo ogromno, časa pri lepljenju pa malo, zato sem v pomoč poklical modelarskega kolega in prijatelja in sva delo uspešno in brezhibno zaključila ! :D

Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)

Objavljeno: 04 Jan 2014, 20:27
Napisal/-a MajsterBojč
=D> lepo Dejan,fajn sta porihtala =D>

Ena iz opazovanja fotk;
Na fotki se vidijo tisti mucki od reskarja na rebrah,saj res,da se na koncu nebo nič videlo in nima nobene veze al so al ne,ampak hotel sem povedati,
da jas to rešim čisto enostavno in hitro tako,da vse reskane dele,ko so še neizluščeni na plošči prebrusim celo ploščo z "ekscentrično" brusilko(lahko bi tud z vibracijsko) in pobrusi lepo vse robove,tako,
da so brez muck in jih potem poberem iz plošče in so vsi lepo gladki.

Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)

Objavljeno: 04 Jan 2014, 23:00
Napisal/-a Krist
Jaz raje uporabim brusni papir na gobici, ki se uporablja za brušenje laka.

Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)

Objavljeno: 06 Jan 2014, 18:31
Napisal/-a yamatuma
:D/ Spet nekaj za mojo dušo... :D/

Malo sem zadevo tehtal, teža do zdaj je, (trup z levim krilom, vključno z višincem in smerjo) 4458 g !

Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)

Objavljeno: 07 Jan 2014, 01:40
Napisal/-a psas
Ja, Dejan ... pridno se redi in raste! =D> koliko si že planiral, da bo končna teža? :roll:

Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)

Objavljeno: 07 Jan 2014, 03:10
Napisal/-a yamatuma
psas napisal/-a:Ja, Dejan ... pridno se redi in raste! =D> koliko si že planiral, da bo končna teža? :roll:
Nekaj seveda sem planiral... Zadeva je pa taka... Piper ima oz. bo imel 1.91 m2 krilnih površin ! Glede krilne obremenitve sem se že v samem štartu malenkost orientiral po moji Moravi, ki leti fenomenalno, in ima pri teži 9.5 kg, točno 100 g/dm2 ! Čeprav je na Piperju drugačen profil, ki ima še malenkost večji "lift", bi torej bila primerljiva teža 19.1 kg, da bi ohranil enako krilno obremenitev ! Glede na kalkulacije pa te teže sigurno ne bom presegel... To je to, na brzino !

p.s. Wilga je imela krilno obremenitev 156 g/m2, pa je letela normalno ! Si pa moral biti zbran pri letenju, ker napak ni kar tako odpuščala...

Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)

Objavljeno: 07 Jan 2014, 04:37
Napisal/-a Klemen P
U ti jarca,19kg pa ni niti tko malo...
samo za info,moja pavla z razponom 3.6m je mela natanko 12900g

Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)

Objavljeno: 07 Jan 2014, 05:22
Napisal/-a yamatuma
Klemen P napisal/-a:U ti jarca,19kg pa ni niti tko malo...
samo za info,moja pavla z razponom 3.6m je mela natanko 12900g
Sem omenil, da te teže nikakor ne bom presegel. To sem postavil kot mejo, kjer bi dejansko še vse bilo OK... Sem pa spremljal gradnje na tujih forumih malenkost manjših 1/3 varijant (merilo tvoje Paulistinhe), nekaj čistih samogradenj, nekaj pa iz KIT kompletov... Zaključek je bil, da zadeva najlepše leti med 15-imi in 17-imi kilogrami...

Pa pustimo zaenkrat težo... :wink:

Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)

Objavljeno: 07 Jan 2014, 07:21
Napisal/-a Klemen P
No ja,sicer je pa tvoja gradnja precej bolj "betonska" kot je bil moj kit..
s tem ne mislim nič slabega!
aja,pa jaz sem imel vsaj 1kg lažji motor gor ker je bil samo 55 kubikov,tvoj bo gotovo vsaj 100 :wink:
dej nared še kako sliko s tabo vred,da se malo vidi koliko je velika mrcina-tko mal za primerjavo :P

Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)

Objavljeno: 07 Jan 2014, 09:55
Napisal/-a Ultralajt
Klemen P napisal/-a:dej nared še kako sliko s tabo vred,da se malo vidi koliko je velika mrcina-tko mal za primerjavo :P
Na drugi strani!
Slika
Klemen P napisal/-a:aja,pa jaz sem imel vsaj 1kg lažji motor gor ker je bil samo 55 kubikov,tvoj bo gotovo vsaj 100
Na prvi strani!
yamatuma napisal/-a:Razpon cca. 3,75 m... Motor od 100 ccm naprej, verjetno 120ccm !

Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)

Objavljeno: 07 Jan 2014, 16:00
Napisal/-a yamatuma
Zapiranje remenjače (nosilca)...

...to delo pa se "vleče"... :-k ...tri ure pa sem prišel komaj do polovice ene strani... :-k

Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)

Objavljeno: 07 Jan 2014, 16:05
Napisal/-a yamatuma
Gradnja se bo zdaj za nekaj časa ustavila... Druge nepreložljive obveznosti !

