BABOON 2
BABOON 2
Pozdravljeni,
2. serijo baboona ste na Homu že zasledili.
U bistvu se gre zopet za dobrega "starega" Baboona. Krila prihajajo iz istega kalupa, za trup pa je bil narejen nov kalup, ter nekaj pripomočkov, ki omogočajo izdelavo boljšega(lažjega+trdnejšega) trupa.
Okrog kalupov ne bi izgubljal besed; narejeni so po metodi Formenharz+Laminierkeramik, in so več kot odlični.
Omenil bi samo silikonski kalup za izdelavo mize modela.
Silikonski kalup ne potrebuje odbelave z ločilnimi sredstvi, prav tako pa omogoča razkalupljanje "zaprtih" izdelkov. Kalup je namreč toliko elastičen, da se ob razkalupljanju deformira v tolikšni meri da omogoči razkalupavanje. Zadeva ne prenese vakuuma ali "prešanja" vendar je ob primerni uporabi zelo uporabna(slika sledi).
Da se vrnemo k Baboonu.
Modela sta zopet grajena na različnih laminatplanih.
Moj ima trup izdelan iz 188hibrida, 140stekla, 110aramida ter rovingov za dodatno ojačitev. Trup je zaprt "na mokro" z pomočjo dušice, ki je bila napihnjena na 1,2 bar, kar je omogočilo iztisk odvečne smole.
Trup je na ta način izredno trden kljub masi 250g+.
Višinski stabilizator je izdelan iz 25stekla+68hibrida+1,2herex+2 stekla za lupino ter nekaj rovingov ter in "šlauha" za stojino. Laminatplanu je tudi masa ustrezna
Krilo je izdelano iz 160karbona+1,2herexa+80stekla za lupino ter 32 NF24 rovingov v posamezni pasnici za upogibni nosilec. Stojina je narejena iz stirodura ter 5XGS20 steklenega "šlauha".
Panti so vsi izvedeni preko"abrajz" zveze in funkcionirajo odlično.
Uporaba "betonskega" laminata je bila iz razlogov pojava "flatra" pri izredno visokih hitrostih.
Krilo je dvodelno, na sredini spojeno preko 14x25mm bajoneta z 2°V-loma.
In še najbolj važno:
Da, oba Baboona sta v "3kg+ Club" in vsak gram je na pobočju užitek izkoristiti.
Kar se letalnih lastnosti tiče so odlične. Nudi vse kar lahko od pobočnega modela zahtevaš. Potrebuje samo še vgradnjo šlep kljuke pa bo fertik.
Toliko o mojem Baboonu, o drugem Baboonu bo kolega dal še kakšen komentar. Podal pa bo tudi nekaj slik, ki so nastale med gradnjo kril.
Nekaj malega se razvija sedaj na "dieti", tako, da se bo model spravil po 2,5kg in bo najbrž uporabljen tudi na F3B dirkah.
Zdej pa k slikam
2. serijo baboona ste na Homu že zasledili.
U bistvu se gre zopet za dobrega "starega" Baboona. Krila prihajajo iz istega kalupa, za trup pa je bil narejen nov kalup, ter nekaj pripomočkov, ki omogočajo izdelavo boljšega(lažjega+trdnejšega) trupa.
Okrog kalupov ne bi izgubljal besed; narejeni so po metodi Formenharz+Laminierkeramik, in so več kot odlični.
Omenil bi samo silikonski kalup za izdelavo mize modela.
Silikonski kalup ne potrebuje odbelave z ločilnimi sredstvi, prav tako pa omogoča razkalupljanje "zaprtih" izdelkov. Kalup je namreč toliko elastičen, da se ob razkalupljanju deformira v tolikšni meri da omogoči razkalupavanje. Zadeva ne prenese vakuuma ali "prešanja" vendar je ob primerni uporabi zelo uporabna(slika sledi).
Da se vrnemo k Baboonu.
Modela sta zopet grajena na različnih laminatplanih.
Moj ima trup izdelan iz 188hibrida, 140stekla, 110aramida ter rovingov za dodatno ojačitev. Trup je zaprt "na mokro" z pomočjo dušice, ki je bila napihnjena na 1,2 bar, kar je omogočilo iztisk odvečne smole.
Trup je na ta način izredno trden kljub masi 250g+.
Višinski stabilizator je izdelan iz 25stekla+68hibrida+1,2herex+2 stekla za lupino ter nekaj rovingov ter in "šlauha" za stojino. Laminatplanu je tudi masa ustrezna
Krilo je izdelano iz 160karbona+1,2herexa+80stekla za lupino ter 32 NF24 rovingov v posamezni pasnici za upogibni nosilec. Stojina je narejena iz stirodura ter 5XGS20 steklenega "šlauha".
