AcroMaster - ojačitev

Načini, postopki in tehnike gradnje modelov letal, uporaba in obdelava materialov in predstavitev gradnje modelov s slikami.

Moderatorji: PisaneliKrist

Uporabniški avatar
duketheduke
Razpravljalec
Prispevkov: 57
Pridružen: 01 Mar 2008, 11:02
Kraj: Kranj

AcroMaster - ojačitev

Odgovor Napisal/-a duketheduke » 27 Jun 2008, 02:17

Pred nakupom Multiplexovega AcroMastra sem se razgledal po forumih in zaključil, da je poleg prevladujočih prispevkov navdušenja
govora tudi o problemih in sicer o nosilcu motorja in podvozju. Oba naj bi bila prešibka.
Model sem kupil in se že med sestavljanjem
čudil gracilnosti sprednjega dela. Odločil sem se, da ne bom kompliciral z predelavami, dokler sam ne ugotovim,
da so potrebne. Kar bo pa bo, če drugi letijo bo pa moj tudi!
Priznam, ko sem se odločal za opremo sem ciljal na zgornjo mejo, ki jo
AcroMaster še zmore in ne priporočeno.
No, ko je bil kompleten set-up inštaliran, nisem bil več trdno prepričan, da bo šlo.
Podvozje je že v mirovanju kazalo očitne znake podhranjenosti
kljub temu, da je bila teža 1125g v mejah "normale".
Kaj šele bo ob prvem pristanku?
Motor KMS Quantum 2820/05 (po specifikaciji 600W), regulator hitrosti Castle Creations Phoenix-45,
Li-Po LRP 14,8 3300, propeler 11x7.
Med preizkušanjem na mizi je jasno , da je moči več kot preveč. Kot je rekel Chuck Yeager bo tole šlo "...like a bat out of hell."
No pa je prišel trenutek resnice. Sonce, vročina, redkoprometna vaška cesta pod Storžičem, smrtna tišina, jaz in "zverina".
Štart. Uaaaaauuu, rabiš samo 1m ravnine. Takoj po vzletu pa zvok, ki kar sam potegne roko na gasu k sebi.
Resonanca zaradi močnih vibracij - obup.
Nič. Z manj kot pol gasa bom naredil par krogov, da se malo privadim. Pa tudi težišče ni v redu, drugič bo bolj nazaj.
Madona spet ta zvok, pa čisto malo sem dal gasa. No potem pa pluuff...ggghhhrrr.... in nekaj pada od letala, zaprem gas.
Kaj je zdaj to?? Za trenutek dam gas ...ggghhhrrr.... . Zaprem gas. Tisto nekaj še kar pada, vendar ne morem gledati kam,
ker se koncentriram na avion, ki se mi na višini kakih 20 m približuje. Šit, nima propelerja, pa kako je to možno?
Pristanek, kot muha na torto - kolesa v raznožko, sicer pa brez škode. Huh, vsaj to.
Pogledam spredaj... halo, kje je kompletna os???
Oh joj..., AcroMaster naj malo počije v travi, bom jaz poiskal os. Groza. Po eni uri bluzenja po do pasu visoki travi, ko že skoraj obupam
pride na pomoč žena. Saj veste, moški dobro vidimo samo stvari, ki se premikajo, ženske pa bolje tiste, ki so pri miru.
"Najdla!"
No, kaj sem rekel?
Med tem je črno pobarvana kabinica dobila opekline 3. stopnje po desni in 2. stopnje po levi strani, pa tako lepo gladka je bila.
AAAAhhhhh!
Analiza dogodka in posvet z bolj izkušenimi modelarji je postavila diagnozo: zaradi prešibkega sprednjega dela letala je ob obremenitvi
prišlo do deformacije okrog nosilca motorja, kar je privedlo do premikov motorja, vibracij in resonance, ki je rezultirala
v izpuljenju osi motorja.
Odločitev je bila na dlani: ojačitev sprednjega dela.

Prvi ukrep je bil utor na osi, da imbus vijak sede globje in varovanje vijaka pred izpadom z lepilom.
Na rcgroups sem si ogledal variante ojačitve sprednjega dela in naredil neko svojo izpeljanko. Vsi namreč govorijo o ojačitvi
še preden je model sestavljen. Eh, moj je bil že skupaj... Saj poznate tisti vic o ginekologu, ki je postal avtomehanik... Nekaj slik:


Vezana plošča topol 3mm...

