Mini Kanja
- Ericsson
- Razpravljalec
- Prispevkov: 148
- Pridružen: 08 Sep 2008, 22:34
- Kraj: Črni Vrh nad Polhovim Gradcem
Po prekrivanju sem na rep pritrdil še nosilec (sedaj v barvi karbona )
Po repu pa je na vrsto prišlo krilo. Tudi pokrivanje tega sem dokumentiral z video materialom, a zaradi neke programske omejitve videa ne morem skrajšati na 8 min. Tako da je vse kar lahko pokažem to:
Po prekritem krilu sem še nekajkrat pregledal načrt trupa in se odločil da ga bom nekoliko spremenil. Kot sem že na samem začetku omenil, mi nikakor ne gre v glavo kam naj bi bil privit drugi vijak, ki drži krilo. Po daljšem premisleku, je padla odločitev, da bom namesto vijaka uporabil moznik. Sicer bi bilo bolje, če bi se za to določil pred pokrivanjem, a kar je je.
Brušenje moznika:
Pred operacijo:
Po uspešno opravljenem posegu:
Kot je že s same slike vidno, moznik zaradi svojega naklona poteka zelo blizu površine, čemur se zaradi tankosti krila nisem mogel izogniti. Poleg tega sem tudi malo pretiraval pri globini luknje v krilo, a mislim da bosta epoksi lepilo in pa moznik to nadomestila.
Po repu pa je na vrsto prišlo krilo. Tudi pokrivanje tega sem dokumentiral z video materialom, a zaradi neke programske omejitve videa ne morem skrajšati na 8 min. Tako da je vse kar lahko pokažem to:
Po prekritem krilu sem še nekajkrat pregledal načrt trupa in se odločil da ga bom nekoliko spremenil. Kot sem že na samem začetku omenil, mi nikakor ne gre v glavo kam naj bi bil privit drugi vijak, ki drži krilo. Po daljšem premisleku, je padla odločitev, da bom namesto vijaka uporabil moznik. Sicer bi bilo bolje, če bi se za to določil pred pokrivanjem, a kar je je.
Brušenje moznika:
Pred operacijo:
Po uspešno opravljenem posegu:
Kot je že s same slike vidno, moznik zaradi svojega naklona poteka zelo blizu površine, čemur se zaradi tankosti krila nisem mogel izogniti. Poleg tega sem tudi malo pretiraval pri globini luknje v krilo, a mislim da bosta epoksi lepilo in pa moznik to nadomestila.
Modelarstvo, ena izmed redkih stvari pri katerih mi ni žal da sem u "hribah duma"
- Ericsson
- Razpravljalec
- Prispevkov: 148
- Pridružen: 08 Sep 2008, 22:34
- Kraj: Črni Vrh nad Polhovim Gradcem
Ja tista žverca na zadnji sliki je naš chipmunk, ki mi občasno dela družbo v delavnici .
No, edino kar mi je še ostalo je trup. Tu sem se odločil, da bom stvari vzel malo v svoje roke. Moja verzija trupa je proti originalni kakor ruski tank, torej ni tako seksi, je pa zato robusten.
Začetki gradnje:
Servo roll-cage:
In preizkus velikosti lukenj za karbonsko cev ("paše u nulo").
Trenutno:
Za konec pa še nekoliko neumno oz. nepotrebno vprašanje. Torej kako dolga mora biti karbonska cev? Sicer sklepam da je na tem načrtu mišljeno del v trupu + 550mm. Ali pa mogoče del v trupu+550mm+del pod nosilcem repa? Zelo vesel bi bil če avtor laho potrdi eno od teh dveh možnosti (ker cev je le 11€).
No, edino kar mi je še ostalo je trup. Tu sem se odločil, da bom stvari vzel malo v svoje roke. Moja verzija trupa je proti originalni kakor ruski tank, torej ni tako seksi, je pa zato robusten.
Začetki gradnje:
Servo roll-cage:
In preizkus velikosti lukenj za karbonsko cev ("paše u nulo").
Trenutno:
Za konec pa še nekoliko neumno oz. nepotrebno vprašanje. Torej kako dolga mora biti karbonska cev? Sicer sklepam da je na tem načrtu mišljeno del v trupu + 550mm. Ali pa mogoče del v trupu+550mm+del pod nosilcem repa? Zelo vesel bi bil če avtor laho potrdi eno od teh dveh možnosti (ker cev je le 11€).
Modelarstvo, ena izmed redkih stvari pri katerih mi ni žal da sem u "hribah duma"
- Ericsson
- Razpravljalec
- Prispevkov: 148
- Pridružen: 08 Sep 2008, 22:34
- Kraj: Črni Vrh nad Polhovim Gradcem
Trup je dobil 1,5mm oplate balze.
Airbag zunaj in znotraj serijsko:
Po lepljenju repa sem vse skupaj pokril:
Sledila je manjša obdelava zunanjega "airbaga".
Tako je prišel čas, da zlepim na trup tudi rep. In se je zgodilo:
Airbag zunaj in znotraj serijsko:
Po lepljenju repa sem vse skupaj pokril:
Sledila je manjša obdelava zunanjega "airbaga".
Tako je prišel čas, da zlepim na trup tudi rep. In se je zgodilo:
Modelarstvo, ena izmed redkih stvari pri katerih mi ni žal da sem u "hribah duma"
Čestitam, lep model
Imam pa eno pripombo, če si se že toliko potrudil za narest krilo, bi se lahko tudi za kabino!!!
krilo je res čudovito in lepo, pedantno narejeno, kabina pa zgleda spacana skupaj kot da bi dva modelarja delala isto letalo.
Sej, razumem, da je ena od lastnosti modela enostavnost, vendar vsaj kakšen radius več kabini res nebi škodil.
l.p. Luka.
Imam pa eno pripombo, če si se že toliko potrudil za narest krilo, bi se lahko tudi za kabino!!!
krilo je res čudovito in lepo, pedantno narejeno, kabina pa zgleda spacana skupaj kot da bi dva modelarja delala isto letalo.
Sej, razumem, da je ena od lastnosti modela enostavnost, vendar vsaj kakšen radius več kabini res nebi škodil.
l.p. Luka.
- Ericsson
- Razpravljalec
- Prispevkov: 148
- Pridružen: 08 Sep 2008, 22:34
- Kraj: Črni Vrh nad Polhovim Gradcem
in paImam pa eno pripombo, če si se že toliko potrudil za narest krilo, bi se lahko tudi za kabino!!!
krilo je res čudovito in lepo, pedantno narejeno, kabina pa zgleda spacana skupaj kot da bi dva modelarja delala isto letalo.
Sej, razumem, da je ena od lastnosti modela enostavnost, vendar vsaj kakšen radius več kabini res nebi škodil.
Se popolnoma strinjam ampak, kot je bilo že rečeno:zgleda lep samo kabina pa res nekako nima dovol oblin. naredi zastekljeno
Moja verzija trupa je proti originalni kakor ruski tank, torej ni tako seksi, je pa zato robusten.
Vevrca je pa tuki (slike so žal zamazane, saj žverca ni primiru niti sekundo):
Zadnjič spremenil Ericsson, dne 23 Jul 2009, 22:55, skupaj popravljeno 2 krat.
Modelarstvo, ena izmed redkih stvari pri katerih mi ni žal da sem u "hribah duma"
- Ericsson
- Razpravljalec
- Prispevkov: 148
- Pridružen: 08 Sep 2008, 22:34
- Kraj: Črni Vrh nad Polhovim Gradcem
Pri testu servomotorjev je bilo veliko, ne veliko temveč ogromno razočaranje. Izkazalo se je, da je moja RV optic6 uničila popolnoma nove, še nepolnjene li-po akuje .
Še preden sem presedlal na li-po sem imel probleme s praznjenjem akumulatorjev, a ker so bili NiCd sem pač krivil "self-discharge", kot zgleda pa ima optic namesto off dejansko nek standby mode (sem pred kakšne pol leta stvar odprl, in lahko povem, da on/off stikalo ni vezano neposredno na akumulatorje). Kakorkoli, celice s katerimi sem naletel le kakih 5 ur mu je uspelo izprazniti na celih 1.2V oz na 0.4V na celico (ta šola me je stala 20€). Vsekakor pa me zanima če se je kaj podobnega pojavilo tudi pri drugih lastnikih teh naprav (odgovor zaželjen).
Za test sem vstavil dokaj izrabljene NiCd akumulatorje, in.. pa saj ni res. Na zadnjem poletu sem na sprejemniku odtrgal anteno, ki sem jo nato zamenjal z žico enake dolžine. Servomotorji so mi izjemno trzali. Krivil sem servote, anteno. Poizkusil sem s krajšanjem antene a brez uspeha. Odločil sem se da pispajkam novo, daljšo anteno a ponovno brez učinka. Nato pa sem kar tako za hec poizkusil zamenjati sprejemniške akumulatorje in glej ga vraga vse je delovalo popolnova vredu . Žal pa imam sedaj namesto fensi neon rumene, ponovno default oranžno anteno . Če pa boste kdaj menjali anteno, vam lahko povem da je polno tankih močnih žic idealnih za anteno v starih LPT (printer) kablih:
Še preden sem presedlal na li-po sem imel probleme s praznjenjem akumulatorjev, a ker so bili NiCd sem pač krivil "self-discharge", kot zgleda pa ima optic namesto off dejansko nek standby mode (sem pred kakšne pol leta stvar odprl, in lahko povem, da on/off stikalo ni vezano neposredno na akumulatorje). Kakorkoli, celice s katerimi sem naletel le kakih 5 ur mu je uspelo izprazniti na celih 1.2V oz na 0.4V na celico (ta šola me je stala 20€). Vsekakor pa me zanima če se je kaj podobnega pojavilo tudi pri drugih lastnikih teh naprav (odgovor zaželjen).
Za test sem vstavil dokaj izrabljene NiCd akumulatorje, in.. pa saj ni res. Na zadnjem poletu sem na sprejemniku odtrgal anteno, ki sem jo nato zamenjal z žico enake dolžine. Servomotorji so mi izjemno trzali. Krivil sem servote, anteno. Poizkusil sem s krajšanjem antene a brez uspeha. Odločil sem se da pispajkam novo, daljšo anteno a ponovno brez učinka. Nato pa sem kar tako za hec poizkusil zamenjati sprejemniške akumulatorje in glej ga vraga vse je delovalo popolnova vredu . Žal pa imam sedaj namesto fensi neon rumene, ponovno default oranžno anteno . Če pa boste kdaj menjali anteno, vam lahko povem da je polno tankih močnih žic idealnih za anteno v starih LPT (printer) kablih:
Modelarstvo, ena izmed redkih stvari pri katerih mi ni žal da sem u "hribah duma"
- Ericsson
- Razpravljalec
- Prispevkov: 148
- Pridružen: 08 Sep 2008, 22:34
- Kraj: Črni Vrh nad Polhovim Gradcem
Torej deluje vse (vsaj za silo), material je na kupu, in že smo pripravljeni na izdelavo povezav. Najprej sem moral nekoliko pomanjšati kontrolne ročice, ali kakorkoli že se jim reče v slovenščini.
Stvar nekoliko obrusimo in naredimo nove luknje (0.8 mm). To lahko naredimo s pomočjo segrete žice, žeblja, bucke...
Končano:
Stvar nekoliko obrusimo in naredimo nove luknje (0.8 mm). To lahko naredimo s pomočjo segrete žice, žeblja, bucke...
Končano:
Modelarstvo, ena izmed redkih stvari pri katerih mi ni žal da sem u "hribah duma"
- Ericsson
- Razpravljalec
- Prispevkov: 148
- Pridružen: 08 Sep 2008, 22:34
- Kraj: Črni Vrh nad Polhovim Gradcem
V trup sem vlepil počezne paličice, na katere so priviti servoti. Te paličice so prilepljene na vzdolžne nosilce, ki so bili predhodno namenoma pozicionirani na ustrezno višino (glej sliko servo roll-cage na prejšnji strani).
Z 1mm svedrom sem zvrtal luknjo skozi karbonsko cev, ter jo nato na vsaki strani pobrusil in tako dobil vhoda za žici.
S sekundnim lepilom sem nalepil ročici ter nato vse skupaj povezal. Najprej sem na servotih naredil vezavo Z, nato pa na ročicah L. Razlog za tako kšen odmik ročic od središča in pa ukrivljenje žice je lažje premikanje, saj se je pri manjšem odklonu žica še vedno zelo drgnila ob vhod v cev kar jo je zelo zaviralo. Poleg tega pa se je pri taki vezavi pokazala še manjša prednost saj žica zaradi svoje ukrivljenosti sama sili v ročico, tako, da je varovanje skoraj nepotrebno.
Z 1mm svedrom sem zvrtal luknjo skozi karbonsko cev, ter jo nato na vsaki strani pobrusil in tako dobil vhoda za žici.
S sekundnim lepilom sem nalepil ročici ter nato vse skupaj povezal. Najprej sem na servotih naredil vezavo Z, nato pa na ročicah L. Razlog za tako kšen odmik ročic od središča in pa ukrivljenje žice je lažje premikanje, saj se je pri manjšem odklonu žica še vedno zelo drgnila ob vhod v cev kar jo je zelo zaviralo. Poleg tega pa se je pri taki vezavi pokazala še manjša prednost saj žica zaradi svoje ukrivljenosti sama sili v ročico, tako, da je varovanje skoraj nepotrebno.
Modelarstvo, ena izmed redkih stvari pri katerih mi ni žal da sem u "hribah duma"
Majhna buržirka oz. termoskrčna cevka nakoncu bovdna tudi nebi škodila.Ericsson napisal/-a: Poleg tega pa se je pri taki vezavi pokazala še manjša prednost saj žica zaradi svoje ukrivljenosti sama sili v ročico, tako, da je varovanje skoraj nepotrebno.
Lepo si jo prekril.
Kapaciteta baterij je? Skupna teža modela?
www.okarbon.eu
- Ericsson
- Razpravljalec
- Prispevkov: 148
- Pridružen: 08 Sep 2008, 22:34
- Kraj: Črni Vrh nad Polhovim Gradcem
1. Bužirko sem namestil danes, ker je doma nisem imel ter sem jo šel iskat danes po vožnji v HTE na roški.Majhna buržirka oz. termoskrčna cevka nakoncu bovdna tudi nebi škodila.
Lepo si jo prekril.
Kapaciteta baterij je? Skupna teža modela?
2. hvala
3. Sicer sem imel paket sprejemniških akumulatorjev 4 x AAA ENELOP 800mah a so se z discusom poslovile. Sedaj uporabljam made in china OLYMCELL, ki sem jih kupil v DELKOtu za vse skupaj 3.50€.
Teža modela:
Je to malo ali veliko?
Poleg tega uporabljam še sprejemnik RP8D1 ki po mojih dosedanjih izkušnjah močno prekaša mojo prejšnjo Alpho Schulze (resno). Servomotorji pa so Hextronic 900.
Modelarstvo, ena izmed redkih stvari pri katerih mi ni žal da sem u "hribah duma"
- Ericsson
- Razpravljalec
- Prispevkov: 148
- Pridružen: 08 Sep 2008, 22:34
- Kraj: Črni Vrh nad Polhovim Gradcem
Danes je moja kanja doživela predkrtni let na skoraj ravnini. Ko sem doma nastavljal težišče sem ugotovil da moram dati v nos še 5g svinca . Ob prvem poletu pa je kanjo vleklo prveč na nos, zato sem svinec odstranil ter tako nekako ujel idealno težišče . Test je potekal v brezvetrju, a že sedaj lahko rečem da to je tisto pravo . Zelo sem presenečen nad odzivnostjo modela, skoraj bi se lahko reklo kdo sploh rabi elerone pri takšnem zavijanju . Stvar sem nekoliko strimal, ugotovil pa sem da moram defenitivno nastaviti DualRate ter Exponenco. Na mojo žalost so bili moji osebni snemalci in fotografi danes prezaposleni z ledeno dobo 3, zato slik s poleta ni . Za tolažbo pa tole:
Pa še ena za koledar :
Pa še ena za koledar :
Zadnjič spremenil Ericsson, dne 24 Jul 2009, 22:32, skupaj popravljeno 4 krat.
Modelarstvo, ena izmed redkih stvari pri katerih mi ni žal da sem u "hribah duma"
- Ericsson
- Razpravljalec
- Prispevkov: 148
- Pridružen: 08 Sep 2008, 22:34
- Kraj: Črni Vrh nad Polhovim Gradcem
Ravnokar gledam v TIM-u in vidim da naj bi bila masa modela 260g , razpon 1480mm ter krilna obremenitev 16g/dm^2. Same površine pa ne najdem ter se mi je trenutno niti ne da računati .Kakšna je površina kril oz razpon ?
Modelarstvo, ena izmed redkih stvari pri katerih mi ni žal da sem u "hribah duma"
Za 1480mm razpona in klasično gradnjo je teža tvojega letala majhna, z tako krilno obremenitvijo mora leteti zelo pohlevno.
Če imaš preveč hoda predlagam da prestaviš povezavo pri servotu na kakšno luknjo bližje servomotorju, tako boš pridobil na natančnosti servomotorja, ponavadi je najbolje če na oddajniku nastavitš hode 150%/150% in imaš čim krajšo ročici na servotu.
Če imaš preveč hoda predlagam da prestaviš povezavo pri servotu na kakšno luknjo bližje servomotorju, tako boš pridobil na natančnosti servomotorja, ponavadi je najbolje če na oddajniku nastavitš hode 150%/150% in imaš čim krajšo ročici na servotu.
... žal nimam toliko časa, da bi redno prebiral forum - šele zdaj vidim, da si mi med tekstom in slikami postavil nekaj vprašanj.Ericsson napisal/-a:Test je potekal v brezvetrju, a že sedaj lahko rečem da to je tisto pravo . Zelo sem presenečen nad odzivnostjo modela, skoraj bi se lahko reklo kdo sploh rabi elerone pri takšnem zavijanju .
Z D/R in Expotom le ne pretiraval, sam rad letim na relativno velikih odklonih krmil. Mislim, da ti omenjeni funkciji posebej pri relativno počasnemu in občutljivemu jadralnemu modelu ne dasta popolnoma nič, temveč nasprotno - model začuti in ga uleti brez pomagal, šele takrat te bo popolnoma ubogal, ti pa ga boš obvladal in vedel kaj se z njim dogaja na celotnemu razponu hitrosti.
Me pa veseli, da si z modelom zadovoljen
Lep pozdrav, Sašo
"It's not how close you get to the ground, but how precise you can fly the airplane..." - Bob Hoover