Tips & Tricks ali po domače: Nasveti in triki

Načini, postopki in tehnike gradnje modelov letal, uporaba in obdelava materialov in predstavitev gradnje modelov s slikami.

Moderatorji: PisaneliKrist

Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6857
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Odgovor Napisal/-a Krist » 25 Mar 2009, 01:25

Mogoče komu koristi. Pri gradnji novega modela sem tako kot vedno naletel na težavo, kako zaščititi kose pred prilepitvijo na načrt. Ponavadi sem si pomagal s zaščitnim filmom od oralight folije, ker pa mi je zmanjkalo, sem poskusil s folijo za živila (streč folija za pakiranje sendvičev in podobnih reči) in ugotovil, da je zadeva odlična. po končanem lepljenju gredo kosi stran od folije brez težav. 40m folije stane manj kot 1€.
LP Kristjan

This sentence does not have a sense...
http://kads-world.com/KADS_World/Welcome.html

Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6857
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Odgovor Napisal/-a Krist » 08 Apr 2009, 20:39

Zadnjič me je nekdo preko ZS spraševal, kako mi uspe narediti tako lepe luknje v rebra. trik je zelo preprost, seveda s pravim orodjem.
Za orodje sem uporabil kos vezane plošče ali pa mediapana ustrezne debeline. Sam sem si izdelal več teh priprav iz različnih debelin plošč.
V sili je uporabna tudi smrekova letvica. Potrebujemo še brusni papir zrnatosti med 100 in 150 na platneni podlagi. Papirnata je tu neuporabna, ker se bo brusni papir zelo hitro razpadel. Potrebujemo še nekaj obojestranskega lepilnega traku.
Pri velikosti brusilnega papirja pazimo, da je za kak mm širši, kot je dolžina treh stranic gledano z vrha orodja. (glejte sliko)
Najprej nalepimo brusni papir na eno stranico in ga previdno zapognemo, potem pa ga samo lepo nastavimo na drugo stranico in vse skupaj pritisnemo, da se lepo zlepi skupaj. orodje narejeno.
Zadeva je uporabna za brušenje okroglih lukenj, prehodov med ravnimi in zavitimi linijami odprtin,... V odvisnosti od pritiska, ki ga vršimo na obdelovanec, se spreminja tudi profil brusa. Na začetku mogoče še ne toliko, ker je brusni papir še bolj trd, ko pa se vse skupaj zmehča, se da lepo brusit tudi manjše radije. Najbolj se pozna pri nekoliko trših materialih.


Slika


Slika


Slika


Slika


Še slike postopka obdelave nekoliko bolj zahtevne odprtine v zaključku krila s tem orodjem.

Slika


Slika


Slika


Slika
LP Kristjan

This sentence does not have a sense...
http://kads-world.com/KADS_World/Welcome.html

Uporabniški avatar
tezo.x5x
Tekmovalec
Prispevkov: 248
Pridružen: 23 Apr 2009, 13:20
Kraj: Zg.Brnik

Odgovor Napisal/-a tezo.x5x » 02 Jun 2009, 16:21

Namesto šarnirjev lahko uporabiš folijo iz diskete

Uporabniški avatar
muha
Freak
Prispevkov: 700
Pridružen: 05 Feb 2006, 18:59
Kraj: nekje vmes

Odgovor Napisal/-a muha » 11 Jun 2009, 23:20

Način kako se JAZ lotim lepljenja nožnice v nosilec. Mogoče ni najboljša možnost, je pa pri meni preizkušena.
Mogoče bo komu koristilo.

In sicer, primer je opisan za jadralno letalo swift (miboland) razpona 2,1m. Za stojino oz. remenjačo sem vzel smrekovo deščico 4mm. Seveda se za končno trdnost krila med plankanjem doda še rovingov. Na zečetku remenjače sem nanjo prilepil z vsake strani 0.8mm aviošper, ter nato izrezal prostor za nožnico. Po pozicioneranju nožnice v pravo lego, le to pripikam z sekundnim lepilom.

