PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)
- Kralj Luka
- Freak
- Prispevkov: 720
- Pridružen: 25 Avg 2006, 10:49
- Kraj: Rožna dolina (Nova gorica)
Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)
Kljuka je odlična mam jaz enak sistem je pa sila pri meni ko se šlepa s foxom (16kg) majn kot 10 kg
pomoje so sam ene 2-3 kg oz 20-30N da se ne bo kdo upičil ker govorimo o sili
pomoje so sam ene 2-3 kg oz 20-30N da se ne bo kdo upičil ker govorimo o sili
Lp Luka
Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)
Kakšna je sila pri odpenjanju je važno samo, kadar jadralec zbezlja iz kontrole in obenem ne more odpeti.yamatuma napisal/-a:... Se je mogoče kdo kdaj ukvarjal kakšna sila dejansko deluje na kljuko ? Seveda pri težjih modelih !
Če poizkusim malce špekulirati...
Takrat bi lahko rekli, da jadralec odleti nekam počez, in se mu pošteno ukrivijo krila. Da se jadralcu pošteno ukrivijo krila, je pa treba ene 5 do 10 Gjev. Recimo da tehta jadralec 10 kil, pomeni to silo vzgona 50 do 100 kil. Recimo, da takrat leti s slabo fineso.. recimo 5, kar pomeni potem nekako na grobo, vlečno silo v vrvi (vlečna sila = cca upor letala... upor letala = cca vzgon/finesa) 50do100/5= nekako 10 do 20 kil.
Sila odpenjanja na ročici servomotorja = vlečna sila v vrvi x količnik trenja jeklo/vrvica (0.26?)
Moment servomotorja za odpenjanje = sila odpenjanja * ročica vpetja na servomotorju
Kaj pa vem.. dajmo še mal varnosti.. 1,5.
sila odpenjanja = 10do20x0,26=2,6 do 5,2
Moment servomotorja (ročica 15mm) = 2,6do5,2 x 1,5 =3,9 do 7,8
moment povečan s faktorjem varnosti= 3,9do7,8 x 1,5= cca 6 do 11,7 kgcm
Torej, za zgoraj opisan primer, servomotor 60 do 120Ncm .
Ti imaš vgrajen, če sem prav videl, HS-7954SH in je po moje s svojimi 20 kilami čisto okej!
ne me požret zaradi enot... vsi vemo za kaj se gre.
LP Mitja
Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)
Rebra za trup so že v kompletu, kljuka na Citabriji je moje delo !Klemen P napisal/-a:Zelo lepo izrezano...a ti to tko lepo na roke režeš,ker ni videti sledi laserja da bi blo na CNC?
btw,kar lepo napreduješ
P.S. gledam tole šlep kljuko,a si jo za Citabrijo tud sam postružil?
"Ultralajt" super odgovor! Kot vedno podprt še matematično !
Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)
Epoksi smolo, katero rabim za vgradnjo reber v trup, dobim jutri, zato sem izkoristil čas in začel z delom na krilih....
- Priponke
-
- P1010124.jpg (88.78 KiB) Pogledano 2964 krat
-
- P1010123.jpg (85.99 KiB) Pogledano 2964 krat
-
- P1010125.jpg (90.33 KiB) Pogledano 2964 krat
Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)
no zato se da na strani pri jadralcu zajlico, ki se takoj strga ko je sila velika, je pa res da se take zajlice hitro uničijo na račun "ta haupt" kljuk.Ultralajt napisal/-a:Kakšna je sila pri odpenjanju je važno samo, kadar jadralec zbezlja iz kontrole in obenem ne more odpeti.yamatuma napisal/-a:... Se je mogoče kdo kdaj ukvarjal kakšna sila dejansko deluje na kljuko ? Seveda pri težjih modelih !
Če poizkusim malce špekulirati...
Takrat bi lahko rekli, da jadralec odleti nekam počez, in se mu pošteno ukrivijo krila. Da se jadralcu pošteno ukrivijo krila, je pa treba ene 5 do 10 Gjev. Recimo da tehta jadralec 10 kil, pomeni to silo vzgona 50 do 100 kil. Recimo, da takrat leti s slabo fineso.. recimo 5, kar pomeni potem nekako na grobo, vlečno silo v vrvi (vlečna sila = cca upor letala... upor letala = cca vzgon/finesa) 50do100/5= nekako 10 do 20 kil.
Sila odpenjanja na ročici servomotorja = vlečna sila v vrvi x količnik trenja jeklo/vrvica (0.26?)
Moment servomotorja za odpenjanje = sila odpenjanja * ročica vpetja na servomotorju
Kaj pa vem.. dajmo še mal varnosti.. 1,5.
sila odpenjanja = 10do20x0,26=2,6 do 5,2
Moment servomotorja (ročica 15mm) = 2,6do5,2 x 1,5 =3,9 do 7,8
moment povečan s faktorjem varnosti= 3,9do7,8 x 1,5= cca 6 do 11,7 kgcm
Torej, za zgoraj opisan primer, servomotor 60 do 120Ncm .
Ti imaš vgrajen, če sem prav videl, HS-7954SH in je po moje s svojimi 20 kilami čisto okej!
ne me požret zaradi enot... vsi vemo za kaj se gre.
LP Mitja
Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)
Ali obstajajo kje zbrani podatki, kako močna zajlica mora biti za model z neko maso?flesh napisal/-a:no zato se da na strani pri jadralcu zajlico, ki se takoj strga ko je sila velika, je pa res da se take zajlice hitro uničijo na račun "ta haupt" kljuk.
LP
Janez
Janez
Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)
Izdelava zadnjega podvozja... Originalno podvozje se mi je za 50€ zdelo občutno predrago, imam orodje in znanje, ter ker je zadeva dokaj specifična zaradi dokaj podaljšanega vpetja povezav, sem ga malo skombiniral... Uporabil sem že narejeno vzmetno podvozje (aludur), izdelal sem pa samo vrtišče za os in podaljšek za povezavo, ter ukrivil 4mm jekleno os in prispajkal podložko za omejevanje z srebrovim lotom. Kolo je fi44...
- Priponke
-
- P1010078.jpg (92.19 KiB) Pogledano 2790 krat
-
- P1010079.jpg (90.88 KiB) Pogledano 2790 krat
-
- P1010080.jpg (95.52 KiB) Pogledano 2790 krat
Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)
...
- Priponke
-
- P1010044.jpg (80.09 KiB) Pogledano 2789 krat
-
- P1010045.jpg (78.42 KiB) Pogledano 2789 krat
Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)
Ker je potrebno ukriviti in nastaviti nosilce za pokrov motorja, sem določil center in razmak med nosilcem motorja in propelerjem.... Šele zdaj lahko izdelam nosilca, prideta pa tam, kjer je "praznina" oziroma tam, kjar sta izstopna kanala za hlajenje motorja...
- Priponke
-
- P1010128.jpg (82.99 KiB) Pogledano 2786 krat
-
- P1010129.jpg (90.61 KiB) Pogledano 2786 krat
-
- P1010130.jpg (71.56 KiB) Pogledano 2786 krat
Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)
Kot motorja je že nastavljen v samem nosilcu in sicer 1 st. dol in 2,5 st. v desno. Zadeva "špila" tudi optično...
- matej rozman
- Freak
- Prispevkov: 852
- Pridružen: 26 Jul 2005, 15:06
- Kraj: Velenje
Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)
U mater, kera brzina te je , veliko užitkov v gradnji in seveda, upam da se kmalu pripnem za tole lepotico
plp, Matej
Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)
Sedaj je na vrsti pri meni najbolj osovraženo delo... Lepljenje (beri pocanje) nosilca za podvozje, nosilca za šlep kljuko in raznoraznih ojačitvenih reber in delov v trup !
- Priponke
-
- P1010047.jpg (72.05 KiB) Pogledano 2594 krat
-
- P1010048.jpg (77.39 KiB) Pogledano 2594 krat
-
- 000001.jpg (76.84 KiB) Pogledano 2594 krat
Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)
Jutro,
priden si, ni kaj!
Lp Uros
priden si, ni kaj!
Lp Uros
Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)
Prišel sem do ene rahle dileme ! Proizvajalec priporoča prečno postavljen rezervoar za gorivo, da se lahko skrije pod armaturko.... Imam pomisleke glede tega, kaj se dogaja pri nagibu... Gorivo "gre" na eno stran rezervoarja, po možnosti na tisto, kjer ni "tank pendla" in potem... Kakšna so vaša mnenja glede tega, ali pa ima kdo kakšno drugačno rešitev ?
Sliki sem si sposodi kar iz neta, z namenom, da bolje ilustriram moje pomisleke !
Sliki sem si sposodi kar iz neta, z namenom, da bolje ilustriram moje pomisleke !
- Priponke
-
- cache_2412196473.jpg (14.99 KiB) Pogledano 2591 krat
-
- cache_2412196572.jpg (14.8 KiB) Pogledano 2591 krat
Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)
Uf Dejan, ti imaš pravi modelarski maraton !. Samo naj ta vnema ostane do konca
Kar se tiče tanka, bi jaz tudi imel pomisleke, čeprav lahko pri vzdolžno postavljenem pri navpičnem letu navzdol filcpendel tudi ostane nepotopljen v gorivu (ko je v tanku malo goriva). A vendar so trenutki navpičnega leta načeloma kratkotrajni in te z lahkoto premosti filc, ki je predhodno prepojen z gorivom. Če pa pri prečno položenem tanku en čas letiš v desnem zavoju, še bolj pa npr. ko letiš na nož na levo krilo, pa bi lahko bilo kritično. Pendel se namreč ne sme zavijati nazaj (ker se lahko v tem položaju zatakne), kar bi bilo potrebno za učinkovito sesanje goriva v konkretnem primeru pri dolgotrajnejšem zavoju v desno.
Jaz bi tank te oblike montiral "klasično", pa naj se vidi pod armaturko, imaš boljši pregled nad nivojem goriva... Tem "priporočilom" proizvajalcev jaz bore malo zaupam in se raje zanesem na svoje izkušnje in ziheraštvo - npr. Tangent je v navodilih sveto zagotavljal, da krila na njihovem jadralnem modelu ASH26 ne morejo iti narazen od trupa pri patentu na "klik", no meni so že po par štartih pri enem rukerju pri šlepu šla narazen, eno krilo je ostalo brez komand .
Proizvajalec tudi ne bo imel nič proti, če boš ti moral zaradi kakšnega kreša iz tega naslova naročiti nov trup, itd. pri njem, zato morda priporoča rešitve, ki niso nujno najbolj idealne tudi za uporabnika
Kar se tiče tanka, bi jaz tudi imel pomisleke, čeprav lahko pri vzdolžno postavljenem pri navpičnem letu navzdol filcpendel tudi ostane nepotopljen v gorivu (ko je v tanku malo goriva). A vendar so trenutki navpičnega leta načeloma kratkotrajni in te z lahkoto premosti filc, ki je predhodno prepojen z gorivom. Če pa pri prečno položenem tanku en čas letiš v desnem zavoju, še bolj pa npr. ko letiš na nož na levo krilo, pa bi lahko bilo kritično. Pendel se namreč ne sme zavijati nazaj (ker se lahko v tem položaju zatakne), kar bi bilo potrebno za učinkovito sesanje goriva v konkretnem primeru pri dolgotrajnejšem zavoju v desno.
Jaz bi tank te oblike montiral "klasično", pa naj se vidi pod armaturko, imaš boljši pregled nad nivojem goriva... Tem "priporočilom" proizvajalcev jaz bore malo zaupam in se raje zanesem na svoje izkušnje in ziheraštvo - npr. Tangent je v navodilih sveto zagotavljal, da krila na njihovem jadralnem modelu ASH26 ne morejo iti narazen od trupa pri patentu na "klik", no meni so že po par štartih pri enem rukerju pri šlepu šla narazen, eno krilo je ostalo brez komand .
Proizvajalec tudi ne bo imel nič proti, če boš ti moral zaradi kakšnega kreša iz tega naslova naročiti nov trup, itd. pri njem, zato morda priporoča rešitve, ki niso nujno najbolj idealne tudi za uporabnika
lp Aleš
Jet fan, acro fan, scale fan, heli fan, glider fan
GSM 031 387 358
Jet fan, acro fan, scale fan, heli fan, glider fan
GSM 031 387 358
Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)
Mogoče pa proizvajalec predpostavlja, da bo pilot s takim letalom letel le koordinirane zavoje
Eno vprašanje - kako debela je balza na koncu krila, na tistem poševno prirezanem delu?
Eno vprašanje - kako debela je balza na koncu krila, na tistem poševno prirezanem delu?
LP
Janez
Janez
Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)
4 mm !LangusJ napisal/-a:...kako debela je balza na koncu krila, na tistem poševno prirezanem delu?
Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)
Zdravo
Tudi jaz sem naletel na isti problem pri swisstrainerju glede tanka, dosti jih ima tanke postavljene precno, vendar ga bom sam verjetno postavil vzdolz, kajti pri taksni klasicni postavitvi se nikoli nisem imel problemov. Mislim da je lahko pri precni postavitvi in pri dokaj praznem tanku v enem od zavijanj problem.
Tudi jaz sem naletel na isti problem pri swisstrainerju glede tanka, dosti jih ima tanke postavljene precno, vendar ga bom sam verjetno postavil vzdolz, kajti pri taksni klasicni postavitvi se nikoli nisem imel problemov. Mislim da je lahko pri precni postavitvi in pri dokaj praznem tanku v enem od zavijanj problem.
Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)
Pozdravljeni !
Dejan najprej čestitke za pridobitev novega modela in samo gradnjo....lep model skratka...
Ker sem pa zasledil ,da je padla debata in dvom glede postavitve prečnega rezervoarja pa sem slučajno pri brskanju na netu našel zelo zanimive pumpe za gorivo ,sicer so za nitro pogon ,vrjeto pa bi se dalo dobavit tudi za benz motorje ...to se boste modelarji že sami znašli...pri opisu te pumpe zagotavljajo , njeno sposobnost delovanja tudi v tem primeru ,ki je sedaj dvomljiva "prečna montaža rezervoarja in zadosten pritok goriva glede na nagib modela in količino goriva v njem"....da ne pisarim preveč si oglejte link ter ocenite in presodite sami če je uporabno...pa lepo nedeljo še naprej ...in še link :
http://www.perrypumps.com/prod02.htm
če pa sem si narobe tolmačil njeno delovanje se opravičujem in me ne grajat ...hvala za razumevanje...
Dejan najprej čestitke za pridobitev novega modela in samo gradnjo....lep model skratka...
Ker sem pa zasledil ,da je padla debata in dvom glede postavitve prečnega rezervoarja pa sem slučajno pri brskanju na netu našel zelo zanimive pumpe za gorivo ,sicer so za nitro pogon ,vrjeto pa bi se dalo dobavit tudi za benz motorje ...to se boste modelarji že sami znašli...pri opisu te pumpe zagotavljajo , njeno sposobnost delovanja tudi v tem primeru ,ki je sedaj dvomljiva "prečna montaža rezervoarja in zadosten pritok goriva glede na nagib modela in količino goriva v njem"....da ne pisarim preveč si oglejte link ter ocenite in presodite sami če je uporabno...pa lepo nedeljo še naprej ...in še link :
http://www.perrypumps.com/prod02.htm
če pa sem si narobe tolmačil njeno delovanje se opravičujem in me ne grajat ...hvala za razumevanje...
35MHz / 2,4GHz
vredi vržem samo spustit pozabim....
LP Boško,
vredi vržem samo spustit pozabim....
LP Boško,
Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)
Nobenih pump ni potrebnih oz. ničemur ne koristijo . Vplinjači pri sodobnih bencinskih modelarskih motorjih si sami črpajo gorivo.
lp Aleš
Jet fan, acro fan, scale fan, heli fan, glider fan
GSM 031 387 358
Jet fan, acro fan, scale fan, heli fan, glider fan
GSM 031 387 358
Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)
Walbro uplinjač pa res ne potrebuje dodatne črpalke... Sam ima vgrajeno membransko črpalko, ki preko kanala dobiva frekvenčni podtlak iz motorja povezan z samimi obrati le-tega... Če "tank pendl" ni potopljen v gorivo (kratkotrajno to premosti filc), lahko imaš gasilsko črpalko pa ne bo nič... Tukaj se pa gre ravno za to... Sicer sem se pa že odločil in bom tank postavil vzdolžno...boško75 napisal/-a:Pozdravljeni !
Dejan najprej čestitke za pridobitev novega modela in samo gradnjo....lep model skratka...
Ker sem pa zasledil ,da je padla debata in dvom glede postavitve prečnega rezervoarja pa sem slučajno pri brskanju na netu našel zelo zanimive pumpe za gorivo ,sicer so za nitro pogon ,vrjeto pa bi se dalo dobavit tudi za benz motorje ...to se boste modelarji že sami znašli...pri opisu te pumpe zagotavljajo , njeno sposobnost delovanja tudi v tem primeru ,ki je sedaj dvomljiva "prečna montaža rezervoarja in zadosten pritok goriva glede na nagib modela in količino goriva v njem"....da ne pisarim preveč si oglejte link ter ocenite in presodite sami če je uporabno...pa lepo nedeljo še naprej ...in še link :
http://www.perrypumps.com/prod02.htm
če pa sem si narobe tolmačil njeno delovanje se opravičujem in me ne grajat ...hvala za razumevanje...
Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)
No čez vikend sem bolj malo naredil... Nekaj zaradi tega, ker sem moral epoksi pustiti v redu posušiti, pa tudi zaradi lepega vremena, smo raje leteli...
Vseeno pa sem naredil toliko, da Wilga že stoji na svojih "tacah", vlepil sem nosilca bajoneta in "spasal" krila !
Dobil sem tudi izrezkane dele iz 3mm avio plošče, ki služijo kot panti. Ker nisem hotel tega rezati na roko, ker pač ni tako natačno, sem originalni načrt spravil v CAD obliko in dal na rezkar !
Vseeno pa sem naredil toliko, da Wilga že stoji na svojih "tacah", vlepil sem nosilca bajoneta in "spasal" krila !
Dobil sem tudi izrezkane dele iz 3mm avio plošče, ki služijo kot panti. Ker nisem hotel tega rezati na roko, ker pač ni tako natačno, sem originalni načrt spravil v CAD obliko in dal na rezkar !
- Priponke
-
- 0000002.jpg (75.71 KiB) Pogledano 2221 krat