Naj še jaz pokažem, kaj sem počel zadnje čase.
Zasnoval sem model za termično jadranje s pomožnim elektro motorjem.
Primeren naj bo za zabavo in tudi za tekmovanje F5J in temu ustrezno ne sme bit prevelik, mora biti dober jadralec.
Ker je prostega časa malo, mora biti vedno pri roki (beri v avtu). Naj bo spravljen V KOVČKU. Z njim se bom lahko pozabaval tudi po službi ali ko bom na izletu.
Če mi crkne avto, bom pa štopal. Odtod mu tudi ime. naj mi Toporišič oprosti!
Naj najprej zapišem, kako sem si tole zamislil. Kaj več o poteku gradnje izveste kasneje.
Zasnova in gradnja modela je mišljena kot študija, s katero si hočem odgovoriti na naslednja vprašanja in izzive:
- Razpetina naj bo okrog 2,5 metra. Zanimiva bo primerjava jadralnih sposobnosti s tri in več metrskimi modeli na tekmovanju elektro jadralcev F5J. Če dobro jadrajo SALi in F3J mašine, zakaj ne bi dobro jadralo nekaj, kar je vmes!
- Model naj bo izjemno lahek in čimbolj prodoren. Še vedno verjamem v tak koncept za doseganje dobrih jadralnih časov. Sposobnost pristanja v točko je nujnost.
- Uporabil bom torej tanek profil krila in čimbolj čisto aerodinamično linijo. Krilna obremenitev naj bo pod 30g/dm2.
- Les je lep (in lahek ). Rabil bo pa nekaj ojačitev. Gradnja Hichhikea je iskanje meja, kako lahek in trden je sploh še lahko model iz balzinih reber s tako tankim profilom. Pokazalo se bo tudi, kako se obnese mešana gradnja: lesena konstrukcija in laminatne ojačitve.
- Za boljšo okretnost naj bo čimveč mase proti težišču. Zato pogon flapov na en servomotor v trupu.
- Ožanje krila naj bo čimmanjše, pod faktorjem 0.7. Čeprav ne bo ravno Paličnjak, verjamem, da to pomaga k manjšemu uporu pri večjih hitrostih.
- RDS pogon na krilcih za manjši čelni upor. Reže krmilnih površin čimbolj zakrite.
- Model naj bo razstavljiv in sicer na kose, manjše od 70 cm v dolžino. S tem bo zelo prijazen za transport in shranjevanje.
- Elektrificiran naj bo relativno skromno, z zunanjevrtečim brezkrtačnikom, na 30 amperih z 12 členi NiMH (GP1100..?), kar mora biti za njegovo letečo težo več kot dovolj.
- Trup iz ogljikovih vlaken naj se laminira na t.i. pozitiv kalupu. Konica se sname s kalupa posebej, del pod krilom posebej, palica in rep se izdela posebej. Trup bo razstavljiv na dva dela, deljiv bo takoj za krilom. Zato bosta servomehanizma za višino in smer v repu.
Ja, ja, saj vem kaj boste rekli ... toliko star, pa še vedno verjame v dedka mraza!
Tomaž
Hitchhike - jadralec za tekmo in prosti čas
Hitchhike - jadralec za tekmo in prosti čas
- Priponke
-
- da ne boste rekli, da vas hecam...
- To so zobotrebci.JPG (32.94 KiB) Pogledano 3896 krat
Vse to je zakuhal Newton
Lastnosti jadralnega modela "Hitchike":
Razpetina nosilnega krila 265cm
Dolžina 130cm (cca.)
Leteča masa 1300 do 1400g
Profil AG, 7,5% in manj; flapi in eleroni zajemajo 30% globine krila za dinamično "ukrivljanje profila" med letom
Krilna obtežba cca. 30g/dm2
Krmilne površine:
višina - pendel, X-rep, servo v repu
smer - servo v repu
nagib - serva v uškah, krmiljenje RDS
flap/zavora - en servo v trupu
Motor brezkrtačni, zunanjevrteči AXI 2826/10
Regulator motorja TMM 4416-3 Expert z zmogljivim BECom
baterije 12x GP AFHR-110 (za lažjo konfiguracijo LiPo 4s)
LP
Razpetina nosilnega krila 265cm
Dolžina 130cm (cca.)