Slika

Slika

Slika

Slika


...prečnik 12x12...

Slika

Slika


No tak je bil končen rezultat od zunaj.

Slika


Naslednji polet je bil nekaj povsem drugega. Še vedno se je čutila blazna moč, o njej je pričal tudi zvok, vendar vse v mejah normale.
Pri pristanku, ki ni bil slab spet raznožka. Motor se greje preveč.

Sklep: manjši propeler - 11x5,5, copatki gredo v skladišče, večja kolesa in ojačitev podvozja. Nekaj slik:


Slika

Slika

Slika


Jupi! Podvozje drži! Nič več "muha na torto" pristankov. Motor se še vedno preveč segreva, zato snamem spiner. Delno izboljšanje,
bom letel kar brez, verjetno pa bom preizkusil še kakšen propeler.
Toliko za zdaj, saj sem bil kar dolg, kajne?

LP
Zadnjič spremenil duketheduke, dne 27 Jun 2008, 10:25, skupaj popravljeno 1 krat.

Uporabniški avatar
Ultimate
Tekmovalec
Prispevkov: 371
Pridružen: 07 Dec 2004, 21:46
Kraj: Rezervat

Ojačitve

Odgovor Napisal/-a Ultimate » 27 Jun 2008, 06:31

O ojačitvah acromasterja zelo dosti tudi na Rc-Groups...

http://www.rcgroups.com/forums/showthre ... 8&page=134

kjer obstaja datoteka "Multiplex Motor Mount.dxf"...

lp
Albert Einstein:
Samo dve stvari sta neskončni: vesolje in človeška neumnost, čeravno glede prvega nisem gotov.

Uporabniški avatar
3g
Profesor
Prispevkov: 1547
Pridružen: 26 Nov 2006, 18:36
Kraj: LJPZ-LJxx-LJMS
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a 3g » 27 Jun 2008, 08:03

Tele ho!


ejga Duke, zgradil si tako zver da od daleč letenje zgleda kot da je pilon in ne acro-master :)

Lep prispevek, po moje bo še komu koristil.

Glede podvozja: ali je plastična ploščica na katero je vpeto podvozje vpeta na tvoj novo narejeni nosilec ali zgolj v elapor? mislim da so imeli fantje stem največ težav. Ploščica se je malo zguncala, in potem konstantno snemala. saj hudega ni bilo nič dokler niso začeli bombandirati okolice s odpadlimipodvozji ;) (a o tem od včeri nekaj vem tudi jaz :oops: ).

glede propa ki ga imaš gor: kaj pa če bi probal z večjim premerom in precej manjšim korakom? model bi potem letel počasneje, bi pa precej lažje "huvral", kar si pa menda želiš ne?

lp
3g
I like airplane noise!

http://www.teleho.eu

Uporabniški avatar
duketheduke
Razpravljalec
Prispevkov: 57
Pridružen: 01 Mar 2008, 11:02
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a duketheduke » 27 Jun 2008, 09:50

Ja zaenkrat je "AcroMajstr" zverina še v preiskusni fazi, zato je letenje bolj "na gassss"... :D
S propelerji kot pravim bom še malo poeksperimentiral, plastična ploščica pa je pritrjena samo na in v elapor, kot je tudi mišljeno by Multiplex.
Če se bo pokazalo, da je tudi tu šibek člen bom ojačal še to (vsekakor bi povezal na ojačitev spr. dela). Pri MiniMagu, ki ima identično podvozje
mi je ploščico uspelo izpuliti dvakrat. Vzrok je bil nedvomno v pilotu #-o - "nenačrtovan pristanek", kjer bi ga klasično zgrajen model odnesel
še bistveno slabše.
Glede "Multiplex Motor Mount.dxf" - seveda ena od boljših, če ne kar najboljša varianta, če letala še nisi sestavil.
:wink:
LP

Uporabniški avatar
Nikalaj
Tekmovalec
Prispevkov: 372
Pridružen: 18 Feb 2005, 14:33
Kraj: Luvigana

Odgovor Napisal/-a Nikalaj » 06 Jul 2008, 15:50

Acromaster leti odlično - je odlično letalo, kljub mnogim mnogim kritikam ...

