Supra F3J
Supra F3J
Odprl sem novo temo, zaradi vseh tistih začetnikov, ki bi se radi lotili izdelovati tak model doma. Tudi sam sem začetnik takih modelov, zato bo tema potekala počasneje in tudi preciznosti nebo manjkalo. Čim več slik bom objavil da bo tema zanimivejša.
Torej gre se za SUPRO 3.4m razpona, odličen F3J model.
Krila bodo narejene iz stirodurja, čez bodo karbonska in steklena vlakna(D-BOX karbon 120g) Nosilna letev smreka (žile pokonci) čez nekaj vlaken. Višina D-BOX bo iz kalupa(Karbon 120g)potem pa rebrca do konca višine in smeri, ker smir bo iz istega patenta narejena. Trup bo kupljen. Sredice krila pa bodo kmalu doma, da bomo lahko pričeli delati. Bomo videli sproti kako bo. Med gradnjo in pred gradno zaželjeni kakšni komentarji in predlogi.
Lp Alex
Torej gre se za SUPRO 3.4m razpona, odličen F3J model.
Krila bodo narejene iz stirodurja, čez bodo karbonska in steklena vlakna(D-BOX karbon 120g) Nosilna letev smreka (žile pokonci) čez nekaj vlaken. Višina D-BOX bo iz kalupa(Karbon 120g)potem pa rebrca do konca višine in smeri, ker smir bo iz istega patenta narejena. Trup bo kupljen. Sredice krila pa bodo kmalu doma, da bomo lahko pričeli delati. Bomo videli sproti kako bo. Med gradnjo in pred gradno zaželjeni kakšni komentarji in predlogi.
Lp Alex
- Priponke
-
- supra.jpg (151.35 KiB) Pogledano 5565 krat
Toplo priporočam ogled celotne teme pred gradnjo, veliko trikov, nasvetov, rešitev, tehnologija,.....
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=437733
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=437733
Life is short.
Fly hard!!!
Fly hard!!!
To sem že nekaj cajta nazaj pregledal. Hvala vseno.Kar se pa tiče 120g karbona je identični 90g vendar ta ima manj vlaken. Mislim da bo 120g kar uredu.muha napisal/-a:Toplo priporočam ogled celotne teme pred gradnjo, veliko trikov, nasvetov, rešitev, tehnologija,.....
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=437733
Lp Alex
Meni gre najbolje z olfa nožem in dolgim ravnilo.
Še nekaj okrog karbona. V kolikor je tvoja tkanina resnično tkana iz iste niti kot 90 g karbon boš ob natančnem delu dobil lažje krilo kot z 90 g karbonom. V kolikor je tkana iz iste niti kot 163 g tkanina daj raje roke proč, saj se bo nit razpacala in boš porabil veliko smole. Posledično bo laminat težji kot pri 163 g tkanini. Šment pri karbonu je v tem, da ga moraš konkretno namočit in pustit, da se niti napijejo in ne le malce prevaljat kot pri steklu. Več je prostora med prameni, več bo tkanina požrla smole. Pretirano pivnat ne moreš, ker boš dobil mrežo, ki bo grda in se bo hitro delaminirala.
Jaz bi za tak model raje uporabil 105 g aero gosto tkano steklo in 50 g steklo z nekaj malega karbonskih nitk potegnjenih iz tkanine.
Če že mora biti karbon naj bo 100 g biaxialni. Tkan je zelo gosto in pije manj od vsake tkanine, pa še nosi kot bivol. Čez vsekakor površina iz 50 g stekla kot je že Muha omenjal.
Še nekaj okrog karbona. V kolikor je tvoja tkanina resnično tkana iz iste niti kot 90 g karbon boš ob natančnem delu dobil lažje krilo kot z 90 g karbonom. V kolikor je tkana iz iste niti kot 163 g tkanina daj raje roke proč, saj se bo nit razpacala in boš porabil veliko smole. Posledično bo laminat težji kot pri 163 g tkanini. Šment pri karbonu je v tem, da ga moraš konkretno namočit in pustit, da se niti napijejo in ne le malce prevaljat kot pri steklu. Več je prostora med prameni, več bo tkanina požrla smole. Pretirano pivnat ne moreš, ker boš dobil mrežo, ki bo grda in se bo hitro delaminirala.
Jaz bi za tak model raje uporabil 105 g aero gosto tkano steklo in 50 g steklo z nekaj malega karbonskih nitk potegnjenih iz tkanine.
Če že mora biti karbon naj bo 100 g biaxialni. Tkan je zelo gosto in pije manj od vsake tkanine, pa še nosi kot bivol. Čez vsekakor površina iz 50 g stekla kot je že Muha omenjal.
lp
Sašo
Sašo
Mislim, da je poleg trdnosti in male mase, prednost plastičnih kril tudi v izredni natančnosti profila krila, ki ga lahko s to tehnologijo dosežemo, kar pomeni potem tudi boljše aerodinamične lastnosti tako narejenega krila.ALEX_R napisal/-a:Komentarji?
