Predelava "laksarce"

Načini, postopki in tehnike gradnje modelov letal, uporaba in obdelava materialov in predstavitev gradnje modelov s slikami.

Moderatorji: Pisaneli, Krist

kraljrobert
Razpravljalec
Prispevkov: 117
Pridružen: 25 Nov 2004, 09:29
Kraj: KOPER

Odgovor Napisal/-a kraljrobert »

Ko sem pisal zgornji post, sem imel v spominu za MVVS-a vrednost 1050g .

Se opravičujem, po 'manual'-u je teža motorja, svečke in elektronike 1101g. Tu mislim, da ni upoštevana teža izpuha, teža akumulatorjev za napajanje elektronike pa sigurno ne. Vem pa, ko sem Staudacherja opremljal s tem motorjem se mi je na začetku ta 'famozna teža 1050g' zdela kot velika prednost, ko pa sem vse skupaj skompletiral (mimogrede, zaželel sem si tudi resonanco pa accu-je z malo večjo kapaciteto) je vse skupaj kar nekaj (vrednosti ne bom napisal, ker se je ne spomnim) naneslo.

Robert H. (moja malenkost)
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Mislim da ni pošteno primerjati motor od "laksarce" s komercialnimi izdelki namenjenimi za RV letala.

Kajti če pogledamo prvi Andrejev post, je njegova želja priti čim ceneje do bencinarja večje kubature. In to mu je uspelo praktično zastonj!

Tako si je naredil motor za motorno letalo, ki bo lahko precej večje od njegovih dosedanjih, hkrati pa bo navkljub večji kubaturi "kuril" cenejše gorivo, saj je mešanica bencina in olja kar precej cenejša od mešanice za "glow plug" motorčke.

Ker vem, da nima v mislih "huvranje" in ostale popularne 3D vragolije, vem da mu bo tak motorček služil za namen, ki mu ga bo dodelil.

Mitja
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Ultralajt napisal/-a:Mislim da ni pošteno primerjati motor od "laksarce" s komercialnimi izdelki namenjenimi za RV letala.

Kajti če pogledamo prvi Andrejev post, je njegova želja priti čim ceneje do bencinarja večje kubature. In to mu je uspelo praktično zastonj!

Tako si je naredil motor za motorno letalo, ki bo lahko precej večje od njegovih dosedanjih, hkrati pa bo navkljub večji kubaturi "kuril" cenejše gorivo, saj je mešanica bencina in olja kar precej cenejša od mešanice za "glow plug" motorčke.

Ker vem, da nima v mislih "huvranje" in ostale popularne 3D vragolije, vem da mu bo tak motorček služil za namen, ki mu ga bo dodelil.

Mitja

Zdravo!


Z malce iznajdljivosti in znanja se da skoraj brez dodatnih stroškov ta motor tako obdelat, da bo močnejši od komercialistov. Ob tem pade življenska doba na nivo komercialistov in nič manj.




lp
Sašo
Uporabniški avatar
miskolin
Dr. Modelar
Prispevkov: 2733
Pridružen: 02 Feb 2004, 22:52
Kraj: VESOLJE

Odgovor Napisal/-a miskolin »

....ne vem no, se vsak navit motor je hitro svoje skos dal..........na Lamovcu sem menjal glavno gred vsako sezono.

ni to to pa še avijon ne bo letel tako lepo kot bi lahko z precej lazjim motorjem......... z druge strani pa probaj pa bomo skupaj videli =D>
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

miskolin napisal/-a:....ne vem no, se vsak navit motor je hitro svoje skos dal..........na Lamovcu sem menjal glavno gred vsako sezono.

ni to to pa še avijon ne bo letel tako lepo kot bi lahko z precej lazjim motorjem......... z druge strani pa probaj pa bomo skupaj videli =D>
Konfekcijski modelarski motorji so večinoma zelo navite zadeve. Poglej kak prepih je skozi kanale. razmisli o kompresiji, oglej si uplinjač, sesanje preko koluta, resonančni izpuh...

Motor od laksarce bo brez problema deloval nekaj deset ur, če le ne bo klenkal, zaradi česar rade crkujejo glavne gredi. Iti moraš na vrtljaje in ne na navor. To pomeni, da moraš povečat prepih, malenkost znižat kompresijo, dodat ustrezen izpuh, se poigrat z uplinjačem vse skupaj uskladit in motorju dodelat reduktor npr 1:2. Zadeva bo trgala!
Ob strokovno navitem motorju je morebitni potrošni material le valj zaradi L obročka. Za letalske potrebe boš seveda obdržal klasičen bat, tako da bo zadeva trajna. Seveda bo poraba nekaj večja. Poveča se predvsem zaradi povečane moči in potrebe po večjem hlajenju valja.

