Preostali čas pri rdeči lučki

Vse kar ne spada v ostale tematike o modelih letal/helikopterjev

Moderator: Pisaneli

Odgovori
Uporabniški avatar
Matija Škerjanec
Tekmovalec
Prispevkov: 203
Pridružen: 23 Avg 2010, 10:39
Kraj: Ljubljana

Preostali čas pri rdeči lučki

Odgovor Napisal/-a Matija Škerjanec »

Dan!

Jaz imam SpringRC TG-461S (http://www.himodel.com/radios/SPRINGRC_ ... ode_1.html) kontrolo za Easystara.

Ima tri lučke, modro, zeleno in rdečo. Ko posveti modra pomeni da je prižgan. Ko utripa zelena in piska (počasnejši tempo) pomeni da so baterije na koncu. Čez nekaj minut se prižge rdeča in začne piskati kot da bi bila sekunda pred eksplozijo bombe.

Ko letiš je to zelo moteče, vsi te pa gledajo kaj se dogaja :lol: Prazna baterija, nos dol, gas dol, hiter spust in poravnej na stezo če slučajno zmanka baterije pri pristanku.

Me pa zanima v kolikšnem času ti kontrola crkne. To kontorlo imam že 3 leta in se ne spomnim navodil - ki pa so nekje pod kupom zvezkov iz šole.

Če mi lahko prosim nekdo "razsvetli" situacijo in odgovori na vprašanje čim prej!

Hvala!

Matija

P.S.: Spet nisem našel prave teme, zato sem jo postavil sem.
Se vidimo v zraku ;)
lukasmuka
Tekmovalec
Prispevkov: 224
Pridružen: 05 Feb 2011, 19:44

Re: Preostali čas pri rdeči lučki

Odgovor Napisal/-a lukasmuka »

preprosto probaš kdaj zgubiš signal in boš vedel.
model seveda na tleh
Uporabniški avatar
Matija Škerjanec
Tekmovalec
Prispevkov: 203
Pridružen: 23 Avg 2010, 10:39
Kraj: Ljubljana

Re: Preostali čas pri rdeči lučki

Odgovor Napisal/-a Matija Škerjanec »

:-k
Se vidimo v zraku ;)
Uporabniški avatar
Alex 76
Profesor
Prispevkov: 1189
Pridružen: 27 Okt 2006, 08:14
Kraj: Ljubljana

Re: Preostali čas pri rdeči lučki

Odgovor Napisal/-a Alex 76 »

Na to vprašanje ni mogoč splošen odgovor. Za razumevanje tega vprašanja je namreč potrebno poznati tako način delovanja alarma v komandi, kot tudi zakonitosti povezane z akumulatorji na splošno.

Komanda dejansko ne meri koliko je prazen akumulator, temveč uporabnika le opozori, da je le ta dosegla določeno napetost. V navodilih bi sicer moralo pisati pri kolikšni napetosti se oglasi posamezna vrsta alarma povezanega s praznim akumulatorjem komande, koliko časa traja pa je odvisno od akumulatorja samega ter njegovih lastnosti. Tako na primer zgolj povečanje njegove kapacitete, pri nespremenjenih ostalih parametrih, pomeni podaljšanje časa delovanja, tudi v času, ko se že oglaša alarm. Tudi krivulja zniževanja njegove napetosti v povezavi z napolnjenostjo ni stalnica temveč je delno odvisna od posamezne vrste akumulatorja, še nekoliko bolj pa od stanja v katerem se le ta nahaja. Načeloma kakovostni akumulatorji ohranjajo svojo napetost relativno visoko pretežno obdobje praznjenja, napetost pa jim prične občutneje padati šele, ko se prične njihova kapaciteta približevati 0 %. Takšnim, ki so v nekoliko slabšem stanju pa lahko napetost prične padati nekoliko bolj linearno. V prvem primeru bi komanda delovala relativno dolgo, šele v zadnji fazi pa bi se za kratek čas oglasil alarm. V drugem primeru bi komanda delovala krajše obdobje, bi pa alarm deloval daljše obdobje preden bi prišlo do njene odpovedi zaradi izpraznjenja akumulatorja. Na obnašanje ima vlogo tudi zunanja temperatura, obremenitev in s tem povezano t.i. sesedanje napetosti, ipd.

Kot je zapisal že moj predhodnik, le s pomočjo testa je mogoče natančno določiti čas pa še to le za tiste pogoje.

Glede na to, da je komada ključna za varno upravljanje z modelom je moje priporočilo naslednje. Nikoli naj se le te ne uporablja toliko časa, da se oglasi alarm, temveč naj se z njeno uporabo preneha glede na predviden čas; na primer s pomočjo štoparice še preden bi se alarm sploh oglasil. Če nas ta le preseneti pa je seveda čas, da z njeno uporabo kar najhitreje prenehamo, saj smo se v vsakem primeru močno približali napetosti, ko bo le ta odpovedala. V kolikor ocenimo, da je čas uporabe kratek ali se močno krajša, je nedvomno čas, da razmislimo o novem akumulatorju. Zavedati se je namreč potrebno, da je ta nedvomno manjši strošek od uničenega modela ali morda povzročene druge škode ali celo poškodb, kot posledice izgube nadzora nad modelom.


LP
Alex
Odgovori

Vrni se na Splošne teme modelov letal in aerotehnike