Ventus 2c 5,5m

Načini, postopki in tehnike gradnje modelov letal, uporaba in obdelava materialov in predstavitev gradnje modelov s slikami.

Moderatorji: Pisaneli, Krist

Odgovori
Uporabniški avatar
Klemen SU27
Freak
Prispevkov: 782
Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac

Odgovor Napisal/-a Klemen SU27 »

1, 2, 3 namakalni sistem za rovinge skup stoji :D
Priponke
DSCN2882.JPG
DSCN2882.JPG (88.87 KiB) Pogledano 6169 krat
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
Uporabniški avatar
Klemen SU27
Freak
Prispevkov: 782
Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac

Odgovor Napisal/-a Klemen SU27 »

Uroš:
hvala za fotke. Ti sporočim glede rezkanja če se bom odločil, ker ne vem še kakšen bo razpored zaradi kabine. Izgleda pa vredu.
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
Uporabniški avatar
Klemen SU27
Freak
Prispevkov: 782
Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac

Odgovor Napisal/-a Klemen SU27 »

Trenutno v izdelavi bajonetki za uške in profili. Naslednji je na vrsti nosilec v krilu :)
Priponke
DSCN2884.JPG
DSCN2884.JPG (128.43 KiB) Pogledano 6004 krat
DSCN2883.JPG
DSCN2883.JPG (123.76 KiB) Pogledano 6004 krat
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
Uporabniški avatar
Klemen SU27
Freak
Prispevkov: 782
Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac

Odgovor Napisal/-a Klemen SU27 »

Takole izgleda skupaj sestavljeno in pa leseni del v krilu.
Priponke
DSCN2918.JPG
DSCN2918.JPG (135.4 KiB) Pogledano 5780 krat
DSCN2917.JPG
DSCN2917.JPG (130.63 KiB) Pogledano 5780 krat
DSCN2885.JPG
DSCN2885.JPG (150.48 KiB) Pogledano 5780 krat
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
Uporabniški avatar
Coil
Profesor
Prispevkov: 1145
Pridružen: 22 Mar 2008, 00:00
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Coil »

Super =D>

Kakšen je nosilec na sliki?
frcac
Freak
Prispevkov: 451
Pridružen: 22 Dec 2003, 17:06
Kraj: Godovič

Re: Kljuka

Odgovor Napisal/-a frcac »

s56vtb napisal/-a:Imam eno pripombo na takole šlep kljuko:
....
Ta izvedba "na lunco" je res ena izmed slabših / bolj občutljivih kar se tiče odpenjanja. Najbolj superzanesljiva varianta, ki odpenja tudi pod neverjetnimi koti in velikimi obremenitvami je tale

http://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=2890

na dva "štifta" - žal pa izredno velika in robustna Graupnerjeva izvedba ni več na voljo. Uporabljena je bila mislim da v skoraj vseh Mibo prototipih, njena vgradnja je predvidena tudi Ventus / Discus navodilih. Še ena boljša slika "patenta"

Slika

... se jo pa da relativno enostavno izdelati tudi doma. Priporočena je uporaba pokromanih žic ali pa poliranega nerjavečega jekla, torej s čimbolj gladko površino :;)

Lep pozdrav, Sašo
"It's not how close you get to the ground, but how precise you can fly the airplane..." - Bob Hoover
Uporabniški avatar
Klemen SU27
Freak
Prispevkov: 782
Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac

Odgovor Napisal/-a Klemen SU27 »

Jaz sem vgradil graupnerjevo kljuko, ki deluje tako kot opisuje Sašo. Imam jo tudi na Ls-u in imel sem jo na prejšnjem Ventusu. Nikoli nisem imel težav pri odpenjanju, tako da priporočam vgradnjo kljuke ki deluje na ta način.
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
Uporabniški avatar
s56vtb
Razpravljalec
Prispevkov: 156
Pridružen: 05 Apr 2006, 18:55
Kraj: VRHNIKA

Kljuka

Odgovor Napisal/-a s56vtb »

Ali je to prava slika?

lp Tomaž
Priponke
10698_650.jpg
10698_650.jpg (14.73 KiB) Pogledano 6764 krat
Uporabniški avatar
Klemen SU27
Freak
Prispevkov: 782
Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac

Odgovor Napisal/-a Klemen SU27 »

Ja, taka je od Graupnerja, oziroma zelo podobna. Tisti široki alu del je 6- koten.
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
Uporabniški avatar
Klemen SU27
Freak
Prispevkov: 782
Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac

Odgovor Napisal/-a Klemen SU27 »

Coil napisal/-a:Super =D>

Kakšen je nosilec na sliki?
Nosilec bo imel za osnovo balzo pokonci. Na vrhu in spodaj rovingi, po robovih stojina. Do tam še pridemo... :)
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
Uporabniški avatar
flesh
Profesor
Prispevkov: 1005
Pridružen: 11 Dec 2006, 22:16
Kraj: Logatec

Odgovor Napisal/-a flesh »

Kva je zdej, a je žena delavnico zaklenila al kaj? :lol: :lol: nič novega ne pokažeš [-o< [-o<
Uporabniški avatar
Klemen SU27
Freak
Prispevkov: 782
Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac

Odgovor Napisal/-a Klemen SU27 »

Ja zima je taprava, pa sem rajši na smučkah za vikende :-)
Zdejle grem mal pogledat kako zgleda, če se je kej sam naredu ;-)

Tole enostavno šlep kljuko sem našel med brskanjem...
Priponke
kljuka 2.JPG
kljuka 2.JPG (26.2 KiB) Pogledano 6064 krat
kljuka 1.JPG
kljuka 1.JPG (22.02 KiB) Pogledano 6064 krat
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
Uporabniški avatar
Klemen SU27
Freak
Prispevkov: 782
Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac

Odgovor Napisal/-a Klemen SU27 »

In glej ga zlomka, nekaj se je pa le naredilo ;-)

Skoraj ves leseni del, ki bo v krilu...manjkata še dve balzovi letvici, ki sta v izdelavi. Počasi se bližam laminaciji.
Priponke
DSCN3140.JPG
DSCN3140.JPG (124.86 KiB) Pogledano 6034 krat
DSCN3141.JPG
DSCN3141.JPG (52.15 KiB) Pogledano 6034 krat
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
Uporabniški avatar
Klemen SU27
Freak
Prispevkov: 782
Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac

Odgovor Napisal/-a Klemen SU27 »

Začel sem z izdelavo mogoče najzahtevnejšega dela letala. Za izračun nosilca sem preštudiral tri že narejene izračune. Eden je konkretno za letalo Graupner Diamant(HQ), drugi je s pomočjo tabele g. Christiana Barona in tretji po predlogi g. Ranta. V glavnem gredo izračuni pri vseh treh po enakem kopitu. Zatakne se proti koncu računanja, ko je potrebno določiti širino pasnice (b). Samo z uporabo tabele g. Barona sem dobil širino pasnice računsko(to je 16mm), pri ostalih dveh pa izračun ni bil podan(eden 25, drugi 16). Širina je bila določena očitno izkustveno. Zatakne se tudi pri računanju števila rovingov na pasnico. Pri enem sem dobil recimo število 13, drugemu 21 in tretjemu 30. Kaj torej storiti? Po dolgem brskanju po revijah, spletu in ponovnem preračunavanju sem nekako ugotovil, da je optimalen izračun po tabeli g. Barona.
Priponke
nosilec prerez.JPG
nosilec prerez.JPG (18.01 KiB) Pogledano 5817 krat
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
Uporabniški avatar
Klemen SU27
Freak
Prispevkov: 782
Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac

Odgovor Napisal/-a Klemen SU27 »

Za izdelavo pasnic sem si izdelal preprost kalup iz alu profilov. Dva L kotnika sem privil na ploščo. Delo poteka tako, da roving potuje preko vijakov in se omoči v lončku s smolo. Pri močenju je pomembno, da se roving omoči iz obeh strani in primerno ocedi. Najbolje je če vam kdo pomaga. Eden vleče omočen roving do kalupa, drugi pa pomaga pri odvijanju iz koluta in iztiskanju smole iz rovinga. Najbolje kar ročno z lateks rokavico, ker se lažje nadzira stopnjo močenja. Rovinge nalagam v kalup po etažah. Vsako etažo previdno pogladim z mizarskim dletom, ki nalogo dobro in hitro opravlja. Nato naložim naslednjo etažo, itd. Na koncu položene rovinge stisnem z ravnim profilom. Seveda je variant za izdelavo pasnic še več.
Priponke
DSCN3154.JPG
DSCN3154.JPG (128.1 KiB) Pogledano 5793 krat
Glajenje z dletom
Glajenje z dletom
DSCN3155.JPG (112.69 KiB) Pogledano 5793 krat
močenje rovingov
močenje rovingov
DSCN3151.JPG (139.76 KiB) Pogledano 5793 krat
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
sasos
Freak
Prispevkov: 713
Pridružen: 19 Sep 2003, 02:21
Kraj: Postojna
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a sasos »

