Dolžina ročice servomehanima

Vse kar ne spada v ostale tematike o modelih letal/helikopterjev

Moderator: Pisaneli

tmrt
Razpravljalec
Prispevkov: 93
Pridružen: 03 Jul 2009, 13:53
Kraj: Ljubljana

Dolžina ročice servomehanima

Odgovor Napisal/-a tmrt »

Nadaljevanje od: viewtopic.php?f=29&t=79860&start=134
Uredil moderator MIPO.

raktivec napisal/-a:Hebl, ki ga namontiraš na servo je dobro, če je čim krajši. Komanda je natančnejša in servo prenese več, ker deluje z manjšim navorom. Po slikah se zdi, kot bi bile te ročice daljše od tistih na krilcih, kar navadno ni vredu. Bolje je kontra, da dobiš prestavo moči.
2 mm žica? Pa že. :D
S stališča zračnosti, je bolje, da sta obe ročki čim daljši. Seveda je tu še aerodinamika in estetika, ki kličeta po čim krajših ročkah.

Glede prestavnega razmerja pa je najbolje, da poln odklon serva ustreza polnemu odklonu krmila in sta ročica serva in navidnezna ročica med osjo krmilne površine in pritrdiščem povezave vzporedni v nevtrali. Ker je odklon krmilnih površin navadno manjši od kota serva, to pomeni krajšo ročko na servu. Pri flapih pa to ne gre vedno in krajšanje ni možno.
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Re: KBI-14 Mačka

Odgovor Napisal/-a raktivec »

tmrt napisal/-a: S stališča zračnosti, je bolje, da sta obe ročki čim daljši. Seveda je tu še aerodinamika in estetika, ki kličeta po čim krajših ročkah.

Ne! Vsaka stotinka zračnosti zobnikov v servomotorju se z daljšo ročico le še multiplicira in to ni tako malo, potem pa bentiš ko model po zavoju noče naravnost. Predvsem se to hitro zgodi pri kvalitetnejših servotih z kovinskimi zobniki, plastika navadno ne dobi zračnosti.
Daljša je ročica na servotu, prej ga bo vrag vzel. Ni nujno, da le zobnike, lahko preprosto odpove zaradi uničenega potenciometra, ker neprestano žaga po njem.
Zelo dobro je, da imaš tako razmerje, ki potrebuje polne hode servov. Redkokdaj se pripeti, da bi imel servo manjši hod od krilc, kajti z malce programiranja na oddajniku lahko uporabiš celoten hod servota in mu magari spremeniš nulto točko.
lp
Sašo
tmrt
Razpravljalec
Prispevkov: 93
Pridružen: 03 Jul 2009, 13:53
Kraj: Ljubljana

Re: KBI-14 Mačka

Odgovor Napisal/-a tmrt »

raktivec napisal/-a:
Ne! Vsaka stotinka zračnosti zobnikov v servomotorju se z daljšo ročico le še multiplicira in to ni tako malo, potem pa bentiš ko model po zavoju noče naravnost. Predvsem se to hitro zgodi pri kvalitetnejših servotih z kovinskimi zobniki, plastika navadno ne dobi zračnosti.
Daljša je ročica na servotu, prej ga bo vrag vzel. Ni nujno, da le zobnike, lahko preprosto odpove zaradi uničenega potenciometra, ker neprestano žaga po njem.
Zelo dobro je, da imaš tako razmerje, ki potrebuje polne hode servov. Redkokdaj se pripeti, da bi imel servo manjši hod od krilc, kajti z malce programiranja na oddajniku lahko uporabiš celoten hod servota in mu magari spremeniš nulto točko.
Se ne strinjam. Razmerje maksimalnih kotov serva in krmilne površine je fiksno za dan model in določa prestavno razmerje. Prestavno razmerje tudi edino določa navor na servu. S krajšo ročico na servu spremeniš prestavno razmerje, saj je določeno z RAZMERJEM dolžin obeh ročic. Seveda je v tem primeru napaka kota na krmilni površini manjša, a manjši je tudi odmik krmilne površine. Po tvoji logiki bi bilo najbolje pritrdit vzvod kar v center osi serva. Navor na servo je v tem primeru nič, žal tudi odmik krmilne površin. Torej tu ni zastonj kosila. Krmilno ročico serva je smiselno krajšati samo toliko, da ni treba omejevati hoda v oddajniku.

