PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Načini, postopki in tehnike gradnje modelov letal, uporaba in obdelava materialov in predstavitev gradnje modelov s slikami.

Moderatorji: Pisaneli, Krist

Odgovori
Uporabniški avatar
Kralj Luka
Freak
Prispevkov: 720
Pridružen: 25 Avg 2006, 10:49
Kraj: Rožna dolina (Nova gorica)

Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Odgovor Napisal/-a Kralj Luka »

Kljuka je odlična mam jaz enak sistem je pa sila pri meni ko se šlepa s foxom (16kg) majn kot 10 kg
pomoje so sam ene 2-3 kg oz 20-30N da se ne bo kdo upičil ker govorimo o sili :D
Lp Luka
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

yamatuma napisal/-a:... Se je mogoče kdo kdaj ukvarjal kakšna sila dejansko deluje na kljuko ? :-k Seveda pri težjih modelih !
Kakšna je sila pri odpenjanju je važno samo, kadar jadralec zbezlja iz kontrole in obenem ne more odpeti.
Če poizkusim malce špekulirati...
Takrat bi lahko rekli, da jadralec odleti nekam počez, in se mu pošteno ukrivijo krila. Da se jadralcu pošteno ukrivijo krila, je pa treba ene 5 do 10 Gjev. Recimo da tehta jadralec 10 kil, pomeni to silo vzgona 50 do 100 kil. Recimo, da takrat leti s slabo fineso.. recimo 5, kar pomeni potem nekako na grobo, vlečno silo v vrvi (vlečna sila = cca upor letala... upor letala = cca vzgon/finesa) 50do100/5= nekako 10 do 20 kil.

Sila odpenjanja na ročici servomotorja = vlečna sila v vrvi x količnik trenja jeklo/vrvica (0.26?)
Moment servomotorja za odpenjanje = sila odpenjanja * ročica vpetja na servomotorju

Kaj pa vem.. dajmo še mal varnosti.. 1,5.

sila odpenjanja = 10do20x0,26=2,6 do 5,2
Moment servomotorja (ročica 15mm) = 2,6do5,2 x 1,5 =3,9 do 7,8
moment povečan s faktorjem varnosti= 3,9do7,8 x 1,5= cca 6 do 11,7 kgcm

Torej, za zgoraj opisan primer, servomotor 60 do 120Ncm .
Ti imaš vgrajen, če sem prav videl, HS-7954SH in je po moje s svojimi 20 kilami čisto okej!

ne me požret zaradi enot... vsi vemo za kaj se gre.

LP Mitja
Uporabniški avatar
yamatuma
Freak
Prispevkov: 522
Pridružen: 29 Jan 2008, 09:09
Kraj: Zgornja Kungota

Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Odgovor Napisal/-a yamatuma »

Klemen P napisal/-a:Zelo lepo izrezano...a ti to tko lepo na roke režeš,ker ni videti sledi laserja da bi blo na CNC?
btw,kar lepo napreduješ =D>
P.S. gledam tole šlep kljuko,a si jo za Citabrijo tud sam postružil?
Rebra za trup so že v kompletu, kljuka na Citabriji je moje delo !

"Ultralajt" super odgovor! Kot vedno podprt še matematično ! =D>
Uporabniški avatar
yamatuma
Freak
Prispevkov: 522
Pridružen: 29 Jan 2008, 09:09
Kraj: Zgornja Kungota

Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Odgovor Napisal/-a yamatuma »

Epoksi smolo, katero rabim za vgradnjo reber v trup, dobim jutri, zato sem izkoristil čas in začel z delom na krilih....
Priponke
P1010124.jpg
P1010124.jpg (88.78 KiB) Pogledano 2964 krat
P1010123.jpg
P1010123.jpg (85.99 KiB) Pogledano 2964 krat
P1010125.jpg
P1010125.jpg (90.33 KiB) Pogledano 2964 krat
Uporabniški avatar
yamatuma
Freak
Prispevkov: 522
Pridružen: 29 Jan 2008, 09:09
Kraj: Zgornja Kungota

Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Odgovor Napisal/-a yamatuma »