Slika


Za samo ojačitev uporabim rovinge, katere je najprej potrebno prepojiti z epoxijem, ter šele nato laminerati. Z prvimi rovingi je potrebno zapolniti ves prazen prostor med nožnico ter remenjačo.

Slika


Vse naknadne rovinge lepo razporedimo med zgornjo in spodnjo stranjo nosilca. Sam sem uporabil 16 rovingov.
Ko sem zlamineral rovinge, sem iz 160g/m2 ogljikove tkanine uporabil nitke (tiste, iz katerih je tkanina spledena; sicer bi bil boljši kevlar, a ga žal nimam), ter z njimi trdno povil celotni del kjer se začne ojačitev z šperom. Ko sem končal z povijanjem, sem popivnal odvečni epoxi z papirnato brisačko, ter z fenom ogrel epoxi, da nebi ostal kakšen roving suh. Je pa potrebno paziti da ne segrejemo epoxija do te mere da zavre.

Slika

To je to
Life is short.
Fly hard!!!

Uporabniški avatar
tintek
Dr. Modelar
Prispevkov: 2227
Pridružen: 18 Jul 2005, 12:22
Kraj: cerkno

Odgovor Napisal/-a tintek » 25 Jun 2009, 22:18

Sam pa sem si uzel nekaj časa, in si naredil preprost pripomoček za rezanje balzovih letvic.
pripomoček sem do sedaj videl le v conradu. no pa useeno je lepše delat s svojim.

Nanj moram prilepiti še merilo da bom vedel pri čem smo ;)

LP

Rezkanje:
Slika

Potrebni deli:
Slika

Rezanje:
Slika
LP Tine

Kaj malga tut postružim

Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4022
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a brejker » 08 Jul 2009, 16:50

izdelava šarnirjev med prekrivanjem:

Slika

1. Krmilo zalepimo z lepilnim trakom.

2. Položimo folijo in ji določimo skrajni rob.
Pazimo, da nam ostane dovolj folije do sprednjega roba!

3. Polikamo rob št.1,2,3.

4. Krmilo obrnemo in odstranimo lepilni trak.

5. Polikamo robove št.1,2,3.

6. Vse skupaj previdno polikamo.

7.Ob enem smo prekrili površino in napravili "pant" za premikanje krmilne površine

=D>

p.s. Dobro je najprej vzeti en pobrušen kos balse na katerem
preizkusimo "tehniko" prekrivanja.

Pa veliko sreče :D

Matej Ogrinec
Kamnik
www.okarbon.eu

tomec
Začetnik
Prispevkov: 4
Pridružen: 19 Jul 2009, 10:03

Odgovor Napisal/-a tomec » 07 Avg 2009, 18:38

verjamem da je ta postopek znan veliki večini, a vseeno: :D
po končani laminaciji odstranim pramodel iz stirodurja s fenom. tako se stirodur stopi in ne poškoduje steklenih vlaken :wink:

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13454
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 09 Sep 2009, 17:39

Hmm... :-k kako se očisti CA iz oracoverja?

Uporabniški avatar
andrej007
Profesor
Prispevkov: 1245
Pridružen: 06 Okt 2006, 12:43
Kraj: Domžale

Odgovor Napisal/-a andrej007 » 09 Sep 2009, 17:43

Ultralajt napisal/-a:Hmm... :-k kako se očisti CA iz oracoverja?
Mogoče nitro razredčilo :-k
Modelarstvo je droga ,ki škoduje predvsem finančnemu stanju odvisnika :lol: :roll: :lol:


lp Andrej

Uporabniški avatar
Melly
Dr. Modelar
Prispevkov: 3879
Pridružen: 15 Feb 2007, 22:51
Kraj: Ankaran, Ocizla

Odgovor Napisal/-a Melly » 09 Sep 2009, 17:59

Ultralajt napisal/-a:Hmm... :-k kako se očisti CA iz oracoverja?
CA topi aceton, najprej poizkusi na enem odpadnem kosu folije.
lp Melly

Aj em bak!

