PROJEKTI MOD. UNIVERZE
- slope racer
- Freak
- Prispevkov: 826
- Pridružen: 30 Dec 2004, 10:01
- Kraj: radovljica
- Kontakt:
Odlitek?!?? Mi pa pritisk dvigne Ampak nič hudega, da veš za prihodnjičmitjazgajner napisal/-a:kaj lahk obojaviš kakšnjo sliko odlitka. lp mitja
To ni noben odlitek, ampak ročno delo. "Švabelak" se nanese v kalup potem pa polaganje tkanine pod ustreznimi koti. Zraven tega vse ostre prehode je potrebno zapolniti z bombažom, mikrobalonsom, ali rovingom ( okoli kabine, pri krilnem nastavku... ). Ko je vse položeno pa je komaj prava veselica na vrsti. Pri takšnem velikem kalupu ni neke panike A ne? Dostop za valček je zelo dober. Vse postopke je potrebno narediti kot se šika, saj na koncu pomeni vsaka površnost popravljanje in izgubo časa ( včasih živcev ).
Vam pa obilo užitkov ob gradnji Big Piletine. Še več pa potem v zraku. Ste pravi mojstri
Kokodaka lahko vsak, ne more pa vsak znesti jajca.
Hja na boatshow si vabil na veliko, kaj pa sedaj? Jaz bi se tud enkrat peljal s takim čolnom , da ne boš mislil, da bi radi prišli samo gledat testiranje. Ne pozabite na koncu elise gor namontiratYak 55 napisal/-a:Prihodnji teden nas čaka, testiranje E48P (vozili se bomo z našo novo ladico ) tako da bo projekt kar malo počakou...
No sedaj pa eno bolj resno vprašanje. Kakšen je točen postopek, kot ga delate vi na tej "piletini". Švabelak naneseš v kalup, potem počakaš, da se do konca posuši potem pa nanos tkanin eno za drugo pa na koncu skupaj zaprete pa trak noter in je konc. Ali je vmes kaj drugače, kje kakšna pavza da epoxi zaželira, da se v kakem delu skoraj posuši... Kje pa ste si zamislili kakšne ojačitve v trupu? Ste že kaj razmišljali ali bo potrebno dodati kakšen kos karbona v delu prehoda trupa v smernik, da ne bo ob trših pristanki tam pokalo...
Kokodaka lahko vsak, ne more pa vsak znesti jajca.
Veliko rajši vidim, da mi zastaviš vprašanje, ko kaj v že napisanem besedilu ne razumeš !?
V postih zaslediš besedo FORLAMINAT in zgleda, da ne veš kaj je to. Delamo na forlaminat - švabelak pihnemo počakaš, da zasuši položiš 80tko (pač prvo cunjo) in greš na pivo - naprej laminiraš ko boš mel čas. Omenjal si tudi trak pri zapiranju, kar pomeni, da ne veš kaj je zapiranje na mokro vendar bo to v nadalje še poslikano in prikazano....
Za zdaj pa prvi postopki gradnje kril
Pospravil sem delavnico in namestil iveral na katerem bomo vakumirali krila - Pero nič ni prevelika ta plošča imel si prav!
V postih zaslediš besedo FORLAMINAT in zgleda, da ne veš kaj je to. Delamo na forlaminat - švabelak pihnemo počakaš, da zasuši položiš 80tko (pač prvo cunjo) in greš na pivo - naprej laminiraš ko boš mel čas. Omenjal si tudi trak pri zapiranju, kar pomeni, da ne veš kaj je zapiranje na mokro vendar bo to v nadalje še poslikano in prikazano....
Za zdaj pa prvi postopki gradnje kril
Pospravil sem delavnico in namestil iveral na katerem bomo vakumirali krila - Pero nič ni prevelika ta plošča imel si prav!
- Priponke
-
- po uri in pol zlaganja in leplenja sta dve polovici pripravljeni za stiskanje; abahi kje si...
- P2170022.JPG (34.94 KiB) Pogledano 6872 krat
-
- Zbrka je vedno večja
- P2170019.JPG (26.81 KiB) Pogledano 6872 krat
-
- Uf kaka zmeda....
- P2170017.JPG (48.7 KiB) Pogledano 6872 krat
Ou jeahhh!!
Vse pohvale Ivotu za rezanje kril! Odlično je odrezano in lepo gre vse skupaj. Tudi kanal za UD je točno tak kot sem si zamislil
- Priponke
-
- Še abahi in 25gramska cunja pa je sendvič pripravljen za vakum..