:D " Ajl bi bak....sun...", kot bi rekel Arnie v avstrijski angleščini, hehe ! :D

Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)

Objavljeno: 07 Jan 2014, 17:42
Napisal/-a Klemen P
Kar počas,zima je še dolga,oz. se prava sploh še začela ni :wink:

Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)

Objavljeno: 07 Jan 2014, 23:57
Napisal/-a _HD_
yamatuma napisal/-a: Nekaj seveda sem planiral... Zadeva je pa taka... Piper ima oz. bo imel 1.91 m2 krilnih površin ! Glede krilne obremenitve sem se že v samem štartu malenkost orientiral po moji Moravi, ki leti fenomenalno, in ima pri teži 9.5 kg, točno 100 g/dm2 ! Čeprav je na Piperju drugačen profil, ki ima še malenkost večji "lift", bi torej bila primerljiva teža 19.1 kg, da bi ohranil enako krilno obremenitev ! Glede na kalkulacije pa te teže sigurno ne bom presegel... To je to, na brzino !

p.s. Wilga je imela krilno obremenitev 156 g/m2, pa je letela normalno ! Si pa moral biti zbran pri letenju, ker napak ni kar tako odpuščala...
Krilne obremenitve ni smisleno primerjati med modeli, ki se občutno razlikujejo po krilni površini. Bolj relevantna je "volumetrična" krilna obremenitev (volume wing loading). Po lastni sicer skromni praksi slednja do neke mere dejansko napoveduje letalne lastnosti, vsaj kar se tiče režimov leta okoli kritičnega vpadnega kota.

Priročen kalkulatov:
http://www.ef-uk.net/data/wcl.htm

Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)

Objavljeno: 08 Jan 2014, 07:00
Napisal/-a Ultralajt
Hvala _HD_ za link, vendar se mi zdi, da ta kalkulator precej v meglo brcne, kajti če ima prav, potem vsi moji jadralci "padejo" med motorne modele (od 450 gramskega Gupija, do 14 kilskega Cirusa #-o ), 3D Ultron akrobat pade med jadralce, le moj F5J-2005 se ujema s kalkulatorjevimi priporočili.
Raje zaupam svojim računom in izkušnjam, kot pa online kalkulatorjem.
Mitja

Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)

Objavljeno: 08 Jan 2014, 07:40
Napisal/-a Pisaneli
Ultralajt napisal/-a:Hvala _HD_ za link, vendar se mi zdi, da ta kalkulator precej v meglo brcne, kajti če ima prav, potem vsi moji jadralci "padejo" med motorne modele (od 450 gramskega Gupija, do 14 kilskega Cirusa #-o )
Mitja
To samo pomeni, da imajo iste letalne karakteristike.

WLC simply applies an ease of flight FACTOR for grouping and comparing aircraft by possible flight characteristics.

Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)

Objavljeno: 08 Jan 2014, 08:03
Napisal/-a LangusJ
Kolikor sem bral teorijo je WCL zelo dobra primerjalna številka če primerjamo letala z enakim profilom - idealno za izdelavo natančne makete, kjer uporabimo tudi enak profil kot ga ima originalno letalo, ali če želimo povečati/pomanjšati obstoječ dizajn in ohraniti letalne karakteristike.
Za primerjavo različnih profilov jasno odpovejo vsi ti faktorji.

Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)

Objavljeno: 08 Jan 2014, 08:18
Napisal/-a yamatuma
Torej, po tem izračunu pridem z do 17,5 kg med trejnerje...

:-k ...da pa pridem v scale kategorijo pa bi po tem izračunu moral imeti 32 kg.... ...larifari... :-k

Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)

Objavljeno: 08 Jan 2014, 08:41
Napisal/-a Pisaneli
Mislim, da ne gre tukaj za to v katero kategorijo padeš ampak za to, da vidiš letalne sposobnosti med modeli. To pomeni, da bodo vsa letala z vrednostjo recimo 8 imela iste oz. podobne letalne sposobnosti.
WCL kategorija verjetno govori na splošno saj F3F jadralno letalo tudi spada med trainerje.

Primer:

Francis claims that every J-3 Cub from a very small model to a full-size one will have about the same wing cube loading. Let's test him!
A full-size Cub has a wing area of 178 square feet and a typical flying weight of 1,100 pounds (17,600 ounces), therefore, the wing loading figures at 98.876 ounces per square foot; dividing this by the square root of the wing area (13.34) equals 7.41 ounces per cubic foot.
My ElectriCub model weighs 50 ounces and the wing area is 429 square inches. Plugging everything into the equation gives a WCL of 9.72 ounces per cubic foot. The Goldberg Anniversary Edition Cub (gas power) has a wing area of 744 squares and a ready-to-fly weight of 120 ounces; its wing cube loading is 10.2 ounces per cubic foot.
Although it may appear that the WCL parameters diverge between different size aircraft, let's tabulate the WCL alongside the traditional wing loading:

Plane WCL (oz./cu. ft.) Wing Loading (oz./sq.ft.)
ElectriCub 9.72 16.8
Goldberg Cub 10.20 23.2
Full-Scale 7.41 98.9

Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)

Objavljeno: 08 Jan 2014, 09:03
Napisal/-a LangusJ
WCL za pravo letalo PA-18 (podatki z Wikipedije)

wing area = 178.5 sq ft ~ 25.700 sq in
weight(skoraj prazen) ~ 1000 lb = 16.000 oz

-> WCL = 6.7 - direktno v trainer kategoriji

Če računamo WCL za polno naloženo letalo (1750 lb) se WCL dvigne na 11.7

Tista kategorija scale mislim da pomeni nekako v smislu scale warbirds.

Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)

Objavljeno: 08 Jan 2014, 09:31
Napisal/-a yamatuma
Ok, potem očitno štima... :D ...tudi na mojem projektu... :D