Celokompozitni DG 300
Celokompozitni DG 300
Zdravo ljubitelji modelarstva!
Po dolgem času sem našel čas, da si naredim še zase en DG300. Gre za model z razpetino 4m. Cel model bo iz kompozitnih materialov (razen smerka, ali pa mogoče tudi).
Najprej sem naredil trup. Odločil sem se za sendvič gradnjo, ker se mi je običajna teža okrog 900g zdela prevelika. Z novo tehnologijo sem dosegel praktično isto trdnost, nova teža pa je 600g (vem, da bi moral pisati masa, ampak se mi zdi tako čudna beseda).
Po dolgem času sem našel čas, da si naredim še zase en DG300. Gre za model z razpetino 4m. Cel model bo iz kompozitnih materialov (razen smerka, ali pa mogoče tudi).
Najprej sem naredil trup. Odločil sem se za sendvič gradnjo, ker se mi je običajna teža okrog 900g zdela prevelika. Z novo tehnologijo sem dosegel praktično isto trdnost, nova teža pa je 600g (vem, da bi moral pisati masa, ampak se mi zdi tako čudna beseda).
- Priponke
-
- Sledi brizganje dvokomponentne avtomobilske barve, ker je lažja od gelkoata T35 (prvi prihranek). Kot vezni sloj med barvo in laminatom sem veeno napršil samo meglico T35. To pa zato, ker nimam časa takoj po lakiranju začeti z laminatom. Na tak način pa l
- Img0025.jpg (89.78 KiB) Pogledano 10582 krat
-
- Najprej namažemo kalup z ločilcem in dobro zglancamo. Sam zaščitim robove s krep trakom, da je potem manj čiščenja.
- DSCN0036.jpg (78.05 KiB) Pogledano 10582 krat
Zadnjič spremenil rantov, dne 19 Mar 2008, 21:09, skupaj popravljeno 1 krat.
No, pod prejšnjo sliko sem hotel dodati še, da na tak način kalupi lahko čakajo v nedogled.
- Priponke
-
- Najprej zapolnim vse vogale in prehode. Najraje si naredim kar papirnato vrečko. Sem uporabljal tudi PVC, pa se mi je prevečkrat zgodilo, da so se pretrgale.
V vogale kabine in repa položim še par rovingov karbona. - DSCN0018.jpg (50.55 KiB) Pogledano 10564 krat
- Najprej zapolnim vse vogale in prehode. Najraje si naredim kar papirnato vrečko. Sem uporabljal tudi PVC, pa se mi je prevečkrat zgodilo, da so se pretrgale.
-
- Sledi laminiranje. Tkanine si pripravim že vnaprej, glede na laminirni plan. Vnaprej si zatehtam tudi smolo in nato dodajam samo trdilec.
- DSCN0017.jpg (93.47 KiB) Pogledano 10564 krat
Za prvo plast položim 80gr tkanino. Le ta se lepo uleže, in ker ima fino strukturo ne seka iz laminata. V epoksi primešam še malo belega pigmenta, da trup ni tako prozoren.
- Priponke
-
- Nato vse skupaj obrežem na mokro. Sledi vstavljanje stirodurne sredice. Rohacell šparam za krila. Za trup je tudi stiropor čisto OK. Na stirodur nato položim še enoplast 50 gr tkanine.
- JR0385.jpg (104.16 KiB) Pogledano 10549 krat
-
- Tu je položeno že nekaj tkanine.
- DSCN0022.jpg (96.14 KiB) Pogledano 10549 krat
Nato gre vse skupaj v vakuum. Na laminat dam najprej pefrorirano folijo, da se zadeva lahko odzračuje in da lahko pronica višek smole. Nato dam filc (vrtex), da zadeva lahkodiha, pa še kako papirnato brisačko. Vse skupaj zadihtam z kitom in pvc folijo.
- Priponke
-
- Fertik trup. Obrezan in razigljen. Trdnost OK, teža...
- JR0402.jpg (109.43 KiB) Pogledano 10486 krat
-
- Tu sta polovici obrezani in pripravljeni za spojitev s trakom.
- JR0398.jpg (110.35 KiB) Pogledano 10486 krat
-
- Vse skupaj nato priklopim na vakuum in vakuumiram ca. 12 ur.
- JR0391.jpg (113.19 KiB) Pogledano 10486 krat
Teža "prava sitnica".
- Priponke
-
- In pa še pogled v notranjost. Zadaj se vidi moder stirodur (roofmate), levo bovden za anteno. Čeprav ne vem zakaj ga bom rabu, ker sem ravno nabavu 2,4GHz komande.
