AVIA B-534
AVIA B-534
Naj vam predstavim, kaj nastaja v moji delavnici.
Že iz sedemdesetih let sem zastrupljen s češkim avionom AVIA b-534, ki je nastal v tovarni Škoda, bolj znani po avtomobilski proizvodnji. Takrat je v reviji TIM izšel načrt za model v merilu 1:10 (razpetina 940mm - g.Anton Pavlovčič). Takoj sva se z bratom lotila gradnje in nastal je model, ki pa do danes še ni letel. Je v fazi obnove in upam, da bo vzcvetel in vzletel spomladi.
Poleg tega pa sem se lotil še gradnje modela z razpetino 1600 mm. Za to seveda ni bil uporaben načrt iz Tima, pač pa je bilo potrebno začeti znova. Zbral sem nekaj literature internetnih člankov in še knjigo (češko) o tem zadnjem lovcu-dvokrilcu, ki je bil v rednem sestavu še v začetku druge svetovne vojne. Ob priliki več o načrtu, danes le nekaj fotografij.
Že iz sedemdesetih let sem zastrupljen s češkim avionom AVIA b-534, ki je nastal v tovarni Škoda, bolj znani po avtomobilski proizvodnji. Takrat je v reviji TIM izšel načrt za model v merilu 1:10 (razpetina 940mm - g.Anton Pavlovčič). Takoj sva se z bratom lotila gradnje in nastal je model, ki pa do danes še ni letel. Je v fazi obnove in upam, da bo vzcvetel in vzletel spomladi.
Poleg tega pa sem se lotil še gradnje modela z razpetino 1600 mm. Za to seveda ni bil uporaben načrt iz Tima, pač pa je bilo potrebno začeti znova. Zbral sem nekaj literature internetnih člankov in še knjigo (češko) o tem zadnjem lovcu-dvokrilcu, ki je bil v rednem sestavu še v začetku druge svetovne vojne. Ob priliki več o načrtu, danes le nekaj fotografij.
- Priponke
-
- Ob prvem obisku na Lijaku
- IM001045.JPG (27.48 KiB) Pogledano 10662 krat
-
- Tako izgleda poizkusno sestavljanje.
- IM001042.jpg (25.35 KiB) Pogledano 10662 krat
-
- Naslovnica knjige in cilj gradnje
- Pict0001.jpg (15.11 KiB) Pogledano 10663 krat
Zadnjič spremenil Mipo, dne 01 Dec 2004, 06:56, skupaj popravljeno 1 krat.
Nikoli ni prepozno za srečno otroštvo!
Model bo opremljen s štiritaktnim motorjem OS FS 1.20, ki tehta dobrih 900g in pri 20ccm razvije 2,1KM, kar pomeni vlek 5,5kg pri 7950vrtljajih na minuto s propelerjem MenzS 17x6. Mislim, da bo to za model več kot dovolj.
- Priponke
-
- Pa še pogled z boka.
- IM001048.JPG (23.49 KiB) Pogledano 10655 krat
-
- Drugi pogled.
- IM001049.JPG (24.54 KiB) Pogledano 10655 krat
-
- Pogled od spredaj z vidnim vstopnikom zraka za hlajenje motorja in hladilnikom za olje, v katerem se bo skrivala izpušna cev.
- IM001046.JPG (22.91 KiB) Pogledano 10655 krat
Zadnjič spremenil Mipo, dne 01 Dec 2004, 06:59, skupaj popravljeno 1 krat.
Pa še nekaj na temo, ki je načeta v sekciji: http://modelarji.com/forum/viewtopic.php?t=2804 - pregrevanje motorja.
- Priponke
-
- V notranjosti motornega prostora se skriva kanal, ki segret zrak z motorja odvaja skozi "hladilnik za olje" na prosto.Model je še prerezan po vzdolžni osi (nevtralna os - baza glede na katero nastavljam ostale kote kril in motorja) in obrnjen na
- IM000498.JPG (12.38 KiB) Pogledano 10648 krat
-
- Pa še pogled na pokrov motorja z vrisanim delom, skozi katerega bo pogledalal pokrov ventilov.
Motor "visi" in je le rahlo nagnjen. - IM000503.JPG (13.12 KiB) Pogledano 10644 krat
- Pa še pogled na pokrov motorja z vrisanim delom, skozi katerega bo pogledalal pokrov ventilov.
-
- Pogled z vrha na epoksidni kanal za odvod hladilnega zraka.