Panti so vsi izvedeni preko"abrajz" zveze in funkcionirajo odlično.
Uporaba "betonskega" laminata je bila iz razlogov pojava "flatra" pri izredno visokih hitrostih.
Krilo je dvodelno, na sredini spojeno preko 14x25mm bajoneta z 2°V-loma.
In še najbolj važno:
Da, oba Baboona sta v "3kg+ Club" in vsak gram je na pobočju užitek izkoristiti.
Kar se letalnih lastnosti tiče so odlične. Nudi vse kar lahko od pobočnega modela zahtevaš. Potrebuje samo še vgradnjo šlep kljuke pa bo fertik.
Toliko o mojem Baboonu, o drugem Baboonu bo kolega dal še kakšen komentar. Podal pa bo tudi nekaj slik, ki so nastale med gradnjo kril.
Nekaj malega se razvija sedaj na "dieti", tako, da se bo model spravil po 2,5kg in bo najbrž uporabljen tudi na F3B dirkah.
Zdej pa k slikam
- Priponke
-
- No pa oba Baboona...
- baboona_1.jpg (102.59 KiB) Pogledano 13911 krat
-
- Dva majmuna z modeli...
- oba_baboona.jpg (117.04 KiB) Pogledano 13911 krat
Babooni so ponovno med nami !
- slope racer
- Freak
- Prispevkov: 826
- Pridružen: 30 Dec 2004, 10:01
- Kraj: radovljica
- Kontakt:
razpon: 2800mm
vitkost: 13,7
površina: 57dm^2 HN-785BK-120 (7,85%debelina, 1,6% ukrivljenost)
višina: 6,5dm^2 HN-315
smeralo: 4,5dm^2 NACA0010-NACA0008
Masa praznega krila iz kalupa, obrezanega ter z pripravljenimi špranjami je bila ~1600g.
Za herex napram balzi sem se odločil:
1. nižja specifična teža (70g/dm^3); balza ima zelo lahka 100g/dm^3, pa še to navadno moraš računat kar z nekje 120g
2. herex je porozen z zaprtimi celicami, kar pomeni da ob vakuumiranju potegne iz zun. laminata smolo, se prepije in z tem ustvari "mostičke" med not. ter zun. laminatom lupine
3. homogena struktura, neodvisna na spremembo temperature ter zračno vlago
4. herex plošče so tolikšnih dimenzij, da ni potrebno "štukanje"
5. ob "prepojenem" herexu veliko manjša možnost delaminacije kot pri balzi
Ima pa herex seveda tudi slabe lastnosti, kot so temp. občutljivost nad 65°C ter precej smole porabi za ustvarjanje "mostičkov". Pri debelini 1,2mm ter gostosti 70g/dm^3 ~80g smole, kar pa tudi ni zanemarljivo...
U glavnem v mojem primeru so odtehtali + za herex...
Moj naslednji bo najbrž imel za polnilo balzo ali pa bo izdelan v tehniki "Hartschale" oz. brez polnila (sicer mi laminatplan še ni jasen ampak bom že nekej pogruntal )
Predvsem bom delal poskuse na "treibmittel" od R&G, ima ga pa tudi EMC-VEGA "schaumtreibmittel". Ta zadeva povzroči, da se smola žačne rahlo peniti in z tem ustvari trdo porozno strukturo, podobno EPS.
Zadeve zaenkrat še nimam pri sebi, da bi lahko o tem kaj več rekel, jo bom pa kmalu dobil, pa bom potem kaj več o tem napisal.
vitkost: 13,7
površina: 57dm^2 HN-785BK-120 (7,85%debelina, 1,6% ukrivljenost)
višina: 6,5dm^2 HN-315
smeralo: 4,5dm^2 NACA0010-NACA0008
Masa praznega krila iz kalupa, obrezanega ter z pripravljenimi špranjami je bila ~1600g.
Za herex napram balzi sem se odločil:
1. nižja specifična teža (70g/dm^3); balza ima zelo lahka 100g/dm^3, pa še to navadno moraš računat kar z nekje 120g
2. herex je porozen z zaprtimi celicami, kar pomeni da ob vakuumiranju potegne iz zun. laminata smolo, se prepije in z tem ustvari "mostičke" med not. ter zun. laminatom lupine
3. homogena struktura, neodvisna na spremembo temperature ter zračno vlago
4. herex plošče so tolikšnih dimenzij, da ni potrebno "štukanje"
5. ob "prepojenem" herexu veliko manjša možnost delaminacije kot pri balzi
Ima pa herex seveda tudi slabe lastnosti, kot so temp. občutljivost nad 65°C ter precej smole porabi za ustvarjanje "mostičkov". Pri debelini 1,2mm ter gostosti 70g/dm^3 ~80g smole, kar pa tudi ni zanemarljivo...