Jaz rad letam "na divje", brez piste, kar seveda pomeni, da imam vedno probleme z podvozjem ob pristankih na neravn ravnik; zato podvozja sploh ne uporabljam ! :lol:

Moj acromaster pristaja lepo na trebuh! Vse kar sem napravil v smislu ojačitev - sem ojačil najbolj udarno mesto na trebuhu, kar pomeni, da sem od vhoda za zrak v prostoru baterije pa do nosilca za podvozje nalepil bogate tri plasti samolepilnega aluminija, ki se ga dobi v roli kot običajen lepilni trak.

Acromaster je bil tako popolnoma nepoškodovan vse do takrat ko se mi je v zraku vnel regler in sem par sekund pred pristankom izgubil nadzor.

Letalo je treščilo v tla pod kotom 30 stopinj, direkt na nos.

Rezultat : precej stopljena notranjost letala, vsi zobniki v vseh servomotorjih so bili polomljeni, regler se je zaradi vročine razlotal že v zraku, motor je uničen zaradi pregretja - ampak letalo ...
Jasno je da je bilo nekam podobno harmoniki, pa sem ga raztegnil, nato pa na zunanji strani z mini orodjem - brusilko vrezal kanale dolge 15 - 20 cm, v te kanale sem položil karbonske palice (1 x 2 mm) in jih zalil z sekundnim lepilom.
Letalo je tako danes zaradi ojačitev izjemno trdno (ampak resnično izjemno) in krasno leti. Obdržalo je vse letalne lastnosti in kljub padcu, kjer so se poškodovali praktično vsi deli, razen sprejemnika - še vedno pristaja na trebuh.

še moj setup:

regler 54 A
MOTOR: Quantum KMS 2814-06 z 1290 obrati v volt
propeler: 11 x 5,5 ali 10 x 5
akumulatorj: 3s 30C 2100 mAh kokam, 3s 30C Flightpower 2000 mAh in 3s 25C LRP 2200 mAh vse teže okoli 175 gr
Servo višina: HITEC HS 65 MG
Servo smer: FUTABA 3150 MG
Servo aleroni: 2 x neki pocen no name servoti z plastičnimi zobniki in močjo 1,6 kg

obtežitev v nosu letala ca 80 gr

težišče bolj zadaj ...
Še vsak model sem varno spravil na tla - tako ali drugače... sestavljenega ali pa po komponentah !

Uporabniški avatar
duketheduke
Razpravljalec
Prispevkov: 57
Pridružen: 01 Mar 2008, 11:02
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a duketheduke » 07 Jul 2008, 01:02

Se strinjam, jih je pa res veliko, ki zviška gledajo na to letalo, predvsem zato, ker je iz napačnega materiala - iz "stiroporja".
Meni se ravno to zdi prednost saj je trpežnost visoko na moji lestvici. Elapor je odličen material. =D>
Prejšnji vikend je motor izpustil dušo. Nadomestil sem ga z identičnim in da ne bi delal še kakšne škode smo z modelarskimi kolegi v soboto
izmerili kakšen tok kaj potegne tale mala zverina in bili kar presenečeni. 62,5A! :o Aj, aj, aj, ni čudno!
925W na motorju, ki je deklariran za 600w...
Očitno so se pri KMS malo zmotili saj sem sledil njihovi tabeli, propeler je celo manjši, kot ga priporočajo. Optimalno bi bilo na 3 celice.
Stvar sem ukrotil z omejitvijo gasa na komandi do te mere, da pri polnem plinu vleče 45A.
V nosilec motorja sem izvrtal 8 lukenj za hlajenje.

Slika

Izdelal sem novo podvozje iz 4mm nerjavečega jekla saj je bilo staro, za našo pisto, ojačitvi navkljub, prenežno.

Slika

Vse manj je lep na pogled a lepše leti in vozi! 8)

LP

Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9132
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah » 07 Jul 2008, 06:21

duketheduke napisal/-a: Stvar sem ukrotil z omejitvijo gasa na komandi do te mere, da pri polnem plinu vleče 45A.
Pripravi se, da bo kmalu regler spustil dušo :lol:
www.lipo.si
https://www.youtube.com/user/RCracingSLO
http://www.multigp.com/chapters/view/DMA-Modra-Ptica-Multi-GP-2016

Uporabniški avatar
duketheduke
Razpravljalec
Prispevkov: 57
Pridružen: 01 Mar 2008, 11:02
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a duketheduke » 07 Jul 2008, 09:27

Hoj, tega si vsekakor ne želim. Zakaj misliš tako, regler se namreč ni pregreval ne prej, še manj pa sedaj?

http://www.castlecreations.com/products/phoenix-45.html

LP

Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9132
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah » 07 Jul 2008, 09:39

Upam, da znaš angleško:
ESC Heating

I was checking out this post, so I thought I would inject an Electrical Engineering point of view that might help clear up a few things.

