Risbe, skice,...ideje,....osnovni načrti,....
Risbe, skice,...ideje,....osnovni načrti,....
Ta tema je namenjena vsem modelarjem z bujno domišlijo, kateri imajo ideje vendar nimajo časa jih realizirat.
Tukaj lahko predstavite svojo vizijo modela, in morda se najde nekdo, ki ima čas ter voljo in bo model izdelal.
Pa da začnem prvi:
v temi "KOLIBRI" sem predstavil drzno različico kolibrija z radijalnim motorjem, sicer skupno z kilibrijem je smo V rep in krilo...ampak glih pri takih eksperimentih se rojevajo nove, zanimive oblike letal in tehničnih rešitev.
Silka:
Tukaj lahko predstavite svojo vizijo modela, in morda se najde nekdo, ki ima čas ter voljo in bo model izdelal.
Pa da začnem prvi:
v temi "KOLIBRI" sem predstavil drzno različico kolibrija z radijalnim motorjem, sicer skupno z kilibrijem je smo V rep in krilo...ampak glih pri takih eksperimentih se rojevajo nove, zanimive oblike letal in tehničnih rešitev.
Silka:
- Priponke
-
- To je pa prvotna različica istega letala, sicer dvokrilca z centralnim podvozjem. nato je kot ideja nastala zgoraj opisana varjanta.
- SKICE-2.jpg (65.63 KiB) Pogledano 25998 krat
-
- geebri-1.jpg (65.22 KiB) Pogledano 25998 krat
Zadnjič spremenil lucky, dne 06 Mar 2010, 11:03, skupaj popravljeno 1 krat.
Pa še ena ideja:
kot osnova je lahko GUPPY-jevo krilo, tudi dolžina bi pol bila lahko proporcijonalna. Poskusil sem osnovne linije guppy-ja prenest na parky-ja, oz, lahko majhno športno letalo. Dve osebi sedita v tandemu, to pa zaradi tega, ker je če bo od tega nastal model, gradnja veliko bolj enostavna saj ni veliko zakrivljenih površin pa tudi sama tehnologija gradnje naj bi bila zelo podobna guppy-jevi.
Rep naj bi bil T vendar zaradi pomanjkanja placa na papirju je nastal klasičen, tudi to bomo z časom popravili.
Prav tako, bi model poganjal speed 400 oz. primeren BK z zložljivo eliso. Saj ima model precej čiste linije in bi ob primernih pogojih znal tudi kej zajadrat, Brez podvozja seveda.
pa še slika:
kot osnova je lahko GUPPY-jevo krilo, tudi dolžina bi pol bila lahko proporcijonalna. Poskusil sem osnovne linije guppy-ja prenest na parky-ja, oz, lahko majhno športno letalo. Dve osebi sedita v tandemu, to pa zaradi tega, ker je če bo od tega nastal model, gradnja veliko bolj enostavna saj ni veliko zakrivljenih površin pa tudi sama tehnologija gradnje naj bi bila zelo podobna guppy-jevi.
Rep naj bi bil T vendar zaradi pomanjkanja placa na papirju je nastal klasičen, tudi to bomo z časom popravili.
Prav tako, bi model poganjal speed 400 oz. primeren BK z zložljivo eliso. Saj ima model precej čiste linije in bi ob primernih pogojih znal tudi kej zajadrat, Brez podvozja seveda.
pa še slika:
- Priponke
-
- SKICE-1.jpg (53.04 KiB) Pogledano 25984 krat
Zanimiva tema!
Če se vrnem v hudo zimo 30 let nazaj, v kasarno ABHO Bilmišče v Zenici (BIH), mi pride iz spominov topla učilnica v kletnih prostorih, kjer smo se stiskali ob zakurjenemu gašperju in se kratkočasili, kakorkoli je pač kdo hotel ali znal.
Eni so igrali karte, drugi šah, tretji so gledali televizijo, eni so se tetovirali, jaz pa sem skiciral letala....
Ugotovil sem, da mi čas mineva najhitreje ob sestavljanju rubikove kocke, spanju ali risanju fantazijskih letal.
No, tole spodaj, je en še ohranjen primerek risbe iz povsem počečkanega zvezka, ki sem ga imel tam doli.
Kot se vidi smo takrat še živeli v Jugoslaviji, zato tudi YU registracija in zastava na smernem repu.
