Piper PA 18 SuperCub (35%)

Načini, postopki in tehnike gradnje modelov letal, uporaba in obdelava materialov in predstavitev gradnje modelov s slikami.

Moderatorji: PisaneliKrist

Odgovori
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13455
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 02 Jan 2014, 12:43

Živjo!

Sicer si že nekaj pisal o poslikavi modela, ampak zatem si pa ene dvakrat spremenil svoj avatar.
Ali trenutni avatar namiguje na poslikavo v stilu ameriških kmetijskih strojev?

Slika

Slika

Uporabniški avatar
yamatuma
Freak
Prispevkov: 517
Pridružen: 29 Jan 2008, 09:09
Kraj: Zgornja Kungota

Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)

Odgovor Napisal/-a yamatuma » 03 Jan 2014, 12:17

Ultralajt napisal/-a:Živjo!

Sicer si že nekaj pisal o poslikavi modela, ampak zatem si pa ene dvakrat spremenil svoj avatar.
Ali trenutni avatar namiguje na poslikavo v stilu ameriških kmetijskih strojev?
:D Ne, Mitja, ni straha ! Pri tem modelu res ne bom kompliciral in bo barvna shema takšna kot je že bila omenjena ! :D

Uporabniški avatar
yamatuma
Freak
Prispevkov: 517
Pridružen: 29 Jan 2008, 09:09
Kraj: Zgornja Kungota

Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)

Odgovor Napisal/-a yamatuma » 03 Jan 2014, 12:18

:D Gradnja kril... :D
Priponke
imag0678.jpg
imag0678.jpg (124.39 KiB) Pogledano 2914 krat
imag0679.jpg
imag0679.jpg (114.96 KiB) Pogledano 2914 krat

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13455
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 03 Jan 2014, 15:15

yamatuma napisal/-a:
Ultralajt napisal/-a:Živjo!

Sicer si že nekaj pisal o poslikavi modela, ampak zatem si pa ene dvakrat spremenil svoj avatar.
Ali trenutni avatar namiguje na poslikavo v stilu ameriških kmetijskih strojev?
:D Ne, Mitja, ni straha ! Pri tem modelu res ne bom kompliciral in bo barvna shema takšna kot je že bila omenjena ! :D
Ne, da bi me bilo strah, celo potihem sem upal, da dobi Moravia večjega brata v enaki obleki!

Sicer pa še enkrat vse pohvale za projekt, ki si ga lepo zastavil že od načrta naprej.

Mitja

Uporabniški avatar
yamatuma
Freak
Prispevkov: 517
Pridružen: 29 Jan 2008, 09:09
Kraj: Zgornja Kungota

Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)

Odgovor Napisal/-a yamatuma » 04 Jan 2014, 18:36

Levo krilo je pripravljeno za zapiranje remenjače (nosilca) in plankanje... Točk za zlepit je bilo ogromno, časa pri lepljenju pa malo, zato sem v pomoč poklical modelarskega kolega in prijatelja in sva delo uspešno in brezhibno zaključila ! :D
Priponke
imag0684.jpg
imag0684.jpg (120.21 KiB) Pogledano 2772 krat
imag0687.jpg
imag0687.jpg (110.29 KiB) Pogledano 2772 krat

Uporabniški avatar
MajsterBojč
Tekmovalec
Prispevkov: 310
Pridružen: 11 Jan 2012, 13:54
Kraj: Radlje ob Dravi

Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)

Odgovor Napisal/-a MajsterBojč » 04 Jan 2014, 20:27

=D> lepo Dejan,fajn sta porihtala =D>

Ena iz opazovanja fotk;
Na fotki se vidijo tisti mucki od reskarja na rebrah,saj res,da se na koncu nebo nič videlo in nima nobene veze al so al ne,ampak hotel sem povedati,
da jas to rešim čisto enostavno in hitro tako,da vse reskane dele,ko so še neizluščeni na plošči prebrusim celo ploščo z "ekscentrično" brusilko(lahko bi tud z vibracijsko) in pobrusi lepo vse robove,tako,
da so brez muck in jih potem poberem iz plošče in so vsi lepo gladki.
Lp. Bojč

Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6857
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)

Odgovor Napisal/-a Krist » 04 Jan 2014, 23:00

Jaz raje uporabim brusni papir na gobici, ki se uporablja za brušenje laka.
LP Kristjan