The FET's (Field Effect Transistors) that are used in brushless speed controllers are the little electronic switches that turn on and off, cycling the power to the 3 phases of the motor to make it spin. FET transistors have a very unique property that makes them well suited to this type of use. When they are turned off, their resistance is very high, measured in the millions of Ohms, so they conduct virtually zero current. When they are turned on, they have an extremely low resistance, measured in milli-ohms, so they are very close to being a dead short. Because of these two characteristics, when they turned of they draw almost no power, and when they are turned on, there is very little power loss through them.

The only time that a FET has any real measurable resistance is during the brief period of time while it is switching from either off to on, or on to off. During this time period, the FET has a measurable resistance, and has the full phase current passing through it. Because of this, the only time that the FET really has to dissipate any real heat is while it is in the transition period while it is either switching on or switching off.

When a motor is running at full speed, Each FET in the ESC turns on and off one time per switching cycle. So when the ESC is running at full speed this is the time when there are the fewest number of on and off cycles per FET.

When a 3-phase brushless motor runs at less that 100% power, the way the ESC slows the motor down is by taking each phase pulse from the ESC and chopping it up into smaller pieces. So when you run at less that 100% throttle, instead of the FET's switching on and off once per phase cycle, they might switch on and off 2, 3 or even 4 times depending on how high you have the PWM frequency set. Since most of the heat generated by the FET's occurs during the time where they are switching on or off, if you double or triple the number of switching cycles per phase cycle, you double or triple the heat output of the FET's.

Most people have a misconceived notion that as you throttle back, the current through the FET's decreases, however this is not the case. When the ESC turns on, the entire battery voltage is placed across the motor whether it is running at full throttle or 1/4 throttle. At full throttle it just does it for a longer period of time per cycle, and at lower throttle settings it does it for a shorter period of time. Because of this, the average current is lower at lower throttle settings, but during each pulse of power, the current through the FET's is the same.

The worst case scenario for an ESC is to run at around 2/3 throttle setting. In this case, the transistors are carrying a heavy load and switching on and off several times per cycle, with no time to rest between cycles. It is during operation in this range that the ESC will get the hottest.

Another thing that many people make a mistake at is in sizing their ESC to a motor. Many times people will take a motor that is rated for 90 amps max current, and run it on a small prop so it only pulls 50 amps. Then they figure since they are only pulling 50 amps, that a 55 amp ESC will be fine. BIG MISTAKE!

A larger motor has larger coils of wire in it around the stator, and because of this, it presents a greater load for the FET's to switch when they turn on and off. The amount of time that it takes for a FET to turn on depends on the size of the load. The coil of a brushless motor acts like an inductor, and inductors try to prevent rapid changes of voltage by their very nature. This is why they are used as noise filters in DC circuits.

If you have a small motor with small coils, the resistance to voltage change is less, and the FET's can turn on and off rather quickly. If you have a larger motor the inductance of the motor fights the FET's harder and makes it harder for them to switch on. This increases the amount of time that the FET's take to turn on, and since they FET's only get hot during the time they switch, it increases the heating of the parts. For this reason, if you use an ESC that is rated for less than the maximum motor current, even if you run the motor at less than the max current for the ESC, the ESC can still overheat because it is fighting such a large load.

So if you have a motor that is rated for 90 amps, use a 90 amp ESC, even if you plan on only running the motor at 50 amps. This way the number of FET's on the ESC is matched to the load that the motor will put on the ESC, and everything will run in an optimized fashion.

Hopefully I did not lose anyone there, but now you should understand the inner workings of a brushless ESC a little better.

Lucien
www.lipo.si
https://www.youtube.com/user/RCracingSLO
http://www.multigp.com/chapters/view/DMA-Modra-Ptica-Multi-GP-2016

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13455
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 07 Jul 2008, 10:06

Uf, poučno branje, Miha! Hvala!