Ko danes gledam na risbo, vidim, da mi je bilo težišče takrat bolj postranski pojem, kajti tole bi bilo precej "težko na rep" in pa zelo neukrotljivo, zaradi kratkega trupa.
Ampak, ker je odprta zanimiva tema, sem se odločil pokazati, kaj mi je rojilo po glavi, ko sem bil star dobrih 20 let.
LP Mitja
Če se vrnem v hudo zimo 30 let nazaj, v kasarno ABHO Bilmišče v Zenici (BIH), mi pride iz spominov topla učilnica v kletnih prostorih, kjer smo se stiskali ob zakurjenemu gašperju in se kratkočasili, kakorkoli je pač kdo hotel ali znal.
Eni so igrali karte, drugi šah, tretji so gledali televizijo, eni so se tetovirali, jaz pa sem skiciral letala....
Ugotovil sem, da mi čas mineva najhitreje ob sestavljanju rubikove kocke, spanju ali risanju fantazijskih letal.
No, tole spodaj, je en še ohranjen primerek risbe iz povsem počečkanega zvezka, ki sem ga imel tam doli.
Kot se vidi smo takrat še živeli v Jugoslaviji, zato tudi YU registracija in zastava na smernem repu.
Ko danes gledam na risbo, vidim, da mi je bilo težišče takrat bolj postranski pojem, kajti tole bi bilo precej "težko na rep" in pa zelo neukrotljivo, zaradi kratkega trupa.
Ampak, ker je odprta zanimiva tema, sem se odločil pokazati, kaj mi je rojilo po glavi, ko sem bil star dobrih 20 let.
LP Mitja
- Priponke
-
- Struktura, varjene tankostenske cevke.
- dvokr2.jpg (153.14 KiB) Pogledano 25876 krat
-
- Drž ga !!
- dvokr1.jpg (140.5 KiB) Pogledano 25876 krat
-
- Primerjava velikosti s Pitts-om.
- dvokr3.jpg (186.23 KiB) Pogledano 25876 krat
Tudi
Rad rišem
tudi letala, vendar sem se v času služenja v. r. ukvarjal s kitaro, v v. orkestru pa tudi za cigarete sem zaslužil s poučevanjem kitare, če pa sem peku zaigral in zapel kakšno našo narodno, sem dobil še sveže pečeni kruh. Kratico smo uporabljali za "pokretni hemijski laboratorij". Saj veš, identifikacija bojnih otrova ( iperit, luisit, hloracetofenol itd). meni je od takrat minilo 46 let.
Zaključujem, ker kazim temo.
L.P. Karl
tudi letala, vendar sem se v času služenja v. r. ukvarjal s kitaro, v v. orkestru pa tudi za cigarete sem zaslužil s poučevanjem kitare, če pa sem peku zaigral in zapel kakšno našo narodno, sem dobil še sveže pečeni kruh. Kratico smo uporabljali za "pokretni hemijski laboratorij". Saj veš, identifikacija bojnih otrova ( iperit, luisit, hloracetofenol itd). meni je od takrat minilo 46 let.
Zaključujem, ker kazim temo.
L.P. Karl
L.P. Karl
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
Icon aircraft ICON A5
Inovativna ideja gradnje UL letala. Odličen design in uporabnost.
Mogoče kot ideja za gradnjo leteče makete ...
Več informacij na:
ICON A5
Mogoče kot ideja za gradnjo leteče makete ...
Več informacij na:
ICON A5
Eno od svojih kreaciji počasi naprej razvijam in tako si zamišljam gradnjo modela.
Mislim, da bi to bila še najbolj enostavna gradnja predvsem zaradi tega, ker taka gradnja dopušča možnost cnc izreza kosov.
sicer je treba še okoli dimenzije nosa kej narest ker nimam niti pojma koliko bi ga lahko velikega naredil in posledično temu, kateri motor uporabit.
Rišem pa predvidoma za speed 400.