Pri tvoji zadnji sliki, pa me moti površina krila, ki ima nešteto hribčkov in dolin.
Sam imam eno SAL krilo, ki je bilo skorajda "škart roba", ampak je površina izredno gladka in ravna. Sicer je tkanje tkanine je moč opaziti, pa še to je zelo zanemarljivo majhno.
Zakaj pride do takih hribčkov in dolinic?
Je folija, ki je bila v stiku s krilom bila premehka, pa jo je vakuum povlekel v površino bolj ali manj...?
- Priponke
-
- Polecat SideWinder Wing.jpg (177.55 KiB) Pogledano 4746 krat
Kuhinjsko ali kako drugo folijo uporabi za vakuum vrečo, laminat pa raje nanesi na kaj tršega. Recimo vakuumsko folijo debelo 0,35 ali 0,5 mm, ki pa jo je dobro namazat z ločilcem.
Smole bo dovolj, ko bo steklena tkanina prosojna, a na njej ne bo svetlikajočih se površin, ali celo jezerc.
Karbon je malo bolj zapleten in ga je dobro najprej konkretno napojit, pustit kakih 10 minut, nato pa dat čez 3-5 slojev kuhinjskih papirnih brisač in zvakuumirat za kakih 10-15 minut. Nato vzameš narazen in z nosilno folijo vred položiš na sredico, ter zvakumiraš. Stekla ne pivnaj z brisačami.
Da se tanko napojen laminat bolje prime sredice jo je dobro malce prevaljat z skoraj suhim penastim valjčkom, da pustiš na stirodurju le sledi epoxija. Seveda je treba najprej pobrat vse "lase" z sredice.
Smole bo dovolj, ko bo steklena tkanina prosojna, a na njej ne bo svetlikajočih se površin, ali celo jezerc.
Karbon je malo bolj zapleten in ga je dobro najprej konkretno napojit, pustit kakih 10 minut, nato pa dat čez 3-5 slojev kuhinjskih papirnih brisač in zvakuumirat za kakih 10-15 minut. Nato vzameš narazen in z nosilno folijo vred položiš na sredico, ter zvakumiraš. Stekla ne pivnaj z brisačami.
Da se tanko napojen laminat bolje prime sredice jo je dobro malce prevaljat z skoraj suhim penastim valjčkom, da pustiš na stirodurju le sledi epoxija. Seveda je treba najprej pobrat vse "lase" z sredice.
lp
Sašo
Sašo
Včeraj sem končal zadnji del uške in moram reči da danes zjutraj ko se je prav posušilo je postalo zelo zelo močno sploh pa torzijsko. Tako da v mahno uško nebom stavil stojine. Sem pa ugotovil zakaj so bili hribčki. Na vrhnji strani sem dal manj spoksija in se pozna, prej epoxi ni imel kam iti. Kmalu pa še kaj več slik.
Lp Alex
Lp Alex
Živjo!
Včeraj sem zlaminiral spodnjo stran, uporabil sem najnol ki je debel in zelo sijajen...Hribčkov ni več, ampak še vedno se mi je pojavilo to da je na nekatirih delih steklena polja nesprijeta.Se bi dalo kaj naredit?Zvečir naložim slike ker trenutno nimam fotoaparata. Do zdaj ima krilo 120g.
Lp Alex
Včeraj sem zlaminiral spodnjo stran, uporabil sem najnol ki je debel in zelo sijajen...Hribčkov ni več, ampak še vedno se mi je pojavilo to da je na nekatirih delih steklena polja nesprijeta.Se bi dalo kaj naredit?Zvečir naložim slike ker trenutno nimam fotoaparata. Do zdaj ima krilo 120g.
Lp Alex
Ja tisteli mehurčki so presneto zahrbtna reč, saj se na mestu mehurčkov tkanina ne spaja z sredico... Lahko se lotiš sanacije z enekcijo ter toplim epoxi lepilom (je bolj tekoč). Drugače sem pa imel tudi jaz na enih krilih isto težavo ki se mi še ni nikoli ponovila, tako da dobre preventive ne poznamALEX_R napisal/-a:Pa da nebom samo govoril.
Komentarji?
Lp Alex
Life is short.
Fly hard!!!
Fly hard!!!
Se bom malo poigral...vsajn na hujših mestih.muha napisal/-a:Ja tisteli mehurčki so presneto zahrbtna reč, saj se na mestu mehurčkov tkanina ne spaja z sredico... Lahko se lotiš sanacije z enekcijo ter toplim epoxi lepilom (je bolj tekoč). Drugače sem pa imel tudi jaz na enih krilih isto težavo ki se mi še ni nikoli ponovila, tako da dobre preventive ne poznamALEX_R napisal/-a:Pa da nebom samo govoril.
Komentarji?
Lp Alex
Hvala in LP