KBI-14 Mačka
KBI-14 Mačka
Pred nekaj meseci me je prijelo, da bi si zgradil polmaketo jugoslovanskega akrobatskega jadralnega letala KBI-14 Mačka. V samo zgodovino se nisem preveč poglabljal, nekaj malega sem zvedel na spletni strani Opensoaring.com. Teh par zabavnih štorij je bilo dovolj, da sem bil "pečen"
Po hitrem pregledu internetnih virov sem ugotovil, da je najboljša skica treh pogledov dostopna na Opensoaring.com:
Sledil je uvoz v CAD program, skaliranje na originalno velikost (razpon 9.9 m) in pomanjševanje na merilo 1:6. Čez pomanjšano skico sem izrisal obrise letala:
V zadnjem času se v tej fazi načrtovanja zatečem k simulaciji v programu XFLR5:
Preveril sem nekaj kombinacij profilov krila in se na koncu odločil za HQ Acro 2.5/11 v korenu in HQ Acro 1.5/11 na konici krila, brez zvitja. V želji po čimbolj nevtralni legi v hrbtnem letu sem konstrukcijski vpadni kot krila postavil na 0°, za vsak slučaj pa sem vpetje krila načrtoval tako, da se vpadni kot dokaj enostavno poveča.
Še teoretično-numerična polara za izbrane profile:
In teoretično-numerična hitrost v odvisnosti od vpadnega kota:
Po dokončno izbranih profilih sem naročil odrez stirodurnih sredic pri Luku iz Žirov (lupek), ki je delo kot vedno opravil hitro in natančno.
Sledil je še bolj podroben izris načrta:
Po hitrem pregledu internetnih virov sem ugotovil, da je najboljša skica treh pogledov dostopna na Opensoaring.com:
Sledil je uvoz v CAD program, skaliranje na originalno velikost (razpon 9.9 m) in pomanjševanje na merilo 1:6. Čez pomanjšano skico sem izrisal obrise letala:
V zadnjem času se v tej fazi načrtovanja zatečem k simulaciji v programu XFLR5:
Preveril sem nekaj kombinacij profilov krila in se na koncu odločil za HQ Acro 2.5/11 v korenu in HQ Acro 1.5/11 na konici krila, brez zvitja. V želji po čimbolj nevtralni legi v hrbtnem letu sem konstrukcijski vpadni kot krila postavil na 0°, za vsak slučaj pa sem vpetje krila načrtoval tako, da se vpadni kot dokaj enostavno poveča.
Še teoretično-numerična polara za izbrane profile:
In teoretično-numerična hitrost v odvisnosti od vpadnega kota:
Po dokončno izbranih profilih sem naročil odrez stirodurnih sredic pri Luku iz Žirov (lupek), ki je delo kot vedno opravil hitro in natančno.
Sledil je še bolj podroben izris načrta:
Zadnjič spremenil LangusJ, dne 18 Jun 2013, 09:14, skupaj popravljeno 1 krat.
LP
Janez
Janez
KBI-14 Mačka 1:6
Sledila je gradnja. Najprej sem izdelal leseni del:
Nato sem se lotil odreza stirodurnih segmentov trupa in jih seveda moral takoj postaviti na svoje mesto:
To je približno narejeno do sedaj. Naslednji post lahko glede na povprečno hitrost gradnje pričakujete čez kakšen mesec
Nato sem se lotil odreza stirodurnih segmentov trupa in jih seveda moral takoj postaviti na svoje mesto:
To je približno narejeno do sedaj. Naslednji post lahko glede na povprečno hitrost gradnje pričakujete čez kakšen mesec
LP
Janez
Janez
- modelarcina
- Profesor
- Prispevkov: 1038
- Pridružen: 18 Jan 2006, 13:30
- Kraj: kamnik
Re: KBI-14 Mačka 1:6
ali bo boš trup zlaminiral ?