Moj brat je npr. za svoj konjiček navil APN 4, da je šel preverjeno med 110 in 120 km/h. Preverjeno zato, ker smo ga izmerili na radar. Moped mu je držal štiri leta precejšnih lumparij in veliko prevoženih kilometrov. Poraba je bila sicer tudi do 4 litre na 100 km, šlo pa je kot je treba. Za moped je razen uplinjača in izpuha uporabil povsem originalne dele, ki jih je ustrezno predelal, vsa 4 leta ni zamenjal niti enega od teh ključnih delov.
Nato se je naveličal mopedov in je predelal yugota 1300, da je imel izmerjeno na valjih 115 KS. Tudi to je letelo kot vrag. Tudi tu je zamenjal le nujno potrebne dele kot so ventili, odmična gred, uplinjači, izpuh z doma izdelanim kolektorjem, ostalo pa je le predelal. Z tem avtom je napravil 120 000 km in ga prodal ne da bi vmes odprl motor.

Z tem ne poveličujem nikogar, pojasniti sem le želel, da tudi naviti motorji dovolj dolgo držijo, če le pred tem prebereš kako knjigo in jo kar je še posebej pomembno docela razumeš.




lp
Sašo
Uporabniški avatar
miskolin
Dr. Modelar
Prispevkov: 2733
Pridružen: 02 Feb 2004, 22:52
Kraj: VESOLJE

Odgovor Napisal/-a miskolin »

](*,)
Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane »

raktivec napisal/-a:
Konfekcijski modelarski motorji so večinoma zelo navite zadeve. Poglej kak prepih je skozi kanale. razmisli o kompresiji, oglej si uplinjač, sesanje preko koluta, resonančni izpuh...


lp
Sašo
Nebi rad, da pretirano zaidemo s teme, a na tole moram odgovorit.
Sodobni modelarski motorji (bencinski) niti slučajno niso navite zadeve, saj je pomembno tudi to, kar se dogaja pri četrt gasa in ne samo to koliko bo motor maksimalno zasukal kak propeler in to se vidi tudi če se pogleda cilinder, kanali so sicer široki, a nizki, se pravi, da imajo majhen kot odpiranja.
Vzemimo praktičen primer, npr dokaj sodoben in pogost motor ZDZ 80 ima po podatkih okrog 8 KM, kar je seveda podatek ob uporabi resonance, ki pa se v praksi skorajda ne uporablja, razen za kakšen šlep ali kaj podobnega. Z izpuhom direktno na cilindru, ali v državah kjer je zvok omejen, z dušilcem v trupu ( kar je najpogostejša raba) pa ta motor zmore od 5,5 do visokih 6 KM . Res je, da še sodobnejši MVVS 58 dosega praktično enako moč kot ZDZ 80 a tudi to je še daleč od navitih motorjev.
Navit je npr dirkalni skuter mojega sina, ki ob 70 ccm delovne prostornine zmore 24KM pri 13.800 vrtljajih, pa je pripravljen po pravilniku, ki je v veljavi v večini evropskih držav, kjer je npr omejena velikost sesalne membrane, ki ne sme biti večja od take pri original skuterju, omejen pa je tudi premer uplinjača, to pa pomeni, da bi bila moč brez omejitev lahko še večja. Kakšno je uporabno območje vrtljajev takega motorja, raje nebi govoril, pri 11000 vrtljajih je moči pol manj pri 6000 vrtljajih pa je skuter komajda možno spraviti z mesta. V modelarstvu, si s takim motorjem najbrž nebi pomagal prav dosti, vprašanje tudi koliko modelarjev rabi toliko moči.
Večina modelov opremljenih z bencinskimi motorji čisto dobro leti že s četrt plina, 6 KM zadošča za 14 kg potega, veliki čez tri metrski akrobati s 150-200 ccm in težo pod 20 kg imajo na razpolago čez 30 kg potega motorji pa se vrtijo največ do prijaznih 6000 vrtljajev.
Naviti bencinski modelarski motorji so uporabni samo za specialne hitre modele, ki pa jih je tako malo, da ni vredno izgubljati besed, pravzaprav se ne spomnim, da bi na kakem mitingu v Sloveniji že videl res hiter model opremljen z bencinskim motorjem.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane »

Cilindra ZDZ 80 in dirkalni skuter 70 ccm.
Samo dva stranska pretočna kanala (od skupaj sedmih) na skuterjevem cilindru, imata večji presek kot vsi na ZDZ ju #-o to je prepih 8)
Priponke
DSC07189.JPG
DSC07189.JPG (58.5 KiB) Pogledano 3953 krat
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane »

Primerjava izpušnih kanalov, relativno nizek izpušni kanal ZDZ ja po širini zavzame manj kot četrtino obsega, bistveno višji izpušni kanal skuterja, širok skoraj za pol obsega #-o
Pretočni kanali, luknja pri luknji, po celem obsegu 8)
Priponke
DSC07201.JPG
DSC07201.JPG (59.38 KiB) Pogledano 3941 krat
DSC07200.JPG
DSC07200.JPG (59.63 KiB) Pogledano 3941 krat
DSC07199.JPG
DSC07199.JPG (59.87 KiB) Pogledano 3941 krat
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Zdravo!



@Brane
SlikaKonkreten odgovor ni kaj! Za tako navit motor kot je v skuterju tvojega sina seveda veljajo povsem drugačni parametri od tega kar je uporabno v modelarstvu. Ko sem govoril o navitih motorjih sem imel v mislil nekaj, kar zmore do 15 KM na 100 ccm. To je po moje moč, ki jo je ob uporabnem delovnem območju vrtljajev motorja še mogoče izvleči iz motorja laksarce, pa še hitro je storjeno.

Da so konvencionalni motorji naviti sem v delni zmoti, ker sem vseskozi uporabljal le 2,5 in 3,5 ccm MWWS, ki sta precej navita. 2,5 ccm MWWS brez resonance zelo slabo teče, kanalov mu levo in desno ne moreš povečat, ker bi se srajčka razletela...



Namig:

Glede na to, da se dobro spoznaš na dvotaktne motorje bi mogoče lahko predlagal kaj storiti za ustrezno moč take laksarce. Če se ne motim tudi en tvoj model leti na prirejenem motorju in dobro huvra, pa še brez izpuha ni pretirano glasen.








lp
Sašo
Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane »

Namig št 1: Znanost je pri dvotaktnem motorju odkrita, zato se izogibajmo posegov v cilinder (razen če nismo točno razčistili, kaj hočemo) povečanje kanalov ali posnemanje zgornjega robu bata (bat na gobico) ima skoraj vedno za posledico povečanje moči, a tudi za modelarsko rabo nezaželeno lastnost, padanje prožnosti, oz v modelarskem žargonu zmanjšanje odzivnosti notorja v srednjem območju vrtljajev.
Namig št 2: Resonanca, samo v primeru če motorju oz modelu, močno manjka moči, sicer ne, ker resonanca deluje samo na omejenem območju vrtlajev.
Namig št 3: Izpuh direktno na cilindru, mora imeti velik volumen :roll: [-X [-X [-X ... ni res. Kar se moči tiče, je tak izpuh najslabša varianta, zato izkoristimo kar se da, naredimo majhnega in lahkega, z velikim izstopom, s trikrat večjim volumnom ne bomo pridobili prav nič, samo težo in težave s prostorom. Šele dolgi v trup pomaknjeni umerjeni dušilci, pomenijo ugodno povečanje moči v širokem območju.
Namig št 4: Zelo uspešen sem bil pri predelavah, oz izboljšanju sesanja. Pri novem MVVS-u 35 je bilo lahko, motor že ima relativno velik uplinjač, a sesalni nastavek in tesnilo sta bila očitno še od starega motorja bistveno manjšega premera, povečanje teh "blokad" na mero uplinjača je imelo za posledico odlično delovanje motorja v vsem območju delovanja. Motor uspešno suče 22x8 propeler, kar je za to kubaturo izjemno. Ta motor zmore čez 9 kg potega :o
ZDZ 80 mi dela bistveno bolje odkar sem za na uplinjač izdelal sesalni lijak (ni se povečala moč, a motor dela natančneje zanesljiveje in se bolje odziva)
Pri MVVSu 26 sem odstranil loputo čoka in v tistem delu bistveno povečal sesalno odprtino, rezultat +400 vrtljajev in izboljšana odzivnost, enako ali še več bi verjetno dosegel, če bi uplinjač zamenjal s kakim par mm večjim od kake motorke, ali česa podobnega.
To bi bil tudi najbolj pomemben namig za predelavo lakserice -večji uplinjač ali povečanje obstoječega, če se to da.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Uporabniški avatar
URAN8
Freak
Prispevkov: 524
Pridružen: 23 Nov 2004, 22:29
Kraj: Radeče