Rep je zaenkrat poglavje zase, in sploh še nisem razmišljal kako bi ga naredil......morda celo V rep, odkar sem nardedil kolibrija, mi je taka rešitev repa kar všeč.
krilo naj bi bilo dvodelno in bi morda imelo celo aerodinamične flapse tako, da bi zmanjšal minimalno hitrost letenja brez pretiranega večanja upora. oz. popolnoma iztegnjeni bi delovali kot zavore brez da bi se vzgon pretirano povečal.
tukaj je prikatana različica z repnim naslonom za parkyja in pa z enim centralnim koleščkom za jadralno verzijo.
taka parky postavitev podvozja omogoča uporabo večjih koles in z tem vzletanje in pristajanje tudi na manj prijaznih površinah.
slike:
Mislim, da bi to bila še najbolj enostavna gradnja predvsem zaradi tega, ker taka gradnja dopušča možnost cnc izreza kosov.
sicer je treba še okoli dimenzije nosa kej narest ker nimam niti pojma koliko bi ga lahko velikega naredil in posledično temu, kateri motor uporabit.
Rišem pa predvidoma za speed 400.
Rep je zaenkrat poglavje zase, in sploh še nisem razmišljal kako bi ga naredil......morda celo V rep, odkar sem nardedil kolibrija, mi je taka rešitev repa kar všeč.
krilo naj bi bilo dvodelno in bi morda imelo celo aerodinamične flapse tako, da bi zmanjšal minimalno hitrost letenja brez pretiranega večanja upora. oz. popolnoma iztegnjeni bi delovali kot zavore brez da bi se vzgon pretirano povečal.
tukaj je prikatana različica z repnim naslonom za parkyja in pa z enim centralnim koleščkom za jadralno verzijo.
taka parky postavitev podvozja omogoča uporabo večjih koles in z tem vzletanje in pristajanje tudi na manj prijaznih površinah.
slike:
- Priponke
-
- SKICE-2.jpg (44.55 KiB) Pogledano 21842 krat
-
- SKICE-1.jpg (54.03 KiB) Pogledano 21842 krat
Malce sem se poigral s geebri-jem
V cad sem prenesel fotografijo, obrisal trup in ga pretvoril za obdelavo v compufoilu. Na trupu manjka še kabina, ker jo bom raje dorisal v autocadu. Za krilo sem uporabil osnovo od termika, ki jo že imam vnešeno, V rep pa je tudi od kolibrija. Profil je GOE 602Krist, ki je tudi na K-3 Retro Cruiserju. Tako, da to ne bo nek dirkaški model, ampak lepo vodljiv park flyer. Razpon kril je 1100mm, trup pa je dolg 710mm.
Na trupu se vidi zadaj špica, ki pa bo odstranjena vse do predzadnjega rebra, ki je hkrati tudi zadnji rob fiksnega dela V repa. Od tam naprej bo ali vakumsko potegnjen zaključek ali pa obdelan blok balze.
Vse skupaj je še zelo v grobem zrisano, vsaj kar se tiče detajlov, upam, da mi rata v enem mesecu zrisat model in pripravit datoteko za razrez.
V cad sem prenesel fotografijo, obrisal trup in ga pretvoril za obdelavo v compufoilu. Na trupu manjka še kabina, ker jo bom raje dorisal v autocadu. Za krilo sem uporabil osnovo od termika, ki jo že imam vnešeno, V rep pa je tudi od kolibrija. Profil je GOE 602Krist, ki je tudi na K-3 Retro Cruiserju. Tako, da to ne bo nek dirkaški model, ampak lepo vodljiv park flyer. Razpon kril je 1100mm, trup pa je dolg 710mm.
Na trupu se vidi zadaj špica, ki pa bo odstranjena vse do predzadnjega rebra, ki je hkrati tudi zadnji rob fiksnega dela V repa. Od tam naprej bo ali vakumsko potegnjen zaključek ali pa obdelan blok balze.
Vse skupaj je še zelo v grobem zrisano, vsaj kar se tiče detajlov, upam, da mi rata v enem mesecu zrisat model in pripravit datoteko za razrez.
Ma ne, da bo celo nekaj ratalo iz tega?
ma glede repa, ta navzdol obrnjen V rep je zagotovo zanimiv, ne vem pa koliko je praktičen za parkija...morda bi bilo pametno razmislit o klasični izvedbi predvsem zaradi podvozja.
Ja, podvozje si razmišljal potegnit it kril dol? kot je narisano? zanimivo bi bilo mu narest tudi oporne zajlice kril, to bi mu zagotovo dalo bistveno lepši izgled ter utrdilo bo kompletno konstrukcijo z podvozjem vred.
Podvozje tako pol lahko vpneš v krilo samo tako, da drži vertikalno silo, lateralne napetosti bi bol zajle prevzele.
To sprašujem zaradi tega ker mislim, da če se predvidijo takšne ojačitve ali nebi bilo fajn ta dela v krilu kjer pride kej vpeto pojačat? misliš, da bi bilo to fajn predvidet že v samem načrtu ali se enostavno kasneje med gradnjo krila in trupa doda ojačitve?
l.p. Luka.
ma glede repa, ta navzdol obrnjen V rep je zagotovo zanimiv, ne vem pa koliko je praktičen za parkija...morda bi bilo pametno razmislit o klasični izvedbi predvsem zaradi podvozja.
Ja, podvozje si razmišljal potegnit it kril dol? kot je narisano? zanimivo bi bilo mu narest tudi oporne zajlice kril, to bi mu zagotovo dalo bistveno lepši izgled ter utrdilo bo kompletno konstrukcijo z podvozjem vred.
Podvozje tako pol lahko vpneš v krilo samo tako, da drži vertikalno silo, lateralne napetosti bi bol zajle prevzele.
To sprašujem zaradi tega ker mislim, da če se predvidijo takšne ojačitve ali nebi bilo fajn ta dela v krilu kjer pride kej vpeto pojačat? misliš, da bi bilo to fajn predvidet že v samem načrtu ali se enostavno kasneje med gradnjo krila in trupa doda ojačitve?
l.p. Luka.
Tak rep, kot je sedaj je čisto ok.
V rep pride karbonska cevka, tako da bo lahko in ob enem močno. Nekaj takega, kot ima retro cruiser, le da pride 2,5/4mm
Podvozje bo čisto elegantno. Dodatna ojačitev ob rebru, par cev in karbonski palčki, pa bo. Snemljivo in zraven zajlice.
Edino, kar bo potrebno improvizirat, je tisti del trupa, kjer pride pokrov motorja.
Drugo je mačji kašelj. No mogoče še upasanje V repa. ampak tu imam rešitev. Snemljiv rep iz dveh delov.
V rep pride karbonska cevka, tako da bo lahko in ob enem močno. Nekaj takega, kot ima retro cruiser, le da pride 2,5/4mm
Podvozje bo čisto elegantno. Dodatna ojačitev ob rebru, par cev in karbonski palčki, pa bo. Snemljivo in zraven zajlice.
Edino, kar bo potrebno improvizirat, je tisti del trupa, kjer pride pokrov motorja.
Drugo je mačji kašelj. No mogoče še upasanje V repa. ampak tu imam rešitev. Snemljiv rep iz dveh delov.
kaj te pa matra pri pokrovu motorja?
koliko pa bo globina krila? vem, da ti teorijo veliko bolje od mene obvladaš vendar kaj nebi bilo boljše če bi bilo krilo nekoliko globje kot je na načrtu narisano? upam, da se nisi preveč striktno držal mojih rizb, ker nisem o raznih težiščih in kotih razmišljal, ko sem risal.
koliko pa bo globina krila? vem, da ti teorijo veliko bolje od mene obvladaš vendar kaj nebi bilo boljše če bi bilo krilo nekoliko globje kot je na načrtu narisano? upam, da se nisi preveč striktno držal mojih rizb, ker nisem o raznih težiščih in kotih razmišljal, ko sem risal.
Zanimive skice, vendar se bojim, da se bodo pojavile težave pri poletih in pristankih zaradi kota krila, ne vem če sem dovolj jasen, modeli ki imajo spredaj kolo ga pri poletu najprej dvignejo, na pristanku pa najprej dotaknejo zadnja kolesa, modeli z zadnjim triciklom pa imajo, ko so na kolesih velik kot krila... Pri teh rešitvah pa tega manevrskega prostora ni.
Upam da še kdo poda svoje mnenje okoli tega...
Lp,
Peter
Upam da še kdo poda svoje mnenje okoli tega...
Lp,
Peter
Tista zaobljena linija takoj za pokrovom, ampak jo bom rešil tako, da bom prilepil 7mm debelo rebro iz balze, in ga zaoblil. Tako in tako, se bo tam že začel nosilec motorja, pa tudi za lipo pride nekak tunel.
Krilo je globoko 185mm. Razpon sem malce povečal. Tako da pride 570mm ena polovica. Trup je 120mm širok, ampak bo še malce pridobil pri širini zaradi prehoda med krilom in trupom.
Pride kar bunkasta zadeva. Ampak bo zabavno videti model na nebu.
