Ventus 2c 5,5m
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
1, 2, 3 namakalni sistem za rovinge skup stoji
- Priponke
-
- DSCN2882.JPG (88.87 KiB) Pogledano 6169 krat
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
Uroš:
hvala za fotke. Ti sporočim glede rezkanja če se bom odločil, ker ne vem še kakšen bo razpored zaradi kabine. Izgleda pa vredu.
hvala za fotke. Ti sporočim glede rezkanja če se bom odločil, ker ne vem še kakšen bo razpored zaradi kabine. Izgleda pa vredu.
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
Trenutno v izdelavi bajonetki za uške in profili. Naslednji je na vrsti nosilec v krilu
- Priponke
-
- DSCN2884.JPG (128.43 KiB) Pogledano 6004 krat
-
- DSCN2883.JPG (123.76 KiB) Pogledano 6004 krat
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
Takole izgleda skupaj sestavljeno in pa leseni del v krilu.
- Priponke
-
- DSCN2918.JPG (135.4 KiB) Pogledano 5780 krat
-
- DSCN2917.JPG (130.63 KiB) Pogledano 5780 krat
-
- DSCN2885.JPG (150.48 KiB) Pogledano 5780 krat
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
Re: Kljuka
Ta izvedba "na lunco" je res ena izmed slabših / bolj občutljivih kar se tiče odpenjanja. Najbolj superzanesljiva varianta, ki odpenja tudi pod neverjetnimi koti in velikimi obremenitvami je tales56vtb napisal/-a:Imam eno pripombo na takole šlep kljuko:
....
http://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=2890
na dva "štifta" - žal pa izredno velika in robustna Graupnerjeva izvedba ni več na voljo. Uporabljena je bila mislim da v skoraj vseh Mibo prototipih, njena vgradnja je predvidena tudi Ventus / Discus navodilih. Še ena boljša slika "patenta"
... se jo pa da relativno enostavno izdelati tudi doma. Priporočena je uporaba pokromanih žic ali pa poliranega nerjavečega jekla, torej s čimbolj gladko površino :;)
Lep pozdrav, Sašo
"It's not how close you get to the ground, but how precise you can fly the airplane..." - Bob Hoover
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
Jaz sem vgradil graupnerjevo kljuko, ki deluje tako kot opisuje Sašo. Imam jo tudi na Ls-u in imel sem jo na prejšnjem Ventusu. Nikoli nisem imel težav pri odpenjanju, tako da priporočam vgradnjo kljuke ki deluje na ta način.
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
Ja, taka je od Graupnerja, oziroma zelo podobna. Tisti široki alu del je 6- koten.
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
Nosilec bo imel za osnovo balzo pokonci. Na vrhu in spodaj rovingi, po robovih stojina. Do tam še pridemo...Coil napisal/-a:Super
Kakšen je nosilec na sliki?
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
Ja zima je taprava, pa sem rajši na smučkah za vikende
Zdejle grem mal pogledat kako zgleda, če se je kej sam naredu
Tole enostavno šlep kljuko sem našel med brskanjem...
Zdejle grem mal pogledat kako zgleda, če se je kej sam naredu
Tole enostavno šlep kljuko sem našel med brskanjem...
- Priponke
-
- kljuka 2.JPG (26.2 KiB) Pogledano 6064 krat
-
- kljuka 1.JPG (22.02 KiB) Pogledano 6064 krat
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
In glej ga zlomka, nekaj se je pa le naredilo
Skoraj ves leseni del, ki bo v krilu...manjkata še dve balzovi letvici, ki sta v izdelavi. Počasi se bližam laminaciji.
Skoraj ves leseni del, ki bo v krilu...manjkata še dve balzovi letvici, ki sta v izdelavi. Počasi se bližam laminaciji.
- Priponke
-
- DSCN3140.JPG (124.86 KiB) Pogledano 6034 krat
-
- DSCN3141.JPG (52.15 KiB) Pogledano 6034 krat
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
Začel sem z izdelavo mogoče najzahtevnejšega dela letala. Za izračun nosilca sem preštudiral tri že narejene izračune. Eden je konkretno za letalo Graupner Diamant(HQ), drugi je s pomočjo tabele g. Christiana Barona in tretji po predlogi g. Ranta. V glavnem gredo izračuni pri vseh treh po enakem kopitu. Zatakne se proti koncu računanja, ko je potrebno določiti širino pasnice (b). Samo z uporabo tabele g. Barona sem dobil širino pasnice računsko(to je 16mm), pri ostalih dveh pa izračun ni bil podan(eden 25, drugi 16). Širina je bila določena očitno izkustveno. Zatakne se tudi pri računanju števila rovingov na pasnico. Pri enem sem dobil recimo število 13, drugemu 21 in tretjemu 30. Kaj torej storiti? Po dolgem brskanju po revijah, spletu in ponovnem preračunavanju sem nekako ugotovil, da je optimalen izračun po tabeli g. Barona.
- Priponke
-
- nosilec prerez.JPG (18.01 KiB) Pogledano 5817 krat
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
Za izdelavo pasnic sem si izdelal preprost kalup iz alu profilov. Dva L kotnika sem privil na ploščo. Delo poteka tako, da roving potuje preko vijakov in se omoči v lončku s smolo. Pri močenju je pomembno, da se roving omoči iz obeh strani in primerno ocedi. Najbolje je če vam kdo pomaga. Eden vleče omočen roving do kalupa, drugi pa pomaga pri odvijanju iz koluta in iztiskanju smole iz rovinga. Najbolje kar ročno z lateks rokavico, ker se lažje nadzira stopnjo močenja. Rovinge nalagam v kalup po etažah. Vsako etažo previdno pogladim z mizarskim dletom, ki nalogo dobro in hitro opravlja. Nato naložim naslednjo etažo, itd. Na koncu položene rovinge stisnem z ravnim profilom. Seveda je variant za izdelavo pasnic še več.
- Priponke
-
- DSCN3154.JPG (128.1 KiB) Pogledano 5793 krat
-
- Glajenje z dletom
- DSCN3155.JPG (112.69 KiB) Pogledano 5793 krat
-
- močenje rovingov
- DSCN3151.JPG (139.76 KiB) Pogledano 5793 krat
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
Več kot očitno ne štima pri računih ali pa jih ti ne razumeš. Razlika med 13 in 30 je več kot 100%, fizika pa je vendarle le ena pravilna. Ugotovi, kje je napaka. (Mogoče je računano za različne obremenitve? Mogoče uporabljajo različno debele rovinge? Mogoče.....?)Klemen SU27 napisal/-a:Zatakne se tudi pri računanju števila rovingov na pasnico. Pri enem sem dobil recimo število 13, drugemu 21 in tretjemu 30. Kaj torej storiti? Po dolgem brskanju po revijah, spletu in ponovnem preračunavanju sem nekako ugotovil, da je optimalen izračun po tabeli g. Barona.
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
Sašo, ja malo sem mogoče slabo in nenatančno razložil. V bistvu gre nekako takole:
1.) Diamant:
- gfk krila iz kalupa
- razpon 4,5m
- teža 5,7kg
- hitrost max. v lupingu 50m/s
- določena širina pasnice 25mm - min 13 rovingov
2.) Ventus - tabela g. Barona (lahko direktno vneseš svoje podatke)
- stiro/abahi
- razpon 5,5m
- teža 10kg
- hitrost max. v lupingu 50m/s
- določena širina pasnice (16)20mm - min 21 rovingov
3.) F3B model
- gfk krila iz kalupa
- razpon 2,9m
- teža 3kg
- hitrost max. v lupingu 70m/s
- določena širina pasnice 12mm - min 15-16 rovingov
Izračun za Ventusa sem naredil po vseh treh primerih posebej in pri vseh treh gredo računi v enekem zaporedju(vzgon, radij, prečna max sila nosilca, upogibni M, Torzijski M, Upogibni M, Strižna v stojini...). Tako, da sem prišel pri vseh treh do približno enakih rezultatov.
Kar me najbolj moti pri vseh je to, da nikakor nisem mogel izbrskati od kje podatek ali formula za določitev širine pasnice. Po Baronovi tabeli je za moj model prišla širine 16mm(odločil sem se za 20mm). Glede na to da bo nad pasnicami še 250 g UD trak mislim da bo to več kot dovolj.
Če poznaš kolega Možino iz strojnega faxa, potem najbrž veš da smo kri scali pri fiziki
Danes sem zaključil z uškami in so pripravljene na stiskavac.
Jutri začnem z pripravo notranjih delov krila.
1.) Diamant:
- gfk krila iz kalupa
- razpon 4,5m
- teža 5,7kg
- hitrost max. v lupingu 50m/s
- določena širina pasnice 25mm - min 13 rovingov
2.) Ventus - tabela g. Barona (lahko direktno vneseš svoje podatke)
- stiro/abahi
- razpon 5,5m
- teža 10kg
- hitrost max. v lupingu 50m/s
- določena širina pasnice (16)20mm - min 21 rovingov
3.) F3B model
- gfk krila iz kalupa
- razpon 2,9m
- teža 3kg
- hitrost max. v lupingu 70m/s
- določena širina pasnice 12mm - min 15-16 rovingov
Izračun za Ventusa sem naredil po vseh treh primerih posebej in pri vseh treh gredo računi v enekem zaporedju(vzgon, radij, prečna max sila nosilca, upogibni M, Torzijski M, Upogibni M, Strižna v stojini...). Tako, da sem prišel pri vseh treh do približno enakih rezultatov.
Kar me najbolj moti pri vseh je to, da nikakor nisem mogel izbrskati od kje podatek ali formula za določitev širine pasnice. Po Baronovi tabeli je za moj model prišla širine 16mm(odločil sem se za 20mm). Glede na to da bo nad pasnicami še 250 g UD trak mislim da bo to več kot dovolj.
Če poznaš kolega Možino iz strojnega faxa, potem najbrž veš da smo kri scali pri fiziki
Danes sem zaključil z uškami in so pripravljene na stiskavac.
Jutri začnem z pripravo notranjih delov krila.
