Gradnja E-trainer TIM
Gradnja E-trainer TIM
Pred dobrim letom sem si zaželel vonja balze in šnicljanja. Ker je to moj prvi model iz nule sem si izbral nekaj ne preveč kompliciranega. Sedaj mi je že žal, da nisem izbral raje tistega znanega Piperja PA-18, ki je vseeno mnogo lepši in niti ne toliko zahtevnejši za gradnjo. Gre torej za E-trainerja po načrtu iz TIMa 1/2001 (TIMov načrt 23 - naročen pri TZS) avtorja Boštjana Perdana. Boštjan bo upam tudi kaj pokomentiral ...
Dolžina: 950mm
Razpetina: 1500mm
Profil: Clark Y
Masa: 1500g (moj bo konkretno lažji - upam)
Predviden motor: Speed 600
lp Mitja
Dolžina: 950mm
Razpetina: 1500mm
Profil: Clark Y
Masa: 1500g (moj bo konkretno lažji - upam)
Predviden motor: Speed 600
lp Mitja
- Priponke
-
- Šalone za rebrca iz 3mm VP, na srečo so vsa popolnoma enaka
- DSCN6873 [640x480].JPG (78.66 KiB) Pogledano 6917 krat
-
- dvojčki? ne, en je krajši kak mm (zaradi naklona motorja)
- DSCN6872 [640x480].JPG (57.79 KiB) Pogledano 6917 krat
-
- Z 20let staro indigo sem prerisal in ročno žagal ... to je najlepše delo :)
- DSCN6870 [640x480].JPG (65.24 KiB) Pogledano 6917 krat
Ves trup je oblečen - setavljen iz 3mm balze. Na bokih so predvidene luknje, a sem izračunal, da pomembnega prihranka teže ne bo, zato jih nisem delal. Namesto Speed 600 sem seveda predvidel brezkrtačnika, konkretno KDA 22-20L, ki bi z dobro kilo potega moral zadostovati za takšen tip letala in letenja.
- Priponke
-
- zbrušen trup in pripravljeno za konkreten motor, pritrditev in ventilacija
- DSCN6902 [640x480].JPG (44.37 KiB) Pogledano 6890 krat
-
- tiho žitje v ozadju
- DSCN6892 [640x480].JPG (73.76 KiB) Pogledano 6890 krat
-
- da bi bilo ravno in simetrično se je treba znajti
- DSCN6890 [640x480].JPG (79.3 KiB) Pogledano 6890 krat
Krilo .... ker sem takrat pred enim letom še mislil, da mora biti vsako letalo na vsak način čimbolj trdno, sem vse tri letvice v krilu dal smrekove namesto balzinih ... in krilo je sedaj res trdno in malo težje
- Priponke
-
- brez naletne letvice
- DSCN7011 [640x480].JPG (52.82 KiB) Pogledano 6877 krat
-
- servo sem preveč skril v krilo ...
- DSCN6916 [640x480].JPG (58.65 KiB) Pogledano 6877 krat
-
- izbral sem verzijo s krilci
- DSCN6907 [640x480].JPG (60.97 KiB) Pogledano 6877 krat
Sledilo je brušenje naletne letvice in zaključkov kril. Rezanje in obdelava krilc. Takrat lani sem še samo zlepil obe polovici pod kotom 2+2 stopinje in spoj okrepil z smolo in tkanino ... po navodilih.
Pomlad me je potem pregnala iz delavnice ...
Pomlad me je potem pregnala iz delavnice ...
- Priponke
-
- Eh, tu sem ga kiksnil. Kjer pride ročica nisem vlepil polne balze. Napako odkril šele letos.
- DSCN7037 [640x480].JPG (79.23 KiB) Pogledano 6871 krat
-
- pomladno sonce (toda lansko)
- DSCN7021 [640x480].JPG (73.24 KiB) Pogledano 6871 krat
Potem smo leteli zunaj in znotraj ... dokler se mi pred dvem tednoma okostnjak v delavnici ni zasmilil in sem mu naredil rep. Balzo sem tako dolgo izbiral in prekladal, da sem vzel na koncu po pomoti 4mm namesto 5mm debelo . Saj sem hotel narediti nov rep, a je ta 4mm mnogo bolj trda in sem kar pustil takega ter se lotil likanja.
Prej sem likal edino Telstarja za sina in se pošteno namučil. Sedaj sem si zrihtal pravi modelarski likalnik in vsem, ki ste se to že vprašali odgovarjam: S specijalnim modelarskim likalnikom je 3x lažje in lepše. Tudi bela folija, ki sem jo likal na Telstara je bila nekam čudna. Debela, lepilo je lezlo in močno ter čudno se je krčila. Sedaj z belo oracover nobenih težav, še lepše pa je delati z oralight.
Prej sem likal edino Telstarja za sina in se pošteno namučil. Sedaj sem si zrihtal pravi modelarski likalnik in vsem, ki ste se to že vprašali odgovarjam: S specijalnim modelarskim likalnikom je 3x lažje in lepše. Tudi bela folija, ki sem jo likal na Telstara je bila nekam čudna. Debela, lepilo je lezlo in močno ter čudno se je krčila. Sedaj z belo oracover nobenih težav, še lepše pa je delati z oralight.
- Priponke
-
- naš štromar
- P1090070 [640x480].JPG (85.15 KiB) Pogledano 6853 krat
-
- prt na mizi je še novoletni ...
- P1090069 [640x480].JPG (149.08 KiB) Pogledano 6853 krat
-
- brzinsko likanje :)
- P1090064 [640x480].JPG (107.66 KiB) Pogledano 6853 krat
Zadnjič spremenil FastOne, dne 12 Mar 2009, 23:32, skupaj popravljeno 1 krat.
Prilepil sem mu še rep, repne krmilne površine prilepil z CA šarnirji, krilca pa s selotejpom. Podvozje sem zvil iz 4mm jeklene žice. Je treba biti kar močen, če hočeš biti tudi natančen.
Tole je za zdaj vse. Zmanjkala mi je ena 0,8mm jeklena žica, nekaj volje, nekaj časa in nekaj idej. Moram pogruntati, kako bom vlepil ročice na krilca, ki so votla brez ojačitev na teh mestih.
Ko bo kaj novega nadljujem. Prosim, da xxxxx, yyyyy in zzzzzz ne sprašujejo in pišejo tukaj takih bedarij, kot drugod po tem forumu, hehe
lp Mitja
Tole je za zdaj vse. Zmanjkala mi je ena 0,8mm jeklena žica, nekaj volje, nekaj časa in nekaj idej. Moram pogruntati, kako bom vlepil ročice na krilca, ki so votla brez ojačitev na teh mestih.
Ko bo kaj novega nadljujem. Prosim, da xxxxx, yyyyy in zzzzzz ne sprašujejo in pišejo tukaj takih bedarij, kot drugod po tem forumu, hehe
lp Mitja
- Priponke
-
- to je to, kar je nastalo do zdaj
- P1090211 [640x480].JPG (72.12 KiB) Pogledano 6845 krat
-
- vidi nogice
- P1090210 [640x480].JPG (62.5 KiB) Pogledano 6845 krat
-
- rep nalepljen z epoxi
- P1090209 [640x480].JPG (68.62 KiB) Pogledano 6845 krat
Tudi jaz z veseljem pogledam takole gradnjo, ampak tako imenovane instant modelarje ne zmerjam z lenuhi.samaljot napisal/-a:Zdravo!
Modelarji se delimo na instant modelarje in klasike. Vedno rad pogledam v nulo izdalen model iz kupa balse in vezane plošče. Da ni časa za gradnjo iz nule je samo izgovor in lenoba.
Čestitke za izvrstno izdelavo. Pa uspešen prvi polet in kakšno fotko z letališča.
L.P.
Vojc
Različni ljudje imamo različne načine življenja in si služimo kruh na različne načine, nikjer pa ni rečeno da smo tisti, ki kupujemo ARF modele lenuhi.
Kar naprej se občasno pojavljajo, tovrstni žaljivi posti, ki pa zanimivo, niso deležni tako vsesplošne obsodbe, kot kaki drugi, tako ali drugače sporni posti. Prav zanima me, koliko časa še
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
KLASIKA
LP. Ja temu jaz pravim klasično modelarstvo. Tist, ki se loti modela iz
nule zna tudi cenit svoj model, ker vidi koliko je to potrebno dela,
in pa potrpljenja, da na koncu rata model kod si ga vsak sam zamisli.
Če pa na koncu pri prvem poskusnem poletu model še leti kot je treba je pa
zvrhana mera zadovoljstva saj je s tem poplačan ves trud modelarja.
Želim veliko veselja, in pa uspešen prvi polet. Pa kako slikco pokazat, ko bo
prvič poletel. Slika prvega poleta je največ vredna saj ostane v spomin
na uspešni prvi polet.
LP. čuj čuj
nule zna tudi cenit svoj model, ker vidi koliko je to potrebno dela,
in pa potrpljenja, da na koncu rata model kod si ga vsak sam zamisli.
Če pa na koncu pri prvem poskusnem poletu model še leti kot je treba je pa
zvrhana mera zadovoljstva saj je s tem poplačan ves trud modelarja.
Želim veliko veselja, in pa uspešen prvi polet. Pa kako slikco pokazat, ko bo
prvič poletel. Slika prvega poleta je največ vredna saj ostane v spomin
na uspešni prvi polet.
LP. čuj čuj
pebi gas tam gledaj ki letiš.
Brane, se strinjam s teboj.Brane napisal/-a:Tudi jaz z veseljem pogledam takole gradnjo, ampak tako imenovane instant modelarje ne zmerjam z lenuhi.samaljot napisal/-a:Zdravo!
Modelarji se delimo na instant modelarje in klasike. Vedno rad pogledam v nulo izdalen model iz kupa balse in vezane plošče. Da ni časa za gradnjo iz nule je samo izgovor in lenoba.
Čestitke za izvrstno izdelavo. Pa uspešen prvi polet in kakšno fotko z letališča.
L.P.
Vojc
Različni ljudje imamo različne načine življenja in si služimo kruh na različne načine, nikjer pa ni rečeno da smo tisti, ki kupujemo ARF modele lenuhi.
Kar naprej se občasno pojavljajo, tovrstni žaljivi posti, ki pa zanimivo, niso deležni tako vsesplošne obsodbe, kot kaki drugi, tako ali drugače sporni posti. Prav zanima me, koliko časa še
"Kdor leti ne zboli!"
Nadaljevanje, kot sem obljubil. Najprej sem "popravil" originalno pokvarjen Super Simple 20A regulator. Znana napaka, samo poravilo bom objavil v elektroniki. Napaka tega regulatorja in popravilo je bilo sicer opisano na odmrlem HC forumu. Nato sem delno porabil Kristovo idejo in napolnil krilca na mestu, kjer pridejo ročice in zmontiral vso opremo.
lp Mitja
lp Mitja
- Priponke
-
- jetra
- P1090251 [800x600].JPG (100.69 KiB) Pogledano 5355 krat
-
- popolnjen eleron
- P1090220 [800x600].JPG (59.24 KiB) Pogledano 5355 krat
-
- Popravljen in preoblečen SS regler.
- P1090218 [800x600].JPG (94.5 KiB) Pogledano 5355 krat
No in danes je končno napočil dan D. Seveda ga je bilo treba prej dobro poslikati, ker to garantirano preprečuje večje kreše
V mestu je bilo popolnoma mirno, na pisti pa znana zgodba. Vedno piha. Tokrat severovzhodnik 2-3m/s. To načeloma ni težava za tak model razen, če je to splovitev in meni prvi tak model. Pa še celo zimo sem samo deprončkal in nekaj malega Foxal.
V mestu je bilo popolnoma mirno, na pisti pa znana zgodba. Vedno piha. Tokrat severovzhodnik 2-3m/s. To načeloma ni težava za tak model razen, če je to splovitev in meni prvi tak model. Pa še celo zimo sem samo deprončkal in nekaj malega Foxal.
- Priponke
-
- VRTF (Very RTF)
- P1090267 [800x600].JPG (206.38 KiB) Pogledano 5309 krat
-
- še aku
- P1090265 [800x600].JPG (205.58 KiB) Pogledano 5309 krat
-
- gumice
- P1090264 [800x600].JPG (212.3 KiB) Pogledano 5309 krat
Čeprav sem namontiral enormno velika kolesa, mi je prvič "vojznil" v visoki travi, v drugo pa se je lepo odlepil pa nekaj metrih. Video se še uplouda. Leti po pričakovanjih, toda rabim vsaj nekaj poletov, da se ga navadim. Ima namreč nekaj čudnih navad, no vsaj meni so čudne .
Motor ima dovolj moči, da se vzpenja celo bolje kot kak F5J 75W. Lepo leti tudi s tretjino plina. Seveda tudi jadra in tako tudi najlepše pristaja. Pristanek je pravi trainerski na tri kolesa, izgleda krasno. Težišče bom moral pomakniti še nazaj, saj se mi je 6cm že na papirju zdelo malo.
Prvi polet se je končal hitro z ogromno srečo v nesreči. Ko sem ga obrnil v desno proti sebi in v veter mi je namreč kar omahnil in se zavrtel proti zemlji. Na srečo je padel na razmočeno njivo, razen malo blata brez praske. Evo video je že gor:
http://www.youtube.com/watch?v=NhixgLfpGOM
Popolnoma me je presenetila reakcija. Letel sem s precej majhnim plinom in hitrostjo, to je v prstih še od deprona. To je torej kovit , o katerem berem na forumu sem si mislil. Verjetno se je trainer zaradi vrste profila precej upočasnil, ko sem ga obrnil v veter in zato izgubil vzgon. Najprej sem poskusil zaustaviti vrtenje in nekaj cincal, namesto dodal full gas....
Poznjeje na večji višini se mi je podobno zgodilo še dvakrat, a je bilo dovolj visoko za pravilno odreagiranje. Kaj posebnega razen lupigov nisem poskušal, ker se ga moram še navaditi, poleg tega je bila slaba vidljivost in veter.
Še en dolgočasen posnetek. Fotoaparat namreč nima zuma med snemanjem videa:
http://www.youtube.com/watch?v=Ww3E8Q2d3ss
in zadnji video:
http://www.youtube.com/watch?v=aQCoY0AGBeo
lp Mitja
Motor ima dovolj moči, da se vzpenja celo bolje kot kak F5J 75W. Lepo leti tudi s tretjino plina. Seveda tudi jadra in tako tudi najlepše pristaja. Pristanek je pravi trainerski na tri kolesa, izgleda krasno. Težišče bom moral pomakniti še nazaj, saj se mi je 6cm že na papirju zdelo malo.
Prvi polet se je končal hitro z ogromno srečo v nesreči. Ko sem ga obrnil v desno proti sebi in v veter mi je namreč kar omahnil in se zavrtel proti zemlji. Na srečo je padel na razmočeno njivo, razen malo blata brez praske. Evo video je že gor:
http://www.youtube.com/watch?v=NhixgLfpGOM
Popolnoma me je presenetila reakcija. Letel sem s precej majhnim plinom in hitrostjo, to je v prstih še od deprona. To je torej kovit , o katerem berem na forumu sem si mislil. Verjetno se je trainer zaradi vrste profila precej upočasnil, ko sem ga obrnil v veter in zato izgubil vzgon. Najprej sem poskusil zaustaviti vrtenje in nekaj cincal, namesto dodal full gas....
Poznjeje na večji višini se mi je podobno zgodilo še dvakrat, a je bilo dovolj visoko za pravilno odreagiranje. Kaj posebnega razen lupigov nisem poskušal, ker se ga moram še navaditi, poleg tega je bila slaba vidljivost in veter.
Še en dolgočasen posnetek. Fotoaparat namreč nima zuma med snemanjem videa:
http://www.youtube.com/watch?v=Ww3E8Q2d3ss
in zadnji video:
http://www.youtube.com/watch?v=aQCoY0AGBeo
lp Mitja
- Priponke
-
- Pri enem od pristankov ga je čisto na koncu prekucnilo :)
- P1090280 [800x600].JPG (112.55 KiB) Pogledano 5257 krat
-
- P1090277 [800x600].JPG (36.8 KiB) Pogledano 5257 krat
-
- P1090275 [800x600].JPG (33.05 KiB) Pogledano 5257 krat