This sentence does not have a sense...
http://kads-world.com/KADS_World/Welcome.html

Uporabniški avatar
yamatuma
Freak
Prispevkov: 517
Pridružen: 29 Jan 2008, 09:09
Kraj: Zgornja Kungota

Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)

Odgovor Napisal/-a yamatuma » 06 Jan 2014, 18:31

\:D/ Spet nekaj za mojo dušo... \:D/

Malo sem zadevo tehtal, teža do zdaj je, (trup z levim krilom, vključno z višincem in smerjo) 4458 g !
Priponke
IMAG0692.jpg
IMAG0692.jpg (191.23 KiB) Pogledano 2548 krat
IMAG0691.jpg
IMAG0691.jpg (210.63 KiB) Pogledano 2548 krat

psas
Razpravljalec
Prispevkov: 63
Pridružen: 25 Avg 2011, 22:28

Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)

Odgovor Napisal/-a psas » 07 Jan 2014, 01:40

Ja, Dejan ... pridno se redi in raste! =D> koliko si že planiral, da bo končna teža? :roll:

Uporabniški avatar
yamatuma
Freak
Prispevkov: 517
Pridružen: 29 Jan 2008, 09:09
Kraj: Zgornja Kungota

Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)

Odgovor Napisal/-a yamatuma » 07 Jan 2014, 03:10

psas napisal/-a:Ja, Dejan ... pridno se redi in raste! =D> koliko si že planiral, da bo končna teža? :roll:
Nekaj seveda sem planiral... Zadeva je pa taka... Piper ima oz. bo imel 1.91 m2 krilnih površin ! Glede krilne obremenitve sem se že v samem štartu malenkost orientiral po moji Moravi, ki leti fenomenalno, in ima pri teži 9.5 kg, točno 100 g/dm2 ! Čeprav je na Piperju drugačen profil, ki ima še malenkost večji "lift", bi torej bila primerljiva teža 19.1 kg, da bi ohranil enako krilno obremenitev ! Glede na kalkulacije pa te teže sigurno ne bom presegel... To je to, na brzino !

p.s. Wilga je imela krilno obremenitev 156 g/m2, pa je letela normalno ! Si pa moral biti zbran pri letenju, ker napak ni kar tako odpuščala...

Uporabniški avatar
Klemen P
Dr. Modelar
Prispevkov: 2369
Pridružen: 25 Feb 2011, 15:14
Kraj: na vasi ..

Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)

Odgovor Napisal/-a Klemen P » 07 Jan 2014, 04:37

U ti jarca,19kg pa ni niti tko malo...
samo za info,moja pavla z razponom 3.6m je mela natanko 12900g

Uporabniški avatar
yamatuma
Freak
Prispevkov: 517
Pridružen: 29 Jan 2008, 09:09
Kraj: Zgornja Kungota

Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)

Odgovor Napisal/-a yamatuma » 07 Jan 2014, 05:22

Klemen P napisal/-a:U ti jarca,19kg pa ni niti tko malo...
samo za info,moja pavla z razponom 3.6m je mela natanko 12900g
Sem omenil, da te teže nikakor ne bom presegel. To sem postavil kot mejo, kjer bi dejansko še vse bilo OK... Sem pa spremljal gradnje na tujih forumih malenkost manjših 1/3 varijant (merilo tvoje Paulistinhe), nekaj čistih samogradenj, nekaj pa iz KIT kompletov... Zaključek je bil, da zadeva najlepše leti med 15-imi in 17-imi kilogrami...

Pa pustimo zaenkrat težo... :wink:

Uporabniški avatar
Klemen P
Dr. Modelar
Prispevkov: 2369
Pridružen: 25 Feb 2011, 15:14
Kraj: na vasi ..

Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)

Odgovor Napisal/-a Klemen P » 07 Jan 2014, 07:21

No ja,sicer je pa tvoja gradnja precej bolj "betonska" kot je bil moj kit..
s tem ne mislim nič slabega!
aja,pa jaz sem imel vsaj 1kg lažji motor gor ker je bil samo 55 kubikov,tvoj bo gotovo vsaj 100 :wink:
dej nared še kako sliko s tabo vred,da se malo vidi koliko je velika mrcina-tko mal za primerjavo :P

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13455
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 07 Jan 2014, 09:55

Klemen P napisal/-a:dej nared še kako sliko s tabo vred,da se malo vidi koliko je velika mrcina-tko mal za primerjavo :P
Na drugi strani!
Slika
Klemen P napisal/-a:aja,pa jaz sem imel vsaj 1kg lažji motor gor ker je bil samo 55 kubikov,tvoj bo gotovo vsaj 100
Na prvi strani!
yamatuma napisal/-a:Razpon cca. 3,75 m... Motor od 100 ccm naprej, verjetno 120ccm !

Uporabniški avatar
yamatuma
Freak
Prispevkov: 517
Pridružen: 29 Jan 2008, 09:09
Kraj: Zgornja Kungota

Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)

Odgovor Napisal/-a yamatuma » 07 Jan 2014, 16:00

Zapiranje remenjače (nosilca)...

...to delo pa se "vleče"... :-k ...tri ure pa sem prišel komaj do polovice ene strani... :-k
Priponke
imag0695.jpg
imag0695.jpg (96.33 KiB) Pogledano 2320 krat

Uporabniški avatar
yamatuma
Freak
Prispevkov: 517
Pridružen: 29 Jan 2008, 09:09
Kraj: Zgornja Kungota

Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)

Odgovor Napisal/-a yamatuma » 07 Jan 2014, 16:05

Gradnja se bo zdaj za nekaj časa ustavila... Druge nepreložljive obveznosti !

:D " Ajl bi bak....sun...", kot bi rekel Arnie v avstrijski angleščini, hehe ! :D

Uporabniški avatar
Klemen P
Dr. Modelar
Prispevkov: 2369
Pridružen: 25 Feb 2011, 15:14
Kraj: na vasi ..

Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)

Odgovor Napisal/-a Klemen P » 07 Jan 2014, 17:42

Kar počas,zima je še dolga,oz. se prava sploh še začela ni :wink:

_HD_
Začetnik
Prispevkov: 28
Pridružen: 28 Jan 2013, 13:14

Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)

Odgovor Napisal/-a _HD_ » 07 Jan 2014, 23:57

yamatuma napisal/-a: Nekaj seveda sem planiral... Zadeva je pa taka... Piper ima oz. bo imel 1.91 m2 krilnih površin ! Glede krilne obremenitve sem se že v samem štartu malenkost orientiral po moji Moravi, ki leti fenomenalno, in ima pri teži 9.5 kg, točno 100 g/dm2 ! Čeprav je na Piperju drugačen profil, ki ima še malenkost večji "lift", bi torej bila primerljiva teža 19.1 kg, da bi ohranil enako krilno obremenitev ! Glede na kalkulacije pa te teže sigurno ne bom presegel... To je to, na brzino !

p.s. Wilga je imela krilno obremenitev 156 g/m2, pa je letela normalno ! Si pa moral biti zbran pri letenju, ker napak ni kar tako odpuščala...
Krilne obremenitve ni smisleno primerjati med modeli, ki se občutno razlikujejo po krilni površini. Bolj relevantna je "volumetrična" krilna obremenitev (volume wing loading). Po lastni sicer skromni praksi slednja do neke mere dejansko napoveduje letalne lastnosti, vsaj kar se tiče režimov leta okoli kritičnega vpadnega kota.

Priročen kalkulatov:
http://www.ef-uk.net/data/wcl.htm

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13455
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 08 Jan 2014, 07:00

Hvala _HD_ za link, vendar se mi zdi, da ta kalkulator precej v meglo brcne, kajti če ima prav, potem vsi moji jadralci "padejo" med motorne modele (od 450 gramskega Gupija, do 14 kilskega Cirusa #-o ), 3D Ultron akrobat pade med jadralce, le moj F5J-2005 se ujema s kalkulatorjevimi priporočili.
Raje zaupam svojim računom in izkušnjam, kot pa online kalkulatorjem.
Mitja

Uporabniški avatar
Pisaneli
Dr. Modelar
Prispevkov: 3490
Pridružen: 13 Sep 2006, 20:47
Kraj: Žiče-Slov. Konjice

Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)

Odgovor Napisal/-a Pisaneli » 08 Jan 2014, 07:40

Ultralajt napisal/-a:Hvala _HD_ za link, vendar se mi zdi, da ta kalkulator precej v meglo brcne, kajti če ima prav, potem vsi moji jadralci "padejo" med motorne modele (od 450 gramskega Gupija, do 14 kilskega Cirusa #-o )
Mitja
To samo pomeni, da imajo iste letalne karakteristike.

WLC simply applies an ease of flight FACTOR for grouping and comparing aircraft by possible flight characteristics.
Fear of a Flat Planet.

LangusJ
Tekmovalec
Prispevkov: 441
Pridružen: 28 Jun 2011, 06:30
Kraj: Križe

Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)

Odgovor Napisal/-a LangusJ » 08 Jan 2014, 08:03

Kolikor sem bral teorijo je WCL zelo dobra primerjalna številka če primerjamo letala z enakim profilom - idealno za izdelavo natančne makete, kjer uporabimo tudi enak profil kot ga ima originalno letalo, ali če želimo povečati/pomanjšati obstoječ dizajn in ohraniti letalne karakteristike.
Za primerjavo različnih profilov jasno odpovejo vsi ti faktorji.
LP
Janez

Uporabniški avatar
yamatuma
Freak
Prispevkov: 517
Pridružen: 29 Jan 2008, 09:09
Kraj: Zgornja Kungota

Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)

Odgovor Napisal/-a yamatuma » 08 Jan 2014, 08:18

Torej, po tem izračunu pridem z do 17,5 kg med trejnerje...

:-k ...da pa pridem v scale kategorijo pa bi po tem izračunu moral imeti 32 kg.... ...larifari... :-k

Uporabniški avatar
Pisaneli
Dr. Modelar
Prispevkov: 3490
Pridružen: 13 Sep 2006, 20:47
Kraj: Žiče-Slov. Konjice

Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)

Odgovor Napisal/-a Pisaneli » 08 Jan 2014, 08:41

Mislim, da ne gre tukaj za to v katero kategorijo padeš ampak za to, da vidiš letalne sposobnosti med modeli. To pomeni, da bodo vsa letala z vrednostjo recimo 8 imela iste oz. podobne letalne sposobnosti.
WCL kategorija verjetno govori na splošno saj F3F jadralno letalo tudi spada med trainerje.

Primer:

Francis claims that every J-3 Cub from a very small model to a full-size one will have about the same wing cube loading. Let's test him!
A full-size Cub has a wing area of 178 square feet and a typical flying weight of 1,100 pounds (17,600 ounces), therefore, the wing loading figures at 98.876 ounces per square foot; dividing this by the square root of the wing area (13.34) equals 7.41 ounces per cubic foot.
My ElectriCub model weighs 50 ounces and the wing area is 429 square inches. Plugging everything into the equation gives a WCL of 9.72 ounces per cubic foot. The Goldberg Anniversary Edition Cub (gas power) has a wing area of 744 squares and a ready-to-fly weight of 120 ounces; its wing cube loading is 10.2 ounces per cubic foot.
Although it may appear that the WCL parameters diverge between different size aircraft, let's tabulate the WCL alongside the traditional wing loading:

Plane WCL (oz./cu. ft.) Wing Loading (oz./sq.ft.)
ElectriCub 9.72 16.8
Goldberg Cub 10.20 23.2
Full-Scale 7.41 98.9
Fear of a Flat Planet.

LangusJ
Tekmovalec
Prispevkov: 441
Pridružen: 28 Jun 2011, 06:30
Kraj: Križe

Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)

Odgovor Napisal/-a LangusJ » 08 Jan 2014, 09:03

WCL za pravo letalo PA-18 (podatki z Wikipedije)

wing area = 178.5 sq ft ~ 25.700 sq in
weight(skoraj prazen) ~ 1000 lb = 16.000 oz

-> WCL = 6.7 - direktno v trainer kategoriji

Če računamo WCL za polno naloženo letalo (1750 lb) se WCL dvigne na 11.7

Tista kategorija scale mislim da pomeni nekako v smislu scale warbirds.
LP
Janez

Uporabniški avatar
yamatuma
Freak
Prispevkov: 517
Pridružen: 29 Jan 2008, 09:09
Kraj: Zgornja Kungota

Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)

Odgovor Napisal/-a yamatuma » 08 Jan 2014, 09:31

Ok, potem očitno štima... :D ...tudi na mojem projektu... :D

Odgovori

Vrni se na