Stran 1 od 1

Vakumiranje D-box krila

Objavljeno: 26 Jan 2013, 23:50
Napisal/-a A. Kovač
Tudi sam pripravljam nekaj za f4j-400.

Zaenkrat še bolj eksperimentiram katero tehniko izdelave izbrati. Uspelo mi je narediti lepe segmente krila po tehniki vakumiranja na XPS sredice.
Težave imam le z izdelavo prednjega roba krila, da bi bil kar se da idealen.

Danes se mi je namreč zataknilo pri tem, da sem s sprejem za lepljenje, preveč pretopil prednji rob krila preko katerega sem potem nameraval nalepiti karbonski roving in preko zvakumirati steklenko iz zgornje in spodnje strani.
Potem sem postopek popravil in sem lepilo v spraju nanesel samo na roving in ga čez kakšno minutko nalepil na prednji rob krila. Rešitev zaenkrat izgleda super, sem dal v vakum in bom videl kako bo izpadlo.

Ali dela kdo po podobni tehniki ?

Re: Vakumiranje D-box krila

Objavljeno: 26 Jan 2013, 23:52
Napisal/-a A. Kovač
Stisnjeno, zdej pa čakat, kaj bo.

Re: Vakumiranje D-box krila

Objavljeno: 27 Jan 2013, 00:02
Napisal/-a A. Kovač
Ker pa vidim, da so ta hude rakete narejene s karbonskimi D-boksi sem pa tudi probal naredit en poskusni D-box, da vidim kaj rata.

Zaradi cenejše izvedbe sem ga naredil kar iz steklenke. Imam pa kar nekaj vprašanj, glede same izvedbe.

(1.) Kakšne gramature karonske tkanine uporabiti pri izdelavi D-boxa
(2.) Ali je pri nas mogoče kupiti karbonsko tkanino ustrezne gramature, ki je že na nekakšni samolepilni folijo katero odstraniš tik pred polaganjem v kalup
(3.) Kako enostavno narediti D-box in nosilec ter nadaljevati z balzovimi rebrci, tako da zadeva ne bi bila prekomplicirana in predvsem predimenzionir
(4.) Kje se splača kupiti te razne karbonske nogavice za nosilce, rovinge, tkanine,... (lahko tudi na ZS)
(5.) Kakšno težo krila bi moral doseči s to tehnologijo za F5J-400 klaso?

Re: Vakumiranje D-box krila

Objavljeno: 27 Jan 2013, 00:05
Napisal/-a A. Kovač
Oba testna komada čakata na svojo usodo :)

S tehniko vakuumiranja steklenke na XPS sredice pridem na 0,056 g/cm2 pa niti nimam občutka ali je to o.k.
Edino kar me še jezi je ta prednji rob in bom videl kako bo izpadlo.
Mi je pa všečna tudi tehnologija z D-boxom, zato me zanimajo vaša mnenja.

Re: Vakumiranje D-box krila

Objavljeno: 27 Jan 2013, 07:48
Napisal/-a raktivec
Izreži negativ, ki bo večji za debelino vakumirne folije in pozitiv, ki bo manjši za 2 mm v premeru. Negativ vtakni v leseno ohišje, da ga ne raztegne, ko porineš vanj laminat in pozitiv.
Na "cvetličarsko" vakumirno folijo naneseš laminat, ga pokriješ z kuhinjsko pvc folijo in vse skupaj pokriješ z 2-3 mm peno, ki se uporablja za podlaganje pod talne laminate.
Na pozitiv z selotejpom napni kompleten "laminat" tako, da bo pena na pozitivu, vakumirna folija pa bo zunaj. Namaži jo z margarino in porini v negativ. Zadaj daš čez pozitiv eno debelejšo lato, jeklen profil... in pricvingaš dol, da ga bo tiščalo v negativ, a ne preveč.