Klemen SU27 napisal/-a:Zatakne se tudi pri računanju števila rovingov na pasnico. Pri enem sem dobil recimo število 13, drugemu 21 in tretjemu 30. Kaj torej storiti? Po dolgem brskanju po revijah, spletu in ponovnem preračunavanju sem nekako ugotovil, da je optimalen izračun po tabeli g. Barona.
Več kot očitno ne štima pri računih ali pa jih ti ne razumeš. Razlika med 13 in 30 je več kot 100%, fizika pa je vendarle le ena pravilna. Ugotovi, kje je napaka. (Mogoče je računano za različne obremenitve? Mogoče uporabljajo različno debele rovinge? Mogoče.....?)
Uporabniški avatar
Klemen SU27
Freak
Prispevkov: 782
Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac

Odgovor Napisal/-a Klemen SU27 »

Sašo, ja malo sem mogoče slabo in nenatančno razložil. V bistvu gre nekako takole:
1.) Diamant:
- gfk krila iz kalupa
- razpon 4,5m
- teža 5,7kg
- hitrost max. v lupingu 50m/s
- določena širina pasnice 25mm - min 13 rovingov
2.) Ventus - tabela g. Barona (lahko direktno vneseš svoje podatke)
- stiro/abahi
- razpon 5,5m
- teža 10kg
- hitrost max. v lupingu 50m/s
- določena širina pasnice (16)20mm - min 21 rovingov
3.) F3B model
- gfk krila iz kalupa
- razpon 2,9m
- teža 3kg
- hitrost max. v lupingu 70m/s
- določena širina pasnice 12mm - min 15-16 rovingov

Izračun za Ventusa sem naredil po vseh treh primerih posebej in pri vseh treh gredo računi v enekem zaporedju(vzgon, radij, prečna max sila nosilca, upogibni M, Torzijski M, Upogibni M, Strižna v stojini...). Tako, da sem prišel pri vseh treh do približno enakih rezultatov.
Kar me najbolj moti pri vseh je to, da nikakor nisem mogel izbrskati od kje podatek ali formula za določitev širine pasnice. Po Baronovi tabeli je za moj model prišla širine 16mm(odločil sem se za 20mm). Glede na to da bo nad pasnicami še 250 g UD trak mislim da bo to več kot dovolj.
Če poznaš kolega Možino iz strojnega faxa, potem najbrž veš da smo kri scali pri fiziki :-)

Danes sem zaključil z uškami in so pripravljene na stiskavac.
Jutri začnem z pripravo notranjih delov krila.
Priponke
DSCN3194.JPG
DSCN3194.JPG (118.52 KiB) Pogledano 6520 krat
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
sasos
Freak
Prispevkov: 713
Pridružen: 19 Sep 2003, 02:21
Kraj: Postojna
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a sasos »

Podatek o širini pasnice je bolj ali manj nepomemben oziroma ga lahko praktično zanemarimo (razen, če je pasnica zelo ozka in bi potem morali upoštevati njeno debelino). Edini pomemben podatek je količina karbona oz. posredno število rovingov (in seveda njihova debelina). Širino pasnice načeloma določiš glede na svoje potrebe oz. na zmožnosti vgradnje. Potem pa lahko iz tega izračunaš debelino (ali obratno - naprej določiš debelino, nato izračunaš širino). Pri ročni laminaciji lahko računaš, da bodo 50% prostora zavzela vlakna in 50% smola.
Uporabniški avatar
Klemen SU27
Freak
Prispevkov: 782
Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac

Odgovor Napisal/-a Klemen SU27 »

