Ventus 2c 5,5m
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
Ja, pomembna je debelina in pa kot zobcev. Po navadi je kot 60° ali 70°, debelina bi morali biti okoli 0,5mm.
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
Včeraj smo bili na Vremščici in se krasno naleteli z Ls-8. Krasen vetrc okoli 5m/s za manjše modele.
Danes pa je JZ močno potegnil in razmere so postale taprave za večje zadeve. Pokličem popoldne Uroša, ki je že bil na terenu in pravi, SUPER JE!
In se odpravimo pogledat okoli 16h
Gor pa pošten prepih. Od oka 10-15m/s. Napovedana fronta iz Italije se je počasi pomikala proti nam, s tem pa je veter nekoliko pojenjal na kakšnih 8-10m/s. Ravno prav, zdaj ali nikoli sem si rekel.
...
Danes pa je JZ močno potegnil in razmere so postale taprave za večje zadeve. Pokličem popoldne Uroša, ki je že bil na terenu in pravi, SUPER JE!
In se odpravimo pogledat okoli 16h
Gor pa pošten prepih. Od oka 10-15m/s. Napovedana fronta iz Italije se je počasi pomikala proti nam, s tem pa je veter nekoliko pojenjal na kakšnih 8-10m/s. Ravno prav, zdaj ali nikoli sem si rekel.
...
- Priponke
-
- DSCN4582.JPG (226.5 KiB) Pogledano 6339 krat
-
- DSCN4580.JPG (207.54 KiB) Pogledano 6339 krat
-
- DSCN4575.JPG (217.3 KiB) Pogledano 6339 krat
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
...
- Priponke
-
- DSCN4589.JPG (98.07 KiB) Pogledano 6336 krat
-
- DSCN4584.JPG (195.72 KiB) Pogledano 6336 krat
-
- DSCN4583.JPG (196.34 KiB) Pogledano 6336 krat
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
Prvih nekaj minut v zraku je takoj odtehtalo 1 leto trdega dela, ki sem ga vložil v projekt. Naučil sem se kar nekaj novih stvari in premaknil svojo mejo v modelarstvu. 10 let nazaj je bil Ls-8 nezaslišano hud in velik avion, zdaj 5m+ ni nič posebnega. Kaj nas še čaka raje še ne razmišljam
Skratka Ventus se pelje odlično, občutek vožnje velike glajde je neprecenljiv. To moraš enostavno probat.
Ob končanem projektu bi se vsem kolegom zahvalil za vzpodbudo, pomoč z nasveti in materiali
Skratka Ventus se pelje odlično, občutek vožnje velike glajde je neprecenljiv. To moraš enostavno probat.
Ob končanem projektu bi se vsem kolegom zahvalil za vzpodbudo, pomoč z nasveti in materiali
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
Minulo nedeljo smo ga še na štrik obesili
Naredil 2 štarta, ki sta bila v glavnem namenjena trimanju modela. Težišče naj bi bilo po fabrških nastavitvah nekje med 107-111mm od prednjega roba. Poizkusil sem na 109mm, ampak je šel model dokaj strmo navzdol, potem smo dodali na rep 20g svinca in se je takoj lepše peljal. Nadaljevanje prihodnjič...
Naredil 2 štarta, ki sta bila v glavnem namenjena trimanju modela. Težišče naj bi bilo po fabrških nastavitvah nekje med 107-111mm od prednjega roba. Poizkusil sem na 109mm, ampak je šel model dokaj strmo navzdol, potem smo dodali na rep 20g svinca in se je takoj lepše peljal. Nadaljevanje prihodnjič...
- Priponke
-
- DSCN4615.JPG (196.56 KiB) Pogledano 7606 krat
-
- DSCN4619.JPG (121.57 KiB) Pogledano 7606 krat
-
- DSCN4618.JPG (188.97 KiB) Pogledano 7606 krat
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
22. Alpski pokal, 3. mesto, jadralni modeli...
- Priponke
-
- DSCN4658.JPG (218.62 KiB) Pogledano 7338 krat
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
Se ena nedeljska...
- Priponke
-
- IMG_0093-1_small.JPG (56.63 KiB) Pogledano 7053 krat
I didn't know it was impossible when i did it!
http://www.sdgpslogger.com
http://bpp-blog.blogspot.com
http://www.sdgpslogger.com
http://bpp-blog.blogspot.com
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
Super Bray!