Uporabniški avatar
duketheduke
Razpravljalec
Prispevkov: 57
Pridružen: 01 Mar 2008, 11:02
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a duketheduke » 07 Jul 2008, 10:30

Ja, se popolnoma strinjam z Ultralajtom. Tega pač nisem vedel.
Kakšno rešitev mi potem predlagaš ti kot dr. modelar? Prehod na 3S?
Moj setup sem opisal v prvem postu. Hvala in LP

Uporabniški avatar
duketheduke
Razpravljalec
Prispevkov: 57
Pridružen: 01 Mar 2008, 11:02
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a duketheduke » 07 Jul 2008, 12:31

Ja brez zamere, sama vprašanja saj vem... :roll:
Kako je potem težava z reglerji rešena pri 3D letenju, saj se tam skoraj nič ne dogaja pri full gasu?

Uporabniški avatar
pagemaker
Razpravljalec
Prispevkov: 165
Pridružen: 09 Apr 2005, 13:54
Kraj: Slov. Bistrica

Odgovor Napisal/-a pagemaker » 07 Jul 2008, 13:42

The coil of a brushless motor acts like an inductor, and inductors try to prevent rapid changes of voltage by their very nature. This is why they are used as noise filters in DC circuits.
Tole pa ne bo držalo v celoti. Ok, motor je induktivno breme, vendar se
tuljava s svojo induktivnostjo upira hitrim spremembam toka in ne
napetosti. Hitrim spremembam napetosti se upira kondenzator, zato
kondenzatorje uporabljamo za glajenje napetosti, tuljave pa za glajenje
toka.

Res je, da je krmilnik najbolj obremenjen (termično) nekje na 2/3 polnih
vrtljajev in ne 100%, vendar breme ne vpliva bistveno na preklopne čase
FET tranzistorjev (Ton/Toff). Na preklopne čase vpliva predvsem hitrost
samega tranzistorja (tehnologija izdelave, kapacitivnost vrat tranzistorja)
in pa tokovna zmogljivost "driverja", ki preklaplja tranzistor.

Kar pa se tiče uporabe recimo (primer) 40A regulatorja in 60A motorja pri
zmanjšanem plinu je pa tako, da je regulator dimenzioniran na 40A
pri polni obremenitvi, torej 100% duty-cycle (full gas). Če bo pri 2/3
gasa motor rabil 40A je to povprečna poraba, kar pomeni, da je
maximalna poraba 60A. Nekateri regulatorji to bolje prenesejo, nekateri
slabše, priporočljivo pa vsekakor ni. Na tem mestu bi se strinjal z
avtorjem prispevka, ki ga je objavil mihah, da je potrebno za ustrezno
zmogljiv motor uporabiti ustrezno dimenzioniran regulator, čeprav ne bo
letel na 100% plina.

LP, M
Noben še ni gor ostal!

Uporabniški avatar
airforce
Profesor
Prispevkov: 1015
Pridružen: 27 Okt 2006, 12:13
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a airforce » 07 Jul 2008, 14:43

Živjo

Niels, se mi zdi da ima tvoj model, malo premočan pogon...
Poglej recimo kaj sem dal jaz v yaka, pa je teza 1kg...

No, za 3d letenje se tako ali tako ne uporablja veliko full gasa...
Lep pozdrav
Medard

Uporabniški avatar
duketheduke
Razpravljalec
Prispevkov: 57
Pridružen: 01 Mar 2008, 11:02
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a duketheduke » 07 Jul 2008, 14:50

Res hvala za vsak nasvet in podarjanje znanja. Vidim, da ste nekateri dobro teoretično podkovani, domnevam, da poklicno. No nismo vsi elektroniki, strojniki ipd., tako, da smo v modelarstvu bolj praktično usmerjeni (se držimo priporočil proizvajalca). Jaz sem svoj set-up sestavljal takole:

MOTOR KMS

Slika

REGLER

Slika

BATERIJA Li-Po LRP VTEC 25C, 14.8V
PROPELER 11x5.5

Prosim za bolj praktičen pristop. Zakaj stvar ne špila? Kakšna bi bila najracionalnejša rešitev?

Medi - premočno - verjetno res, a sistem bi vseeno moral funkcionirati, vsaj po priporočilih proizvajalca.

LP

Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9132
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah » 07 Jul 2008, 16:31

Poglej si temo o Extri 45", model je podoben. MPX svetuje podoben pogon. Tvoj model je "bombnik" za akro letenje tudi v vetru.