Toliko zaenkrat. Sledi izdelava višinskega krmila. - JR0405.jpg (87.14 KiB) Pogledano 10464 krat
- In pa še pogled v notranjost. Zadaj se vidi moder stirodur (roofmate), levo bovden za anteno. Čeprav ne vem zakaj ga bom rabu, ker sem ravno nabavu 2,4GHz komande.
Zadnjič spremenil rantov, dne 19 Mar 2008, 21:08, skupaj popravljeno 1 krat.
Izdelava višinskega stabilizatorja
Začnem z ustaljenim postopkom. Nanos ločilca, poliranje, zaščita robov, barvanje. Spet sem uporabil dvokomponentno barvo zaradi teže. Potem pride ena plsat tkanine 25gr, pa polnilo in še ena plast tkanine. Nato gre vse v vakum.
Začnem z ustaljenim postopkom. Nanos ločilca, poliranje, zaščita robov, barvanje. Spet sem uporabil dvokomponentno barvo zaradi teže. Potem pride ena plsat tkanine 25gr, pa polnilo in še ena plast tkanine. Nato gre vse v vakum.
- Priponke
-
- Nato sledi obrez. Še najbolje gre kar z olfa nožem.
- JR2706.jpg (108.2 KiB) Pogledano 10047 krat
-
- Vakuum do konca.
- JR2637.jpg (87.85 KiB) Pogledano 10047 krat
-
- JR2638.jpg (107.11 KiB) Pogledano 10047 krat
Na krmilnih površinah nisem dajal polnila ampak samo karbonsko tkanino.
- Priponke
-
- Pri razkalupljenju mi je pomagala še pikapolonica...
- JR2735.jpg (76.3 KiB) Pogledano 10019 krat
-
- Nato sem vlepil nosilec, stojine, ojačitve...
- JR2725-1.jpg (106.41 KiB) Pogledano 10019 krat
-
- JR2640-1.jpg (109.69 KiB) Pogledano 10019 krat
- Nikola Lehkec
- Tekmovalec
- Prispevkov: 261
- Pridružen: 23 Nov 2006, 19:24
- Kraj: Čakovec CRO
OK gremo naprej.
Vreme je ravno pravšnje za ustvarjanje v delavnici.
Na vrsti so krila. Sledi že ustaljeni postopek. Nanos ločilca in poliranje.
Vreme je ravno pravšnje za ustvarjanje v delavnici.
Na vrsti so krila. Sledi že ustaljeni postopek. Nanos ločilca in poliranje.
- Priponke
-
- Kalupi so napolirani, robovi zaščiteni, vreme je ok in lahko barvam.
- PICT0012.jpg (100.81 KiB) Pogledano 8477 krat
-
- Kalupe poliram z mehko kosmateno bombažno krpo.
- PICT0004.jpg (90.25 KiB) Pogledano 8477 krat
Prvi nanos je zelo tanek, da se ne naredijo "silikoni". Z vmesnimi presledki barvo nanesem še dva do trikrat. Barva je dvokomponentna Standox. Zadnji sloj je zelo na tanko nanešen T35, ki služi kot vmesni sloj. Sem omenil imena, klinc pa reklama.
- Priponke
-
- S šablono sem ukrojil tkanine ki pridejo na lupino. Zunaj ena 25gr in ena 80 gr. Znotraj isto. Seveda vse pod 45 stopinjskim kotom.
- JR4637.jpg (88.91 KiB) Pogledano 8455 krat
-
- Tako. Kalupi so pobarvani. Nadaljujem naslednji dan, ko je barva povsem suha. Vmes pripravim ostalo.
- JR4633.jpg (91.95 KiB) Pogledano 8455 krat
-
- Ja, saj vem, da bi mogu zaščitna sredstva uporabljat, ampak je tako "lahkotno" delat brez.
- PICT0020-1.jpg (118.52 KiB) Pogledano 8455 krat
Za sredico sem uporabil Rohacell 2mm. Ker so krila dolga skoraj 2m je potrebno "štukanje".
- Priponke
-
- Zaščitno folijo in Rohacell je potrebno perforirati. Skozi drobne luknjice prodira zrak in smola. Če bi delal brez perforacije, bi lahko pod Rohacellom ostali zračni žepi. Za perforacijo uporabljam "Krempelj", ki se uporablja na tekstilnih stroj
- JR4648.jpg (106.27 KiB) Pogledano 8419 krat
-
- Nato sem pripravil še material za vakumiranje. Zaščitno folijo, zračno tkanino, vakuumsko folijo. Funkcija zaščitne folije je, da loči laminat od ostalega sloja. Zračna tkanina vpije odvečno smolo in po njej se "pretaka" vakuum. Vakuumirna folij
- JR4645.jpg (81.82 KiB) Pogledano 8419 krat
-
- JR4640.jpg (71.21 KiB) Pogledano 8419 krat
Malce nagaja internet in seka besedilo, ampak mislim, da bo razumljivo.
Gremo naprej
Gremo naprej
- Priponke
-
- Še spodnja lupina. Struktura je podobna. Nastala špranja, ki omogoča gibanje se tesni z izolir trakom.
- DSCN0004.JPG (92.89 KiB) Pogledano 8391 krat
-
- Zgornja stran Elastic flapa zgleda takole. Od zgoraj navzdol sledijo plasti: lak, zunanja tkanina, abrajza, polnilo,notranja tkanina. Na mestu prepogibanja je polnilo (Rohacell) stanjšano. Tu se potem iz zunanje strani zareže sloj barve do abrajze.
- DSCN0002.JPG (89.87 KiB) Pogledano 8391 krat
-
- Sredicam je potrebno pobrati robove, da se bo kalup lahko potem zaprl. Na mestih eleronov je potrebno narediti izpraznitve. Ker bodo to tako imenovani elastic flap eleroni, kjer je za pant abrajz tkanina.
- JR4649.jpg (91.25 KiB) Pogledano 8391 krat
Elastic Flap funkcionira takole.
- Priponke
-
- Vse je pripravljeno za pričetek. Zdaj bo treba rezervirati eno prosto soboto.
- JR4638.jpg (90.5 KiB) Pogledano 8372 krat
-
- Rohacell je potrebno prilagoditi obliki kalupa. S toplotnim fenom se zelo lepo oblikuje. Če ima Rohacell obliko po kalupu potem manj nagaja pri vakuumiranju in se ne vozi po laminatu.
- JR4650.jpg (94.08 KiB) Pogledano 8372 krat
-
- DSCN0003.JPG (76.3 KiB) Pogledano 8372 krat
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
Krasna predstava
Če ni skrivnost, iz katere knjige imaš slikce?
Če ni skrivnost, iz katere knjige imaš slikce?
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
DG 300
LP. Kaj naj rečem KAPO DOL tako podrobne razlage postopka dela
ter tako lepo slikovno prikazano res malokdaj vidiš na tem forumu.
Z tako razlago, in slikovnim prikazom se, da marsikaj naučiti to mislim za
tiste ki delajo na tak način.
To je vse pohvale vreden prikaz,in še enkrat čestitke.
LP. čuj čuj
ter tako lepo slikovno prikazano res malokdaj vidiš na tem forumu.
Z tako razlago, in slikovnim prikazom se, da marsikaj naučiti to mislim za
tiste ki delajo na tak način.
To je vse pohvale vreden prikaz,in še enkrat čestitke.
LP. čuj čuj
pebi gas tam gledaj ki letiš.
Alo!
No, pa spet malo premaknimo temo naprej. Vikendi so vse bolj naporni. Začele so se tekme, pa še drugi projekti...
Naj najprej odgovorim na vprašanja.
Skice elastic flapa so iz knjige Dietra Pfefferkorna "SIMPLEX" Entwiklung und Bau eines Vollkunststoff-F3B Modells. Se opravičujem avtorju ker nisem navedel vira pod slikami
12 urno vakumiranje pa zato, ker v tem času epoksi že toliko zatrdi, da nadaljnje vakumiranje ni več potrebno. Zlasti pri slabše zatesnjenih vrečah in je brez veze matrat kompresor. Imel sem par primerov ko nikakor nisem mogel zatesniti vreče in je kompresor vklapljal na 5 sec. Pri takem režimu se kar precej segreje, ampak nimaš kaj narest. Bi bilo fino imeti en ultra zvočni detektor za ugotavljanje puščanja.
No, pa spet malo premaknimo temo naprej. Vikendi so vse bolj naporni. Začele so se tekme, pa še drugi projekti...
Naj najprej odgovorim na vprašanja.
Skice elastic flapa so iz knjige Dietra Pfefferkorna "SIMPLEX" Entwiklung und Bau eines Vollkunststoff-F3B Modells. Se opravičujem avtorju ker nisem navedel vira pod slikami
12 urno vakumiranje pa zato, ker v tem času epoksi že toliko zatrdi, da nadaljnje vakumiranje ni več potrebno. Zlasti pri slabše zatesnjenih vrečah in je brez veze matrat kompresor. Imel sem par primerov ko nikakor nisem mogel zatesniti vreče in je kompresor vklapljal na 5 sec. Pri takem režimu se kar precej segreje, ampak nimaš kaj narest. Bi bilo fino imeti en ultra zvočni detektor za ugotavljanje puščanja.
- peter jelenc
- Tekmovalec
- Prispevkov: 281
- Pridružen: 01 Jan 2007, 12:42
- Kraj: dražgoše