- P2170021.JPG (45.78 KiB) Pogledano 6825 krat
-
- Krilo paše odlično v kalup z 1mm ofsetom; vidi se kako bo položen UD
- P2170020.JPG (25.21 KiB) Pogledano 6825 krat
Ou jeahhh!!
- peter jelenc
- Tekmovalec
- Prispevkov: 281
- Pridružen: 01 Jan 2007, 12:42
- Kraj: dražgoše
Na "mokro" lahko spajaš s trakom ali pa s prekrivanjem. A ni tako? Odvisno kaj ti je lažje, ali pa lepše. Veliko kupljenih modelov ima namreč trak, ker pri prekrivanju pride do "cufanja" tkanine, pa včasih ne izgleda lepo. Pred leti sva s kolegom delala HLG trupe pa vem, da tam npr. ni možnosti dati traka, ko je zadaj odprtina niti 10mm, potem pa še enosmerni karbon za ojačitev preko celotnega zadnjega dela in ko se ti pri valjčkanju zatakne ena nitka in ko se ti potem prične vse skupaj "namotavat" na palico z valjčom, pol lahko znoriš. Ampak pri vas ni problema, ker imate trup velik, da lahk greš skorajda z glavo noter. Tudi nekaj trupov za DG-300 (3,75m) sem naredil pa vem kakšna je razlika.Yak 55 napisal/-a:Omenjal si tudi trak pri zapiranju, kar pomeni, da ne veš kaj je zapiranje na mokro vendar bo to v nadalje še poslikano in prikazano....
Forlaminat pa mi je tudi približno znano. Samo zanimalo me je ali se, da tkanina na skoraj posušen švabelak, ali na čisto posušen. Na mokrega mi je jasno, da lahko pride skoz in se po vzetju iz kalupa struktura tkanine potem vidi.
Zanimajo me zgolj nekatere finese, osnove so mi poznane.
Kokodaka lahko vsak, ne more pa vsak znesti jajca.
- slope racer
- Freak
- Prispevkov: 826
- Pridružen: 30 Dec 2004, 10:01
- Kraj: radovljica
- Kontakt:
Ker se sezona kar prehitro bliža smo se morali na hitro odločiti kako in kaj narediti glede kabine.
Ker se s tem še nismo ukvarjali in ker bi izdelava kalupa vzela preveč časa smo se kar obrnili na ekipo iz MIBOTA
Seveda so nam takoj priskočili na pomoč in nam za ugodno ceno ponudili kabino njihovega pilota.
Mibo je zakon!!!!
Mal reklame pa more bit a ne
Ker se s tem še nismo ukvarjali in ker bi izdelava kalupa vzela preveč časa smo se kar obrnili na ekipo iz MIBOTA
Seveda so nam takoj priskočili na pomoč in nam za ugodno ceno ponudili kabino njihovega pilota.
Mibo je zakon!!!!
Mal reklame pa more bit a ne
Važn da se bo pilo ko bo pilo!
Forlaminat je seveda fino, če se ne posuši (stempra) popolnoma, vendar preskušeno - če z 100 šmirglnom malo nahrapaš nadaljni sloji dobro držijo tudi če je bilo prej dodobra posušeno...
Ja prekrivati mislimo brez traku - mogoče res zgleda slabše - ampak spoj je veliko boljši pa še zareznega učinka prekinjenih laminatov na delilni ni - to pa je za pobočni model bolj pomembno od izgleda v trupu...
Janez jutri se slišimo glede kabine - a sploh paše??
Forlaminat je seveda fino, če se ne posuši (stempra) popolnoma, vendar preskušeno - če z 100 šmirglnom malo nahrapaš nadaljni sloji dobro držijo tudi če je bilo prej dodobra posušeno...
Ja prekrivati mislimo brez traku - mogoče res zgleda slabše - ampak spoj je veliko boljši pa še zareznega učinka prekinjenih laminatov na delilni ni - to pa je za pobočni model bolj pomembno od izgleda v trupu...
Janez jutri se slišimo glede kabine - a sploh paše??
Ou jeahhh!!
- slope racer
- Freak
- Prispevkov: 826
- Pridružen: 30 Dec 2004, 10:01
- Kraj: radovljica
- Kontakt:
Dej no ne skoz smetit, k ne videš, da se skoz dela.MAGISTER napisal/-a:A so Šefi zaspal.... Zdele bi moglo krilo bit že v vakumu....
to sklepam po hitrosti izdelave kalupa....