U glavnem v mojem primeru so odtehtali + za herex...
Moj naslednji bo najbrž imel za polnilo balzo ali pa bo izdelan v tehniki "Hartschale" oz. brez polnila (sicer mi laminatplan še ni jasen ampak bom že nekej pogruntal )
Predvsem bom delal poskuse na "treibmittel" od R&G, ima ga pa tudi EMC-VEGA "schaumtreibmittel". Ta zadeva povzroči, da se smola žačne rahlo peniti in z tem ustvari trdo porozno strukturo, podobno EPS.
Zadeve zaenkrat še nimam pri sebi, da bi lahko o tem kaj več rekel, jo bom pa kmalu dobil, pa bom potem kaj več o tem napisal.
Babooni so ponovno med nami !
- Matjaž_Černivc
- Profesor
- Prispevkov: 1260
- Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04
@no-name;
Hvala za opis. Glede na količino materiala 1,6 kg sploh ni veliko! Sam sem poizkušal z herexom, vendar mi je deloval kot žvečilka in še smole toliko popije, da je joj. Po preizkusih z obdelano i lakirano lahko balso sem ob enaki trdnosti dosegel z balso manjšo maso. Na koncu sem se sicer odločil za pregrešno drag rohacel, ki pa deluje odlično. Novo beton ellipso (ki niti slučajno ne bo tako kaljena kot tvoja.) bom izdelal iz 2 mm rohacela, zgoraj bo 25 steklo in 90 ogljik, spodaj pa v centroplanu enak ogljik, na uškah pa 80 steklo. Krilca bodo iz ogljika. Nosilec bo seveda nad 30 nitk. Tudi to bi moralo zdržati marsikak ftater, maso pa računam pod 2,6 kg za elektro model.
Bi prosim povedal iz česa si izdelal gumi balon za trup? O tem že nekaj časa razmišljam in bi se rad lotil zadeve.
Hvala za opis. Glede na količino materiala 1,6 kg sploh ni veliko! Sam sem poizkušal z herexom, vendar mi je deloval kot žvečilka in še smole toliko popije, da je joj. Po preizkusih z obdelano i lakirano lahko balso sem ob enaki trdnosti dosegel z balso manjšo maso. Na koncu sem se sicer odločil za pregrešno drag rohacel, ki pa deluje odlično. Novo beton ellipso (ki niti slučajno ne bo tako kaljena kot tvoja.) bom izdelal iz 2 mm rohacela, zgoraj bo 25 steklo in 90 ogljik, spodaj pa v centroplanu enak ogljik, na uškah pa 80 steklo. Krilca bodo iz ogljika. Nosilec bo seveda nad 30 nitk. Tudi to bi moralo zdržati marsikak ftater, maso pa računam pod 2,6 kg za elektro model.
Bi prosim povedal iz česa si izdelal gumi balon za trup? O tem že nekaj časa razmišljam in bi se rad lotil zadeve.
lp
Sašo
Sašo
Gumibalon (dušica) je izdelana iz 2K silikonske mase "modrin", ki sem jo nabavil v Samson Kamnik. Imajo tudi ogromno drugih materialov uporabnih za modelarstvo.
Zadeva deluje tako da jo po kalupu naneseš z čopičem, počakaš da zaželira, ponoviš postopek... dokler ne dobiš željene debeline.
Nato zaželiranemu naneseš maso še po robu kalupa ter kalup zapreš.
Luknjo za avtomobilski ventilček sem že prej pripravil in ventilček vlepil z brezkislinskim silikonom iz tube. Paziti je potrebno da se naredi primeren "ofset" za tkanino. Jaz ga nisem naredil in je jajc pri zapiranju.
Potrebno je tudi narediti čepe za kalup, kjer je odprt, da ti dušice ne porine ven...
Bom pa tako ali tako v prihodnosti delal novo dušico, saj sem to poškodoval, pa bom prilepil kakšno slikco...
Zadeva deluje tako da jo po kalupu naneseš z čopičem, počakaš da zaželira, ponoviš postopek... dokler ne dobiš željene debeline.
Nato zaželiranemu naneseš maso še po robu kalupa ter kalup zapreš.
