Stran 8 od 9

Re: Robbe Charter 1,5m

Objavljeno: 27 Jun 2015, 06:16
Napisal/-a LangusJ
Čestitke =D>

Re: Robbe Charter 1,5m

Objavljeno: 27 Jun 2015, 07:45
Napisal/-a sihu
Čestitam bernard8. Flota se veča😊.

Re: Robbe Charter 1,5m

Objavljeno: 15 Mar 2016, 13:36
Napisal/-a andrejbu
Upam da so tile Čarterji še v dobri kondiciji. :D

Ker se kit več ne da kupiti, mi je Robert ( 2R ) predlagal naj mu nekdo pošlje načrt, da lahko naredi CNC izrez za to letalo. Samo za eno se mu najbrž ne bo splačalo truditi, če nas bo več kandidatov za letalo pa bo verjetno naredil nekaj izrezov.

Torej, če ima kdo še lepo ohranjen načrt, naj me kontaktira ali pa Roberta-2R.

Re: Robbe Charter 1,5m

Objavljeno: 15 Mar 2016, 17:30
Napisal/-a Offshore
Če se bo delal načrt in kit kompleti ,vam toplo polagam na srce da se "uštima" vpadni kot krila,ker je v originalu močno sfaljen!
Ravno zaradi te napake sem svojega že davno upokojil ](*,)

Re: Robbe Charter 1,5m

Objavljeno: 15 Mar 2016, 18:23
Napisal/-a andrejbu
Hvala za opozorilo. Bo pa Robert povedal, če bo projekt zaživel.

Re: Robbe Charter 1,5m

Objavljeno: 15 Mar 2016, 18:37
Napisal/-a gas
Če kdo rabi ta načrt naj mi pošlje e naslov.

Re: Robbe Charter 1,5m

Objavljeno: 15 Mar 2016, 19:07
Napisal/-a andrejbu
Hvala Dominiku za načrt. =D> Sem že poslal mojstru 2R. Bo javil če bo šel v akcijo.

Tu lahko napišete če je še kak interesent za izrezane kose.

Re: Robbe Charter 1,5m

Objavljeno: 15 Mar 2016, 21:04
Napisal/-a LangusJ
Kar se tiče vpadnega kota - ni sfaljen, je pa bil narejen za .25 glow motorje (4 ccm). Na mojem je .30 (5 ccm) in sem zadnji rob rahlo podložil (mislim da 3mm), da ga pri dodajanju plina ne vleče navzgor.
Pri močnejšem motorju bi bilo treba konkretno povečati zasuk motorja navzdol.

Re: Robbe Charter 1,5m

Objavljeno: 15 Mar 2016, 21:24
Napisal/-a Krist
LangusJ napisal/-a:Kar se tiče vpadnega kota - ni sfaljen, je pa bil narejen za .25 glow motorje (4 ccm). Na mojem je .30 (5 ccm) in sem zadnji rob rahlo podložil (mislim da 3mm), da ga pri dodajanju plina ne vleče navzgor.
Pri močnejšem motorju bi bilo treba konkretno povečati zasuk motorja navzdol.
Točno tako!
Težava je, če gor obesiš 7,5ccm in resonanco, potem pa model ni obvladljiv.
Kolega je imel na modelu 4ccm, sicer je model lepo letel, mogoče je bil malenkost podhranjen, ampak predvsem zaradi krila s stiropor sredico, ki je bilo konkretno težje od klasičnega.

Re: Robbe Charter 1,5m

Objavljeno: 15 Mar 2016, 22:14
Napisal/-a Peter Burkeljc
Zdravo!

V času ¨Juge¨sem, v letu in pol, izdelal, po načrtu, 36 Charterjev za trgovino v Celovcu, Dobil se komplet z 4-taktnem motorjem Saito 40 (6 ccm), ki je bil težji in šibkejši od tedanjega 2-taktnega 4 ccm motorja. Za izdelavo sem dobil ves les, lepilo in folijo. Vsi so leteli z originalno nastavitvijo kotov motorja in kril, tudi s šibkejšemi motorji. Nekaj jih je kupec želel s krilci, kjer sem zmanjšal lom krila in izdelal krilca.

Če pa nekdo brezglavo pritrdi premočan motor, pa tega ni kriv model.