...
Priponke
P1010126.jpg
P1010126.jpg (80.32 KiB) Pogledano 2964 krat
Uporabniški avatar
Glider
Dr. Modelar
Prispevkov: 2031
Pridružen: 26 Dec 2004, 15:04
Kraj: V stebru

Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Odgovor Napisal/-a Glider »

Lepo:-)

LP UB
peglej, peglej, da navš scuru..

www.aerozaprega.si
Uporabniški avatar
flesh
Profesor
Prispevkov: 1005
Pridružen: 11 Dec 2006, 22:16
Kraj: Logatec

Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Odgovor Napisal/-a flesh »

Ultralajt napisal/-a:
yamatuma napisal/-a:... Se je mogoče kdo kdaj ukvarjal kakšna sila dejansko deluje na kljuko ? :-k Seveda pri težjih modelih !
Kakšna je sila pri odpenjanju je važno samo, kadar jadralec zbezlja iz kontrole in obenem ne more odpeti.
Če poizkusim malce špekulirati...
Takrat bi lahko rekli, da jadralec odleti nekam počez, in se mu pošteno ukrivijo krila. Da se jadralcu pošteno ukrivijo krila, je pa treba ene 5 do 10 Gjev. Recimo da tehta jadralec 10 kil, pomeni to silo vzgona 50 do 100 kil. Recimo, da takrat leti s slabo fineso.. recimo 5, kar pomeni potem nekako na grobo, vlečno silo v vrvi (vlečna sila = cca upor letala... upor letala = cca vzgon/finesa) 50do100/5= nekako 10 do 20 kil.

Sila odpenjanja na ročici servomotorja = vlečna sila v vrvi x količnik trenja jeklo/vrvica (0.26?)
Moment servomotorja za odpenjanje = sila odpenjanja * ročica vpetja na servomotorju

Kaj pa vem.. dajmo še mal varnosti.. 1,5.

sila odpenjanja = 10do20x0,26=2,6 do 5,2
Moment servomotorja (ročica 15mm) = 2,6do5,2 x 1,5 =3,9 do 7,8
moment povečan s faktorjem varnosti= 3,9do7,8 x 1,5= cca 6 do 11,7 kgcm

Torej, za zgoraj opisan primer, servomotor 60 do 120Ncm .
Ti imaš vgrajen, če sem prav videl, HS-7954SH in je po moje s svojimi 20 kilami čisto okej!

ne me požret zaradi enot... vsi vemo za kaj se gre.

LP Mitja
no zato se da na strani pri jadralcu zajlico, ki se takoj strga ko je sila velika, je pa res da se take zajlice hitro uničijo na račun "ta haupt" kljuk.
LangusJ
Tekmovalec
Prispevkov: 442
Pridružen: 28 Jun 2011, 06:30
Kraj: Križe

Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Odgovor Napisal/-a LangusJ »

flesh napisal/-a:no zato se da na strani pri jadralcu zajlico, ki se takoj strga ko je sila velika, je pa res da se take zajlice hitro uničijo na račun "ta haupt" kljuk.
Ali obstajajo kje zbrani podatki, kako močna zajlica mora biti za model z neko maso?
LP
Janez
Uporabniški avatar
yamatuma
Freak
Prispevkov: 522
Pridružen: 29 Jan 2008, 09:09
Kraj: Zgornja Kungota

Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Odgovor Napisal/-a yamatuma »

Izdelava zadnjega podvozja... Originalno podvozje se mi je za 50€ zdelo občutno predrago, imam orodje in znanje, ter ker je zadeva dokaj specifična zaradi dokaj podaljšanega vpetja povezav, sem ga malo skombiniral... Uporabil sem že narejeno vzmetno podvozje (aludur), izdelal sem pa samo vrtišče za os in podaljšek za povezavo, ter ukrivil 4mm jekleno os in prispajkal podložko za omejevanje z srebrovim lotom. Kolo je fi44...
Priponke
P1010078.jpg
P1010078.jpg (92.19 KiB) Pogledano 2790 krat
P1010079.jpg
P1010079.jpg (90.88 KiB) Pogledano 2790 krat
P1010080.jpg
P1010080.jpg (95.52 KiB) Pogledano 2790 krat
Uporabniški avatar
yamatuma
Freak
Prispevkov: 522
Pridružen: 29 Jan 2008, 09:09
Kraj: Zgornja Kungota

Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Odgovor Napisal/-a yamatuma »

...
Priponke
P1010044.jpg
P1010044.jpg (80.09 KiB) Pogledano 2789 krat
P1010045.jpg
P1010045.jpg (78.42 KiB) Pogledano 2789 krat
Uporabniški avatar
yamatuma
Freak
Prispevkov: 522
Pridružen: 29 Jan 2008, 09:09
Kraj: Zgornja Kungota

Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Odgovor Napisal/-a yamatuma »

Ker je potrebno ukriviti in nastaviti nosilce za pokrov motorja, sem določil center in razmak med nosilcem motorja in propelerjem.... Šele zdaj lahko izdelam nosilca, prideta pa tam, kjer je "praznina" oziroma tam, kjar sta izstopna kanala za hlajenje motorja...
Priponke
P1010128.jpg
P1010128.jpg (82.99 KiB) Pogledano 2786 krat
P1010129.jpg
P1010129.jpg (90.61 KiB) Pogledano 2786 krat
P1010130.jpg
P1010130.jpg (71.56 KiB) Pogledano 2786 krat
Uporabniški avatar
yamatuma
Freak
Prispevkov: 522
Pridružen: 29 Jan 2008, 09:09
Kraj: Zgornja Kungota

Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Odgovor Napisal/-a yamatuma »

...
Priponke
P1010131.jpg
P1010131.jpg (84.49 KiB) Pogledano 2788 krat
Uporabniški avatar
yamatuma
Freak
Prispevkov: 522
Pridružen: 29 Jan 2008, 09:09
Kraj: Zgornja Kungota

Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Odgovor Napisal/-a yamatuma »

Kot motorja je že nastavljen v samem nosilcu in sicer 1 st. dol in 2,5 st. v desno. Zadeva "špila" tudi optično...
Uporabniški avatar
matej rozman
Freak
Prispevkov: 852
Pridružen: 26 Jul 2005, 15:06
Kraj: Velenje

Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Odgovor Napisal/-a matej rozman »

U mater, kera brzina te je :o , veliko užitkov v gradnji in seveda, upam da se kmalu pripnem za tole lepotico :D
plp, Matej
Uporabniški avatar
yamatuma
Freak
Prispevkov: 522
Pridružen: 29 Jan 2008, 09:09
Kraj: Zgornja Kungota

Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Odgovor Napisal/-a yamatuma »

Sedaj je na vrsti pri meni najbolj :evil: osovraženo delo... Lepljenje (beri pocanje) nosilca za podvozje, nosilca za šlep kljuko in raznoraznih ojačitvenih reber in delov v trup !
Priponke
P1010047.jpg
P1010047.jpg (72.05 KiB) Pogledano 2594 krat
P1010048.jpg
P1010048.jpg (77.39 KiB) Pogledano 2594 krat
000001.jpg
000001.jpg (76.84 KiB) Pogledano 2594 krat
Uporabniški avatar
Glider
Dr. Modelar
Prispevkov: 2031
Pridružen: 26 Dec 2004, 15:04
Kraj: V stebru

Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Odgovor Napisal/-a Glider »

Jutro,

priden si, ni kaj!

Lp Uros
peglej, peglej, da navš scuru..

www.aerozaprega.si
Uporabniški avatar
yamatuma
Freak
Prispevkov: 522
Pridružen: 29 Jan 2008, 09:09
Kraj: Zgornja Kungota

Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Odgovor Napisal/-a yamatuma »

Prišel sem do ene rahle dileme ! Proizvajalec priporoča prečno postavljen rezervoar za gorivo, da se lahko skrije pod armaturko.... :-k Imam pomisleke glede tega, kaj se dogaja pri nagibu... Gorivo "gre" na eno stran rezervoarja, po možnosti na tisto, kjer ni "tank pendla" in potem... Kakšna so vaša mnenja glede tega, ali pa ima kdo kakšno drugačno rešitev ?