Pulti za oddajnike.
http://forum.modelarji.com/viewtopic.php?f=64&t=71649

Uporabniški avatar
JKSniper
Dr. Modelar
Prispevkov: 3611
Pridružen: 02 Sep 2005, 12:38
Kraj: Celje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a JKSniper » 09 Sep 2009, 18:13

ali pa CA Debonder.

LP!
Jure
CNC Razrez lesa, karbona in umetnih materialov
3D Tisk PLA, PETG, ABS, TPU
Konstruiranje, izdelava in lotanje tiskanih vezij

Uporabniški avatar
REDBARON
Freak
Prispevkov: 738
Pridružen: 21 Jan 2005, 13:31
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a REDBARON » 11 Sep 2009, 18:23

Vem, da je bilo že nekje napisano, pa ne najdem; kakšen je že postopek lepljenja nalepk z cetom?? :o
LP Peter

Uporabniški avatar
Melly
Dr. Modelar
Prispevkov: 3879
Pridružen: 15 Feb 2007, 22:51
Kraj: Ankaran, Ocizla

Odgovor Napisal/-a Melly » 11 Sep 2009, 19:33

REDBARON napisal/-a:Vem, da je bilo že nekje napisano, pa ne najdem; kakšen je že postopek lepljenja nalepk z cetom?? :o
Park kapljic "ceta" (sredstva za pomivanje posode) v pol litra vode, to daš v razpršilko.
Razpršiš po površini, nalepko z aplikacijsko folijo postaviš na površino in iz centra s plastično lopatico porineš vodo ven proti robu.
To se uporablja ko lepiš na steklo ali kakšno podobno površino in bi se z zadnje strani lahko poznalo neenakomerno lepljenje (lepilo naredi črte).

Vendar za lepljenje ponavadi ni potrebno pršiti vode, manjše in tudi večje kose lepiš kar na suho.

Najprej izrezano folijo daš na aplikacijsko folijo (taprozorno ali papirno), potem vse skupaj pozicioniraš s krep lepilnim trakom.
Cca polovico nalepke s folijo privzdigneš z zaščitnega papirja, ta del papirja odrežeš stran s škarjami in potem s plastično lopatico (ali prsti) drgneš levo-desno od mesta reza proti koncu polovice. Ko končaš ponoviš še z drugo polovico... Če greš lepo počasi mehurjev ne bo, folija bo takoj prijela, če pa delaš z vodo moraš kakšno uro počakati, da se posuši...
Zadnjič spremenil Melly, dne 12 Sep 2009, 06:13, skupaj popravljeno 1 krat.
lp Melly

Aj em bak!

Pulti za oddajnike.
http://forum.modelarji.com/viewtopic.php?f=64&t=71649

Uporabniški avatar
andrej007
Profesor
Prispevkov: 1245
Pridružen: 06 Okt 2006, 12:43
Kraj: Domžale

Odgovor Napisal/-a andrej007 » 11 Sep 2009, 19:45

Če boš lepil na kakšno mehko površino (krilo klasične gradnje prekrito s folijo naprimer) je potem bolje da lepiš na suho :wink:
Modelarstvo je droga ,ki škoduje predvsem finančnemu stanju odvisnika :lol: :roll: :lol:


lp Andrej

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13454
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 06 Okt 2009, 06:15

Že večkrat smo prebrali vprašanje začetnikov: "ali lahko obrnem smer vrtenja serva če zamenjam plus in minus?" :o #-o