Zračnost zobnikov pomeni napako kota in se prenese na krmilno površino v skladu s prestavnim razmerjem. Tudi tu ni zastonj kosila. Če rabiš manjšo zračnost potrebuješ dražji servo.

Zračnost v ležajih serva in v spojih krmilnih ročic z vzvodjem, ki je navadno večji problem, še posebej pri cenejših servih, pa pri kratkih ročicah poveča napako kota. S podaljšanjem obeh ročic ohraniš prestavno razmerje in s tem navor na servo, zmanjšaš pa vpliv zračnosti vzvodja in ležaja serva na kot.
Zadnjič spremenil tmrt, dne 02 Jul 2015, 07:37, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
Pisaneli
Dr. Modelar
Prispevkov: 3509
Pridružen: 13 Sep 2006, 20:47
Kraj: Žiče-Slov. Konjice

Re: KBI-14 Mačka

Odgovor Napisal/-a Pisaneli »

Raktivec ima prav. Poglejte si npr. kakšne servo ročke ima RDS ali pa LDS sistem pri novejših F3X modelih.
Priponke
LDS-TUD.jpg
LDS-TUD.jpg (156.24 KiB) Pogledano 6326 krat
SAM_8749.jpg
SAM_8749.jpg (187.65 KiB) Pogledano 6326 krat
Fear of a Flat Planet.
-slopescream-
tmrt
Razpravljalec
Prispevkov: 93
Pridružen: 03 Jul 2009, 13:53
Kraj: Ljubljana

Re: KBI-14 Mačka

Odgovor Napisal/-a tmrt »

Pisaneli napisal/-a:Raktivec ima prav. Poglejte si npr. kakšne servo ročke ima RDS ali pa LDS sistem pri novejših F3X modelih.
To je zato, da ne štrlijo ven. Potem pa potrebuješ super duper drage ležaje v servih, saj se vsaka zračnost močno pozna.
Uporabniški avatar
Pisaneli
Dr. Modelar
Prispevkov: 3509
Pridružen: 13 Sep 2006, 20:47
Kraj: Žiče-Slov. Konjice

Re: KBI-14 Mačka

Odgovor Napisal/-a Pisaneli »

Cena za komplet mehanizem z ležajem se giblje okoli 15€ (poglej na servorahmen.de). Dodaten ležaj pa se uporablja zato, da se zmanjša obremenitev (posledično obraba) na zobnike in ležaj servomotorja.
Fear of a Flat Planet.
-slopescream-
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Re: KBI-14 Mačka

Odgovor Napisal/-a raktivec »

tmrt napisal/-a: To je zato, da ne štrlijo ven. Potem pa potrebuješ super duper drage ležaje v servih, saj se vsaka zračnost močno pozna.
Fizika seveda nima nič zraven. Že v starem veku je nekdo trdil, da premakne zemljo, če mu dajo dovolj dolg drog.:D
lp
Sašo
tmrt
Razpravljalec
Prispevkov: 93
Pridružen: 03 Jul 2009, 13:53
Kraj: Ljubljana

Re: KBI-14 Mačka

Odgovor Napisal/-a tmrt »

Pisaneli napisal/-a:Cena za komplet mehanizem z ležajem se giblje okoli 15€ (poglej na servorahmen.de). Dodaten ležaj pa se uporablja zato, da se zmanjša obremenitev (posledično obraba) na zobnike in ležaj servomotorja.
Kaj je poceni je relativen pojem. Jaz redko uporabim servo dražji od 10€.