- IM000507.JPG (13.08 KiB) Pogledano 10644 krat
Avia je dobila pogonski agregat. Približno 5 ur dela in motor je pod pokrovom. Nagib v desno je 2°, to pa je prineslo še rahel zasuk motorja okoli gredi, tako, da je pogledal iz motornega pokrova točno na simetrali. Motor "visi" z glavo navzdol, kar je njegova najljubša poza. Malce se je bilo potrebno poigrati z brusilniki, da je pokrov ventilov pogledal na svetlo. Še več heca pa je bilo z izpušnim kolenom. Tu je bilo potrebno malo korajže in zarezat "v živo", potem pa odprtino širiti v pravo smer. Sedaj sledi končna pritrditev motornega pokrova in njegovo brušenje, ter zagotovitev ujema s trupom.
Mipo
Mipo
- Priponke
-
- Iz motornega pokrova gledata pokrov ventilov in izpušno koleno. Odprtina za hlajenje je usmerjena direktno na hladilna rebra. Izhod hladilnega zraka je skozi "hladilnik za olje" pod modelom. Presek izstopne odprtine je petkrat večji od vstopne.
- HPIM2939_mala.jpg (66.19 KiB) Pogledano 9993 krat
-
- Izpušna cev je speljana skozi trup. V skrajnem primeru, pa gre brez predelav tudi direktno na svobodo.
- HPIM2928_mala.jpg (61.73 KiB) Pogledano 9993 krat
-
- Motor je montiran v visečem položaju, oziroma od tega odstopa za nekaj stopinj.
- HPIM2927_mala.jpg (68.5 KiB) Pogledano 9993 krat
Zadnjič spremenil Mipo, dne 18 Feb 2006, 21:20, skupaj popravljeno 1 krat.
Dobro leto je minilo odkar je bil projekt zamrznjen. Sedaj pa je prišel pravi trenutek za nadaljevanje.
Prosim za pomoč!
Nekje na netu je obstajal program za risanje (grafično sestavljanje) armaturnih plošč iz predefiniranih elementov (instrumentov, stikal,...) za letalske modele. Ne najdem ga več. Ali kdo ve kje se skriva?
V naslednjem koraku načrtujem izdelavo kabine in njene vsebine, vgradnjo servomotorjev, ter pritrditve motornega pokrova.
Kakšna slika sledi.
Mipo
Prosim za pomoč!
Nekje na netu je obstajal program za risanje (grafično sestavljanje) armaturnih plošč iz predefiniranih elementov (instrumentov, stikal,...) za letalske modele. Ne najdem ga več. Ali kdo ve kje se skriva?
V naslednjem koraku načrtujem izdelavo kabine in njene vsebine, vgradnjo servomotorjev, ter pritrditve motornega pokrova.
Kakšna slika sledi.
Mipo
Tale je že bližje:
http://www.panelplanner.com/
http://www.panelplanner.com/
Delo se nadaljuje.
- Priponke
-
- in pripravljena "sidra" za vpenjanje napenjalnih žic.
- HPIM5510m.jpg (21.53 KiB) Pogledano 7579 krat
-
- Izdelan je Karmanov prehod.
- HPIM5508m.jpg (36.1 KiB) Pogledano 7579 krat
-
- Poizkusni natis instrumentne plošče in jemanje mere je pokazalo, da smo zelo blizu. Še kakšen procent zmanjšanja, pa bo.
- HPIM5507m.jpg (30.97 KiB) Pogledano 7579 krat
- Priponke
-
- ... še z gornje strani.
- HPIM5512m.jpg (32.47 KiB) Pogledano 7570 krat
-
- Montirana sta servomotorja za pogon krilc (Futaba 3001)
- HPIM5511m.jpg (37.31 KiB) Pogledano 7570 krat
-
- Eleganca modela je vidna tudi znotraj trupa.
Od kod mislite, da je ideja za legendarnega Spita? - HPIM5535m.jpg (16.13 KiB) Pogledano 7567 krat
- Eleganca modela je vidna tudi znotraj trupa.
Zadnjič spremenil Mipo, dne 31 Avg 2007, 20:15, skupaj popravljeno 1 krat.
- Priponke
-
- Krilni profil je enak, kot ga je imel original: NACA 2412.
- HPIM5520m.jpg (40.3 KiB) Pogledano 7554 krat
-
- Precej sem se namučil s konstruiranjem napenjalnih žic.
- HPIM5517m.jpg (25.18 KiB) Pogledano 7554 krat
-
- Izdelani so nosilci gornjih kril. Za navojne palice, ki štrlijo iz balze so uporabljene "špice od bicikla".
Seveda se v balzovih nosilcih skrivajo smrekove letvice 3x10mm. - HPIM5515m.jpg (47.37 KiB) Pogledano 7554 krat
- Izdelani so nosilci gornjih kril. Za navojne palice, ki štrlijo iz balze so uporabljene "špice od bicikla".
Še malo pa grem nazaj v delavnico, kjer se že polnita Gee Bee in Zaunkoenig za jutrišnjo akcijo.
- Priponke
-
- Skozi odprtino pod zadnjim kolesom je dostop do pogona višinskega krmila.
- HPIM5523m.jpg (21.19 KiB) Pogledano 7544 krat
-
- Kolo je krmiljeno z notranje strani preko žic. Blaženje udarcev na servomotor je izvedeno s pomočjo pisarniškega materiala (pisarniške sponke in vzmeti s kemičnih svinčnikov).
- HPIM5527m.jpg (29.47 KiB) Pogledano 7544 krat
-
- Zadnje kolo je snemljivo.
- HPIM5525m.jpg (30.6 KiB) Pogledano 7544 krat
Na vrsti je zasteklitev kabine. Preizkusil sem Sršenovo metodologijo, pa nisem tako spreten zanjo. Rezultate si poglejte v nadaljevanju.
- Priponke
-
- Z izdelkom nisem zadovoljen. Površina ni gladka. Še vedno so ostala nakazana rebra plastenke.
- HPIM5498m.jpg (120.7 KiB) Pogledano 8215 krat
-
- Našel sem primerno plastenko (premer več kot 100 mm).
- HPIM5491m.jpg (124.65 KiB) Pogledano 8215 krat
-
- Po pripravi modela sem se spravil h kuhanju
- HPIM5486m.jpg (113.33 KiB) Pogledano 8215 krat
Potem pa je mimo prineslo še Oskarja, ki je izdelek skritiziral, pobral papirnate šablone in izginil. Čez nekaj dni se je pojavil z novo kabino za moj model. Oskar .
Mipo
Mipo
- Priponke
-
- Tudi na modelu lepše stoji. Oskar Hvala.
- HPIM5606m.jpg (91.92 KiB) Pogledano 8200 krat
-
- Tudi rezultat je bolj všečen. Ni kuhan, pač pa pečen!
- HPIM5604m.jpg (108.46 KiB) Pogledano 8200 krat
-
- Star in nov model. Razlika v trdoti površine je velika, čeprav tega iz fotografije ni videti.
- HPIM5602m.jpg (109.05 KiB) Pogledano 8200 krat
Po dolgem času sem se spet usedel za delovno mizo. Vmes so namreč nastajali deproni, helikopterji, pa še v službo sem hodil.
Nadaljeval sem z opremljanjem kabine. Našel sem pilota, ki približno ustreza. Malce sem moral njegov torzo podložiti tako, da bo videl čez armaturno ploščo.
Lotil sem se nstrumentov. Icoman (hvala) mi je dal link do všečne armaturne plošče, ki sem jo uporabil za mojo maketo.
Več v slikah.
Nadaljeval sem z opremljanjem kabine. Našel sem pilota, ki približno ustreza. Malce sem moral njegov torzo podložiti tako, da bo videl čez armaturno ploščo.
Lotil sem se nstrumentov. Icoman (hvala) mi je dal link do všečne armaturne plošče, ki sem jo uporabil za mojo maketo.
Več v slikah.
- Priponke
-
- Poizkusno sem vstavil obe plasti armaturne plošče v kabino. Sem kar zadovoljen z izdelkom. Z malce večje razdalje (~1m) je vtis kar pravi.
- IMG_0490o.jpg (219.87 KiB) Pogledano 7780 krat
-
- Eno sliko sem nalepil na balzo debeline 1mm, ter izdelal izvrtine v velikosti instrumentov. Za to sem uporabil brus na biaksu. Na drugo sliko sem nalepil prozorno samolepilno folijo, ki predstavlja zasteklitev.
- IMG_0485o.jpg (201.35 KiB) Pogledano 7780 krat
-
- Najprej sem natisnil sliko armaturne plošče v primernem merilu.
- IMG_0506o.jpg (163.32 KiB) Pogledano 7780 krat