Ventus 2c 5,5m
Re: Ventus 2c 5,5m
Bravo!
Čez uporabnost ga ni, pa še polno napotkov si podal:
Tudi sam razmišljam o elektrifikaciji dveh modelov...
LP Robi
Čez uporabnost ga ni, pa še polno napotkov si podal:
Tudi sam razmišljam o elektrifikaciji dveh modelov...
LP Robi
Majhna žaba daleč skoči...
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
Re: Ventus 2c 5,5m
še SLIKE ŽAGANJA NOSU:
postopek sem opisal na prejšnji strani, tukaj so prilepljene še slike. Verjamem, da obstaja več variant, ta je ena izmed enostavnejših in dovolj točna
Updejt bi bil pa tak, da narediš šablono ki izgleda kot + in narediš vse hkrati
postopek sem opisal na prejšnji strani, tukaj so prilepljene še slike. Verjamem, da obstaja več variant, ta je ena izmed enostavnejših in dovolj točna
Updejt bi bil pa tak, da narediš šablono ki izgleda kot + in narediš vse hkrati
- Priponke
-
- Šablona
- DSC_5341.JPG (248.83 KiB) Pogledano 3538 krat
-
- Vertikalno označevanje
- DSC_5340.JPG (265.32 KiB) Pogledano 3538 krat
-
- horizontalno označevanje
- DSC_5342.JPG (99.33 KiB) Pogledano 3538 krat
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
Re: Ventus 2c 5,5m
PREDELAVA PODVOZJA:
Pri fesu je glavni problem, ker so jadroti vsi povrsti zelo nizki in nimaš ustrezne višine za večji propeler. Kljub temu je nekaj potrebno dodati, ker če ne si preveč omejen s pogonom in izkoristki bi bili premajhni. Torej koliko dvigniti podvozje, da se ohrani čim bolj originalen videz. Jaz sem si pomagal tako, da sem si narisal silhueto trupa v avtocadu in jo postavil na ravnino z zadnjim kolesom na tleh, ter preizkušal različne nastavitve višin podvozja. Za izhodišče sem si vzel 14-15" propeler, ter to da je vsaj nekih 6-7cm od tal, ko je zadnje kolo na tleh. Tako sem prišel do podatka, da je potrebno obstoječe podvozje predelati in ga dvignniti za cca 2cm, kar pa še ni tako opazno. Hkrati sem kolo pomaknil še malo naprej, da se možnost prevračanja na nos in "vrtiljak" čim bolj zmanjša. Tako sem izdelal vse alu stranice podvozja nove, prečne elemente pa se porabil od prejšnjega.
Vse skupaj je zelo nizko še posebno če bo trava na pisti nepokošena. Pri opazovanju tovrstnih modelov pri poletanju sem v glavnem opazil, da vsi poletajo ali pa poizkušajo poletati tako, da se glavno in repno kolo hkrati odlepita od tal. To pomeni nakaj vlečenja višine nase, če je to potrebno. Se pa nekateri že sami od sebe dvignejo na ta način, kar pa je odvisno seveda tudi od kota motorja...
Pri fesu je glavni problem, ker so jadroti vsi povrsti zelo nizki in nimaš ustrezne višine za večji propeler. Kljub temu je nekaj potrebno dodati, ker če ne si preveč omejen s pogonom in izkoristki bi bili premajhni. Torej koliko dvigniti podvozje, da se ohrani čim bolj originalen videz. Jaz sem si pomagal tako, da sem si narisal silhueto trupa v avtocadu in jo postavil na ravnino z zadnjim kolesom na tleh, ter preizkušal različne nastavitve višin podvozja. Za izhodišče sem si vzel 14-15" propeler, ter to da je vsaj nekih 6-7cm od tal, ko je zadnje kolo na tleh. Tako sem prišel do podatka, da je potrebno obstoječe podvozje predelati in ga dvignniti za cca 2cm, kar pa še ni tako opazno. Hkrati sem kolo pomaknil še malo naprej, da se možnost prevračanja na nos in "vrtiljak" čim bolj zmanjša. Tako sem izdelal vse alu stranice podvozja nove, prečne elemente pa se porabil od prejšnjega.
Vse skupaj je zelo nizko še posebno če bo trava na pisti nepokošena. Pri opazovanju tovrstnih modelov pri poletanju sem v glavnem opazil, da vsi poletajo ali pa poizkušajo poletati tako, da se glavno in repno kolo hkrati odlepita od tal. To pomeni nakaj vlečenja višine nase, če je to potrebno. Se pa nekateri že sami od sebe dvignejo na ta način, kar pa je odvisno seveda tudi od kota motorja...
- Priponke
-
- Podvozje
- DSC_5344.JPG (72.93 KiB) Pogledano 3528 krat
-
- višina propelerja
- DSC_5345.JPG (276.43 KiB) Pogledano 3528 krat
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
Re: Ventus 2c 5,5m
KOLEŠČKI NA UŠKAH:
Da bi bili Štarti enostavnejši oz. sploh mogoči sem na uške dodal še manjša kolesca premera 30mm. Ogrodje je izdelano iz 1mm avio vezane plošče in spredaj zapolnjeno z abahijevo masivno kocko. Sprednji del je obrušen-zaokrožen nekoliko v profil, da bi bil upor čim manjši. Preko sem špricnil nekaj tankih plasti špric kita in avtomobilsko 2K barvo. Skozi kolo je vstavljena alu puša-distančnik in stisnjeno z M4 vijakom. Na krilo sem jih pritrdil z obojestransko teso in po dvema vijakoma.
Da bi bili Štarti enostavnejši oz. sploh mogoči sem na uške dodal še manjša kolesca premera 30mm. Ogrodje je izdelano iz 1mm avio vezane plošče in spredaj zapolnjeno z abahijevo masivno kocko. Sprednji del je obrušen-zaokrožen nekoliko v profil, da bi bil upor čim manjši. Preko sem špricnil nekaj tankih plasti špric kita in avtomobilsko 2K barvo. Skozi kolo je vstavljena alu puša-distančnik in stisnjeno z M4 vijakom. Na krilo sem jih pritrdil z obojestransko teso in po dvema vijakoma.
- Priponke
-
- DSC_5413.JPG (293.8 KiB) Pogledano 3311 krat
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
Re: Ventus 2c 5,5m
1. TESTNI POLET:
V soboto je bilo sončno, brezveterje in spodobna temperatura. Skratka idealno, razen precej difuzne svetlobe.
Nastavitve za prvi polet sem imel naslednje:
- Propeler 14x10 7cm od tal
- Max obrate omejene na 9500
- Kot motorja -3,5° navzdol, 0° po smeri
- težišče na 110mm od prvega roba, kar je skoraj zadnji položaj v območju, ki ga navajajo navodila (107-111mm)
V bistvu nisem vedel kaj pričakovati. Ali bo šel na štartu na nos ali pa preveč gor. Notranja flapa sem imel spuščena kkašnih 4-5mm.
Pohodil sem gas malo preko 3/4 in vlekel višino nase. Štartal je precej počasi, ampak vstrajno pridobival na hitrosti. Kolesca na uškah so očitno delovala, ker ga nisem v bistvu nič popravljal po smeri, pa čeprav se je prvih par metrov vlekel po levem krilu. Po cca 20m metrih je pa povsem nenapovedano vsekal strmo v zrak. Itak
Pol pa akrobacije in reševanje povsem prevlečene krave. Velika sreča da sem hitro reagiral, dodal gas do konca in potisnil palco za višino povsem naprej. Ga nekako ujamem, dobim hitrost in potem s 3/4 gasa navzgor na cca 200m. Na vrhu pa druga veselica. Malo poravnam model in hitro odvzamem gas in omahne kot bi vlekel bika za sabo.
Ko sem model ujel ga preizkusim v če še jadra kot prej. Vse ok. Prijadram na kakšni 50 višine in počasi dodajam gas, ter opazujem model. Nekje do polovice gasa vse lepo in prav, naprej pa strmo vzpenejne, ki pelej v prej opisane scenarije. Po 4 ponovitvah na cca 200m se ujameva in ga pogruntam kako se obnaša. Dodajane in odvzemenje gas mora biti počasno in leteti je potrebno sorazmerno hitro, kar narekuje tudi korak propelerja. Res je tako kot pišejo na tujih forumih, da moraš leteti nekoliko hitreje s to konfiguracijo in ne prestrmo, ker te propeler praktično skoraj ne drži. Ko pa ugotoviš pravo hitrost in kot vzpenjanja pa gre solidno navzgor. Tako da sta bili zadnji dve ponovitvi že kar dobri.
Ker so celice še nove jih nisem preveč obremenjeval, tja do 50 amp in krajšimi časi delovanja motorja. Sicer meritev višine nisem opravljal, ampak bi rekel na oko da jih je bilo v vseh šestih krogih za cca 1000m in porabljenih okoli 3000mAh.
Za naslednjič bom dvignil kolo še za 1cm in spustil motor še za kakšno stopinjo.
V soboto je bilo sončno, brezveterje in spodobna temperatura. Skratka idealno, razen precej difuzne svetlobe.
Nastavitve za prvi polet sem imel naslednje:
- Propeler 14x10 7cm od tal
- Max obrate omejene na 9500
- Kot motorja -3,5° navzdol, 0° po smeri
- težišče na 110mm od prvega roba, kar je skoraj zadnji položaj v območju, ki ga navajajo navodila (107-111mm)
V bistvu nisem vedel kaj pričakovati. Ali bo šel na štartu na nos ali pa preveč gor. Notranja flapa sem imel spuščena kkašnih 4-5mm.
Pohodil sem gas malo preko 3/4 in vlekel višino nase. Štartal je precej počasi, ampak vstrajno pridobival na hitrosti. Kolesca na uškah so očitno delovala, ker ga nisem v bistvu nič popravljal po smeri, pa čeprav se je prvih par metrov vlekel po levem krilu. Po cca 20m metrih je pa povsem nenapovedano vsekal strmo v zrak. Itak
Pol pa akrobacije in reševanje povsem prevlečene krave. Velika sreča da sem hitro reagiral, dodal gas do konca in potisnil palco za višino povsem naprej. Ga nekako ujamem, dobim hitrost in potem s 3/4 gasa navzgor na cca 200m. Na vrhu pa druga veselica. Malo poravnam model in hitro odvzamem gas in omahne kot bi vlekel bika za sabo.
Ko sem model ujel ga preizkusim v če še jadra kot prej. Vse ok. Prijadram na kakšni 50 višine in počasi dodajam gas, ter opazujem model. Nekje do polovice gasa vse lepo in prav, naprej pa strmo vzpenejne, ki pelej v prej opisane scenarije. Po 4 ponovitvah na cca 200m se ujameva in ga pogruntam kako se obnaša. Dodajane in odvzemenje gas mora biti počasno in leteti je potrebno sorazmerno hitro, kar narekuje tudi korak propelerja. Res je tako kot pišejo na tujih forumih, da moraš leteti nekoliko hitreje s to konfiguracijo in ne prestrmo, ker te propeler praktično skoraj ne drži. Ko pa ugotoviš pravo hitrost in kot vzpenjanja pa gre solidno navzgor. Tako da sta bili zadnji dve ponovitvi že kar dobri.
Ker so celice še nove jih nisem preveč obremenjeval, tja do 50 amp in krajšimi časi delovanja motorja. Sicer meritev višine nisem opravljal, ampak bi rekel na oko da jih je bilo v vseh šestih krogih za cca 1000m in porabljenih okoli 3000mAh.