Luknjo za avtomobilski ventilček sem že prej pripravil in ventilček vlepil z brezkislinskim silikonom iz tube. Paziti je potrebno da se naredi primeren "ofset" za tkanino. Jaz ga nisem naredil in je jajc pri zapiranju.
Potrebno je tudi narediti čepe za kalup, kjer je odprt, da ti dušice ne porine ven...
Bom pa tako ali tako v prihodnosti delal novo dušico, saj sem to poškodoval, pa bom prilepil kakšno slikco...
Babooni so ponovno med nami !
No od gradnje trupa je bilo prilepljenih že kar nekaj slikc (Vavoh)
Zdaj pa prilepim še nekaj od gradnje kril, moja so že ta tretja - vse je sflatralo...
Zdaj pa prilepim še nekaj od gradnje kril, moja so že ta tretja - vse je sflatralo...
- Priponke
-
- Stojina je 80 gramska herex pena na katero sem vakumiral 2x110 steklo z obeh strani - ker je vse zrisano v 3D nisem imel težav z upasovanjem
- slike osebno 095.jpg (40.84 KiB) Pogledano 13273 krat
-
- Pasnice po vakumiranju, vidi se hrapavo od abrajze, ojačitev za servo
- slike osebno 094.jpg (35.37 KiB) Pogledano 13273 krat
-
- Karbonska nožnica izdelana na svojem kalupu nato pozicionirana na sredino krila
- slike osebno 091.jpg (48.62 KiB) Pogledano 13273 krat
Ou jeahhh!!
No pa še slikce pred pomembnim korakom katerega rezultat kako si bil uspešen izveš šele na terenu...
Moj laminatplan kril:
Barva pihnena v kalup (flourescent iz spraya, mobihel z paintbrushem, švabelak čez celo)
Po dveh urah ko švabelack zapika, položim 80tko steklo z malo smole ki odlično veže barvo (to je forlaminat in za en dan še preveč dela)
Potem pride na vrsto 160 karbon in 100 gramska herex pena 2mm debela,naložim pasnice ki so iz 800 gramskega karbon rovinga in na to 80 gramsko steklo - nato vakum
Po vakumu položim na smolo/bombaž stojino in jo kar z utežmi in cvingami stisnem.
Pred mano je to kar kažejo slikce, zaprem na tagosto; bombaž/karbon prah in nekaj mikrobalona.
Moj laminatplan kril:
Barva pihnena v kalup (flourescent iz spraya, mobihel z paintbrushem, švabelak čez celo)
Po dveh urah ko švabelack zapika, položim 80tko steklo z malo smole ki odlično veže barvo (to je forlaminat in za en dan še preveč dela)
Potem pride na vrsto 160 karbon in 100 gramska herex pena 2mm debela,naložim pasnice ki so iz 800 gramskega karbon rovinga in na to 80 gramsko steklo - nato vakum
Po vakumu položim na smolo/bombaž stojino in jo kar z utežmi in cvingami stisnem.
Pred mano je to kar kažejo slikce, zaprem na tagosto; bombaž/karbon prah in nekaj mikrobalona.
- Priponke
-
- Polovici pred zapiranjem...
- slike osebno 089.jpg (29.93 KiB) Pogledano 13263 krat
-
- Polovici sta nahrapani - kjer je pena prekinjena položim "šlauh" 2x110 steklo navlečeno na stiropor sredico, ki jo spraskam ven ko odrežem elerone in flape
- slike osebno 090.jpg (28.03 KiB) Pogledano 13263 krat
Ou jeahhh!!
Jah tko kot je Boris že reku - herex pije smolo da je noro - sicer je oranžna barva samo pigment kot znak za 100 gramsko peno ker če se ne motim je zelena 80 ali celo manj gramska.
No po vakumu presenečen ugotoviš da je pivnik skoraj suh, ko ga odmakneš po vidiš da je tudi tkanina ponekod podhranjena čeprav si položil zelo mokro. Nič hudega malo nahrapaš in dodatno prepojiš "fleke" - če delaš to 12 po vakumu se zadeva še lepo sprime....
No po vakumu presenečen ugotoviš da je pivnik skoraj suh, ko ga odmakneš po vidiš da je tudi tkanina ponekod podhranjena čeprav si položil zelo mokro. Nič hudega malo nahrapaš in dodatno prepojiš "fleke" - če delaš to 12 po vakumu se zadeva še lepo sprime....
Ou jeahhh!!
- slope racer
- Freak
- Prispevkov: 826
- Pridružen: 30 Dec 2004, 10:01
- Kraj: radovljica
- Kontakt: