NDagarin napisal/-a: mam občutek da tega letala ni več? oziroma je v kosih?
Model je cel!
cujcuj napisal/-a:LP. Dal sem zvočnike na glasno pa sem čakal kaj bo sem slišal, da model prihaja z kar veliko brzino,in tisti pokec pa je po moje povedal, da je model ostal brez propelerja, ker ga je odneslo naprejbrez modela. To je moja ugotovitev sem imel že več takih primerov premalo zašraufan propeler. To je to.
LP. čujčuj
Propeler je bil dovolj zašraufan...spiner je ostal na modelu.
Poslikam in naložim slike da boste videli kaj se je zgodilo...tudi kakšna razlaga zakaj se je to zgodilo bi prav prišla.
No takole...propeler je v zraku "eksplodiral" levo in desno stran propelerja je odneslo vsakega posvoje. Ima kdo idejo zakaj bi se to zgodilo? Sam sumim utrujenost materiala oz. kakšno manjšo razpoko v njem saj je ta propeler prestal kar nekaj žvižganja in pylon pristanke, ki niso ravno nedolžni.
P.S. ne ozirajte se na to da ima spiner 2mm manjši premer kot trup...napaka pri krajšanju trupa.
Glede propelerja nekaj podobnega se je zgodilo Niku na F3A tekmi, njemu je potem še firewall skupaj z motorjem utrgalo iz trupa,..
Moje mnenje je, da je bil razlog vsaj v Nikovem primeru nezbalansirana elisa, morda pa je v tvojem primeru enostavno zafluttrala,...
Najprej hvala za čestitke.
Propeler ji bil zbalansiran vendar kot sem napisal je prestal kar nekaj žvižganja in pristankov. Model v nobenem območju vrljajev ni vibriral tako, da mi je vse skupaj malce čudno saj tudi obrati niso bile neki strahotni. Dokler je razbit samo propeler sem srečen
janjan1212 napisal/-a:No takole...propeler je v zraku "eksplodiral" levo in desno stran propelerja je odneslo vsakega posvoje. Ima kdo idejo zakaj bi se to zgodilo? Sam sumim utrujenost materiala oz. kakšno manjšo razpoko v njem saj je ta propeler prestal kar nekaj žvižganja in pylon pristanke, ki niso ravno nedolžni.
Kateri propeler, kateri motor in koliko celic zaporedoma je bilo v modelu?
Uporabljaj APC ali Graupnerjeve propelerje namenjene pylonom! Oboji so slabo balansirani, a je dovolj, če ga natančno statično zbalansiraš. Če crkne, crkne na pristanku in to ne le na pol, temveč odleti krak. Utrujenosti materiala ali morebitnih mikro poškodb, ki bi kasneje peljale v havarijo vsaj jaz pri teh dveh znamkah še nisem doživel, pa sem predvsem pri APCjih posnel kar nekaj materiala iz korena kraka, da je bil ustrezno balansiran.
Če sem prav prebral podatke o motorju se je vrtel z milimi 35.000 rpm, kar ni nič.
p.s.
Krilo izdelano kot je vidno iz prerezov ne bo doživelo 300 km/h, precej pred tem se bo razletelo.
To krilo, ki je razrezano je bilo izdelano za lightweight varianto in hitrosti do cca 250kmh kar sem prepričan da prenesejo.
zgornja oplata: 33g in 110g tkanina, 1mm balza
spodnja oplata: enako kot zgornja + mreža iz karbonskih rovingov
zadnji rob krila: stirodur (kjer pridejo eleroni) + karbonski roving tex800
Stojina: roving tex 3200 po celi dolžini krila + tex3200 po cca 60% krila in stirodurna sredica.
janjan1212 napisal/-a:
Stojina: roving tex 3200 po celi dolžini krila + tex3200 po cca 60% krila in stirodurna sredica.
Tu je videti, kot bi bili pasnici direkt na stirodurju. Brez da ga oblečeš v tkanino, poviješ ali kako drugače urediš, da sta pasnici povezani med sabo, se bo odprlo ob prvem pravem lupingu. Tako brez povijanja lahko daš prečno rezano balso, 100 g rohacel, 100 g airex ali kako drugo namensko pvc peno z enako ali več kot 100 g, stirodurja pa ne.
Na modelu, ki ga trenutno uporabljam in je prestal že nekaj žvižganja tudi čez 250km/h imam enako upasano stojino pa zaenkrat še ni bilo težav. Bom pa pri naslednjih upošteval tvoj nasvet.
V zadnjem mesecu sva si s kolegom uredila delavnico, tako da je sedaj malce lažje delati. Naredil sem še nekaj modelou in ena karbonska krila ponovno razrezal, da sem videl kako stvari stojijo. Prilagam nekaj slik.
-80g tkanina
-200g karbon
-airex
-stojina 3200roving in airex
Priponke
IMG_0636.jpg (57.95 KiB) Pogledano 4554 krat
IMG_0637.jpg (109.66 KiB) Pogledano 4554 krat
IMG_0639.jpg (100.31 KiB) Pogledano 4554 krat
Zadnjič spremenil janjan1212, dne 07 Okt 2012, 14:09, skupaj popravljeno 1 krat.
Pozabil napisat še nekaj o teži in trupu.
Trup je pravtako narejen iz 80g stekla in 200g karbona. Teža trupa je 50g. Minimalna teža trupa je cca 40-45g saj je kar zajeten in bi bil ob manjši masi premalo trden.
Teža kril pa varira od cca 110g pa do cca 155g odvisno od laminatnega plana.
Krila, ki so na prejšnjem postu so tehtala 151g in so bila betonsko trdna.
V tem mojem projektu sem ugotovil, da izdelava modelov iz kalupa le ni tako enostavna, kot sem si predstavljal, saj sem kar nekaj časa, denarja in živcev porabil, da mi po cca 8 izdelanih modelih počasi ratujejo modeli, za katere lahko rečem, da so estetsko dovolj dobri in za katere sem prepričan, da bodo upravičili svoj namen.
Zeleni Airex-Herex je trši. Trenutno se ne spomnim dobro, a se mi zdi, da je tale rjavkast 50G, zeleni pa 80 g. Ker ima zeleni manjše mehurčke, ob teh tankih laminatih izdelek ni nič težji z zelenim, je pa precej kompaktnejši. Nazadnje, ko sem gledal so ga imeli v Lindingerju. Če ti je predrag je v ta namen tudi 1 mm mehka balsa boljša od rjavo rumenega Herexa.