Za naslednjič bom dvignil kolo še za 1cm in spustil motor še za kakšno stopinjo.
- Priponke
-
- Copy of DSC_5394.JPG (297.34 KiB) Pogledano 3088 krat
-
- Copy of DSC_5395.JPG (274.15 KiB) Pogledano 3088 krat
-
- Copy of DSC_5411.JPG (264.83 KiB) Pogledano 3088 krat
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
Re: Ventus 2c 5,5m
Super! Sem gledal prejle tisto kolesce v zgornjem postu in si rekel, kaj nam kažeš kolo, pejd raje letet, pa potem objavi poročilo!
No, in slabo uro zatem si objavil še to, kar sem čakal!
Težišče preveč zadaj je res ena sama zloba, če je pa povezan zraven še kak nepričakovan efekt, ti pa lahko postane vroče tudi v decembru.
Čestike!
No, in slabo uro zatem si objavil še to, kar sem čakal!
Težišče preveč zadaj je res ena sama zloba, če je pa povezan zraven še kak nepričakovan efekt, ti pa lahko postane vroče tudi v decembru.
Čestike!
Re: Ventus 2c 5,5m
Čestitke Klemen,to se je v večini primerov dogajalo,da pri prvem poletu švicamo. Je pa potem užitek
Lp Tomaž
Lp Tomaž
Re: Ventus 2c 5,5m
Odlično!
Predlagam, da kot motorja ne spremeniš, premakni težišče skoraj v prednjo točko (108mm) in zmiksaj gas motorja (master) z višino naprej (slave) za območje zadnje tretine gasa.
LP
Predlagam, da kot motorja ne spremeniš, premakni težišče skoraj v prednjo točko (108mm) in zmiksaj gas motorja (master) z višino naprej (slave) za območje zadnje tretine gasa.
LP
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
Re: Ventus 2c 5,5m
Hm, ampak za jadranje, kar je prioriteta je pa to nastavitev še od prej, da je težišče bolj nazaj. Višina je v nuli.
Do enakih nastavitev je prišel tudi kolega z istim modelom. Bom pa vprašal še tretjega ki ima isti model.
Drugače bom pa miksal motor in višino glede na moč motorja s krivuljo, ki jo bom pač moral naštudirati s poizkusi.
Okoli kota motorja je težko brez preizkušanj. Nekaterim odgovarja 2 drugim 6 navzdol. Bom probal pa poročam.
Do enakih nastavitev je prišel tudi kolega z istim modelom. Bom pa vprašal še tretjega ki ima isti model.
Drugače bom pa miksal motor in višino glede na moč motorja s krivuljo, ki jo bom pač moral naštudirati s poizkusi.
Okoli kota motorja je težko brez preizkušanj. Nekaterim odgovarja 2 drugim 6 navzdol. Bom probal pa poročam.
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
Re: Ventus 2c 5,5m
Evo, krasen zimski dan je za nami in drugi polet s popravljenim kotom motorja navzdol na 5°. Razlika med 4 in 5 je presenetljivo velika, tako da model ne vzpenja več tako močno kot prej. Na poletanju sem izbral drugo taktiko. Višino sem držal nase samo prvih par metrov, potem pa sem jo dal v nevtralo in čakal. Ventus se je po cca 20m in 3/4 moči motorja sam lepo počasi odlepil od tal brez vseh težav. Pri večjem gasu, moram še vedno nekoliko tiščati višino naprej, vendar veliko manj kot prej. Tako, da sem že zelo blizu končnim nastavitvam. Za naslednjič bom kot popravil na švoh 6°, da preverim še to, potem se pa odločim kaj je bolje 5 ali 6°.
Drugače je pa veselje s fes-om vedno večje
Drugače je pa veselje s fes-om vedno večje
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si