No, da se z zamenjavo polov, vendar le takole, kot je lepo prikazano na video posnetku:

http://www.youtube.com/user/NightFlyyer ... K_FdRTenl0

LP Mitja

rvpilot
Razpravljalec
Prispevkov: 188
Pridružen: 19 Nov 2004, 23:09

Zamenjava vretenja

Odgovor Napisal/-a rvpilot » 06 Okt 2009, 09:06

Ja res je lepo "prikazano"kot večina takih posnetkov, predvsem me je zmotilo na koncu ko je žice od motorja stisnil preko vezja in motorja. To je odlično po nekaj časa ko se žice prerežejo na robu motorja kateri je oster in pride do stika.Po drugi strani je lepo samo na takih tipih servomotojev, ko je vezje na žicah in ne direktno prispajkan na motorju in različna vezja seveda.V bistvu pa je to to ja.Zamenjava žic na motorju in na poteciometru levo in desno sredina ostane.

Franc

Uporabniški avatar
ssikuc
Freak
Prispevkov: 675
Pridružen: 10 Sep 2005, 21:02
Kraj: Zagorje

Odgovor Napisal/-a ssikuc » 06 Okt 2009, 18:04

Če imate premalo rok pri daljšanju kablov servomotorjev, si lahko izdelate preprosto napravco za držanje kablov :wink:

Slika

Slika

Lep pozdrav!
Simon

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13454
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 13 Okt 2009, 13:17

Velikokrat opazim, da modelarji začetniki sprašujejo kako se naredi ta ali ona stvar pri montaži letala.

Mislim, da bi marsikomu bilo v veliko korist in pomoč, če bi preletel raznorazna navodila za izdelavo modelov. Recimo, na priloženem linku, se nahaja ogromna zbirka navodil za sestavljanje modelov, kjer v sliki in besedi vidimo, kako se kaki stvfari streže.. kakšni so pravilni načini in ne "krneki".

LINK: http://manuals.hobbico.com/gpm/

LP Mitja

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13454
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 04 Dec 2009, 10:59


Uporabniški avatar
Fido
Razpravljalec
Prispevkov: 192
Pridružen: 09 Jul 2008, 14:04
Kraj: Črnomelj

Odgovor Napisal/-a Fido » 02 Jan 2010, 11:06

Še en preverjen in učinkovit način izdelave nalepk za okrasitev modela..

Link do vodiča: http://www.youtube.com/watch?v=8NhLZ-4V1pM

Tudi meni je kar lepo uspelo..
Priponke
IMG_0881.jpg
IMG_0881.jpg (77.22 KiB) Pogledano 11352 krat
IMG_0880.jpg
IMG_0880.jpg (77.23 KiB) Pogledano 11352 krat

lenart
Razpravljalec
Prispevkov: 147
Pridružen: 26 Sep 2009, 18:47
Kraj: Žiri
Kontakt:

Re: tricks&tips

Odgovor Napisal/-a lenart » 05 Jan 2010, 17:01

JureL napisal/-a:Živjo!

Večkrat se pojavi vprašanje, kako čim hitreje izdelati veliko število natančno izdelanih reber za krilo. Sicer tako tehniko izdelovanja reber verjetno poznate vsi bolj izkušeni modelarji, ampak kot je napisal Krist, je ta tema namenjena predvsem začetnikom

LP
Jure
Jaz naredim dve šabloni iz 2mm aluminija, nato na iz balse izrežem poljubno obliko, in v rebro ne vrtam lukenj, ampak jih povežem z izolirnim trakom,ker je malce elastičen in ni potrebno vrtati lukenj, ker s tem tudi manjšamo trdnost
Lahko prosim poslikaš, ker mi ni povsem jasno, kako zadržiš recimo 20 reber, ne da bi se med brušenjem kar koli premaknilo.
Tista bucika, ki gre skozi balzo, se komaj da pozna pri malih rebrih, kaj šele pri večjih.