Pri linijah so minimalne spremembe, predvsem zaradi tiste špice na koncu trupa. Malce odstopa položaj krila, predvsem zaradi reber, tako da pride bajonet prislonjen ob eno rebro. Mere so zaokrožene na cele lepe številke, pač minimalne spremembe.
Krilo je globoko 185mm. Razpon sem malce povečal. Tako da pride 570mm ena polovica. Trup je 120mm širok, ampak bo še malce pridobil pri širini zaradi prehoda med krilom in trupom.
Pride kar bunkasta zadeva. Ampak bo zabavno videti model na nebu.
Pri linijah so minimalne spremembe, predvsem zaradi tiste špice na koncu trupa. Malce odstopa položaj krila, predvsem zaradi reber, tako da pride bajonet prislonjen ob eno rebro. Mere so zaokrožene na cele lepe številke, pač minimalne spremembe.
Ja pete_ sem razumelkaj misliš verjetno bo to res malček problem, no, sicer o emu bomo razmišljali ko bo model skupaj z podvozjem prikazan v številkah, pol pa bomo krajšali oz. daljšali noge podvozja, ali pa naredili rampo, kot jih imajo ruske letalonosilke.
Hvala krist, na rizbi se mi je zdela globina nekoliko manjša verjetno optična varka zaradi konusa zadnjega dela.
kaj pa kej način in materjal gradnje? les ali kalup?
Upam, da bo vidlo luč tudi pdf varjanta načrta.....za tiste ki se ga ćelijo peš narest.
mi pa še ni jasno kje je problem pri pokrovu motorja, če bo model iz kalupa, se ga da narest posebej.
Hvala krist, na rizbi se mi je zdela globina nekoliko manjša verjetno optična varka zaradi konusa zadnjega dela.
kaj pa kej način in materjal gradnje? les ali kalup?
Upam, da bo vidlo luč tudi pdf varjanta načrta.....za tiste ki se ga ćelijo peš narest.
mi pa še ni jasno kje je problem pri pokrovu motorja, če bo model iz kalupa, se ga da narest posebej.
Bo kar les, mogoče samo pokrov motorja v kalupu ali pa na vakum potegnjen.
Tu se lepo vidi prehod med trupom in pokrovom motorja, s tem sem se malce namučil, ampak sem našel preprosto rešitev z balzo.
Glede načrta ne morem nič obljubit. Verjetno bo imel model kar nekaj kosov, tako da bo verjetno prej varjanta s kakim short kitom.
ciljam ne nekako tak način gradnje
Mogoče ni tako slaba ideja
Tu se lepo vidi prehod med trupom in pokrovom motorja, s tem sem se malce namučil, ampak sem našel preprosto rešitev z balzo.
Glede načrta ne morem nič obljubit. Verjetno bo imel model kar nekaj kosov, tako da bo verjetno prej varjanta s kakim short kitom.
ciljam ne nekako tak način gradnje
Mogoče ni tako slaba ideja
Zgleda bo treba res odprt novo temo...
Danes sicer bolj na polahko, ampak je napredek. Pogon je v grobem izbran.
Turnigy SK 4240-750, prop 14x7, 3S lipo (med 3000 in 3700). Servomotorji verjetno nekaj v rangu 20g za krila, za rep pa nekaj v rangu do 30g.
Regulator 40A.
Najvišje rebro ima 240mm. Prostora v modelu je več kot dovolj. Vsa oprema pa bo skoncentrirana pod pokrovom motorja, edino sprejemnik bo malce zadaj zaradi varnosti.
Glede na velikost bi se upal napovedat vzletno maso. Računam nekje okoli 1500g. Nekje v rangu klasičnega treinerja na elektro pogon.
Danes sicer bolj na polahko, ampak je napredek. Pogon je v grobem izbran.
Turnigy SK 4240-750, prop 14x7, 3S lipo (med 3000 in 3700). Servomotorji verjetno nekaj v rangu 20g za krila, za rep pa nekaj v rangu do 30g.
Regulator 40A.
Najvišje rebro ima 240mm. Prostora v modelu je več kot dovolj. Vsa oprema pa bo skoncentrirana pod pokrovom motorja, edino sprejemnik bo malce zadaj zaradi varnosti.
Glede na velikost bi se upal napovedat vzletno maso. Računam nekje okoli 1500g. Nekje v rangu klasičnega treinerja na elektro pogon.