Unikati iz kalupa so kot vroč kruh. Njami njami sam vroče
Sam pri odlivanju trupa pobarvam kalup z T-35 in počakam nekje 2 uri, da ni ne pika, potem pa polagam stekleno tkanino v kalup.
V kolikor boste lepo obrezali tkanino, bo spoj zelo lep, skoraj tak, kot tisti s trakom. samo dobro ga je treba povaljat, da izginejo ujeti mehurčki.
Drugače pa kabino kar na roke naredit, sej je ostal pramodel nedotaknjen. Samo gasa zlepit bloke balze in obdelat na pravo obliko, potem pa 2 plasti 80g steklenke in malo špric kita, pa bo nastal vrhunski kalup za kabino.
Tukaj je postopek opisan za model LS 8
Drugače pa fantje lepo napredujete z gradnjo modela
No vmes za luknje zafilat pa se ukvarjamo z nožnico, kalupom za smerno krmilo ..
Nekaj slikc kako smo prišli do nožnice
Nekaj slikc kako smo prišli do nožnice
- Priponke
-
- In imamo paketek pripravljen za laminacijo.
- P2200003.JPG (27.04 KiB) Pogledano 6527 krat
-
- Navlečemo stekleni "šlauh"
- P2200002.JPG (31.11 KiB) Pogledano 6527 krat
-
- Bajonet zavit v "ta rjav" selotejp
- P2200001.JPG (29.94 KiB) Pogledano 6527 krat
Ou jeahhh!!
Danes na sporedu drugi del laminacije trupa in zapiranje - jutri bomo dejansko videli kaj pade iz tega kalupa....
- Priponke
-
- Rezanje krojev - zabavno opravilo
- P2200006.JPG (28.95 KiB) Pogledano 6480 krat
-
- In dobimo nožnico pripravljeno za vlepit v krila in trup...
- P2200005.JPG (36.69 KiB) Pogledano 6480 krat
Ou jeahhh!!
No pa še laminacija trupa...
- Priponke
-
- tik pred zapiranjem zaviham prepojeno nadmero
- P2210004.JPG (49.41 KiB) Pogledano 6211 krat
-
- Eno polovico delam z nadmero
- P2210003.JPG (48.38 KiB) Pogledano 6211 krat
-
- kevlar in 390 gramska cunja sta položeni
- P2210002.JPG (47.82 KiB) Pogledano 6211 krat
Ou jeahhh!!
Dalje
Spoj se je odlično zatapkal - kako kvaliteten je bom videl šele pri prvih pristankih ....
Spoj se je odlično zatapkal - kako kvaliteten je bom videl šele pri prvih pristankih ....
- Priponke
-
- Odprtina zadaj mi pomaga pri zapiranju repa in zadnjega dela trupa
- P2210006.JPG (21.86 KiB) Pogledano 6212 krat
-
- Odprtina za kabino je dovolj velika da lahko zatapkam cel spoj s čopičem
- P2210007.JPG (21.33 KiB) Pogledano 6212 krat
-
- zapiranje poteka odlično
- P2210005.JPG (23.09 KiB) Pogledano 6212 krat
Ou jeahhh!!
Jaz na eni polovici kalupa pustim "nadmero" na spodnji strani, na drugi polovici pa na zgornji strani kalupa. Tako je kalupa lažje spojiti med sabo in ni potrebno zavihati tkanine.Yak 55 napisal/-a:Eno polovico delam z nadmero - Tik pred zapiranjem zaviham prepojeno nadmero
"Nadmere" ne prepojim z epoksijem, ampak s čopičem nanesem epoksi na tisti del kalupa, kamor bo sedla "nadmera". Ko sta polovici kalupa sšravfani skupaj "nadmero" pritisnem ob podlago z valjčkom narejenim iz plastičnega M4 vijaka na daljši leseni palčki. Z valjčkom toliko časa šetam po spoju, da se "nadmera" prepoji z epoksijem.
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
- peter jelenc
- Tekmovalec
- Prispevkov: 281
- Pridružen: 01 Jan 2007, 12:42
- Kraj: dražgoše
Pero nisem mogel čakati na jutri - cel dan sem ga grel in potegnil zadevo narazen
- Priponke
-
- spoj je odličen! imamo super izdelek in dobro orodje!
- P2210011.JPG (17.3 KiB) Pogledano 7096 krat
-
- OU JEAHH - tak kot je kalup tak izdelek - acmosan je dobro opravil svoje delo
- P2210010.JPG (28.27 KiB) Pogledano 7096 krat
-
- Veliki trenutek..
- P2210009.JPG (29.04 KiB) Pogledano 7096 krat
Ou jeahhh!!