Krist

Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4022
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a brejker » 10 Feb 2010, 19:58

vpadni kot krila
viewtopic.php?t=18697
www.okarbon.eu

Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4022
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a brejker » 28 Feb 2010, 18:03

Mogoče bi bila lahko podobna tema v "začetniški" sekciji :-k
Kakor koli...
Imam opisan en začetniški-osnoven postopek:

Pa začnimo...
Opisal vam bom kako se prekrije lesen trup letalskega modela.
Potrebujemo:
-Balso (zaželjeno je, da sta stranici odrezani vzporedno)
-Malo trši les za rezanje po njem (mize tokrat ne bomo uničevali)
-Skalpel ali oster olfa nož
-Svinčnik in kovinsko "ravnilo"
Slika

Na trup položimo balso:
*Letnice potekajo pravokotno na trup modela!
**Če trup nima vzporednih stranic moramo pustiti malo balse "čez rob"
Slika

Z druge strani označimo linijo trupa:
Slika

Odrežemo:
*Ravnilo postavimo malo čez rob črte.
Vedno si pustimo malo nadmere. Končamo z brušenjem.
Slika

Slika

"Ukrojen" kos položimo zopet na njegovo mesto in označimo njegovo dolžino:
Slika

Sedaj nanesemo lepilo, do oznake:
*Uporabimo belo mizarsko lepilo ali pa sekundno lepilo.
**Začetnikom priporočam belo lepilo, ker omogoča elastičnost spoja.
Slika

Pričrstimo in pustimo, da se lepilo posuši:
Slika

Čaka nas samo še brušenje "odvečnega" materjala :D

LP Matej
www.okarbon.eu

Uporabniški avatar
KamiKaza
Dr. Modelar
Prispevkov: 4710
Pridružen: 09 Jan 2005, 13:28
Kraj: radovljica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a KamiKaza » 07 Mar 2010, 21:29

...stari mački verjetno že veste, drugače pa: tisti, ki ste kdaj probali rezat kevlar ali "hibrid" z navadnimi škarjami, ste ponavadi hitro obupali, pa tudi brušenje v večini primerov ne pomaga :oops: .
Enostavna, relativno poceni rešitev: nove škarje (lahko cenene- Janez je zadnjič kupil škarje za 10€)- dokler boš z njimi rezal le kevlar, so skoraj tako dobre kot n-krat dražje namenske.
__od oka, prbližn genau__
______________________

----lp Rupert----

Uporabniški avatar
Ericsson
Razpravljalec
Prispevkov: 148
Pridružen: 08 Sep 2008, 22:34
Kraj: Črni Vrh nad Polhovim Gradcem

Odgovor Napisal/-a Ericsson » 16 Apr 2010, 22:27

KamiKaza napisal/-a:...stari mački verjetno že veste, drugače pa: tisti, ki ste kdaj probali rezat kevlar ali "hibrid" z navadnimi škarjami, ste ponavadi hitro obupali, pa tudi brušenje v večini primerov ne pomaga :oops: .
Enostavna, relativno poceni rešitev: nove škarje (lahko cenene- Janez je zadnjič kupil škarje za 10€)- dokler boš z njimi rezal le kevlar, so skoraj tako dobre kot n-krat dražje namenske.
Sem na svoji koži ugotovil, da že steklena tkanina navadne škarje že po treh rezih popolnoma uniči, poleg tega pa vse skupaj razcufa. No nisem bil pripravljen odšteti 30€ za nameske škarje. Tako sem se ob nakupu karbona odločil še za nakup škarij. In to ne katerih koli, ampak škarij za pločevino. Te imajo namreč tako kot namenske v čeljustih zobce, kamor se ujamejo vlakna tkanine/rovinga, tako da se nam ta ne izmika. Da pa bi se uničile pa je bojazen odveč. Stanejo pa 4.70€ -> TUKAJ. Sicer pa bi morala delovati večina škarij za pločevino.
Modelarstvo, ena izmed redkih stvari pri katerih mi ni žal da sem u "hribah duma"

Odgovori

Vrni se na