Sliki sem si sposodi kar iz neta, z namenom, da bolje ilustriram moje pomisleke !
Priponke
cache_2412196473.jpg
cache_2412196473.jpg (14.99 KiB) Pogledano 2591 krat
cache_2412196572.jpg
cache_2412196572.jpg (14.8 KiB) Pogledano 2591 krat
Uporabniški avatar
bruhpilot
Profesor
Prispevkov: 1431
Pridružen: 14 Dec 2004, 17:38
Kraj: blizu Šentilja

Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Odgovor Napisal/-a bruhpilot »

Uf Dejan, ti imaš pravi modelarski maraton :D !. Samo naj ta vnema ostane do konca =D> =D> =D>

Kar se tiče tanka, bi jaz tudi imel pomisleke, čeprav lahko pri vzdolžno postavljenem pri navpičnem letu navzdol filcpendel tudi ostane nepotopljen v gorivu (ko je v tanku malo goriva). A vendar so trenutki navpičnega leta načeloma kratkotrajni in te z lahkoto premosti filc, ki je predhodno prepojen z gorivom. Če pa pri prečno položenem tanku en čas letiš v desnem zavoju, še bolj pa npr. ko letiš na nož na levo krilo, pa bi lahko bilo kritično. Pendel se namreč ne sme zavijati nazaj (ker se lahko v tem položaju zatakne), kar bi bilo potrebno za učinkovito sesanje goriva v konkretnem primeru pri dolgotrajnejšem zavoju v desno.

Jaz bi tank te oblike montiral "klasično", pa naj se vidi pod armaturko, imaš boljši pregled nad nivojem goriva... Tem "priporočilom" proizvajalcev jaz bore malo zaupam in se raje zanesem na svoje izkušnje in ziheraštvo - npr. Tangent je v navodilih sveto zagotavljal, da krila na njihovem jadralnem modelu ASH26 ne morejo iti narazen od trupa pri patentu na "klik", no meni so že po par štartih pri enem rukerju pri šlepu šla narazen, eno krilo je ostalo brez komand #-o .

Proizvajalec tudi ne bo imel nič proti, če boš ti moral zaradi kakšnega kreša iz tega naslova naročiti nov trup, itd. pri njem, zato morda priporoča rešitve, ki niso nujno najbolj idealne tudi za uporabnika :wink: #-o
lp Aleš
Jet fan, acro fan, scale fan, heli fan, glider fan
GSM 031 387 358
LangusJ
Tekmovalec
Prispevkov: 442
Pridružen: 28 Jun 2011, 06:30
Kraj: Križe

Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Odgovor Napisal/-a LangusJ »

Mogoče pa proizvajalec predpostavlja, da bo pilot s takim letalom letel le koordinirane zavoje :)

Eno vprašanje - kako debela je balza na koncu krila, na tistem poševno prirezanem delu?
LP
Janez
Uporabniški avatar
yamatuma
Freak
Prispevkov: 522
Pridružen: 29 Jan 2008, 09:09
Kraj: Zgornja Kungota

Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Odgovor Napisal/-a yamatuma »

LangusJ napisal/-a:...kako debela je balza na koncu krila, na tistem poševno prirezanem delu?
4 mm !
Uporabniški avatar
Ali
Tekmovalec
Prispevkov: 221
Pridružen: 17 Feb 2006, 09:03
Kraj: Celje

Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Odgovor Napisal/-a Ali »

Zdravo

Tudi jaz sem naletel na isti problem pri swisstrainerju glede tanka, dosti jih ima tanke postavljene precno, vendar ga bom sam verjetno postavil vzdolz, kajti pri taksni klasicni postavitvi se nikoli nisem imel problemov. Mislim da je lahko pri precni postavitvi in pri dokaj praznem tanku v enem od zavijanj problem. :-?
Uporabniški avatar
boško75
Razpravljalec
Prispevkov: 93
Pridružen: 03 Mar 2009, 23:25
Kraj: RUŠE

Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Odgovor Napisal/-a boško75 »

Pozdravljeni !
Dejan najprej čestitke za pridobitev novega modela in samo gradnjo....lep model skratka...
Ker sem pa zasledil ,da je padla debata in dvom glede postavitve prečnega rezervoarja pa sem slučajno pri brskanju na netu našel zelo zanimive pumpe za gorivo ,sicer so za nitro pogon ,vrjeto pa bi se dalo dobavit tudi za benz motorje ...to se boste modelarji že sami znašli...pri opisu te pumpe zagotavljajo , njeno sposobnost delovanja tudi v tem primeru ,ki je sedaj dvomljiva "prečna montaža rezervoarja in zadosten pritok goriva glede na nagib modela in količino goriva v njem"....da ne pisarim preveč si oglejte link ter ocenite in presodite sami če je uporabno...pa lepo nedeljo še naprej ...in še link :
http://www.perrypumps.com/prod02.htm
če pa sem si narobe tolmačil njeno delovanje se opravičujem in me ne grajat ...hvala za razumevanje... :oops:
35MHz / 2,4GHz
vredi vržem samo spustit pozabim....


LP Boško,
Uporabniški avatar
bruhpilot
Profesor
Prispevkov: 1431
Pridružen: 14 Dec 2004, 17:38
Kraj: blizu Šentilja

Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Odgovor Napisal/-a bruhpilot »

Nobenih pump ni potrebnih oz. ničemur ne koristijo [-X . Vplinjači pri sodobnih bencinskih modelarskih motorjih si sami črpajo gorivo.
lp Aleš
Jet fan, acro fan, scale fan, heli fan, glider fan
GSM 031 387 358
Uporabniški avatar
yamatuma
Freak
Prispevkov: 522
Pridružen: 29 Jan 2008, 09:09
Kraj: Zgornja Kungota

Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Odgovor Napisal/-a yamatuma »

boško75 napisal/-a:Pozdravljeni !
Dejan najprej čestitke za pridobitev novega modela in samo gradnjo....lep model skratka...
Ker sem pa zasledil ,da je padla debata in dvom glede postavitve prečnega rezervoarja pa sem slučajno pri brskanju na netu našel zelo zanimive pumpe za gorivo ,sicer so za nitro pogon ,vrjeto pa bi se dalo dobavit tudi za benz motorje ...to se boste modelarji že sami znašli...pri opisu te pumpe zagotavljajo , njeno sposobnost delovanja tudi v tem primeru ,ki je sedaj dvomljiva "prečna montaža rezervoarja in zadosten pritok goriva glede na nagib modela in količino goriva v njem"....da ne pisarim preveč si oglejte link ter ocenite in presodite sami če je uporabno...pa lepo nedeljo še naprej ...in še link :
http://www.perrypumps.com/prod02.htm
če pa sem si narobe tolmačil njeno delovanje se opravičujem in me ne grajat ...hvala za razumevanje... :oops:
:-s Walbro uplinjač pa res ne potrebuje dodatne črpalke... Sam ima vgrajeno membransko črpalko, ki preko kanala dobiva frekvenčni podtlak iz motorja povezan z samimi obrati le-tega... Če "tank pendl" ni potopljen v gorivo (kratkotrajno to premosti filc), lahko imaš gasilsko črpalko pa ne bo nič... Tukaj se pa gre ravno za to... Sicer sem se pa že odločil in bom tank postavil vzdolžno... :D
Uporabniški avatar
yamatuma
Freak
Prispevkov: 522
Pridružen: 29 Jan 2008, 09:09
Kraj: Zgornja Kungota

Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Odgovor Napisal/-a yamatuma »

No čez vikend sem bolj malo naredil... :oops: Nekaj zaradi tega, ker sem moral epoksi pustiti v redu posušiti, pa tudi zaradi lepega vremena, smo raje leteli...
Vseeno pa sem naredil toliko, da Wilga že stoji na svojih "tacah", vlepil sem nosilca bajoneta in "spasal" krila !

Dobil sem tudi izrezkane dele iz 3mm avio plošče, ki služijo kot panti. Ker nisem hotel tega rezati na roko, ker pač ni tako natačno, sem originalni načrt spravil v CAD obliko in dal na rezkar !
Priponke
0000002.jpg
0000002.jpg (75.71 KiB) Pogledano 2221 krat
Odgovori

Vrni se na Gradnja in projekti