Leteča masa 1300 do 1400g
Profil AG, 7,5% in manj; flapi in eleroni zajemajo 30% globine krila za dinamično "ukrivljanje profila" med letom
Krilna obtežba cca. 30g/dm2
Krmilne površine:
višina - pendel, X-rep, servo v repu
smer - servo v repu
nagib - serva v uškah, krmiljenje RDS
flap/zavora - en servo v trupu
Motor brezkrtačni, zunanjevrteči AXI 2826/10
Regulator motorja TMM 4416-3 Expert z zmogljivim BECom
baterije 12x GP AFHR-110 (za lažjo konfiguracijo LiPo 4s)
LP
Vse to je zakuhal Newton
Inovacije, nore ideje in stvari, ki jih probavam prvič:
Zgraditi krilo izredno tankega profila iz lesenih reber
Krilo iz šestih kosov na razstavljanje
Elerone ojačati z oplato iz tankega steklenega laminata
Krilni zaključki zgrajeni na malo drugačen način
Trup laminiran na leseni pozitiv kalup
Sestavljiv trup iz dveh delov - palica posebej, konektor za repne servomehanizme
Začel sem s s trupom:
Hočem lahek in močan trup! ... Aja dejno, in kaj je še dr'gač novga!?
Hja, rad bi ga naredil simpl kot pasulj... Mhmmm.
Pa da bo šel v kufer, mora biti vsaj iz dveh delov ...
No, ker dajem prednost funkciji in ne obliki, bo to karbonska reč. Izziv pa mi je narediti svoje in to "po svoje".
Preizkusil bi se rad na orodjarskem področju in zato grem brusit pramodel. "The hard way - the best way!" Kroko je ravno v fazi osvajanja kalupov, pa še dobro mu gre, mogoče bo še kaj iz tega...
Oblika bo taka, da se bo dalo spravit vanj dva standardna serva v primeru, da bomo delali tudi za hrib. Naj bo krilo spredaj brez sedeža, da v primeru da ob pristanku zadaneš s krilom, ne polomiš vsega, ampak samo zadnji vijak. Itak!
Zgraditi krilo izredno tankega profila iz lesenih reber
Krilo iz šestih kosov na razstavljanje
Elerone ojačati z oplato iz tankega steklenega laminata
Krilni zaključki zgrajeni na malo drugačen način
Trup laminiran na leseni pozitiv kalup
Sestavljiv trup iz dveh delov - palica posebej, konektor za repne servomehanizme
Začel sem s s trupom:
Hočem lahek in močan trup! ... Aja dejno, in kaj je še dr'gač novga!?
Hja, rad bi ga naredil simpl kot pasulj... Mhmmm.
Pa da bo šel v kufer, mora biti vsaj iz dveh delov ...
No, ker dajem prednost funkciji in ne obliki, bo to karbonska reč. Izziv pa mi je narediti svoje in to "po svoje".
Preizkusil bi se rad na orodjarskem področju in zato grem brusit pramodel. "The hard way - the best way!" Kroko je ravno v fazi osvajanja kalupov, pa še dobro mu gre, mogoče bo še kaj iz tega...
Oblika bo taka, da se bo dalo spravit vanj dva standardna serva v primeru, da bomo delali tudi za hrib. Naj bo krilo spredaj brez sedeža, da v primeru da ob pristanku zadaneš s krilom, ne polomiš vsega, ampak samo zadnji vijak. Itak!
- Priponke
-
- Pramodel priprava 3.JPG (70.98 KiB) Pogledano 3188 krat
Vse to je zakuhal Newton
1. D-Boxraktivec napisal/-a:1.) Kako boš odpravil torzijsko zvijanje krila?
2.) Se ne bojiš, da bo model ob tako dolgem nosu nestabilen?