Re: KBI-14 Mačka 1:6
Hvala Simon. To je tudi trening laminiranja, da se bom potem upal lotiti SuperGee-jamodelarcina napisal/-a:Lepo
lp Simon
Počasi začni razmišljati o vgradnji šlep kljukemega napisal/-a:
Ja, vse stirodurne površine bodo prekrite s stekleno tkanino in barvane, lesene repne površine pa oblečene v folijo.Uncle Sam napisal/-a: ali bo boš trup zlaminiral ?
LP
Janez
Janez
Re: KBI-14 Mačka 1:6
Se premika. Na trup sem začel lepit stirodurne segmente:
Preden si zaprem manevrski prostor sem pripravil vse za vgradnjo RV opreme:
Počasi se pripravljajo tudi sredice za vakumiranje. Sledim postopku v odlično prikazani gradnji krila za SAL-Ivana. Odrezan utor za nosilec (3mm balza pokonci + karbonski rovingi):
Pa še komponente za v Mačko:
Preden si zaprem manevrski prostor sem pripravil vse za vgradnjo RV opreme:
Počasi se pripravljajo tudi sredice za vakumiranje. Sledim postopku v odlično prikazani gradnji krila za SAL-Ivana. Odrezan utor za nosilec (3mm balza pokonci + karbonski rovingi):
Pa še komponente za v Mačko:
LP
Janez
Janez
Re: KBI-14 Mačka 1:6
Zanimiv projekt, želim ti vso srečo, posebej pri vodenju tega modela.
Meni se zdi, da bo hudo strupen za vodenje. Za uporaben drsni kot zna potrebovat precej mase, ki bo morilska za zavoje. Izbira profilov je izjemno pogumna. Jaz si pri takem majhnem merilu in takem debelem trupu v korenu nikoli ne bi upal izbrat drugačne ukrivljenosti kot na koncu krila in na koncu ne bi šel pod 13%, prej več. In še QH, ki "useka", ko si prepočasen. Poizkusi morda razmislit o 12% profilu v korenu in 14% na koncih krila, ter obakrat krivemu za 1,5%. Za malce akrobatsko letenje boš itak potreboval več kot 50 g/dm2, za solidno akrobatsko nad 80 g/dm2, če ne bo voluminozen trup totalno uničl fineso. Ob 35 g/dm2 ki je na simulacijo bo po moje šlo zelo dol in malo naprej. Po moje je to model za merila nad 1:3.
Še enkrat vso srečo, morda ti uspe.
Meni se zdi, da bo hudo strupen za vodenje. Za uporaben drsni kot zna potrebovat precej mase, ki bo morilska za zavoje. Izbira profilov je izjemno pogumna. Jaz si pri takem majhnem merilu in takem debelem trupu v korenu nikoli ne bi upal izbrat drugačne ukrivljenosti kot na koncu krila in na koncu ne bi šel pod 13%, prej več. In še QH, ki "useka", ko si prepočasen. Poizkusi morda razmislit o 12% profilu v korenu in 14% na koncih krila, ter obakrat krivemu za 1,5%. Za malce akrobatsko letenje boš itak potreboval več kot 50 g/dm2, za solidno akrobatsko nad 80 g/dm2, če ne bo voluminozen trup totalno uničl fineso. Ob 35 g/dm2 ki je na simulacijo bo po moje šlo zelo dol in malo naprej. Po moje je to model za merila nad 1:3.
Še enkrat vso srečo, morda ti uspe.
lp
Sašo
Sašo
Re: KBI-14 Mačka 1:6
Hvala za analizo profilov, ravno glede tega me najbolj skrbi.
Pri izbiri profilov sem bil v dilemi, ali krilo aerodinamično odebeliti ali stanjšati na konici. Ti zagovarjaš debeljenje, Matej Rozman zagovarja tanjšanje. Oba sta mi dokaj dobro utemeljila, zakaj naj bi bilo debeljenje/tanjšanje pravilna izbira, tako da sem se odločil za test.
Če bo letalo nekontrolirano divjalo po zraku imam diagnozo in rešitev že postavljeno
Pri izbiri profilov sem bil v dilemi, ali krilo aerodinamično odebeliti ali stanjšati na konici. Ti zagovarjaš debeljenje, Matej Rozman zagovarja tanjšanje. Oba sta mi dokaj dobro utemeljila, zakaj naj bi bilo debeljenje/tanjšanje pravilna izbira, tako da sem se odločil za test.
Če bo letalo nekontrolirano divjalo po zraku imam diagnozo in rešitev že postavljeno
LP
Janez
Janez
Re: KBI-14 Mačka 1:6
Ta model bo idealen za letet ob mrzlih zimskih dnevih, bo pilotu vseskozi vroče:)
lp,Janez
lp,Janez
Re: KBI-14 Mačka 1:6
Tudi Mibov Pilatus B-4 in Sokol imata veliko zoženje krila, pa to pri dokaj mali velikosti modela.
In oba letita kar v redu. Jaz se ne bi prehiteval z napovedmi.
Žal se pri modelu, če želimo skejl izgled, z nekaterimi stvarmi pač sprijazniti in jih vzeti v zakup.
Počakajmo, pa bomo videli.
In oba letita kar v redu. Jaz se ne bi prehiteval z napovedmi.
Žal se pri modelu, če želimo skejl izgled, z nekaterimi stvarmi pač sprijazniti in jih vzeti v zakup.
Počakajmo, pa bomo videli.
Re: KBI-14 Mačka 1:6
Ma ja, saj. Živi bili pa videli. Upam, da nas pozitivno preseneti.
Napisal sem na osnovi svojih izkušenj z neuspelimi modeli letala Triglav, ki sem ga pred okrog dvema desetletjema na vsak način hotel letet v merilu 1:6. Izdelal sem vsaj tri trupe in najmanj 8 različnih kril. Vse je dobro letelo, dokler je šlo naravnost. namesto zavoja je zelo grdo omahnilo na krilo in zavoj mi je kolikor toliko uspel le z precej povečano hitrostjo. Tudi luping je moral biti z precejšno hitrostjo in velikega radija, da ni prišlo do dinamičnega vrija. Nanj sem dajal različne profile od 10 do 16% in najbolj se je obnesla kombinacija z profilom Goetingen 693 (Kot Clark-Y z zelo tumpastim nosom.), ki mi ga je predlagal gospod Pavlovčič iz Izole.Tale mačka ima le še potencirane lastnosti Triglava.
Pred kakimi 10. leti so se zelo hvalili z majhnim in težkim modelom Mu18 ali 28 (ne vem več), ki naj bi dobro letel z profilom Ritz 1-30-12, Akrobatski HQ je vsaj kolikor je meni znano namenjen velikim modelom z Re števili, ki jih tak malček niti v brisancu ne dosega.
Čeprav se mi zdi zvitje pri modelih totalni aerodinamični lapsus, bi ga v tem primeru priporočil zaradi malce boljše odpornosti proti vriju. Nikakor pa si ne bi upal uporabit na koncu krila manj ukrivljenega in ožjega profila kot v korenu. Ne vem, morda pa si z izbiro profilov dobil podobno porazdelitev vzgona kot pri delta krilu, kar bi lahko bilo dobro.
Napisal sem na osnovi svojih izkušenj z neuspelimi modeli letala Triglav, ki sem ga pred okrog dvema desetletjema na vsak način hotel letet v merilu 1:6. Izdelal sem vsaj tri trupe in najmanj 8 različnih kril. Vse je dobro letelo, dokler je šlo naravnost. namesto zavoja je zelo grdo omahnilo na krilo in zavoj mi je kolikor toliko uspel le z precej povečano hitrostjo. Tudi luping je moral biti z precejšno hitrostjo in velikega radija, da ni prišlo do dinamičnega vrija. Nanj sem dajal različne profile od 10 do 16% in najbolj se je obnesla kombinacija z profilom Goetingen 693 (Kot Clark-Y z zelo tumpastim nosom.), ki mi ga je predlagal gospod Pavlovčič iz Izole.Tale mačka ima le še potencirane lastnosti Triglava.
Pred kakimi 10. leti so se zelo hvalili z majhnim in težkim modelom Mu18 ali 28 (ne vem več), ki naj bi dobro letel z profilom Ritz 1-30-12, Akrobatski HQ je vsaj kolikor je meni znano namenjen velikim modelom z Re števili, ki jih tak malček niti v brisancu ne dosega.
Čeprav se mi zdi zvitje pri modelih totalni aerodinamični lapsus, bi ga v tem primeru priporočil zaradi malce boljše odpornosti proti vriju. Nikakor pa si ne bi upal uporabit na koncu krila manj ukrivljenega in ožjega profila kot v korenu. Ne vem, morda pa si z izbiro profilov dobil podobno porazdelitev vzgona kot pri delta krilu, kar bi lahko bilo dobro.
lp
Sašo
Sašo
Re: KBI-14 Mačka 1:6
Hmmmm .... kaj pa vem, bi kar obema prikimal - zakaj?
Naredil sem 1:10 Swifta s pomožnim motorjem in profilom HQ acro 1,5/12 (glej na dnu strani http://www.hq-modellflug.de/hqacro-profile.htm). Vpadni kot krila je 0,5° ter krilne obremenitve 40g/dm2 ... pa moram reči, da je aeroplanček hudo hiter in živahen. Sicer imam jaz do njega še vedno hud rešpekt in sem poln adrenalina med vožnjo, vendar izkušenejši pilot ga je gnal v vse mogoče akrobacije brez problema - čeprav imam trenutno "le" 50% odklone, kot jih predlaga g. Cajhen v svoji knjigi - kot nastavitve za prvi/testni let. Edino na kar se bi lahko pritoževal nad aviončkom je, da v vodoravnem letu pri "večjih" hitrostih nekaj ni kot bi moglo biti - nekako noče oz. ne drži neke višine (vseskozi ga je potrebno popravljat - tako gor kot tudi dol), tako da sem že vpadni kot večal na 1,5°, vendar še ni 100% kot si želim (morda kakšni predlogi od drugih).
l.p.
Naredil sem 1:10 Swifta s pomožnim motorjem in profilom HQ acro 1,5/12 (glej na dnu strani http://www.hq-modellflug.de/hqacro-profile.htm). Vpadni kot krila je 0,5° ter krilne obremenitve 40g/dm2 ... pa moram reči, da je aeroplanček hudo hiter in živahen. Sicer imam jaz do njega še vedno hud rešpekt in sem poln adrenalina med vožnjo, vendar izkušenejši pilot ga je gnal v vse mogoče akrobacije brez problema - čeprav imam trenutno "le" 50% odklone, kot jih predlaga g. Cajhen v svoji knjigi - kot nastavitve za prvi/testni let. Edino na kar se bi lahko pritoževal nad aviončkom je, da v vodoravnem letu pri "večjih" hitrostih nekaj ni kot bi moglo biti - nekako noče oz. ne drži neke višine (vseskozi ga je potrebno popravljat - tako gor kot tudi dol), tako da sem že vpadni kot večal na 1,5°, vendar še ni 100% kot si želim (morda kakšni predlogi od drugih).
l.p.
Zadnjič spremenil mega, dne 05 Okt 2012, 22:53, skupaj popravljeno 1 krat.
Nikola Tesla - The Forgotten Wizard but Man who Invented the Twentieth Century
Re: KBI-14 Mačka 1:6
Mega, mogoče je samo nenatančen servo, lahko pa poskusiš z expo-m,..
Klapa ne nakladat. Super projekt samo akcija naprej!!
Lp,
Peter
Klapa ne nakladat. Super projekt samo akcija naprej!!
Lp,
Peter
Re: KBI-14 Mačka 1:6
@pete: Nobenega nakladanja, samo konstruktivna debata Od mojstrov kot je raktivec se lahko veliko naučim(o).
V rezultate simulacije imam precej zaupanja (mogoče celo upanja ), je pa res da se simulira le najenostavnejši režim letenja, vodoravni let. Program XFLR omogoča tudi nekakšno stabilnostno analizo, vendar tako daleč še nisem prišel.
Počasi se premika. Ležišče za sprejemniški akumulator:
Trup oblepljen s stirodurjem:
Sledi brušnje v lepo zaobljeno obliko.
V rezultate simulacije imam precej zaupanja (mogoče celo upanja ), je pa res da se simulira le najenostavnejši režim letenja, vodoravni let. Program XFLR omogoča tudi nekakšno stabilnostno analizo, vendar tako daleč še nisem prišel.
Počasi se premika. Ležišče za sprejemniški akumulator:
Trup oblepljen s stirodurjem:
Sledi brušnje v lepo zaobljeno obliko.
LP
Janez
Janez
- matej rozman
- Freak
- Prispevkov: 852
- Pridružen: 26 Jul 2005, 15:06
- Kraj: Velenje
Re: KBI-14 Mačka 1:6
Simpatično
Mimogrede, kako se bo model obnašal, lahko v XFLR-ju lahko ugotoviš pri porazdelitvi vzgona. To je razmeroma zelo točna informacija in ti pove kakšna je porazdelitev vzgona po krilu, seveda pa ti izda še en kup drugih podatkov
Za lažjo navigacijo kako do tja, pripenjam eno slikco.
Samo mimogrede, jaz osebno bi na takšen model nataknil raje kakšen profil, ki je preverjeno dober pri malih Re-jih, tega pa žal XFLR ne izda, tu so potrebne izkušnje.
Nekaj primerov "bulletproof" profilov za makete jadralnih letal manjših meril: RG-15, DF-101, E-374 (mislim da sem utrofil številko), s3021, E180, E182, kakšen HN tudi nebi bil slaba izbira, npr. HN1036,.....
Še o debeljenju profilov na koncu krila. Tega nikoli ne počnite, kot tudi ne zvitja, izberite ustrezen profil glede na to kar potrebujete tako v korenu kot na koncu.
Še mogoče to, če boste spustili samo krilo skozi analizo (brez trupa, repa,..), slika ne bo realna. Trup je en velik dr**k po domače, sploh pri maketah naredi veliko upora, tudi tja do še enkratne širine trupa, zato izbira korenskega profila ni vedno očitna reč
Še mogoče beseda ali dve o izbiri debeline profila:
Manjša kot je globina krila, slabše delajo debeli profili! Zato v konec krila obvezno čimtanjši profil, vem da se ne sliši logično, ampak deluje
Najbolje delajo profili v območju med 8 in 10%,
Tanjši profil ne prinese slabše letečega modela, večinoma obratno
Na koncu krila uporabite profil za katerega ste prepričani da deluje, ne pa tistega, ki da 1% boljše performanse
Sicer pa lepo in uspešno gradnjo in seveda vse kar spada zraven še naprej
Mimogrede, kako se bo model obnašal, lahko v XFLR-ju lahko ugotoviš pri porazdelitvi vzgona. To je razmeroma zelo točna informacija in ti pove kakšna je porazdelitev vzgona po krilu, seveda pa ti izda še en kup drugih podatkov
Za lažjo navigacijo kako do tja, pripenjam eno slikco.
Samo mimogrede, jaz osebno bi na takšen model nataknil raje kakšen profil, ki je preverjeno dober pri malih Re-jih, tega pa žal XFLR ne izda, tu so potrebne izkušnje.
Nekaj primerov "bulletproof" profilov za makete jadralnih letal manjših meril: RG-15, DF-101, E-374 (mislim da sem utrofil številko), s3021, E180, E182, kakšen HN tudi nebi bil slaba izbira, npr. HN1036,.....
Še o debeljenju profilov na koncu krila. Tega nikoli ne počnite, kot tudi ne zvitja, izberite ustrezen profil glede na to kar potrebujete tako v korenu kot na koncu.
Še mogoče to, če boste spustili samo krilo skozi analizo (brez trupa, repa,..), slika ne bo realna. Trup je en velik dr**k po domače, sploh pri maketah naredi veliko upora, tudi tja do še enkratne širine trupa, zato izbira korenskega profila ni vedno očitna reč
Še mogoče beseda ali dve o izbiri debeline profila:
Manjša kot je globina krila, slabše delajo debeli profili! Zato v konec krila obvezno čimtanjši profil, vem da se ne sliši logično, ampak deluje
Najbolje delajo profili v območju med 8 in 10%,
Tanjši profil ne prinese slabše letečega modela, večinoma obratno
Na koncu krila uporabite profil za katerega ste prepričani da deluje, ne pa tistega, ki da 1% boljše performanse
Sicer pa lepo in uspešno gradnjo in seveda vse kar spada zraven še naprej
- Priponke
-
- porazdelitev_vzgona.jpg (69.34 KiB) Pogledano 9097 krat
plp, Matej
Re: KBI-14 Mačka 1:6
matej rozman napisal/-a:Še o debeljenju profilov na koncu krila. Tega nikoli ne počnite, kot tudi ne zvitja, izberite ustrezen profil glede na to kar potrebujete tako v korenu kot na koncu.
Znaš povedat kaj več okrog tega?
Zvitje razumem zakaj ga ne sme biti, tega o debelini pa ne.
Okrog profilov se zelo strinjam z HN profilom. Po nekaj poizkusih z HQjem sem pri F5J modelu preklopil na HN. Že prej sem vedel, da so HQ stare stvari in poznal njihove pomanjkljivosti, ampak take razlike pa nisem pričakoval. Ne vem, če je finesa kaj boljša, tudi o minimalki nisem čisto prepričan, ampak v kovit ga težko vržeš, medtem, ko je bilo z tistim, ki je imel HQ precej zahtevno letet in si se boril z modelom, ter z naravo.
Ne vem, jaz bi verjetno kar Clark-Y vrgel na tak model kot je tale mini mačka. Ni sicer tako "leteč" kot kak HN, ampak ob takem trupu to tudi ni potrebno. Po drugi strani ima velik prednji radius in je dobrodušen model.
lp
Sašo
Sašo
- matej rozman
- Freak
- Prispevkov: 852
- Pridružen: 26 Jul 2005, 15:06
- Kraj: Velenje
Re: KBI-14 Mačka 1:6
Zaradi separacijskih balonov. Ti se zelo radi ustvarjajo na debelih profilih majhne globine, pa še induciran upor s tem povečujemoraktivec napisal/-a:matej rozman napisal/-a:Še o debeljenju profilov na koncu krila. Tega nikoli ne počnite, kot tudi ne zvitja, izberite ustrezen profil glede na to kar potrebujete tako v korenu kot na koncu.
Znaš povedat kaj več okrog tega?
Zvitje razumem zakaj ga ne sme biti, tega o debelini pa ne.
Sicer se da rešiti problem separacije z uporabo turbolatorjev, ampak če se le da tega ne počnite.
plp, Matej
Re: KBI-14 Mačka 1:6
Priporočam uporabo diferencialnega pogona krilc.....vsaj 1:2 (dol:gor) a raje več.
Re: KBI-14 Mačka 1:6
Škoda da znanje o profilih (recimo kateri profili so primerni za posamezne kategorije letal) ni zbrano v eni temi na forumu. Sem prepričan da bi veliko graditeljem prav prišlo.
Jaz sem očitno padel na "marketinško finto": HQ Acro = High Quality akrobatski profil, pa še "Made in Germany"
No, bom videl kako se bo obneslo, sicer poskusim s katero od predlaganih varijant.
@Ultralajt: Diferenciacija krilc sigurno bo. Razmišljal sem celo, da bi na krilca zmiksal malo višine, tako da bi se pri potegu višine krilci zasukali malo navzgor. Tako bi povečeval washout krila glede na zateg višine.
Jaz sem očitno padel na "marketinško finto": HQ Acro = High Quality akrobatski profil, pa še "Made in Germany"
No, bom videl kako se bo obneslo, sicer poskusim s katero od predlaganih varijant.
@Ultralajt: Diferenciacija krilc sigurno bo. Razmišljal sem celo, da bi na krilca zmiksal malo višine, tako da bi se pri potegu višine krilci zasukali malo navzgor. Tako bi povečeval washout krila glede na zateg višine.
LP
Janez
Janez
Re: KBI-14 Mačka 1:6
matej rozman napisal/-a: Zaradi separacijskih balonov. Ti se zelo radi ustvarjajo na debelih profilih majhne globine, pa še induciran upor s tem povečujemo
Sicer se da rešiti problem separacije z uporabo turbolatorjev, ampak če se le da tega ne počnite.
Okrog separacijskih balonov bi znalo biti res, ne vem, ampak okrog induciranega upora pa nekaj ne razumem. Precejšno vlogo pri induciranemu uporu ima Ca profila. Debelitev ali tanjšanje nekega profila brez spremembe ostalih parametrov ne prinaša kaj prida razlike v Ca, torej bi lahko smatral, da tudi v induciranemu uporu glede tega ni spremembe. Po drugi strani večja debelina očitneje loči gornjo in spodnjo ploskev, tako kot je pri debeluhu popek bolj daleč od riti kot pri suhcu. Ob prehodu nadtlaka na podtlačno stran bi se morda iz tega vzroka lahko pripetilo, da je proces blažje oblike, torej bi lahko povzročal manj tovrstnega upora, saj je energija razpršena na večjem področju. Konec koncev tudi "kondorjeva peresa" ali kak drug tovrstni krilni zaključek ne dela nič drugega, le na še večjo površino razmeče to energijo.
Bi lahko imel prav?
lp
Sašo
Sašo
Re: KBI-14 Mačka 1:6
Od teorije k praksi!
Je že kdo naredil preizkus obtekanja krila na svojem modelu z oljnim premazom?
Ta naj bi zelo dobro pokazala kje se pojavi "laminar separation bubble" (kot je prikazano na spodnji sliki, kjer je z odpadnim oljem namazano krilo pravega jadralca), čeprav se pa bojim, da se pri modelu zaradi malega re števila ta sploh ne pojavi ali pa skoraj takoj za nosnim delom profila.
Mitja
Je že kdo naredil preizkus obtekanja krila na svojem modelu z oljnim premazom?
Ta naj bi zelo dobro pokazala kje se pojavi "laminar separation bubble" (kot je prikazano na spodnji sliki, kjer je z odpadnim oljem namazano krilo pravega jadralca), čeprav se pa bojim, da se pri modelu zaradi malega re števila ta sploh ne pojavi ali pa skoraj takoj za nosnim delom profila.
Mitja
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
Re: KBI-14 Mačka 1:6
Mibov Sokol je kar žleht za vozit, ne pusti ti da bi kaj počival, pa tudi nenapovedano rad omahne. B4 malo manj, oz. v mejah pričakovenaga, Ls 8 je poezija
Jaz navijam za RG 15
Jaz navijam za RG 15
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
Re: KBI-14 Mačka 1:6
Gradnja napreduje. Trup je začel dobivati obline:
Pripravljam krilo za vakumiranje:
Zanima me, če je že kdo naredil ramenjačo (3mm balza z letnicami pokonci + karbonski rovingi zgoraj in spodaj) brez povijanja z nitko? Bi se to obneslo ali bolje da kar takoj pozabim na to idejo?
Pripravljam krilo za vakumiranje:
Zanima me, če je že kdo naredil ramenjačo (3mm balza z letnicami pokonci + karbonski rovingi zgoraj in spodaj) brez povijanja z nitko? Bi se to obneslo ali bolje da kar takoj pozabim na to idejo?
LP
Janez
Janez
Re: KBI-14 Mačka 1:6
tu se je nekaj podobneka delalo z 10mm balzo: viewtopic.php?f=42&t=73482&start=25LangusJ napisal/-a: ... Zanima me, če je že kdo naredil ramenjačo (3mm balza z letnicami pokonci + karbonski rovingi zgoraj in spodaj) brez povijanja z nitko? Bi se to obneslo ali bolje da kar takoj pozabim na to idejo?
l.p.
Nikola Tesla - The Forgotten Wizard but Man who Invented the Twentieth Century