Odgovor Napisal/-a URAN8 »

Mislim da se vedno več oddaljujemo od teme! Moj namen je bil predstaviti enostavno predelavo cenenega motorja ki se ga dobi v vsaki trgovini za par Cankarjev, če se pa malo znajdeš pa ga lahko dobiš za kakega jurja ali pa za HVALA LEPA kot sem ga dobil jaz. Lahko bi šel v tunning motorja pa to ni moj namen saj mi bo služil kot uvod v večje modele. Zato nisem imel nobenega namena se podati v visoke stroške nabave vrhunskih motorje ,ki so nedvomno boljši,ker tudi nisem prepričan če je to zame. Mogoče me bo pa "zagrabilo" in si bom kasneje omislil vrhunski ,lahek ,močnejši........DRAŽJI motor.
Res je da bi lahko močno zmanjšal težo motorja če bi imel elektroniko za vžig, in da bi izdelal lažji izpuh(slednjega imam v planu, pa še to zaradi prostorske stiske).

Za konkretne nasvete bom hvaležen in jih bom z veseljem preučil .

Nebi se pa šel kdo ima boljšega,večjega manjšega ali bolj zmožnega :lol:

LP Andrej
Uporabniški avatar
miskolin
Dr. Modelar
Prispevkov: 2733
Pridružen: 02 Feb 2004, 22:52
Kraj: VESOLJE

Odgovor Napisal/-a miskolin »

URAN8 napisal/-a:
Za konkretne nasvete bom hvaležen in jih bom z veseljem preučil .

Nebi se pa šel kdo ima boljšega,večjega manjšega ali bolj zmožnega :lol:

LP Andrej
Tega ni nihce rekel.....ze v osnovi sem te le hotel odvrnit od te tezke motorke............fora je v tem, da s slabim modelom prav nic ne napredujes prej obratno pa se precej se namatras.......
Nekdo je nekoc napisal....never try, never fail......
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

URAN8 napisal/-a:Mislim da se vedno več oddaljujemo od teme! Moj namen je bil predstaviti enostavno predelavo cenenega motorja ki se ga dobi v vsaki trgovini za par Cankarjev, če se pa malo znajdeš pa ga lahko dobiš za kakega jurja ali pa za HVALA LEPA kot sem ga dobil jaz. Lahko bi šel v tunning motorja pa to ni moj namen saj mi bo služil kot uvod v večje modele. Zato nisem imel nobenega namena se podati v visoke stroške nabave vrhunskih motorje ,ki so nedvomno boljši,ker tudi nisem prepričan če je to zame. Mogoče me bo pa "zagrabilo" in si bom kasneje omislil vrhunski ,lahek ,močnejši........DRAŽJI motor.
Res je da bi lahko močno zmanjšal težo motorja če bi imel elektroniko za vžig, in da bi izdelal lažji izpuh(slednjega imam v planu, pa še to zaradi prostorske stiske).

Za konkretne nasvete bom hvaležen in jih bom z veseljem preučil .

Nebi se pa šel kdo ima boljšega,večjega manjšega ali bolj zmožnega :lol:

LP Andrej

Zdravo!



Tvoja predelava mi je bila všeč, zato sem poizkusil dodat še kaj za nekoga, ki bi te rad posnemal, vednar bi ob tem rabil malce več moči. Mislim, da je v postih, ki so sledili mojemu tudi kaka koristna informacija za take modelarje. Mogoče boš tudi ti čez čas, ko boš obvladal model poizkusil z močnejšimi motorji. Pri tem bo najcenejša verzija malce frizure in doma izdelan jermenski reduktor.
Drugače pa vsaj po mojih izkušnjah kak gram več pri začetnih korakih ne škodi pretirano. Konec koncev bo tvoj model precej velik in veliki modeli z lahkoto nosijo večje obremenitve tudi pri majhnih hitrostih. Mislim, da podobno misel najdeš tudi v Ultralajtovem postu.





lp
Sašo
Odgovori

Vrni se na Gradnja in projekti