Thermik Dream
No, F5J manija je mimo in spet je nekaj časa za gradnjo modela!
Ker v ARC kompletu, ni priloženih sivih nalepk za konec krila, sem se odločil metalik-sive winglete pobarvati na belo. Obrusil sem jih s finim brusnim papirjem, ter posprejal z belo barvo iz pršilke.
Winglete sem s priloženimi lesenimi zatiči ter lepilom Mitopur E45, prilepil na konce kril. Spoj sem prekril z belo Orastik (samolepilno) folijo.
Na stiku centroplana in zunanjega dela krila, sem v rebra iz vezane plošče izdelal večje luknje, kamor se bo lahko skril konektor servomotorja.
Na podaljške kablov za servomotorje sem nalotal konektorje Muldental.
Smerno krmilo je krmiljeno s ull-pull sistemom, zato sem na obeh straneh trupa izvrtal luknjico in vanjo vlepil kos cevke, skozi katero se bo gibala jeklena pletenica. Cevko sem najprej fiksiral s CA lepilom, nato pa še od znotraj "napacal" z 2 minutnim epoksijem. Od zunaj sem cevko gladko odrezal ob konturi trupa, ter posprejal z belo barvo.
Servomotorji so zmontirani v krilo s pomočjo vložkov iz trdega poliuretana. Ker so ta servomotorje HS81 malo preveliki, sem jih moral obrusiti. Z modelarskim nožem in koščkom brusnega papirja, se da to zelo enostavno obdelati po želji.
Krilce je zaradi loma krila dvodelno. Spoj je izveden s kovinskim zatičem debeline 1,5mm. Da sem lahko izvrtal luknje za zatič dovolj natančno (sicer bi notranje in zunanje krilce imelo razliko kota) sem si pomagal s šablono, ki sem jo izdelal iz kosa aluminijaste karnise.
Ker so izbrani servomotorji na spodnji meji kvalitete za ta model, sem se odliočil, da jih "razbremenim" tako, da bom izkoristil čimvečji hod (125-150%), ter priklopil krmilne drogove na ustrezne razdalje na ročicah, tako da bom že s tem prišel v ustrezne odklone krmil. nato bo sledila le minimalna korekcija v samih nastavitvah modela v oddajniku.
Slikce sledijo!
Mitja
Ker v ARC kompletu, ni priloženih sivih nalepk za konec krila, sem se odločil metalik-sive winglete pobarvati na belo. Obrusil sem jih s finim brusnim papirjem, ter posprejal z belo barvo iz pršilke.
Winglete sem s priloženimi lesenimi zatiči ter lepilom Mitopur E45, prilepil na konce kril. Spoj sem prekril z belo Orastik (samolepilno) folijo.
Na stiku centroplana in zunanjega dela krila, sem v rebra iz vezane plošče izdelal večje luknje, kamor se bo lahko skril konektor servomotorja.
Na podaljške kablov za servomotorje sem nalotal konektorje Muldental.
Smerno krmilo je krmiljeno s ull-pull sistemom, zato sem na obeh straneh trupa izvrtal luknjico in vanjo vlepil kos cevke, skozi katero se bo gibala jeklena pletenica. Cevko sem najprej fiksiral s CA lepilom, nato pa še od znotraj "napacal" z 2 minutnim epoksijem. Od zunaj sem cevko gladko odrezal ob konturi trupa, ter posprejal z belo barvo.
Servomotorji so zmontirani v krilo s pomočjo vložkov iz trdega poliuretana. Ker so ta servomotorje HS81 malo preveliki, sem jih moral obrusiti. Z modelarskim nožem in koščkom brusnega papirja, se da to zelo enostavno obdelati po želji.
Krilce je zaradi loma krila dvodelno. Spoj je izveden s kovinskim zatičem debeline 1,5mm. Da sem lahko izvrtal luknje za zatič dovolj natančno (sicer bi notranje in zunanje krilce imelo razliko kota) sem si pomagal s šablono, ki sem jo izdelal iz kosa aluminijaste karnise.
Ker so izbrani servomotorji na spodnji meji kvalitete za ta model, sem se odliočil, da jih "razbremenim" tako, da bom izkoristil čimvečji hod (125-150%), ter priklopil krmilne drogove na ustrezne razdalje na ročicah, tako da bom že s tem prišel v ustrezne odklone krmil. nato bo sledila le minimalna korekcija v samih nastavitvah modela v oddajniku.
Slikce sledijo!
Mitja
Pri vrtanju luknje v trupu, za prednji zatič krila, izmerite in označite sredino trupa, saj je vidni spoj na trupu, zaradi načina spajanja zamaknjen! Zato se ne zanašajte na ta spoj leve in desne polovice, marveč si sami izmerite dejansko sredino!
- Priponke
-
- Na spoju krilnih segmentov, je treba povečati luknje za "spravilo" konektorjev.
- stik krila in konektor servomotorja.jpg (19.14 KiB) Pogledano 5510 krat
-
- Poliuretanske nosilce je treba prilagoditi servomotorju in odprtini v krilu.
- vgradnja servomotorja.jpg (13.43 KiB) Pogledano 5510 krat
-
- Ne, luknja ni iz centra! Spoj trupa je zamaknjen!
- luknja za prednji zatiÄŤ krila.jpg (14.91 KiB) Pogledano 5510 krat
Včeraj popoldne sem bil priden, in danes ob pol štirih, sem šel preizkusiti model. Ker še nimam vgrajenega motorja, sem ga preizkusil samo kot jadralca.
Model leti fantastično!!
Bil sem presenečen, ker je bil dooolgi travnik, kamor sem ga šel preizkusiti, skoraj prekratek, tako, da sem ga na prvem pristanku moral kar na silo potisniti v travo.
Odklone krmil sem nastavil kot je nakazano v navodilih. Model zelo lepo uboga. Sploh ni čutiti kake živčnosti, a še vedno je zelo okreten.
Za drugi polet sem šel na vzpetino, ki je kake 4 metre višje nad travnikom. Imel sem več časa za trimanje modela in prve bolj resne občutke.
S te višine sem dvakrat preletel travnik in še ko sem šel "kao " na pristanek, mi je zmanjkalo terena, pa sem moral kot po jajcih zaviti za 180° in pristati.
Pri tem pristankuu sem zapel s krilom v travo, tako, da je model naredil "ringlšpil". Malo me je zaskrbelo, ker je trup zamahnil po dokaj visoki in gosti travi, in se je T rep kar pošteno zamajal.
Sem mislil, da bom našel počen trup!
Ampak trup je ostal popolnoma cel. Izgleda, da se rep malo zamaje levo desno, le zaradi elastičnosti. Bolje to, kot pa da poči, a ne!?
Potem sem malo popravil srednjo lego servomotorjev za višino in nagib, nakar sem ga še dvakrat vrgel. Obakrat sem pristal zelo nežno.
Prav zanimivo je, kako leti model počasi na pristanek in kar rine, kar rine, kar rine....na talnem efektu..?!
Sedaj moram na napravi nastaviti še različne režime letenja, ter seveda pripomoček, ki mu bo preprečil letenje na 15 centimetrih na pristanku...butterfly.
Seveda pa namontiram še motor, ter nabavim ene težke baterije, saj sem danes moral kar krepko obtežiti model s svincem in starimi debelimi vijaki.
Testne polete sem naredil v popolni samoti (kot je pri meni že v navadi), tako, da slik za enkrat še ni.
LP Mitja
Model leti fantastično!!
Bil sem presenečen, ker je bil dooolgi travnik, kamor sem ga šel preizkusiti, skoraj prekratek, tako, da sem ga na prvem pristanku moral kar na silo potisniti v travo.
Odklone krmil sem nastavil kot je nakazano v navodilih. Model zelo lepo uboga. Sploh ni čutiti kake živčnosti, a še vedno je zelo okreten.
Za drugi polet sem šel na vzpetino, ki je kake 4 metre višje nad travnikom. Imel sem več časa za trimanje modela in prve bolj resne občutke.
S te višine sem dvakrat preletel travnik in še ko sem šel "kao " na pristanek, mi je zmanjkalo terena, pa sem moral kot po jajcih zaviti za 180° in pristati.
Pri tem pristankuu sem zapel s krilom v travo, tako, da je model naredil "ringlšpil". Malo me je zaskrbelo, ker je trup zamahnil po dokaj visoki in gosti travi, in se je T rep kar pošteno zamajal.
Sem mislil, da bom našel počen trup!
Ampak trup je ostal popolnoma cel. Izgleda, da se rep malo zamaje levo desno, le zaradi elastičnosti. Bolje to, kot pa da poči, a ne!?
Potem sem malo popravil srednjo lego servomotorjev za višino in nagib, nakar sem ga še dvakrat vrgel. Obakrat sem pristal zelo nežno.
Prav zanimivo je, kako leti model počasi na pristanek in kar rine, kar rine, kar rine....na talnem efektu..?!
Sedaj moram na napravi nastaviti še različne režime letenja, ter seveda pripomoček, ki mu bo preprečil letenje na 15 centimetrih na pristanku...butterfly.
Seveda pa namontiram še motor, ter nabavim ene težke baterije, saj sem danes moral kar krepko obtežiti model s svincem in starimi debelimi vijaki.
Testne polete sem naredil v popolni samoti (kot je pri meni že v navadi), tako, da slik za enkrat še ni.
LP Mitja
- Priponke
-
- pripravljen za letenje.jpg (83.95 KiB) Pogledano 5324 krat
Mitja, lepo napisano in seveda čestitke.
Ko si omenil ringelšpil me je takoj spreletelo. Rok je rekel, da moraš velik model trikrat "vsut", da te izuči. Vsi v F5J, ki imamo take modele, mimo tega nepisanega pravila nismo mogli iti.
Hom: Ti pridi tudi s to "kračo". Ni panike. Hom je "pusiket" teren za pristajanje. Pis of kejk. Resno.
Ko si omenil ringelšpil me je takoj spreletelo. Rok je rekel, da moraš velik model trikrat "vsut", da te izuči. Vsi v F5J, ki imamo take modele, mimo tega nepisanega pravila nismo mogli iti.
Hom: Ti pridi tudi s to "kračo". Ni panike. Hom je "pusiket" teren za pristajanje. Pis of kejk. Resno.
www.lipo.si
Mene je tudi štihnilo pri srcu, ko sem videl, kako je trup zamahnil v travo.
To pa tudi zato, ker sem na rcgroups prebral izjavo nekoga, ki je povedal, da je že na čisto prvem pristanku zlomil trup...kao, da ni dovolj močan.
No, če je tole preživelo, potem je dovolj močan. Saj je narejen za letenje, ne za lomlenje.
Sedaj ne grem več poizkušat v ravnini, ampak na orenk hrib, ali pa v ravnini, ko bom vgradil motor.
Mitja
To pa tudi zato, ker sem na rcgroups prebral izjavo nekoga, ki je povedal, da je že na čisto prvem pristanku zlomil trup...kao, da ni dovolj močan.
No, če je tole preživelo, potem je dovolj močan. Saj je narejen za letenje, ne za lomlenje.
Sedaj ne grem več poizkušat v ravnini, ampak na orenk hrib, ali pa v ravnini, ko bom vgradil motor.
Mitja
-
- Razpravljalec
- Prispevkov: 142
- Pridružen: 09 Dec 2004, 12:30
Živjo Matej!
Hvala za povabilo! Na Kal s tem modelom že ne grem dokler se ga ne navadim, pa tudi predaleč mi je zaenkrat. Čez vikend grem morda na Čokolada Cup, ali pa me celo premami lokalni breg "Lapor", ki mi je zelo blizu in je v vetru, ali pa tudi v mirnem kar lepo za jadrati. Najprej moram z modelom nekaj ur leteti na poznanem terenu, preden se bom z njim podal še kam drugam...če se sploh bom. Je kar nekam velik za mojega Peugeota.
Upam, da bo še čez vikend tako lepo vreme, kot je bilo te dni.
Hvala za povabilo! Na Kal s tem modelom že ne grem dokler se ga ne navadim, pa tudi predaleč mi je zaenkrat. Čez vikend grem morda na Čokolada Cup, ali pa me celo premami lokalni breg "Lapor", ki mi je zelo blizu in je v vetru, ali pa tudi v mirnem kar lepo za jadrati. Najprej moram z modelom nekaj ur leteti na poznanem terenu, preden se bom z njim podal še kam drugam...če se sploh bom. Je kar nekam velik za mojega Peugeota.
Upam, da bo še čez vikend tako lepo vreme, kot je bilo te dni.
-
- Razpravljalec
- Prispevkov: 142
- Pridružen: 09 Dec 2004, 12:30
Malo sem se zgrozil, ko sem na tehtnico vrgel model in uteži, ki sem jih noter nabasal za prvi testni polet. Zploh nisem vedel, da je vse skupaj tehtalo dobre tri kile
Samo letalo brez elektromotorja in akumulatorjev tehta 1950 gramov, noter pa sem naložil še 1100 gramov uteži. Seveda nisem mogel uteži potiosniti v sam nos modela, kjer bo bil motor, propeler in regler (kar tehta ~260gr), pa težišče sem nastavil še malo bolj naprej od predvidene prednje točke, tako da bo upam potrebno dati manj mase kot pa sem jo imel sedaj.
Torej, če od sedanje obtežbe 1100gr odštejem pogon 260, mi za baterije ostane 840 gramov. Sem spadajo 4 celice za napajanje sprejemnika in servomotorjev, ter aku pack za pogon motorja.
Če malo seštejem mase primernih akumulatorjev...~60 gr na celico, se mi zdi, da se bo nekako izšlo..bom pa dal težišče bolj nazaj...ne tako spredaj, kot je bilo sedaj.
Mitja
Samo letalo brez elektromotorja in akumulatorjev tehta 1950 gramov, noter pa sem naložil še 1100 gramov uteži. Seveda nisem mogel uteži potiosniti v sam nos modela, kjer bo bil motor, propeler in regler (kar tehta ~260gr), pa težišče sem nastavil še malo bolj naprej od predvidene prednje točke, tako da bo upam potrebno dati manj mase kot pa sem jo imel sedaj.
Torej, če od sedanje obtežbe 1100gr odštejem pogon 260, mi za baterije ostane 840 gramov. Sem spadajo 4 celice za napajanje sprejemnika in servomotorjev, ter aku pack za pogon motorja.
Če malo seštejem mase primernih akumulatorjev...~60 gr na celico, se mi zdi, da se bo nekako izšlo..bom pa dal težišče bolj nazaj...ne tako spredaj, kot je bilo sedaj.
Mitja
narisal sem nosni del trupa modela Thermik Dream, ker me je že nekaj modelarjev vprašalo, kakšen motor bi lahko dali noter.
Mislim, da se iz te skice da videti koliko je prostora. Izmeril sem, kolikor se je pač dalo natančno, notranje mere v trupu.
LP Mitja
Mislim, da se iz te skice da videti koliko je prostora. Izmeril sem, kolikor se je pač dalo natančno, notranje mere v trupu.
LP Mitja
- Priponke
-
- Thermik Dream -nosni del.jpg (15.52 KiB) Pogledano 5396 krat
-
- Del risbe iz navodil za sestavo....originalno je predviden inruner z reduktorjem in turbo spinnerjem.
- izsek iz naÄŤrta.jpg (42.39 KiB) Pogledano 5387 krat
Na žalost sem moral v snežno beli trup danes pri vgradnji motorja narediti odprtino, ki omogoča el. kablom za motor, da imajo dovolj prostora.
Odprtino bom pokril z zračnim vstopnikom, ki bo dovajal zrak v nos modela.
Škoda, da mi ni uspelo stlačiti kablov noter...no, saj mi je, ampak, je bilo le malo preveč na tesno. Tako je, če se ne držiš napotkov proizvajalca
Jutri naredim v nosu modela še eno rebro, ki bo predstavljalo mehansko oviro za ostale drobnarije v trupu, da se ne bodo mogle preriniti do vrtečega dela motorja in narediti kako piz...ijo.
Nato pa NA HRIB!!!
Odprtino bom pokril z zračnim vstopnikom, ki bo dovajal zrak v nos modela.
Škoda, da mi ni uspelo stlačiti kablov noter...no, saj mi je, ampak, je bilo le malo preveč na tesno. Tako je, če se ne držiš napotkov proizvajalca
Jutri naredim v nosu modela še eno rebro, ki bo predstavljalo mehansko oviro za ostale drobnarije v trupu, da se ne bodo mogle preriniti do vrtečega dela motorja in narediti kako piz...ijo.
Nato pa NA HRIB!!!
- Priponke
-
- Bemtikable!!!
- zraÄŤenje.jpg (29.14 KiB) Pogledano 5289 krat
zaenkrat bom spiner pustil tak kot je, ker bom motor uporabljal zelo malo. Bom pa naročil Alu turbo spiner od TopmodelCZ, ter ga montiral gor, ko bom nabavil tudi taprave akumulatorje.
Luknjo v trupu sem moral še malce povečati, pravkar pa se mi suši tudi vstopnik za zrak, ki sem ga oblikoval iz balze, oblečeno pa je v stejkleno tkanino.
Sledi leplenje tega vstopnika na model, nato pa noter vržem motor, vlepim eno rebro, ter ko se posuši, morda vržem model, kar tukalje pred hišo....samo, da se veter malo umiri.
Za jutri kaže menda bolje....
Luknjo v trupu sem moral še malce povečati, pravkar pa se mi suši tudi vstopnik za zrak, ki sem ga oblikoval iz balze, oblečeno pa je v stejkleno tkanino.
Sledi leplenje tega vstopnika na model, nato pa noter vržem motor, vlepim eno rebro, ter ko se posuši, morda vržem model, kar tukalje pred hišo....samo, da se veter malo umiri.
Za jutri kaže menda bolje....
Ultralajt napisal/-a:zaenkrat bom spiner pustil tak kot je, ker bom motor uporabljal zelo malo. Bom pa naročil Alu turbo spiner od TopmodelCZ, ter ga montiral gor, ko bom nabavil tudi taprave akumulatorje.
Če bi rad pravi spiner nabavi raje RF-ovega, ki je izredno trden ali še bolje, sam ga izdelaj iz tega spinerja, ki je na tvoji sliki.
- odrežeš kapico
- okrog mostička obrežeš nosilno ploščo
- v notranjost stlačiš nekaj trikotnikov 50 ali 80 g tkanine in jo močno pokapaš z sekundnikom. Tkanine naj bo za dve plasti.
- ko je trdo obrežeš tkanino, ki štrli ven in dobiš odličen turbo spiner, ki se po trdnosti lahko kosa z Freudenthalerjevim, okrog mostička pa bolje tesni, tako da centrifuga ne meče zraka tam ven. RF spiner hladi le med jadranjem, ta pa tudi med delovanjem motorja.
Alu turbo spiner ni najboljša pogruntavščina, ker se rad deformira.
lp
Sašo
Sašo
Danes ob desetih sva s kolegom šla v dolino natrimat modele, popoldne pa greva na pobočje!
Prvič sem preizkusil Thermik Dream z elektromotorjem. Nimam še pravih akumulatorjev, vendar so tudi GP 1300 (samo 8 celic) model zadovoljivo povlekle v višino. Tako, da imam "backup" za na pobočje.
Preizkusil sem tudi nastavitev Butterfly in rabi samo še kak procent več višine na nos, pa bo O.K.
Sedaj polnim akumulatorje, potem pa grem na hrib! Upam, da bo kdo gor, ki bo lahko naredil kako sliko ali video.
Video od današnjega testnega poleta pa pravkar jemljem dol iz kamere.
LP Mitja
Prvič sem preizkusil Thermik Dream z elektromotorjem. Nimam še pravih akumulatorjev, vendar so tudi GP 1300 (samo 8 celic) model zadovoljivo povlekle v višino. Tako, da imam "backup" za na pobočje.
Preizkusil sem tudi nastavitev Butterfly in rabi samo še kak procent več višine na nos, pa bo O.K.
Sedaj polnim akumulatorje, potem pa grem na hrib! Upam, da bo kdo gor, ki bo lahko naredil kako sliko ali video.
Video od današnjega testnega poleta pa pravkar jemljem dol iz kamere.
LP Mitja
- Priponke
-
- Po uspešnem testiranju....sedaj pa gremo na HRIB!!!
(Na hrib, ki se skriva zadaj za krilom Thermik Dreama) - gasilska.jpg (65 KiB) Pogledano 4999 krat
- Po uspešnem testiranju....sedaj pa gremo na HRIB!!!
-
- pripravljen za polet.jpg (51.8 KiB) Pogledano 4999 krat
-
- Prihod na testni poligon v Rusovci.
- Rusovca-parkplac.jpg (83.04 KiB) Pogledano 4999 krat
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 15 Okt 2006, 19:53, skupaj popravljeno 1 krat.
VIDEO:
5,5MB, AVI, Mpeg-4 kodek, 4.5 minute
http://p-chan.prkoritu.net/rc/src/Termi ... -10-06.avi
Boljša kvaliteta (isti video):
32,7 MB, AVI, Mpeg-4 kodek, 4.5 minute
http://p-chan.prkoritu.net/rc/src/....se ravno gordaje...
5,5MB, AVI, Mpeg-4 kodek, 4.5 minute
http://p-chan.prkoritu.net/rc/src/Termi ... -10-06.avi
Boljša kvaliteta (isti video):
32,7 MB, AVI, Mpeg-4 kodek, 4.5 minute
http://p-chan.prkoritu.net/rc/src/....se ravno gordaje...
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 15 Okt 2006, 13:12, skupaj popravljeno 1 krat.