Segrej na 45-50 oC in čez pol dneva potegni ven prvovrstni D-box. Brez gretja laminat ne bo tako lep, niti trd. O:)
Na vakumirno folijo daj 25 g steklo, čez 90 g ali 163 g karbon in pokrij z 25 g steklom. Pokrij z nekaj sloji papirnih brisač, ter za kakih 10 minut v vakum, da popivna. Nato snameš brisače in izdelaš d-box. Jaz bi vzel 163 g karbon, ker ne potrebuje rebrc v d-boxu, za 90 g jih bi pa po moje potreboval. Stojina bi morala biti dovolj 2,5 mm pokončno rezana mehka balsa.

Dvomim, da je lahko rebrasto krilo lažje od stirodur sredice z 25 g steklom, ali celo japonskim papirjem navakumiranim z epoksijem.

Slika



Iz tega spodaj sem pred leti izpeljal to o čemer pišem zgoraj. Najdeš tudi nekaj podatkov o materijalih, ampak vodi računa o tem, da so takrat vse skupaj delali malce trdneje kot bi bilo treba.
Slika
Slika

Re: Vakumiranje D-box krila

Objavljeno: 27 Jan 2013, 09:37
Napisal/-a MC GAYVER
@aleš
Krilo za F5J 400 naj bi bilo teško okoli 100g nekoliko je to odvisno od težer trupa, saj veš 350g skupne mase :o

@raktivec
Vem da si dober v delu z laminati pa vseeno, stirodur sredica za F5J 400 krilo tehta cca 50g tako da se z 100g konec ne izide (vsaj meni) z Stiropor sredico je 110g pa precej "maha" 8)

Imam pa krila klasične gradnje ojačane z karbon stripesi in D boxom teža 94g in klasiko z malo krbon polizdelki 84g, oba sta več kot dovolj močna in ustrezno lahka. =D>

Teža krila je pomebna še zaradi uporabe acujev, kajti težja ko so krila manjši acu je v igri, višina dviga pa odvisna od motorčka in acuja, na žalost se pri teh malih motorčkih vsak gram še kako pozna :oops:

Re: Vakumiranje D-box krila

Objavljeno: 27 Jan 2013, 09:44
Napisal/-a Zvone
Na ta način jast delam d boks elemente!

Re: Vakumiranje D-box krila

Objavljeno: 27 Jan 2013, 09:56
Napisal/-a Zvone
Pripravljeni za gradnjo!

Re: Vakumiranje D-box krila

Objavljeno: 27 Jan 2013, 10:45
Napisal/-a raktivec
@Milan;


Menim, da je ob gornji dovoljeni površini in gornjem dovoljenem razponu za to vašo klaso krilo iz stirodur sredice lažje od vsega kar enako močnega izdelaš klasično z rebri in karbonskim D boxom.
Rebrc krila 27 dm2 in razpon 2 m nikoli nisem uspel izdelat pod 125 g, stirodur pa. Seveda zame krilo, ki ne prenese vsaj lupinga ni krilo.

Vem, da so razlike v velikosti, ampak krilo z razponom 3,6 m, ter površine 78 dm2 mi tehta 650g in prenese osnovne akrobacije z 1,2 kg težkim trupom, na centroplan bi skoraj lahko sedel.
Višinec z razponom 78 cm in površino 8,2 dm tehta točno 38 g.
Vsaj jaz ničesar od tega ne bi znal izdelat enako močnega in enako lahkega z rebrca konstrukcijo.

Malo se je treba pohecat z laminatom preden ga naplonkaš na sredico in tudi sredico je treba obrusit kot to dela Ivica, pa gre.
Recimo, da ima pena maso 50 g in ima krilo 27 dm2:
- nosilec 3 mm mehka balsa in na vsaki strani 1-2 karbon rovinga tex 1600, ter 2 mm mehka balsa za torzijski nos, oboje vlepljeno v sredico z Tesa sprej lepilom z rdečim pokrovčkom.
Končna masa take sredice pripravljene na oplato je z vso solato pod 60 g, pa naj bo 60 g.
- oplata iz 50 g stekla in epoksija nanese 45-55 g, masa krila je v tem primeru med 105 in 120 g
- oplata iz 25 g stekla in epoksija nanese 30-40 g in tu smo že na 90-100 g mase krila
- oplata iz 12 g japonskega papirja nanese 15-25 g in si pri 75 do 85 g
In krilo z japonskim papirjem še vedno manj maha kot enako lahka rebrnjača.
Vsakič seveda vakumirano z cvetličarsko ali podobno folijo.


p.s.
Če me spomin ne vara je imel moj 400 model z NiMh celicami in reduktorčkom vred 375 g, pa je imelo krilo okrog 130 g. Trup vem, da je imel kompleten brez repa pod 30 g, koliko se pa ne spominjam več.

Re: Vakumiranje D-box krila

Objavljeno: 29 Jan 2013, 21:23
Napisal/-a A. Kovač
Evo,

danes dobil zrezkan trup iz mediapana.

Vse lepo in prav, vendar ko sem ga pokazal izkušenemu modelarju Zvonetu, je takoj našel nekaj praktičnih pomankljivosti. :oops:
Res je, da mi je všeč, ampak kako stlačiti noter servote, kolikor toliko na kamot.
Zato bo potrebno pred izdelavo kalupa, še malo kitanja :)

Zvone, hvala tudi za ostale nasvete. Sedaj pa v akcijo, da ne bo prej April.

Re: Vakumiranje D-box krila

Objavljeno: 29 Jan 2013, 21:50
Napisal/-a Krist
V krilo daj servote pa lepo povezave na zajle. Druga opcija pa je v baldahin, seveda če ti dopušča širina. Dymondi D47 so zelo ozki in primerni za take podvige.

Re: Vakumiranje D-box krila

Objavljeno: 03 Feb 2013, 14:47
Napisal/-a A. Kovač
Eno vprašanje. Ima kdo izkušnje z izdelavo pramodela kateraga osnova je mediapan.
Razmišljam, da bi ga najpre polakiral in potem špric kit.
Druga bolj ziher varianta pa, trup oblečem v steklenko in potem špric kit.
Potem pa gelcoat in poliranje do 2000.

Lp

Re: Vakumiranje D-box krila

Objavljeno: 03 Feb 2013, 15:28
Napisal/-a raktivec
Tako kot je spodaj opisano marsikdo izdela tudi kak večji kalup za normalne serije.

- poliester špric kit in brušenje z 80 papirjem
- z acetonom malce razredčen poliester špric kit in brušenje 20 papirjem
- zelo na tanko malce razredčen poliester špric kit in brušenje z 600 papirjem

Vsa brušenja na suho!

Mazanje z pasto Formula Five in poliranje kot piše v navodilih, le prvi nanos naredi zelo bogat in ga dobro vdrgni v površino. nanašaj toliko nanosov, da se bo cel kos enakomerno svetil brez mat otočkov in nato še dva nanosa. Naslenji dan v delilno ploščo...

Kalup se bo svetil, ampak za tisti pravi strupeni sijaj spoliraj kalup, gre lažje kot pramodel.


NE DAJAJ gor 2K avto laka! Zelo rad zlepi, pa še spolirat ga je težko na gladko. Svetleče že, gladko pa ne. Tudi akrilni špric kit ni tako dober kot poliesterski, z gel coatom se pa sploh ne igraj, če ni švabe lak.

Re: Vakumiranje D-box krila

Objavljeno: 03 Feb 2013, 15:38
Napisal/-a A. Kovač
Lahko poveš kateri poliestrski špric kit predlagaš?
Kakšno ima komercialno ime. Ali obstaja poliestrski špric kit v spraju.
Nimam glih sistema za špricat zato mi je spraj izvedba boljša.
Lp

Re: Vakumiranje D-box krila

Objavljeno: 03 Feb 2013, 16:24
Napisal/-a raktivec
Na njem piše poliester kit za brizganje. Navadno ga dobiš v Merkurju... v 1 kg pločevinki, ki ji je priložena okrog 100 g plastenka z trdilcem.

Špric kiti v pršilki niso dobri za pramodel, se prerado zlepi z gel coatom kalupa. Akrilni 2K špric kit za avto reparature, recimo Beta... za silo grejo, takih na nitro osnovi se pa izogibaj.