LP

Peter

Re: Robbe Charter 1,5m

Objavljeno: 16 Mar 2016, 06:17
Napisal/-a Offshore
Sam sem na svojem imel sprva montiran asp 4ccm in vam odkrito lahko povem da sem pri laširanju oz. pri 1. vzletu skoraj naredil luping #-o
Model je tako močno vleklo na gor da sem moral višino do konca strimat na dol,pa je bilo še vedno veliko premalo!!
Toliko o tem
Kdor pa ne verjame da je vpadni kot krila faljen,pa naj vzame v roke merila pa naj pomeri :roll:

Re: Robbe Charter 1,5m

Objavljeno: 16 Mar 2016, 06:51
Napisal/-a andrejbu
Doma imam viška OS 40 LA. Bo premočno za čarterja ??

Re: Robbe Charter 1,5m

Objavljeno: 16 Mar 2016, 09:57
Napisal/-a KamiKaza
Tako, kot je Langus reku, Zadaj podložiti, pa mal "zdrave" pameti. Tudi jaz sem na svojega namontiral ta motorček. Ja, z original nastavitvami je bla kar jeba, pa sem tudi obračal motor na dol, še najbolj se je obneslo podlaganje zadnjega roba krila (pri meni kar približno centimeter). Je bilo pa potem treba paziti pri poletanju- si moral vleči nase, da je odlepil, pa pri pristajanju si ga tudi moral "podpreti" z višino, čene je preveč tonil. Še vedno pa je rabil nekaj višine od sebe pri polnem plinu (kar pa mislim, da je "problem" pri vseh letalih z nesimetričnim profilom, pri nekaterih več, pri drugih pač komaj zazavno :lol: ), kar pa seveda v časih ibermodernih oh in sploh naprav ni več problem, ali pač :-?
Pa še en podatek... s Čarterjem sem se učil leteti, bil sem zelo neroden-počasi-učeči-učenec :oops: :lol: , pa sva preživela oba, pa še Milan se je potem nekaj matral z njim...
Je pa res, v današnjih instant časih, morda je bolje da kak začetnik začne s stiroporom, sej tko uben več na zna nč potrpet, kwa šele kej pomislt, pa kej probat na drug način, bohnendej, da se še kej polom, ja poj je pa kr konc sveta, ane... :grrrrrrrrrrr: :-({|=
Za une, k smo pa še v unih cajtih gor rasli, ja priznam, so me kr mal prsti zasrbeli, sam kaj, k me trenutno okupirajo čist druge stvari :oops:

Re: Robbe Charter 1,5m

Objavljeno: 16 Mar 2016, 10:18
Napisal/-a Ultralajt
2016-1972=44

Ja, Robe Charter je star 44 let!

Slika

Takrat je bilo RV letenje najbrž zelo drugačno, letala prej "podhranjena" kot pa da bi imela preveč moči, pa tudi oprema ki se je dajala vanje je bila bolj težka, od sprejemnikov, akumulatorjev in servomotojev.

Tako daleč nazaj konstruiranim modelom bolj "paše" večja razlika vpadnih kotov med krilom in repom, tako, da je za razumeti nekatere parametre tako davno nazaj konstruiranih modelov.

Seveda pa lažja in močnejša oprema v sodobnem času, vgrajena v starinski dizajn postavi nekatere stvari na glavo!

Ker je model s sodobno opremo lažji, mora krilo leteti z manjšim vpadnim kotom, ker že prej ustvari dovolj vzgona, zaradi tega pa ga je treba tiščati z višinskim krmilom na nos, sploh pa še v kombinaciji z močnejšim motorjem od originalno predvidenega.

Modelu je, kot je že par kolegov povedalo, treba dati samo malo korekcijo v sedlu krila, pa bo kot nov!

Trditi pa, da je model totalno sfaljen, je samo posledica nepoznavanja osnov. Osnove pa se najbrž res s poplavo cenenih ARFjev počasi izgubljajo v megleni daljavi...

LP Mitja

Re: Robbe Charter 1,5m

Objavljeno: 16 Mar 2016, 14:09
Napisal/-a andrejbu
V načrtu so navedeni koti : krilo +1,5*, višina +1*

Če prav razumem je potrebno glavnemu krilu znižati kot na cca +1*, ali se motim ???

Re: Robbe Charter 1,5m

Objavljeno: 16 Mar 2016, 14:20
Napisal/-a KamiKaza
Ne kompliciraj preveč, zadnji rob krila podloži 5- 10 mm pa si zmagal (odvisno kaj hočeš, oziroma koliko te moti penjanje modla pod polnim plinom).

Re: Robbe Charter 1,5m

Objavljeno: 16 Mar 2016, 16:56
Napisal/-a Krist
andrejbu napisal/-a:V načrtu so navedeni koti : krilo +1,5*, višina +1*

Če prav razumem je potrebno glavnemu krilu znižati kot na cca +1*, ali se motim ???
Druga opcija je postavitev višine v 0° ali popravek ležišča krila. Obe zadevi se da elegantno rešit že pri risanju modela v CAD-u.

Re: Robbe Charter 1,5m

Objavljeno: 16 Mar 2016, 17:18
Napisal/-a andrejbu
Ok, mi je jasno. Škoda, ker ne bo šla stvar v CNC izdelavo. Bomo pa po stari metodi žagal, kot včasih. :-?

Re: Robbe Charter 1,5m

Objavljeno: 17 Mar 2016, 18:35
Napisal/-a Stanko P.
Sicer tega modela nisem imel nikdar.

Je pa vsem znano, da se je z njim izučilo malo morje modelarjev. Da je lahko tako uspešno služil kot prvi (motorni) model, v časih ko še zdaleč ni bilo na obzorju nobenih 'izi modelov', in je bila vsaka začetniška izkušnja z rv letenjem, glede na današnje pogoje, resnično na 'hard'. Plus tega da model dejansko leti in se ne vleče po zraku kot smrkelj, kakor funkcionirajo nekateri sodobni t.i. začetniški modeli. Da je s svojimi sodobniki še danes vzor za konstruiranje trejnerjev.

Vse to govori, da je dizajn naštudiran do konca, tudi kar se rokovanja z modelom na tleh, vzdrževanja in morebitnih popravil tiče.

Motornega letenja sem se treniral na Protechovem Skystar-u, mimogrede tudi dober treiner, ki ima polsimetrični profil in je pri plinu ud 1/3 navzgor prav tako rabil ustrezno višino od sebe. Tako pač delujejo visokokrilni začetniški modeli. Kot ustrezna tehnika pilotiranja na ustreznem plinu glede na fazo letenja za tovrstne modele je zapisana celo, v zame bibliji rv pilotiranja, Cajhnovi knjigi 'Radijsko vodenje letalskih modelov'.

Re: Robbe Charter 1,5m

Objavljeno: 17 Mar 2016, 21:15
Napisal/-a andrejbu
Se strinjam z tabo Stanko. Zato sem se nekako tudi jaz odločil da grem narediti Čarterja iz nostalgije in nekega spoštovanja do tega letala ki je naučil leteti marsikaterega modelarja. Tudi sam sem se naučil leteti pred leti z Trainerjem 40, ki sem ga sam naredil iz načrta ki je bil v reviji Tim. To so bil lepi časi. :D
V glavnem bo to za dušo.....čista nostalgija.

Re: Robbe Charter 1,5m

Objavljeno: 18 Mar 2016, 16:24
Napisal/-a skorc
TO je bilo moje prvo letalo. V osnovni šoli sem ga dobil za Dedka Mraza. Pri modelarskem krožku in pa seveda doma, sem ga z velikim veseljem sestavljal....

Re: Robbe Charter 1,5m

Objavljeno: 13 Jun 2016, 15:10
Napisal/-a Offshore
Gor nataknil precej utrujen 4 takt 10 ccm,elerone zalimal,tako je vodljiv samo s smerjo in višino.
Naredil sem 3 poskusne polete na bližnjem travniku in je na švoh polovici gasa pravi balzam

Re: Robbe Charter 1,5m

Objavljeno: 14 Jun 2016, 07:44
Napisal/-a LangusJ
Odlično :)

Ali si zadnji rob kaj podložil?

Re: Robbe Charter 1,5m

Objavljeno: 14 Jun 2016, 10:34
Napisal/-a Offshore
Nič ga nisem podlagal,ker se mi zdi da se lažje "pluži" po zraku z malim plinom.
Pa glede na precejšnji V lom imam občutek da se bolje pelje brez eleronov :wink:

Re: Robbe Charter 1,5m

Objavljeno: 05 Jul 2016, 14:19
Napisal/-a Offshore
No crash No fun :-& :lol: :lol: