Vzgonski profil na višini za pomik težišča nazaj

Vse kar ne spada v ostale tematike o modelih letal/helikopterjev

Moderator: Pisaneli

Odgovori
Uporabniški avatar
no_name
Profesor
Prispevkov: 1134
Pridružen: 18 Nov 2004, 13:25
Kraj: Lesce
Kontakt:

Vzgonski profil na višini za pomik težišča nazaj

Odgovor Napisal/-a no_name » 18 Feb 2015, 08:29

Že nekaj časa se spravljam k novem projektu.
Problem, zakaj se zadeva tako dolgo vleče je težišče.
Model naj bi imel zadaj motor ~2kg in 1m za "klasičnim težiščem".
Problema nočem reševati "klasično" z balastom v nosu.

Razmišljanje:
-odločim se za profil NACA1410 za krilo in višinca.
-krila so enostavna pravokotna oblika

Če bi bila višina simetričena se težišče giblje nekje na 30% globine v korenu krila.

Zanima me če sta tako krilo kot višina profilirana ali se težišče modela premakne ravno tako kot težišče vzgona po naslednji enačbi:
-0 na prednjem robu krila
A1=površina krila
A2=površina višine
L1=razdalja od 0 do "težišča vzgona" krila
L2=razdalja od 0 do "težišča vzgona" višine

Lt=(A1*L1+A2*L2)/(A1+A2)
=nova razdalja težišča od 0

Razlika kotov med krilom in višino bi bila 0°.
Konstrukcijski kot bi moral izračunati, tako, da bi model pri maksimalni hitrosti letel v liniji, pri nižjih hitrostih pa bi se malo "vlekel po riti".

Ali ima kdo izkušnje z podobnim?
Ali je teorija vsaj približno na pravi poti?
Babooni so ponovno med nami !

tmrt
Razpravljalec
Prispevkov: 80
Pridružen: 03 Jul 2009, 13:53
Kraj: Ljubljana

Re: Vzgonski profil na višini za pomik težišča nazaj

Odgovor Napisal/-a tmrt » 18 Feb 2015, 19:14

Težišče določa dinamično obnašanje modela. V statičnem smislu ga sicer lahko pomakneš nazaj s povečevanjem vzgona zadaj (s spremembo profila ali kota višinskega stabilizatorja), a model bo postal po višini nestabilen. Dinamično stabilno se da premakniti težišče nazaj le s povečanjem površine višinskega stabilizatorja.

Odgovori

Vrni se na