Ne vem če bi to ravno držalo, da širina pasnice ni tako pomembna. Res je da pri vseh izračunih dobiš ven debelino ene pasnice in si na podlagi tega lahko izračunaš število rovingov. Število je spet odvisno od preseka rovinga ki ga boš uporabljal. Vendar se z širjenjem ali ožanjem pasnice spreminja tudi število rovingov. Kot si zgoraj verjetno opazil sem si za laminacijo izdelal enostaven kalup iz dveh L alu profilov v katerega sem na koncu položil še en profil ustrezne širine in pasnice stisnil. Z par poizkusi sem uspel napraviti ravno pravo prepojitev rovingov, tako da sem na koncu dobil skoraj točno debeljino pasnice. Na začetku sem poizkušal samo z polaganjem rovingov, brez stiskanja in rezultat ni bil dober, čeprav sem ta način videl na marsikateri nemški www strani.
Mogoče za približen občutek: za polaganje 25m 1400tex rovinga sem porabil cca 50 g smole. Pasnica 1650x20x2mm tehta 75g.
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
Uporabniški avatar
tone vidensek
Dr. Modelar
Prispevkov: 2126
Pridružen: 21 Nov 2005, 20:04

Ventus 2c 5,5m

Odgovor Napisal/-a tone vidensek »

Tale projekt sem preletel od prve do zadnje objave in me spominja na izdelavo mojega Antonova f5j v klasični gradnji samo 4m razpetine.Ne mislim poučevati in soflirati tega prispevka ampak omeniti glavne značilnosti moje gradnje:Varianta nosilca je bila vedno pri meni pod oznako E,na drugi strani,vendar pa sem vse skupaj,posebno škatlo nosilca in nosilec povil z kevlarsko nitko z namenon,da se nosilec pri max.obremenitvi ne razcepi.Toliko v vednost mojih projektov velikih razpetin .Pa veliko uspeha pri nadaljni gradni tega velikana. =D>
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Zanimiv pristop k izračunom.... ki pa ga žal ne razumem...

Lahko poveš kolikšna obremenitev krila je vzeta v računih...(5,10, 20...) kolikšna je dopustna tlačna napetost v zgornji pasnici, kolikšen je faktor varnosti, in seveda kako si sploh določil upogibne momente vzdolž polrazpetine krila... ter ali je v izračunu izvzeta masa krila?
Uporabniški avatar
Klemen SU27
Freak
Prispevkov: 782
Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac

Odgovor Napisal/-a Klemen SU27 »

Mitja
če pogledaš tale primer za Diamanta lahko vidiš na kakšen način sem računal http://www.hq-modellflug.de/theory%20co ... chnung.pdf (z vidika računanja pravega krila je to v bistvu zelo poenostavljen izračun)
Je pa vstavljanje podatkov v tabelo g. Barona bolj enostavno http://www.cb-roter-baron.de/

Tone
Ali lahko poveš kaj več o ovijanju z nitko...
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
Uporabniški avatar
Klemen SU27
Freak
Prispevkov: 782
Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac

Odgovor Napisal/-a Klemen SU27 »

Ena polovica krila je zaradi lažjega transporta sestavljena iz 2 delov. Notranji del meri cca 1,65m, zunanji-uške pa 1,05m. Trenutno seciram sredico notranjega dela. Vstavil sem že balzino letev, kjer bo utor in "pant" iz abrajze in glavni nosilec krila, ter zavora. Pa nova je tudi scena 8)
Je..., kmal bo marec #-o
Priponke
DSCN3197.JPG
DSCN3197.JPG (75.46 KiB) Pogledano 5890 krat
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
Uporabniški avatar
Klemen SU27
Freak
Prispevkov: 782
Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac

Odgovor Napisal/-a Klemen SU27 »

Delam stojine na nosilcih. Če bo vse po sreči se za vikend začne prešanje [-o<
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
Uporabniški avatar
Klemen SU27
Freak
Prispevkov: 782
Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac

Odgovor Napisal/-a Klemen SU27 »

:evil: nekaj tehničnih težav, tako da par dni brez slikc.
Danes prešam uške, jutri ali v nedeljo krilo [-o<
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
Odgovori

Vrni se na Gradnja in projekti