2. Se bojim, imam pa velik smernik in veliko mase na sredini.
Trenutno se še ne ve, koliko ga bom lahko pokrajšal zaradi težišča. Narisana je najdaljša možnost. Če ne bom pa prisiljen narediti šibkejši rep.
Tomaž
Zadnjič spremenil Luftar, dne 22 Nov 2006, 22:59, skupaj popravljeno 1 krat.
Vse to je zakuhal Newton
Nekje sem slišal, da laminirajo tudi na pozitiv kalup. Dobra ideja, iz smreke bom zbrusil tako obliko, da bo spredaj konus in zadaj se bo ožal po vseh dimenzijah, pa bomo z lahkoto sneli obe polovici s kalupa...
Kroko je sicer nekaj bluzil in me prepričeval, da tole pa ne bo šlo, ampak uspešno sem se otresel njegovih naskokov, ko me je hotel zvezati in zapreti.
Uspelo mi je zbrusit in u nulo spolirat pramodel. Ličar mi ga je še pihnil in izdelek je bil super za videt. Dobro ga namažem s pasto in s Krokom zlaminirava karbonsko nogavico čezenj. No vidiš, saj je šlo!
Kroko je sicer nekaj bluzil in me prepričeval, da tole pa ne bo šlo, ampak uspešno sem se otresel njegovih naskokov, ko me je hotel zvezati in zapreti.
Uspelo mi je zbrusit in u nulo spolirat pramodel. Ličar mi ga je še pihnil in izdelek je bil super za videt. Dobro ga namažem s pasto in s Krokom zlaminirava karbonsko nogavico čezenj. No vidiš, saj je šlo!
- Priponke
-
- Spoliran 3.JPG (15.73 KiB) Pogledano 3162 krat
Vse to je zakuhal Newton
Vendar ko je bil naslednji dan trd, se vrag nikakor ni hotel sneti s kalupa! Morala sva ga po trebuhu po dolgem odrezati, da sva ga dobila dol. Pramodel poškodovan. Je*i ga, tole zgubo knjižim na konto šolnine. Trupi pa še kar ostajajo moja nočna mora.
Vseeno, trup bo uporaben, tudi če ima nekaj šivov po trebuhu. Vendar treba bo priti še do palice.
Vseeno, trup bo uporaben, tudi če ima nekaj šivov po trebuhu. Vendar treba bo priti še do palice.
- Priponke
-
- Sestavni deli se nabirajo.JPG (25.91 KiB) Pogledano 3152 krat
Vse to je zakuhal Newton
Palica:
Jasno je bilo, da bom zdaj bolj poslušal prijatelje. Kroko ima homemade mašino za rezanje pene. Palica se lahko naredi na lost-foam tehniko!
Odreževa stirodurno jedro za koničasto palico, ki ima po sredi luknjo. v luknjo zalepiva jekleno palico, da se zadeva ne bo krivila.
Nosilna vlakna so iz pazljivo skrojenega UD karbona, ovitega po obodu, nanj pa povijeva nežno steklenko in prepojiva z epoksijem. Ko je epoksi trd, peno stopiva z bencinom in ostane ti lahka in trdna ogljikova palica.
Ta izdelek je izpadel brezhiben in narejen je z res malo truda.
(enak postopek je te dni prikazal Krist).
Jasno je bilo, da bom zdaj bolj poslušal prijatelje. Kroko ima homemade mašino za rezanje pene. Palica se lahko naredi na lost-foam tehniko!
Odreževa stirodurno jedro za koničasto palico, ki ima po sredi luknjo. v luknjo zalepiva jekleno palico, da se zadeva ne bo krivila.
Nosilna vlakna so iz pazljivo skrojenega UD karbona, ovitega po obodu, nanj pa povijeva nežno steklenko in prepojiva z epoksijem. Ko je epoksi trd, peno stopiva z bencinom in ostane ti lahka in trdna ogljikova palica.
Ta izdelek je izpadel brezhiben in narejen je z res malo truda.
(enak postopek je te dni prikazal Krist).
Vse to je zakuhal Newton