A mi lahko daš original v barvah na mail
Naj še tole dodam: v Lescah je tisti moment šlo tako gor pod tistim črnim oblakom, da sem se večino časa vozil z zavorami in tiščal višino naprej, ker enostavno ni hotel dol. Če ne bi bil nastop časavno omejen bi bil verjetno hitro v oblaku
Še loger si nabavim, pol pa na jurja+
To soboto bo že ena priložnost
A mi lahko daš original v barvah na mail
Naj še tole dodam: v Lescah je tisti moment šlo tako gor pod tistim črnim oblakom, da sem se večino časa vozil z zavorami in tiščal višino naprej, ker enostavno ni hotel dol. Če ne bi bil nastop časavno omejen bi bil verjetno hitro v oblaku
Še loger si nabavim, pol pa na jurja+
To soboto bo že ena priložnost
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
Seveda lahko...poslji mi tvoj e-naslov na ZS.Klemen SU27 napisal/-a:A mi lahko daš original v barvah na mail
I didn't know it was impossible when i did it!
http://www.sdgpslogger.com
http://bpp-blog.blogspot.com
http://www.sdgpslogger.com
http://bpp-blog.blogspot.com
- UROŠ MURKOVIČ
- Dr. Modelar
- Prispevkov: 2428
- Pridružen: 25 Dec 2005, 12:29
- Kraj: Lj-Črnuče MKV-Vrhnika
Evo Klemen v finalu .
- Priponke
-
- Miting Lesce 2010 116.jpg (69.88 KiB) Pogledano 6820 krat
-
- Miting Lesce 2010 115.jpg (62.83 KiB) Pogledano 6820 krat
-
- Miting Lesce 2010 114.jpg (42.36 KiB) Pogledano 6820 krat
Tut moja ženka je sestavljala avione.
http://www.facebook.com/profile.php?id=100002305024191
http://www.mkv-klub.si/
http://www.facebook.com/profile.php?id=100002305024191
http://www.mkv-klub.si/
-
- Začetnik
- Prispevkov: 49
- Pridružen: 21 Jan 2010, 18:41
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
Re: Ventus 2c 5,5m
Da malo obudim staro temo!
Ventus je dočakal motorizacijo v stilu FES.
Debata okoli za in proti FES-u teče sicer tukaj viewtopic.php?f=34&t=72224&hilit=fes+vs+ktw, moja konkretna predelava pa bo opisana tukaj.
Že od vsega začetka sem bil prepričan, da bom vgradil KTW pogon. Skoraj sem že vse nabavil, ko sem v zadnjem hipu naletel na zanimivo opcijo, ki jo je serijsko ponudil Robbe, dodatno pa nas je celo poletje podžigal Janko z Apisom . Gre za nekakšen kompromis, kjer zunanji videz letala ni pretirano iznakažen. Za večino nas scale privržencev je ravno odbitje nosu smrtni greh , sploh če na ta odbiti nos postaviš še en navaden spiner, ki ga slučajno imajo v trgovini. Posledica je da se kontura profila trupa niti približno ne ujema, kraki pa grdo štrlijo in vse skupaj je zelo grdo.
In lej ga zlomka, po novem se dobi tudi lep in pregrešno drag spiner, ki točno paše na mojega Ventusa. To pa je bila pika na i, da sem se odločil za FES.
Ventus je dočakal motorizacijo v stilu FES.
Debata okoli za in proti FES-u teče sicer tukaj viewtopic.php?f=34&t=72224&hilit=fes+vs+ktw, moja konkretna predelava pa bo opisana tukaj.
Že od vsega začetka sem bil prepričan, da bom vgradil KTW pogon. Skoraj sem že vse nabavil, ko sem v zadnjem hipu naletel na zanimivo opcijo, ki jo je serijsko ponudil Robbe, dodatno pa nas je celo poletje podžigal Janko z Apisom . Gre za nekakšen kompromis, kjer zunanji videz letala ni pretirano iznakažen. Za večino nas scale privržencev je ravno odbitje nosu smrtni greh , sploh če na ta odbiti nos postaviš še en navaden spiner, ki ga slučajno imajo v trgovini. Posledica je da se kontura profila trupa niti približno ne ujema, kraki pa grdo štrlijo in vse skupaj je zelo grdo.
In lej ga zlomka, po novem se dobi tudi lep in pregrešno drag spiner, ki točno paše na mojega Ventusa. To pa je bila pika na i, da sem se odločil za FES.
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
Re: Ventus 2c 5,5m
Super .Zdaj ko bo ta lep avijon postal lep avijon z brki se pa mogoče kdaj dobimo tudi na lokalnem letališču.
LPR
LPR
Zakaj nimamo nikoli dovolj časa da bi zadevo dobro naredili prvič, vedno pa dovolj časa da jo naredimo še enkrat.
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
Re: Ventus 2c 5,5m
Ej, pa veš da sem ob predelavi pomislil tudi na to, da bom po enih 5-ih letih lahko zasoliral na Marofuludwe napisal/-a:Super .Zdaj ko bo ta lep avijon postal lep avijon z brki se pa mogoče kdaj dobimo tudi na lokalnem letališču.
LPR
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
Re: Ventus 2c 5,5m
Da bo zanamcem lažje, pa začnimo s spiskom za v trgovino od nosa proti ri..
Spiner: http://www.paritech-shop.de/RC-und-Elek ... verse.html
Prop: http://shop.lindinger.at/product_info.p ... s_id=21914
Motor: http://www.der-schweighofer.at/artikel/ ... 2050-65-07
Regulator: http://www.jetimodel.com/en/katalog/Spe ... opto-RPM-/
Accuji 2x4s=8s: http://www.lipo.si/izdelek/G-30C53004S1 ... v-30c-4s1p
Lowreso kondenzatorji: http://www.jetimodel.com/en/katalog/Acc ... dCAP-1640/
Mpjet konektorji 3,5mm
Upor 100R 5% 1W za anti spark konektor
To je glavnina. Seveda gre tudi občutno ceneje, predvsem pri reglerju, acujih in spinerju. Jetijev Mezon je cela bogatija, ampak mi preko telemetrije daje vse podatke na DC 16 (V,Amp,obrate motorja,temp.,porabo mAh,...). Skratka ni da ni. Vsekakor pa ne bi tlačil kakšne poceni prc robe v tako velik model.
Spiner: http://www.paritech-shop.de/RC-und-Elek ... verse.html
Prop: http://shop.lindinger.at/product_info.p ... s_id=21914
Motor: http://www.der-schweighofer.at/artikel/ ... 2050-65-07
Regulator: http://www.jetimodel.com/en/katalog/Spe ... opto-RPM-/
Accuji 2x4s=8s: http://www.lipo.si/izdelek/G-30C53004S1 ... v-30c-4s1p
Lowreso kondenzatorji: http://www.jetimodel.com/en/katalog/Acc ... dCAP-1640/
Mpjet konektorji 3,5mm
Upor 100R 5% 1W za anti spark konektor
To je glavnina. Seveda gre tudi občutno ceneje, predvsem pri reglerju, acujih in spinerju. Jetijev Mezon je cela bogatija, ampak mi preko telemetrije daje vse podatke na DC 16 (V,Amp,obrate motorja,temp.,porabo mAh,...). Skratka ni da ni. Vsekakor pa ne bi tlačil kakšne poceni prc robe v tako velik model.
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
Re: Ventus 2c 5,5m
Čestitke ob odločitvi,da opremiš svoj model z fes sistemom.Kdaj se bo zgodil prvi polet?
Lp Tomaž
Lp Tomaž
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
Re: Ventus 2c 5,5m
Tomaž, manjka še nekaj detajlov in lepo vreme
Torej, nekaj o predelavi. Poslikal si nisem vseh korakov, bom pa poizkusil opisati z besedami.
ŽAGANJE NOSU:
Kako pravilno odrezati nos, da bo spiner pasal na trup po premeru in pa še pod želenimi koti. Na motornem modelu je po navadi motor vgrajen na model glede na središčnico za cca 3° desno in 3°navzdol. Pri jadralnem modelu stranski zamik motorja skoraj ni potreben, ker je trup tanek in okrogel in vrtinčenje zraka od propelerja nima bistvenega upora ob trup in posledično zavijanja modela. Tako, da ostane samo zamik navzdol. Toda za koliko? Po raziskovanju po spletu nisem prišel do nekega konkretnega podatka, ker so podatki iz predelav sila različni. Od 0°pa tudi do 6°, kar pa je odvisno predvsem od modela samega in načina letenja. Za začetek sem si nastavil motor na cca 4° navzdol in brez stranskega zamika, več pa se bo pokazalo pozneje v letu ali bom kot zmanjšal ali pa še povečal. Zato sem si pustil še še nekaj manevrskega prostora in spinerja nisem dokončno postavil na svoje mesto, ampak je še malo naprej, tako da se ne ujema še povsem s trupom.
Za odrez sem si postavil trup na ravno mizo v povsem vodoravno lego, ki sem jo nastavil z merilcem vpadnega kota na repu. Ko je bil na ničli sem imel določen pravi kot glede na mizo.
Napravil sem si enostavno šablono iz 50x5x3cm deščice, kjer sem na sredini izrezal krog s premerom spinerja. Šablono sem najprej pokonci nataknil na nos s pomočjo kotnika, ki je bil nastavljen na 4° glede na mizo in označil točke s svinčnikom na trupu. Enako sem ponovil v vodoravni legi. Da sem dobil kot 0° sem na konce šablone navezal dve enako dolgi vrvici in jih potegnil na poljubno izbrano točko nekje na sredini trupa in znova očrtal krog. Potem sem povezal teh nekaj točk in dobil krog. Odrezal sem kakšen mm manj in se približal temu začrtanemu krogu z brušenjem. Vmes sem preizkušal s spinerjem.
MONTAŽA MOTORJA:
Ker je spiner premera samo 42mm je bila ključna tudi izbira motorja. Spredaj ošiljena motorja, ki pašeta v ozek trup sta recimo motorja od Robbe in Hackerja. Požarno steno sem umaknil kakšnih 5mm nazaj, da sem dobil še nekaj na premeru zaradi pretoka zraka ob motorju. Pri izbiri motorja je potrebno biti pozoren tudi na dolžino osi iz motorja nekatere so izrazito kratke in je montaža otežena.
Torej, nekaj o predelavi. Poslikal si nisem vseh korakov, bom pa poizkusil opisati z besedami.
ŽAGANJE NOSU:
Kako pravilno odrezati nos, da bo spiner pasal na trup po premeru in pa še pod želenimi koti. Na motornem modelu je po navadi motor vgrajen na model glede na središčnico za cca 3° desno in 3°navzdol. Pri jadralnem modelu stranski zamik motorja skoraj ni potreben, ker je trup tanek in okrogel in vrtinčenje zraka od propelerja nima bistvenega upora ob trup in posledično zavijanja modela. Tako, da ostane samo zamik navzdol. Toda za koliko? Po raziskovanju po spletu nisem prišel do nekega konkretnega podatka, ker so podatki iz predelav sila različni. Od 0°pa tudi do 6°, kar pa je odvisno predvsem od modela samega in načina letenja. Za začetek sem si nastavil motor na cca 4° navzdol in brez stranskega zamika, več pa se bo pokazalo pozneje v letu ali bom kot zmanjšal ali pa še povečal. Zato sem si pustil še še nekaj manevrskega prostora in spinerja nisem dokončno postavil na svoje mesto, ampak je še malo naprej, tako da se ne ujema še povsem s trupom.
Za odrez sem si postavil trup na ravno mizo v povsem vodoravno lego, ki sem jo nastavil z merilcem vpadnega kota na repu. Ko je bil na ničli sem imel določen pravi kot glede na mizo.
Napravil sem si enostavno šablono iz 50x5x3cm deščice, kjer sem na sredini izrezal krog s premerom spinerja. Šablono sem najprej pokonci nataknil na nos s pomočjo kotnika, ki je bil nastavljen na 4° glede na mizo in označil točke s svinčnikom na trupu. Enako sem ponovil v vodoravni legi. Da sem dobil kot 0° sem na konce šablone navezal dve enako dolgi vrvici in jih potegnil na poljubno izbrano točko nekje na sredini trupa in znova očrtal krog. Potem sem povezal teh nekaj točk in dobil krog. Odrezal sem kakšen mm manj in se približal temu začrtanemu krogu z brušenjem. Vmes sem preizkušal s spinerjem.
MONTAŽA MOTORJA:
Ker je spiner premera samo 42mm je bila ključna tudi izbira motorja. Spredaj ošiljena motorja, ki pašeta v ozek trup sta recimo motorja od Robbe in Hackerja. Požarno steno sem umaknil kakšnih 5mm nazaj, da sem dobil še nekaj na premeru zaradi pretoka zraka ob motorju. Pri izbiri motorja je potrebno biti pozoren tudi na dolžino osi iz motorja nekatere so izrazito kratke in je montaža otežena.
- Priponke
-
- DSC_5292.JPG (274.65 KiB) Pogledano 4521 krat
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
Re: Ventus 2c 5,5m
KLJUKA:
Je šla iz nosu spodaj za motor.
REGULATOR:
je postavljen skrajno desno in čim bližje motorju. Žice do pogonskih celic so zaradi večjih tokov prav tako speljane skrajno desno, povsem stran od vseh ostalih žic servo motorjev in napajalnih žic sprejemnika. S tem računam, da sem maksimalno zmanjšal možnost morebitnih motenj.
Ker so žice iz regulatorja do celic dolge cca 30-35cm cem vmes dodal dva LOW reso kondenzatorja podobna tistim, ki jih prodaja Jeti.
Na + konektor kamor se priključi celica sem si dodal uporček, ki igra vlogo sprostitve napetosti in poledičnega bliskanja in švasanja konektorjev ali učeno rečeno Anti spark konektor
En primer izdelave http://vimeo.com/32305401
SPREJEMNIK:
Je umaknjen povsem nazaj, antene pa so speljane max. nazaj in gredo iz trupa za kolesom. Tako so povsem izven območja potencialnih ovir in senc.
POGONSKE CELICE in celice za napajanje sprejemnika:
Sem postavil ob kolo in so skoraj v težišču, kjer je bil edini dovolj velik prostor. Celici za dvojno napajanje sprejemnika sta bolj naprej. Ena pod sedežem druga nasproti regulatorja. Z njima sem lovil težišče in se je tako najbolj optimalno izšlo.
Je šla iz nosu spodaj za motor.
REGULATOR:
je postavljen skrajno desno in čim bližje motorju. Žice do pogonskih celic so zaradi večjih tokov prav tako speljane skrajno desno, povsem stran od vseh ostalih žic servo motorjev in napajalnih žic sprejemnika. S tem računam, da sem maksimalno zmanjšal možnost morebitnih motenj.
Ker so žice iz regulatorja do celic dolge cca 30-35cm cem vmes dodal dva LOW reso kondenzatorja podobna tistim, ki jih prodaja Jeti.
Na + konektor kamor se priključi celica sem si dodal uporček, ki igra vlogo sprostitve napetosti in poledičnega bliskanja in švasanja konektorjev ali učeno rečeno Anti spark konektor
En primer izdelave http://vimeo.com/32305401
SPREJEMNIK:
Je umaknjen povsem nazaj, antene pa so speljane max. nazaj in gredo iz trupa za kolesom. Tako so povsem izven območja potencialnih ovir in senc.
POGONSKE CELICE in celice za napajanje sprejemnika:
Sem postavil ob kolo in so skoraj v težišču, kjer je bil edini dovolj velik prostor. Celici za dvojno napajanje sprejemnika sta bolj naprej. Ena pod sedežem druga nasproti regulatorja. Z njima sem lovil težišče in se je tako najbolj optimalno izšlo.
- Priponke
-
- DSC_5308.JPG (259.64 KiB) Pogledano 4510 krat
-
- DSC_5302.JPG (263.04 KiB) Pogledano 4510 krat
-
- Anti spark
- DSC_5287.JPG (275.5 KiB) Pogledano 4510 krat
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
Re: Ventus 2c 5,5m
I še kako zgleda nos po operaciji ...
- Priponke
-
- od spredaj
- DSC_5295.JPG (132.56 KiB) Pogledano 4510 krat
-
- DSC_5299.JPG (272.72 KiB) Pogledano 4510 krat
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
Re: Ventus 2c 5,5m
Super in to,da si pobarval krake v belo . Namreč sem videl podobne izvedbe z original črnimi kraki .Kot da bi dal kravi sedlo...
Še enkrat lepo.
Lp Tomaž
Še enkrat lepo.
Lp Tomaž
Re: Ventus 2c 5,5m
uu hudo super si tole izpeljal.Solze ,ki so nastale ko si trup napadel z žago se pa bodo posušile takoj ko zadevo spraviš v zrak.
Men je všeč,zdej pa samo še počakaš ,da sneg skopni pa ga imaš v zraku
LPR
Men je všeč,zdej pa samo še počakaš ,da sneg skopni pa ga imaš v zraku
LPR
Zakaj nimamo nikoli dovolj časa da bi zadevo dobro naredili prvič, vedno pa dovolj časa da jo naredimo še enkrat.