- Priponke
-
- DSCN3194.JPG (118.52 KiB) Pogledano 6520 krat
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
Podatek o širini pasnice je bolj ali manj nepomemben oziroma ga lahko praktično zanemarimo (razen, če je pasnica zelo ozka in bi potem morali upoštevati njeno debelino). Edini pomemben podatek je količina karbona oz. posredno število rovingov (in seveda njihova debelina). Širino pasnice načeloma določiš glede na svoje potrebe oz. na zmožnosti vgradnje. Potem pa lahko iz tega izračunaš debelino (ali obratno - naprej določiš debelino, nato izračunaš širino). Pri ročni laminaciji lahko računaš, da bodo 50% prostora zavzela vlakna in 50% smola.
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
Ne vem če bi to ravno držalo, da širina pasnice ni tako pomembna. Res je da pri vseh izračunih dobiš ven debelino ene pasnice in si na podlagi tega lahko izračunaš število rovingov. Število je spet odvisno od preseka rovinga ki ga boš uporabljal. Vendar se z širjenjem ali ožanjem pasnice spreminja tudi število rovingov. Kot si zgoraj verjetno opazil sem si za laminacijo izdelal enostaven kalup iz dveh L alu profilov v katerega sem na koncu položil še en profil ustrezne širine in pasnice stisnil. Z par poizkusi sem uspel napraviti ravno pravo prepojitev rovingov, tako da sem na koncu dobil skoraj točno debeljino pasnice. Na začetku sem poizkušal samo z polaganjem rovingov, brez stiskanja in rezultat ni bil dober, čeprav sem ta način videl na marsikateri nemški www strani.
Mogoče za približen občutek: za polaganje 25m 1400tex rovinga sem porabil cca 50 g smole. Pasnica 1650x20x2mm tehta 75g.
Mogoče za približen občutek: za polaganje 25m 1400tex rovinga sem porabil cca 50 g smole. Pasnica 1650x20x2mm tehta 75g.
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
- tone vidensek
- Dr. Modelar
- Prispevkov: 2126
- Pridružen: 21 Nov 2005, 20:04
Ventus 2c 5,5m
Tale projekt sem preletel od prve do zadnje objave in me spominja na izdelavo mojega Antonova f5j v klasični gradnji samo 4m razpetine.Ne mislim poučevati in soflirati tega prispevka ampak omeniti glavne značilnosti moje gradnje:Varianta nosilca je bila vedno pri meni pod oznako E,na drugi strani,vendar pa sem vse skupaj,posebno škatlo nosilca in nosilec povil z kevlarsko nitko z namenon,da se nosilec pri max.obremenitvi ne razcepi.Toliko v vednost mojih projektov velikih razpetin .Pa veliko uspeha pri nadaljni gradni tega velikana.
Zanimiv pristop k izračunom.... ki pa ga žal ne razumem...
Lahko poveš kolikšna obremenitev krila je vzeta v računih...(5,10, 20...) kolikšna je dopustna tlačna napetost v zgornji pasnici, kolikšen je faktor varnosti, in seveda kako si sploh določil upogibne momente vzdolž polrazpetine krila... ter ali je v izračunu izvzeta masa krila?
Lahko poveš kolikšna obremenitev krila je vzeta v računih...(5,10, 20...) kolikšna je dopustna tlačna napetost v zgornji pasnici, kolikšen je faktor varnosti, in seveda kako si sploh določil upogibne momente vzdolž polrazpetine krila... ter ali je v izračunu izvzeta masa krila?
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
Mitja
če pogledaš tale primer za Diamanta lahko vidiš na kakšen način sem računal http://www.hq-modellflug.de/theory%20co ... chnung.pdf (z vidika računanja pravega krila je to v bistvu zelo poenostavljen izračun)
Je pa vstavljanje podatkov v tabelo g. Barona bolj enostavno http://www.cb-roter-baron.de/
Tone
Ali lahko poveš kaj več o ovijanju z nitko...
če pogledaš tale primer za Diamanta lahko vidiš na kakšen način sem računal http://www.hq-modellflug.de/theory%20co ... chnung.pdf (z vidika računanja pravega krila je to v bistvu zelo poenostavljen izračun)
Je pa vstavljanje podatkov v tabelo g. Barona bolj enostavno http://www.cb-roter-baron.de/
Tone
Ali lahko poveš kaj več o ovijanju z nitko...
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
Ena polovica krila je zaradi lažjega transporta sestavljena iz 2 delov. Notranji del meri cca 1,65m, zunanji-uške pa 1,05m. Trenutno seciram sredico notranjega dela. Vstavil sem že balzino letev, kjer bo utor in "pant" iz abrajze in glavni nosilec krila, ter zavora. Pa nova je tudi scena
Je..., kmal bo marec
Je..., kmal bo marec
- Priponke
-
- DSCN3197.JPG (75.46 KiB) Pogledano 5890 krat
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
Delam stojine na nosilcih. Če bo vse po sreči se za vikend začne prešanje
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
nekaj tehničnih težav, tako da par dni brez slikc.
Danes prešam uške, jutri ali v nedeljo krilo
Danes prešam uške, jutri ali v nedeljo krilo
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si