Pri kratkih ročicash so tudi sile v vzvodju in ležajih večje, kar pomeni večjo obrabo in dodaten nastanek zračnosti. Prilagam še slikico. Seveda je zračnost narisana pretirano, da se boljše vidi.
Priponke
zracnost.jpg
zracnost.jpg (34.08 KiB) Pogledano 6284 krat
tmrt
Razpravljalec
Prispevkov: 93
Pridružen: 03 Jul 2009, 13:53
Kraj: Ljubljana

Re: KBI-14 Mačka

Odgovor Napisal/-a tmrt »

raktivec napisal/-a:
tmrt napisal/-a: To je zato, da ne štrlijo ven. Potem pa potrebuješ super duper drage ležaje v servih, saj se vsaka zračnost močno pozna.
Fizika seveda nima nič zraven. Že v starem veku je nekdo trdil, da premakne zemljo, če mu dajo dovolj dolg drog.:D

O fiziki pa z veseljem diskutiram: http://complex.ijs.si/~tmertelj/.
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Re: KBI-14 Mačka

Odgovor Napisal/-a raktivec »

V vsem ti dam prav, ampak ti pa predlagam globok razmislek okrog trditev. :D
Model je preveč lep, da bi z takim tumbanjem zasrali temo. :mahaj:
lp
Sašo
tmrt
Razpravljalec
Prispevkov: 93
Pridružen: 03 Jul 2009, 13:53
Kraj: Ljubljana

Re: KBI-14 Mačka

Odgovor Napisal/-a tmrt »

raktivec napisal/-a:V vsem ti dam prav, ampak ti pa predlagam globok razmislek okrog trditev. :D
Model je preveč lep, da bi z takim tumbanjem zasrali temo. :mahaj:
Glede na to, da sem v malem deležu tudi pedagog ( ](*,) ) , upam, da bo za koga tudi poučna. Drugače se sploh ne bi vključil.

Model je res vsega občudovanja vreden. Upam, da ga kdaj vidim v živo. =D>
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Re: KBI-14 Mačka

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Saj pravim, da so težave z našim izobraževalnim sistemom. :D

Brez heca, ampak tole z vzvodi na servotih si mimo usekal in resnično se nimam namena še naprej bost okrog tega. Obstaja seveda tudi možnost, da smo na istem bregu, a se ne razumemo. Pisaneli ti je dal lep primer in tudi ti si nekaj pisal okrog kotov, kar bi moralo potrdit manjša odstopanja ob krajših ročicah na servotu, da ne govorimo o navorih.

Iz prakse ti povem, da ti tudi brez flatra spešta na dobrem hotlinerju, ali malce hujšem DS, pa tudi F3F modelu precej dober servo, če daš nanj predolgo ročico. Dovolj je že razmerje 1:1 in bo hitro fuč! Ob dovolj majhni ročici servota in dovolj veliki ročici na krilcu je tudi Dymond D60 dovolj zmogljiv za vsakega hotlinerja ali še tako divjega Pylona!
lp
Sašo
LangusJ
Tekmovalec
Prispevkov: 442
Pridružen: 28 Jun 2011, 06:30
Kraj: Križe

Re: KBI-14 Mačka

Odgovor Napisal/-a LangusJ »

Čestitke za gradnjo =D>
Pismo, počasi bom moral še svojo 1:6 Mačk(ic)o vzeti s police in nadaljevati projekt...

P.S: Ja, mislim da je prišlo do nesporazuma, v bistvu oba govorita eno in isto stvar :)
Kot zastopim je raktivec komentiral da glede na videno dolžino ročice na zakrilcu predlaga krajšo ročico na servotu, da bo izkoriščen celotni hod servota namesto da se omejuje hod z endpointi, se pravi da se vzpostavi tapravo razmerje ročic, ki ga zagovarja tudi tmrt.
LP
Janez
tmrt
Razpravljalec
Prispevkov: 93
Pridružen: 03 Jul 2009, 13:53
Kraj: Ljubljana

Re: KBI-14 Mačka

Odgovor Napisal/-a tmrt »

raktivec napisal/-a:Saj pravim, da so težave z našim izobraževalnim sistemom. :D

Brez heca, ampak tole z vzvodi na servotih si mimo usekal in resnično se nimam namena še naprej bost okrog tega. Obstaja seveda tudi možnost, da smo na istem bregu, a se ne razumemo. Pisaneli ti je dal lep primer in tudi ti si nekaj pisal okrog kotov, kar bi moralo potrdit manjša odstopanja ob krajših ročicah na servotu, da ne govorimo o navorih.

Iz prakse ti povem, da ti tudi brez flatra spešta na dobrem hotlinerju, ali malce hujšem DS, pa tudi F3F modelu precej dober servo, če daš nanj predolgo ročico. Dovolj je že razmerje 1:1 in bo hitro fuč! Ob dovolj majhni ročici servota in dovolj veliki ročici na krilcu je tudi Dymond D60 dovolj zmogljiv za vsakega hotlinerja ali še tako divjega Pylona!
Z našim izobraževalnim sistemom tudi jaz nisem zadovoljen. Danadanes sploh ne moreš več nikogar zabrisat na izpitu, ker ti potem zmanjšajo financiranje tisti, ki jim je diplomo napisal nekdo drug in niso dobri za nič drugega kot politiko. :D

Mislim, da sva na istem bregu. :D Pri enakem prestavnem razmerju imaš lahko obe ročici sorazmerno kratki, recimo za primer 5 mm na servu in 10 mm na krmilu, ali pa daljši, recimo 10 mm na servu in 20 mm na krmilu. S stališča zračnosti sta daljši boljši, s stališča aerodinamike in estetike pa krajši. Seveda aerodinamika preko minimalnega zadostnega odmika krmilne površine omeji minimalno prestavno razmerje. Pri hotlinerju so potrebni le majhni odmiki krmilnih površin in je prestavno razmerje lahko majhno, ko pa želiš obrniti flap za skoraj 90 stopinj si vedno blizu 1:1.

Pisanelijev primer lepo kaže komplikacije krajših vzvodov, saj je potrebno dodatno podpreti os serva in odebeliti vzvodje, da zmanjšamo zračnost. Pri hitrih modelih, kjer je dobra aerodinamika glavni cilj, seveda to upraviči dodaten vložek.

Dodaten pojav pri večjih razmerjih dolžin ročic je nelinearnost, saj je prestavno razmerje odvisno od kota ročice. Z modernimi oddajniki se seveda to zlahka kompenzira.
mihec87
Dr. Modelar
Prispevkov: 3864
Pridružen: 24 Jan 2005, 18:57
Kraj: Velenje

Re: KBI-14 Mačka

Odgovor Napisal/-a mihec87 »

Si bom sposodil sliko tmrt..
Slika

Servo ima nekaj lufta v vsakem primeru in če pritrdimo povezavo na ročico pri št.1 je manj lufta na koncu povezave kot pa če povezavo pritrdimo pri št.2.Je tako?
Modelarji smo kot trobentice,ko skopni sneg ter pride pomlad, pokukamo na plano..
tmrt
Razpravljalec
Prispevkov: 93
Pridružen: 03 Jul 2009, 13:53
Kraj: Ljubljana

Re: KBI-14 Mačka

Odgovor Napisal/-a tmrt »

mihec87 napisal/-a:Si bom sposodil sliko tmrt..

http://shrani.si/f/2J/1d/ZT6cHOp/zracnost.jpg

Servo ima nekaj lufta v vsakem primeru in če pritrdimo povezavo na ročico pri št.1 je manj lufta na koncu povezave kot pa če povezavo pritrdimo pri št.2.Je tako?
Slike nisem dovoj jasno narisal in komentiral, za kar se opravičujem. Prilagam izboljšano verzijo.

Slika predstavlja ročico na krmilni površini. Pri daljših ročici se zračnost manj pozna na kotu, kot pri krajši. Daljša ročica na krmilni površin seveda pomeni tudi daljšo ročico serva, da je prestavno razmerje enako. Torej iz stališča zračnosti je bolje pritrditi vzvod čim dalj od osi, v točko 2.

Kot sem že omenil zgoraj, žal daljše ročice ne pomagajo odpraviti zračnosti v zobnikih (spreminja se kot ročice serva), ki jo, če prav razumem, predstavlja tvoja slika, ampak samo zračnost v ležaju (ročica serva se premika prez spremembe kota) in povezavah. Tu pomaga samo manjšanje prestavnega razmerja (krajšanje ročice serva, kot je predlagal Reaktivec). Rezultat je manj zračnosti na krmilni površini a tudi manjši maksimalni odklon.
Priponke
zracnost.jpg
zracnost.jpg (41.59 KiB) Pogledano 6194 krat
Zadnjič spremenil tmrt, dne 02 Jul 2015, 16:50, skupaj popravljeno 2 krat.
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3304
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Re: KBI-14 Mačka

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Problem sploh ni tako zakompliciran, kot izgleda po vseh teh debatah.
Rešitev lahko povzamemo nekako takole:
1. ročica na krmilni površini naj bo čim daljša, kolikor si jo lahko privoščimo (funkcionalno, estetsko, ....)
2. temu prilagodimo dolžino ročice servomehanizma tako, da imamo polne hode servomehanizma pri polnih odklonih krmila.
3. Poskrbimo za čimmanjšo zračnost vzvodovja in servomehanizma samega.
4. Poskrbimo za paralelnost hodov vzvodovja ali uporabimo krogelne zglobe.
mihec87
Dr. Modelar
Prispevkov: 3864
Pridružen: 24 Jan 2005, 18:57
Kraj: Velenje

Re: KBI-14 Mačka

Odgovor Napisal/-a mihec87 »

Debatirati se je začelo o mestu pritrditve povezave na servomehanizmu oz dolžini ročice servomehanizma..In temu ustrezno sem to sliko razumel/uporabil(da je narisana ročica servomehanizma) in glede na to je bolje da je pri servomehanizmu ročka čim krajša oz pritrjeno v točki 1. ne zaradi lepote pač pa zračnosti(kar govori tudi raktivec, kaže pisaneli na sliki..).. Drži?
Zadnjič spremenil mihec87, dne 02 Jul 2015, 16:54, skupaj popravljeno 1 krat.
Modelarji smo kot trobentice,ko skopni sneg ter pride pomlad, pokukamo na plano..
tmrt
Razpravljalec
Prispevkov: 93
Pridružen: 03 Jul 2009, 13:53
Kraj: Ljubljana

Re: KBI-14 Mačka

Odgovor Napisal/-a tmrt »

Mipo napisal/-a:Problem sploh ni tako zakompliciran, kot izgleda po vseh teh debatah.
Rešitev lahko povzamemo nekako takole:
1. ročica na krmilni površini naj bo čim daljša, kolikor si jo lahko privoščimo (funkcionalno, estetsko, ....)
2. temu prilagodimo dolžino ročice servomehanizma tako, da imamo polne hode servomehanizma pri polnih odklonih krmila.
3. Poskrbimo za čimmanjšo zračnost vzvodovja in servomehanizma samega.
4. Poskrbimo za paralelnost hodov vzvodovja ali uporabimo krogelne zglobe.
Odličen recept! =D>
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3304
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Re: KBI-14 Mačka

Odgovor Napisal/-a Mipo »

mihec87 napisal/-a:ne zaradi lepote pač pa zračnosti(kar govori tudi raktivec, kaže pisaneli na sliki..).. Drži?
Ne!

Pri danem prestavnem razmerju obeh ročic, je vpliv zračnosti zaradi servomehanizma vedno enaka, vpliv zračnosti vzvodovja pa se z dolžino ročice manjša.
mihec87
Dr. Modelar
Prispevkov: 3864
Pridružen: 24 Jan 2005, 18:57
Kraj: Velenje

Re: KBI-14 Mačka

Odgovor Napisal/-a mihec87 »

Mipo napisal/-a:
mihec87 napisal/-a:ne zaradi lepote pač pa zračnosti(kar govori tudi raktivec, kaže pisaneli na sliki..).. Drži?
Ne!

Pri danem prestavnem razmerju obeh ročic, je vpliv zračnosti zaradi servomehanizma vedno enaka, vpliv zračnosti vzvodovja pa se z dolžino ročice manjša.
Servo ima nekaj zračnosti..
Povezavo pritrdimo na
A) 1cm dolgo ročico servomehanizma
B) 2cm dolgo ročico servomehanizma

Po moji logiki ima pri B verziji povezava na koncu več lufta kot pri A..
Modelarji smo kot trobentice,ko skopni sneg ter pride pomlad, pokukamo na plano..
Uporabniški avatar
rc-ryder
Dr. Modelar
Prispevkov: 3140
Pridružen: 10 Dec 2012, 23:03

Re: KBI-14 Mačka

Odgovor Napisal/-a rc-ryder »

Mipo napisal/-a:
mihec87 napisal/-a:ne zaradi lepote pač pa zračnosti(kar govori tudi raktivec, kaže pisaneli na sliki..).. Drži?
Ne!

Pri danem prestavnem razmerju obeh ročic, je vpliv zračnosti zaradi servomehanizma vedno enaka, vpliv zračnosti vzvodovja pa se z dolžino ročice manjša.
Tole mačko spremljam že dolgo in mi je bila ves čas všeč! Čestitke Robinu za lepo gradnjo in naj model dolgo in lepo leti.

Kar se tiče zračnost bo pa treba zadevo gledati celovito.
Nekaj zračnosti ima servo, sploh, če je MG, ta bo s časom še narasla. Pred časom se je Zaunkonig mučil s servoti, ki so zaradi zračnosti na zobnikih padali v resonanco. Nedavno sem isti pojav videl na dvomotorcu v Ligojni. Po 20 poletih je bila zadeva fuč. Tudi na dveh digitalnih MG servotih v buggyih je bilo po eni sezoni konec veselja. Samo zaradi zračnosti znotraj servota.

Z dolgo ročico na servotu pa se zadeva poslabša in zlahka preseže problem zračnosti v povezavi med ročico servota in ročico krmilne površine.

Daljsa ročica res zmanjša problem zračnosti v povezavi, a podeduje in z daljšanjem ročice serva poslabšuje vpliv zračnosti v servu na mestu vpetja povezave.

Razmišljam in se sprašujem, če so MG servoti res boljši od PG servotov...

Z vidika zračnosti v servotu imajo plastični zobniki verjetno res prednost, kar se tiče trdnosti pa...

Ma, kakor kol se obrneš, maš rit zadaj :-)

Lp in veliko veselja z modelom.
Zadnjič spremenil rc-ryder, dne 02 Jul 2015, 20:36, skupaj popravljeno 1 krat.
RC-Ryder - Degustiram modelarstvo O:)
tmrt
Razpravljalec
Prispevkov: 93
Pridružen: 03 Jul 2009, 13:53
Kraj: Ljubljana

Re: KBI-14 Mačka

Odgovor Napisal/-a tmrt »

mihec87 napisal/-a:
Mipo napisal/-a:
mihec87 napisal/-a:ne zaradi lepote pač pa zračnosti(kar govori tudi raktivec, kaže pisaneli na sliki..).. Drži?
Ne!

Pri danem prestavnem razmerju obeh ročic, je vpliv zračnosti zaradi servomehanizma vedno enaka, vpliv zračnosti vzvodovja pa se z dolžino ročice manjša.
Servo ima nekaj zračnosti..
Povezavo pritrdimo na
A) 1cm dolgo ročico servomehanizma
B) 2cm dolgo ročico servomehanizma

Po moji logiki ima pri B verziji povezava na koncu več lufta kot pri A..
Verzija B ima večji odmik, ampak, ker je ročica na krmilu tudi dvakrat daljša pri enkem prestavnem razmerju, se ta večji odmik izniči in je zračnost po kotu enaka.
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Re: Dolžina ročice servomehanima

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Naj pripomnim še dve kmečki!
1-zračnost, zračnost... madonca, kake tolerance pa uporabljate? ;)
2-kolikšna je zračnost, če servo tišči krmilo k odklonu, krmilo pa se temu upira? ;) (ajde pustmo flater tle še zaenkrat na stran..)
tmrt
Razpravljalec
Prispevkov: 93
Pridružen: 03 Jul 2009, 13:53
Kraj: Ljubljana

Re: Dolžina ročice servomehanima

Odgovor Napisal/-a tmrt »

Ultralajt napisal/-a:Naj pripomnim še dve kmečki!
1-zračnost, zračnost... madonca, kake tolerance pa uporabljate? ;)
2-kolikšna je zračnost, če servo tišči krmilo k odklonu, krmilo pa se temu upira? ;) (ajde pustmo flater tle še zaenkrat na stran..)
1-Kitajske. :D
Odgovori

Vrni se na Splošne teme modelov letal in aerotehnike