Moj predlog je EMAX 2815, 3S 2000 - 2500 mAh LiPo, ter 12 x 6 ali 13 x 6.5 APC oziroma še bolje Aeronaut CAM Carbon.
www.lipo.si
https://www.youtube.com/user/RCracingSLO
http://www.multigp.com/chapters/view/DMA-Modra-Ptica-Multi-GP-2016

Uporabniški avatar
duketheduke
Razpravljalec
Prispevkov: 57
Pridružen: 01 Mar 2008, 11:02
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a duketheduke » 07 Jul 2008, 17:21

Mihah, hvala bom pogledal. Hvala tudi za predlog. Kaj si mislil z "bombnik"?

Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9132
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah » 07 Jul 2008, 17:39

Akro "bombnik" - akrobatski model, ki ima veliko krilno obremenitev, zato je počasno izvajanje 3D manevrov skoraj nemogoče kljub "premotorizaciji". Letijo pa taki modeli relativno dobro v vetru, če to seveda dovoljuje profil krila.

Amiji pravijo: "Low and slow is the way to go". Sam spoznavam ta način letenja po mojem snidenju z Alanom... in to je to. Res nekaj kar te lahko prevzame, če te to res zanima. Z dobrim modelom je tako letenje pravi užitek, ki tudi traja dosti več časa (seveda govorimo o elektro pogonu) kot običajno malo hitrejše akrobatsko letenje.
www.lipo.si
https://www.youtube.com/user/RCracingSLO
http://www.multigp.com/chapters/view/DMA-Modra-Ptica-Multi-GP-2016

Uporabniški avatar
duketheduke
Razpravljalec
Prispevkov: 57
Pridružen: 01 Mar 2008, 11:02
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a duketheduke » 07 Jul 2008, 22:28

Ja, teža, teža... Očitno s tem AcroMastrom kakšnega počasnega 3D letenja res ne bo, sicer pa ne leti slabo.
Ne bo mi dolgčas, korak naprej bom naredil, bi pa rad komponente uskladil, da ne bo škode po nepotrebnem. Najprej bom poskusil s 3S.
Pri naslednjem letalu bom pa zastavil že malo drugače...

LP

Uporabniški avatar
duketheduke
Razpravljalec
Prispevkov: 57
Pridružen: 01 Mar 2008, 11:02
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a duketheduke » 13 Jul 2008, 13:24

AcroMaster - faza III.

Redukcija teže: baterije iz 470g (levo) na 190g (desno).

Slika

Karbonsko podvozje: trdno in estetsko.

Slika

Letenje: krasno. Nobenega pregrevanja nobene od komponent!

Slika

Zadovoljstvo: popolno!

Slika

Lep, deževen pozdrav iz Kranja!

Slika

Uporabniški avatar
Melly
Dr. Modelar
Prispevkov: 3879
Pridružen: 15 Feb 2007, 22:51
Kraj: Ankaran, Ocizla

Odgovor Napisal/-a Melly » 13 Jul 2008, 14:40

airforce napisal/-a:Živjo

Niels, se mi zdi da ima tvoj model, malo premočan pogon...
Poglej recimo kaj sem dal jaz v yaka, pa je teza 1kg...

No, za 3d letenje se tako ali tako ne uporablja veliko full gasa...
Iz izkušenj: za 3D letenje mora lebdeti na 2/3 gasa, če lebdi na 1/2 je malo premočen (in predvsem pretežek setup). Počasi in nizko pa leti letalo, ki ni pretežko, ima dovolj a ne preveč moči in predvsem pravi propeler (raje večji premer in manjši hod). "full gas" pa rabiš ...
lp Melly

Aj em bak!

Pulti za oddajnike.
http://forum.modelarji.com/viewtopic.php?f=64&t=71649

Uporabniški avatar
Nikalaj
Tekmovalec
Prispevkov: 372
Pridružen: 18 Feb 2005, 14:33
Kraj: Luvigana

Odgovor Napisal/-a Nikalaj » 13 Jul 2008, 15:45

V svojem Acromastru sedaj uporabljam popolnoma enak motor kot avtor te teme, ter različne pakete celic LiPO - 3S - 2000 do 2200 mAh. (vsi okoli 190 gr)

Na motorju sem imel obešen propeler 12-6, kar je povzročalo pregrevanje motorja. Zaradi navedenega razloga sem gor obesil 11 x 5,5, ki resnici na ljubo precej meša zrak, vendar pa pregrevanja ni več... Hkrati pa tak prop ob tem setupu omogoča zelo precizno kontrolo vleka motorja (2/3 za hovering). Hoovering izvajam kakih 15 m nad zemljo, ker si nižje zaenkrat še ne upam, in mi je pomembno, da nimam preveč dela še z plinom, ko pa je že toliko dela z smerjo, višino in nagibom ...

Model sploh ne bi mogel označiti kot akro bombnik, kot je to zapisal, "slovenski elektro guru" mihah, ampak kot precej krotko in pilotu odpoščujoče letalce, ki med drugim omogoča v hrbnem letu z ugasnjenim motorjem in višino v skrajnem položaju za navzdol, ob le malenkostnem popravku eleronov, drsenje proti zemlji, kot lahko peresce... To se mi zdi ultimativen test obremenitve modela na dm2, saj so letalne lastnosti kot vemo v hrbtnem letu še slabše kot pri normalnem letu ...

Model krasno leti tudi v letu na nož in če je motor dovolj močan, se da v letu na nož, napraviti tudi nekakšen bočni luping, torej ima letalo dovolj vzgona zaradi površine trupa, tudi ob letu na nožek.

Vendar pa to velja za težo letala, z 3 S celicami teže 190 gr ... tista opeka od baterije je res malo pretežka za ta model - pa še sprejemniške celice za opto regler skupaj skoraj pol kile ... to resnično napravi iz modela "akro bombnik" ...

Moram priznati, da bolj ko letam s tem modelom, boj sem navdušen nad njim ... in manj objektiven pri kritiki ...
Še vsak model sem varno spravil na tla - tako ali drugače... sestavljenega ali pa po komponentah !

Uporabniški avatar
Melly
Dr. Modelar
Prispevkov: 3879
Pridružen: 15 Feb 2007, 22:51
Kraj: Ankaran, Ocizla

Odgovor Napisal/-a Melly » 13 Jul 2008, 16:26

Nikalaj napisal/-a: Na motorju sem imel obešen propeler 12-6, kar je povzročalo pregrevanje motorja. Zaradi navedenega razloga sem gor obesil 11 x 5,5, ki resnici na ljubo precej meša zrak,
Če imaš možnos probaj še 12x3.8 SF ali 12x4.7 SF. Na podobnem motorju s 1000kV imam 11x3.8 na 3s.

12x6 je bilo verjetno preveč, a si pomeril tok?
Če lahko, pa zamenjaj še servote v krilih, mali hitri digitalci, z dobrim centriranjem.
lp Melly

Aj em bak!

Pulti za oddajnike.
http://forum.modelarji.com/viewtopic.php?f=64&t=71649

Uporabniški avatar
jernejk
Profesor
Prispevkov: 1116
Pridružen: 02 Apr 2005, 23:29
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a jernejk » 14 Jul 2008, 20:31

Živjo,

sam uporabljam dve varianti baterij;
- EVO 2500
- EVO 2150

Če bi še enkrat kupoval, bi definitivno vzel 2150, saj so letalni časi bolj ko ne isti, nekaj razlike v teži pa je le.

Sploh se mi zdi, da bi moral biti za izvajanje 3d akrobacij model še malo lažji, tako da bi jaz kompleten pogon raje izbiral v tej smeri, kot v večji zalogi moči.

Pa odkar so mi kolesa enkrat v zraku odpadla, jih že dolgo ne uporabljam več. Pristajanje na trebuhu AcroMastru povsem sede, nekako mi ni uspelo niti še polomiti propelerja, čeprav ni zložljiv.

Vsekakor super model za vse, ki radi izvajamo akrobacije, nimamo pa nekih višjih modelarskih ciljev.


Lp
J

Uporabniški avatar
vocal
Tekmovalec
Prispevkov: 280
Pridružen: 24 Feb 2005, 15:39

Acromaster

Odgovor Napisal/-a vocal » 12 Avg 2008, 22:55

Juhu ! tudi jaz sem prišel do acromasterja...zdaj pa modifikacija podvozja,setup cca.500W,regler 40 Amp :roll: upam da dovolj ko gremo v zrak pa obljubim še kakšno fotko.

Kakšne servote priporočate ?

LP S :D :P :D
Zadnjič spremenil vocal, dne 13 Avg 2008, 10:52, skupaj popravljeno 2 krat.

Odgovori

Vrni se na